Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Lynet Internett
1.9
81 verifiserte omtaler

Lynet Internett omtaler og erfaringer

Ingen trend

Lynet Internett har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.9
Dårlig
81 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#81
Forferdelig
Lynet Internett er rangert
#81 av 83 bredbåndsleverandører
16%
Dårlig
16% anbefaler Lynet Internett
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 81 omtaler om Lynet Internett

FILTRER OMTALER
7
5
1
11
57
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Lynet Internett
Lynet Internett har 81 verifiserte omtaler på Bytt.no

Alt tar tid

Omtale av  Ronny S. E

Lynet bruker alt for lang tid fir å utbedre ulike feil som gjør at vi dom kunde ikke har nettilgang. I tillegg opplever jeg ofte at hvis det er vedlikehold eller noe som skal utbedres, så får jeg ikke beskjed tidlig nok og godt nok før hendelsene skal finne sted. Vurderer nå seriøst å bytte leverandør selvom borettslaget jeg bor i har avtale med lynet.

Svar fra Lynet Internett
17.01.2022 08:58

Hei, Ronny! Vi beklager så mye for opplevelsen du har med oss så langt. Når det kommer til planlagt arbeid vil vi gjøre alt vi kan for å varsle kundene våres så fort som mulig, men om det er kritisk arbeid som utgjør nedetid, vil det desverre ikke alltid være mulig for oss og varsle kundene så fort vi har lyst til grunnet arbeidet som må gjøres er kritisk for oppetid av tjenesten vi leverer. Vi vil ta med din tilbakemelding videre, så vi kan forbedre oss i fremtiden. Vi beklager igjen for ulempen dette har medført. Vennlig hilsen Kristina | Lynet

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Lynet Internett?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Feil på feil og svært dårlig informasjon

Omtale av  Thomas

Vi har Lynet gjennom vår avtale i borettslaget. Det har vært feil på feil de siste årene, og lange perioder hvor nettet har vært nede. Informasjonen som har blitt gitt har vært mangelfull, og ofte kommet for sent. Stadig har det vært service/oppgraderinger som har gitt nedetid, men i tillegg har nedetiden ofte blitt forlenget i forbindelse med slike hendelser. Dette har berørt flere hundre brukere i vårt borettslag, og det er enormt mye misnøye blant brukerne her.

Svar fra Lynet Internett
17.01.2022 08:58

Hei, Thomas! Vi beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss så langt. Når det kommer til større feil gjør vi alt vi kan for å opprettholde planlagt nedetid for kritisk eller planlagt arbeid, men noen ganger kan nedetiden bli mer enn vi hadde håpet grunnet komplikasjoner eller andre faktorer som er utenfor Lynets kontroll. Vi vil ta med din henvendelse videre så vi kan forberede oss mer i fremtiden, og bli enda bedre på og levere stabilt og raskt nett med minimal nedetid. Vi beklager igjen for ulempen dette har medført. Vennlig hilsen Kristina | Lynet

Bra greier

Omtale av  Morten

Bra internet! Litt for ofte nedetid, men fikses fort.

Svar fra Lynet Internett
17.01.2022 08:58

Hei, Morten! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Vi setter veldig pris på at du tok deg tid til og skrive denne anmeldelsen og vil ta dette med videre. Vennlig hilsen Kristina | Lynet

Ustabilt nett og manglende «driftsmeldinger»

Omtale av  Kjetil E. G

Desverre mye helt eller delvis utfall av nettet. Oppdaterer ikke drift status siden, selv om kundeservice svarer de vet de har feil. Ser vel bedre ut med «Grønne lys» enn faktisk status.

Svar fra Lynet Internett
09.01.2022 20:06

Hei Kjetil, Beklager for opplevelsen du har hatt med oss. Når det kommer til utfall av nettet så kan dette skyldes det trådløse nettet inne hos deg og derfor ber vi kundene å teste med kabel koblet direkte til vegguttaket for å utelukke det. Fortsetter du å ha problemer koblet direkte til uttaket så vil vi gjerne at du kontakter oss direkte for å mappere ut hvor feilen ligger. Når det kommer til driftsmeldinger så må jeg beklage at du føler det, vi oppdaterer siden så fort vi har fått bekreftet at det er en større feil som berører flere. Mvh Mohammed | Lynet

Ustabilt og elendig.

Omtale av  Sebastian

Vi flyttet i sommer inn i et borettslag som hadde fiber fra Lynet inkludert i felleskostnadene. Makan til møkk har jeg aldri opplevd, helt siden vi fikk bredbånd på midten av 2000-tallet. Det faller ut hvert 30. sekund, og det er helt umulig å ha hjemmekontor, spille spill på nett osv. Vi har vært i kontakt med kundeservice 5 ganger siden vi flyttet inn, hvor de de første 3 gangene skylte på utstyret vårt. Vi kjøpte oss ny router, og hadde akkurat samme problem. Til slutt gikk de med på å opprette en sak for å undersøke problemet, med en «trussel» om at vi måtte betale 2000kr dersom de ikke fant problemet ved hjelp av tekniker. De fant selvfølgelig et problem, og det nye ruterkjøpet var helt bortkastet. Nå, en måned senere, har vi på nytt akkurat samme problem. Jeg har heldigvis fått fullmakt fra styreleder om å forhandle på vegne av borettslaget, og vi kommer til å bytte i løpet av kort tid. STYR UNNA LYNET.

Svar fra Lynet Internett
20.12.2021 21:39

Hei, Sebastian! Vi beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss så langt. Visste du at Lynet leverer nett til uttaket du har i veggen? Det vil si at vi sjekker linjen og da verdiene til uttaket i veggen da vi ikke kan gå inn på ruteren og søke etter feiltellere. Når vi på kundeservice da ikke kan finne feil på enten uttaket eller linjen inn til boligen, vil dette ofte resultere i at utstyret som er koblet til uttaket har problemer med nett tilgangen. I dette tilfellet som du beskriver har vi da desverre ikke fanget opp feilene i våres systemer, men at det da likevel var en feil fra vår side er veldig beklagelig, og vi må da inrømme at vi har gjort en feil fra vår side. Når det kommer til beløpet på 2000 kr er dette feilrettingsgebyr. Dette må vi informere alle våre kunders om når enkeltsak opprettes. Dette er grunnet om montøren kommer ut til lokasjon, og ikke kan finne noe feil, er minsteprisen for utrykking av montør på kr 2063 og dette må kundene betale for selv om montør ikke finner feil. Om da montøren kommer til lokasjon og finner feil på linjen og/eller uttaket er dette noe vi på Lynet selvfølgelig skal stå for.Det er absolutt ikke meningen og bli fremstillt som en trussel til kundene våres, og denne praksisen er noe vi på Lynet ikke støtter. Vi håper dere vil gi oss en ny sjanse, og at vi kan imponere dere mer i fremtiden enn hva vi har gjort til nå. Vennlig hilsen Kristina | Lynet

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Ustabilt

Omtale av  Lisbeth M

Du får ett nett som før var bra og stabilt. Di siste 3 årene mere feil meldinger og nede tid enn oppe. Får heller ikke kompensasjon for ulempene ved oppsigelse må hele beløpet betales selv med feil meldinger 2 hver dag, i snitt. Leverer heller ikke lovet hastighet, oppgraderte fra 50 til 100 og gjennomsnittshastigheten ligger fortsatt på 45. Styr unna

Svar fra Lynet Internett
20.12.2021 21:39

Hei, Lisbeth! Vi beklager så mye for opplevelsen du har hatt med oss så langt. Når det kommer til hastighetsmålinger er det viktig og ha en nettverkskabel og pc koblet direkte til uttaket da vi desverre ikke har tilgang på ruteren din da dette er privat utstyr. Hastighet må da testes direkte fra der vi leverer nettet for å få mer nøyaktige målinger. Jeg er desverre ikke kjent med området du bor på, men om større feil skyldes faktorer som er utenfor Lynet sitt kontroll, som for eksempel strømbrudd, kanvi desverre ikke kompensere for større feil. Om du har flere spørsmål kan du kontakte oss enten på telefon 21 99 33 66 eller via vår chatløsning på www.lynet.no så skal vi hjelpe deg videre. Vennlig hilsen Kristina | Lynet

Det er det mest latterlige jeg har vært med på

Omtale av  Haruikke

Aldri bli kunde hos lynet, jeg kan ikke være tydelig nok her. Advarsel - svindel !!! Nettet ditt er først og fremst ikke sikkert. Har aldri opplevd at noen har hacket nettet mitt før nå. Lynet bryr seg ikke om sikkerheten din. Står at andre kan se på hvilke nettsider jeg er på blant annet. Jeg har fått bestilt hastighet 1000mbits, dette har de aldri levert og jeg har sjekket hver dag siden jeg fikk det. Har derimot 1, 3, 10 og max 100 mbits. Stabiliteten er SVÆRT DÅRLIG. Noe av det dårligste jeg har opplevd, nettet på 90 tallet var generelt sett mye mer stabilt enn det lynet sitt nett er i 2021. Dette går på gammelt rustent kobbernett som er helt elendig. Det er INGENTING BRA med KUNDESERVICE, sløve mennesker som nekter å hjelpe eller gjøre jobben sin. Det er virkelig ikke bra, de skylder på kundene sine rutere, man oppgraderer og de skylder fortsatt på ruter. Det er helt utrolig, de er full av dritt rett og slett. De skal ta seg ekstra betalt for å komme å løse opp i problemene med sine kabler fordi det er i ditt område? Det er det dummeste jeg har hørt. Skal aldri bruke den forbanna dritten igjen.

Svar fra Lynet Internett
13.12.2021 10:38

Hei, når det kommer til sikkerhet på din linje så er dette opp til routeren du har. Vi leverer ikke noe router der, så dette er noe man må skaffe selv, og det er den som står for sikkerheten på din linje. Dersom du får varsler fra din PC om at sikkerheten er lav burde du vurdere å skaffe en ny router. Når det kommer til hastigheten anbefaler jeg at du kontakter oss, da det kan være noe problemer som gjør at du får så lav hastighet. Ingen av våre linjer går på kobbernett, men angående ustabiliteten så burde du også kontakte oss på telefon slik at vi får sett på saken. Angående det du har opplevd med kundeservicen så er det ikke noe jeg kan gjøre desvere. Etter hva du beskriver så vil jeg også tro det kan være noe med din router her. Men det er bare å ta kontakt, så kan vi få sjekket opp i det, det er enkelt å gjøre en måling uten din router koblet på, fra vårt utstyr rett i din pc. Vennlig hilsen Roar Lynet Internett AS 21993366

Lynet Internett har 81 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Lynet Internett mener

Lynet Internett

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR