Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NextGenTel Bredbånd
3.1
1 693 verifiserte omtaler

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.1
Middels
1 693 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#13
Utmerket
NextGenTel Bredbånd er rangert
#13 av 83 bredbåndsleverandører
32%
Middels
32% anbefaler NextGenTel Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 1 692 omtaler om NextGenTel Bredbånd

FILTRER OMTALER
325
210
130
135
892
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel Bredbånd
NextGenTel Bredbånd har 1 692 verifiserte omtaler på Bytt.no

God service

Omtale av  Morten

Hyggelig og god service ved telefonsamtale i dag. Ble informert om at overgang fra Telenor skal gå problemfritt.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
20.06.2019 12:36

Hei Morten. Tusen takk for at du valgte oss som ny leverandør. Overgangen fra din tidligere leverandør til oss skal gå av seg selv - vi sier opp ditt eksisterende abonnement og sender utstyret fra oss før du kobles over. Vi gleder oss til å levere våre tjenester til deg! Dersom det skulle være noe er det så klart bare å ta kontakt. Vi er tilgjengelig på telefon, chat, Facebook, e-post og vår nye NextGenTel-app. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Hyggelig og hjelpsom kundebehandler

Omtale av  Lisa

Fornøyd med hjelpen jeg fikk og veiledning. Serviceinnstilt, fant ny alternativ løsning, var villig til å bruke meg som mellommann på grunn av manglende norsk.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
20.06.2019 12:35

Hei Lisa. Det skulle bare mangle, selv takk for at du hjalp oss med å hjelpe kunden vår! Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

For lang tid

Omtale av  Jan G. O

Skaper mye problemer for oss med levering. Vurderer å si opp avtalen før den er startet

Svar fra NextGenTel Bredbånd
20.06.2019 09:39

Hei Jan. Leveringsprosessen skal og bør være enkel - du bestiller så ordner vi med resten og du får tilsendt den informasjonen du trenger. Slik er det derimot ikke alltid og det er dumt at du vurderer å si opp avtalen allerede før du har tatt oss i bruk. Vi har for tiden stort fokus på å bedre leveranseprosessen vår, blant annet ved at informasjonen som sendes ut til kundene våre i denne tidsperioden forbedres betydelig. Selv om det ikke hjelper deg akkurat nå å høre dette så håper jeg du fortsetter med oss og at vi forbedrer det uheldige førsteinntrykket du har fått. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

Ypperlig

Omtale av  Henrik

Helt nydeli, veldig rask og enkel kundeservice. Fornøyd

Svar fra NextGenTel Bredbånd
20.06.2019 09:39

Hei Henrik Helt supert at du er fornøyd med oss, vi setter stor pris på din tilbakemelding. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel

Til deg som frasier deg angreretten

Omtale av  Andreas H

Jeg bestilte nett fra NextGenTel og klarte i steg 3 å klikke på "Jeg frasier meg angreretten 14 dager. Dermed kan installasjonsprossessen fremskyves tilsvarende". Jeg angret på dette abonnementet innenfor de første 14 dagene grunnet at jeg ikke fikk installerings-dato og at dem sa det kunne ta opptil 4-6 uker å få dette nettet installert og pga alle klagene som var skrevet på nett. Nextgentel ringte meg opp og sa at jeg ikke kunne angre og at det kommer til å påkoste meg store summer å si opp. Derfor kontaktet jeg forbrukerrådet og dem sa at dette er fult mulig å si opp innenfor disse 14 dagene. Vis til (https://www.regjeringen.no/contentassets/6d6b5195d1ee4133977bf5339d1623d9/veileder-angrerett-2017.pdf ) side 58 og $3 i angrerettloven. Jeg krysser fingrene for at jeg får angret dette abonnementet.

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Dårlig

Omtale av  Christianna

Har vært uten internett i 6 uker uten ordentlig forklaring hvorfor. Fikk ny frist for retting 4 ganger i løpet av disse ukene og beskjed om at bytte av leverandør ikke vil ha noe å si. Betalt for internett under hele perioden selv om jeg ble fortalt jeg ikke skulle det. Idag ringte de og så at feilen blir for dyr å rette så de kommer ikke til å gjøre det likevel og jeg bør bytte leverandør..! På spørsmål om når jeg får refundert for tiden jeg har vært uten nett er svaret 5-6 uker! Veldig dårlig

Svar fra NextGenTel Bredbånd
20.06.2019 09:39

Hei Christianna Det var en uvanlig lang rettetid, forventet rettetid på slike saker er 3-5 virkedager. Det er vanskelig for meg å si hvorfor det er tatt så lang tid i ditt tilfelle uten å kunne se nærmere på saken din. Når det oppstår en feil på linjen og den meldes inn, vil det ikke hjelpe å bytte til en annen leverandør som bruker den samme linjen siden feilen fortsatt vil være der. Det er dessverre slik at netteier i noen tilfeller estimerer at kostnaden for å fikse feilen på linjen blir for dyr og vi må derfor terminere linjen siden vi kun leier linjen og ikke eier den. Du skal selvfølgelig ikke betale for perioden uten tjeneste fra oss og det som er betalt for mye vil bli tilbakebetalt. Fra dette legges inn, tar det maksimalt 4 uker før du får utbetalingen, men normalt tar dette ca 2 uker. Med vennlig hilsen Christian NextGenTel

Misfornøyd med kundeservice

Omtale av  Bente H. O

Har hatt problemer med bredbåndet siden 6.6. Kontaktet KS første gang 8.6. Det ble da bestilt ny ruter. Fikk ny ruter etter 6 dager, men fremdeles problemer. Tok kontakt med KS 15.6, og kundebehandler skulle bestille montør - og si at det var en «hastesak» - så jeg oppfattet at montør ville komme mandag. Hørte ikke noe i går, så jeg tok kontakt med KS i går - og fikk da beskjed at montør kommer helt sikkert tirsdag. I dag er tirsdag, jeg ringte KS og fikk svar at de kun kan se at saken er under behandling - men at montør helt sikkert ville komme i dag. Jeg spurte om KS kunne kontakte montør for å få en bekreftelse, men fikk da beskjed om at jeg kunne ringe dem selv. (Litt forundret over den kundeservicen....) Jeg ringte Eltel - og de hadde en bestilling på den 19.6 - altså i morgen! Her er tydelig noen som ikke snakker sammen - siden ingen hos NGT KS visste dette.... Alle kundebehandlerne jeg har snakket med har vært hyggelige på telefonen, men jeg synes prosessen har vært dårlig! Synes NGT kunne anstrengt seg mer for å få status på saken og deretter fått fortgang i saken. PS. Etter anmodning lastet jeg ned appen deres i går, men det står jo ikke noen status på dette med montøren... så den kommer jeg sikkert til å slette.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
20.06.2019 07:52

Hei Bente. Ved feil og mangler tilknyttet din bredbåndslinje sender vi saken inn til netteier og videre til montørselskapet - i ditt tilfellet Eltel. Vi skal fungere som et kommunikasjonsledd mellom deg og montørselskapet og her har det dessverre ikke gått slik det skal. Vi bestiller tidligst mulig rettetid ved en linjefeil og vi får en forventet rettetid som dessverre i ditt tilfellet ble utsatt. Jeg har forståelse for at enkelte ikke ønsker å kontakte montør selv. Bakgrunnen for at du ble bedt om dette er at vi av erfaring vet at det er enklere å gjøre en konkret avtale som begge parter overholder om du selv er i kontakt med montør. Per dags dato er det ikke mulig å se slike statuser i appen, men dette er noe vi jobber med. Appen er likevel nyttig for deg som kunde da den gir en rekke andre funksjoner, blant annet kan du få varsel om driftsmeldinger, kontroll på aktive produkter, fakturaoversikt, mulighet til å bestille, eller endre tjenesten din og du kan så klart kontakte kundeservice. Jeg håper vi kan endre inntrykket ditt fremover og beholde deg som kunde videre. Med vennlig hilsen, Samuel NextGenTel

NextGenTel Bredbånd har 1 692 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel Bredbånd mener

NextGenTel Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR