Meny

Lynet Internett omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Lynet Internett
2,1/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Middels
74
av 80 innen
bredbåndsleverandør
16%
anbefaler
Lynet Internett
Filtrer omtaler
4
2
1
6
25
Sorter omtaler etter
Viser av 38 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Lynet Internett?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Mye nedetid"

Nettet er bra når det er der, problemet er at det går ned veldig ofte og er nede lenge om gangen. Dette er spesielt irriterende når man har hjemmekontor. Hvis man har lynet bør man ha et annet nett i parallell som backup, en god mobilnettavtale for eksempel.

Svar fra Lynet Internett
15.02.2022 16:03
Hei Martin, Beklager for opplevelsen du har hatt med oss. Når det kommer til utfall så kan det skyldes flere årsaker, som for eksempel det trådløse nettet inne hos deg. Vi på lynet leverer internett til vegguttaket og det som kommer etter er noe som er blitt skaffet på egenhånd. Ta gjerne kontakt med oss direkte så kan vi mappere hvor feilen ligger. Mvh Mohammed | Lynet
Alexander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig løsning som i bunn og grunner svindel"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har nylig flyttet inn i en leilighet i Oslo hvor borettslaget har avtale med Lynet. Jeg merket fort at nettet her virket veldig ustabilt, og for å utelukke ruteren, så koblet jeg datamaskinen direkte inn i uttaket på veggen. Hastigheten jeg skal ha er 500mbit/s opp, og 500mbit/s ned. jeg testet hastigheten gjentatte ganger, og nedlastningshastigheten varierte som regel fra 1mbit/s til rundt maks 60mbit/s, (noen ganger opptil 160, som fortsatt er langt unna 500) men som regel var forsinkelsen (ping) ekstremt høy. Opplastningshastigheten har jeg sett så lav som 10mbit/s, og så høyt som 390mbit/s, Når jeg pinger servere i Oslo, så skal den som regel ligge rundt 3 til kanskje maks 10 millisekunder, men den vekslet mellom alt fra 3 til 188(!!!!) Jeg ringte kundeservice for å få hjelp med et utroligt tregt og ustabilt nett, og fikk til svar at alle leilighetene der jeg bor skal ha (og betaler for) 500mbit/s, men at de deler på en 1gb/s linje fra kjelleren, og at her må det store utbedringer til for å få lovet hastighet. Det var ingenting man kunne gjøre nå, sa han. Hvordan Lynet mener at de skal forsyne så mange leiligheter med 500mbit/s hver, når det kun er nok til å dekke to leiligheter, det skjønner jeg ikke. Det kan ikke være annet enn bevisst svindel. Jeg venter på svar fra en tekniker som skal gi meg en forklaring (unnskyldning?) til uka, og jeg gleder meg til å spørre hvordan en 1gbit/s linje skal forsyne så mange leiligheter med 500mbit/s. Jeg ringte styreren i borettslaget, som sa at de nylig hadde byttet til lynet, at de har slitt med mye nedetid, og at han også nylig sjekket hastigheten og kun fikk 3mbit/s. Han skulle undersøke saken videre med sin kontaktperson i Lynet. På Forbrukerrådet sine hjemmesider om bredbånd/fiber står det: "Som utgangspunkt skal du ha den hastigheten som er lovet. Ligger hastigheten over tid betydelig under det som er oppgitt, kan det gi grunnlag for prisavslag eller heving av kontrakten." Ut i fra teksten fra Forbrukerrådet burde det være en enkel sak å kvitte seg med Lynet her i borettslaget Jeg håper det skjer, hvis ikke kontakter jeg Brukerklagenemda for elektronisk kommunikasjon (BKN), så får de se på saken da bevisene er så overtydelige at det er ikke noe å lure på engang. Styr unna Lynet, løsningen her med 1gbit/s linja, fordelt på så mange leiligheter som skal ha 500mbit/s, er så åpenbart svindel at det går ikke an.

Svar fra Lynet Internett
07.02.2022 14:59
Hei, Alexander! Vi beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss så langt. Jeg er desverre ikke kjent med saken din, men dette er noe vi gjerne vil finne en løsning på. Her vil jeg anbefale at styrelederen din tar kontakt med ansvarlig selger de har kontakt med så vi kan finne en løsning på dette. Vi håper vi kan imponere dere mer i fremtiden enn hva vi har gjort til nå. Vennlig hilsen Kristina | Lynet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Uproffesjonelle og lang nedetid"

Lynet informerer sjelden om planlagt arbeid til sine brukere, og når det er planlagt arbeid går det sjelden som planlagt i arbeidet og nedetiden varer lenger som resultrerer i frustrasjon. Når man ringer kundeservice så klarer de ikke å finne deg opp som kunde og svarer dermed også bare generelt på din henvendelse uten å ta tak i feilretting noe som resulterer i at saken blir liggende og nedetiden blir lenger enn nødvendig! Kundeservice, oppetid og reaksjonsevne kan absolutt bli bedre for Lynet.

Svar fra Lynet Internett
17.01.2022 08:58
Hei, Henrik! Vi beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss så langt. Om kundene våres er med i en fellesavtale, har vi desverre ikke kontaktinformasjonen deres i våres systemer, men vi skal fortsatt gi samme service og oppfølgning som alle andre kunder. Vi beklager så mye for feilen som har blitt gjort, og vil ta dette med oss videre for forbedring i fremtiden. Vi beklager igjen for ulempen dette har medført. Vennlig hilsen Kristina | Lynet
Ronny S. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Alt tar tid"

Lynet bruker alt for lang tid fir å utbedre ulike feil som gjør at vi dom kunde ikke har nettilgang. I tillegg opplever jeg ofte at hvis det er vedlikehold eller noe som skal utbedres, så får jeg ikke beskjed tidlig nok og godt nok før hendelsene skal finne sted. Vurderer nå seriøst å bytte leverandør selvom borettslaget jeg bor i har avtale med lynet.

Svar fra Lynet Internett
17.01.2022 08:58
Hei, Ronny! Vi beklager så mye for opplevelsen du har med oss så langt. Når det kommer til planlagt arbeid vil vi gjøre alt vi kan for å varsle kundene våres så fort som mulig, men om det er kritisk arbeid som utgjør nedetid, vil det desverre ikke alltid være mulig for oss og varsle kundene så fort vi har lyst til grunnet arbeidet som må gjøres er kritisk for oppetid av tjenesten vi leverer. Vi vil ta med din tilbakemelding videre, så vi kan forbedre oss i fremtiden. Vi beklager igjen for ulempen dette har medført. Vennlig hilsen Kristina | Lynet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Feil på feil og svært dårlig informasjon"

Vi har Lynet gjennom vår avtale i borettslaget. Det har vært feil på feil de siste årene, og lange perioder hvor nettet har vært nede. Informasjonen som har blitt gitt har vært mangelfull, og ofte kommet for sent. Stadig har det vært service/oppgraderinger som har gitt nedetid, men i tillegg har nedetiden ofte blitt forlenget i forbindelse med slike hendelser. Dette har berørt flere hundre brukere i vårt borettslag, og det er enormt mye misnøye blant brukerne her.

Svar fra Lynet Internett
17.01.2022 08:58
Hei, Thomas! Vi beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss så langt. Når det kommer til større feil gjør vi alt vi kan for å opprettholde planlagt nedetid for kritisk eller planlagt arbeid, men noen ganger kan nedetiden bli mer enn vi hadde håpet grunnet komplikasjoner eller andre faktorer som er utenfor Lynets kontroll. Vi vil ta med din henvendelse videre så vi kan forberede oss mer i fremtiden, og bli enda bedre på og levere stabilt og raskt nett med minimal nedetid. Vi beklager igjen for ulempen dette har medført. Vennlig hilsen Kristina | Lynet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Bra greier"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bra internet! Litt for ofte nedetid, men fikses fort.

Svar fra Lynet Internett
17.01.2022 08:58
Hei, Morten! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Vi setter veldig pris på at du tok deg tid til og skrive denne anmeldelsen og vil ta dette med videre. Vennlig hilsen Kristina | Lynet
Kjetil E. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt nett og manglende «driftsmeldinger»"
3 syns denne omtalen er nyttig

Desverre mye helt eller delvis utfall av nettet. Oppdaterer ikke drift status siden, selv om kundeservice svarer de vet de har feil. Ser vel bedre ut med «Grønne lys» enn faktisk status.

Svar fra Lynet Internett
09.01.2022 20:06
Hei Kjetil, Beklager for opplevelsen du har hatt med oss. Når det kommer til utfall av nettet så kan dette skyldes det trådløse nettet inne hos deg og derfor ber vi kundene å teste med kabel koblet direkte til vegguttaket for å utelukke det. Fortsetter du å ha problemer koblet direkte til uttaket så vil vi gjerne at du kontakter oss direkte for å mappere ut hvor feilen ligger. Når det kommer til driftsmeldinger så må jeg beklage at du føler det, vi oppdaterer siden så fort vi har fått bekreftet at det er en større feil som berører flere. Mvh Mohammed | Lynet
Sebastian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt og elendig."
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi flyttet i sommer inn i et borettslag som hadde fiber fra Lynet inkludert i felleskostnadene. Makan til møkk har jeg aldri opplevd, helt siden vi fikk bredbånd på midten av 2000-tallet. Det faller ut hvert 30. sekund, og det er helt umulig å ha hjemmekontor, spille spill på nett osv. Vi har vært i kontakt med kundeservice 5 ganger siden vi flyttet inn, hvor de de første 3 gangene skylte på utstyret vårt. Vi kjøpte oss ny router, og hadde akkurat samme problem. Til slutt gikk de med på å opprette en sak for å undersøke problemet, med en «trussel» om at vi måtte betale 2000kr dersom de ikke fant problemet ved hjelp av tekniker. De fant selvfølgelig et problem, og det nye ruterkjøpet var helt bortkastet. Nå, en måned senere, har vi på nytt akkurat samme problem. Jeg har heldigvis fått fullmakt fra styreleder om å forhandle på vegne av borettslaget, og vi kommer til å bytte i løpet av kort tid. STYR UNNA LYNET.

Svar fra Lynet Internett
20.12.2021 21:39
Hei, Sebastian! Vi beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss så langt. Visste du at Lynet leverer nett til uttaket du har i veggen? Det vil si at vi sjekker linjen og da verdiene til uttaket i veggen da vi ikke kan gå inn på ruteren og søke etter feiltellere. Når vi på kundeservice da ikke kan finne feil på enten uttaket eller linjen inn til boligen, vil dette ofte resultere i at utstyret som er koblet til uttaket har problemer med nett tilgangen. I dette tilfellet som du beskriver har vi da desverre ikke fanget opp feilene i våres systemer, men at det da likevel var en feil fra vår side er veldig beklagelig, og vi må da inrømme at vi har gjort en feil fra vår side. Når det kommer til beløpet på 2000 kr er dette feilrettingsgebyr. Dette må vi informere alle våre kunders om når enkeltsak opprettes. Dette er grunnet om montøren kommer ut til lokasjon, og ikke kan finne noe feil, er minsteprisen for utrykking av montør på kr 2063 og dette må kundene betale for selv om montør ikke finner feil. Om da montøren kommer til lokasjon og finner feil på linjen og/eller uttaket er dette noe vi på Lynet selvfølgelig skal stå for.Det er absolutt ikke meningen og bli fremstillt som en trussel til kundene våres, og denne praksisen er noe vi på Lynet ikke støtter. Vi håper dere vil gi oss en ny sjanse, og at vi kan imponere dere mer i fremtiden enn hva vi har gjort til nå. Vennlig hilsen Kristina | Lynet
Lisbeth M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Ustabilt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Du får ett nett som før var bra og stabilt. Di siste 3 årene mere feil meldinger og nede tid enn oppe. Får heller ikke kompensasjon for ulempene ved oppsigelse må hele beløpet betales selv med feil meldinger 2 hver dag, i snitt. Leverer heller ikke lovet hastighet, oppgraderte fra 50 til 100 og gjennomsnittshastigheten ligger fortsatt på 45. Styr unna

Svar fra Lynet Internett
20.12.2021 21:39
Hei, Lisbeth! Vi beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss så langt. Når det kommer til hastighetsmålinger er det viktig og ha en nettverkskabel og pc koblet direkte til uttaket da vi desverre ikke har tilgang på ruteren din da dette er privat utstyr. Hastighet må da testes direkte fra der vi leverer nettet for å få mer nøyaktige målinger. Jeg er desverre ikke kjent med området du bor på, men om større feil skyldes faktorer som er utenfor Lynet sitt kontroll, som for eksempel strømbrudd, kanvi desverre ikke kompensere for større feil. Om du har flere spørsmål kan du kontakte oss enten på telefon 21 99 33 66 eller via vår chatløsning på www.lynet.no så skal vi hjelpe deg videre. Vennlig hilsen Kristina | Lynet
Haruikke
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Det er det mest latterlige jeg har vært med på"
1 syns denne omtalen er nyttig

Aldri bli kunde hos lynet, jeg kan ikke være tydelig nok her. Advarsel - svindel !!! Nettet ditt er først og fremst ikke sikkert. Har aldri opplevd at noen har hacket nettet mitt før nå. Lynet bryr seg ikke om sikkerheten din. Står at andre kan se på hvilke nettsider jeg er på blant annet. Jeg har fått bestilt hastighet 1000mbits, dette har de aldri levert og jeg har sjekket hver dag siden jeg fikk det. Har derimot 1, 3, 10 og max 100 mbits. Stabiliteten er SVÆRT DÅRLIG. Noe av det dårligste jeg har opplevd, nettet på 90 tallet var generelt sett mye mer stabilt enn det lynet sitt nett er i 2021. Dette går på gammelt rustent kobbernett som er helt elendig. Det er INGENTING BRA med KUNDESERVICE, sløve mennesker som nekter å hjelpe eller gjøre jobben sin. Det er virkelig ikke bra, de skylder på kundene sine rutere, man oppgraderer og de skylder fortsatt på ruter. Det er helt utrolig, de er full av dritt rett og slett. De skal ta seg ekstra betalt for å komme å løse opp i problemene med sine kabler fordi det er i ditt område? Det er det dummeste jeg har hørt. Skal aldri bruke den forbanna dritten igjen.

Svar fra Lynet Internett
13.12.2021 10:38
Hei, når det kommer til sikkerhet på din linje så er dette opp til routeren du har. Vi leverer ikke noe router der, så dette er noe man må skaffe selv, og det er den som står for sikkerheten på din linje. Dersom du får varsler fra din PC om at sikkerheten er lav burde du vurdere å skaffe en ny router. Når det kommer til hastigheten anbefaler jeg at du kontakter oss, da det kan være noe problemer som gjør at du får så lav hastighet. Ingen av våre linjer går på kobbernett, men angående ustabiliteten så burde du også kontakte oss på telefon slik at vi får sett på saken. Angående det du har opplevd med kundeservicen så er det ikke noe jeg kan gjøre desvere. Etter hva du beskriver så vil jeg også tro det kan være noe med din router her. Men det er bare å ta kontakt, så kan vi få sjekket opp i det, det er enkelt å gjøre en måling uten din router koblet på, fra vårt utstyr rett i din pc. Vennlig hilsen Roar Lynet Internett AS 21993366
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Nettet er stadig nede"
2 syns denne omtalen er nyttig

Opplever at nettet stadig detter ut og er ikke stabilt..og da øke priser i tillegg velger jeg og se meg etter andre selsksper

Svar fra Lynet Internett
17.11.2021 08:46
Hei Øyvind, Leit å høre at du opplever disse problemene. Det er ønskelig at du tar kontakt med oss direkte slik at vi kan finne en løsning på dette. Dersom vi ikke finner noe feil, men du fortsatt oppelver problemer så ønsker vi selvfølgelig å få sett på saken. Det skal også da være mulig for oss å gi deg et tilbud på ny pris Vennlig hilsen Roar | Lynet
Øyvind V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig hastighet. Får ikke det man betaler for."
1 syns denne omtalen er nyttig

Har prøvd forskjellige avtaler. 10/10. 50/50. Siste jeg oppgraderte til nå var 100/100. Typisk for alle avtalene er at man aldri får målt den hastigheten man betaler for. Selv med kabel direkte fra veggboks til PC, så måler den aldri mer enn 80 ned ved 100/100 og vanligvis ligger hastigheten uansett og vaker rundt 50-60 litt avhengig av når på døgnet man måler. Kundeservice kunne ikke se at det er noe feil på linjen og mente at 80 er tilnærmet 100. Da jeg hadde 50/50 lå også målingene betraktelig under. Vanligvis bare litt over halvparten farten jeg betalte for. 10/10 hadde i utgangspunktet vært tilstrekkelig husstanden, men når man alltid ligger og vaker på tilnærmet halv hastighet, går det ikke. 100/100 koster 499,- i måneden. Ettersom 80 er 100 i følge Lynet, burde prisen være 399,-. Jeg står dessverre ikke fritt til å bytte leverandør ettersom borettslaget har inngått avtale om fiber med Lynet.

Svar fra Lynet Internett
14.10.2021 13:21
Hei Øyvind, Leit å høre at du opplever disse problemene. Det er ønskelig at du tar kontakt med oss direkte slik at vi kan finne en løsning på dette. Dersom vi ikke finner noe feil, men du fortsatt oppelver problemer så ønsker vi selvfølgelig å få sett på saken. Vennlig hilsen Mohammed | Lynet
Sivert H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Trakk 18 måneder etter at avtale ble overført til ny leietaker"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fant ut litt for sent at Lynet hadde trekt oss for internett på autogiro i annet selskaps (Arvato) navn 18 måneder på rad etter at vi flyttet ut. Etter en uke ventetid på å få svar på mail fikk vi en SMS vi ikke kunne svare tilbake på om at de kunne tilbakebetale kun 6 av 18 måneder. Useriøst å ikke svare på mail vi sendte, men svare på en måte som gjør at vi kan svare tilbake. Grenser også mot svindel å ikke si opp avtalen når ny person tar over avtale og utstyr, for så å nekte å betale tilbake beløp de har trukket oss for samtidig som de har tatt betalt fra ny leietaker for nett.

Svar fra Lynet Internett
22.09.2021 09:36
Hei, Sivert! Vi beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss så langt. Grunnet juridiske årsaker knyttet til personvern har vi desverre ikke lov til og gå i detaljer angående din henvendelse, men om det er noe du lurer på eller trenger hjelp med kan du svare på henvendelsen til kundeservice så vi kan ha en videre dialog med deg der. Vi beklager for ulempen dette har medført og håper vi kan imponere deg mer i fremtiden enn hva vi har gjort til nå. Vennlig hilsen Kristina | Lynet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Internett vekk for andre gang i høst..tar veldig lang tid og reparere ..Så veldig dårlig kundeservice..

Svar fra Lynet Internett
18.09.2021 13:18
Hei Lise, Utrolig leit å se at du har fått slik en negativ opplevelse med oss. Jeg er ikke kjent med nedetiden du beskriver, men ta gjerne kontakt med oss dersom du skulle oppleve problemer i fremtiden. Vi ønsker selvfølgelig å finne en permanent løsning på problemet. Vennlig hilsen Håvard | Lynet
Anette V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Helt grusomt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Mister tilgang til nettet annen hver dag, gjentagende problem over to år. Helt grusomt. Ikke å anbefale! Hadde byttet for lenge siden, men borettslaget styrer det.

Svar fra Lynet Internett
13.09.2021 15:15
Hei, Anette! Vi beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss så langt og dette vil vi selvfølgelig finne en løsning på. Visste du at vi på lynet leverer nett til uttaket du har i veggen? det vil si du har en egen ruter som gir deg wifi signaler. Her vil vi veldig gjerne at du kontakter oss på telefon 21 99 33 66 eller via vår chatløsning på www.lynet.no når du er hjemme og med utstyret så skal vi gjennomføre et feilsøk med deg så vi kan mappere ut hvor problemet kan ligge. Du kan nå oss fra kl 08-21 mandag til fredag. Vennlig hilsen Kristina | Lynet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kommunikasjon"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kunne jeg gitt 0 så ville jeg gjort det. Helt elendig service. Nettet er nede flere timer og ingen info.

Svar fra Lynet Internett
29.06.2021 15:28
Hei, det er veldig synd at du har fått en slik opplevelse, dersom vi mister kontakt med noen av våre sentraler så vil info om feilen legges ut på våre driftsmeldinger så fort vi har dette. Dersom feilen bare gjelder din linje så har vi desverre ikke noe system som varsler oss om dette, da er vi avhengig av at man som kunde kontakter oss dersom en slik feil oppstår. Vennlig hilsen Roar | Home_Net
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Ustabilt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Netter faller ut til stadighet, men ofte såpass kort at det ikke nytter å kontakte kundeservice. Likevel ekstremt frustrerende i hjemmekontortider eller når filmen til barnet buffeer. Tok med et halvt år og flere henvendelser å få på plass e-faktura selv om jeg hadde knyttet fra min nettbank. Ved oppstart, hadde jeg ikke nett og tok kontakt flere ganger, og tilslutt møtte jeg på en på kundesenteret som sa at de hadde gjort en feil og fikset det på ett minutt. Hver gang jeg tar kontakt så er det aldri noe feil med de, kun mitt utstyr. Snakket med ks i dag fordi nettet falt ut igjen og jeg sa at flere naboer hadde samme problem (da jeg har vært i kontakt med de) og hun påsto da at det var feil i utstyret vårt. Det er ganske arrogant, og rett og slett feil. Har naboer med Telenor som fungerer bra og bytter derfor dit.Har også sjekket hastigheten flere ganger, og jeg får sjeldent det jeg betaler for (50/50).

Svar fra Lynet Internett
22.04.2021 17:40
Hei, Lise! Når det kommer til hastighet på internettet du har fra oss er det greit og informere om at vi leverer nett til uttak du har i veggen. Da kan vi desverre ikke supportere hastighet du måler på wifi, og må da ha en kablet pc koblet direkte til uttaket så du kan se hva du får av hastighet hos oss. Vi beklager for opplevelsen du har hatt med oss så langt. Vi vil selvfølgelig ikke fremstå på denne måten, og tar med oss din anmeldelse videre for å forbedre oss. Vennlig hilsen Kristina | Home_Net
Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
"Utmerket"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi har hatt lynet her i sameiet vårt på Majorstuen i flere år. Bare vært en håndfull ganger at nettet har forsvunnet i noen timer. Vi hadde get før det og med deres nett var det betydelig mer nedetid. Vi har hatt klager på tregt nett. Men etter hva jeg kan forstå er det Wi-Fi problemer. Med datamaskinen koblet til med nettverkskabel har jeg aldri hatt noe problem.

Svar fra Lynet Internett
19.04.2021 13:16
Hei Vidar, Utrolig hyggelig å se at du er fornøyd med oss. Ikke nøl med å kontakte oss om det skulle være noe i fremtiden. Takk for at du tok deg tid til å skrive slik en positiv annmeldelse. Vennlig hilsen Håvard | Lynet
Styret H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna! Dårlig kundeservice og lang ventetid"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har forsøkt å komme i kontakt med Lynet i over 3 måneder nå. Etter noen timer på vent i telefon får jeg endelig tak i kundeservice. De sier de skal gi beskjeden vidre til en kontaktperson som hadde fri den dagen jeg ringte. Jeg ventet i 2 måneder før jeg måtte ringe tilbake siden jeg ikke hørte noe fra de. Ringte på nytt og de beklaget og ssa de skulle få min kontaktperson til å ringe meg opp i løpet av dagen. 1 måned etterpå og fortsatt ingen svar så prøve jeg å ringe på nytt i dag. Sitter fortsatt på vent da en medarbeider skulle sette meg over til riktig avdeling... har vært på vent i 30 min nå.. regner med å få svar etter 1-2 timer på vent, så blir nok sittende en stund. Dette er faktisk det værste jeg har opplevd.

Svar fra Lynet Internett
19.04.2021 13:14
Hei Styret H, Her virker det som du har vært meget uheldig ved kontakt. Generelt har vi kort ventetid på telefon og er alternativt tilgjengelig på chat via vår hjemmeside. Jeg er ikke kjent med problemet du opplever, men ønsker selvfølgelig å hjelpe og oppfordrer deg til å kontakte oss på telefon eller chat for å finne en permanent løsning. Vennlig hilsen Håvard | Lynet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Sämst når det gäller."
1 syns denne omtalen er nyttig

Svajjigt, ustabilt nett, aldrig 'noen kjente feil' men likväl försvinner det daglig. Styr unnan om ni kan.

Svar fra Lynet Internett
16.04.2021 11:03
Hei Leit å høre at du opplever disse problemene. Det er ønskelig at du tar kontakt med oss direkte slik at vi kan finne en løsning på dette. Dersom vi ikke finner noe feil, men du fortsatt oppelver problemer så ønsker vi selvfølgelig å få sett på saken. Vennlig hilsen Roar | Lynet
Kundetilfredshet
Opplevd hastighet
"Misfornnøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Faller ut i mange timer alt for ofte, dette er alt for dårlig, er ellers fornøyd når det er oppe å går

Svar fra Lynet Internett
09.04.2021 14:38
Hei Gunnar, Leit å høre at du opplever disse problemene. Det er ønskelig at du tar kontakt med oss direkte slik at vi kan finne en løsning på dette. Vennlig hilsen Ingvild| Lynet
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Ubrukelig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter å vente i 37min i telefon-kø, prøve å chatte med en ubrukelig chatbot så forklarer jeg problemet, med at internettet vår har falt ut og hengt seg opp hyppigere de siste to tre ukene. Da fikk jeg beskjed om at det var noe feil med min router. Deilig å skylde på noe tenkte jeg, min router var ny i 2018 å kostet meg skjorta. Det er ikke bare hos meg feilen ligger men også naboene. Tv'n er også kobla til med ethernet-kabel å denne henger seg også opp på samme tid. allikevel mente de det var noe feil med routeren. Evt. kunne de få en montør til å komme men da måtte jeg betale for dette. Så jeg skal betale for at noen skal fikse ett problem hvor problemet er at jeg betaler allerede for noe jeg ikke får, å for å få det jeg betaler for så må jeg betale. nei takk, det må da finnes noen andre tenker jeg så anbefales ikke. elendig internett og elendig kuneservice.

Svar fra Lynet Internett
23.02.2021 09:02
Hei Arild, Ved problemer på tjenesten vil vi anbefale å ta en måling med kabel direkte fra uttaket vårt for å utelukke feil på routeren din. Dersom forbindelsen fra uttaket er dårlig vil vi selvfølgelig sende ut montør for å fikse linjen. Vi dekker i utgangspunktet feilretting på våre linjer, du er bare ansvarlig ved feil på eget utstyr eller skade du selv har forårsaket på vårt utstyr. Vi ønsker selvfølgelig å hjelpe og håper du kontakter oss på nytt for et grundig feilsøk. Spør gjerne våre kundebehandlere på teknisk avdeling om hva som kan forårsake problemer på WiFi fra routeren, og i forhold til tips om hva som kan gjøres for å forbedre WiFi signal generelt. Vennlig hilsen Håvard | Lynet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Plettfritt fram til 2020, men nå går nettet ned her og der."
1 syns denne omtalen er nyttig

Helt fram til 2020 har internettet funker plettfritt. Nå går nettet ned her og der og på litt ubelilige tidspunkter. Lynet må fikse sentralutstyret sitt. Jeg lurer på om kulda har sin betydning (dette har skjedd på vinteren). Men som betalende kunde, forventer jeg at Lynet setter seg inn i saken. Dessuten har jeg fått SMS-varsel 3-4 timer etter at feilen var retta opp.

Svar fra Lynet Internett
08.02.2021 09:52
Hei Endre, Jeg er ikke kjent med hvilken linje du tilhører hos oss, men på nåværende tidspunkt har vi ingen pågående problemer i vårt nettverk. Dersom feilen vedvarer ønsker vi gjerne å hjelpe og håper du kontakter oss på telefon eller chat via vår hjemmeside. Takk for ærlig tilbakemelding, håper vi får muligheten til å imponere i fremtiden også! Vennlig hilsen Håvard | Lynet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
"Forbøyd"

Var veldig skeptisk etter jeg bestilte og så at det var mange negative anmeldelser og gjerrig nettside fra 2011 men er overraskende bra, er stabilt og raskt nett. 10/10 for penga

Svar fra Lynet Internett
08.02.2021 09:52
Hei Ali, Takk for positiv annmeldelse. Vi setter stor pris på at du tok deg tid til å skrive om din opplevelse med oss! Vennlig hilsen Håvard | Lynet
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Ustabilt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Veldig ustabilt og dårlige åpningstider på kundeservice. Om det streiker i helgen er du fucked.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR