Meny

Codan Forsikring omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Gå til Codan Forsikring
3,3/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Middels
7
av 31 innen
forsikringsselskap
55%
anbefaler
Codan Forsikring
Filtrer omtaler
158
91
55
41
129
Sorter omtaler etter
Viser av 474 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Codan Forsikring?
Paul J. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ok forsikring og pris"
1 syns denne omtalen er nyttig

grei forsikring men mistet kunderådgiveren jeg hadde.

Svar fra Codan Forsikring
10.08.2021 08:45
Hei Paul! Hyggelig at du gir oss fire stjerner, det setter vi stor pris på. Ta gjerne kontakt på [email protected], så skal vi få satt opp en ny kunderådgiver til deg :) Hilsen oss i Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig service"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bra i starten. Vanskelig å få kontakt med etterhvert. Utrolig dårlig oppfølging når du får skade. Alt ok så lenge pengene kun skal gå en vei... til Codan!

Svar fra Codan Forsikring
08.06.2021 14:47
Hei Magnus, trist å høre at du ikke fikk den hjelpen du forventet av skadeavdelingen. Vi gjør alt iv kan for å sikre riktig og god behandling av saken i henhold til vilkår og praksis. Sends oss gjerne en formell klage til [email protected] Hilsen oss i Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Useriøse"
1 syns denne omtalen er nyttig

Innlogging til mine sider med bank id, virker ikke! De fortsetter å sende faktura for forsikring som er meldt opphørt, dette i flere måneder. Svert lite tillitsskapende

Svar fra Codan Forsikring
08.06.2021 14:47
Hei Ralph. Beklager at du har hatt problemer med å logge inn på mine sider med bank-id, vi er på saken med å fikse dette. Et lite tips er å slette netthistorikken din. Ta gjerne kontakt på [email protected], slik at vi kan se på saken med opphør av forsikring. Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Total Ansvarsfraskrivelse"
1 syns denne omtalen er nyttig

Parafinlekkasje i nabolaget som spredde seg i hele gaten, veldokumentert fra kommune og brannvesen samt de sa selv de hadde flere i samme gaten. Underetg ubeboelig i 14 dager pga dette og datter måtte flytte ut til din mor i perioden. Fikk et enkelt og velfungerende tiltak med en undertrykksvifte i en drøy uke. Fikk dekning for klesvask av lagret tøy på kr 2950 (!) (Utrolig høy takst for rundt 7-8 maskiner, noe som jeg aldri ba om og en faktura på over 7000,- !! Pga differanse på egenandel boligforsikring. Om så er rett vil jeg nå gjerne se utregning før jeg betaler, noe som var vanskelig. Jeg ble heller aldri på noe tidspunkt orientert om dette under saken. Hverken av codan, takstmann eller recover. Ringte og ba om redegjørelse for dette regnestykket og ble møtt av en særdeles nedlatende kundebehandler. Jeg betaler over 17000 året forsikring og enkel matematikk tilsier at de til syvende og sist gjorde et dårlig valg da jeg byttet selskap pga arrogansen. Føles urettferdig å måtte betale for en skade forvoldt av en annen da det er nettopp det jeg har tegnet forsikring for å unngå. Hadde jeg nå enda vært så smart at jeg lot parajumperen bli i det rommet istedet for å redde den, ville jeg iallefall komme i null, dog uten jakke.. :p

Svar fra Codan Forsikring
08.06.2021 14:47
Hei Bjørn, Takk for at du tok deg tid til å skrive denne meldingen. Vi gjør så godt vi kan med behandling av skadesaker i henhold til vilkår og praksis. Hvis ønskelig, send oss gjerne en formell klage til [email protected] slik at vi kan ta dette videre med riktig avdeling. Hilsen Codan
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Martin J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"God kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Opplevde kompetente personer som virkelig brydde seg om med og mitt behov. Anbefaler codan til alle som er på jakt etter en solid forsikring

Svar fra Codan Forsikring
08.06.2021 14:47
God dag Martin! Tusen takk for en kjempe fin tilbakemelding, det setter vi utrolig stor pris på :) Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Altfor dyre"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kjørt skadefritt flere år men uansett blir premien bare dyrere.Mener det ikke er riktig og betale får andres skader.Så lenge andre betaler får uvettig kjøring så lærer dem aldri.Nei nok er nok.

Svar fra Codan Forsikring
08.06.2021 14:47
Hei Peter, Dessverre er det slik at forsikring er et spleiselag på tvers av alle som har forsikring, men det skal selvfølgelig ikke være slik at prisen går opp mye hvert år ved skadefri kjøring. Send oss gjerne en mail til [email protected], slik at vi får sett over premien. Hilsen oss i Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Hjelpsom og Billig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kjapt oppgjør og hjelpsom kundebehandler. Tar tlf morgen som kveld.

Svein E. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Erfaring med Codan"
2 syns denne omtalen er nyttig

Lette å ha med å gjøre. Fin og lett tilgjengelig nettside. Har ikke hatt skader, så har enda ikke prøvd det.

Svar fra Codan Forsikring
08.06.2021 14:47
Hei Svein, Takk for en fin tilbakemelding. Hvis du er så uheldig å må bruke forsikringen i fremtiden, vil vi selvfølgelig stå klar til å hjelpe deg! Hilsen Codan
Dag H. L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Svindel?Forglemmelse eller dårlig rutine?"
1 syns denne omtalen er nyttig

Tegnet casko+,motor ,gear og elektro i 2015.Det viste seg at elektro ikke var en del av avtalen lenger. Elektro ble fjernet fra avt.for ca 3år siden. Elektro var hovedgrunnen for at jeg tegnet fors.Har ikke blitt gjort oppmerksom på dette,før jeg skulle melde en skade.Casko + koster som tillegg over kr2000 p.a.

Svar fra Codan Forsikring
09.06.2021 08:23
Hei Dag, takk for din melding. Beklagelig at du har hatt den opplevelsen, det skulle vært sendt ut beskjed om dette og komme godt frem i vilkårene som blir sendt ut ved fornyelse. Hilsen Codan
Elisabeth
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Ingen info vedr oppsigelse"
1 syns denne omtalen er nyttig

En manglende premiebetaling og oppsigelse!! Fikk sms på manglende betaling i midten av mars, 13.4 var den avsluttet. I Finans Norge sine retningslinjer av forsikring står det: at retningslinjene er å sørge for at flytting og oppsigelse av forsikringsvtaler skjer på en ryddig og kundevennlig måte, samt unngå at kunden kan bli stående uten forsikringsdekning. Noe som skjedde!!! Det skal også forelegge særlige/forhold før en forsikringssvtale kan sies opp av selskapet. Oppsigelsen fra selskapet skal skje skriftelig og den skal være begrunnet. Dette ble ikke gjort. Har prøvd å snakke med. dem men kommer ikke videre. Dårlig kundeservice!!!

Svar fra Codan Forsikring
09.06.2021 08:23
236 Hei Elisabeth! Takk for en tilbakemelding på dette. Det sendes ut en faktura og når denne ikke blir betalt, blir det sendt ut purring per post, sms og epost - der vi også informerer om at hvis ikke fakturaen betales, vil forsikringen opphøre. Ta gjerne kontakt på [email protected], slik at vi kan se på dette. Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Har blitt dyre"
1 syns denne omtalen er nyttig

Blitt for dyre. Gi et bedre tilbud til kunder over flere år. Ikke være trofast til et selskap, som ikke tar vare på kundene sine.

Svar fra Codan Forsikring
09.06.2021 08:23
Hei Knut, Ta gjerne kontakt med oss slik at vi kan gå igjennom avtalen du har hos oss idag. Du kan sende epost til [email protected] eller ringe direkte på 408 06 300 Hilsen oss i Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Pris har endret seg dramatisk"
1 syns denne omtalen er nyttig

Pris har endret seg dramatisk mye uten noe forklaring. Har kjørt feilfritt så lenge vi har hat Codan

Svar fra Codan Forsikring
09.06.2021 08:23
Hei Arnt! Takk for din melding. Vi ser gjerne over prisen på din forsikringsavtale. Send oss en mail på [email protected] eller ring direkte på 408 06 300. Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Rask behandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Får rask tilbakemelding på spørsmål og hjelp med forsikringene mine.

Martin R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"ENKEL OG GREI"
4 syns denne omtalen er nyttig

Det var lite skjemautfylling. Bare kort redgjørelse for de faktiske forhold. resten ordnet Codan og bilverkstedet. kunne gjerne sløyfet skadeskjemaet også. jeg var og er fullt kapabel til å redgjøre for fakta når det bare er en part .

Svar fra Codan Forsikring
09.06.2021 08:23
Hei Martin! Takk for at du tok deg tid til å skrive om din erfaring ved skadeoppgjør, det setter vi pris på. Hilsen Codan :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Meget dårlig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Vannskade sokkel, med inntrenging av vann som ikke ble oppdaget i tide. Skader på soverom som de påstår min forsikring ikke dekker. Har aldri hatt skade i de 15 årene jeg har vært kunde.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"kan ikke endre forsikring selv"
3 syns denne omtalen er nyttig

fin kundeservice, men dårlig at man ikke kan endre forsikring selv

Marianne
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

God kundeservice, men synes det har blitt litt dyrt

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"godt fornøyd"
3 syns denne omtalen er nyttig

er bra fornøyd med dem men da jeg har byttet bil vil jeg bare innhente tilbud fra andre da jeg tror dette er sunt

Svar fra Codan Forsikring
09.06.2021 08:23
Hei Kurt, hyggelig å høre at du er fornøyd:) Hilsen Codan
Kundetilfredshet
"Telefonsalg, tross stengt mobilnummer"
1 syns denne omtalen er nyttig

Setter liten pris på at selgere fra Codan ringer, selv om mobilnummer er stengt i BRR. Det er useriøst.

Svar fra Codan Forsikring
09.06.2021 08:23
Hei Lars, Takk for din melding. Dette skal selvfølgelig ikke skje. Vanskelig for meg å finne kontaktinformasjon på deg ut i fra kun fornavn. Send oss gjerne ditt nummer til [email protected], så skal vi sørge for at du blir fjernet hos oss. Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Oversiktlig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Enkle å kontakte. Følger opp. Problemfritt oppgjør etter assistanse med bil.

Jørgen J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kunedbehandling."

Legger frem pris over telefon, helt annen pris blir sendt pr epost. Holder ikke det som blir lovt.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Kontakt personer virker å være lette å få tak i, og bra service ved henvendelser"
3 syns denne omtalen er nyttig

Greit selskap med god service. Men ikke erfaring med skade oppgjør

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Profesjonell og særdeles hyggelig service."
5 syns denne omtalen er nyttig

Frossent vann med skade og utgifter til midlertidig løsning. Tok telefonkontakt med Codan og ble raskt satt over til en imøtekommende og løsningsorientert saksbehandler som også viste uvanlig kjapp oppfatningsevne. Ingen behov for gjentakelser og presiseringer fra min side. Smidig, kjapp og profesjonell service!

Svar fra Codan Forsikring
11.03.2021 09:50
Hei Ulla! Takk for en hyggelig og fin tilbakemelding. Denne gode tilbakemeldingen skal jeg ta videre med skadeavdelingen :) Hilsen oss i Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Løysningsorientert"
5 syns denne omtalen er nyttig

Min erfaring med Codan er at dei er solid forsikringsselskap, som finner løysninger til kundane. Kundeservice er meget bra, fant fort fram til ulike løysninger på mi problemstilling, der eg som kunde kunne velge fritt.

Svar fra Codan Forsikring
11.03.2021 09:44
Hei Runar! Takk for at du tok deg tid til å skrive en så fin tilbakemelding, det setter vi pris på :) Hilsen Codan
Jan E. F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Aldri opplevd en så rask og positiv saksbehandling i mitt snart åtti - årige liv."
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ringte inn en skade ca kl. 0900 torsdag den 26. februar 2021, og ble møtt av en hyggelig dame. Jeg forklarte hva skaden var ( mus hadde spist på ledningsnettet i bilen min, og jeg var meget spent på om dette ble dekket av cascoen min hos Codan. Hun svarte at hun trodde det, og hun ga meg et skadenummer. Jeg snakket så med verkstedet som opplyste at skaden på bilen var meget omfattende. Jeg var meget spent på om avgjørelsen hos Codan, og etter ca to timer tok jeg en telefon igjen. Da traff jeg igjen en hyggelig person som kunne opplyse at skaden var godkjent , og ville bli dekket av Codan. Jeg har aldri opplevd en slik rask og positiv saksbehandling, oblitt møtt med så hyggelige medarbeidere. Min kone og jeg har begge hatt våre biler i mange år forsikret i Codan, og det vil vi fortsette med.

Svar fra Codan Forsikring
11.03.2021 09:44
Hei Jan! Dette var en veldig hyggelig tilbakemelding å få, tusen takk :) Vi jobber hardt for at skadeprossessen skal være smertefri og rask for våre kunder! Hilsen oss i Codan.
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR