Bredbånd

Canal Digital Bredbånd omtaler og erfaringer

2,2/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Middels
9
av 12 innen
bredbåndsleverandør
12%
anbefaler
Canal Digital Bredbånd
Filtrer omtaler
3
0
0
2
19
Sorter omtaler etter
Viser av 24 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Canal Digital Bredbånd?
Ronny A. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Forholder seg ikke til egne retningslinjer"
1 syns denne omtalen er nyttig

Installasjon av bredbånd skal visstnok ta 2-4 uker med Canal Digital. Så langt har det gått 9 uker. I mellomtiden har jeg som student og dermed avhengig av Internett, brukt tusenvis på ekstra mobildata og forespurt kompensasjon. Det nekter de på, og viser til sine generelle vilkår.

Jeg leste litt i deres vilkår, og finner et punkt hvor det står at "Kunden kan kreve erstatning for direkte økonomiske tap (dvs nødvendige og dokumenterte merutgifter) som skyldes feil ved Tjenestene og som Canal Digital kunne ha forutsett som en mulig følge av feilen". Dette har jeg påpekt, men har ikke hørt tilbake fra Canal Digital. Det er forresten også noe som går igjen - urimelig lang behandlingstid.

Anbefaler på det sterkeste å finne en annen leverandør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Ga opp før jeg fikk nett"

Canal Digital svarer fort på chat og telefon og de er hyggelige og hjelpsomme. Min erfaring er allikevel ikke bra, da de oppga feil informasjon under bestilling av internett. Under bestilling skulle alt være klart fra dag én uten etableringskostnader. Det viste seg senere at etablering kostet rundt 2 000 kr og at montør kanskje ikke tok på seg oppdraget med å legge inn kabelen som lå klar bak huset.

Jeg chattet med en behjelpelig fyr hos Canal Digital for å sjekke om jeg kunne få internett via koaks i huset jeg skulle ta over noen dager senere. Fikk konstatert at alt var klart i huset og at jeg kun trengte et modem de skulle sende meg.
Dagen etter ringte en montør meg og jeg forstod at noe måtte gjøres i huset allikevel. Vi avtalte tidspunkt noen dager etter jeg tok over huset. Når dagen kom viste det seg at Canal Digital hadde gitt montør feil adresse (feil postnummer), slik at montør havnet feil plass. Montøren var veldig hyggelig og sa at om han fikk en ny ordre fra Canal Digital, skulle han prøve å komme senere samme dag, siden jeg hadde tatt fri fra jobb. Jeg kontaktet Canal Digital, fikk ny ordre og kontaktet montør på nytt. Han spurte om det var lagt opp noe i huset fra før. Jeg svarte nei, men at jeg hadde sett det lå en koaks-kabel bak huset. Han sa at han skulle prøve å rekke innom senere samme dag for å se. Jeg hørte dog ikke mer fra han.
Dagen etter kontaktet jeg Canal Digital og spurte om de viste når montør kunne komme på nytt og jeg dobbeltsjekket samtidig at orderen/oppdraget til montør var korrekt. Alt skulle være korrekt, og jeg måtte bare vente til montør tok kontakt.
Montørfirmaet kontaktet meg etter noen dager og lurte på noe i forhold til min henvendelse angående fiberprosjektet. Jeg sa jeg ikke skulle ha fiber, men legge inn en koaks-kabel fra utsiden. Etter litt frem og tilbake fortalte de at de ikke anbefalte å legge inn koaks, da det ville koste noe i etablering, og at det skulle komme fiber til området et halv år senere. De anbefalte meg mobilt bredbånd frem til det kom fiber.
Jeg kontaktet Canal Digital samme dag (fredag), hvorpå de mente at montør skulle kunne legge inn koaks-kabelen, men at det stemte at etablering kostet 1 990 kr om jeg kun skulle ha internett og ikke tv-abonnement. Jeg ba dem kontakte meg når de og montør var enige om hva som skulle gjøres (da jeg ikke helt hang med på hva som skjedde lengre).
Det harde livet uten internett var ulevelig, slik at jeg tok kontakt med Canal Digital mandagen etter og spurte om de viste noe mer. Jeg fikk da beskjed om at jeg måtte vente noen dager på svar. Jeg sa da at jeg ikke ønsket å være kunde og at jeg kom til å bestille mobilt bredbånd fra annen leverandør. Han jeg snakket med sa da at det kunne være lurt, da han var usikker på om montør ville legge inn koaks-kabelen.

Siden jeg var lovet internett fra første dag, uten etableringskostnader syntes jeg det var litt dårlig at de ikke beklaget seg. Jeg er ingen kverulant, men jeg avsluttet en chat med å skrive; "Neste gang dere ikke holder det dere lover, anbefaler jeg at dere beklager." Da fikk jeg til svar; "Den er grei. Det skal jeg huske på til neste gang." Ikke verdens beste svar, men bra de tenker fremover! Det skal sies at de andre jeg snakket med senere hos Canal Digital var ærlig på at de ikke hadde gjort en god jobb og beklaget dette.

Til tross for at huset er i Oslo er Canal Digital de enste som (nesten) kan levere normalt bra nett. De andre kablede alternativene er via telefonlinjen med raskeste hastighet på 5/0,65. Jeg endte derfor opp med mobilt bredbånd med samme hastighet som jeg skulle få fra Canal Digital, som også ble billigere med ett års perpektiv. Men med maks 300GB data i måneden blir det vel fiber når det kommer. Og om Canal Digital er eneste leverandør er jeg raus nok til å gi dem en sjanse til!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Ble nettopp lurt av Canal Digital Fiber"
2 syns denne omtalen er nyttig

De kommer til å lure deg og, canal digital ringte meg og sa at jeg må betale rundt 4900 kr for etablering og prisen for canal digital har gått høyere. De lovde ikke den prisen jeg signerte for i kontrakten, aldri kjøp noe fra canal digital fordi de lurer kunder.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Får ikke det vi betaler for"
3 syns denne omtalen er nyttig

Får ikke i nærheten av den linjen vi betaler for. Har oppdatert og ny ruter, så den skal ikke være problemet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Får halvparten av det jeg betaler for"
2 syns denne omtalen er nyttig

Får ikke de hastighetene jeg betaler for. Betaler for 50/10, får 25/5. Uakseptabelt, og de velger å ikke hjelpe heller.

Christian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Null kundefokus"
2 syns denne omtalen er nyttig

Var "stuck" med Canal Digital/Telenor i 10 år. Nå endelig over på fiber, og har endatil to fibere inn i huset :) Kundeservice hos Canal Digital er forferdelig, kundefokus er fraværende, og deres garantier er 0 verdt har jeg fått erfare. Verste opplevelse hadde jeg i 2017. Ble uten nett og TV pga kabelbrudd. Dette ble meldt av flere husstander i nabolaget og entreprenør som hadde forårsaket bruddet. Ble 8 dager uten TV og nett med daglige telefoner og chat kommunikasjon med Canal Digital. Når Canal Digital på dag 7 påsto at det ikke var registrert noen feil i området tok lunta fyr i begge ender... Alltid på nett garantien som Canal Digital skryter av gjelder kun dersom du er Telenor kunde (samme firma...).

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Dårlig, og ubehagelig kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

De starter samtalen med "Du er viktig for oss", og det gikk bra helt til vi trengte mer hjelp enn hva kun én samtale kan ordne opp i. Opplevde det veldig vanskelig å bruke deres kundeservice da du ikke får mulighet til å prate med samme agent du har hatt dialog med tidligere, og spesielt utfordrende blir dette hvis man har en case som ikke blir håndtert ferdig i første tlf. samtale, men trenger oppfølging. Opplevde gjentatte ganger at lovnader, både muntlig og skriftlig, ikke betydde noe når man snakket med de i samtale nr. 2 og med en ny agent. Vi måtte bruke mye tid og krefter på å få dialog med de, og få de til å opprettholde de lovnader som ble gitt på vegne av Canal Digital, for i samtale nr. 2, 3 etc ble det gitt andre beskjeder, og gjerne kontrabeskjeder på tvers av avdelingene deres. Det er vanskelig å stå i mot et stort selskap, når man ikke får hatt en god dialog, og man føler seg veldig liten når de skriftlige avtaler man har brått ikke er gyldige. Vi opplevde også at en agent la på midt i samtalen for han forsto ikke vår case. Heldigvis møtte vi én agent som klarte å hjelpe oss, og som beklager for hvordan vi hadde blitt behandlet. Dette kom dog alt for sent, og vi vil aldri være kunde hos Canal Digital igjen, og anbefaler på det sterkeste å bruke andre selskaper enn de.
Vi er meget skuffet over deres kundeservice, og opplever det hele som veldig ubehagelig.

Torbjørn S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Løftebrudd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ingenting er bra, alt er blank løgn. Jeg fikk en hyggelig selger på døren i januar 2017 som solgte meg fiber og tv. Dette skulle iflg selger leveres innen 9 mnd, 9 mnd er gått ingen oppfølging eller noe som helst. Jeg har purret flere ganger og fått til svar januar 2018. Så fikk vi innkallelse til infomøte hos Power Fana. Info hadde de ikke, de kunne ikke svare på når jeg kan få fiber. På dette møtet skulle de også ha opplæring i bruk??? Hva er vitsen med det når man ikke vet når de installerer noe som helst. Vedkommende på denne info kvelden lovte han skulle ringe meg opp med ny dato når han hadde fått info, det gjorde han faktisk, men da var datoen juni 2018. Jeg spurte om dette kunne garanteres, svaret jeg fikk var selvfølgelig nei. Hvorfor får de lov til å selge et produkt før de vet om eller når de kan levere? Hvorfor er generelt teleselskapene/ bredbåndleverandørene løftebrytere? De burde vert lovpålagt å garantere leveringstid med økonomiske konsekvenser om de bryter de. Samtidig burde de ikke kunne da bruke lang leveringstid i sine salgsargumenter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Fiber 100/100, dønn stabilt med høy fart"
1 syns denne omtalen er nyttig

Tok kontakt med Canal Digital etter at Lyse ikke viste interesse på tross av tett bebyggelse med 80-100 interesserte kunder. Canal Digital tok ballen og fikk gravd ned fiber som har fungert meget godt. Store deler av asfaltert vei ble asfaltert på nytt. Oppgradert både nett og vei!

Erikvb76
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Stabil linje som leverer"

Har oppgradert fra 50 til100 mbit/s. Stabilt på coaxkabel sammen med tv. Ingenting å utsette på dette.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Kan ikke se Netflix på linja"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har rimeligste bredbånd og tvpakke, som kostet meg 900 kr pr måned. Målt hastighet på speedtest varierer mellom 1,2 og 2,3 Mbit/s. Da sier det seg selv at streaming av film blir en umulighet. Det ser rett og slett ikke ut.
Da dørselgeren kom på døra lovte han gull. De holdt på å bygge ut i nabolaget vårt, og linja kunne komme inn via luftstrekk. Undertegnet avtalen, og ventet bortimot et år på at de orket å legge linja, det måtte bli frostfritt først. Jeg ble lovt fiber, men det var coax som kom inn. Den måtte jeg selvsagt grave ned selv, da de hektet seg på med en avgreining på nabohuset. PÅ naboens nåde selvsagt. Måtte jo grave på hans tomt også. Nå føler jeg dette var bortkastet, for jeg har rett og slett fått søppel. Rundlurt, og blodpris for ingenting. Hele nettet deres her er coax med avgreining på avgreining, og sannsynligvis langt utenfor spec, for hva som er fornuftig å gjøre. Altså søppel. Kan ikke få understreket nok, at for meg er CANAL DIGITAL=SØPPEL!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke å anbefale til noen!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har ingen positive tanker om Canal digital, eneste de fokuserer er på faktura og de er betalt i tide. Nettet forsvinner eller ligger det på 1/4 del av farten de har lovet meg ihvertfall 2 til 10 timer av dagen. Nettet kan forsvinne i noen dager hvor all kommentar fra kundeservice er å restarte ruter og modem. Dette har endret seg og de ville ha meg til å bytte ut en Linksys EA9500 AC5400 Gigabit Router til nesten 3000kr med en billig ruter fra dem. I følge dem var det min ruter som skapte disse problemene. Ingen endring og de nekter å endre sin mening at mine nettverks problemer ligger min side ikke dem. Kan ikke anbefale Canal Digital til noen!

Høybråten
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling, ingen løsning"
7 syns denne omtalen er nyttig

Sitter uten nett 4 uker, canal digital nekter samarbeide og ordne dette. Kundeservise lover å sende tekniker men de kommer ikke. Ringer snakker og snakker med kundeservice men ingen bryr seg. Sier opp canal digital og går over viken fiber....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Dårlig!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Nettet datt ut store deler av tiden. Fikk beskjed at det måtte jeg regne med. Vanvittig lang tid å få reperatør til å feilsøke fikse det. Kundeservice er elendig, ble bedt om å holde kjeft når jeg klaga.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Utrolig dårlige"
6 syns denne omtalen er nyttig

Prakket på oss at vi hadde kjøpt filmer når vi ikke hadde det. De lurte samboeren min til å få ett raskere nett i 3 mnd, så lovte de å sende en mail før, så han fikk avbestilt... Plutselig fikk vi veldig høye regninger på over 2000 kr for internett pr 3 måned og plutselig hver 2 måned. For ett møkka selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Holder sitt telefonnummer 67106090 hemmelig og lyver til kundene sine!"
14 syns denne omtalen er nyttig

Canal Digital bryter markedsføringslovens § 11 tredje ledd "I næringsvirksomhet er det forbudt å henvise forbrukere som skal ta kontakt med den næringsdrivende i forbindelse med en inngått avtale, til et telefonnummer som belaster forbrukeren med en høyere kostnad enn grunntakst. "

Når sender e-post til Canal Digital får å få vite deres ordinære telefonnummer som følger grunntakst, får jeg som svar at de ikke har et slikt telefonnummer. De har altså kun det femsifrede nummeret 06090, som det er dyrt å ringe til.

Jeg kontaktet Forbrukeronbudet og fikk vite at Canal Digitals alternative telefonnummer er 67100690, men dette nummeret ser det ut for at kundene deres ikke skal få vite.

Dette kaller vi særdeles dårlig kundebehandling når en slik løgn blir servert kundene deres. Det er utvilsomt ulovlig og bryter etiske restningslinjer og markedsføringsloven.

Er du kunde hos Canal Digital ring 67106090 istedenfor 06090, så slipper du høye telefonutgifter.

Fanabeboer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"De lurer folk"
7 syns denne omtalen er nyttig

Fibernett tilbud i hele Fana område var begynnelsen.
Fibernett av Telenor(Canal digital) Fungerer ikke som lovet.
Feil faktura. Arrogant og kompetansemangel om henvendelser!
Tvangskjøp av TV. Feilfaktura gjentar seg.
Tilleggpris for fiber tilgang for fibernett??? Hva er dette?
Fiberfiasco!
Aldri aksepterer fibernett tilbud fra Telenor og Canal digital.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig dårlig"
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg skrev kontrakt etter møte med en dørselger. Han sa at de garanterte leveranse i løpet av ni månder. Men i kontrakten står det ikke en gang at det er vedtatt at linjen skal legges. Jeg fikk også beskjed om at de skulle stå for alt med instalasjonen av fiber. Men i kontrakten står det at jeg skal stå for gravingen...

Ronald G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig signal og alltid gul lampe"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ekstrem svakt signal som kutter ut ofte og må av/på modem ofte. Wifi lampe har aldri gått grønn og er alltid gul. Har ringt inn og snakket med kontakt hjelp og svarene er det er normalt!
Syns det er ekstrem dårlig service når jeg har et problem som blir ikke løst og ingen service tekniker besøke meg. Jeg har denne topp hastighet og syns jeg betaler dyrt for dårlig produkt/service.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Absolutt ikke verdt din tid"
4 syns denne omtalen er nyttig

Nettet deres faller ofte ned, og gir til tider veldig lave hastigheter. Kontakter du kundeservice for å fikse en ikke-fungerende nettilkobling, får du en tidsramme på en uke der de lover å komme, starter ca en uke fra da du kontaktet dem. Kommer aldri før siste dagen, noen ganger noen dager etterpå. Opplevde også at de glemte det hele en gang. Dette medfører selvsagt at man blir nettløs 2-3 uker før problemene deres blir fikset. Bør også nevne at dette skjer med jevne mellomrom, ca 2-3 måneder mellom hver gang.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Superstabil, rask, og 100% problemfri bredbåndsforbindelse"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hva mer kan jeg forlange? Alt fungerer 100% her hos oss i Bergen. Helt stabil og presis bredbåndsforbindelse, uten noe utfall (bortsett fra evt feilretting eller oppdatering kun ca hver 3dje år?). Leveransen er til sameiet vårt. Lav pris med Komplett-pakken vår. Får nyeste og oppdaterte modem hvis behov.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Treg internett"
5 syns denne omtalen er nyttig

Canal Digital skryter at de har rask internett og lave priser.. Vel, jeg kan ikke si at jeg har opplevd hastighet på min datamaskin... Hver gang jeg klager, så svarer de at det er feil hos meg... Har prøvd med flere modemer og datamaskiner uten at det blir bedre fart. Farten minner meg på de analoge modemene som laget mye støy når man koblet til internett.... Hvis jeg kobler meg til min ICE modem, så er det mye bedre fart... Har dessverre bindingstid og må være kunde der i noen måneder til. Gjett om jeg skal si opp abonnementet så snart jeg kan.

Canal Digital burde være litt mer kundeservicevennlige. Føler at de er veldig arrogante nå. Vil ikke jobbe, bare ta fra deg penger. Jeg kommer i allefall aldri til å bli kunde hos Canal Digital igjen.

Alexander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundeservice!"
8 syns denne omtalen er nyttig

Alt er dårlig med Canal Digital. Har ventet i over 2 måneder på å komme på internett og få TV. Endelig når montør kommer, og sier at det bare er å koble på utstyret, så fungerer det fortsatt ikke. Styr unna hvis du kan velge noe annet firma.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Styr unna"
7 syns denne omtalen er nyttig

Alt er dårlig. CD er restene av et gammelt statsmonopol (Telenor), og har videreført servicen og priser derfra, sørgelige greier.

Søk Bytt.no