Meny

Lynet Internett omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Lynet Internett
1,9/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
76
av 81 innen
bredbåndsleverandør
15%
anbefaler
Lynet Internett
Filtrer omtaler
7
2
1
6
46
Sorter omtaler etter
Viser av 62 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Lynet Internett?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig."

Dårlig nett, faller ofte ut, dårlig kundeservice, en nettside som minner om noe fra 90-tallet. OFTE NEDE. Til å jobbe med IKT burde de virkelig vært bedre. Ville ikke anbefalt det til min verste fiende.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"TRAGISK"

Nettet er av og på HELE forbanna tiden! Drittnett. Har måttet kjøpe ekstra 4G i flere måneder for å klare å studere ordentlig.

Ioannis P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig nett"

Nettet går av og på hele tiden. Dette skjer mellom hvert 5-10 minutt. Gjør det umulig å game, og umulig å se på serier

Svar fra Lynet Internett
20.03.2023 14:57
Hei Ioannis, Dette høres i kke bra ut. Her vil vi minne på at Lynet leverer internett kun til vegguttaket ditt og alt etter det er skaffet på egenhånd. Dersom du opplever disse problemene mens du er direktekoblet til uttaket så vil vi anbefale at du kontakter oss direkte på tlf 21 99 33 66 slik at en av våre teknikkere kan gjennomgå et fullstendig feilsøk med deg. Mvh Mohammed | Lynet
Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"ELENDIG NETT OG KUNDESERVICE"

Nettleverandør med elendig kvalitet, hakkende, fraværende nett. I forbindelse med registrering har nettet vært nede på tredje dagen. Er jo komplett umulig å oppdatere IP info når det kreves tilkobling til nett som ligger nede. Styr unna dette selskapet.

Svar fra Lynet Internett
20.03.2023 14:54
Hei Harry, Det er bekalgelig at du føler dette om oss. Vi vil minne på at Lynet leverer internett kun til vegguttaket ditt og alt etter det er skaffet på egenhånd. Dersom du opplever problemer mens du er direkte kobelt til vegguttaket så vil vi anbefale at du kontakter oss direkte på tlf 21 99 33 66 slik at en av våre teknikkere kan hjelpe deg. Mvh Mohammed | Lynet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Stabilt og hurtig"

Jeg var veldig skeptisk til å binde meg et år til Lynet internett da jeg kjøpte leilighet i et borettslag som benytter seg av de, etter å ha lest tilbakemeldingene. Med en rask telefonsamtale til lynet hvor jeg fikk anbefalt å kjøpe en kraftig nok ruter og å oppgradere til pakken jeg trengte for mitt bruk, kunne de så og si garantere at det ikke skal være noen problemer med internettet. Og det har det heller ikke vært. Har stabilt og hurtig internett hver dag, og internettet var rett tilbake oppe og gikk etter planlagt vedlikehold. Veldig fornøyd. Ville anbefalt alle å lese seg opp på hvordan rutere og internetthastighet fungerer. Kjøper man den billigste ruteren og har den minste pakken, vil det ikke holde til for eksempel streaming:-)

Svar fra Lynet Internett
15.02.2023 09:56
Hei Seri, Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Vi setter utrolig stor pris på det! Det er veldig fint å høre at du er fornøyd og at du har tatt deg tid til å researche litt hva slags utstyr som ville passet ditt behov, dette førerer som du skriver til en mye bedre opplevelse! Mvh Mohammed | Lynet
Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Anbefaler ingen å bruke lynet"

Nettet er nede hele tiden og ustabilt. Har ikke fått noen varseler på forhånd.

Svar fra Lynet Internett
06.02.2023 09:37
Hei Amund. Først vil jeg beklage for opplevelsene du har hatt med oss. Dersom du har problemer med tjenesten din fra oss er det fint om du kontakter oss direkte på telefon eller chat slik at vi kan gjennomføre et feilsøk sammen med deg. Vennlig hilsen Vilde | Lynet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Uprofesjonelt. Kuttet internett på dagen uten forvarsel"

Etter at de tok bort internett tilgangen så fikk jeg denne SMS'n Hei, Vi må dessverre meddele at din linje har blitt sanert. Grunnet intern svikt har det ikke gått ut varslinger tidligere, og det er ikke mulig å reversere denne saneringen. På bakgrunn av dette, sies avtalen opp fra vår side. Vi beklager ulempene dette måtte medføre, og håper du finner en passende løsningen hos en annen leverandør. Hilsen Lynet

Svar fra Lynet Internett
06.02.2023 09:37
Hei Geir Beklager å høre at dette har skjedd hos deg Har dessverre ikke innsikt i saken din direkte, så ønsker gjerne at du kontakter oss for mer informasjon på 21 99 33 66 Vennlig hilsen Bjørn Tore | Globalconnect
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Velg noen andre"

Blir fascinert om noen finner noe bra å si om lynet. Alt er forferdelig!!!!

Svar fra Lynet Internett
04.01.2023 10:18
Hei Bogdan, Det er beklagelig at du føler dette om oss. Om du har problemer med nettverket ditt så vil vi gjerne hjelpe deg med det, men da trenger vi at du kontakter oss direkte. Jeg vil påminne om at Lynet leverer internett kun til vegguttaket ditt, så det trådløse nettet du har hjemme er noe som er ordnet på egenhånd. Mvh Mohammed | HomeNet
Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Håpløs kundeservice"

E L E N D I G Måtte repetere meg selv 14 ganger da jeg hele tiden ble kastet ut av chat. Facebook siden har sistevinnlegg fra 2017 (som sier mer om håpløsheten enn noe annet ved at de har lukket for omtale).

Svar fra Lynet Internett
22.12.2022 09:56
Hei Beklager opplevelsen du hadde med oss på chat, slik skal det ikke være. Viktig at man forblir på nettsiden under samtalen på chat, da denne raskt kan hoppe ut. Dersom du trenger noe bistand, gjerne konktat oss, slik at vi kan hjelpe deg. Vi kan nås på 21 99 33 66 eller på chat Vennlig hilsen Bjørn Tore
Vincent M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Absolutt grusomt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Verdens verste provider. Har ikke kundeservice. Krever plutselig all informasjonen din så de kan spore deg ned og selge dataen din for mer fortjeneste. Etter dette skifte med å få inn alt av informasjon funker ikke nettet I det hele tatt og man kan ikke kontakte kundeservice. For guds skyld styr unna.

Svar fra Lynet Internett
22.12.2022 09:56
Hei Vincent Grunnen for at det har kommet et registringsskjema, er på grunn av ekomloven, og at alle internettilbydere plikter å kunne identifisere sluttbrukerene sine. Dersom det opplevers problemer i prosessen ved å gjennomføre dette, gjerne kontakt oss på 21 99 33 66, eller på chat via hjemmesiden slik at vi kan hjelpe med å gjennomføre dette Vennlig hilsen Bjørn Tore | Lynet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Elendig nett"

Elendig internett forbindelse. Når jeg får melding om vedlikeholds arbeid, så funker ikke nett etterpå og det hjelper ikke å slå d-link av og på. Min niese er blitt kunde hos Lynet siden Oktober. Det kom monter og hun fikk regning på over 1009kr., men fra Oktober til Desember var nettet ustabil. Hvis vi skal telle dager, til sammen brukte hun nett i ca 1 mnd. Nå er nettet borte. Hun da opp abonnement. Det fungerer ikke. Og ikke minst. Når hun skulle installere router har hun spurt om hun skulle kjøpe noe Lynet anbefaler. Har fått i svar, at det spiller ingen rolle. Kjøpe hvilken som helst. Når nettet ble borte og kundesenter skulle fikse fet, svaret var: vi støtter ikke tredjepart router😊 Skal nan le, eller gråte? Skjerp dere folkens. Dere gjør ikke en god jobb. Beklager… men det er elendig å bli kunde hos dere

Svar fra Lynet Internett
13.12.2022 14:55
Hei. Først vil jeg beklage for opplevelsene du har med oss. Vi leverer kun linje inn til leiligheten din. Vi har derfor ikke mulighet til å sjekke deres egne routere. Dersom dere har problemer med tjenesten fra oss er det derfor fint om dere får tatt en kabel direkte inn i uttaket og inn i en PC. dersom dere ikke opplever problemer der ligger problemet som regel på eget utstyr. Dersom dere har problemer med kabel direkte i uttaket også er det fint om dere kontakter oss direkte for vidre feilsøk. Vennlig hilsen Vilde | Lynet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Meget raskt og temmelig stabilt nett"

Hastigheten er fenomenal, ca. 800Mbps begge veier. Har svært sjelden problemer med nettet. Anbefales.

Svar fra Lynet Internett
02.12.2022 15:30
Hei Jan, Veldig hyggelig å høre at du er fornøyd! Vi setter pris på at du tar tid til å skrive dette om oss også. Mvh Mohammed | Lynet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service"

Utrolig dårlig nett.. for svak nett og ofte borte.. kunde service er like dårlig.

Svar fra Lynet Internett
02.12.2022 15:30
Hei Edwin, Det er beklagelig at du føler dette om oss! Vi vil veldig gjerne hjelpe deg med problemene du opplever, ta gjerne kontakt med oss på tlf 21 99 33 66, slik at en av våre teknikkere kan gjennomgå fullstendig feilsøk med deg. Mvh Mohammed | Lynet
Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Fakturert for feil på Lynets utstyr"

Generelt en del nedetid flere ganger pr år. Mistet all kontakt en tid tilbake og måtte ha teknikker på besøk. Måtte ringe å purre 3 ganger før teknikker endelig kom etter over 2 ukers ventetid. De skulle ringe tilbake men det skjedde ikke, måtte selv ringe å purre. Ble fakturert via autogiro ca 1200,- ekstra etter flere måneder uten noen form for varsel på forhånd. Ba om dokumentasjon på hvorfor de mente jeg hadde forårsaket feilen, ble bare møtt med automatiske og useriøse svar.

Svar fra Lynet Internett
15.11.2022 11:13
Hei Odd, Jeg har desverre ikke nok informasjon her for å kunne finne deg i vår kundedatabase. Men her høres det ut som at du har blitt fakturert for feilrettingsgebyr, dette er noe som vi alltid informerer om ved opprettelse av sak. Hvis det er en feil som faller innenfor vårt garanti område så er dette selvfølgelig noe vi tar regningen for, men om det er noe som kunde er ansvarlig for så vil de bli fakturert med feilrettingsgebyr. Mvh Mohammed | Lynet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning for gamere i samme hus"

Min samboer og jeg spiller på xbox konsoll og opplever stadig at vi ikke får kommet inn i selve gamet pga internetttilkobling. Når vi tester nettet på konsollen ser det ikke ut til at det er problemer, men så fort vi går inn i utvalgt spill, da funker det ikke. En annen ting er at når den ene kommer inn i spillet, kommer ikke den andre seg inn i spillet. Sånn er det gang på gang. Vi har ringt dem uttallige ganger, og fått beskjed om å kjøpe diverse ting for å sjekke tilkoblingen, og det skal være unødvendig. Har aldri hatt problemer med forrige internett leverandør og når det ikke er mulig å bytte leverandør så er det veldig kjipt. Dere er absolutt det dårligste vi har vært med på, og kommer ikke til å anbefale dere videre. Den eneste muligheten vi har er å flytte ut av leiligheten hvis vi vil ha ny leverandør. Fiks problemene deres, dere sier at alt er i orden, men det er det overhode ikke.. stor tommel ned for dere. Skal ikke være nødvendig å bruke flere tusen kroner på tilbehør som man egt ikke trenger i det hele tatt.

Svar fra Lynet Internett
02.11.2022 09:30
Hei Lillian. Først vil jeg bare beklage for opplevelsen dere har hatt med oss. Lynet leverer internett kun til vegguttaket hos kundene, nettet etter uttaket er ikke noe vi har oversikt over eller kontroll over. Dersom det er mulighet anbefaler vi at dere kabler X-boxen direkte i uttaket fra oss. Dersom dere fremdeles skulle oppleve problemer er det fint om dere kontakter oss direkte slik at vi får gjennomført et feilsøk sammen med dere. Vennlig hilsen Vilde | Lynet
Carlos J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Internett"

Dette er det DÅRLIGSTE internettet jeg noen gang har brukt. Jeg og samboer spiller på vær sin konsoll, mister nett hele tiden. Går ikke Ann å logge seg på konsoll. Dette er dårlig… jeg har ALDRI hatt problem med internett før jeg fikk dere. Dette bør dere gjøre noe med, kunder som betaler dyre dommer for dette, også funker det ikke som det skal. Jeg har den største pakken dere har å tilby, men fortsatt så fungerer det ikke som det skal.

Svar fra Lynet Internett
02.11.2022 09:30
Hei Carlos. Først vil jeg beklage for opplevelsen dere har hatt med oss. Lynet leverer internett kun til vegguttaket hos kundene, nettet etter uttaket er ikke noe vi har oversikt over eller kontroll over. vi anbefaler derfor at dere kabler X-boxen direkte til dette. Dersom dere fremdeles får problemer er det fint om dere kontakter oss direkte slik at vi får sjekket linjen din. Vennlig hilsen Vilde | Lynet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Driftmeldinger ikke oppdatert selv om utfall har vart hele søndagen."

Lei av å se at dere alltid skriver at dette «kan skyldes feil i ditt interne WIFI-nett» osv. De fleste er i dag såpass oppegående at de kan sjekke dette selv, har full kontroll og vet at det er OK. Feilen ligger hos dere, og dere må kutte ut dette tullpratet. Vær litt mer ydmyke, sjekk egne systemer og kundenett. Inrøm feil, og anslå løsningstid. At ingen jobber i helgene, selv om kundene lider må dere da heller informere om, enn å gå rundt grøten og gjøre dårlige forsøk på å få det til å se ut som feilen ligger hos kundene!

Svar fra Lynet Internett
12.10.2022 09:19
Hei Tom, Kundeservice hos oss tilgjengelig i hverdager mellom 08:00 og 21:00 på både telefon og chat, i helgene er vi tilgjengelige på chat bare mellom 10:00 og 15:00. Utenfor disse tidsrommene så jobber våre teknikkere med retting av større feil, så selv om Kundeservice er stengt så blir det jobbet med feil. Når det kommer til det har blitt "skyldt på ditt interne wifi-nett" så er det slik at Lynet leverer internett kun til vegguttaket hos kundene, nettet etter uttaket er ikke noe vi har oversikt over eller kontroll over. Derfor må kundene sjekke utstyret sitt selv, om du opplever problemer med en pc direkte koblet til uttaket så vil vi gjerne at du kontakter oss på tlf 21 99 33 66 slik at en av våre kundebehandlere kan gjennomgå et fullstendig feilsøk med deg. Mvh Mohammed | Lynet
Patrick F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Bra dekkning o kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jag har varit i kontakt med många men lynet har KUNDESERVICE svarar snabbt det uppskattar vi jag rekommenderar.Sen bytte jag fra android till iPhone o då fattade jag nada 2 minuter innan KUNDESERVICE svarar det är fint

Svar fra Lynet Internett
05.10.2022 09:57
Hei Patrick, Det er veldig fint å høre at du er fornyød og vi setter utrolig pris på at du gir oss denne tilbakemelding. Vi håper at vi fortsetter å impoenere deg i fremtiden. Mvh Mohammed | Lynet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ræva, rett og slett."

Har opplevd ustabiliteter og langt ifra oppgitt hastighet på linja vs. hva jeg har mottatt. Har pratet en del med ukompetent kundeservice, og er helt oppgitt av selskapet i sin helhet. Absolutt en NO-GO om du vurderer ulike internettleverandører.

Svar fra Lynet Internett
29.08.2022 13:50
Hei Morten, Beklager for opplevelsen du har hatt med oss. Når det kommer til utfall så kan det skyldes flere årsaker, som for eksempel det trådløse nettet inne hos deg. Vi på lynet leverer internett til vegguttaket og det som kommer etter er noe som er blitt skaffet på egenhånd. Ta gjerne kontakt med oss direkte så kan vi mappere hvor feilen ligger. Mvh Mohammed | Lynet
Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Gøran V. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt"

Nettverket faller ut til stadighet og det er meget ustabilt. Å ha hjemmekontor basere seg på nettverket til Lynet er som russisk rulett, enten får du opp nettverk eller så må du dele nettverk på mobilen. De gir gratis datatrafikk som kompensasjon, men det er en mager trøst når du må likevel må stresse med å ha nettverk eller ikke.

Svar fra Lynet Internett
30.07.2022 14:00
Hei Gøran! Vi beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss så langt. Når det kommer til ustabilitet på nettet så kan dette desverre skyldes flere årsaker. Vi på lynet leverer internett kun til vegguttaket ditt og alt som kommer etter er noe kunden selv har skaffet på egenhånd. Vi kan derfor ikke garantere stabilitet på enheter som er koblet til for eksempel et trådløst nettverk fra en router. Om du opplever problemer mens du er direkte koblet til vegguttaket så vil vi gjerne at du kontakter oss direkte slik at en av våre kundebehandlere kan gjennomgå ett fullstendig feilsøk med deg. Mvh Mohammed | Lynet
Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Funket sikkert bra hvis vi levde i 1993"

Styr unna hvis du er gamer eller skal streame, for her har du helt UDUGELIG stabilitet.

Svar fra Lynet Internett
30.07.2022 14:00
Hei, Det er beklagelig at du føler dette om oss! Jeg har desverre ikke nok informasjon her for å kunne finne hva saken din går ut på, men vi vil veldig gjerne få dette ordnet opp. Ta gjerne kontakt med oss direkte på 21 99 33 66 slik at våre kundebehandlere kan hjelpe deg videre. Mvh Karina | Lynet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Uproff leverandør"

Alltid feil i vårt borettslag på Grønland og de har 0 oversikt over driftsmeldinger eller hva som skjer på nettet deres. Krise opplegg! Hadde jeg kunnet gi 0 stjerner hadde det vært alternativet, eller minuspoeng !!!!

Svar fra Lynet Internett
08.07.2022 11:31
Hei Richard, Jeg kan desverre ikke se at vi har hatt noen fellesfeil på Grønland. Men om du opplever problemer så vil vi veldig gjerne finne en løsning for deg. Da trenger vi at du kontakter oss direkte på tlf 21 99 33 66 eller via vår chatløsning. Mvh Mohammed | Lynet
Mouhamed
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Meget Dårligst Service Vinner"

Det der Mer enn 6 måneder siden jeg har flyttet inn og internet er inkludert i husleien. Jeg har aldri fått internett selv om jeg har ringt lynets kunde service flere ganger. De sa at de har opprett en sak og har sendt meg en sms som sier at jeg må ringer dem for å snakke med en « teknikker». Jeg ringte tilbake men det var ingen teknikker, bare samme resepsjonist gutter på linja som sier til deg akkurat samme ting hver gang. Jeg gir opp nå, jeg skal betale selv for bredbånd med et annet selskap, og flytte i en annen leilighet etter bindingstiden. Gitt min erfaring med lynets service, jeg følger at jeg må skriver denne anmeldelse i alle platform for å hjelpe andre folk. Dem tilbyr meget dårlig service og dem bryr seg ikke.

Svar fra Lynet Internett
28.06.2022 09:31
Hei Mouhamed , Leit å høre at du opplever disse problemene. Det er ønskelig at du tar kontakt med oss direkte slik at vi kan finne en løsning på dette. Dersom vi ikke finner noe feil, men du fortsatt oppelver problemer så ønsker vi selvfølgelig å få sett på saken. Vennelig hilsen Frida| Lynet
Caroline
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice, tilbud og leveranse"

Har ikke hatt internett på over tre uker. Ingen har kommet for å fikse det, veldig dårlig oppfølging av saken

Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Mye nedetid"

Nettet er bra når det er der, problemet er at det går ned veldig ofte og er nede lenge om gangen. Dette er spesielt irriterende når man har hjemmekontor. Hvis man har lynet bør man ha et annet nett i parallell som backup, en god mobilnettavtale for eksempel.

Svar fra Lynet Internett
15.02.2022 16:03
Hei Martin, Beklager for opplevelsen du har hatt med oss. Når det kommer til utfall så kan det skyldes flere årsaker, som for eksempel det trådløse nettet inne hos deg. Vi på lynet leverer internett til vegguttaket og det som kommer etter er noe som er blitt skaffet på egenhånd. Ta gjerne kontakt med oss direkte så kan vi mappere hvor feilen ligger. Mvh Mohammed | Lynet
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR