Meny

HomeNet omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til HomeNet
1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
78
av 88 innen
bredbåndsleverandør
40%
anbefaler
HomeNet

"Fibernett gir dårlig wifi sier de."

Omtale om HomeNet skrevet av Stian for 28.01.2021 10:02

HomeNet har totalt 815 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med HomeNet?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Fibernett gir dårlig wifi sier de."

Dårlig wifi ennå med mash. De sier de gir 1000/1000fibernett til huset mitt MEN, det kommer bare til huset. Det funker dårlig på WiFi, og de gir ikke utstyr som støtter dette . De mener det er slik at man må koble alt med kabel til ruteren, ellers kan man regne med dårlig nett. Spiller ingen rolle at jeg har mesh og alt er nytt. Det er min feil at det ikke funker mener de. Andre wifi ødelegger mitt signal påstår de. Dårlige svar spør du meg. Tullete selskap

Svar fra HomeNet
01.02.2021 08:18
Hei, Stian. For full WiFi-dekning med fri hastighet har vi Home_WiFi Premium. Tar du kontakt med kundesupport på chat/telefon, kan vi ordne en god avtale på dette. Du kan lese mer om pakken her: https://www.homenet.no/home-wifi/ Har du allerede mesh fra oss, ønsker jeg at du tar kontakt med oss, slik at vi får feilsøkt og feilmeldt dette. Her er 10 ting som forstyrrer og sperrer for trådløse signaler: https://eyenetworks.no/10-ting-som-forstyrrer-og-sperrer-for-wifi-signaler/ Vennlig hilsen Fredrik | Home_Net
Bytt.no
"Fibernett gir dårlig wifi sier de." skrev Stian om HomeNet

Har du en tilsvarende erfaring med HomeNet?
Gjør som Stian og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om HomeNet du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Knekt patchesnor inne hos kunden, byttet av montør. 3430 kr"
1 syns denne omtalen er nyttig

ufattelig dyrt , 2 montører brukter 15-20 min. har tv og internett i husleia ellers hadde jeg byttet med en gang.

Svar fra HomeNet
01.02.2021 08:18
Hei, Helle. Jeg har ikke mulighet til å gå inn i enkeltsaker her. Men hvis Kundeservice har tatt en avgjørelse i saken din, som du mener er urettferdig eller rettstridig, anbefaler jeg å sende en klage til vår klageavdeling (lenke under). De kan endre utfallet i saken. https://www.homenet.no/klage-til-homenet/ Vennlig hilsen Fredrik | Home_Net
Charlotte
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dette et svært useriøst firma"

De driver med direkte svindel. De lover en linje som de overhodet ikke kan holde. For at jeg skal legge ut et bildet på sosiale medier eller sende til familie/venner må jeg logge av wifi og på 4g for å få det til. Jeg sa at jeg ønsket en linje som skulle fungere for en familie på fire, og at jeg var helt uviten om hva jeg da trengte - og spurte om demmes kompetanse og servise til å gjøre et godt kjøp. Det stod aldri på økonomien, kun produktet. Nå sitter jeg fast i en avtale hvor jeg betaler for å Ikke har Internett, og bruker massive penger på å streame med 4g når barna skal se på Netflix f.eks. STYR UNNA! Svindelen ligger i at de sier at du kan få en linje mellom f.eks 1-10 for en viss sum, så leverer de deg 3, og sier etter du har signert at hos deg er det det høyeste de kan levere. Noe de ikke informerer om forhånd. Den opplevelsen jeg har hatt med dem har vært svært stressende, for meg og barna og en belasting jeg ikke ønsker på noen. Datteren min kom hjem å sa «mamma ingen vil være med meg hjem lenger fordi Internett aldri virker hos oss». Jeg må også sende datteren min til naboen for å gjøre lekser som er over iPaden: Det finnes så mange andre valg - så IKKE gjør som meg, for dette har gitt en hel familie søvnløse netter og en utfordrende hverdag - i en tid hvor vi alle er stengt inne og det er lite annet verden har by. Jeg håper jeg kan ha reddet minst en familie ved å advare om dette.

Svar fra HomeNet
01.02.2021 08:16
Hei, Charlotte! Dette hørtes ikke bra ut. Jeg har ikke tilgang til din profil hos oss for å ta en vurdering. Er det slik at kundeservice har tatt en avgjørelse, anbefaler jeg å sende inn en klage til klageavdelingen vår. De har myndighet til å ta en annen beslutning i saken din. Du finner skjemaet her: https://www.homenet.no/klage-til-homenet/ Vennlig hilsen Fredrik | Home_Net
Benjamin F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Homenet/kjeltringer"
1 syns denne omtalen er nyttig

later som du skal få 1000/1000, i realiteten får du 10/10 som er ustabilt og lagger. Kundeservice setter deg over og ber deg ringe opp igjen imorgen. TV2 hjelper deg snart? Når du ringer og klager ber de deg restarte ruteren, nekter å frigjøre deg fra avtalen

Svar fra HomeNet
01.02.2021 08:16
Hei, Benjamin! Dette hørtes veldig rart ut. Du skal ikke bindes til en avtale hvor vi ikke klarer å levere riktig hastighet. Det er likevel viktig å skille mellom hastighetsbegrensninger forårsaket av forstyrrelser på WiFi, og forstyrrelser på selve fiberen. Sistnevnte er innenfor vårt ansvarsområde, og vil bli feilmeldt videre for retting. Her er eksempler på 10 ting som forstyrrer og sperrer for trådløse signaler: https://eyenetworks.no/10-ting-som-forstyrrer-og-sperrer-for-wifi-signaler/ Trenger du sterkere og mer stabil WiFi, anbefaler jeg Home_WiFi Premium: https://www.homenet.no/home-wifi/ Viser til vilkår: HomeNet har ikke ansvar for hastighetsbegrensninger forårsaket av omstendigheter eller forhold utenfor HomeNets kontroll og tar forbehold om at forhold av teknisk art i nettet kan føre til at det ikke alltid er mulig å levere opp til den maksimale hastigheten som er oppgitt for den valgte Tjenesten. For eksempel vil opplevd hastighet på linjen blant annet kunne påvirkes av forhold som WiFi-dekning, bruk av eldre datamaskin, flere enheter på samme bredbåndslinje, besøk på nettsteder med mye trafikk o.l. Overføringshastighet utenfor HomeNets nett og videre ut på Internett er utenfor HomeNets kontroll, og det må påregnes lavere hastighet. Les mer om forventet hastighet og hastighetstesting på www.homenet.no/hastighet og www.homenet.no/hastighetstest.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"useriøst"

useriøst levenardør, som vil melke deg for penger. Fikk feil informasjon av selger på døren,når jeg da prlvde å komme meg ut av kontrakten fikk jeg beskjed om å betale 9000 kr for avbetillinmgs avgift. De har ikke engang startet med graving eller noe form for arbeid i område. ALDRI MER HOMENET!!anbefales ikke!!

Svar fra HomeNet
25.01.2021 09:28
Hei Kami, Jeg er ikke kjent med din sak hos oss, men vil anbefale å kontakte oss direkte angående annulleringsgebyr. Du kan nå oss på mail [email protected], telefon 38 99 01 00 eller chat via vår hjemmeside. Ha gjerne kundenummer klart når du kontakter oss slik at vi får verifisert deg som eier og hjulpet deg hurtigere. Vennlig hilsen Håvard | Home_Net
HomeNet har totalt 815 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR