Meny

Lynet Internett omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Lynet Internett
2,6/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Opplevd hastighet
Middels
68
av 88 innen
bredbåndsleverandør
22%
anbefaler
Lynet Internett
Filtrer omtaler
4
1
2
4
13
Sorter omtaler etter
Viser av 24 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Lynet Internett?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kommunikasjon"

Kunne jeg gitt 0 så ville jeg gjort det. Helt elendig service. Nettet er nede flere timer og ingen info.

Svar fra Lynet Internett
29.06.2021 15:28
Hei, det er veldig synd at du har fått en slik opplevelse, dersom vi mister kontakt med noen av våre sentraler så vil info om feilen legges ut på våre driftsmeldinger så fort vi har dette. Dersom feilen bare gjelder din linje så har vi desverre ikke noe system som varsler oss om dette, da er vi avhengig av at man som kunde kontakter oss dersom en slik feil oppstår. Vennlig hilsen Roar | Home_Net
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Ustabilt"

Netter faller ut til stadighet, men ofte såpass kort at det ikke nytter å kontakte kundeservice. Likevel ekstremt frustrerende i hjemmekontortider eller når filmen til barnet buffeer. Tok med et halvt år og flere henvendelser å få på plass e-faktura selv om jeg hadde knyttet fra min nettbank. Ved oppstart, hadde jeg ikke nett og tok kontakt flere ganger, og tilslutt møtte jeg på en på kundesenteret som sa at de hadde gjort en feil og fikset det på ett minutt. Hver gang jeg tar kontakt så er det aldri noe feil med de, kun mitt utstyr. Snakket med ks i dag fordi nettet falt ut igjen og jeg sa at flere naboer hadde samme problem (da jeg har vært i kontakt med de) og hun påsto da at det var feil i utstyret vårt. Det er ganske arrogant, og rett og slett feil. Har naboer med Telenor som fungerer bra og bytter derfor dit.Har også sjekket hastigheten flere ganger, og jeg får sjeldent det jeg betaler for (50/50).

Svar fra Lynet Internett
22.04.2021 17:40
Hei, Lise! Når det kommer til hastighet på internettet du har fra oss er det greit og informere om at vi leverer nett til uttak du har i veggen. Da kan vi desverre ikke supportere hastighet du måler på wifi, og må da ha en kablet pc koblet direkte til uttaket så du kan se hva du får av hastighet hos oss. Vi beklager for opplevelsen du har hatt med oss så langt. Vi vil selvfølgelig ikke fremstå på denne måten, og tar med oss din anmeldelse videre for å forbedre oss. Vennlig hilsen Kristina | Home_Net
Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
"Utmerket"

Vi har hatt lynet her i sameiet vårt på Majorstuen i flere år. Bare vært en håndfull ganger at nettet har forsvunnet i noen timer. Vi hadde get før det og med deres nett var det betydelig mer nedetid. Vi har hatt klager på tregt nett. Men etter hva jeg kan forstå er det Wi-Fi problemer. Med datamaskinen koblet til med nettverkskabel har jeg aldri hatt noe problem.

Svar fra Lynet Internett
19.04.2021 13:16
Hei Vidar, Utrolig hyggelig å se at du er fornøyd med oss. Ikke nøl med å kontakte oss om det skulle være noe i fremtiden. Takk for at du tok deg tid til å skrive slik en positiv annmeldelse. Vennlig hilsen Håvard | Lynet
Styret H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna! Dårlig kundeservice og lang ventetid"

Har forsøkt å komme i kontakt med Lynet i over 3 måneder nå. Etter noen timer på vent i telefon får jeg endelig tak i kundeservice. De sier de skal gi beskjeden vidre til en kontaktperson som hadde fri den dagen jeg ringte. Jeg ventet i 2 måneder før jeg måtte ringe tilbake siden jeg ikke hørte noe fra de. Ringte på nytt og de beklaget og ssa de skulle få min kontaktperson til å ringe meg opp i løpet av dagen. 1 måned etterpå og fortsatt ingen svar så prøve jeg å ringe på nytt i dag. Sitter fortsatt på vent da en medarbeider skulle sette meg over til riktig avdeling... har vært på vent i 30 min nå.. regner med å få svar etter 1-2 timer på vent, så blir nok sittende en stund. Dette er faktisk det værste jeg har opplevd.

Svar fra Lynet Internett
19.04.2021 13:14
Hei Styret H, Her virker det som du har vært meget uheldig ved kontakt. Generelt har vi kort ventetid på telefon og er alternativt tilgjengelig på chat via vår hjemmeside. Jeg er ikke kjent med problemet du opplever, men ønsker selvfølgelig å hjelpe og oppfordrer deg til å kontakte oss på telefon eller chat for å finne en permanent løsning. Vennlig hilsen Håvard | Lynet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Sämst når det gäller."

Svajjigt, ustabilt nett, aldrig 'noen kjente feil' men likväl försvinner det daglig. Styr unnan om ni kan.

Svar fra Lynet Internett
16.04.2021 11:03
Hei Leit å høre at du opplever disse problemene. Det er ønskelig at du tar kontakt med oss direkte slik at vi kan finne en løsning på dette. Dersom vi ikke finner noe feil, men du fortsatt oppelver problemer så ønsker vi selvfølgelig å få sett på saken. Vennlig hilsen Roar | Lynet
Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
"Misfornnøyd"

Faller ut i mange timer alt for ofte, dette er alt for dårlig, er ellers fornøyd når det er oppe å går

Svar fra Lynet Internett
09.04.2021 14:38
Hei Gunnar, Leit å høre at du opplever disse problemene. Det er ønskelig at du tar kontakt med oss direkte slik at vi kan finne en løsning på dette. Vennlig hilsen Ingvild| Lynet
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Ubrukelig"

Etter å vente i 37min i telefon-kø, prøve å chatte med en ubrukelig chatbot så forklarer jeg problemet, med at internettet vår har falt ut og hengt seg opp hyppigere de siste to tre ukene. Da fikk jeg beskjed om at det var noe feil med min router. Deilig å skylde på noe tenkte jeg, min router var ny i 2018 å kostet meg skjorta. Det er ikke bare hos meg feilen ligger men også naboene. Tv'n er også kobla til med ethernet-kabel å denne henger seg også opp på samme tid. allikevel mente de det var noe feil med routeren. Evt. kunne de få en montør til å komme men da måtte jeg betale for dette. Så jeg skal betale for at noen skal fikse ett problem hvor problemet er at jeg betaler allerede for noe jeg ikke får, å for å få det jeg betaler for så må jeg betale. nei takk, det må da finnes noen andre tenker jeg så anbefales ikke. elendig internett og elendig kuneservice.

Svar fra Lynet Internett
23.02.2021 09:02
Hei Arild, Ved problemer på tjenesten vil vi anbefale å ta en måling med kabel direkte fra uttaket vårt for å utelukke feil på routeren din. Dersom forbindelsen fra uttaket er dårlig vil vi selvfølgelig sende ut montør for å fikse linjen. Vi dekker i utgangspunktet feilretting på våre linjer, du er bare ansvarlig ved feil på eget utstyr eller skade du selv har forårsaket på vårt utstyr. Vi ønsker selvfølgelig å hjelpe og håper du kontakter oss på nytt for et grundig feilsøk. Spør gjerne våre kundebehandlere på teknisk avdeling om hva som kan forårsake problemer på WiFi fra routeren, og i forhold til tips om hva som kan gjøres for å forbedre WiFi signal generelt. Vennlig hilsen Håvard | Lynet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Plettfritt fram til 2020, men nå går nettet ned her og der."

Helt fram til 2020 har internettet funker plettfritt. Nå går nettet ned her og der og på litt ubelilige tidspunkter. Lynet må fikse sentralutstyret sitt. Jeg lurer på om kulda har sin betydning (dette har skjedd på vinteren). Men som betalende kunde, forventer jeg at Lynet setter seg inn i saken. Dessuten har jeg fått SMS-varsel 3-4 timer etter at feilen var retta opp.

Svar fra Lynet Internett
08.02.2021 09:52
Hei Endre, Jeg er ikke kjent med hvilken linje du tilhører hos oss, men på nåværende tidspunkt har vi ingen pågående problemer i vårt nettverk. Dersom feilen vedvarer ønsker vi gjerne å hjelpe og håper du kontakter oss på telefon eller chat via vår hjemmeside. Takk for ærlig tilbakemelding, håper vi får muligheten til å imponere i fremtiden også! Vennlig hilsen Håvard | Lynet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Forbøyd"

Var veldig skeptisk etter jeg bestilte og så at det var mange negative anmeldelser og gjerrig nettside fra 2011 men er overraskende bra, er stabilt og raskt nett. 10/10 for penga

Svar fra Lynet Internett
08.02.2021 09:52
Hei Ali, Takk for positiv annmeldelse. Vi setter stor pris på at du tok deg tid til å skrive om din opplevelse med oss! Vennlig hilsen Håvard | Lynet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig ustabilt og dårlige åpningstider på kundeservice. Om det streiker i helgen er du fucked.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Jeg har bare positive opplevelser"

Mitt borettslag byttet til Lynet i fjor. Lynet er ikke helt perfekte de heller, men de er SÅ MYE BEDRE enn Telenor. Så de får to tomler opp i min bok.

Svar fra Lynet Internett
01.02.2021 07:44
Hei, Tusen takk for fin tilbakemelding, det setter vi veldig pris å! :) Vennlig hilsen Tine | Lynet Internett
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ikke bra"

Jeg bor i et borettslag som fikk lynet internett for et par år siden. Det har vært mye kluss og surr med denne leverandøren. Førsteinntrykket var ikke på sitt beste da akkurat vår leilighet var vanskelig å strekke ledninger til og de måtte drive å bore i vegger rundt omkring i leiligheten. Måtte og purre veldig på at de skulle komme å ordne dette og det tok flere uker før jobben ble gjort. Internettet er ikke optimalt. Faller ofte ut og er ikke helt til å stole på. Jeg kommer ikke til å velge dette når jeg selv en dag kan bestemme internettleverandør

Svar fra Lynet Internett
01.02.2021 07:44
Hei, Takk for tilbakemelding! Beklager så mye for at du hadde en så kronglete start hos oss. Dersom du fremdeles har problemer med nettet så ber vi deg kontakte kundeservice slik at vi kan gjennomføre et feilsøk sammen med deg. Vennlig hilsen Tine | Lynet Internett
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Svindel etter oppsigelse"

Jeg sa opp Lynet-abonnementet mitt per telefon for over et halvt år siden, men de "mistet" saken min i systemene sine og fortsatte å trekke penger av kontoen min frem til jeg oppdaget det nå. De nekter å betale tilbake et øre av det de har trukket og legger byrden på meg for å bevise oppsigelsen. Ettersom jeg sa opp på telefon er det åpenbart umulig for meg å gjøre. Nettet deres er helt greit, så jeg gir dem to stjerner. Unngå Lynet internett hvis du ikke vil bli svindlet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Svært ustabilt, ofte ingen internettforbindelse."
5 syns denne omtalen er nyttig

De er hyggelig pr tlf og epost, men kommer sjelden noen vei med feilrettingen. Vi har strevd med ustabilt nett siden vi fikk lynet i borettslaget. Det er frustrerende å være kontraktsbundet til denne leverandøren. Anbefaler ingen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Rimelig pris og god kvalitet"

Har hatt Lynet internett i over 5 år med abo. Olja Lyn og er veldig fornøyd med måten de har levert varene. Hastighet inn/ut er bra, nettverksforbindelse sjelden nede, og om det er det, har kundesenteret alltid gitt meg god service med god oppfølging så jeg som kunde blir ivaretatt under hele prosessen. Kvalitet koster, iblant og jeg synes ikke prisen lynet tar er urimelig, så mye problemer jeg har hatt før med andre aktører, så har dette vært smooth sailing de siste årene, og jeg har fått god valuta for pengene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Betaler for ustabilt nett"
5 syns denne omtalen er nyttig

Selv om nettet er raskt og billig (100/100 linje for 100kr/m dersom du er student) så streiker det hele tiden. Det skjer litt for ofte at nettet bare ikke funker. Skulle ha muntlig eksamen over zoom, og nettet bestemte seg for å ikke fungere akuratt da. Dette går ikke altså. For noen dager siden skulle jeg levere inn en annen eksamen, og da fungerte nettet heller ikke. Prøvde å ringe dem i løpet av åpningstiden, men telefonsamtalen ble automatisk lagt på med en gang.

Jarle M. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Stabilitet og service"
2 syns denne omtalen er nyttig

Internett fra Lynet har vært ustabilitet, service torget er stengt i helgene og servicen har vært dårlig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Røkla over røkla"
4 syns denne omtalen er nyttig

Helt forferdelig kundeservice. Tregeste nettet jeg har hatt i hos noen gang. Nettet faller ut til enhver tid og er nesten aldri stabilt. Sitter fastlåst til de pga sameiet vi bor i. ALDRI MER!!!

Misfornøyd-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt og dårlig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Meget ustabilt, aldri brukt telefon som modem så mye i mitt liv. Kundeservice er også dårlig og lite tilgjengelig; er bare tilgjengelig på dagtid, og da er jeg jo på jobb og trenger ikke hjelp med internett hjemme...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Betaler for 500/500 hastighet men får 3/2 som jeg er bundet i 12 måneder til!"

Betaler for 500/500 hastighet men får 3/2 som jeg er bundet i 12 måneder til!! Et selskap som aldri klarer å levere det du betaler for, dessverre leier jeg og kan derfor ikke bestemme leverandør selv. Kundeservicen er en gjeng med brødhuer som ikke klarer å gjøre jobben sin, norges dårligste internett leverandør. HOLD DERE UNNA!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Fornuftig pris på internett"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg fikk lagt inn lynet i borettslaget mitt for mange år siden for å konkurrere med Get og fikk en god pris på bredband. Det å ha to aktører inne gir en mulighet til å få fritt valg og samtidig presset priser. Der jeg bor nå har jeg kun en fiberleverandør og der presses prisene i været.

Optimist
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig nettfart og regelmessige feil på kablene."
3 syns denne omtalen er nyttig

Lynet reklamerer med lik fart ut/inn, dette stemmer ikke.Det er regelmessig feil på kabler/nettet faller ut. De har flere underselskap som også bruker samme kabler (ifølge kundeservice). De kaller feil vedlikehold uten å melde dette til kundene. Svarer ikke på henvendelser og ingen refusjon for betalt tjeneste- selvom feil ligger på deres fibernett. Utrolig dårlig firma som mest sannsynlig er mer opptatt av flere kunder enn å ivareta eksisterende kunder. Virker veldig lite seriøst og eneste kompensasjon de foreslår er høyere hastighet som faller med et brak etter endt tilbud. At de ikke har rutiner på kundeservice er tydelig. Omtalen på deres egen side er fra 2009 og 2013- dengang var det få som var koblet på fiberkabelene- jo flere som bruker på ettermiddag/kveld og helger jo dårligere nettfart. Styr unna- oppleves som et lite seriøst firma. Trodde det var et krav om tilbakebetaling når en betaler for en tjeneste en ikke får. Sendte inn siste forespørsel for 3 uker siden, de gidder ikke svare engang! Ringer ikke tilbake, ingen tar ansvar!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Det her må du unngå"
4 syns denne omtalen er nyttig

De har på ingen måte noen form for samarbeid med Arvato / Gothia. Så snart du har betalt regningen hos Lynet sier de det er greit, sender det videre til Arvato som mener du aldri har betalt og dermed får du en stor sak hos Gothia, dette har nå skjedd med 5 av mine regninger. De skal politi anmeldes. Kundeservice fremstår som hyggelige, lover mye og ting skjer aldri. De har også sagt at de skal legge regninger jeg hadde på frys da jeg mente det var en feil, ble lovet å bli ringt opp dagen etterpå noe som aldri skjedde, ringte opp også sa de at det kan ta opp til en uke fordi de måtte se på saken, tok aldri kontakt med meg og senere hvem tror du måtte betale? De leverer heller ikke etter avtalen, har du 100 får du 80 har du 50 får du 30-40, bare svindel. Dette selskapet er svindelbasert og du må styre unna alt som har med lynet å gjøre. Forferdelig kundebehandling hos Lynet, Arvato, Gothia.

Bytt.no
"Hva er din erfaring med Lynet Internett?"

Hva er din erfaring med Lynet Internett? Ris eller ros? Skriv en omtale og del dine erfaringer med andre - enkelt og helt anonymt. Omtalen skriver du her.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR