Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
HomeNet
1.6
986 verifiserte omtaler
Homenet er nå GlobalConnect
For mer informasjon om GlobalConnect kan du gå til GlobalConnect sin profil på Bytt.no.

HomeNet omtaler og erfaringer

Ingen trend

HomeNet har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.6
Dårlig
986 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
-
IKKE NOK OMTALER
HomeNet trenger minimum 10 omtaler.
35%
Middels
35% anbefaler HomeNet
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 986 omtaler om HomeNet

FILTRER OMTALER
238
84
41
72
551
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om HomeNet
HomeNet har 986 verifiserte omtaler på Bytt.no

Lover mer enn de klarer å levere

Omtale av  Bjørn

Elendig. Betaler for 25Mbit og blir lovet iallfall min 16Mbit , men klarer aldrig mer enn max 8Mbit. Må plutselig betale leie på utstyr som jeg allerede har hatt ibruk 5-6 år 👎

Svar fra HomeNet
22.12.2019 09:43

Hei Bjørn. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på telefon 38 99 01 00 dersom du fortsatt opplever problemer rundt hastighet. I forhold til avtalen din kan du gjerne ta kontakt med vår abonnementsavdeling på 38 99 01 00 tastevalg 2. Vennlig hilsen Håvard | HomeNet

Nyttig (0)

Dårlig på tilbakemelding, setter opp pris uten å varsle, ustabil nett

Omtale av  Ayaz

Dårlig på tilbakemelding, setter opp pris uten å varsle, ustabil nett. veldig dårlig på kommunikasjon:(

Svar fra HomeNet
22.12.2019 09:43

Hei Ayaz. Vi ønsker alltid å forbedre oss. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på 38 99 01 00 eller chat via homenet.no dersom du fortsatt opplever problemer med ditt nettverk.

Nyttig (1)

Elendig dekning, MYE tregere nettverk enn avtalt og helt manglende kundeservice i helg

Omtale av  Bjarne

Hold deg unna dette selskapet. For et mareritt. Dårligste nettverk jeg har opplevd i Norge og det er ikke mulig å få hjelp i helgene. Hvordan kan en levere nettverk uten å ha kundesenter i helgene? Helt utrolig. De hadde gått konkurs i andre land sier jeg bare.

Svar fra HomeNet
19.12.2019 09:51

Hei. Om nettet du får av oss er tregere enn avtalt så anbefaler jeg at du tar kontakt med oss på telefon slik at vi kan sjekke opp i dette. Du kan ringe oss på 38990100. Når det kommer til at vi ikke er åpene i helgene så er vår chat åpen i helgene mellom 1000 og 1500, du kan finne chatten på vår hjemmeside. Vennlig hilsen Roar | HomeNet

Nyttig (0)

Uten nett i en uke og ingen ledige teknikker som ser på saken

Omtale av  Sindre

Vært uten nett i en uke og får beskjed fra HomeNet at de ikke har noen ledige teknikkere til å se på saken. Får ingen tilbakemelding på hva som er feil og når det kan forventes at nettet er tilbake.

Svar fra HomeNet
19.12.2019 09:50

Hei Her ville jeg anbefalt å ta kontakt med oss igjen. Våre tenknikere på vår teknisk 2.linje jobber mandag til fredag 0800 til 1600, men om saken ligger hos et montørselskap så kan det være noe utsettelser ja. Men vi skal kunne gi deg en oppdatering selvom den ligger hos de. Vennlig hilsen Roar | HomeNet

Nyttig (2)

Uten nett 50% av tiden

Omtale av  Tore

Uten nett 50% av tiden. Aldri mottatt info når nettet er nede, ei heller lest en driftsmelding ang problemet. Ren svindel. Styr unna!!

Svar fra HomeNet
22.12.2019 09:42

Hei Tore. Det var leit å høre at du har fått slik et dårlig inntrykk av oss. Vi legger ut driftsmelding når problemer berører flere av våre kunder på samme sted. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på 38 99 01 00 eller chat via homenet.no dersom du fortsatt opplever problemer med din tilkobling. Vennlig hilsen Håvard | HomeNet

Nyttig (0)
Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Under det halve av lovt hastighet

Omtale av  Svein S

Installerte fiber fra Homenet etter besøk av selger som lovte gull og grønne skoger. Hastigheten ble garantert til 1000/1000, noe jeg betvilte, men det skulle jeg ikke være redd for. Nå er fiber i hus og skuffelsen ble stor da hastigheten ble målt. Med kabel rett i PC ble den målt til 319 ned og 434 opp. Det er under det halve av det som ble lovt og som jeg betaler for. De er såpass lure at det er 12 mnd. bindingstid. Føler meg grundig lurt. Grenser til svindel

Svar fra HomeNet
19.12.2019 09:50

Hei, her anbefaler jeg deg å ta kontakt med oss på telefon slik at vi kan feilmelde saken. Vi ønsker også at du skal få den hastigheten som er sagt. På telefon kan vi sjekke noen få ting også feilmelder vi den videre om det ikke løser seg da. Du kan ringe oss på 38990100. Vennlig hilsen Roar | HomeNet

Nyttig (1)

Feil info fra selger!

Omtale av  Hei

Jeg hadde en selger på døra for ca 2 år siden. Han skulle selge meg fiber fra Homenet. Det skulle jeg aldri godtatt. Jeg spurte flere ganger om det er ok å kople seg på fiber uten å benytte dette. Siden jeg muligens skal selge huset om ikke lenge. Han sa det var bare å kople seg på fiber uten å bruke det, men at jeg da måtte betale etablering av fiber på ca 2000,- Dette sa jeg var ok. Siden det er lettere å selge huset med fiber muligheter. Nå har jeg endelig fått fiber tilkoplet, tok MYE lenger tid enn det selger sa. I tillegg måtte jeg grave 50 m og legge ned ett rør for dere. Dette tok en del tid.. Her om dagen kommer regninga fra dere, hvor etablerings gebyr står, pålydende 1900,-. Dette stemte med det selger sa, og jeg betaler gjerne de 1900,- Men i tillegg er det en månedlig sum på 500,- ca. For ett fiber nett jeg fikk alt for seint og ikke har koplet meg på. Jeg ringte dere å forklarte at jeg kun var interessert i å kople meg på, men ikke benytte. Da får jeg til svar at jeg kan utsette oppkopling 1 år, men da vil summen øke betraktelig. Så det dette ender med er at jeg må betale uansett en månedlig sum, som jeg ikke ønsker. Derfor har jeg ett annet valg. Det er å si opp avtalen, og få en regning på 8900,- Dette står visst i kontrakta. Ikke noe selger opplyser om! Fantastisk kundebehandlere! Bare sender meg videre, ingen som kan svare på det jeg lurer på uten å sende meg videre. Og til slutt ender det med å sende Mail frem og tilbake.

Svar fra HomeNet
10.12.2019 17:49

Hei. Det er beklagerlig at du har opplevd det slik. Når vi tar i mot bestillinger på fiber er det alltid inkludert abonnement med 1 års binding, men det er fullt mulig å få overført abonnementet til ny eier om du skulle selge huset. Vi kan også utsette aktivering i opptil 12 måneder fra fiberen er klar til bruk. Det medfører ingen prisøkning. Kampanjeprisen du får fra bestilling gjelder fra aktivering, så hvis vi utsetter aktiveringen vil også kampanjeprisen bli utsatt. Det gebyret på 8900 kjenner jeg ikke til, så der kan det være noe feil. Hvis et felt er bekreftet og man kansellerer bestilling utenfor angrefrist, vil en få et bruddgebyr på 9000 kroner. Om det er installert, og du kansellerer aktiv avtale, vil du bli fakturert ut bindingstiden på 12 mnd. Ta kontakt med vår kundeservice på telefon eller epost så skal vi finne en løsning som passer alle parter her. Vennlig hilsen Haakon | HomeNet

Nyttig (1)
HomeNet har 986 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til HomeNet mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR