Forsikring

Codan Forsikring omtaler og erfaringer

3,1/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
14
av 23 innen
forsikringsselskap
61%
anbefaler
Codan Forsikring
Filtrer omtaler
69
56
35
14
43
Sorter omtaler etter
Viser av 217 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Codan Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Veldig enkelt oppgjør via telefon"

Jeg var uheldig og rygget inn i døren på bilen til en i familien. Fylte ut en skademelding og skaden ble taksert. Det ringte en skadebehandler og sjekket at informasjon stemte og de ordnet alt. Eneste skaden jeg har hatt på mange år og kjekt med en som ordner alt enkelt på telefonen. Ringte en fra If og ville gi meg et bedre tilbud enn jeg hadde, hyggelig når Codan og mine forsikringer var vesentlig rimligere, så mye at If ikke ville prøve en matching på pris. Har ikke opplevd stor økning i pris, som jeg er vant til med andre selskap tidligere ved fornyelse årlig. Godt fornøyd med Codan.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Middels"

Rimelige forsikringer og brukbar kundeservice - men syntes at bare 60 dager på reiseforsikringen er for lite.....

Jens P. A
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Forsikring"

Sender bare kontrakter på mail. De avtaler å sende nye forslag i posten,men de dukker ikke opp. derfor ønsker jeg å sjekke tilbud fra andre leverandører.

Sammenlign tilbud på forsikring - få tilbud fra flere!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Tegnet forsikring hvor det var kontroll på campingvogn"
1 syns denne omtalen er nyttig

Da forsikringspapirene kom var det bare en faktura hvor de forskjellige objekter var listet opp med en forsikringpris for hvert objekt uten at det kom frem hva forsikringen gjelder. Jeg har nå etter 6 mnd. flyttet mine forsikringer til et annet selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Enkel skadebehandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

God skadebehandling har riktignokk bare hatt et par små, en skade på reiseforsikring en ca 800,- og en stjålet mobil tlf. Skiftet kunn fordi et annet selskap var noe billigere,kommer sikkert tilbake. Skiftet fra IF til Codan og halverte forsikringspremiene mine.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
""Rotete" opplegg."
1 syns denne omtalen er nyttig

Det virker som om Codan har et lite fleksiblt/uoversiktelig system når det gjelder fakturaer og lignende og oppfølging av saker.

Arvin J. F
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Foreløpig bra."
2 syns denne omtalen er nyttig

Da jeg ikke har hat behove for å bruke den ennå og håper det forsetter.Års prisen ble oppjustert uten forvarsel.Det er negativt.Prisen er bra.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Serviceinnstilte"

Jeg har alle mine private forsikringer i Codan. Enkelt og greit. Minst 10 år. Hatt en skade på bil, og dette gikk raskt og greit.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Lav inngang på forsikring, for så å plusse på premien for å ta igjen det tapte"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde Codan forsikring på mine biler, men når premien gikk opp 15% på ett år, sa jeg takk for meg

Dyr forsikring? Bytt!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Reidar L. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Etter at vi hadde flom."

Ble veldig bra her etter flommen,men ble veldig skuffet,da jeg ikke fikk dekket beis og arbeide jeg hadde sjøl med mine to terrasser. Har alle mine forsikringer i Codan,derfor ble skuffelsen desto større.

Ansgar B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Stoler ikke på selskapets oppnevnte takstfolk."
7 syns denne omtalen er nyttig

Takstmann for selskapet er i stor grad kjøpt opp for å ivareta selskapets interesser og ikke kundens. På samme skadedato med lik skade på 3 boliger (Vannskader forårsaket av kommunal hovedvannledning) ble 2 innmeldte skader til Codan behandlet ulikt. I all hovedsak skyldes dette at det ble brukt 2 forskjellige takstmenn der den ene fikk avslag på dekningen fordi denne tolket skaden feil. Den andre fikk dekning i Codan for lik skade men hvor det ble brukt en annen takstmann. Konklusjon: TAKSTMENN ER KJØPT OG BETALT AV SELSKAPET OG AVGIR EN TAKST TIL FORDEL FOR SELSKAPET I FRYKT FOR IKKE Å FÅ NYE OPPDRAG.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fungerer bra"

Bra hjemmeside og bra med SAS bonus på betalt forsikring

Svar fra Codan Forsikring
04.09.2018 08.42
Herlig å høre, Andre! Takk for tilbakemeldingen.
Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Helt ok men litt dyrt"

Helt grei kjekk betjening, men litt dyrt...

Svar fra Codan Forsikring
07.08.2018 13.07
Takk for tilbakemeldingen din, Geir.
Godt å vite at du er fornøyd med våre kundebehandlere :)
Vi er ikke nødvendigvis rimeligst på alle forsikringer. Vi har fokus på den samlede kundeopplevelsen, med gode priser, dekninger på forsikringer og service til kundene våre.
Hvis du trenger en gjennomgang av forsikringene dine, hjelper vi deg gjerne.
Med vennlig hilsen Codan
Steinar H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Strålende...god service"

Kanskje dyrt, mangler leasing dekning små skader med liten egenandel

Svar fra Codan Forsikring
16.07.2018 10.39
Takk for omtalen, Steinar. Godt å vite at du er fornøyd. Vi tar dine kommentarer med videre.
Når det gjelder leasingbil dekker vi resterende startinnskudd dersom bilen totalskades, med vår beste bilforsikring kasko pluss. :)
Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Alt for stor prisendring på et år +20%"

Ble lovet at pris skulle holde seg, men 20% opp på et år er alt for mye.

Svar fra Codan Forsikring
15.06.2018 21.03
Hei Arnulf.

Det er vanskelig å kommentere årsaken til prisøkning kun basert på omtalen her, men 20 % prisøkning uten f.eks. bonustap er sjeldent.

Håper du kontakter oss direkte vedrørende dette slik at vi kan sjekke det opp.

Vi har opplevd at flere med 12 betalingsterminer ser kun på første regning etter fornyelsen, ganger beløpet med 12 og tror prisen har økt. Men første regning er alltid for 35 dager og resterende 11 for 30 dager, derfor skal ikke første regning ganges med 12. Vi anbefaler alltid våre kunder å se på tilsendt forsikringsbevis for å se hele årsprisen på forsikringen.

Hilsen fra Codan
Dyr forsikring? Bytt!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Første forsikring"

Har ingenting å utsette på dem. Men Codan er også den eneste vi har brukt!

Svar fra Codan Forsikring
07.06.2018 10.53
Hei Rene.
Så bra at du er fornøyd med oss :) Det skal vi sørge for videre også.
Ha en fin dag. Hilsen fra Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Svak kundeservice"

Dårlig oppfølging på innsendt skademelding....

Svar fra Codan Forsikring
24.05.2018 13.58
Hei Gus. Det er ikke bra å høre. Kjenner ikke til hva slags skade du har etter det du skriver her, men fint om du kan ringe oss på 408 06300 så får vi gitt deg status på saksbehandlingen. Tilbakemeldingen din tar vi uansett videre.
Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Kollisjoner i fjor"

Jeg hadde kollisjoner i fjor, og Codan tok meg opptil 30% av rabattene.

Svar fra Codan Forsikring
09.05.2018 15.51
Hei Adam. Håper det gikk bra med deg under kollisjonen i fjor. Ta gjerne kontakt med oss på 408 06300 hvis du lurer på noe om skadebehandlingen :) Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Høye priser"
1 syns denne omtalen er nyttig

Høye priser. Ved skade på bil ville de bruke brukte deler for reperasjon. Dårligt...

Svar fra Codan Forsikring
08.05.2018 13.15
Hei Helge.
Så leit at du ikke er fornøyd med oss.
Det er helt vanlig praksis at de fleste forsikringsselskaps avtaleverksteder kan benytte brukte, men like gode bildeler til reparasjon av eldre bilmodeller. Du kan selvfølgelig ta kontakt med oss hvis du har noen spørsmål til dette eller ønsker en gjennomgang av dine forsikringer. Vi hjelper deg :)
Hilsen Codan
Eltontrond
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Meget godt fornøyd"

Veldig profesjonelle, meget gode kundebehandlere og alltid tilstedeværende for sine kunder.

Svar fra Codan Forsikring
13.03.2018 09.51
Hei Eltontrond. Takk for omtalen. Supert at du er fornøyd:) Slik skal det være.
Ha en fin dag! Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig dårlig oppfølging. Elendig kundebehandling."
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble behandlet som en skulle være kjæltring. Aldri opplevd slikt før.

Svar fra Codan Forsikring
06.03.2018 09.26
Hei Kjell. Det hørtes ikke noe hyggelig ut. Vet ikke hva saken din gjelder, men dersom du trenger å snakke med oss kan du ringe 408 06300 så ser vi selvfølgelig på saken. Hilsen Codan
Dyr forsikring? Bytt!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Pauline I
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Unngår å ivareta kunden"

Meningsløst å bruke et forsikringsbyrå som totalt unngår å ivareta kunden.

Svar fra Codan Forsikring
20.02.2018 15.48
Hei Pauline.
Det er veldig leit at du føler det slik, og vi kjenner oss ikke igjen i dette.
Selvfølgelig skal vi hjelpe våre kunder så godt det lar seg gjøre.
Kjenner ikke til hva som har skjedd, men dersom du savner svar/hjelp, ta direkte kontakt med oss på 408 06300, så ser vi på det :)
Hilsen Codan
Edvard S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Ikke å anbefale"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har ikke forståelse for at jeg trengte litt tid på å få betalt.

Svar fra Codan Forsikring
06.12.2017 11.35
Hei Edvard.
Synd å høre at du ikke er fornøyd med oss.
Vi gir våre kunder relativ lang betalingstid, som de fleste andre selskap. Faktura sendes alltid ut én måned før betalingsfrist, og hvis man ikke får betalt til fristen sendes det en betalingspåminnelse/purring som har betalingsfrist 3 uker etter opprinnelig frist. Hvis du har opplevd noe annet, ta gjerne kontakt med oss så ser vi selvfølgelig på det.
Ha en fin dag! :) Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Omtale om Codan"

Flinke, hyggelige, imøtekommende og behjelpelige ansatte. God pris og utrolig god kundeservice.

Svar fra Codan Forsikring
10.11.2017 21.15
Hei.
Hyggelig å høre at du er fornøyd med oss som forsikringsselskap og våre ansatte. Slik skal det være:)
Ha en fin dag videre.
Hilsen Codan
Bjørn O. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ok priser... Bra på skadebehandling"

Ok priser...Bra på skadebehandling. Dyr hvis fører nr 2 er under 23 år.

Svar fra Codan Forsikring
06.11.2017 13.47
Hei Bjørn.
Takk for omtalen. Det er viktig for oss slik at vi kan bli enda bedre. Ha en fin mandag:) Hilsen Codan
Søk Bytt.no