Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
HomeNet
1.6
986 verifiserte omtaler
Homenet er nå GlobalConnect
For mer informasjon om GlobalConnect kan du gå til GlobalConnect sin profil på Bytt.no.

HomeNet omtaler og erfaringer

Ingen trend

HomeNet har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.6
Dårlig
986 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
-
IKKE NOK OMTALER
HomeNet trenger minimum 10 omtaler.
35%
Middels
35% anbefaler HomeNet
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 986 omtaler om HomeNet

FILTRER OMTALER
238
84
41
72
551
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE

Homenett er upålitelig

Omtale av  Ronny P

Homenett har verdens dårligste kundeservice. Åpningstidene og oppdateringer tar tidlig kvelden, og er ikke tilgjengelig før langt ut på morgenen dagen derpå. Dette suger. Vil ikke anbefale dette selskapet til noen. Trodde GET var dårlig, men Homenett tar kaka. 😡😡

Svar fra HomeNet
01.07.2020 11:03

Hei, det er veldig beklagelig at du opplever det slikt. Våre telefoner er oppe fra 08:00 til 21:00 i hverdagene. Og vår chat er oppe fra 09:00 til 21:00, og 10:00 til 15:00 i helger og alle røde dager. Vennlig hilsen Roar | HomeNet

Nyttig (1)

LURERI i markedsføring

Omtale av  Kyrre

Det er få leverandører å velge mellom for fiber. Det ser ut til at HomeNet tror at de kan gjøre som de vil uten at det får konsekvenser. HomeNet ringte 20. februar og tilbød oppgradering til 1000/1000 Mbps uten endring i prisen mot binding i 12 måneder. Ok svarte jeg og godtok forutsatt ingen hunder begravet eller ugler i mosen. Tirsdag fikk jeg melding om at de sette opp prisen fra 449 til 699 kroner pr måned fra 1. august. Så mye var den avtalen verd. "Avtalen kan avsluttes i periodekraft frem til prisendringen trer i kraft." Jeg testet hastigheten og fant 22 Mbps . Det er sikkert 1.000 Mbps en plass ute på nettet, men det jeg får i praksis er altså 22 Mbps. Jeg har sagt opp HomeNet.

Svar fra HomeNet
29.06.2020 18:20

Hei, dette høres ikke helt bra ut. Dette med pris skal ikke gjelde deg dersom du har bindingstid. Da skal du få den prisen som først ble avtalt i 12 mnd, det er kun etter de 12 mnd den da vil gå opp til 699. Når det kommer til hastighet så skal den være høyere enn 22, det er mulig at denne målingen er gjort på 2,4GHz wifi nettet, der kan det stemme at man får en slik måling. Anbefaler å bruke 5GHz nettet som boksen vår sender ut, den skal man få høyere hastigeht på. For å få målt opp til 1000 for å sjekke at linjen er som den skal må man nok bruke kabel. Du kan lese om hvordan man skal gjøre det her: https://www.homenet.no/hastighetstest/ Da skal man klare å måle 900-1000 mbps gitt at ditt utstyr tåler det. Vennlig hilsen Roar | HomeNet

Nyttig (0)

Faktura

Omtale av  Erling S

Homenet lurte min leieboer til å tegne nytt ett års abonnement, skulle bare oppgi en faktura adresse. Må betale for flere mnd ekstra, selv om hun flyttet og de ikkje kunne levere til ny adresse.

Svar fra HomeNet
29.06.2020 18:19

Hei, det er normalt å binde seg opp til en ny periode på 12 mnd. Dette skjer ofte i forbindelse med at man får en mnd gratis, eller at vi setter ned mnds prisen i de 12 mnd. Det er da noe som burde vurderes opp mot muligheten for at man skal flytte ja, ettersom man er bundet av avtalen selvom man flytter. Vennlig hilsen Roar | HomeNet

Nyttig (3)

Horribel kvalitet på alt fra nett til kundeservice

Omtale av  Sålei

Nettet oppererer i snitt på 30% av lovt hastighet, modem har ødelagt patch paneler, dårlig wifi etc. De verken bytter ødelagt utstyr eller gjør annet for å fikse problemene. Har vært i kontakt med kundeservice flere ganger og de stiller seg uforstående til problemene.

Svar fra HomeNet
28.06.2020 20:56

Hei, Dersom du opplever problemer med linjen din er det ønskelig at du kontakter oss via telefon eller chat slik at vi får gjennomgått et ordentlig feilsøk med deg. Vennlig hilsen Ingvild | HomeNet

Nyttig (3)

Leverer ikke!

Omtale av  Hanne E. T

Har fra dag en hatt problemer med å levere fra sen installering til selve fibernett. Ikke lovet hastighet. Stadige bortfall og dårlig kommunikasjon underveis. Dette produktet ville jeg ikke anbefale til noen.

Svar fra HomeNet
26.06.2020 09:05

Hei Hanne, Det er ikke slik vi ønsker å fremstå. Har ikke din kundeinformasjon tilgjengelig her, men jeg anbefaler deg å kontakte oss via telefon 38 99 01 00 eller chat på www.Homenet.no slik at vi får gjennomgått et ordentlig feilsøk med deg og finne en løsning på problemet ditt. Vennlig hilsen Ingvild | HomeNet

Nyttig (1)
Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Styr unna

Omtale av  Marius

Oi, dette firmaet har jo forferdelige anmeldelser allerede ser jeg her..! huffda. over 700 håpløse saker ja.. Jeg burde ha googlet de før jeg trodde på det de sa til meg over telefon. -Så mye for å være godtroende:) ok, her er min situasjon: De lover et nett som skal kunne fungere til hjemmekontor, streaming av TV som Netflix, NRK, Youtube osv og generelt surfing på nett. De leverer 0.8-2 mbit linje. Ja, du leser riktig. Altså praktisk talt ingen forbindelse, og noe som er helt ubrukelig på alle tenkelige måter. Med en slik hastighet kan man ikke gjøre noe av det de lover. Og for å si det på en litt annen måte; med en slik hastighet kan du ikke gjøre noe av det du gjør "på internet" i 2020. Du sliter med å loade google.com. (dette er også etter flere justeringer fra "support") De mener jeg skal betale 448 kroner for dette ubrukelige nettet i 12 mndr fordi det jo er over 1 mbit. Avtalen som i følge selger garanterer streaming osv som nevnt ovenfor heter vistnok 1-7mbit. Kampanjepris i 12 mndr er bare en annen ordlyd de bruker på at de binder deg i 12 mndr. Svindel er jo et nærliggende ord. uff. De sier også at fiber var umulig inn på denne tomten og at den gamle telefonlinjen er eneste mulighet nå, men at de var "like i nærheten" med å legge kabel. Dette de beskriver som "like i nærheten" er altså uten å røpe for mye ca 45 minutter unna med bil.(!!) I nærheten er vel strengt tatt type naboene eller kanskje 100-200 meter fra tomta..? Fiberkabel med 1000Megabit ligger etter litt research ca 5 meter fra husveggen min, men det viste de ikke noe om, fordi de tydeligvis ikke kan benytte seg av den. Om jeg kan finne ut av det, bør de som driver med dette også kunne finne ut av det og informere kunden om det tenker nå jeg. Jeg må tilføye at det nå er en pågående sak der de skal vurdere om det er tilstrekkelig grunnlag for å slippe å betale for et ubrukelig nett. Håper de tar til fornuft og lar min samboer og meg få slippe å betale for et ubrukelig produkt i 12 mndr. -Noe annet vil jo være....?

Svar fra HomeNet
23.06.2020 10:24

Hei, dette høres ikke bra ut. Jeg anbefaler her at du sender en mail om dette til [email protected] anbefaler at du tar med mest mulig om hva selger har sagt at skal kunne gjøres på nettet, ettersom det er en 1-7 linje er det noen begrensninger på hva man kan bruke nettet til ja. Dette med fiber er isåfall fra en annen levrandør. Det er ikke noe vi sjekker opp for kunder desverre. Mvh Roar | HomeNet

Nyttig (2)

Tragisk!

Omtale av  Eva

Dette er elendig kundeservice! Elendig ustabilt nett og lover endring uten at noe skjer!

Svar fra HomeNet
18.06.2020 09:56

Hei Eva, Det er ikke slik vi ønsker å fremstå. Dersom du har problemer med linjen din er det fint om du kan kontakte oss på telefon eller via chat slik at vi får gått gjennom et ordentlig feilsøk med deg. Vennlig hilsen Ingvild | HomeNet

Nyttig (0)

Lever tilnærmet som lovet, men dårlig på driftsmeldinger

Omtale av  Sumsar

Ingen driftsmeldinger tilgjengelig. Eller ingen kundeservice 24/7.

Svar fra HomeNet
16.06.2020 17:30

Heisann! Driftsmeldinger blir alltid publisert og oppdatert her: https://www.homenet.no/driftsmeldinger' Vårt kundesenter er åpent: Telefon: Mandag - fredag 08.00-21.00 Chat: Ukedager: 09.00-21.00 Chat: Helg: 10.00-15.00 Vennlig hilsen Maren M | HomeNet

Nyttig (1)

Systematisk dårlig

Omtale av  Even

Svært ustabilt nett, ingen driftsmeldinger om hva som foregår og treg kundeservice som aldri klarer å fikse problemer. Det virker som om de forsøker å skjule at de sliter ved å ikke sende ut driftsmeldinger slik at de skal se bedre ut. De lover en hastighet men jeg har aldri noensinne klart å måle mer en under halvparten.

Svar fra HomeNet
16.06.2020 17:29

Hei Even, Leit å høre at du er misfornøyd med oss. Dersom det er større feil som berører flere av våre kunder, poster vi driftsmeldinger her: https://www.homenet.no/driftsmeldinger Om du opplever problemer med tjenesten ønsker jeg at du kontakter oss på 389 90 100, slik at en av våre teknikere kan forsøke å hjelpe deg med problemet! Vennlig hilsen Maren M | HomeNet

Nyttig (2)

Elendig dekning

Omtale av  Tl

Vi har dessverre skiftet til HomeNet. Maken til dårlig dekning. Ser de skriver at et lyspunkt/pære ikke vil kunne lyse opp en stor bolig osv. Men når man har gjort det tidligere og alt blir mye dårligere Etter å ha skiftet leverandør, hva da? Ser de kan tilby bedre dekning med mere utstyr og økte kostnader. Med den elendige scoren de har på kundetilfredshet er dette noe de burde tilbudt kundene uten kostnad. Bare 10 mnd igjen til jeg kan skifte tilbake.

Svar fra HomeNet
16.06.2020 17:28

Heisann! Leit å høre at du er misfornøyd med tjenesten fra oss. Det er veldig mange faktorer som spiller inn når det kommer til WiFi-dekning. Utstyret du har brukt fra andre leverandører fungerer muligens annerledes enn vårt. I forbindelse med dette øsnker jeg at du kontakter oss på 389 90 100, slik at en av våre teknikere kan forsøke å hjelpe deg med problemet! Vennlig hilsen Maren M | HomeNet

Nyttig (1)
Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Ok nett men har prisa seg ut

Omtale av  Linda Y

Blitt altfor dyrt :( Må se etter andre løsninger. Funker stort sett greit men årlig rekevidde. Klusser ofte på netflix.

Svar fra HomeNet
16.06.2020 13:37

Hei, det er veldig synd å høre at du har en slik opplevelse av nettet. Det er bare å ta kontakt med oss dersom nettet ditt ikke leverer den hastigheten det skal. Det er også mulig at vår salgs avdeling kan tilby deg noe lavere pris. Vennlig hilsen Roar | HomeNet

Nyttig (0)

Dårlig kommunikasjon, feil fakturering og lovnader som ikke holdes.

Omtale av  Michael

Ikke spesielt imponert over noenting hos homenet. Hastigheten er ikke som lovt, kundeservice dårlig, selger lovte ting som han langt ifra holdte. Brukte 5 uker mer enn lovt på leveranse. Totalvurderingen er at de svikter i alle ledd og at jeg skal prøve å komme meg ut av avtaletiden så fort som mulig.

Svar fra HomeNet
03.06.2020 07:29

Hei, det er synd at du opplever det slik. Dette med leveransen er ikke noe jeg får gjort noe med i ettertid, men der er leveransetiden er veldig avhengig av typen linje man bestiller, men de kan også måtte flyttes på. Dette med hastigheten anbefaler jeg at du tar kontakt med oss slik at vi kan få sett på problemet og prøve å rette opp i det. Vennlig hilsen Roar | HomeNet

Nyttig (1)

Håpløst

Omtale av  Bjørn

Prøver å få kontakt på telefon. Har hørt på dårlig musikk i 30 min. Ingen svarer. Hastighet på bredband 70mb, dårligere enn mobilt bredband. jeg gir snart opp.

Svar fra HomeNet
28.05.2020 08:54

Hei Bjørn, Det er beklagelig at du har forsøkt å kontakte oss uten å få svar. Nå i disse hjemmekontor-tider er det slik at vi opplever litt større trafikk på telefon enn normalt. Nå har ikke jeg mulighet til å se hva vi skal levere til din adresse, men jeg anbefaler deg å forsøke å kontakte oss på telefon eller chat igjen slik at vi kan finne en løsning på problemet ditt. Vennlig hilsen Ingvild | HomeNet

Nyttig (1)

Ikke bruk de

Omtale av  W

Har bestilt Internett 25.2.20 fra dette selskap! Har kontakt dere FLERE gang ang. når de skal leveres. Men ingen som vet noe ting. Fikk ei melding fra dere 1 april at normal leveringstid var på 6-8 uker. Tok kontakt med de igjen i dag, at jeg ønske å si opp avtale da de ikke holdt si del av avtale. Igjen fikk jeg beskjed... «jeg skal sjekke opp og komme tilbake til deg» fikk noe timer etter ei melding at du kunne levere juni/juli. Send igjen inn klage på at dette er IKKE GODT NOK. Og ønsker å avslutte avtale med de... kl. 17 ringte en mann fra Homenet og sa jeg måtte betale 9000.- for å gå ut av avtale med di, jeg sa at det er pga. de ikke hold si del av avtale... Da si han «vi har jo ikke gitt noe skriftlig avtale at vi sku levere 6-8 uker» Hurra!

Svar fra HomeNet
28.05.2020 11:06

Hei, Jeg er ikke kjent med saken din da jeg ikke har noe kundeinformasjon tilgjengelig. Det stemmer at normal leveringstid i et ferdig utbygd område er 6-8 uker. Det er også slik at man av og til kan oppleve at leveringen tar lengre tid enn det som er normalt. Det er flere ting som spiller inn her, feks kapasitet hos underleverandører osv. Annulleringsgebyr sendes ut ved brudd på avtalen, dette står i kontrakten man har underskrevet samt i våre avtalevilkår. Ta gjerne kontakt med oss på telefon eller chat hvis det er noe mer vi kan hjelpe med. Vennlig hilsen Ingvild | HomeNet

Nyttig (2)

Elendig Kundeservice.

Omtale av  Roger S

Hadde en selger fra dere her for ca 14-15 dagers tid siden, sa til han at jeg skulle prate med kona først, og signerte med forbehold. Ringte kundeservice i går, og fikk til svar at 14 dager er gått, og angrefristen er over, så hvis jeg skal klage får jeg et gebyr på 9000kr. Hallo jeg har 3 små unger, og forholde meg til tiden går, og kona er overhode ikke interessert i det her. Jeg kommer ikke til å anbefale dere for noen andre, og tullete å betale 9000kr hvis jeg sier opp. Tror jeg går ut til media med det her, så ikke andre blir lurt heller. Mvh Roger S.

Svar fra HomeNet
26.05.2020 20:34

Hei Roger, Først er det beklagelig hvis du føler deg lurt, er ikke kjent med saken din, så kan ikke utale meg om hva du har signert under på. Hvis du har signert en avtale med oss om fiber etablering, men velger å trekke deg fra avtalen, så vil du få et brudd gebyr på 9000 kroner som står i våre vilkår. Hvis du mener noe har gått feil for seg med avtalen din, eller kontrakten du har signert, så er det fint om du kan kontakte vårt kundesenter på telefon 38 99 01 00 eller sende oss en mail til [email protected] så kan vi se på det sammen. Vennlig hilsen Richard | HomeNet

Nyttig (4)
Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Forba#%na drittnett, skjerp dere.

Omtale av  Thomas

Har vært hyppig bruker av internett nesten hele livet, og DÆVEN dette er det VERSTE jeg har vært borti noen gang. Har hatt en sinnsyk aggresjon over kvaliteten på homenet i et halvt år nå. En stab som absolutt ikke vet hva de driver med, og et wifi system du hadde fått kastet etter deg i 1998. Dette burde absolutt ikke vært lov til å selge med bindingstid. Egoistisk og kynisk firma som tråkker kundene sine rett i fjeset. Godt jobba Homenet. SÅ dårlig tror jeg INGEN greier å levere om de prøver engang. 17 mb ned 1 mb opp. Neida, jeg mente 250 kb ned og 120 kb opp. Det viste den ihvertfall sist gang den greide å laste speedtest siden i det hele tatt. Bra jobba. Gi kundene deres kompensasjon eller pengene tilbake og kom dere vekk fra markedet. Slutt og ødelegge for folk. Fortsetter jeg å skrive nå blir det for grovt. SKJERP DERE

Nyttig (1)

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR