Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Lynet Internett
1.9
81 verifiserte omtaler

Lynet Internett omtaler og erfaringer

Ingen trend

Lynet Internett har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.9
Dårlig
81 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#81
Forferdelig
Lynet Internett er rangert
#81 av 83 bredbåndsleverandører
16%
Dårlig
16% anbefaler Lynet Internett
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 81 omtaler om Lynet Internett

FILTRER OMTALER
7
5
1
11
57
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Lynet Internett
Lynet Internett har 81 verifiserte omtaler på Bytt.no

Funket sikkert bra hvis vi levde i 1993

Omtale av  Jonas

Styr unna hvis du er gamer eller skal streame, for her har du helt UDUGELIG stabilitet.

Svar fra Lynet Internett
30.07.2022 14:00

Hei, Det er beklagelig at du føler dette om oss! Jeg har desverre ikke nok informasjon her for å kunne finne hva saken din går ut på, men vi vil veldig gjerne få dette ordnet opp. Ta gjerne kontakt med oss direkte på 21 99 33 66 slik at våre kundebehandlere kan hjelpe deg videre. Mvh Karina | Lynet

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Lynet Internett?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Uproff leverandør

Omtale av  Richard

Alltid feil i vårt borettslag på Grønland og de har 0 oversikt over driftsmeldinger eller hva som skjer på nettet deres. Krise opplegg! Hadde jeg kunnet gi 0 stjerner hadde det vært alternativet, eller minuspoeng !!!!

Svar fra Lynet Internett
08.07.2022 11:31

Hei Richard, Jeg kan desverre ikke se at vi har hatt noen fellesfeil på Grønland. Men om du opplever problemer så vil vi veldig gjerne finne en løsning for deg. Da trenger vi at du kontakter oss direkte på tlf 21 99 33 66 eller via vår chatløsning. Mvh Mohammed | Lynet

Meget Dårligst Service Vinner

Omtale av  Mouhamed

Det der Mer enn 6 måneder siden jeg har flyttet inn og internet er inkludert i husleien. Jeg har aldri fått internett selv om jeg har ringt lynets kunde service flere ganger. De sa at de har opprett en sak og har sendt meg en sms som sier at jeg må ringer dem for å snakke med en « teknikker». Jeg ringte tilbake men det var ingen teknikker, bare samme resepsjonist gutter på linja som sier til deg akkurat samme ting hver gang. Jeg gir opp nå, jeg skal betale selv for bredbånd med et annet selskap, og flytte i en annen leilighet etter bindingstiden. Gitt min erfaring med lynets service, jeg følger at jeg må skriver denne anmeldelse i alle platform for å hjelpe andre folk. Dem tilbyr meget dårlig service og dem bryr seg ikke.

Svar fra Lynet Internett
28.06.2022 09:31

Hei Mouhamed , Leit å høre at du opplever disse problemene. Det er ønskelig at du tar kontakt med oss direkte slik at vi kan finne en løsning på dette. Dersom vi ikke finner noe feil, men du fortsatt oppelver problemer så ønsker vi selvfølgelig å få sett på saken. Vennelig hilsen Frida| Lynet

Dårlig kundeservice, tilbud og leveranse

Omtale av  Caroline

Har ikke hatt internett på over tre uker. Ingen har kommet for å fikse det, veldig dårlig oppfølging av saken

Mye nedetid

Omtale av  Martin

Nettet er bra når det er der, problemet er at det går ned veldig ofte og er nede lenge om gangen. Dette er spesielt irriterende når man har hjemmekontor. Hvis man har lynet bør man ha et annet nett i parallell som backup, en god mobilnettavtale for eksempel.

Svar fra Lynet Internett
15.02.2022 16:03

Hei Martin, Beklager for opplevelsen du har hatt med oss. Når det kommer til utfall så kan det skyldes flere årsaker, som for eksempel det trådløse nettet inne hos deg. Vi på lynet leverer internett til vegguttaket og det som kommer etter er noe som er blitt skaffet på egenhånd. Ta gjerne kontakt med oss direkte så kan vi mappere hvor feilen ligger. Mvh Mohammed | Lynet

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Elendig løsning som i bunn og grunner svindel

Omtale av  Alexander

Jeg har nylig flyttet inn i en leilighet i Oslo hvor borettslaget har avtale med Lynet. Jeg merket fort at nettet her virket veldig ustabilt, og for å utelukke ruteren, så koblet jeg datamaskinen direkte inn i uttaket på veggen. Hastigheten jeg skal ha er 500mbit/s opp, og 500mbit/s ned. jeg testet hastigheten gjentatte ganger, og nedlastningshastigheten varierte som regel fra 1mbit/s til rundt maks 60mbit/s, (noen ganger opptil 160, som fortsatt er langt unna 500) men som regel var forsinkelsen (ping) ekstremt høy. Opplastningshastigheten har jeg sett så lav som 10mbit/s, og så høyt som 390mbit/s, Når jeg pinger servere i Oslo, så skal den som regel ligge rundt 3 til kanskje maks 10 millisekunder, men den vekslet mellom alt fra 3 til 188(!!!!) Jeg ringte kundeservice for å få hjelp med et utroligt tregt og ustabilt nett, og fikk til svar at alle leilighetene der jeg bor skal ha (og betaler for) 500mbit/s, men at de deler på en 1gb/s linje fra kjelleren, og at her må det store utbedringer til for å få lovet hastighet. Det var ingenting man kunne gjøre nå, sa han. Hvordan Lynet mener at de skal forsyne så mange leiligheter med 500mbit/s hver, når det kun er nok til å dekke to leiligheter, det skjønner jeg ikke. Det kan ikke være annet enn bevisst svindel. Jeg venter på svar fra en tekniker som skal gi meg en forklaring (unnskyldning?) til uka, og jeg gleder meg til å spørre hvordan en 1gbit/s linje skal forsyne så mange leiligheter med 500mbit/s. Jeg ringte styreren i borettslaget, som sa at de nylig hadde byttet til lynet, at de har slitt med mye nedetid, og at han også nylig sjekket hastigheten og kun fikk 3mbit/s. Han skulle undersøke saken videre med sin kontaktperson i Lynet. På Forbrukerrådet sine hjemmesider om bredbånd/fiber står det: "Som utgangspunkt skal du ha den hastigheten som er lovet. Ligger hastigheten over tid betydelig under det som er oppgitt, kan det gi grunnlag for prisavslag eller heving av kontrakten." Ut i fra teksten fra Forbrukerrådet burde det være en enkel sak å kvitte seg med Lynet her i borettslaget Jeg håper det skjer, hvis ikke kontakter jeg Brukerklagenemda for elektronisk kommunikasjon (BKN), så får de se på saken da bevisene er så overtydelige at det er ikke noe å lure på engang. Styr unna Lynet, løsningen her med 1gbit/s linja, fordelt på så mange leiligheter som skal ha 500mbit/s, er så åpenbart svindel at det går ikke an.

Svar fra Lynet Internett
07.02.2022 14:59

Hei, Alexander! Vi beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss så langt. Jeg er desverre ikke kjent med saken din, men dette er noe vi gjerne vil finne en løsning på. Her vil jeg anbefale at styrelederen din tar kontakt med ansvarlig selger de har kontakt med så vi kan finne en løsning på dette. Vi håper vi kan imponere dere mer i fremtiden enn hva vi har gjort til nå. Vennlig hilsen Kristina | Lynet

Uproffesjonelle og lang nedetid

Omtale av  Henrik

Lynet informerer sjelden om planlagt arbeid til sine brukere, og når det er planlagt arbeid går det sjelden som planlagt i arbeidet og nedetiden varer lenger som resultrerer i frustrasjon. Når man ringer kundeservice så klarer de ikke å finne deg opp som kunde og svarer dermed også bare generelt på din henvendelse uten å ta tak i feilretting noe som resulterer i at saken blir liggende og nedetiden blir lenger enn nødvendig! Kundeservice, oppetid og reaksjonsevne kan absolutt bli bedre for Lynet.

Svar fra Lynet Internett
17.01.2022 08:58

Hei, Henrik! Vi beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss så langt. Om kundene våres er med i en fellesavtale, har vi desverre ikke kontaktinformasjonen deres i våres systemer, men vi skal fortsatt gi samme service og oppfølgning som alle andre kunder. Vi beklager så mye for feilen som har blitt gjort, og vil ta dette med oss videre for forbedring i fremtiden. Vi beklager igjen for ulempen dette har medført. Vennlig hilsen Kristina | Lynet

Lynet Internett har 81 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Lynet Internett mener

Lynet Internett

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR