Meny

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til NextGenTel Bredbånd
2,2/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Opplevd hastighet
Dårlig
74
av 88 innen
bredbåndsleverandør
24%
anbefaler
NextGenTel Bredbånd

"Avbestilling blir kansellert hele tiden og uten grunn"

Omtale om NextGenTel Bredbånd skrevet av Manton for 12.07.2017 06:51

NextGenTel Bredbånd har totalt 926 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Avbestilling blir kansellert hele tiden og uten grunn"

Det er 3. gang det har skjedd. Jeg ringte Nextgentel og de sa at det var noe gammelt som henger igjen i systemet og at jeg måtte forholde meg til ny slutt dato. Dette er ikke holdbart. Nextgentel kan ikke drive slik. Man får aldri avsluttet abonnementet. Du får ikke hjelp av kundesupport.

Bytt.no
"Avbestilling blir kansellert hele tiden og uten grunn" skrev Manton om NextGenTel Bredbånd

Har du en tilsvarende erfaring med NextGenTel Bredbånd?
Gjør som Manton og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om NextGenTel Bredbånd du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Torbjørn S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Vurderer å bytte selskap
"Amatører"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde stabil og bra hastighet, men når ruter tok kveld ble det problemer. Fikk en etter to uker som var defekt. Ringte kundeservice og traff dær en nebbet dame som ikke ville sende ny. Traff senere på dagen en herre som skulle sende, det var i går. Har enda ikke mottatt mail på bekreftelse.

Joakim K
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Sprøeste jeg har opplevd av kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Først bestilte jeg bredbånd via internettsiden. Jeg fikk aldri noe bekreftelse på epost, så jeg kontaktet kundeservice. De fant heller ikke noe bestilling, men fortalte om tekniske problemer og ba meg vente å se om det kom en bekreftelse i løpet av dagen. Den kom aldri, så jeg ringte de neste dag for å gjøre en manuell bestilling. De lovte der at jeg ville ha bredbånd i løpet av 3-4 uker. Jeg fikk aldri noen bekreftelse på epost, men fikk en epost om at de hadde opprettet konto på nettsiden til meg. Etter 1, 5 uker begynte jeg å uroe meg over om bestillingen virkelig hadde blitt registrert. Jeg ringte derfor til kundeservice. De fant ingen bestillingen, men lovte å se på saken og ringe meg neste dag. Neste dag ringte ingen kundebehandler, så jeg ringte til de selv. Der snakket jeg med en person som igjen ba meg vente fordi han skulle undersøke saken. Denne personen ringte meg opp igjen og fortalte at alt var i skjønneste orden. Denne gangen ble jeg fortalt at jeg måtte vente 4-6 uker. Etter en ny uke med venting begynte jeg igjen å uroe meg fordi jeg ikke fant noen bestillingen på kontoen min. Jeg tok derfor på nytt kontakt med kundeservice. De fant på nytt ikke bestillingen min. Etter litt ventetid fant de en bestilling, men fortalte at det så ut til at noe hadde skjedd og prosessen hadde stoppet opp. De fortalt så at jeg måtte vente 2-4 nye uker. Dette er det villeste jeg har opplevd av kundeservice. Hvordan går det at å ikke klare å motta en bestilling etter så mange henvendelser? Jeg har nå gitt opp og avsluttet hele prosessen. Dette selskapet er umulig å stole på. Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Dårlig service. Av og til 2 mbps (Oslo Senter!!!)"

Hadde dårlig service. Av og til fikk 2 mbps gjennom bredbåndet. Om du ønsker å si opp, må gi 1 mnd oppsigelsestid og betale for retur av utstyr.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
Har byttet selskap
"Treg og lite hjelpsom kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

NextGenTel fremstår svært hjelpsomme når du ønsker å bli ny kunde, men det stopper der. Etter at mitt kundeforhold ble opprettet har jeg hatt store problemer med å få hjelp til oppdukkende problemer, hvor spesielt chattefunksjonen skiller seg ut som helt ubrukelig. De bruker gjerne flere timer på å svare, og da kommer de med unnvikende svar som ikke hjelper meg noe videre. Derfor byttet jeg etter hvert til en konkurrent, selv om jeg var innenfor bindingstid. NextGenTel ringte noen dager senere, og nærmest truende opplyste om at jeg hadde blitt lurt hvis jeg trodde jeg kom til å få bedre tjenester av konkurrenten. Da jeg forklarte at jeg var klar over at tjenestene var de samme, men kundeservicen mange hakk bedre, la de plutselig på. Dessverre glemte jeg å skru av AvtaleGiro, og fem-seks måneder etter oppsigelsen hadde det kommet inn en faktura fra NextGentel for alle disse månedene. Den var mao. på godt over 2000 kroner, og ble trukket fra konto før jeg rakk å oppdage det. Neste måneds faktura lå også inne til betaling, men den fikk jeg fjernet. Jeg tok kontakt med NextGenTel for å høre hva som hadde skjedd, og fikk opplyst at de skulle opprette en sak på det. Nå har det gått mer enn seks uker siden jeg først tok kontakt med dem om denne saken, og jeg har fremdeles ikke fått igjen pengene mine. Hver gang jeg prøver å følge opp saken sier de at "dette skal vi fikse", eller at pengene "skal utbetales snarest". NextGenTel hadde aldri godtatt at kundene brukte så lang tid på å betale det de skylder, så jeg synes det er utrolig at de tillater seg å gjøre det når det går andre veien.

NextGenTel Bredbånd har totalt 926 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR