Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
NextGenTel Bredbånd
3.1
1 689 verifiserte omtaler

NextGenTel Bredbånd omtaler og erfaringer

Positiv trend

NextGenTel Bredbånd opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

3.1
Middels
1 689 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Opplevd hastighet
#13
Utmerket
NextGenTel Bredbånd er rangert
#13 av 83 bredbåndsleverandører
32%
Middels
32% anbefaler NextGenTel Bredbånd
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd - få tilbud fra flere leverandører helt gratis!

Utforsk 1 689 omtaler om NextGenTel Bredbånd

FILTRER OMTALER
324
210
128
135
892
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om NextGenTel Bredbånd
NextGenTel Bredbånd har 1 689 verifiserte omtaler på Bytt.no

Må være Norges desidert dårligste internettleverandør.

Omtale av  Gunnar F

Foreldrene mine ble dessverre rundlurt av hyggelig selger fra NextGenTel med å bytte fra Telenor til NextGenTel. Modem går i rødt flere ganger om dagen. Må da trekke ut strømkontakten eller bruke resett knappen for å komme på nett igjen. Selv om modem viser grønt er det sjeldent en kommer på wifinett med mobiler og pc. Kan ikke fatte at RiksTV har inngått en slik samarbeidsavtale med et av Norges mest ubrukelige selskaper.

Svar fra NextGenTel Bredbånd
22.03.2023 09:38

Hei Gunnar, Veldig kjedelig å høre at dine foreldre (og du) har hatt en dårlig opplevelse hos oss så langt. Vi kan sikkert være enige om at internett bare "skal virke", og da er situasjoner som det du beskriver fryktelig frustrerende. Nå har jeg ikke alle detaljene i din sak, men du nevner at de byttet fra Telenor til NextGenTel. Det vi vet er at enkelte rutere fra Telenor dessverre har begrensninger som påvirker WiFi-funksjonaliteten. Årsaken til dette er at Telenor har installert en programvare som låser WiFi-funksjonaliteteten til Telenor sitt nett, og gjør den utilgjengelig når kunden får ny leverandør av bredbånd - dette til tross for at ruteren kan være kjøpt av deg som kunde. Dette er selvfølgelig svært beklagelig, men en situasjon som vi ikke har noe kontroll over, utover at vi selvfølgelig informerer alle nye kunder om problematikken på forhånd - slik at man kan sikre seg WiFi-utstyr som sørger for at man ikke støter på disse problemene. Jeg vet ikke om du har vært i kontakt med vår kundeservice enda, men jeg anbefaler dere å kontakte oss via MinSide, forklare problemstillingen og så vil en av våre dyktige medarbeidere på kundeservice helt sikkert hjelpe dere til en løsning, slik at dine foreldre kan koble seg på WiFi, se TV og forøvrig ha en problemfri hverdag når det kommer til internett. Ha en fortsatt fin dag Mvh Christian

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med NextGenTel Bredbånd?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Aldri mer NextGenTel !!

Omtale av  Clint

Hadde fått nytt fiber inn til hus og prøvde å få kontakt med NextGenTe for oppsigelsel, ikke akkurat lett men fikk fortalt at det var 2 mnd oppsigelses tid, pluss at de skulle sende meg en retur lappe for modemet som jeg må betale 175,- for. Hvis noen syns dette er bra service så lykke til. Kommer aldri mer å bestille NextGenTel eller foreslå dem til andre.

svarer aldri!!kundeservice

Omtale av  Misfornøyd

Bare opptatt av og selge!!Svarer ikke på kundeservce,og selger sitter og juger for meg.Hold dere unna dette selskap VH ØM

Lang ventetid!!!

Omtale av  Sivert

Forferdelig å vente 2 timer for å få svar på telefon. Svært skuffet!!

Ustabilt

Omtale av  Kjetil

Å bytte til nextgentel er det dummeste jeg har gjort noen sinne. Makan til dårlig total pakke skal man lete dårlig etter. Dårlig og ustabilt nett, dårlig utstyr, dårlig kundeservice. Nevnte jeg dårlig kundeservice? Får jo aldri tak i de.. Har hatt Telenor i 7 år og aldri hatt problemer. Alle problemene startet med nextgentel. I tillegg inngikk jeg en avtale over dør i september. Med oppstart siste dag i november. Angrerett gikk ut 14 dager etter inngått avtale i september. Og ikke etter jeg fikk prøvd produktet ?!? Mvh en som skal si opp avtalen sin så fort som overhode mulig..

Sammenlign tilbud på bredbånd
Sammenlign tilbud på bredbånd
Få det beste og billigste bredbåndet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Leverer ikke det de lover

Omtale av  Ivan

Mellom 6 og 12 på kvelden får jeg 2-4 mbps i seteden for 50. Kundeservice har ennå ikke reagert etter snart en måned.

Funker sjeldent

Omtale av  Sara

Påkoblingsproblemer hver gang jeg kommer hjem. Om jeg skulle være så heldig og komme på nett så må jeg konfigurere chromecasten på nytt, og det går heller ikke alltid. Leier ut bolig kortere perioder og leietakere har også problemer med å koble på.

NextGenTel Bredbånd har 1 689 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til NextGenTel Bredbånd mener

NextGenTel Bredbånd

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR