Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
HomeNet
1.6
986 verifiserte omtaler
Homenet er nå GlobalConnect
For mer informasjon om GlobalConnect kan du gå til GlobalConnect sin profil på Bytt.no.

HomeNet omtaler og erfaringer

Ingen trend

HomeNet har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.6
Dårlig
986 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
-
IKKE NOK OMTALER
HomeNet trenger minimum 10 omtaler.
35%
Middels
35% anbefaler HomeNet
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 986 omtaler om HomeNet

FILTRER OMTALER
238
84
41
72
551
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om HomeNet
HomeNet har 986 verifiserte omtaler på Bytt.no

Nettverkskabel tilkoblet, skal vi sette den opp? Ja eller Nei (vises øverst på TV skjermen)

Omtale av  Hanserik

Dette får jeg opp hele tiden og hver gang jeg ringer til HomeNet skal dem fikse det. Men det klarer dem aldri. Jeg koblet TV over på trådløst og da var det borte, men pga bedre bilde ved nettilkobling via kabel, koblet jeg kabelen inn igjen. Når jeg trykker på ja så får jeg beskjed om at det er ikke mulig. Dette har jeg hatt i over 3 år og det irriterer meg grenseløst at HomeNet ikke greier å fikse dette.

Svar fra HomeNet
08.09.2022 16:12

Hei, Jeg kjenner dessverre ikke til saken din her, men vi vil gjerne se nærmere på dette. Anbefaler deg derfor å ta kontakt med oss på tlf 38990100 eller chat slik at vi kan få feilsøkt videre. Vennlig Hilsen Jonas | HomeNet

Nyttig (0)

Kjeltringer

Omtale av  Ole I

Bestilte fiber på hytta sommeren 2021 med løfte om levering sommeren 2022. Siden levering nå er stipulert til desember 2023, en forsinkelse på 18 måneder avbestlte jeg og ble "belønnet" med en faktura på 9000 kr. (som jeg ikke kommer til å betale)

Svar fra HomeNet
01.09.2022 09:01

Hei Ole. Jeg er dessverre ikke kjent med saken din, men ønsker selvfølgelig å sjekke opp i dette. Grunnet personsvernsregler så kan jeg ikke diskutere individuelle saker på offentlig forum. Fint om du kan kontakte oss direkte på telefon 38990100, chat eller mail ([email protected]) så skal vi få sett igjennom saken din. Vennlig hilsen Vilde | Homenet

Nyttig (0)

Solgte leiligheten min og fikk så regningen for ny homenet installasjon, etter jeg hadde flyttet!

Omtale av  Oskar T. J

Jeg solgte leiligheten min her i Tromsø i mars, så fikk jeg inkasso regning i mai der jeg skulle betale for ny installasjon for homenet for han som kjøpte leiligheten. Jeg har ringt Homenet over 10 ganger og sent flere eposter. De tar ingen ansvar og klager på at jeg "Demonterte instalasjonen" (jeg tok med meg ruteren til nye leiligheten og har homenet i dag) Ironisk nok. Fikk purring på inkassoen i dag og jeg skal betale 3750kr. Ringte Homenet nettop og de forklarer igjen at det er min fail og derfor skal jeg betale inkassoen, at det var ikke noe mer de kunne gjøre. Jeg har vert fornløyd med hastigheten og stabiliteten på internetet hos Homenet og har ingenting negativt om si om det. Men å betale regningen for nye huseieren blir jeg ALDRI og gjøre! Ny ruterbegyr kan være på, (noe homenet har ikke engang nevnt) men at jeg skal betale 3250kr for at en mann skal komme og innstalere en ny ruter og sende meg (som har alrede flyttet der ifra) samme beløp og jeg betalte for å få internet strekkt ifra veien og helt inn til min leilighet er noe jeg er ikke med på! Hvis det er sånn Homenet driver business: STYR UNNA

Svar fra HomeNet
25.08.2022 14:49

Hei Oskar, Grunnet personsvernsregler så kan jeg ikke diskutere individuelle saker på offentlig forum. Men i henhold til våre avtalevilkår så skal man ikke fjerne utstyr fra boligen med mindre annet er avtalt med HomeNet. Mvh Mohammed | HomeNet

Nyttig (1)

Ført bak lyset av selger

Omtale av  Pernille

Jeg ble ført bak lyset av selger, og når jeg endelig skjønte hva som hadde skjedd og avbrøt bestillingen fikk jeg en faktura på 2500,- i posten! De nektet noe ansvar. Useriøst og i grenseland svndl.

Svar fra HomeNet
25.08.2022 14:49

Hei Pernille, Vi, som alle andre leverandører opererer med en angrefrist på 14 dager. Dersom inngått avtale sies opp etter angrefristen er gått ut vil man i henhold til våre avtalevilkår, samt underskrevet kontrakt faktureres et annulleringsgebyr. Ved å inngå en avtale med en leverandør samtykker man til at man har gjort seg kjent med vilkårene og betingelsene som følger med avtalen. Dersom noe fremdeles er uklart etter din kontakt med oss tidligere i dag er du velkommen til å kontakte oss via telefon eller chat så hjelper vi selvsagt :-) Vennlig hilsen Ingvild | HomeNet

Nyttig (1)

Elendig nedlasntingsevne

Omtale av  Celina V

Leier leilighet inkl. med homenet, aldri vært borti noe så tregt. Styr unna, spesielt hvis du gamer, bruker mobiltelefon, nettbrett og tv. Hvis du bruker internett/wifi generelt så velg heller telenor. Myyyye bedre.

Svar fra HomeNet
25.08.2022 14:49

Hei Celina, Dersom du opplever problemer med wifi anbefaler vi deg å ta en titt på denne linken https://www.homenet.no/gjor-ditt-tradlose-nett-bedre/ , her finnes det mange nyttige tips. Kontakt oss gjerne direkte også dersom det er noe vi kan bidra med. Vennlig hilsen Ingvild | HomeNet

Nyttig (0)
Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Helt elendig, holder ikke avtaler og tidsfrister

Omtale av  Susan

Elendig dårlig informasjon. Går og banker på hos folk og lurer dem til å undertegne kontrakter.

Svar fra HomeNet
01.09.2022 08:59

Hei Susan! Dette hørtes ikke bra ut. Vi vil gjerne at du tar kontakt med oss på telefon 38 99 01 00, eller via vår chatløsning på www.homenet.no slik vi kan se på saken din! Vennlig hilsen Karina | HomeNet

Nyttig (0)

Min erfaring

Omtale av  A. Y

Hei. Jeg må beklagelig sterk fraråde Homnett. Ved etablering (kontrakt) i 2019 sommeren. og estimert 1 år ventetid så viste seg til slutt å bli 2 år og 6-9 mnd før etableringen av fiberen kunne gjennomføres. Da hadde jeg flyttet og leier ut samme huset og avtalte overdragelse til leietager men med bortfall av etableringskostnad pga forsinkelse, Men hvis leietager ikke ville bli med så Ville jeg si opp avtalen på grunn av vesentlig forsinkelse som en mangel. I etterkant nå august. 2022. Mars overtok leietager og betaler mnd pris og det ble avklart at ingen av oss skulle betale etablering. Plutselig ifra ca mai så ombestemte homenett seg og begyne å sende da faktura både for abonnement og etablering til meg. Etter vesentlig kontakt av meg og leietager så ender nå endelig mnd så skulle det være i ordnen, men nå begynt å få etableringsfakturaer igjen. Det er med bakgrunn av en helt ironisk holdning til kundeforholdet at jeg skriver denne meningen. Kommer desverre ALDRI til å vurdere homenett i framtiden på grunn av min erfaring. Jeg ønsker dem lykke til videre med renome og kunderelasjon arbeider sitt som må jobbes. KLagesak er sendt og faktura bestridiges. Endelig punktum er desverre ikke kommet og tidsbruk og tanketid brukt på dette så ville jeg heller betalt overpris og vært lykkelig uvitende kunde hos noen andre.

Svar fra HomeNet
22.08.2022 09:29

Hei, Dette høres ikke bra ut, vi bekalger for at du har hatt den opplevelsen med oss og vil gjerne fikse opp i dette! Gjerne send oss en mail til [email protected] med saken din så skal følge dette opp! Mvh Mohammed | HomeNet

Nyttig (1)
HomeNet har 986 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til HomeNet mener

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR