Meny
Canal Digital Bredbånd
Canal Digital Bredbånd blir Telenor Bredbånd
Canal Digital Bredbånd ble den 23. oktober 2018 en juridisk del av Telenor. Les omtaler om Telenor Bredbånd.

Canal Digital Bredbånd omtaler og erfaringer

2,2/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Middels
9
av 12 innen
bredbåndsleverandør
12%
anbefaler
Canal Digital Bredbånd
Filtrer omtaler
4
0
1
3
25
Sorter omtaler etter
Viser av 33 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Canal Digital Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig stabilitet"

Jeg har vært kunde i flere år, og har hele veien slitt med dårlig stabilitet. Ganske hyppig faller nettet ut i ganske mange timer. Enkelte ganger en dag eller halvannen. Det er riktig nok ikke så ofte at nettet er borte i over en dag, men det skjer flere ganger i løpet av et år, og det er rett og slett for dårlig for et så stort selskap å ha så lange nedetider såpass ofte. Jeg bor i borettslag, så det er ikke noe reelt alternativ å bytte leverandør, så jeg må vel bare leve med det. Og det er vel derfor kvaliteten på varene er såpass dårlig også går jeg ut i fra, fordi de fleste har problemer med reelle alternativer. Skal man jobbe på hjemmekontor må man være forberedt på å måtte sponse nettforbindelse med mobilen sin. Men det fungerer bra når det først fungerer da. Hastigheten synes å være stabil og som avtalt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Halv måned reduksjon i faktura er ikke nok"

Det er bare tull. Sitter flere timer uten nett. Har de ingen garanti til TV som trenger også Internett? I tillegg viser det noe gratis mobil data pakker som er kun til mobil kunder hos Telenor . Det ser at de tvinge til å bli mobil kunder som har ingen ting å gjøre med bredbånd.

John-Steinar H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Økning av pris etter 6 mnd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Prisen for kanalpakken og kjappeste nett linje fikk jeg til ca 1000 kr etter 6 mnd økte den til 15-1600kr. Fikk ikke beskjed om dette, bytter nå til et annet selskap der jeg får lik pris hele veien, og ikke noe halvsvindel som dette.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Anbefaler ikke"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hatt Canal Digital gjennom to ulike borettslag. Sist ble nettet oppgradert til 200mbit/s og vi fikk på en god dag maks 40. Klaget og klaget. Men de mente det var det nye utstyret vårt som var problemet. TV hos CD fungerer veldig fint, men har mistanke om at CD lurer kundene og nektet å levere hastigheten folk betaler for. Til og med avisen var umulig å lese og netflix henger seg opp eller er av dårlig kvalitet. Styr unna.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Føler meg rundlurt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Vet hvilke erfaringer andre har, men fikk besøk av en selger som jeg trodde var fra Telenor ang fiberinstallasjon i mitt område. Jeg skrev kontrakt og oppfattet det som om kr. 599,- mnd omfattet tv internett og ip-telefon. Så kommer første regning lenge før noe er oppe og går. kr.1200 og noe pr mnd. TV og telefon var nemlig ikke med. Jeg oppfattet det annerledes. Får heller ikke sagt opp abonnementet. Dette er med respekt og melde bondefangeri av høy klasse. Canal Digital frarådes herved på det sterkeste å involvere seg med.

Kasper E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Alltid på nett garanti er bare tull"
2 syns denne omtalen er nyttig

"alltid på nett garanti" er bare tull, nettet er nede hele tiden. Av og til over flere timer. Tregere enn reklamert også.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Betaler for hastighet jeg ikke mottar!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Når man får melding på Netflix, Viaplay o.l. om at kun lyd kan vises pga manglende ressurser på en iPhone eller nettbrett. Jeg er hjemme alene. Da kan jeg vel ikke få det jeg betaler for??? Ifølge canal digital er det ikke noe feil. Kobber til under halvpart av pris leverer bedre enn fiber fra canal digital. Gjett om vi skal bytte leverandør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Får ikke det man betaler for"
2 syns denne omtalen er nyttig

Betaler for 250 mbit/s men får bare 25 mbit/s, altså 10% av det jeg betaler for. I tillegg vil de på kundeservice sier at man skal gjøre alt selv, så hvis du ikke er flink med internet og data så er det ikke mye å gjøre siden Canal Digital ikke tilbyr seg å sende noen til å fikse det. Ikke kjøp.

Ronny A. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Forholder seg ikke til egne retningslinjer"
2 syns denne omtalen er nyttig

Installasjon av bredbånd skal visstnok ta 2-4 uker med Canal Digital. Så langt har det gått 9 uker. I mellomtiden har jeg som student og dermed avhengig av Internett, brukt tusenvis på ekstra mobildata og forespurt kompensasjon. Det nekter de på, og viser til sine generelle vilkår.

Jeg leste litt i deres vilkår, og finner et punkt hvor det står at "Kunden kan kreve erstatning for direkte økonomiske tap (dvs nødvendige og dokumenterte merutgifter) som skyldes feil ved Tjenestene og som Canal Digital kunne ha forutsett som en mulig følge av feilen". Dette har jeg påpekt, men har ikke hørt tilbake fra Canal Digital. Det er forresten også noe som går igjen - urimelig lang behandlingstid.

Anbefaler på det sterkeste å finne en annen leverandør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Ga opp før jeg fikk nett"

Canal Digital svarer fort på chat og telefon og de er hyggelige og hjelpsomme. Min erfaring er allikevel ikke bra, da de oppga feil informasjon under bestilling av internett. Under bestilling skulle alt være klart fra dag én uten etableringskostnader. Det viste seg senere at etablering kostet rundt 2 000 kr og at montør kanskje ikke tok på seg oppdraget med å legge inn kabelen som lå klar bak huset.

Jeg chattet med en behjelpelig fyr hos Canal Digital for å sjekke om jeg kunne få internett via koaks i huset jeg skulle ta over noen dager senere. Fikk konstatert at alt var klart i huset og at jeg kun trengte et modem de skulle sende meg.
Dagen etter ringte en montør meg og jeg forstod at noe måtte gjøres i huset allikevel. Vi avtalte tidspunkt noen dager etter jeg tok over huset. Når dagen kom viste det seg at Canal Digital hadde gitt montør feil adresse (feil postnummer), slik at montør havnet feil plass. Montøren var veldig hyggelig og sa at om han fikk en ny ordre fra Canal Digital, skulle han prøve å komme senere samme dag, siden jeg hadde tatt fri fra jobb. Jeg kontaktet Canal Digital, fikk ny ordre og kontaktet montør på nytt. Han spurte om det var lagt opp noe i huset fra før. Jeg svarte nei, men at jeg hadde sett det lå en koaks-kabel bak huset. Han sa at han skulle prøve å rekke innom senere samme dag for å se. Jeg hørte dog ikke mer fra han.
Dagen etter kontaktet jeg Canal Digital og spurte om de viste når montør kunne komme på nytt og jeg dobbeltsjekket samtidig at orderen/oppdraget til montør var korrekt. Alt skulle være korrekt, og jeg måtte bare vente til montør tok kontakt.
Montørfirmaet kontaktet meg etter noen dager og lurte på noe i forhold til min henvendelse angående fiberprosjektet. Jeg sa jeg ikke skulle ha fiber, men legge inn en koaks-kabel fra utsiden. Etter litt frem og tilbake fortalte de at de ikke anbefalte å legge inn koaks, da det ville koste noe i etablering, og at det skulle komme fiber til området et halv år senere. De anbefalte meg mobilt bredbånd frem til det kom fiber.
Jeg kontaktet Canal Digital samme dag (fredag), hvorpå de mente at montør skulle kunne legge inn koaks-kabelen, men at det stemte at etablering kostet 1 990 kr om jeg kun skulle ha internett og ikke tv-abonnement. Jeg ba dem kontakte meg når de og montør var enige om hva som skulle gjøres (da jeg ikke helt hang med på hva som skjedde lengre).
Det harde livet uten internett var ulevelig, slik at jeg tok kontakt med Canal Digital mandagen etter og spurte om de viste noe mer. Jeg fikk da beskjed om at jeg måtte vente noen dager på svar. Jeg sa da at jeg ikke ønsket å være kunde og at jeg kom til å bestille mobilt bredbånd fra annen leverandør. Han jeg snakket med sa da at det kunne være lurt, da han var usikker på om montør ville legge inn koaks-kabelen.

Siden jeg var lovet internett fra første dag, uten etableringskostnader syntes jeg det var litt dårlig at de ikke beklaget seg. Jeg er ingen kverulant, men jeg avsluttet en chat med å skrive; "Neste gang dere ikke holder det dere lover, anbefaler jeg at dere beklager." Da fikk jeg til svar; "Den er grei. Det skal jeg huske på til neste gang." Ikke verdens beste svar, men bra de tenker fremover! Det skal sies at de andre jeg snakket med senere hos Canal Digital var ærlig på at de ikke hadde gjort en god jobb og beklaget dette.

Til tross for at huset er i Oslo er Canal Digital de enste som (nesten) kan levere normalt bra nett. De andre kablede alternativene er via telefonlinjen med raskeste hastighet på 5/0,65. Jeg endte derfor opp med mobilt bredbånd med samme hastighet som jeg skulle få fra Canal Digital, som også ble billigere med ett års perpektiv. Men med maks 300GB data i måneden blir det vel fiber når det kommer. Og om Canal Digital er eneste leverandør er jeg raus nok til å gi dem en sjanse til!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Ble nettopp lurt av Canal Digital Fiber"
3 syns denne omtalen er nyttig

De kommer til å lure deg og, canal digital ringte meg og sa at jeg må betale rundt 4900 kr for etablering og prisen for canal digital har gått høyere. De lovde ikke den prisen jeg signerte for i kontrakten, aldri kjøp noe fra canal digital fordi de lurer kunder.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Får ikke det vi betaler for"
3 syns denne omtalen er nyttig

Får ikke i nærheten av den linjen vi betaler for. Har oppdatert og ny ruter, så den skal ikke være problemet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Får halvparten av det jeg betaler for"
2 syns denne omtalen er nyttig

Får ikke de hastighetene jeg betaler for. Betaler for 50/10, får 25/5. Uakseptabelt, og de velger å ikke hjelpe heller.

Christian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Null kundefokus"
4 syns denne omtalen er nyttig

Var "stuck" med Canal Digital/Telenor i 10 år. Nå endelig over på fiber, og har endatil to fibere inn i huset :) Kundeservice hos Canal Digital er forferdelig, kundefokus er fraværende, og deres garantier er 0 verdt har jeg fått erfare. Verste opplevelse hadde jeg i 2017. Ble uten nett og TV pga kabelbrudd. Dette ble meldt av flere husstander i nabolaget og entreprenør som hadde forårsaket bruddet. Ble 8 dager uten TV og nett med daglige telefoner og chat kommunikasjon med Canal Digital. Når Canal Digital på dag 7 påsto at det ikke var registrert noen feil i området tok lunta fyr i begge ender... Alltid på nett garantien som Canal Digital skryter av gjelder kun dersom du er Telenor kunde (samme firma...).

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Dårlig, og ubehagelig kundeservice"
5 syns denne omtalen er nyttig

De starter samtalen med "Du er viktig for oss", og det gikk bra helt til vi trengte mer hjelp enn hva kun én samtale kan ordne opp i. Opplevde det veldig vanskelig å bruke deres kundeservice da du ikke får mulighet til å prate med samme agent du har hatt dialog med tidligere, og spesielt utfordrende blir dette hvis man har en case som ikke blir håndtert ferdig i første tlf. samtale, men trenger oppfølging. Opplevde gjentatte ganger at lovnader, både muntlig og skriftlig, ikke betydde noe når man snakket med de i samtale nr. 2 og med en ny agent. Vi måtte bruke mye tid og krefter på å få dialog med de, og få de til å opprettholde de lovnader som ble gitt på vegne av Canal Digital, for i samtale nr. 2, 3 etc ble det gitt andre beskjeder, og gjerne kontrabeskjeder på tvers av avdelingene deres. Det er vanskelig å stå i mot et stort selskap, når man ikke får hatt en god dialog, og man føler seg veldig liten når de skriftlige avtaler man har brått ikke er gyldige. Vi opplevde også at en agent la på midt i samtalen for han forsto ikke vår case. Heldigvis møtte vi én agent som klarte å hjelpe oss, og som beklager for hvordan vi hadde blitt behandlet. Dette kom dog alt for sent, og vi vil aldri være kunde hos Canal Digital igjen, og anbefaler på det sterkeste å bruke andre selskaper enn de.
Vi er meget skuffet over deres kundeservice, og opplever det hele som veldig ubehagelig.

Torbjørn S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Løftebrudd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ingenting er bra, alt er blank løgn. Jeg fikk en hyggelig selger på døren i januar 2017 som solgte meg fiber og tv. Dette skulle iflg selger leveres innen 9 mnd, 9 mnd er gått ingen oppfølging eller noe som helst. Jeg har purret flere ganger og fått til svar januar 2018. Så fikk vi innkallelse til infomøte hos Power Fana. Info hadde de ikke, de kunne ikke svare på når jeg kan få fiber. På dette møtet skulle de også ha opplæring i bruk??? Hva er vitsen med det når man ikke vet når de installerer noe som helst. Vedkommende på denne info kvelden lovte han skulle ringe meg opp med ny dato når han hadde fått info, det gjorde han faktisk, men da var datoen juni 2018. Jeg spurte om dette kunne garanteres, svaret jeg fikk var selvfølgelig nei. Hvorfor får de lov til å selge et produkt før de vet om eller når de kan levere? Hvorfor er generelt teleselskapene/ bredbåndleverandørene løftebrytere? De burde vert lovpålagt å garantere leveringstid med økonomiske konsekvenser om de bryter de. Samtidig burde de ikke kunne da bruke lang leveringstid i sine salgsargumenter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Fiber 100/100, dønn stabilt med høy fart"
2 syns denne omtalen er nyttig

Tok kontakt med Canal Digital etter at Lyse ikke viste interesse på tross av tett bebyggelse med 80-100 interesserte kunder. Canal Digital tok ballen og fikk gravd ned fiber som har fungert meget godt. Store deler av asfaltert vei ble asfaltert på nytt. Oppgradert både nett og vei!

Erikvb76
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Stabil linje som leverer"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har oppgradert fra 50 til100 mbit/s. Stabilt på coaxkabel sammen med tv. Ingenting å utsette på dette.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Kan ikke se Netflix på linja"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har rimeligste bredbånd og tvpakke, som kostet meg 900 kr pr måned. Målt hastighet på speedtest varierer mellom 1,2 og 2,3 Mbit/s. Da sier det seg selv at streaming av film blir en umulighet. Det ser rett og slett ikke ut.
Da dørselgeren kom på døra lovte han gull. De holdt på å bygge ut i nabolaget vårt, og linja kunne komme inn via luftstrekk. Undertegnet avtalen, og ventet bortimot et år på at de orket å legge linja, det måtte bli frostfritt først. Jeg ble lovt fiber, men det var coax som kom inn. Den måtte jeg selvsagt grave ned selv, da de hektet seg på med en avgreining på nabohuset. PÅ naboens nåde selvsagt. Måtte jo grave på hans tomt også. Nå føler jeg dette var bortkastet, for jeg har rett og slett fått søppel. Rundlurt, og blodpris for ingenting. Hele nettet deres her er coax med avgreining på avgreining, og sannsynligvis langt utenfor spec, for hva som er fornuftig å gjøre. Altså søppel. Kan ikke få understreket nok, at for meg er CANAL DIGITAL=SØPPEL!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke å anbefale til noen!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har ingen positive tanker om Canal digital, eneste de fokuserer er på faktura og de er betalt i tide. Nettet forsvinner eller ligger det på 1/4 del av farten de har lovet meg ihvertfall 2 til 10 timer av dagen. Nettet kan forsvinne i noen dager hvor all kommentar fra kundeservice er å restarte ruter og modem. Dette har endret seg og de ville ha meg til å bytte ut en Linksys EA9500 AC5400 Gigabit Router til nesten 3000kr med en billig ruter fra dem. I følge dem var det min ruter som skapte disse problemene. Ingen endring og de nekter å endre sin mening at mine nettverks problemer ligger min side ikke dem. Kan ikke anbefale Canal Digital til noen!

Høybråten
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling, ingen løsning"
9 syns denne omtalen er nyttig

Sitter uten nett 4 uker, canal digital nekter samarbeide og ordne dette. Kundeservise lover å sende tekniker men de kommer ikke. Ringer snakker og snakker med kundeservice men ingen bryr seg. Sier opp canal digital og går over viken fiber....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Dårlig!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Nettet datt ut store deler av tiden. Fikk beskjed at det måtte jeg regne med. Vanvittig lang tid å få reperatør til å feilsøke fikse det. Kundeservice er elendig, ble bedt om å holde kjeft når jeg klaga.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Utrolig dårlige"
6 syns denne omtalen er nyttig

Prakket på oss at vi hadde kjøpt filmer når vi ikke hadde det. De lurte samboeren min til å få ett raskere nett i 3 mnd, så lovte de å sende en mail før, så han fikk avbestilt... Plutselig fikk vi veldig høye regninger på over 2000 kr for internett pr 3 måned og plutselig hver 2 måned. For ett møkka selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Holder sitt telefonnummer 67106090 hemmelig og lyver til kundene sine!"
15 syns denne omtalen er nyttig

Canal Digital bryter markedsføringslovens § 11 tredje ledd "I næringsvirksomhet er det forbudt å henvise forbrukere som skal ta kontakt med den næringsdrivende i forbindelse med en inngått avtale, til et telefonnummer som belaster forbrukeren med en høyere kostnad enn grunntakst. "

Når sender e-post til Canal Digital får å få vite deres ordinære telefonnummer som følger grunntakst, får jeg som svar at de ikke har et slikt telefonnummer. De har altså kun det femsifrede nummeret 06090, som det er dyrt å ringe til.

Jeg kontaktet Forbrukeronbudet og fikk vite at Canal Digitals alternative telefonnummer er 67100690, men dette nummeret ser det ut for at kundene deres ikke skal få vite.

Dette kaller vi særdeles dårlig kundebehandling når en slik løgn blir servert kundene deres. Det er utvilsomt ulovlig og bryter etiske restningslinjer og markedsføringsloven.

Er du kunde hos Canal Digital ring 67106090 istedenfor 06090, så slipper du høye telefonutgifter.

Fanabeboer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"De lurer folk"
7 syns denne omtalen er nyttig

Fibernett tilbud i hele Fana område var begynnelsen.
Fibernett av Telenor(Canal digital) Fungerer ikke som lovet.
Feil faktura. Arrogant og kompetansemangel om henvendelser!
Tvangskjøp av TV. Feilfaktura gjentar seg.
Tilleggpris for fiber tilgang for fibernett??? Hva er dette?
Fiberfiasco!
Aldri aksepterer fibernett tilbud fra Telenor og Canal digital.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR