Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
HomeNet
1.6
986 verifiserte omtaler
Homenet er nå GlobalConnect
For mer informasjon om GlobalConnect kan du gå til GlobalConnect sin profil på Bytt.no.

HomeNet omtaler og erfaringer

Ingen trend

HomeNet har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.6
Dårlig
986 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
-
IKKE NOK OMTALER
HomeNet trenger minimum 10 omtaler.
35%
Middels
35% anbefaler HomeNet
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 986 omtaler om HomeNet

FILTRER OMTALER
238
84
41
72
551
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om HomeNet
HomeNet har 986 verifiserte omtaler på Bytt.no

IKKE BYTT TIL HOME NET !!!!!!

Omtale av  Nicklas

Det kommer en dørselger og lover deg at du får "samme nett" som før men kun en annen faktura, som er billigere. Du gjør kanskje som meg og spør om det er angrerett på det og da svarer de "ja absolutt" men vet ikke hvor lenge den gjelder. Men legger til at "det burde ikke være nødvendig uansett fordi du får jo tross alt "samme nett". Ukene går etter ordre bekreftelsen er mottatt på e-post. Og så fort du får nettet (ukesvis etter bekreftelsen) så får du packetloss og latency på det dobbelte. GODT JEG HAR ANGRERETT TENKTE JEG. Men neida, det er kun 2 uker etter ordrebekreftelse. Jeg tror de konkret venter med å koble folk på til angrefristen går ut. Nå må jeg bruke masse tid på FORBRUKERRÅDET for å gå tilbake til det gamle nettet (Telenor bredband) Dette er faktisk i svindel i stor grad. Håper folk som sliter med det samme går til Forbrukerrådet så de kan holde ett øye med Home_Net

Svar fra HomeNet
15.11.2022 11:13

Hei! Må bare beklage opplevelsen du har hatt her. Jeg har desverre ikke nok informasjon til og se på din henvendelsen men vil gjerne at du tar kontakt med oss på telefon 38 99 01 00 eller via vår chatløsning på www.homenet.no så vi kan hjelpe deg videre med din henvendelse. Vennlig hilsen Jonas | Home_Net

Nyttig (2)

Måtte bare gi opp, klarte aldri å skaffe internett

Omtale av  Olav

Ventet i to mnd på å få internett, de klarte ikke få rett by de skulle levere på engang

Svar fra HomeNet
14.11.2022 12:01

Hei! Vi beklager opplevelsen du har hatt her! Jeg har desverre ikke nok informasjon til og se på din henvendelsen din men vil gjerne at du tar kontakt med oss på telefon 38 99 01 00 eller via vår chatløsning på www.homenet.no så vi kan hjelpe deg videre med din henvendelse. Vennlig hilsen Jonas | Home_Net

Nyttig (0)

Ventet i to måneder på kansellasjon

Omtale av  Jepper

Bestilte fiber via telefon, ventet tre uker - ringte for å høre når det kommer og fikk vite at det ikke var registert noen bestilling på min adresse. Bestilte på nytt, passet på at jeg fikk verifikasjoner på epost og sms, alt var på stell. Ringte etter fire uker for å finne ut om jeg måtte grave noe selv, det må jeg sannelig! Ikkeno' problem; jeg har spade. De skal sende kart med hvor på epost. Får ikke kart på epost, ringer dem etter en uke for å få det, det skal bli sendt nå. Fem dager etterpå får jeg kansellering fordi de ikke har grunnrettsavtale. Jeg har ventet på fiber siden September. En annen (mye eldre) HomeNet-Horror story; Bodde i Alnagata i Oslo og hadde HomeNet. Vi mistet Internett (!?) en dag - jeg passer på at det ikke er hos meg (utdanna nettverksadmin fra back in the day) før jeg ringer inn feilen. Jeg og de to jeg bor med ringte dem ofte, de var ganske sikre på at feilen var inne hos oss. Jeg vet fakta fanden at den ikke er det. Det går *en måned* med frem og tilbake på telefon. Jeg skrev til dem at det virkelig var helt forjævlig å ikke ha nett så lenge, jeg hadde begynt å bli kjent med de jeg bor med fordi vi ikke hadde nett! Grøss! De sender endelig en tekniker. Jeg kødder ikke; det var en CAT 6 (en Internett) som hadde falt ut av et skap i kjelleren kun de hadde nøkkel til.. Jeg kan ikke fordra HomeNet.

Nyttig (1)

Elendig Kundeservice

Omtale av  J

Var en relativ fornøyd NextGenTel fiber kunde inntill en selger kom på døra med ett ganske bra tilbud. Vi kunne få samme hastighet som i dag, billigere, og med en splitters ny mesh wifi ruter! Gratis! Ruteren klarte de å levere i allefall… Jeg er nå på dag 4 som Homenet kunde og kan ikke si noe om hvor bra nett det er hos dem fordi jeg venter FORTSATT på en tekniker å komme å ordne. De klarer ikke å sende meg status meldinger over sms. De er helt uintresserte, på grense till frekk og ikke noe særlig hyggelig når jeg ringer og. Uansett hvor bra nettet er hos Homenet, jeg bare gidder ikke dette elendig kundeservice. Jeg har bedt nå at avtale heves.

Svar fra HomeNet
07.11.2022 12:35

Hei! Vi beklager på det sterkeste opplevelsen du har hatt med oss så langt. Jeg har desverre ikke nok informasjon til og se på din henvendelsen din men vil gjerne at du tar kontakt med oss på telefon 38 99 01 00 eller via vår chatløsning på www.homenet.no så vi kan hjelpe deg videre med din henvendelse. Vi håper vi kan imponere deg mer i fremtiden enn hva vi har gjort til nå. Vennlig hilsen Kristina | Home_Net

Nyttig (0)

Ustabilt

Omtale av  Anders

Stadig problemer med stabilitet. Detter ut av internettet stadig vekk selv om det er fiber

Svar fra HomeNet
01.11.2022 08:30

Hei Anders, Dersom du opplever problemer med tjenesten vi leverer er det ønskelig at du kontakter oss via telefon eller chat når du er hjemme og har tilgang til utstyret ditt slik at vi sammen kan finne en løsning på dette. Vennlig hilsen Ingvild | HomeNet

Nyttig (0)
Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Skandinavias verste kundeservice - kanskje de har Europeisk rekord?

Omtale av  Ozz

Oppsummerer med at de ikke følger opp noen ting. "Tilbyr" kunden å avslutte avtalen mot at kunden skal fortsette å betale for en tjeneste du ikke lengre får. Hyggelig kundeservice medarbeidere med pusekatt stemme, men ingen følger opp med noen ting. De svarer ikke på vesentlige spørsmål som setter dem i et dårlig lys skriftlig og klarer åpenbart å leve på å få kunder til å bli slitne og lei og gi seg, slik at de fortsetter å få inn månedsbeløp uten å levere et tilfredsstillende produkt til kunden. Har snart brukt et årsverk på å snakke med forskjellige medarbeidere, hvor folk skal ringe tilbake og følge opp. ALDRI skjedd..

Svar fra HomeNet
31.10.2022 09:00

Hei Ozz. Først vil jeg beklage for oppleveslen du har hatt med oss. Vi kan dessverre ikke diskutere enkeltsaker på et offentlig forum grunnet strenge GDPR regler. Fint om du kan kontakte oss direkte slik at vi får sjekket opp i dette. Vennlig hilsen Vilde | HomeNet

Nyttig (3)

Totalt useriøs aktør

Omtale av  Thomas

Vi var fornøyde kunder av Telenor fiber i mange år, før det kom en selger fra HomeNet på døra med et "gullkantet" tilbud. Det ble gitt lovnader om at jeg kunne beholde alt eget utstyr, og at jeg ikke ville merke at det ble endret fra Telenor til HomeNet. Problemene startet allerede fra dag EN! Jeg har flere servere hjemme som jeg jobber mot eksternt, og har også et fullautomatisert hjem som er satt opp med eget nettverksutstyr og faste IP-adresser. Dette fungerer ikke lenger! Etter at HomeNet tok over, så har alt gått til helvete. Har vært utallige timer på telefonen med HomeNet, og HomeNet har visstnok sjekket linjen over flere dager. Konklusjonen var at det ikke var noe feil. Men da betyr det kanskje at HomeNet er fornøyd med å levere Ping på mellom 20 og 267 ms i snitt på en fiberlinje? Eller Download/Upload mellom 20 og 250 Mbit på en 300/300 linje? Til og med deres egen diagnose på min side fungerer ikke. Sønnen min gamer, og er avhengig av stabil linje når han gamer online. Dette funker ikke! Etter å ha forsøkt en stund med mitt eget utstyr, så tenkte jeg at jeg skulle sjekke om det fungerte med utstyret HomeNet har levert. Routeren her er låst til 192.168.1.1-255, noe som betyr at jeg må endre IP på alt av mitt utstyr. Det er heller ikke mulig å koble seg på routeren for å endre annet enn navnet på trådløst nett og passord. TOTALT UBRUKELIG. Fortsatt så kan vi ikke lese artikler i nettaviser på mobilen. Det kan ta opp til to minutter å laste inn en enkel artikkel, etter at vi har skrudd Wifi av/på på mobilen. Samme skjer hvis vi skal sjekke epost, ingen epost lastes ned før vi har skrudd Wifi av/på på pc. (Dette gjelder både pc og Apple) Bare det at dere ikke har en epostadresse dere kan ta imot klager osv. viser hvor useriøs bedrift dere er. Best om du ringer, skriver dere, det har jeg forsøkt i flere uker nå! Kanskje på tide at folk får vite hvor dårlig service og fibertjeneste dere faktisk leverer!

Svar fra HomeNet
26.10.2022 15:23

Hei Thomas! Dette hørtes ikke bra ut. Vi kan dessverre ikke diskutere enkeltsaker på et offentlig forum grunnet strenge GDPR regler. Med det sagt kan du ta kontakt med oss per mail på [email protected], vi har også en egen klageavdeling i vår bedrift, så dette stemmer ikke. Vennlig hilsen Karina | HomeNet

Nyttig (2)
HomeNet har 986 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til HomeNet mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR