Meny

HomeNet omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til HomeNet
1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
78
av 88 innen
bredbåndsleverandør
40%
anbefaler
HomeNet

"Homenet/kjeltringer"

Omtale om HomeNet skrevet av Benjamin F for 27.01.2021 10:00

HomeNet har totalt 790 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med HomeNet?
Benjamin F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Homenet/kjeltringer"
1 syns denne omtalen er nyttig

later som du skal få 1000/1000, i realiteten får du 10/10 som er ustabilt og lagger. Kundeservice setter deg over og ber deg ringe opp igjen imorgen. TV2 hjelper deg snart? Når du ringer og klager ber de deg restarte ruteren, nekter å frigjøre deg fra avtalen

Svar fra HomeNet
01.02.2021 08:16
Hei, Benjamin! Dette hørtes veldig rart ut. Du skal ikke bindes til en avtale hvor vi ikke klarer å levere riktig hastighet. Det er likevel viktig å skille mellom hastighetsbegrensninger forårsaket av forstyrrelser på WiFi, og forstyrrelser på selve fiberen. Sistnevnte er innenfor vårt ansvarsområde, og vil bli feilmeldt videre for retting. Her er eksempler på 10 ting som forstyrrer og sperrer for trådløse signaler: https://eyenetworks.no/10-ting-som-forstyrrer-og-sperrer-for-wifi-signaler/ Trenger du sterkere og mer stabil WiFi, anbefaler jeg Home_WiFi Premium: https://www.homenet.no/home-wifi/ Viser til vilkår: HomeNet har ikke ansvar for hastighetsbegrensninger forårsaket av omstendigheter eller forhold utenfor HomeNets kontroll og tar forbehold om at forhold av teknisk art i nettet kan føre til at det ikke alltid er mulig å levere opp til den maksimale hastigheten som er oppgitt for den valgte Tjenesten. For eksempel vil opplevd hastighet på linjen blant annet kunne påvirkes av forhold som WiFi-dekning, bruk av eldre datamaskin, flere enheter på samme bredbåndslinje, besøk på nettsteder med mye trafikk o.l. Overføringshastighet utenfor HomeNets nett og videre ut på Internett er utenfor HomeNets kontroll, og det må påregnes lavere hastighet. Les mer om forventet hastighet og hastighetstesting på www.homenet.no/hastighet og www.homenet.no/hastighetstest.
Bytt.no
"Homenet/kjeltringer" skrev Benjamin F om HomeNet

Har du en tilsvarende erfaring med HomeNet?
Gjør som Benjamin F og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om HomeNet du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"useriøst"

useriøst levenardør, som vil melke deg for penger. Fikk feil informasjon av selger på døren,når jeg da prlvde å komme meg ut av kontrakten fikk jeg beskjed om å betale 9000 kr for avbetillinmgs avgift. De har ikke engang startet med graving eller noe form for arbeid i område. ALDRI MER HOMENET!!anbefales ikke!!

Svar fra HomeNet
25.01.2021 09:28
Hei Kami, Jeg er ikke kjent med din sak hos oss, men vil anbefale å kontakte oss direkte angående annulleringsgebyr. Du kan nå oss på mail [email protected], telefon 38 99 01 00 eller chat via vår hjemmeside. Ha gjerne kundenummer klart når du kontakter oss slik at vi får verifisert deg som eier og hjulpet deg hurtigere. Vennlig hilsen Håvard | Home_Net
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Leverer ikke avtalt hastighet og gir kunden skylden for dette"

Selger hos leverandør lover meg hastighet på 21 mbps. Opplevd hastighet på internet varierer fra 0,6 - 15 mbps og kutter helt til tider. Snakket med teknisk avdeling 3 ganger, men problemet forsetter. I dag fikk jeg beskjed om at jeg bruker for mye data, og at dette var min feil. For å strømme en film trenger jeg en hastighet på 6 mbps. Skulle jeg i tillegg lese en avis bruker jeg maks 8 mbps totalt, og da burde det fortsatt være noe å gå på. Det å legge ansvaret for sin egen utilstrekkelighet på kunden, er jo skikkelig lavmål og enormt provoserende. Tenker at denne leverandøren hadde hatt godt av en runde på Tv2 hjelper deg. Jeg har tidligere hatt internet fra Telenor på samme linja, uten å oppleve noen av disse problemene. Min erfaring med HomeNet er styr unna, så slipper du å oppleve måtte ta ansvar for deres utilstrekkelighet.

Svar fra HomeNet
25.01.2021 09:28
Hei Harry, Utrolig leit å se at du har fått slik et negativt inntrykk av oss. Basert på informasjonen i innlegget virker det som du har linje levert over kobbernett på din adresse. Jeg er ikke kjent med ditt kundekort hos oss, men anbefaler å sjekke at enheter lokalt hos deg ikke laster opp data når du forsøker å se filmer, eller behøver hele linjekapasiteten da opplastet trafikk vil påvirke nedlastingskapasiteten på kobberteknologi. Ta gjerne kontakt med vår teknisk avdeling dersom problemet vedvarer. Vi ønsker selvfølgelig å bistå slik at problemet løses. Vennlig hilsen Håvard | Home_Net
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig oppfølging,følger dårlig med sine kunder."

Dårlig kundebehandling. Lover å ringe tilbake,ringer ikke. Har så lav fart at jeg kommer ikke inn på nettbanken engang. Styr unna !!!

Svar fra HomeNet
21.01.2021 09:18
Hei, dtte høres ikke bra ut. Våre kundebehandlere skal ikke love noe slik dersom de ikke kan hold dette. Jeg beklager for at dette har skjedd. Anbefaler at du kontakter oss igjen slik at vi får sett på saken. Vennlig hilsen Roar | Home_Net
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Relativt rask med korrigeringer hvis feil."

Monteringen gikk relativt rask (...etter noe plunder og heft), når teknisk kom igang. Bra!! Teknisk support etter installasjon er bra. Rask respons, positivt utfall. *Montør legger IKKE Fiber i rør (...bør kunne legges i Blå 16mm trekkerør). Resultatet er at Fiberkabelen ligger åpen på yttervegg (...fra patch panel og inn til huset), med lite eller ingen beskyttelse. Ikke Bra!! Karakter etter kort tids bruk gir 4.

Svar fra HomeNet
18.01.2021 08:21
Hei Bigga, Så godt å høre at du er fornøyd med vår support, det er vi glade for! Når det kommer til installasjon av fiberkabel er jeg dessverre ikke kjent med akkurat din sak, likevel takker vi for tilbakemeldingen, denne tar vi med oss videre i arbeidet om å stadig bli bedre. Takk for at du tok deg tiden til å skrive! Vennlig hilsen Maren M | Home_Net
HomeNet har totalt 790 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR