Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
HomeNet
1.6
986 verifiserte omtaler
Homenet er nå GlobalConnect
For mer informasjon om GlobalConnect kan du gå til GlobalConnect sin profil på Bytt.no.

HomeNet omtaler og erfaringer

Ingen trend

HomeNet har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.6
Dårlig
986 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
-
IKKE NOK OMTALER
HomeNet trenger minimum 10 omtaler.
35%
Middels
35% anbefaler HomeNet
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 986 omtaler om HomeNet

FILTRER OMTALER
238
84
41
72
551
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om HomeNet
HomeNet har 986 verifiserte omtaler på Bytt.no

Veldig misfornøyd!

Omtale av  Chris

Dette er den første omtalen jeg har skrevet på noe som helst, da jeg aldri gidder å ta meg bryet til å gjøre det. Men nå føler jeg at det er på sin plass, slik at andre ikke går i samme felle. Jeg kjøpte nytt hus å så på hvilke muligheter det var for internett og tv på eiendommen. Homenet kom opp som leverandør og jeg tok kontakt med de noen uker før overtakelse for å sjekke mulighetene. Jada, jeg kunne få fiber opp til 1000/1000mbps til en god penge. dette var i starten av oktober. Jeg fikk da beskjed av selger at jeg ville bli koblet opp på nett i slutten av november/midten av desember ved bestilling. Jeg spurte om dette var estimat eller om det ble da, da jeg er avhengig av nett til jobb. Han sa at det ikke ble senere en midten av desember, da de var klare for oppkobling straks. Jeg bestilte da tv og internett fra homenet. Vi får i midten av november melding om installasjon via underleverandør i midten av desember. Det var bra tenkte vi. Noen dager før installasjon får vi epost om at det blir avlyst og at det vil skje på et annet tidspunkt. Jeg ringer kundeservice og de sier at de ikke kan gi noe konktret svar på når bare at det ikke blir da. Jeg blir irritert og spør om det er noen som har noen svar. De ber meg da kontakte underleverandør. Jeg sier at det er de som leverandører som burde ha svarene. De sier da at de kan godt kontakte underleverandør for meg, men at svaret blir nok det samme. Jeg merker at dette svaret gjør at det koker for meg. Etter litt så får jeg beskjed om at den originale datoen blir opprettholdt og det kommer en installatør. Han er fra polen og snakker så vidt norsk. Han er veldig hyggelig å gjør en god jobb. På slutten sier han har det ikke er trukket fiber i røret så han får ikke koblet meg på. Jeg kontakter igjen kundeservice som sier at jeg må kontakte underleverandør igjen. Jeg kontakter underleverandør som ber meg kontakte homenet. Jeg kontakter homenet som igjen ber meg kontakte underleverandør da de ikke har svar på tekniske spørsmål. Jeg sier at de må kontakte underleverandører å finne svar på mine spørsmål. Jeg får da beskjed om at internett ikke kommer før i slutten av januar og at de håper å ha ting i orden til februar. jeg sender eposter å purrer på svar og hva som skjer med leveransen, men får ikke svar. Det er vell 2 uker siden jeg sendte, selv med 5 dagers svarfrist så har jeg ikke hørt noe. Chatten og telefonen har blitt brukt, men de har ingen svar. Jeg spurte om det var mulig å gå bort i fra avtalen da jeg ikke har fått det jeg ble lovet. De sa da at jeg må betale 9000kr for å bryte. ikke noe spørsmål om det er noe de kan gjøre for at jeg skal bli eller prøve på å finne en løsning. Det var ingen diskusjon om hva de kunne gjøre annerledes eller at de skulle sjekke ut feilene og komme tilbake til meg så fort de hadde svarene eller lignende. Kundeservice på minussiden. Det er den dårligste servicen jeg noen gang har fått. Jeg sa da at jeg kom til å kontakte forbrukerrådet, da sa han bare ja det må du bare gjøre. Jeg har kontaktet de å venter på svar. Men jeg kommer aldri til å anbefale dette selskapet til noen. Det virker som de har ansatt roboter på kundeservice, da de yter null service. De bryr seg hvertfall ikke om fornøyde kunder. Hadde jeg følt at jeg ble hørt og at jeg fikk litt hjelp så hadde jeg vært fornøyd. Det er kanskje noe de ikke får gjort noe med, men da gjør man litt for å holde kunden fornøyd, 1 mnd gratis internett, ett eller annet. Nei vet du hva. Elendig.

Svar fra HomeNet
07.01.2020 09:17

Hei, jeg er ikke kjent med din sak og din bestilling men her høres det ut som det er noe som har gått galt et sted ja. Jeg er helt enig i at det ikke er slik man skal bli behandlet som kunde. Jeg skjønner at dette kanskje har tatt mye tid og energi, men om du ønsker så kan du kontakte oss så kan vi prøve å finne ut av dette, spør gjerne etter meg om du vil. Om du ikke alt også har en sak der så kan du kontakte vår klage avdeling her https://www.homenet.no/klage-til-homenet/ Både de og jeg skal også kunne gi kompensasjon slik som du snakker om. Vennlig hilsen Roar | HomeNet

Nyttig (0)

Dårlig hatighet

Omtale av  Steinarild

Bestilte 1000/1000, Selger garanterte stor hastighet, det gikk 1,5 år før Fiber var klar til bruk, skulle ha tatt 3 mnd. Når jeg måler så ligger det rundt 150-250 på nedlasting, men opp er det noe mere. Og dette skal være Fiber, har like god hastighet på Kabelnett.

Svar fra HomeNet
06.01.2020 09:30

Hei Stein Arild, Det var leit å høre at du har fått et slikt dårlig inntrykk av hastigheten på vårt nettverk. Ta gjerne kontakt med vår tekniske avdeling på telefon 38 99 01 00 eller chat via homenet.no for et grundig feilsøk. Det er da viktig at du er hjemme og har utstyret tilgjengelig.

Nyttig (0)

Ikke Internett

Omtale av  Jsn A. L

Det at lørdag kl 1430 nettet går ned og kundeservice er stengt. Betyr det en helg uten tilgang til nettet?

Svar fra HomeNet
02.01.2020 12:26

Heisann! Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på telefon 38 99 01 00 dersom du fortsatt opplever problemer på linjen din, så kan vi gjennomgå et feilsøk sammen. Du kan nå oss i helgen på chat, via vår hjemmeside mellom 10:00 til 15:00. Vennlig hilsen Richard | HomeNet

Nyttig (0)

Prisen går opp, hastigheten ned

Omtale av  Andreas

Lokker med "en gratis måned mot ett års binding". samme måned kommer prisøkningen. Og samtidig med den faller hastigheten. Målt hastighet er 0,5Mb/s. Og nå, ca ett år senere blir jeg oppringt med samme lokketilbud. Etterfulgt av ny prisøkning. Oppimot 40% prisøkning på 2 år. Hvis det skjer med hastigheten også som sist, har jeg ikke mere hastighet å miste. Ellers er det stortsett greie folk på kundeservice men det går tregt. Var en gang etter et lynnedslag uten nett i en halv måned uten noen form for kompensasjon. Hilsen lei snart ekskunde.

Svar fra HomeNet
22.12.2019 09:43

Hei Andreas. Takk for ærlig tilbakemelding, vi vil alltid forbedre oss. Ta gjerne kontakt med kundeservice dersom hastigheten ikke stemmer i henhold til avtale. Spørsmål rundt prisøkning kan du gjerne ta med vår abonnementsavdeling på telefon 38 99 01 00 tastevalg 2. Vennlig hilsen Håvard | HomeNet

Nyttig (0)

Lover mer enn de klarer å levere

Omtale av  Bjørn

Elendig. Betaler for 25Mbit og blir lovet iallfall min 16Mbit , men klarer aldrig mer enn max 8Mbit. Må plutselig betale leie på utstyr som jeg allerede har hatt ibruk 5-6 år 👎

Svar fra HomeNet
22.12.2019 09:43

Hei Bjørn. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på telefon 38 99 01 00 dersom du fortsatt opplever problemer rundt hastighet. I forhold til avtalen din kan du gjerne ta kontakt med vår abonnementsavdeling på 38 99 01 00 tastevalg 2. Vennlig hilsen Håvard | HomeNet

Nyttig (0)
Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Dårlig på tilbakemelding, setter opp pris uten å varsle, ustabil nett

Omtale av  Ayaz

Dårlig på tilbakemelding, setter opp pris uten å varsle, ustabil nett. veldig dårlig på kommunikasjon:(

Svar fra HomeNet
22.12.2019 09:43

Hei Ayaz. Vi ønsker alltid å forbedre oss. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på 38 99 01 00 eller chat via homenet.no dersom du fortsatt opplever problemer med ditt nettverk.

Nyttig (1)

Elendig dekning, MYE tregere nettverk enn avtalt og helt manglende kundeservice i helg

Omtale av  Bjarne

Hold deg unna dette selskapet. For et mareritt. Dårligste nettverk jeg har opplevd i Norge og det er ikke mulig å få hjelp i helgene. Hvordan kan en levere nettverk uten å ha kundesenter i helgene? Helt utrolig. De hadde gått konkurs i andre land sier jeg bare.

Svar fra HomeNet
19.12.2019 09:51

Hei. Om nettet du får av oss er tregere enn avtalt så anbefaler jeg at du tar kontakt med oss på telefon slik at vi kan sjekke opp i dette. Du kan ringe oss på 38990100. Når det kommer til at vi ikke er åpene i helgene så er vår chat åpen i helgene mellom 1000 og 1500, du kan finne chatten på vår hjemmeside. Vennlig hilsen Roar | HomeNet

Nyttig (0)
HomeNet har 986 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til HomeNet mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR