Sammenling. Bytt. Spar.
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert desember 2023
Lynet Internett
1.9
78 verifiserte omtaler

Lynet Internett omtaler og erfaringer

Ingen trend

Lynet Internett har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.9
Dårlig
78 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#77
Forferdelig
Lynet Internett er rangert
#77 av 81 bredbåndsleverandører
17%
Dårlig
17% anbefaler Lynet Internett
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 78 omtaler om Lynet Internett

FILTRER OMTALER
7
5
1
11
54
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Lynet Internett?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Manglende kundeservice

Omtale av  Aika

Jeg har vært uten internettforbindelse i to dager. Har sittet i telefonen i tilsammen to timer uten å komme fram. Ingen beskjeder om hvor lang ventetiden er eller tilbud om å bli ringt tilbake. Håpløst!!!

Svar fra Lynet Internett
06.12.2023 21:23

Hei Aika Dessverre har det vært en større pågang hos oss den siste tiden, som dessverre har ført til at ventetiden er noe lengre enn vanlig dessvere Vi beklager ulempene dette jar medført Har dessverre ikke innsikt i din sak direkte, kontakt oss på chat eller 38 990 100 slik at vi kan få sett på dette sammen med deg Vennlig hilsen Bjørn Tore | GlobalConnect Privat

Timesvis i kø på tlf uten å få svar

Omtale av  Stine

Har hatt behov for å ringe lynet flere ganger. Alle gangene har jeg ventet i tlf over en time uten å få vite om jeg rykker frem i køen eller ikke. Denne gangen la jeg på etter 53 min. Forrige gang holdt jeg ut i 70 min. Ingen av de gangene nådde jeg gjennom. Så om det hadde vært mulig å gitt minus i antall stjerner skulle dere fått en haug av de minus-stjernene. En stjerne blir for generøst når man ikke engang får svar på telefon alle ganger man har forsøkt.....Er påtvunget å ha dere som leverandør kun pga sameiet jeg er en del av.

Svar fra Lynet Internett
24.10.2023 08:27

Hei Stine Dessverre har det vært en meget stor pågang den siste tiden, som har ført til lengre ventetid. Dette beklager vi meget for, samt ulempene dette har med ført. Her anbefaler vi at du kontakter oss tidlig på morgenen elller på chat, da ventetiden er kortere på disse tidspunktene og på denne kanalen Vennlig hilsen Bjørn Tore | GlobalConnect Privat

Mulig å snakke med folk?

Omtale av  Vilde

Forbedringspotensial med kundeservice. Var på nr.23 i kø, 1t senere var jeg nr.38. Hva betyr dette? Er idag på 3t og 45min. Så mye for å forsøke å oppgradere..

Svar fra Lynet Internett
18.10.2023 22:06

Hei! Jeg beklager for den lange ventetiden vi har hatt ekstremt stor pågang i det siste og vi jobber med å få hjulpet alle som kontakte oss. Du kan prøve å nå oss litt tidligere på dagen for da er det mindre trafikk som regel. Vennlig Hilsen Feda | GlobalConnect

Bildet i TV’n fryser til stadighet og skjermen gpr i svart

Omtale av  Hege T

Bildet i TV’n fryser til stadighet, dessuten går skjermen i svart - også til stadighet. Dere tar ikke telefonen, så hvordan få rettet på dette? Schøningsgate nr. 11. 0362 Oslo

Svar fra Lynet Internett
17.10.2023 15:47

Hei Hege, For å kunne avdekke feilen rundt TV bildet ditt så har vi behov for å gjøre et feilsøk. Vennligst kontakt oss på chat, mail eller telefon 38 99 01 00 så skal vi undersøke så fort vi kan. Det har dessverre vært utrolig stor pågang hos kundeservice den siste tiden, men det går an å bestille oppringning. Vi vil også bemerke at du har lagt ut personlig informasjon på en offentlig nettside her, dette er ikke å anbefale og vi vil råde deg til å slette kommentaren eller denne delen av kommentaren slik at dette ikke blir misbrukt. Med ønske om en fin dag videre Kevin | GlobalConnect Privat (Tidligere Lynet)

Helt elendig kundeservice, når omsider tar telefonen

Omtale av  Mathias

Jeg har ikke vært borti maken til tafatt kundeservice. De tar aldri telefonen og du blir kanskje oppringt. Når du først blir oppringt er det bare slappe rådgivere som ikke klarer samarbeide.

Svar fra Lynet Internett
12.10.2023 08:10

Hei, vi har dessverre hatt unormalt mye pågang den siste tiden her. Og må bare beklage for dette. Vi streber etter og gi god kundeservice til alle våre kunder. Har du hatt en dårlig opplevelse kan du gjerne sende en epost til [email protected] så vi får sjekket nøyere opp i dette. Lynet/Preben

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Lang ventetid til kundeservice og rot i oppsigelsen

Omtale av  Maria

Ringte dem juni for å si opp abonnementet mitt da jeg skulle flytte ut i august, og jeg visste at det var 1 måned oppsigelsestid. De klarte ikke avslutte det så jeg fikk faktura for både august og september. Ringte og ventet 1 time igjen på å få svar og de sender meg rundt til den ene og den andre. Han beklagde og sa at NÅ skal det være i orden. Viste seg og ikke være det denne gangen heller, fikk varsel til inkasso pga dette. Nå venter jeg enda 1 time på å få noe svar på det her!! Veldig frustrerende..

Svar fra Lynet Internett
21.09.2023 20:22

Hei Maria, Jeg beklager for opplevelsen du har hatt hos oss. Anbefaler du kontakter oss på chat da du vil få svar mye fortere om det er kø på telefonene. Vi skal selvfølgelig rette opp i noe om det er vår feil. Vennlig Hilsen Feda | GlobalConnect

ustabilt nett og utrolig dårlig kundeservice

Omtale av  Vegard

Nettet holder farten jeg betaler for, når det faktisk fungerer. Det faller helt eller delvis ut, noe som er ekstremt frustrerende da det skjer såpass jevnlig. Kundeservicen er umulig å få tak i, har ventet 60 minutter uten svar, og det er ikke et engangs tilfelle. Hvis man ikke får valg om å bli ringt opp igjen er det ikke noe vits i å holde linjen, for da får man rett og slett ikke svar.

Svar fra Lynet Internett
12.09.2023 08:09

Hei Vegard Beklager å høre at du opplever problemer med nettet, slik skal det ikke være. Grunnet stor pågang har dessverre ventetiden vært lengre den siste tiden. Har dessverre ikke innsikt i saken din, men kontakt oss på chat eller 38 99 01 00 slik at vi kan se på dette sammen Vennlig hilsen Bjørn Tore | GlobalConnect Privat

Dårlig driftsrutiner og bevist vanskelig å få tak i kundestøtte.

Omtale av  Mark S

Dårlig driftsrutiner og bevist vanskelig å få tak i kundestøtte.

Svar fra Lynet Internett
04.09.2023 14:54

Hei Mark Beklager å høre at du har hatt en dårligere opplevelse her med oss, slik skal det ikke være Den siste tiden har det dessverre vært en større pågang, noe som gjør ventetiden noe lengre. Vennlig hilsen Bjørn Tore | GlobalConnect Privat

Ikke så verst

Omtale av  Kristoffer

Gunstig pris, får alltid minst hastigheten jeg betaler for, gjerne noen mbps mer. Det kan være nedetid et par timer 1-2 ganger i året, og det synes jeg er for ofte.

Svar fra Lynet Internett
24.08.2023 08:06

Hei Kristoffer, Takk for tilbakemeldingen! Vi beklager for ulempene disse nedetidene kan medføre! Sammen med våre montører, jobber vi iherdig med å utbedre og forhindre feil på nettet slik at dere har den beste opplevelsen mulig, til en hver tid! Med Vennlig Hilsen Kevin | Lynet Kundeservice

Anbefaler ikke

Omtale av  Margaret

Dårlig. Ofte er det små problemer, og nå har jeg vært uten nettverk andre dag på rad. Det samme skjedde for noen uker siden. Inger beskjed på nettsiden. Ikke den fungerer en gang på mobilen. Skulle bruke chat men det gikk ikke, som om den har hengt seg opp. Jobber man hjemmefra så er det stor problem.

Svar fra Lynet Internett
01.08.2023 18:40

Hei Margaret, Det skal ikke være slik at du opplever problemer med nettet på hjemmekontoret! Her ønsker vi å kunne hjelpe deg! Er ikke kjent med saken din men du kan nå oss på telefon 21 99 33 66 for feilsøking av linjen din dersom chat ikke fungerer for deg. Med Vennlig Hilsen Kevin | Lynet Kundeservice

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Stabilt nett, ustabil kundeservice

Omtale av  Torbjørn D

Jeg har vært kunde hos Lynet i endel år gjennom avtalr med boligsameiet jeg bor i. Nettet har vært stabilt og greit, og hastigheten har vært som forventet. Ved oppsigelse av abonnementet via e-post, fikk jeg ikke tilbakemelding på at oppsigelsen var mottatt. På slutten av samme måned kontaktet jeg kundeservice via telefon og de hadde ikke tilgang til mottatte e-poster, og ba meg sende oppsigelse på nytt. En måned senere var det ikke kommet noen bekreftelse. Ny telefon til kundeservice, som nå endelig avsluttet abonnementet mitt som ønsket!

Svar fra Lynet Internett
26.07.2023 09:08

Hei Torbjørn, Vi setter pris på tilbakemeldingene og vil sørge for å bruke dette til å bedre vår kundeservice, det skal ikke være slik at det skal være så vanskelig å nå igjennom og at du må bruke flere henvendelser på det. Vi takker så mye for din tid som kunde hos oss og ønsker deg alt vel videre! Med vennlig hilsen Kevin | Lynet Kundeservice

Umulig å få tak i på telefon

Omtale av  Rune

Klarte omsider å få kontakt og feil på linja ble bekreftet. Dette skulle så fikses. Fikk sms om at de trenger mer informasjon og jeg ble bedt om å ringe opp igjen. Etter 60 minutt på vent, hadde jeg ikke anledning til å vente lenger. Har prøvd å ringe siden uten å nå fram. Tidligere var det et valg om bli oppringt igjen, men det var tydeligvis deaktivert. Helt utrolig når en feil er stadfestet at de ikke kan opptre proaktivt overfor kunder. Jeg kan ikke bruke dagesvis på å forsøke å kontakte de for at de skal få informasjonen de trenger for å utbedre en velkjent feil. Min anbefaling er å styre unna Lynet!

Svar fra Lynet Internett
12.07.2023 08:19

Hei Rune. Først vil jeg bare beklage for opplevelsen du har hatt. Dessverre har det vært litt pågåang på teløefon og chat de siste dagene som har skapt litt lengre ventetid. Vennlig hilsen Vilde | Globalconnect Privat

Mye feil og nedetid

Omtale av  Jane

linjene er støtt ustabile alt fra 10min til 20timer stans, spesielt de siste 40dagene. lynet.no/status er treg og lite informativ. Tror det ikke er noen på kundesenteret uten kontortid. Feilen som skjer utenfor kontortid virker som ikke blir behandlet før neste kontordag. Hadde dette ikke vært via brl. så hadde jeg byttet.

Svar fra Lynet Internett
06.07.2023 15:23

Hei Jane. Først må jeg bare beklage for opplevelsen du har hatt med oss. Er dessverre ikke kjent med din sak men ønsker å sjekke opp i dette. Fint om du kan ta kontakt med oss direkte slik at vi får sjekket dette og fikset problemet med internettet. Vennlig hilsen Sebastian | Globalconncet privat

Upålitelig

Omtale av  Vibeke

Da har Lynet nok en gang «feil i en sentral», som berører mange borettslag, som oppsto like etter midnatt, men som Lynet selv i følge kundeservice ikke fikk melding om før litt over 08.00 i morges. De kan på ingen måte svare på når feilen vil bli rettet, i samtale med kundeservice ca halv ni (lang ventetid) opplyses det at montører ER SENDT UT, på vei, for å forsøke å finne ut hva som er galt. Da det er feil mange steder, på siden deres ligger nå listet opp alle borettslag det gjelder, måtte de kalle inn folk/underleverandører, i følge kundeservice. Slike feil oppstår for ofte, det er åpenbart ingen på jobb om natten, slik at feil først oppdages kl åtte neste morgen. Det tar evigheter å få svar på telefon, informasjonen på hjemmesiden er kryptisk, lite i formativ og oppdateres uten at klokkeslett for oppdatering fremgår. Ser at Lynet anbefaler chat, sist jeg forsøkte å sende inn melding ble jeg hindret av opplegget som skal finne ut om jeg er en robot. Om man ikke er kunde hos Lynet ville jeg unngått det for enhver pris. Det er lite respekt for kundene å ikke ha et overvåkingssystem og sørge for at feil som oppstår på kvelds og nattestid blir håndtert med en gang. I stedet begynner Lynet å nøste i problemet når noen kommer på jobb om morgenen. -Jeg ser også at Lynet svarer på kritikk her med å vise til at kunden må sjekke egen ruter, ja, det må vi, men det er jo ikke årsaken i mange tilfeller. Lynets håndtering av prosessen med å verifisere IP adresser var skandaløst. I linken de sendte vårt borettslag manglet ca halvparten av adressene, slik at halve borettslaget ble uten nett. Lynet klarer heller ikke å sende ut varsel om planlagt nedetid til alle kundene sine, det har jeg etterspurt mange ganger, det er i følge Lynet helt umulig. Vanskelig å forstå hvorfor det ikke er mulig.

Svar fra Lynet Internett
21.06.2023 14:22

Hei Vibeke, Vi beklager for denne hendelsen. En uforutsett utfordring skapte problemer for mange av våre kunder denne dagen og vi har hastet med å få våre kunder på nett igjen. Slike utfordringer er noe vi ønsker å unngå fullstendig og jobber stadig med å hindre at feil som denne skal skje. Vi ser at flere og flere får tilbake tjenesten sin etter arbeid som blir utført! Ønsker deg en riktig god sommer! Kevin K | GlobalConnect

Veldig ustabilt nett, får nesten aldri tak i kundesupport, tar null ansvar for dårlig produkt

Omtale av  Misfornøyd

Nettet detter ut i opp til en uke i slengen, og har brukt mye tid og penger på å få midlertidige løsninger. Ringer man kundesupport så skylder de på deg (selv om man har prøvd flere rutere, restartet mange ganger, over flere dager og det er ingen tegn til bedring). Jeg ser at de på denne nettsiden også prøver å skylde på kunden for å late som de ikke leverer et dårlig produkt, men det gjør de altså.

Svar fra Lynet Internett
08.06.2023 16:55

Hei Beklager at du har hatt denne opplevelsen med oss slik skal det selvfølgelig ikke være Om du ikke når oss på telefonen, anbefaler vi at du tar kontakt på chat, da ventetiden er mye lavere Gjerne kontakt oss slik at vi får hjulpet deg med å fikset dette problemer som du opplever Vennlig hilsen Bjørn Tore | GlobalConnect

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Raskt og uten nevneverdig problemer til bra pris.

Omtale av  Roar

Har lynet gjennom sammeie i et sameie sentralt i Oslo. Har hatt få utfordringer med stabilitet og hastighet. Har 1Gb opp og ned som hastighet og ser at jeg måler opp mot dette. Kommer aldrig helt opp til den hastigheten, men tror nok det skyldes mer mitt utstyr. De få gangene det har stoppet opp så føler jeg at tilbakemeldinger / meldinger på nett kan ta litt tid / være litt mangelfulle. Derfor ikke full score. Også litt utfordringer med at planlagt arbeid ofte blir definert i en periode på hele dagen, men med melding om at nedetid vil bare være på rundt 10 minutter. Litt uheldig for meg som jobber hjemme fra og mye på Zoom / Teams. Må da finne andre steder å jobbe fra hele disse dagene.

Svar fra Lynet Internett
31.05.2023 08:08

4663 Hei Roar Takk for din tilbakemelding angående internettet. Godt å høre at du har en generell positiv opplevelse av nettet, dette setter vi stor pris på at du legger inn en tilbakemelding om Dersom du opplever problemer med utfall og utstabilitet, ønsker vi at du kontakter oss direkte på 21 99 33 66 eller chat, slik at vi kan se på dette sammen, og finne en løsning på problemet Vennlig hilsen Bjørn Tore | Lynet

Forrige
Side 1 av 5

Lynet Internett

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av bedrifter
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR