Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
HomeNet
1.6
986 verifiserte omtaler
Homenet er nå GlobalConnect
For mer informasjon om GlobalConnect kan du gå til GlobalConnect sin profil på Bytt.no.

HomeNet omtaler og erfaringer

Ingen trend

HomeNet har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.6
Dårlig
986 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
-
IKKE NOK OMTALER
HomeNet trenger minimum 10 omtaler.
35%
Middels
35% anbefaler HomeNet
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 986 omtaler om HomeNet

FILTRER OMTALER
238
84
41
72
551
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om HomeNet
HomeNet har 986 verifiserte omtaler på Bytt.no

Dette et svært useriøst firma

Omtale av  Charlotte

De driver med direkte svindel. De lover en linje som de overhodet ikke kan holde. For at jeg skal legge ut et bildet på sosiale medier eller sende til familie/venner må jeg logge av wifi og på 4g for å få det til. Jeg sa at jeg ønsket en linje som skulle fungere for en familie på fire, og at jeg var helt uviten om hva jeg da trengte - og spurte om demmes kompetanse og servise til å gjøre et godt kjøp. Det stod aldri på økonomien, kun produktet. Nå sitter jeg fast i en avtale hvor jeg betaler for å Ikke har Internett, og bruker massive penger på å streame med 4g når barna skal se på Netflix f.eks. STYR UNNA! Svindelen ligger i at de sier at du kan få en linje mellom f.eks 1-10 for en viss sum, så leverer de deg 3, og sier etter du har signert at hos deg er det det høyeste de kan levere. Noe de ikke informerer om forhånd. Den opplevelsen jeg har hatt med dem har vært svært stressende, for meg og barna og en belasting jeg ikke ønsker på noen. Datteren min kom hjem å sa «mamma ingen vil være med meg hjem lenger fordi Internett aldri virker hos oss». Jeg må også sende datteren min til naboen for å gjøre lekser som er over iPaden: Det finnes så mange andre valg - så IKKE gjør som meg, for dette har gitt en hel familie søvnløse netter og en utfordrende hverdag - i en tid hvor vi alle er stengt inne og det er lite annet verden har by. Jeg håper jeg kan ha reddet minst en familie ved å advare om dette.

Svar fra HomeNet
01.02.2021 08:16

Hei, Charlotte! Dette hørtes ikke bra ut. Jeg har ikke tilgang til din profil hos oss for å ta en vurdering. Er det slik at kundeservice har tatt en avgjørelse, anbefaler jeg å sende inn en klage til klageavdelingen vår. De har myndighet til å ta en annen beslutning i saken din. Du finner skjemaet her: https://www.homenet.no/klage-til-homenet/ Vennlig hilsen Fredrik | Home_Net

Nyttig (0)

Homenet/kjeltringer

Omtale av  Benjamin F

later som du skal få 1000/1000, i realiteten får du 10/10 som er ustabilt og lagger. Kundeservice setter deg over og ber deg ringe opp igjen imorgen. TV2 hjelper deg snart? Når du ringer og klager ber de deg restarte ruteren, nekter å frigjøre deg fra avtalen

Svar fra HomeNet
01.02.2021 08:16

Hei, Benjamin! Dette hørtes veldig rart ut. Du skal ikke bindes til en avtale hvor vi ikke klarer å levere riktig hastighet. Det er likevel viktig å skille mellom hastighetsbegrensninger forårsaket av forstyrrelser på WiFi, og forstyrrelser på selve fiberen. Sistnevnte er innenfor vårt ansvarsområde, og vil bli feilmeldt videre for retting. Her er eksempler på 10 ting som forstyrrer og sperrer for trådløse signaler: https://eyenetworks.no/10-ting-som-forstyrrer-og-sperrer-for-wifi-signaler/ Trenger du sterkere og mer stabil WiFi, anbefaler jeg Home_WiFi Premium: https://www.homenet.no/home-wifi/ Viser til vilkår: HomeNet har ikke ansvar for hastighetsbegrensninger forårsaket av omstendigheter eller forhold utenfor HomeNets kontroll og tar forbehold om at forhold av teknisk art i nettet kan føre til at det ikke alltid er mulig å levere opp til den maksimale hastigheten som er oppgitt for den valgte Tjenesten. For eksempel vil opplevd hastighet på linjen blant annet kunne påvirkes av forhold som WiFi-dekning, bruk av eldre datamaskin, flere enheter på samme bredbåndslinje, besøk på nettsteder med mye trafikk o.l. Overføringshastighet utenfor HomeNets nett og videre ut på Internett er utenfor HomeNets kontroll, og det må påregnes lavere hastighet. Les mer om forventet hastighet og hastighetstesting på www.homenet.no/hastighet og www.homenet.no/hastighetstest.

Nyttig (1)

useriøst

Omtale av  Kami

useriøst levenardør, som vil melke deg for penger. Fikk feil informasjon av selger på døren,når jeg da prlvde å komme meg ut av kontrakten fikk jeg beskjed om å betale 9000 kr for avbetillinmgs avgift. De har ikke engang startet med graving eller noe form for arbeid i område. ALDRI MER HOMENET!!anbefales ikke!!

Svar fra HomeNet
25.01.2021 09:28

Hei Kami, Jeg er ikke kjent med din sak hos oss, men vil anbefale å kontakte oss direkte angående annulleringsgebyr. Du kan nå oss på mail [email protected], telefon 38 99 01 00 eller chat via vår hjemmeside. Ha gjerne kundenummer klart når du kontakter oss slik at vi får verifisert deg som eier og hjulpet deg hurtigere. Vennlig hilsen Håvard | Home_Net

Nyttig (0)

Leverer ikke avtalt hastighet og gir kunden skylden for dette

Omtale av  Harry

Selger hos leverandør lover meg hastighet på 21 mbps. Opplevd hastighet på internet varierer fra 0,6 - 15 mbps og kutter helt til tider. Snakket med teknisk avdeling 3 ganger, men problemet forsetter. I dag fikk jeg beskjed om at jeg bruker for mye data, og at dette var min feil. For å strømme en film trenger jeg en hastighet på 6 mbps. Skulle jeg i tillegg lese en avis bruker jeg maks 8 mbps totalt, og da burde det fortsatt være noe å gå på. Det å legge ansvaret for sin egen utilstrekkelighet på kunden, er jo skikkelig lavmål og enormt provoserende. Tenker at denne leverandøren hadde hatt godt av en runde på Tv2 hjelper deg. Jeg har tidligere hatt internet fra Telenor på samme linja, uten å oppleve noen av disse problemene. Min erfaring med HomeNet er styr unna, så slipper du å oppleve måtte ta ansvar for deres utilstrekkelighet.

Svar fra HomeNet
25.01.2021 09:28

Hei Harry, Utrolig leit å se at du har fått slik et negativt inntrykk av oss. Basert på informasjonen i innlegget virker det som du har linje levert over kobbernett på din adresse. Jeg er ikke kjent med ditt kundekort hos oss, men anbefaler å sjekke at enheter lokalt hos deg ikke laster opp data når du forsøker å se filmer, eller behøver hele linjekapasiteten da opplastet trafikk vil påvirke nedlastingskapasiteten på kobberteknologi. Ta gjerne kontakt med vår teknisk avdeling dersom problemet vedvarer. Vi ønsker selvfølgelig å bistå slik at problemet løses. Vennlig hilsen Håvard | Home_Net

Nyttig (0)

Dårlig oppfølging,følger dårlig med sine kunder.

Omtale av  Johan A

Dårlig kundebehandling. Lover å ringe tilbake,ringer ikke. Har så lav fart at jeg kommer ikke inn på nettbanken engang. Styr unna !!!

Svar fra HomeNet
21.01.2021 09:18

Hei, dtte høres ikke bra ut. Våre kundebehandlere skal ikke love noe slik dersom de ikke kan hold dette. Jeg beklager for at dette har skjedd. Anbefaler at du kontakter oss igjen slik at vi får sett på saken. Vennlig hilsen Roar | Home_Net

Nyttig (0)
Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Relativt rask med korrigeringer hvis feil.

Omtale av  Bigga

Monteringen gikk relativt rask (...etter noe plunder og heft), når teknisk kom igang. Bra!! Teknisk support etter installasjon er bra. Rask respons, positivt utfall. *Montør legger IKKE Fiber i rør (...bør kunne legges i Blå 16mm trekkerør). Resultatet er at Fiberkabelen ligger åpen på yttervegg (...fra patch panel og inn til huset), med lite eller ingen beskyttelse. Ikke Bra!! Karakter etter kort tids bruk gir 4.

Svar fra HomeNet
18.01.2021 08:21

Hei Bigga, Så godt å høre at du er fornøyd med vår support, det er vi glade for! Når det kommer til installasjon av fiberkabel er jeg dessverre ikke kjent med akkurat din sak, likevel takker vi for tilbakemeldingen, denne tar vi med oss videre i arbeidet om å stadig bli bedre. Takk for at du tok deg tiden til å skrive! Vennlig hilsen Maren M | Home_Net

Nyttig (0)

Fikk faktura tross borettslag avtale

Omtale av  Perhelge

Tok kontakt med support pga dårlig hastighet. De foreslo å sende meg nettverksforsterker uten å opplyse om kostnad for dette. Istedenfor å sende faktura mottok jeg inkasso varsel. Saken er til behandling for annen gang men virker ikke som de tar dette på alvor eller at de, sliter med intern kommunikasjon. Jeg som har borettslag avtale betaler kostnadene mine gjennom felles utgifter. Må få presisere at jeg aldri har bestilt nettverksforsterker som de krever penger for. Styr unna her er det mye rot i alle ledd. Har gjort en del interne undersøkelse i borettslaget å vi har funnet ut at ruter ikke holder mål.

Svar fra HomeNet
14.01.2021 20:43

Hei Per Helge, Dette hørtes veldig rart ut. Som kunde hos oss skal du alltid bli informert om pris, både i samtale med kundebehandler og i bekreftelse sendt på e-post eller SMS. Hvis du ikke har bestilt dette er det ikke noe problem å få fjernet produktet. Dette har vi logger på, slik at vi kan se hvem som la opp bestillingen, og når det ble gjort. Anbefaler at du tar kontakt med oss på nytt, så får vi sett ordentlig på saken. Vennlig hilsen Fredrik | Home_Net

Nyttig (0)
HomeNet har 986 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til HomeNet mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR