Meny

HomeNet omtaler og erfaringer

2,0/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
81
av 85 innen
bredbåndsleverandør
43%
anbefaler
HomeNet

"Håpløst"

Omtale om HomeNet skrevet av Bjørn for 27.05.2020 13.18

HomeNet har totalt 716 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med HomeNet?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Håpløst"

Prøver å få kontakt på telefon. Har hørt på dårlig musikk i 30 min. Ingen svarer. Hastighet på bredband 70mb, dårligere enn mobilt bredband. jeg gir snart opp.

Svar fra HomeNet
28.05.2020 08.54
Hei Bjørn,

Det er beklagelig at du har forsøkt å kontakte oss uten å få svar. Nå i disse hjemmekontor-tider er det slik at vi opplever litt større trafikk på telefon enn normalt.
Nå har ikke jeg mulighet til å se hva vi skal levere til din adresse, men jeg anbefaler deg å forsøke å kontakte oss på telefon eller chat igjen slik at vi kan finne en løsning på problemet ditt.


Vennlig hilsen
Ingvild | HomeNet
Bytt.no
"Håpløst" skrev Bjørn om HomeNet

Har du en tilsvarende erfaring med HomeNet?
Gjør som Bjørn og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om HomeNet du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke bruk de"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har bestilt Internett 25.2.20 fra dette selskap! Har kontakt dere FLERE gang ang. når de skal leveres. Men ingen som vet noe ting. Fikk ei melding fra dere 1 april at normal leveringstid var på 6-8 uker. Tok kontakt med de igjen i dag, at jeg ønske å si opp avtale da de ikke holdt si del av avtale. Igjen fikk jeg beskjed... «jeg skal sjekke opp og komme tilbake til deg» fikk noe timer etter ei melding at du kunne levere juni/juli. Send igjen inn klage på at dette er IKKE GODT NOK. Og ønsker å avslutte avtale med de... kl. 17 ringte en mann fra Homenet og sa jeg måtte betale 9000.- for å gå ut av avtale med di, jeg sa at det er pga. de ikke hold si del av avtale... Da si han «vi har jo ikke gitt noe skriftlig avtale at vi sku levere 6-8 uker» Hurra!

Svar fra HomeNet
28.05.2020 11.06
Hei,

Jeg er ikke kjent med saken din da jeg ikke har noe kundeinformasjon tilgjengelig.
Det stemmer at normal leveringstid i et ferdig utbygd område er 6-8 uker.
Det er også slik at man av og til kan oppleve at leveringen tar lengre tid enn det som er normalt. Det er flere ting som spiller inn her, feks kapasitet hos underleverandører osv.
Annulleringsgebyr sendes ut ved brudd på avtalen, dette står i kontrakten man har underskrevet samt i våre avtalevilkår.
Ta gjerne kontakt med oss på telefon eller chat hvis det er noe mer vi kan hjelpe med.

Vennlig hilsen
Ingvild | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Elendig Kundeservice."
3 syns denne omtalen er nyttig

Hadde en selger fra dere her for ca 14-15 dagers tid siden, sa til han at jeg skulle prate med kona først, og signerte med forbehold. Ringte kundeservice i går, og fikk til svar at 14 dager er gått, og angrefristen er over, så hvis jeg skal klage får jeg et gebyr på 9000kr. Hallo jeg har 3 små unger, og forholde meg til tiden går, og kona er overhode ikke interessert i det her. Jeg kommer ikke til å anbefale dere for noen andre, og tullete å betale 9000kr hvis jeg sier opp. Tror jeg går ut til media med det her, så ikke andre blir lurt heller. Mvh Roger S.

Svar fra HomeNet
26.05.2020 20.34
Hei Roger,

Først er det beklagelig hvis du føler deg lurt, er ikke kjent med saken din, så kan ikke utale meg om hva du har signert under på. Hvis du har signert en avtale med oss om fiber etablering, men velger å trekke deg fra avtalen, så vil du få et brudd gebyr på 9000 kroner som står i våre vilkår. Hvis du mener noe har gått feil for seg med avtalen din, eller kontrakten du har signert, så er det fint om du kan kontakte vårt kundesenter på telefon 38 99 01 00 eller sende oss en mail til faktura@homenet.no så kan vi se på det sammen.

Vennlig hilsen
Richard | HomeNet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Forba#%na drittnett, skjerp dere."

Har vært hyppig bruker av internett nesten hele livet, og DÆVEN dette er det VERSTE jeg har vært borti noen gang. Har hatt en sinnsyk aggresjon over kvaliteten på homenet i et halvt år nå. En stab som absolutt ikke vet hva de driver med, og et wifi system du hadde fått kastet etter deg i 1998. Dette burde absolutt ikke vært lov til å selge med bindingstid. Egoistisk og kynisk firma som tråkker kundene sine rett i fjeset. Godt jobba Homenet. SÅ dårlig tror jeg INGEN greier å levere om de prøver engang. 17 mb ned 1 mb opp. Neida, jeg mente 250 kb ned og 120 kb opp. Det viste den ihvertfall sist gang den greide å laste speedtest siden i det hele tatt. Bra jobba. Gi kundene deres kompensasjon eller pengene tilbake og kom dere vekk fra markedet. Slutt og ødelegge for folk. Fortsetter jeg å skrive nå blir det for grovt. SKJERP DERE

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Overfakturerer og gjør det umulig å komme ut av kontrakt."
3 syns denne omtalen er nyttig

Lover mye, holder lite, men fakturerer som om dem har levert alt. Umulig å komme ut av kontrakt selv om dem gjentatte ganger bryter den selv. STYR UNNA.

Svar fra HomeNet
25.05.2020 08.48
Hei, her anbefaler jeg at du tar kontakt med oss på chat/telefon slik at vi kan sjekke opp i problemet. Da altså forskjellen i det som skal ha vært lovet og hva du opplever.
Dersom det er noe feil så skal du selvfølgelig ikke måtte betale full pris.
Vennlig hilsen
Roar | HomeNet
HomeNet har totalt 716 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR