Codan Forsikring omtaler og erfaringer

169 verifiserte omtaler
3,7/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
7
av 22 innen
forsikringsselskap
64%
anbefaler
Codan Forsikring
Filtrer omtaler
57
48
29
11
24
Sorter omtaler etter
Viser av 169 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Codan Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ett selskap som er lett å forholde seg til"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ett selskap som er lett å forholde seg til... Lett å få tak i saksbehandlere som ikke skal presse på en nye forsikringer, og svarer lett og greit på spørsmål en måtte ha... Litt få saksbehandlere, og min var på ferie når jeg skulle ha bruk for de. Men andre stilte opp...

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Nektet å sende takstmann!!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Vår bil ble påkjørt bakfra da min sønn stoppet for et barn som gikk over veien i et fotgjengerfelt. Da jeg kontaktet selskapet i dag og ville høre hvordan det gikk med saken, og når de ville bestille takstmann for å se på skaden så fikk jeg beskjed om at vår sak var valgt ut som en teknisk vurderingssak? Og vi måtte dessverre vente til de hadde kommet til sin konklusjon.?? Jeg spurte om ikke en skadetakst ville være greit å ha når de skal trekke konklusjon men de nektet å takste bilen vår nå, selv om motparten har innrømmet feil. Motparten er forsikret hos Codan. Særdeles useriøs saksbehandling og oppførsel.

Gunnar B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Premieøkning for høy"

Anser at generell prisøkning på mine forsikringer er for høy, spesielt en økning på over 7% for bilforsikringen.

Gerd T. S. P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Misfornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

De vil ikke forsikre hytta!!! Den er for gammel! Saken er at på 50 tallet bygget de mye mer solid enn hva de gjør i dag.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Flinke folk"
1 syns denne omtalen er nyttig

Stiv på pris ifht bil og hus. Flere flinke hos Codan som kan det de selger og snakker om ifht vilkår osv.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Mange år uten noen som helst skade, så nektet de å gjøre opp når det kom en skade!"
7 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde 8 forsikringer over flere år, når jeg først fikk mitt første uhell, så dro de den så langt ut i tid og umulig å komme i kontakt med saksbehandler og deretter nektet for erstatningsplikt.

Min erfaring hold deg langt unna, dette er et selskap som ikke holder hva de lover...Det er bare ord og snakk for å få deg inn, deretter så blir du nærmest lurt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra på pris og ellers svært behjelpelig"

Synes å være bra på pris - men som vanlig er, usikker på om det skyldes at jeg har begrensninger i vilkår og poliser, som får prisen ned. Har ved skade vært ryddige og fremoverlent.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna dette forsikringselskapet"
6 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt bilene forsikret i Codan i flere år. Etter at det ble kluss med betaling innen tidsfrist 2 måneder på rad pga oppsettet i nettbanken, sa selskapet opp forsikringen uten å forholde seg til opplysningsplikten i Lov om forsikringsavtaler. Jeg kjørte dermed en og en halv måned uten forsikring på bilene uten å være klar over det (helt til jeg mottok vedtak om bruksforbud fra Statens Vegvesen).

Jeg har blitt generelt skeptisk til disse småselskapene etter min opplevelse med Codan, og betaler gjerne en litt høyere premie i et seriøst forsikringsselskap.

Anne G. P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Codan har vært serviceinnstilt og leverer det de lover. Har hatt bedre erfaring med reiseforsikring hos Codan enn hos Europeiske!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Prisene"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg synes prisene er blitt vesentlig høyere enn jeg hadde forventet.
Jeg hadde forventet å få litt mer rabatt pga. godt kundeforhold.
Ellers er kundebehandlingen utmerket.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Kundeundervurdering??!!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Inngikk avtale for ca 3-4 år siden pga prima skadehistorikk, og fikk gode premiepriser. Men nå har grådigheten slått til og nå måtte jeg betale for trofastheten - tok kontakt for å reforhandle avtaler, men telesupport er som en snakkemaskin uten vurderingsevne eller fullmakter. Etter flytting og oppsigelse ble jeg kontaktet for å fortsette som kunde med et noe bedre tilbud enn opprinnelig krav. Dette beviser at Codan prøver å lure sine klienter --men når de ikke lykkes "beklager de grådigheten" og biter i det sure eplet!!! Resultat og konklusjon: Ønsker ikke kontakt med slike og lignende forretningsforbindelser!

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Konkurerende priser???"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har ingenting å utsette på Codan, har god service, men jeg vet ikke om andre selskaper har tilbud som blir billigere for samme dekning.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ingen flexibilitet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vanskelig å treffe kundeservice på telefonen.. Når du endelig får tak i noen så er det aldri rett person. Og den du skal prate med er aldri tilstede.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd med Codan forsikring som selskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

Men ved oppføring etter brann har det vært forferdelig dårlig med entreprenøren de brukte.
Masse omarbeid. Ikke kommunikasjon / prosjekt oppfølging og håndverkere som ant ikke er faglærte engang! Og tatt sykt lang tid og ferdigstille, etter midlertidig brukstillatelse virker det som om de ikke gidder og gjøre resten ferdig..

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Arrogant kundebehandling"
3 syns denne omtalen er nyttig

Tidligere raskt skadeoppgjør i forbindelse med storm. I dag har de en holdning som jeg ikke setter pris på!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Forferdelig og urettferdig behandling etter skade!"
8 syns denne omtalen er nyttig

LES DENNE FØR DU VELGER CODAN FORSIKRING!

Du kjøper bare hodepine og problemer ved å velge den uærlige forsikring selskap (Codan)!
Velg et stort forsikringselskap som tar ansvar etter en ulykke!

Jeg ble yrkesskadet på jobben min i 2008. Flere leger og spesialister har bekreftet at jeg har blitt skadet på jobben men likevel Codan forsikring nekter dette.
Les mer om saken min via denne linken:

http://byavisa.no/2009/05/05/naer-doden-av-servo-svikt/

NAV også har bekreftet at jeg har blitt 100% arbeidsuføre i følge nevnte ulykken men Codan nekter dette med hjelp fra kurropte advokater og leger.
-Les linken under for å finne hvem jobber for Codan etter en ulykke:

http://www.lfn.no/Pdf/Dagbladet_2008-02-24_DetteErLegenDuIkkeVilMoteIRettenHvisDuBlirSkadetIEnUlykkeOgVilHaErstatning.pdf

Jeg har brukt åtte år av mitt liv for å kreve mine tapte rettigheter fra Codan forsikring i Oslo tingrett og Borgarting tingrett uten å lykkes per idag!
Codan forsikring nekter sine klare ansvar etter ulykken fortsatt selv om politi, staten og flere spesialister har bekreftet at jeg har blitt skadet i nevnte ulykken.
En skadet person får masse problemer ved siden av sine skader ved bruk av en forferdelig forsikring selskap som Codan.
Ikke ta sjansen og velg en annen forsikring hvis du skal være sikret etter en ulykke!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Håpløs kundebehandling"
4 syns denne omtalen er nyttig

Arrogant saksbehandler. Gjorde situasjonen helt håpløs for oss i forbindelse med en vannskade. Det hører med til historien at skaden skyldes feil fra en autorisert rørlegger og ikke noe vi kunne gjort noe med. Tør ikke tenke på hva dette selskapet ville gjort dersom vi selv hadde forårsaket denne skaden.
Vi bor nå på betongen i et hus uten sitteplasser og med tre kraftige vifter gående 24 timer i døgnet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Mellomfornøyd"

Syntes jeg fikk et bra tilbud prismessig i begynnelsen - men prisen har økt en del underveis. I tillegg har deres reiseforsikring kun dekning for 60 dager.

Hyggelige medarbeidere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Intet å bemerke med vår privatforsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Men det blir feil idet min forespørsel gjelder en felles feriebolig (familieeiendom) som deles mellom fire personer. Den brukes kun som ferieeiendom. Eiendommen er forøvrig fra ca 1882-1890.

Vedran P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Lover 75% bonus som senere ikke kan holde og setter ned"
3 syns denne omtalen er nyttig

De skylder på kunden, anklager kunden for feil opplysninger når kunden ikke har anelse som hva bonus innebærer. Uprofesjonelle ansatte som jeg har sjekket opp via facebook der de legger ut bilder over hele profilen om favoritt idolet sitt fra Wolf of Wallstreet.

Daniel U
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Meget bra"
1 syns denne omtalen er nyttig

De har en meget pliktoppfyllende kundeservice, som tar ting på alvor og følger opp. Vi vurderer nå å bytte pga at prisen for så mange forsikringer som vi benytter oss av er ganske høy.

Jan P. B
Kundetilfredshet
"Helt greit tror jeg!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bra men dyrt. Har aldri måtte bruke forsikringen så jeg har ingen erfaring sånn sett. I forhold til andre syntes jeg prisen var dyr.

Fredrik H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Meget fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Svært fornøyd!! :-) Hyggelig kundebehandling og service innstilt. :) Skulle ønske lengre åpningstider på telefon.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Billig, men udugelig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Hadde en skade på bilen i sommer, ringer inn og får inntrykk av at de egentlig driter i meg som kunde.
Sender inn skademeldings skjema, ringer inn igjen og får forklart at det ikke er tvil om hvem sin feil dette er, altså motparten. Får beskjed om å sette bilen på merkeverksted da det kreves fra forsikringselskapet for å få erstatning. Viser seg senere at det ble delt skyld og jeg sitter igjen med en regning på 46.000,-
Dette selskapet forbinner jeg med jug og fanteri!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Helt ok"
1 syns denne omtalen er nyttig

Gla i gebyrer og så er det forfallsdatoen. Hvorfor kan ikke jeg som kunde bestemme dette selv. Håper di kan få gjort noe med det.

Si hei til @Anna
Søk Bytt.no