Meny

Lynet Internett omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Lynet Internett
2,0/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
75
av 81 innen
bredbåndsleverandør
16%
anbefaler
Lynet Internett
Filtrer omtaler
6
2
1
6
36
Sorter omtaler etter
Viser av 51 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Lynet Internett?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Meget raskt og temmelig stabilt nett"

Hastigheten er fenomenal, ca. 800Mbps begge veier. Har svært sjelden problemer med nettet. Anbefales.

Svar fra Lynet Internett
02.12.2022 15:30
Hei Jan, Veldig hyggelig å høre at du er fornøyd! Vi setter pris på at du tar tid til å skrive dette om oss også. Mvh Mohammed | Lynet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service"

Utrolig dårlig nett.. for svak nett og ofte borte.. kunde service er like dårlig.

Svar fra Lynet Internett
02.12.2022 15:30
Hei Edwin, Det er beklagelig at du føler dette om oss! Vi vil veldig gjerne hjelpe deg med problemene du opplever, ta gjerne kontakt med oss på tlf 21 99 33 66, slik at en av våre teknikkere kan gjennomgå fullstendig feilsøk med deg. Mvh Mohammed | Lynet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Fakturert for feil på Lynets utstyr"

Generelt en del nedetid flere ganger pr år. Mistet all kontakt en tid tilbake og måtte ha teknikker på besøk. Måtte ringe å purre 3 ganger før teknikker endelig kom etter over 2 ukers ventetid. De skulle ringe tilbake men det skjedde ikke, måtte selv ringe å purre. Ble fakturert via autogiro ca 1200,- ekstra etter flere måneder uten noen form for varsel på forhånd. Ba om dokumentasjon på hvorfor de mente jeg hadde forårsaket feilen, ble bare møtt med automatiske og useriøse svar.

Svar fra Lynet Internett
15.11.2022 11:13
Hei Odd, Jeg har desverre ikke nok informasjon her for å kunne finne deg i vår kundedatabase. Men her høres det ut som at du har blitt fakturert for feilrettingsgebyr, dette er noe som vi alltid informerer om ved opprettelse av sak. Hvis det er en feil som faller innenfor vårt garanti område så er dette selvfølgelig noe vi tar regningen for, men om det er noe som kunde er ansvarlig for så vil de bli fakturert med feilrettingsgebyr. Mvh Mohammed | Lynet
Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Svetlana
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Uten nett i helgene"

Uten nett i helgene Ingen som kan gi forklaring eller fikse det Har prøvd å ringe og chatte. Ingen er tilgjengelig

Svar fra Lynet Internett
08.11.2022 08:30
Hei, Vi beklager for opplevelsen du har hatt hos oss. I helgene er vi kun tilgjengelig på chat fra 10-15. Dersom du ikke har nett er det fint om du kontakter vår kundeservice på telefon 21 99 33 66. Vennlig hilsen Vilde | Lynet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig dekning for gamere i samme hus"

Min samboer og jeg spiller på xbox konsoll og opplever stadig at vi ikke får kommet inn i selve gamet pga internetttilkobling. Når vi tester nettet på konsollen ser det ikke ut til at det er problemer, men så fort vi går inn i utvalgt spill, da funker det ikke. En annen ting er at når den ene kommer inn i spillet, kommer ikke den andre seg inn i spillet. Sånn er det gang på gang. Vi har ringt dem uttallige ganger, og fått beskjed om å kjøpe diverse ting for å sjekke tilkoblingen, og det skal være unødvendig. Har aldri hatt problemer med forrige internett leverandør og når det ikke er mulig å bytte leverandør så er det veldig kjipt. Dere er absolutt det dårligste vi har vært med på, og kommer ikke til å anbefale dere videre. Den eneste muligheten vi har er å flytte ut av leiligheten hvis vi vil ha ny leverandør. Fiks problemene deres, dere sier at alt er i orden, men det er det overhode ikke.. stor tommel ned for dere. Skal ikke være nødvendig å bruke flere tusen kroner på tilbehør som man egt ikke trenger i det hele tatt.

Svar fra Lynet Internett
02.11.2022 09:30
Hei Lillian. Først vil jeg bare beklage for opplevelsen dere har hatt med oss. Lynet leverer internett kun til vegguttaket hos kundene, nettet etter uttaket er ikke noe vi har oversikt over eller kontroll over. Dersom det er mulighet anbefaler vi at dere kabler X-boxen direkte i uttaket fra oss. Dersom dere fremdeles skulle oppleve problemer er det fint om dere kontakter oss direkte slik at vi får gjennomført et feilsøk sammen med dere. Vennlig hilsen Vilde | Lynet
Carlos J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Internett"

Dette er det DÅRLIGSTE internettet jeg noen gang har brukt. Jeg og samboer spiller på vær sin konsoll, mister nett hele tiden. Går ikke Ann å logge seg på konsoll. Dette er dårlig… jeg har ALDRI hatt problem med internett før jeg fikk dere. Dette bør dere gjøre noe med, kunder som betaler dyre dommer for dette, også funker det ikke som det skal. Jeg har den største pakken dere har å tilby, men fortsatt så fungerer det ikke som det skal.

Svar fra Lynet Internett
02.11.2022 09:30
Hei Carlos. Først vil jeg beklage for opplevelsen dere har hatt med oss. Lynet leverer internett kun til vegguttaket hos kundene, nettet etter uttaket er ikke noe vi har oversikt over eller kontroll over. vi anbefaler derfor at dere kabler X-boxen direkte til dette. Dersom dere fremdeles får problemer er det fint om dere kontakter oss direkte slik at vi får sjekket linjen din. Vennlig hilsen Vilde | Lynet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Driftmeldinger ikke oppdatert selv om utfall har vart hele søndagen."

Lei av å se at dere alltid skriver at dette «kan skyldes feil i ditt interne WIFI-nett» osv. De fleste er i dag såpass oppegående at de kan sjekke dette selv, har full kontroll og vet at det er OK. Feilen ligger hos dere, og dere må kutte ut dette tullpratet. Vær litt mer ydmyke, sjekk egne systemer og kundenett. Inrøm feil, og anslå løsningstid. At ingen jobber i helgene, selv om kundene lider må dere da heller informere om, enn å gå rundt grøten og gjøre dårlige forsøk på å få det til å se ut som feilen ligger hos kundene!

Svar fra Lynet Internett
12.10.2022 09:19
Hei Tom, Kundeservice hos oss tilgjengelig i hverdager mellom 08:00 og 21:00 på både telefon og chat, i helgene er vi tilgjengelige på chat bare mellom 10:00 og 15:00. Utenfor disse tidsrommene så jobber våre teknikkere med retting av større feil, så selv om Kundeservice er stengt så blir det jobbet med feil. Når det kommer til det har blitt "skyldt på ditt interne wifi-nett" så er det slik at Lynet leverer internett kun til vegguttaket hos kundene, nettet etter uttaket er ikke noe vi har oversikt over eller kontroll over. Derfor må kundene sjekke utstyret sitt selv, om du opplever problemer med en pc direkte koblet til uttaket så vil vi gjerne at du kontakter oss på tlf 21 99 33 66 slik at en av våre kundebehandlere kan gjennomgå et fullstendig feilsøk med deg. Mvh Mohammed | Lynet
Patrick F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Bra dekkning o kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jag har varit i kontakt med många men lynet har KUNDESERVICE svarar snabbt det uppskattar vi jag rekommenderar.Sen bytte jag fra android till iPhone o då fattade jag nada 2 minuter innan KUNDESERVICE svarar det är fint

Svar fra Lynet Internett
05.10.2022 09:57
Hei Patrick, Det er veldig fint å høre at du er fornyød og vi setter utrolig pris på at du gir oss denne tilbakemelding. Vi håper at vi fortsetter å impoenere deg i fremtiden. Mvh Mohammed | Lynet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ræva, rett og slett."

Har opplevd ustabiliteter og langt ifra oppgitt hastighet på linja vs. hva jeg har mottatt. Har pratet en del med ukompetent kundeservice, og er helt oppgitt av selskapet i sin helhet. Absolutt en NO-GO om du vurderer ulike internettleverandører.

Svar fra Lynet Internett
29.08.2022 13:50
Hei Morten, Beklager for opplevelsen du har hatt med oss. Når det kommer til utfall så kan det skyldes flere årsaker, som for eksempel det trådløse nettet inne hos deg. Vi på lynet leverer internett til vegguttaket og det som kommer etter er noe som er blitt skaffet på egenhånd. Ta gjerne kontakt med oss direkte så kan vi mappere hvor feilen ligger. Mvh Mohammed | Lynet
Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Gøran V. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt"

Nettverket faller ut til stadighet og det er meget ustabilt. Å ha hjemmekontor basere seg på nettverket til Lynet er som russisk rulett, enten får du opp nettverk eller så må du dele nettverk på mobilen. De gir gratis datatrafikk som kompensasjon, men det er en mager trøst når du må likevel må stresse med å ha nettverk eller ikke.

Svar fra Lynet Internett
30.07.2022 14:00
Hei Gøran! Vi beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss så langt. Når det kommer til ustabilitet på nettet så kan dette desverre skyldes flere årsaker. Vi på lynet leverer internett kun til vegguttaket ditt og alt som kommer etter er noe kunden selv har skaffet på egenhånd. Vi kan derfor ikke garantere stabilitet på enheter som er koblet til for eksempel et trådløst nettverk fra en router. Om du opplever problemer mens du er direkte koblet til vegguttaket så vil vi gjerne at du kontakter oss direkte slik at en av våre kundebehandlere kan gjennomgå ett fullstendig feilsøk med deg. Mvh Mohammed | Lynet
Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Funket sikkert bra hvis vi levde i 1993"

Styr unna hvis du er gamer eller skal streame, for her har du helt UDUGELIG stabilitet.

Svar fra Lynet Internett
30.07.2022 14:00
Hei, Det er beklagelig at du føler dette om oss! Jeg har desverre ikke nok informasjon her for å kunne finne hva saken din går ut på, men vi vil veldig gjerne få dette ordnet opp. Ta gjerne kontakt med oss direkte på 21 99 33 66 slik at våre kundebehandlere kan hjelpe deg videre. Mvh Karina | Lynet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Uproff leverandør"

Alltid feil i vårt borettslag på Grønland og de har 0 oversikt over driftsmeldinger eller hva som skjer på nettet deres. Krise opplegg! Hadde jeg kunnet gi 0 stjerner hadde det vært alternativet, eller minuspoeng !!!!

Svar fra Lynet Internett
08.07.2022 11:31
Hei Richard, Jeg kan desverre ikke se at vi har hatt noen fellesfeil på Grønland. Men om du opplever problemer så vil vi veldig gjerne finne en løsning for deg. Da trenger vi at du kontakter oss direkte på tlf 21 99 33 66 eller via vår chatløsning. Mvh Mohammed | Lynet
Mouhamed
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Meget Dårligst Service Vinner"

Det der Mer enn 6 måneder siden jeg har flyttet inn og internet er inkludert i husleien. Jeg har aldri fått internett selv om jeg har ringt lynets kunde service flere ganger. De sa at de har opprett en sak og har sendt meg en sms som sier at jeg må ringer dem for å snakke med en « teknikker». Jeg ringte tilbake men det var ingen teknikker, bare samme resepsjonist gutter på linja som sier til deg akkurat samme ting hver gang. Jeg gir opp nå, jeg skal betale selv for bredbånd med et annet selskap, og flytte i en annen leilighet etter bindingstiden. Gitt min erfaring med lynets service, jeg følger at jeg må skriver denne anmeldelse i alle platform for å hjelpe andre folk. Dem tilbyr meget dårlig service og dem bryr seg ikke.

Svar fra Lynet Internett
28.06.2022 09:31
Hei Mouhamed , Leit å høre at du opplever disse problemene. Det er ønskelig at du tar kontakt med oss direkte slik at vi kan finne en løsning på dette. Dersom vi ikke finner noe feil, men du fortsatt oppelver problemer så ønsker vi selvfølgelig å få sett på saken. Vennelig hilsen Frida| Lynet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Mye nedetid"

Nettet er bra når det er der, problemet er at det går ned veldig ofte og er nede lenge om gangen. Dette er spesielt irriterende når man har hjemmekontor. Hvis man har lynet bør man ha et annet nett i parallell som backup, en god mobilnettavtale for eksempel.

Svar fra Lynet Internett
15.02.2022 16:03
Hei Martin, Beklager for opplevelsen du har hatt med oss. Når det kommer til utfall så kan det skyldes flere årsaker, som for eksempel det trådløse nettet inne hos deg. Vi på lynet leverer internett til vegguttaket og det som kommer etter er noe som er blitt skaffet på egenhånd. Ta gjerne kontakt med oss direkte så kan vi mappere hvor feilen ligger. Mvh Mohammed | Lynet
Alexander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig løsning som i bunn og grunner svindel"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har nylig flyttet inn i en leilighet i Oslo hvor borettslaget har avtale med Lynet. Jeg merket fort at nettet her virket veldig ustabilt, og for å utelukke ruteren, så koblet jeg datamaskinen direkte inn i uttaket på veggen. Hastigheten jeg skal ha er 500mbit/s opp, og 500mbit/s ned. jeg testet hastigheten gjentatte ganger, og nedlastningshastigheten varierte som regel fra 1mbit/s til rundt maks 60mbit/s, (noen ganger opptil 160, som fortsatt er langt unna 500) men som regel var forsinkelsen (ping) ekstremt høy. Opplastningshastigheten har jeg sett så lav som 10mbit/s, og så høyt som 390mbit/s, Når jeg pinger servere i Oslo, så skal den som regel ligge rundt 3 til kanskje maks 10 millisekunder, men den vekslet mellom alt fra 3 til 188(!!!!) Jeg ringte kundeservice for å få hjelp med et utroligt tregt og ustabilt nett, og fikk til svar at alle leilighetene der jeg bor skal ha (og betaler for) 500mbit/s, men at de deler på en 1gb/s linje fra kjelleren, og at her må det store utbedringer til for å få lovet hastighet. Det var ingenting man kunne gjøre nå, sa han. Hvordan Lynet mener at de skal forsyne så mange leiligheter med 500mbit/s hver, når det kun er nok til å dekke to leiligheter, det skjønner jeg ikke. Det kan ikke være annet enn bevisst svindel. Jeg venter på svar fra en tekniker som skal gi meg en forklaring (unnskyldning?) til uka, og jeg gleder meg til å spørre hvordan en 1gbit/s linje skal forsyne så mange leiligheter med 500mbit/s. Jeg ringte styreren i borettslaget, som sa at de nylig hadde byttet til lynet, at de har slitt med mye nedetid, og at han også nylig sjekket hastigheten og kun fikk 3mbit/s. Han skulle undersøke saken videre med sin kontaktperson i Lynet. På Forbrukerrådet sine hjemmesider om bredbånd/fiber står det: "Som utgangspunkt skal du ha den hastigheten som er lovet. Ligger hastigheten over tid betydelig under det som er oppgitt, kan det gi grunnlag for prisavslag eller heving av kontrakten." Ut i fra teksten fra Forbrukerrådet burde det være en enkel sak å kvitte seg med Lynet her i borettslaget Jeg håper det skjer, hvis ikke kontakter jeg Brukerklagenemda for elektronisk kommunikasjon (BKN), så får de se på saken da bevisene er så overtydelige at det er ikke noe å lure på engang. Styr unna Lynet, løsningen her med 1gbit/s linja, fordelt på så mange leiligheter som skal ha 500mbit/s, er så åpenbart svindel at det går ikke an.

Svar fra Lynet Internett
07.02.2022 14:59
Hei, Alexander! Vi beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss så langt. Jeg er desverre ikke kjent med saken din, men dette er noe vi gjerne vil finne en løsning på. Her vil jeg anbefale at styrelederen din tar kontakt med ansvarlig selger de har kontakt med så vi kan finne en løsning på dette. Vi håper vi kan imponere dere mer i fremtiden enn hva vi har gjort til nå. Vennlig hilsen Kristina | Lynet
Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Uproffesjonelle og lang nedetid"

Lynet informerer sjelden om planlagt arbeid til sine brukere, og når det er planlagt arbeid går det sjelden som planlagt i arbeidet og nedetiden varer lenger som resultrerer i frustrasjon. Når man ringer kundeservice så klarer de ikke å finne deg opp som kunde og svarer dermed også bare generelt på din henvendelse uten å ta tak i feilretting noe som resulterer i at saken blir liggende og nedetiden blir lenger enn nødvendig! Kundeservice, oppetid og reaksjonsevne kan absolutt bli bedre for Lynet.

Svar fra Lynet Internett
17.01.2022 08:58
Hei, Henrik! Vi beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss så langt. Om kundene våres er med i en fellesavtale, har vi desverre ikke kontaktinformasjonen deres i våres systemer, men vi skal fortsatt gi samme service og oppfølgning som alle andre kunder. Vi beklager så mye for feilen som har blitt gjort, og vil ta dette med oss videre for forbedring i fremtiden. Vi beklager igjen for ulempen dette har medført. Vennlig hilsen Kristina | Lynet
Ronny S. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Alt tar tid"

Lynet bruker alt for lang tid fir å utbedre ulike feil som gjør at vi dom kunde ikke har nettilgang. I tillegg opplever jeg ofte at hvis det er vedlikehold eller noe som skal utbedres, så får jeg ikke beskjed tidlig nok og godt nok før hendelsene skal finne sted. Vurderer nå seriøst å bytte leverandør selvom borettslaget jeg bor i har avtale med lynet.

Svar fra Lynet Internett
17.01.2022 08:58
Hei, Ronny! Vi beklager så mye for opplevelsen du har med oss så langt. Når det kommer til planlagt arbeid vil vi gjøre alt vi kan for å varsle kundene våres så fort som mulig, men om det er kritisk arbeid som utgjør nedetid, vil det desverre ikke alltid være mulig for oss og varsle kundene så fort vi har lyst til grunnet arbeidet som må gjøres er kritisk for oppetid av tjenesten vi leverer. Vi vil ta med din tilbakemelding videre, så vi kan forbedre oss i fremtiden. Vi beklager igjen for ulempen dette har medført. Vennlig hilsen Kristina | Lynet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Feil på feil og svært dårlig informasjon"

Vi har Lynet gjennom vår avtale i borettslaget. Det har vært feil på feil de siste årene, og lange perioder hvor nettet har vært nede. Informasjonen som har blitt gitt har vært mangelfull, og ofte kommet for sent. Stadig har det vært service/oppgraderinger som har gitt nedetid, men i tillegg har nedetiden ofte blitt forlenget i forbindelse med slike hendelser. Dette har berørt flere hundre brukere i vårt borettslag, og det er enormt mye misnøye blant brukerne her.

Svar fra Lynet Internett
17.01.2022 08:58
Hei, Thomas! Vi beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss så langt. Når det kommer til større feil gjør vi alt vi kan for å opprettholde planlagt nedetid for kritisk eller planlagt arbeid, men noen ganger kan nedetiden bli mer enn vi hadde håpet grunnet komplikasjoner eller andre faktorer som er utenfor Lynets kontroll. Vi vil ta med din henvendelse videre så vi kan forberede oss mer i fremtiden, og bli enda bedre på og levere stabilt og raskt nett med minimal nedetid. Vi beklager igjen for ulempen dette har medført. Vennlig hilsen Kristina | Lynet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Bra greier"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bra internet! Litt for ofte nedetid, men fikses fort.

Svar fra Lynet Internett
17.01.2022 08:58
Hei, Morten! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Vi setter veldig pris på at du tok deg tid til og skrive denne anmeldelsen og vil ta dette med videre. Vennlig hilsen Kristina | Lynet
Kjetil E. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt nett og manglende «driftsmeldinger»"
4 syns denne omtalen er nyttig

Desverre mye helt eller delvis utfall av nettet. Oppdaterer ikke drift status siden, selv om kundeservice svarer de vet de har feil. Ser vel bedre ut med «Grønne lys» enn faktisk status.

Svar fra Lynet Internett
09.01.2022 20:06
Hei Kjetil, Beklager for opplevelsen du har hatt med oss. Når det kommer til utfall av nettet så kan dette skyldes det trådløse nettet inne hos deg og derfor ber vi kundene å teste med kabel koblet direkte til vegguttaket for å utelukke det. Fortsetter du å ha problemer koblet direkte til uttaket så vil vi gjerne at du kontakter oss direkte for å mappere ut hvor feilen ligger. Når det kommer til driftsmeldinger så må jeg beklage at du føler det, vi oppdaterer siden så fort vi har fått bekreftet at det er en større feil som berører flere. Mvh Mohammed | Lynet
Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Sebastian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt og elendig."
2 syns denne omtalen er nyttig

Vi flyttet i sommer inn i et borettslag som hadde fiber fra Lynet inkludert i felleskostnadene. Makan til møkk har jeg aldri opplevd, helt siden vi fikk bredbånd på midten av 2000-tallet. Det faller ut hvert 30. sekund, og det er helt umulig å ha hjemmekontor, spille spill på nett osv. Vi har vært i kontakt med kundeservice 5 ganger siden vi flyttet inn, hvor de de første 3 gangene skylte på utstyret vårt. Vi kjøpte oss ny router, og hadde akkurat samme problem. Til slutt gikk de med på å opprette en sak for å undersøke problemet, med en «trussel» om at vi måtte betale 2000kr dersom de ikke fant problemet ved hjelp av tekniker. De fant selvfølgelig et problem, og det nye ruterkjøpet var helt bortkastet. Nå, en måned senere, har vi på nytt akkurat samme problem. Jeg har heldigvis fått fullmakt fra styreleder om å forhandle på vegne av borettslaget, og vi kommer til å bytte i løpet av kort tid. STYR UNNA LYNET.

Svar fra Lynet Internett
20.12.2021 21:39
Hei, Sebastian! Vi beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss så langt. Visste du at Lynet leverer nett til uttaket du har i veggen? Det vil si at vi sjekker linjen og da verdiene til uttaket i veggen da vi ikke kan gå inn på ruteren og søke etter feiltellere. Når vi på kundeservice da ikke kan finne feil på enten uttaket eller linjen inn til boligen, vil dette ofte resultere i at utstyret som er koblet til uttaket har problemer med nett tilgangen. I dette tilfellet som du beskriver har vi da desverre ikke fanget opp feilene i våres systemer, men at det da likevel var en feil fra vår side er veldig beklagelig, og vi må da inrømme at vi har gjort en feil fra vår side. Når det kommer til beløpet på 2000 kr er dette feilrettingsgebyr. Dette må vi informere alle våre kunders om når enkeltsak opprettes. Dette er grunnet om montøren kommer ut til lokasjon, og ikke kan finne noe feil, er minsteprisen for utrykking av montør på kr 2063 og dette må kundene betale for selv om montør ikke finner feil. Om da montøren kommer til lokasjon og finner feil på linjen og/eller uttaket er dette noe vi på Lynet selvfølgelig skal stå for.Det er absolutt ikke meningen og bli fremstillt som en trussel til kundene våres, og denne praksisen er noe vi på Lynet ikke støtter. Vi håper dere vil gi oss en ny sjanse, og at vi kan imponere dere mer i fremtiden enn hva vi har gjort til nå. Vennlig hilsen Kristina | Lynet
Lisbeth M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Ustabilt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Du får ett nett som før var bra og stabilt. Di siste 3 årene mere feil meldinger og nede tid enn oppe. Får heller ikke kompensasjon for ulempene ved oppsigelse må hele beløpet betales selv med feil meldinger 2 hver dag, i snitt. Leverer heller ikke lovet hastighet, oppgraderte fra 50 til 100 og gjennomsnittshastigheten ligger fortsatt på 45. Styr unna

Svar fra Lynet Internett
20.12.2021 21:39
Hei, Lisbeth! Vi beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss så langt. Når det kommer til hastighetsmålinger er det viktig og ha en nettverkskabel og pc koblet direkte til uttaket da vi desverre ikke har tilgang på ruteren din da dette er privat utstyr. Hastighet må da testes direkte fra der vi leverer nettet for å få mer nøyaktige målinger. Jeg er desverre ikke kjent med området du bor på, men om større feil skyldes faktorer som er utenfor Lynet sitt kontroll, som for eksempel strømbrudd, kanvi desverre ikke kompensere for større feil. Om du har flere spørsmål kan du kontakte oss enten på telefon 21 99 33 66 eller via vår chatløsning på www.lynet.no så skal vi hjelpe deg videre. Vennlig hilsen Kristina | Lynet
Haruikke
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Det er det mest latterlige jeg har vært med på"
1 syns denne omtalen er nyttig

Aldri bli kunde hos lynet, jeg kan ikke være tydelig nok her. Advarsel - svindel !!! Nettet ditt er først og fremst ikke sikkert. Har aldri opplevd at noen har hacket nettet mitt før nå. Lynet bryr seg ikke om sikkerheten din. Står at andre kan se på hvilke nettsider jeg er på blant annet. Jeg har fått bestilt hastighet 1000mbits, dette har de aldri levert og jeg har sjekket hver dag siden jeg fikk det. Har derimot 1, 3, 10 og max 100 mbits. Stabiliteten er SVÆRT DÅRLIG. Noe av det dårligste jeg har opplevd, nettet på 90 tallet var generelt sett mye mer stabilt enn det lynet sitt nett er i 2021. Dette går på gammelt rustent kobbernett som er helt elendig. Det er INGENTING BRA med KUNDESERVICE, sløve mennesker som nekter å hjelpe eller gjøre jobben sin. Det er virkelig ikke bra, de skylder på kundene sine rutere, man oppgraderer og de skylder fortsatt på ruter. Det er helt utrolig, de er full av dritt rett og slett. De skal ta seg ekstra betalt for å komme å løse opp i problemene med sine kabler fordi det er i ditt område? Det er det dummeste jeg har hørt. Skal aldri bruke den forbanna dritten igjen.

Svar fra Lynet Internett
13.12.2021 10:38
Hei, når det kommer til sikkerhet på din linje så er dette opp til routeren du har. Vi leverer ikke noe router der, så dette er noe man må skaffe selv, og det er den som står for sikkerheten på din linje. Dersom du får varsler fra din PC om at sikkerheten er lav burde du vurdere å skaffe en ny router. Når det kommer til hastigheten anbefaler jeg at du kontakter oss, da det kan være noe problemer som gjør at du får så lav hastighet. Ingen av våre linjer går på kobbernett, men angående ustabiliteten så burde du også kontakte oss på telefon slik at vi får sett på saken. Angående det du har opplevd med kundeservicen så er det ikke noe jeg kan gjøre desvere. Etter hva du beskriver så vil jeg også tro det kan være noe med din router her. Men det er bare å ta kontakt, så kan vi få sjekket opp i det, det er enkelt å gjøre en måling uten din router koblet på, fra vårt utstyr rett i din pc. Vennlig hilsen Roar Lynet Internett AS 21993366
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Nettet er stadig nede"
2 syns denne omtalen er nyttig

Opplever at nettet stadig detter ut og er ikke stabilt..og da øke priser i tillegg velger jeg og se meg etter andre selsksper

Svar fra Lynet Internett
17.11.2021 08:46
Hei Øyvind, Leit å høre at du opplever disse problemene. Det er ønskelig at du tar kontakt med oss direkte slik at vi kan finne en løsning på dette. Dersom vi ikke finner noe feil, men du fortsatt oppelver problemer så ønsker vi selvfølgelig å få sett på saken. Det skal også da være mulig for oss å gi deg et tilbud på ny pris Vennlig hilsen Roar | Lynet
Øyvind V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig hastighet. Får ikke det man betaler for."
1 syns denne omtalen er nyttig

Har prøvd forskjellige avtaler. 10/10. 50/50. Siste jeg oppgraderte til nå var 100/100. Typisk for alle avtalene er at man aldri får målt den hastigheten man betaler for. Selv med kabel direkte fra veggboks til PC, så måler den aldri mer enn 80 ned ved 100/100 og vanligvis ligger hastigheten uansett og vaker rundt 50-60 litt avhengig av når på døgnet man måler. Kundeservice kunne ikke se at det er noe feil på linjen og mente at 80 er tilnærmet 100. Da jeg hadde 50/50 lå også målingene betraktelig under. Vanligvis bare litt over halvparten farten jeg betalte for. 10/10 hadde i utgangspunktet vært tilstrekkelig husstanden, men når man alltid ligger og vaker på tilnærmet halv hastighet, går det ikke. 100/100 koster 499,- i måneden. Ettersom 80 er 100 i følge Lynet, burde prisen være 399,-. Jeg står dessverre ikke fritt til å bytte leverandør ettersom borettslaget har inngått avtale om fiber med Lynet.

Svar fra Lynet Internett
14.10.2021 13:21
Hei Øyvind, Leit å høre at du opplever disse problemene. Det er ønskelig at du tar kontakt med oss direkte slik at vi kan finne en løsning på dette. Dersom vi ikke finner noe feil, men du fortsatt oppelver problemer så ønsker vi selvfølgelig å få sett på saken. Vennlig hilsen Mohammed | Lynet
Sammenlign tilbud på bredbånd
NYHET!
Sammenlign tilbud på bredbånd
SAMMENLIGN TILBUD
Tar kun 2 minutter
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR