Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
HomeNet
1.6
986 verifiserte omtaler
Homenet er nå GlobalConnect
For mer informasjon om GlobalConnect kan du gå til GlobalConnect sin profil på Bytt.no.

HomeNet omtaler og erfaringer

Ingen trend

HomeNet har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.6
Dårlig
986 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
-
IKKE NOK OMTALER
HomeNet trenger minimum 10 omtaler.
35%
Middels
35% anbefaler HomeNet
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 986 omtaler om HomeNet

FILTRER OMTALER
238
84
41
72
551
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om HomeNet
HomeNet har 986 verifiserte omtaler på Bytt.no

Skandinavias verste kundeservice - kanskje de har Europeisk rekord?

Omtale av  Ozz

Oppsummerer med at de ikke følger opp noen ting. "Tilbyr" kunden å avslutte avtalen mot at kunden skal fortsette å betale for en tjeneste du ikke lengre får. Hyggelig kundeservice medarbeidere med pusekatt stemme, men ingen følger opp med noen ting. De svarer ikke på vesentlige spørsmål som setter dem i et dårlig lys skriftlig og klarer åpenbart å leve på å få kunder til å bli slitne og lei og gi seg, slik at de fortsetter å få inn månedsbeløp uten å levere et tilfredsstillende produkt til kunden. Har snart brukt et årsverk på å snakke med forskjellige medarbeidere, hvor folk skal ringe tilbake og følge opp. ALDRI skjedd..

Svar fra HomeNet
31.10.2022 09:00

Hei Ozz. Først vil jeg beklage for oppleveslen du har hatt med oss. Vi kan dessverre ikke diskutere enkeltsaker på et offentlig forum grunnet strenge GDPR regler. Fint om du kan kontakte oss direkte slik at vi får sjekket opp i dette. Vennlig hilsen Vilde | HomeNet

Nyttig (3)

Totalt useriøs aktør

Omtale av  Thomas

Vi var fornøyde kunder av Telenor fiber i mange år, før det kom en selger fra HomeNet på døra med et "gullkantet" tilbud. Det ble gitt lovnader om at jeg kunne beholde alt eget utstyr, og at jeg ikke ville merke at det ble endret fra Telenor til HomeNet. Problemene startet allerede fra dag EN! Jeg har flere servere hjemme som jeg jobber mot eksternt, og har også et fullautomatisert hjem som er satt opp med eget nettverksutstyr og faste IP-adresser. Dette fungerer ikke lenger! Etter at HomeNet tok over, så har alt gått til helvete. Har vært utallige timer på telefonen med HomeNet, og HomeNet har visstnok sjekket linjen over flere dager. Konklusjonen var at det ikke var noe feil. Men da betyr det kanskje at HomeNet er fornøyd med å levere Ping på mellom 20 og 267 ms i snitt på en fiberlinje? Eller Download/Upload mellom 20 og 250 Mbit på en 300/300 linje? Til og med deres egen diagnose på min side fungerer ikke. Sønnen min gamer, og er avhengig av stabil linje når han gamer online. Dette funker ikke! Etter å ha forsøkt en stund med mitt eget utstyr, så tenkte jeg at jeg skulle sjekke om det fungerte med utstyret HomeNet har levert. Routeren her er låst til 192.168.1.1-255, noe som betyr at jeg må endre IP på alt av mitt utstyr. Det er heller ikke mulig å koble seg på routeren for å endre annet enn navnet på trådløst nett og passord. TOTALT UBRUKELIG. Fortsatt så kan vi ikke lese artikler i nettaviser på mobilen. Det kan ta opp til to minutter å laste inn en enkel artikkel, etter at vi har skrudd Wifi av/på på mobilen. Samme skjer hvis vi skal sjekke epost, ingen epost lastes ned før vi har skrudd Wifi av/på på pc. (Dette gjelder både pc og Apple) Bare det at dere ikke har en epostadresse dere kan ta imot klager osv. viser hvor useriøs bedrift dere er. Best om du ringer, skriver dere, det har jeg forsøkt i flere uker nå! Kanskje på tide at folk får vite hvor dårlig service og fibertjeneste dere faktisk leverer!

Svar fra HomeNet
26.10.2022 15:23

Hei Thomas! Dette hørtes ikke bra ut. Vi kan dessverre ikke diskutere enkeltsaker på et offentlig forum grunnet strenge GDPR regler. Med det sagt kan du ta kontakt med oss per mail på [email protected], vi har også en egen klageavdeling i vår bedrift, så dette stemmer ikke. Vennlig hilsen Karina | HomeNet

Nyttig (2)

Grusom kundeservice og dårlig dekning

Omtale av  Kristin

Har vært kunde av homenet i noen måneder nå og har hatet hvert eneste sekund. For det første kunne de bare tilby det tregeste nettet i min leilighet, som ikke er stor, men nettet er treigt uansett hvor nærme routeren jeg er. Utenom dette virker det som om alle på kundesenteret har blitt opplært i å virke så behjelpelige som mulig for så å nekte å følge opp noe som helst. Og jeg har spurt om hjelp til alt ifra abonementspørsmål til fakturabehandling. Hver eneste gang svarer de blide og hyggelige i telefonen og sier at «jada, du skal selvfølgelig få all hjelpen du trenger.» sekundet du legger på er det hele glemt, de tar ikke kontakt med deg med mindre du purrer på de og da må du gjerne starte alt på nytt med my kundebehandler. Gleder meg til å ikke være medlem her lenger, dessverre må jeg vente ut bindingstiden. Ikke gjør samme tabbe som meg.

Svar fra HomeNet
25.10.2022 15:25

Hei Kristin, Jeg ser dessverre ikke kjent med din sak, men vi ønsker gjerne å hjelpe dersom du opplever problemer med tjenesten vi leverer. Det skal ikke være slik du beskriver det nå, så jeg vil absolutt anbefaler deg å kontakte oss slik at vi får rettet opp i inntrykket du har fått. Vennlig hilsen Ingvild | Home_Net

Nyttig (1)

Stor forbedring

Omtale av  Bjarne

Det var en del utfall det første året, men etter at de byttet ut utstyret sitt i området har det vært dønn stabilt i ett år nå uten utfall. Veldig fornøyd totalt sett med hastighet, kundeservice og pris!

Svar fra HomeNet
25.10.2022 15:25

Hei Bjarne, Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, det setter vi veldig pris på! :-) Vennlig hilsen Ingvild | Home_Net

Nyttig (0)

Helt elendig

Omtale av  Tor M

Siden min familie har fått HomeNet har vi alltid hatt ustabilt nett. Til tider har vi ikke nett engang. Er ikke til og stole på

Svar fra HomeNet
24.10.2022 15:04

Hei Tor. Først vil jeg beklage for opplevelsen du har hatt med oss. Fint om du kan kontakte oss på telefon 38990100 eller chat slik at vi kan finne ut hva som forårsaker problemene og finner en løsning på dette. Vennlig hilsen Vilde | Home_Net

Nyttig (1)
Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Alltid fantastisk hjelp

Omtale av  Johan N

Har hatt dem både som vanlig bredbånd og nå fiber. Får alltid god hjelp av kundeservice, tydelig har de som sitter på teknisk assistanse kunnskap om det de driver med. Har vært tull med faktura noen ganger (ifm. utløp av kampanje/bindingstid etc), men de har alltid løst det kjapt. Vil absolutt anbefale Homenet.

Svar fra HomeNet
19.10.2022 10:13

Hei Johan Tusen takk for utrolig hyggelig tilbakemelding, dette setter vi utrolig stor pris på Vennlig hilsen Bjørn Tore| HomeNet

Nyttig (0)

Faktura på 9000kr

Omtale av  Jakob

Hvorfor får jeg faktura på 9000kr for bruddgebyr når jeg sa opp innenfor oppsigelsesfristen på 14 dager?

Svar fra HomeNet
19.10.2022 10:13

Hei Jakob! Dette ønsker vi å finne ut av. Jeg er dessverre ikke kjent med din sak, og ønsker derfor gjerne at du tar kontakt med kundeservice. Du kan nå oss på telefon 38 99 01 00, eller på chat via vår hjemmeside www.homenet.no Vennlig hilsen Jonas | HomeNet

Nyttig (1)
HomeNet har 986 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til HomeNet mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR