Meny

Codan Forsikring omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Gå til Codan Forsikring
3,3/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Middels
7
av 31 innen
forsikringsselskap
54%
anbefaler
Codan Forsikring
Filtrer omtaler
159
91
55
41
130
Sorter omtaler etter
Viser av 476 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Codan Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dette såkalte forsikringsselskapet kan du få gratis av meg"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg fikk avslag på reiseforsikringsoppgjør med følgende begrunnelse: Reisen var betalt med kredittkort (noe jeg gjorde nettopp for å ha forsikring). De utbetalte bare skadeoppgjør til kunder med helårs reiseforsikring.

Svar fra Codan Forsikring
01.10.2020 08:28
Hei Aud, Takk for din tilbakemelding. Kjedelig å høre at du har hatt den opplevelsen gjeldene reiseskade. Vi gjør alt vi kan for å sikre riktig og god behandling av saken din i henhold til vilkår og praksis. Send oss gjerne en formell klage til [email protected], så skal vi få sett på det. Hilsen oss i Codan
Kim D. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Konsumpris regulering"

Vært kunde i ett år nå, ikke hatt behov for og benytte forsikringen til nå, men de øker pris med nesten 800,- på et år som utgår ca 6,6% og legger det på "Konsumpris regulering", da tenker jeg at det er på tide og sjekke ut litt andre alternativ, syns det var noe drøyt påslag for et år, men kundeservice og slikt var helt ok, hyggelige folk.

Svar fra Codan Forsikring
01.10.2020 08:27
Hei Kim, Takk for din tilbakemelding. Leit å høre at du er skuffet over forklaringen på hvorfor du har fått på prisøkningen. Ta gjerne kontakt med oss igjen så kan vi se nærmere på saken. Du kan nå oss på telefon 408 06 300 alle virkedager 08:00- 17:00 eller på mail [email protected] Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Treg saksgang, vanskelige saksbehandlere. Mye generelt problemer. Lette og innbetale premier hos. :)

Svar fra Codan Forsikring
01.10.2020 08:25
Hei Tore, Kjedelig å høre at du har hatt den opplevelsen vedrørende din skadesak. Noen saker har lengre behandlingstid enn andre, da alle skadesaker er ulike. Vårt ønske er jo selvfølgelig at skadeoppgjøret skal skje så raskt og effektivt som mulig. Hvis du ønsker, kan du sende oss en epost til [email protected], så skal vi fått sett nærmere på saken. Hilsen Codan
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Stanset forsikring uten varsel"
2 syns denne omtalen er nyttig

Codan stanset forsikring uten personlig varsel. En termin var ikke betalt i tide. Forsikringen ble stanset og kunne ikke igangsettes uten av det ble tegnet ny avtale med ny - meget forhøyet - pris.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Uprofesjonell kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble påkjørt i 2019 bakfra på motorveien av en som hadde codan forsikring på bilen sin. Etter ulykken jeg har store varig helse plager og tap av all arbeidsinntekt på over 1.5 år... Jeg har tidligere sendt inn spesialist erklæringer og alle dokumenter til codan forsikring men codan har ikke svart ordentlig engang og jeg venter siden måneder på svar.

Kjell Å. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ingen anmerkniner"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ikke hatt noen problener.kan trygt anbefales til andre

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Helt greit"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ok, svarer og leverer. 👍Opplever at de er flinke på respons og nøyaktighet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Søppel og veldig lite profesjonell"
7 syns denne omtalen er nyttig

Verdens verste forsikringselskap når det kommer til å ha system. Krever at jeg skal betale en regning som er allerede betalt siden faktura avdelingen dems er hjerneskada folk som hadde ikke registrerte betalingen min i systemet hos dem. Har sendt dem kontoutskrifter men hver gang finner de en ny unnskyldning og hver gang driter de seg ut og bytter saksbehandler. Så nå snakker jeg med fjerde saksbehandler som snakker piss (de står fast på sitt selvom dem er feil) en gjeng komplett idi%#er! Skal anmelde dem til både Politi og forbrukerrådet for svindelforsøk. HOLD UNNA DETTE SELSKAPET.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Solid"
2 syns denne omtalen er nyttig

De oppfyller dine sine krav og følger norske rettigheter og lovverk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Gode priser og kjappe ved båtskade"
7 syns denne omtalen er nyttig

Generelt har de gitt meg gode priser som hverken IF, Storebrand eller SRBank har klart å matche på Tesla og Båt. Hadde en båtskade ifjor og dette ble ordnet opp i kjapt og greit av Codan. Generelt har jeg også hatt kjempebra inntrykk av kundeservicen.

Deividas M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra alt som det skal"
6 syns denne omtalen er nyttig

Bra forsikringsselskap, de kan bli bedre kundeservice, noen har ikke kontaktet meg, med ny tilbud etter 1 år ...

Linnea B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Forsikringen har steget i pris"

Forsikringen har steget i pris og jeg får ikke oppgitt grunn hos kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Rask saksbehandling og god kunderservice"
7 syns denne omtalen er nyttig

:-) Lett å komme i kontakt med, behjelpelige, god kundeservice. Rask saksbehandling. :-( kraftig prisøkning det siste året.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra selskap!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har ikke trengt de så mye men når jeg har hatt kontakt har det vært topp service:)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt og dårlig service"
4 syns denne omtalen er nyttig

Betaler 9300 i forsikring pr. år på en bil hos Codan. Fikk tilbud på 6300 hos Storebrand på samme forsikring. Codan var ikke interessert i å gå ned i pris. De ville heller miste meg som kunde. Jeg har ikke hatt noen uhell så jeg er ingen dårlig kunde heller. Nå har jeg kjøpt bil nr. 2 og Storebrand kom igjen med et bedre tilbud. Veldig skuffende av Codan.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ekstremt dårlig skade avdeling. Lang tid på oppgjør."
2 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig skade avdeling. Umulig å kommunisere. Nekter for dokumenter de mottar i forbindelse med skade. Veldig lang tid på oppgjør, hvis man får oppgjør, blir feil, da de ikke legger riktige opplysninger til grunn. Ikke anbefalt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skadesak på bolig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Elendig service, ordner ikke opp i skadesak. Lure virkelig på hvorfor jeg har forsikring. Er fortsatt ikke ferdig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Mistede fordele"

Flere fordele vi havde fra start er fjernet - føler Codan har blevet en del mere kostbar å bruke.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke anbefalt"
5 syns denne omtalen er nyttig

Enkel vannskade i himling på bad tok 2 år! Dette skjedde i mai 2018. Takst mann kom over 1 mnd seinere. Han var det eneste profesjonelle part i denne prosessen. Etter takst var utført, nektet de å dekke skaden. (Selv med den dyreste forsikringen INNBO+) Så var de villig til å betale 1/3 av summen oppgitt iht takst rapport, minus egenandel. Hvor de uttalte i mail: Om den oppgitte sum ikke godkjennes, vil all utbetaling frafalle pga badets alder. Selv om takst bemerket badet som i veldig god stand tross alder. I frykt for å ikke få noe, bekreftet vi sum tilsvarende 1/3 av hva takst sa, minus egenandel. De bekreftet utbetaling og godkjente fra dem sin side november 2019. I dag mai 2020 2 år etter har vi fortsatt ikke mottatt penge vi har krav på. Skal sies vi fikk en liten brannskade 2 dager etter vannskaden, men det var dekt av ett annet selskap. De var raskt på plass, ordnet opp og utbetalte før Codan hadde rukket å sende takstmann. Så ikke alltid gå etter det billigste selskapet når det kommer til hus. Tips til slutt! Be de alltid bekrefte hva som er sagt over tlf på mail;) Hos oss tok det over 2 år for en enkel vannskade i himling, vil ikke anbefale Codan.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke service, en ganske vag selskap.."
2 syns denne omtalen er nyttig

Ser subjektivt på kundene. Ikke være der til og forklare om rettigheter, løsningsorinterte og utrolig U innstilte ved kontakt. Anbefaler ingen de igjen.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Anbefales av norsk familieøkonomi"
2 syns denne omtalen er nyttig

Venter på oppgjør etter avbestilling av reise til Spania. Det lar vente på seg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Grei opplevelse"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har vært greit, ikke hatt så mye kontakt da jeg er ung og kun hatt forsikringen i 2 år ca.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Har hatt de i minst 20 år, hevet premie plutselig med 25 % da sa jeg opp."

De må ikke tro at selv trofaste kunder i 20 år ikke følger med på kraftige premiehopp.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Grei kundebehandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

Grei kundebehandling får alltid det jeg ber om av tålmodige kundebehandlere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Virkelig dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Takstmannen hos selskapet hører ikke en gang på verkstedet om årsaken. Dette til å med etter flere mekanikker som har kommet inn på bildet og støttet at skadet var en ulykke. Det var til å med Kasko+ forsikring ... OM du velger denne selskapet være obs at de ofte vil ikke dekke skader.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR