Hei! Klikk på meg hvis du trenger hjelp!

Codan Forsikring omtaler og erfaringer

161 verifiserte omtaler
3,7/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
7
av 22 innen
forsikringsselskap
66%
anbefaler
Codan Forsikring
Filtrer omtaler
55
47
26
10
23
Sorter omtaler etter
Viser av 161 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Codan Forsikring?
Inger-Lise
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Grådighetskultur!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dere har blitt så dyre at det er på tide å bytte. Prisøkningen på blant annet moped går fra 500,- til 800,-!

Hans-Diedrich V. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Etter nesten 7 år i Codan er dere fortreffelige, og har bare godt og si om dette selskapet!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bedre selskap skal en lete lenge etter! Etter 7 år som forsikringstager i dette selskap vil jeg anbefale på det sterkeste, og la deg skjemme bort!

Dan T. P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Faktura regning"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hei..
Er ikke fornøyd med prisen for bilen min hos Codan forsikring... Alt for høyt.
I 2013 kjøpte jeg bilen var fra 8888 kr i året, så stiger den nå til 9446 kr i år.
Bilen min er 10 år gammel.. Vurder å bytte nye forsikringen snart..
Dan Terje P***

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Faktura"

De klarer ikke forandre betaling fra en termin til månedlig betaling på forsikring. Er viktig for meg og ha månedlig betaling.

Bob R. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Meget bra, og gunstig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Codan er et veldig greit forsikringsselskap. Eneste jeg har å utsette på Codan, er at di i en skadesak ikke "står på" for kunden, når kunden selv legger frem en sak.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Helt ok"

Litt dyrt tror jeg, og bonus er feil på bil 2. Har 75% på bil 1, men bare 50% på bil 2. Og jeg har kjørt skadefritt i 15 år.

Nasser M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Forsikring"

Jeg synes premie er høy - hvis jeg får billigere forsikring et annet sted selv sagt jeg bytter.

Da må det være like bra servis, ellers ikke.

Kim A. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Generelt bra"

Ville kondemnere en sjelden sykkel, måtte gå ned på forsikringsutbetaling og fikse den selv for å beholde den.

Sidsel K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"God forsikring"

Hjelpsomme på telefonen og god forsikringen på min Polo. Men har lyst til å sjekke priser på andre selskaper.

Ingerid B. B. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig kundebehandling, dårlig skade (Hadde alle forsikringene samlet der før, men flyttet alle med unntak av bilene og båten)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Røveri"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble fristet til å bytte til Codan etter prissjekk på forsikringer. Fikk pristilbud på 17. 900 kr pr år noe som var en ok pris, mens prisen påfølgende år gikk opp til 27. 030 kr. Prisoppgangen passerte da 51% og jeg bytter selvfølgelig til ett mer seriøst selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Misfornøyd med økt årlig premie på forsikringsobjekter"

Års premie økt på samtlige forsikrede objekter. Økt med flere hundre kr etter første års kundeforhold.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra kundeservice"

Kundeservicen er rask og tar telefonen.
Utrolig god service i skade på datautstyr.
Ikke så god oppfølging etter skade på bil.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Er fornøyd med Codan"

Service er meget bra,ønsker at prisen på forsikringer kunne hvert lavere.Derfor ønsker jeg tilbud fra andre for å sammenligne å se hvordan Codan ligger på pris.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Veldig enkelt oppgjør via telefon"

Jeg var uheldig og rygget inn i døren på bilen til en i familien. Fylte ut en skademelding og skaden ble taksert. Det ringte en skadebehandler og sjekket at informasjon stemte og de ordnet alt. Eneste skaden jeg har hatt på mange år og kjekt med en som ordner alt enkelt på telefonen. Ringte en fra If og ville gi meg et bedre tilbud enn jeg hadde, hyggelig når Codan og mine forsikringer var vesentlig rimligere, så mye at If ikke ville prøve en matching på pris. Har ikke opplevd stor økning i pris, som jeg er vant til med andre selskap tidligere ved fornyelse årlig. Godt fornøyd med Codan.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Middels"

Rimelige forsikringer og brukbar kundeservice - men syntes at bare 60 dager på reiseforsikringen er for lite.....

Jens P. A
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Forsikring"

Sender bare kontrakter på mail. De avtaler å sende nye forslag i posten,men de dukker ikke opp. derfor ønsker jeg å sjekke tilbud fra andre leverandører.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Tegnet forsikring hvor det var kontroll på campingvogn"
1 syns denne omtalen er nyttig

Da forsikringspapirene kom var det bare en faktura hvor de forskjellige objekter var listet opp med en forsikringpris for hvert objekt uten at det kom frem hva forsikringen gjelder. Jeg har nå etter 6 mnd. flyttet mine forsikringer til et annet selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Enkel skadebehandling"
2 syns denne omtalen er nyttig

God skadebehandling har riktignokk bare hatt et par små, en skade på reiseforsikring en ca 800,- og en stjålet mobil tlf. Skiftet kunn fordi et annet selskap var noe billigere,kommer sikkert tilbake. Skiftet fra IF til Codan og halverte forsikringspremiene mine.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
""Rotete" opplegg."
1 syns denne omtalen er nyttig

Det virker som om Codan har et lite fleksiblt/uoversiktelig system når det gjelder fakturaer og lignende og oppfølging av saker.

Arvin J. F
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Foreløpig bra."
2 syns denne omtalen er nyttig

Da jeg ikke har hat behove for å bruke den ennå og håper det forsetter.Års prisen ble oppjustert uten forvarsel.Det er negativt.Prisen er bra.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Serviceinnstilte"

Jeg har alle mine private forsikringer i Codan. Enkelt og greit. Minst 10 år. Hatt en skade på bil, og dette gikk raskt og greit.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Lav inngang på forsikring, for så å plusse på premien for å ta igjen det tapte"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde Codan forsikring på mine biler, men når premien gikk opp 15% på ett år, sa jeg takk for meg

Reidar L. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Etter at vi hadde flom."

Ble veldig bra her etter flommen,men ble veldig skuffet,da jeg ikke fikk dekket beis og arbeide jeg hadde sjøl med mine to terrasser. Har alle mine forsikringer i Codan,derfor ble skuffelsen desto større.

Ansgar B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Stoler ikke på selskapets oppnevnte takstfolk."
7 syns denne omtalen er nyttig

Takstmann for selskapet er i stor grad kjøpt opp for å ivareta selskapets interesser og ikke kundens. På samme skadedato med lik skade på 3 boliger (Vannskader forårsaket av kommunal hovedvannledning) ble 2 innmeldte skader til Codan behandlet ulikt. I all hovedsak skyldes dette at det ble brukt 2 forskjellige takstmenn der den ene fikk avslag på dekningen fordi denne tolket skaden feil. Den andre fikk dekning i Codan for lik skade men hvor det ble brukt en annen takstmann. Konklusjon: TAKSTMENN ER KJØPT OG BETALT AV SELSKAPET OG AVGIR EN TAKST TIL FORDEL FOR SELSKAPET I FRYKT FOR IKKE Å FÅ NYE OPPDRAG.

Si hei til @Anna
Jeg vil sammenligne selskaper
Jeg vil lese omtaler om et selskap
Jeg vil skrive en omtale om et selskap