Meny

Telia Bredbånd omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Telia Bredbånd
1,5/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
81
av 81 innen
bredbåndsleverandør
10%
anbefaler
Telia Bredbånd

"Elendig"

Omtale om Telia Bredbånd skrevet av Espen for 10.02.2022 17:38

Telia Bredbånd har totalt 447 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Telia Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Elendig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Klarer ikke å levere stabilt nett. Jeg ville byttet øyeblikkelig hvis det ikke var for at borettslaget har tegnet kollektiv avtale.

Bytt.no
"Elendig" skrev Espen om Telia Bredbånd

Har du en tilsvarende erfaring med Telia Bredbånd?
Gjør som Espen og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Telia Bredbånd du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Bjørnove T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har deknings garanti som ikke er verdt en d.......t. Blir lovet alt mulig men de holder ingenting av det.Betaler 799 pr mnd med hastighet på max 200 mps men får ikke høyere enn 10 mps elendige greier.

Tordis K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Styr unna!!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Vært 14 dager uten nett, ingen forklaring, ingen prøver å ordne det. To ansatte bare smalt på røret da de ikke ville sette over til teknisk. Fått 5 forskjellige svar fra fem operatører. Over en halv times ventetid før de tar telefonen. Svarer frekt på spørsmål og prøver å unnskylde seg. Var 14 dager uten brannalarm og innbruddsalarm uten å få beskjed. Naboen hadde samme problem. 5G nettet bare lader og lagger og detter ut hele tiden. STYR UNNA!

Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Telia overselger cellene sine"
2 syns denne omtalen er nyttig

Valgte Telia trådløst bredbånd da Telenor kuttet kobbernettet sitt (ingen fiber i området). Fikk dette sommeren 2021 og det fungerte helt fint frem til desember, det var stabilt og vi fikk den hastigheten som var bestilt. Men i desember startet nettet å være nede da vi kom hjem fra jobb. I begynnelsen gikk det greit å restarte ruter men etterhvert ble det nede lenger og lenger av gangen. Da vi kom til januar ble det helt forferdelig og i praksis var internett nede fra ca kl 14-15 til sent på kvelden. En chat med Telia viste at det var kabelbrudd et sted og at dette ville bli fikset 20. januar. Vi ventet tålmodig men dette ble ikke bedre. Ringte 21. januar og fikk opplyst at det var for mange på i område slik at cellen var overbelastet og dette var det ikke noe å gjøre med men vi kunne si opp uten å gå ut bindingstiden. Da jeg ba om refusjon for dette fikk jeg opplyst at vi kunne få to måneder gratis frem i tid. Etter dette hadde vi ikke mer internett annet enn et par små glimt, så jeg har en teori om at vi ble nedprioritert på nettet. Dette var selvsagt helt uutholdelig og vi syntes det var veldig rart at det ikke var mer info om dette. For å teste ut Telia så ringte vi fra en annen mobil og sa vi bodde i nabohuset og lurte på hvordan det var med trådløst bredbånd. Fikk beskjed om at dette gikk fint i området og at det var god dekning. På spørsmål om dette var stabilt og bra fikk vi bekreftende svar. Når vi da fortalte om vår situasjon ble den vi snakket med meget paff, men påsto at han ikke hadde noen kjennskap til dette. Vi har nå selvfølgelig bestilt trådløst bredbånd fra Telenor, som har alltid på nett garanti ved at man får mobil datapakke hvis det skulle være problemer, så håper det blir bra. Vi er sjokkert over Telia, vi trodde de var en seriøs aktør men å overselge på denne måten, og fortsette med det etter at det er kjent, er helt utrolig dårlig. Så det blir ikke Telia på oss på noen måte i fremtiden.

Christian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Høy latency of et kundeservice system til å le av"
5 syns denne omtalen er nyttig

Som IT nerd og Get/Telia kunde over flere år må jeg si meg meget frustrert. Før jeg går inn i detaljer på alt som er helt på tryne med Telia, må du huske at Fiber-nett fra Telia er også dyrere enn de fleste konkurrentene sine priser ved samme hastighet per måned. 1. Høy latency Første problemene ble tydelige da Get gikk offisielt over til Telia. Har vært godt kjent med Telia Carrier og deres problemer med datatrafikk-routing internasjonalt. Infrastrukturen er så dårlig at det er som å kaste en mynt om man får 300ms latency eller 150ms basert på hvor datatrafikken din blir avlastet når det passerer. Dette er et problem man kan sjekke selv med Tracert kommandoer og sjekke de ulike server-hoppene. Fordi at Get gikk over til å bli Tela, betydde det at alt av datatrafikk er nå ved default satt gjennom Telia Carrier. Den eneste måten å tvinge datatrafikken til å gå en annen vei enn gjennom Telia sin even elendige infrastruktur er ved å permanent ha på en VPN. Ofte ville en VPN refusere og stabilisere min latency med 30%. Synd at regningen til Telia ikke dekker utgiftene mine for å betale for en VPN for å rette opp i deres egen infrastruktur. 2. Uryddig system (internt) Dersom du forventer at de bruker telefonnummeret du har registrert deg med, eller at de skal gi deg informasjon om forventede pakker/service er det bare å be. Ved tilfeller der du må ringe tilbake til kundeservice blir det hodebry. For ofte vil den neste personen du snakker med ikke ha noen peiling på hva den første skulle notere/forsøke å ordne opp i/sende. Det er som at de opererer helt individuelt fra person til person. Da må man starte hele problemløsningen på nytt for å selv gi den nye personen i kundeservice. Har også ventet på ny sending av ruter i over én måned uten svar, fordi Telia bestemte seg for å sende bekreftelse til et gammelt hus-telefonnummer som aldri ble lagt inn i systemet av oss; framfor å bare bruke mobilnummeret vi har i systemet. Skulle trodd hele selskapet opererer med post-it notater. 3. Kundeservice som stenges tidlig med kø I motsetning til konkurrenter, holder Telia sin kundeservice verken åpent hele døgnet eller har kort ventetid. Forrige gang jeg trengte at de rettet opp i en liten feil tok det 45 minutter med kø. Flaks at det ikke var midt i en arbeidsdag med hjemmekontor at nettet streika. 4. Dyrere enn andre Hadde alltid et inntrykk av at Telia var passe-passe fordi at det var rimelig og veldig utbredt. Tok visst feil der da jeg nylig sjekket rundt og fant ut at omtrent hver eneste konkurrent har lavere priser per måned for samme pris. Noen har til og med høyere hastigheter opp/ned for lavere pris. Snakker ikke om ukjente leverandører heller. 5. Presser deg på å bruke "deres" modem. Akkurat dette er bare sleipt. Det er utrolig synd at alle som ikke er godt kjent med internett og modem blir rett og slett lurt til å kjøpe overprisa søppel av modem fra dem. Framstår for de fleste at deres modem er eneste valget, men det er det selvsagt ikke. 6. Svak opplastningshastighet. Forklarer seg selv. Lykke til med å laste opp store dokumenter/videoer. Konklusjon; hver gang jeg snakker med kjente som bor i nærheten blir jeg like misunnelig på at de kan ha Altibox, Telenor eller andre leverandører av fiber, hvor mange av dem har under halvparten av min latency til en rekke verdensdeler. Skulle ønske det var noe på min side som forårsaket problemene, men det faktum at å bruke en VPN løser mange av problemene viser nokså tydelig at det er problemer hos Telia/Telia Carrier gjennom hele veien. Dersom du har muligheten til å velge noe annet, så styr unna. Vil også legge til at det hender det er nesten umulig å streame i 4K på de travleste delene av dagen (uten at andre er koblet på nettet mitt) til tross for 250mbps nedlastningshastighet.

Telia Bredbånd har totalt 447 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR