Meny

Codan Forsikring omtaler og erfaringer

2,9/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
18
av 29 innen
forsikringsselskap
52%
anbefaler
Codan Forsikring
Filtrer omtaler
117
77
52
34
107
Sorter omtaler etter
Viser av 387 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Codan Forsikring?
Golfmannen
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Super service"

Fikk god og effektiv service av rådgiveren min. Ga meg en tydelig forståelse for selskapet og hvorfor jeg burde inngå en avtale med dem. Svarte på alt jeg hadde av spørsmål og generelt gjorde at jeg følte meg sett og hørt.

Svar fra Codan Forsikring
10.04.2019 09.10
Hei Golfmannen,
Takk for en fin tilbakemelding og godt å høre at vår kunderådgiver tok seg tid til å forklare godt.
Hilsen Codan :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Litt kronglete opplevelse"

Bagasje to døgn forsinket. Sendte skademelding da jeg var kommet hjem 17.mars. Fikk bekreftelse email om at jeg ville få et skadenummer i løpet av et par dager. Den kom aldri, tok da telefonkontakt med selskapet. De kunne ikke finne skademeldingen, de skulle undersøke mer, og kontakte meg, fikk ganske kjapt en email om at de ikke kunne finne skademeldingen med en hentydning om at det var jeg som ikke hadde gjort alt rett. Tok da en screenshot av bekreftelse emailen og sendte, fikk da svar om at de plutselig hadde funnet skademeldingen min, men vedleggene var forsvunnet på veien... så jeg måtte sende alt på nytt. I dag 27.mars har jeg fortsatt ikke mottatt beløpet jeg har rett på. Til sammenligning da jeg hadde reiseforsikring hos IF gikk alt knirkefritt da bagasjen var forsinket, det tok 3 dager fra jeg sendte skademeldingen til beløpet var inne på konto. Så dette ble alt for kronglete etter min smak.

Svar fra Codan Forsikring
10.04.2019 09.09
Hei Line,
Beklagelig å høre om din opplevelse, slik skal det ikke være. Hvis du fortsatt ikke har mottatt svar fra reiseavdeling vil jeg gjerne at du tar kontakt med oss på kunde@codanforsikring.no, slik at vi kan ta dette videre og sjekke opp.
Hilsen oss i Codan.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Veldig god hjelp"

Absolutt den beste kundeservicen jeg har fått over telefon. Hyggelig og enkelt. Hun dro ikke samtalen noe lengre enn det den trengte å være, og det setter jeg stor pris på. Min erfaring er i hvert fall veldig god. Jeg hadde noen spørsmål etter kjøpet, og de var veldig hjelpsom over mail også. God deal hadde de også!

Svar fra Codan Forsikring
10.04.2019 09.09
Hei Alan
Takk for en hyggelig tilbakemelding, det setter vi utrolig stor pris på. Vi skal love å ta godt var på deg som kunde.
Hilsen Codan :)
Fredrik W. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
"God kommunikasjon og klare retningslinjer!"

Codan scorer høyt på kundebehandling, og gir oversiktlige dokumenter angående forsikringer. Stort pluss med vilkårsgaranti dersom man er usikker på hva forsikringene dekker!

Svar fra Codan Forsikring
29.03.2019 11.35
God dag Fredrik,
Godt å høre at du er fornøyd med kundebehandlingen og dokumentene vi sender ut. Vi jobber kontinuerlig med våre forsikringsdokumenter, slik at det skal være mest mulig oversiktlig for våre kunder.
Hilsen Codan :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Storfornøyd"

Veldig fornøyd med selskapet. Rådgiver er tilgjengelig hele tiden og hjelper til når jeg trenger det.

Svar fra Codan Forsikring
29.03.2019 11.35
Hei Ashdar,
Tusen takk for en hyggelig tilbakemelding, det setter vi stor pris på :)

Hilsen alle i Codan.
Måbetaledobbelt
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Alt greit helt til du flytter forskring"

De nekter å si opp bilforsikring og påstår de ikke har fått opphørsmelding fra nytt forsikringselskap, selv om de ligger inne på TFFAuto at forskiring opphører fra den datoen nytt selskap overtar.

Svar fra Codan Forsikring
29.03.2019 11.35
Hei,
Det er vanlig praksis i alle selskaper at man sender en oppsigelse med 30 dager oppsigelsestid til selskapet det skal ta over for. Vi kan ikke gå kun gå ut i fra TFFAuto da hvilke som helst forsikringselskap kan stille en garanti når de måtte ønske.

Det pleier å løse seg veldig raskt ved å ta kontakt med ditt nye selskap å be de kontakte oss, slik at vi kan ordne opp dette oss i mellom og du slipper å være en mellomperson.

Hilsen Codan
Per S. F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Vanskelige, ikke hjelpsomme når skade har skjedd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fruen påkjørt i arbeid å det eneste de tenker på er å ikke stå ansvar for et ødelagt liv som har blitt uføre etter skaden. Stakkars ansatte som er så uheldige at firmaet bruker codan.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dålig kundebehandling"
4 syns denne omtalen er nyttig

Codan dårlig kundebehandling Min kundebehandlare på codan misstro mig og dragit ut på min behandling i fyra ukker. Men kundebandlaren är ikke någon dålig person, det är just sättet han eller hon bemöter mig på via telefon og dessvärre de dåliga kunddirkettiv. Det hände något på min resia, men han eller hon ikke tro alls på mig. Känner mig väldigt kränkt og vet ikke vem jag kan kontakta i det här ärendet. Jag har skickat in alla kvitteringar, men känner att jag blir riktigt dålig behandlad. Og nu när olyckan var framme så blir man missbetrod, og kränkt! Ingen respekt alls. Nu har kundebehandlingen tagit fyra ukker, viket skulle ha tagit 7 dagar max. Enligt säljaren om något skulle inträffa så skulle det ta 4 dagar, og ikke 4 ukker, stor skilnad. Nu har jag blivit kontaktad av VG det är andra kunder som har blivit illa behandlade men jag har sagt att jag ska invänta beslut, og ge codan en chanse. Men mitt ärende kunde ha löst enkel og nämt, men ändo väljer min handläggare att in i det sista att ikke tro på mig. Nu värdera jag att skift forsekringsbolag, så här dåligt får man absolut ikke bli behandlad :(

Svar fra Codan Forsikring
29.03.2019 11.35
Hei,
Takk for din tilbakemelding. Kjedelig å høre at du har hatt den opplevelsen gjeldene reiseskade. Vi gjør alt vi kan for å sikre riktig og god behandling av saken din i henhold til vilkår og praksis.

Jeg ser at du har sendt inn dette til kundeboksen vår også, slik at vi har fått tatt dette videre.

Hilsen oss i Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundebehandling"
4 syns denne omtalen er nyttig

Vanskelig å ha med å gjøre når det kom til skadeoppgjør på bil. Svarer ikke på tlf eller mail uten å måtte purre. Dårlig kundebehandling.

Svar fra Codan Forsikring
29.03.2019 11.35
Hei Synne,
Det er leit å høre at du har hatt den opplevelsen med vår skadeavdeling. Noen saker tar lengre å behandle enn andre. Jeg klarer ikke å finne din skadesak basert på kun fornavn, så fint om du kunne sendt en epost til kunde@codanforsikring.no - slik at jeg får tatt dette videre.

Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd, men dessverre blir man aldri belønnet for å være trofast"

Fornøyd med pris og dekning selv om jeg ikke har hatt brukt for forsikringen. Har derfor ingen omtale av skadeoppgjør.

Svar fra Codan Forsikring
19.03.2019 11.43
Hei Jardar,
Godt å høre at du er fornøyd med pris og dekning. Vi vil veldig gjerne ta vare på kundene som er lojale og trofaste - send oss gjerne en epost til kunde@codanforsikring.no slik at vi kan gå over avtalen din.

Hilsen Codan :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Falsk trygghet"
3 syns denne omtalen er nyttig

Spar dere bryet å styr unna. Problemene kommer med skaden når dere trenger det. Forholder seg ikke til egne vilkår for å sno seg unna ansvar. Ventet over 6 mnd på oppgjør. Uten å komme noen vei. Styr unna...

Svar fra Codan Forsikring
19.03.2019 11.43
Hei Trond,
Litt vanskelig å finne din skadesak ut i fra kun fornavn. Noen skadesaker tar litt lengre tid enn andre, men seks måneder er absoloutt ikke normalen. Kan du sende oss en epost til kunde@codanforsikring.no - så vi kan se litt nærmere på dette.

Hører fra deg - Hilsen Codan.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Vilkårsgaranti"
2 syns denne omtalen er nyttig

Byttet fra Gjensidige, som har mobilglassforsikring inkludert i innbo pluss, egenandel 500. Fikk en skade på sønnens telefon og regnet med at dette var grei skuring. Codan med vilkårsgaranti: 4000 i egenandel (glasset koster 1300 å fikse). Dermed har jeg tapt alt jeg eventuelt tjente på å bytte til Codan i utgangspunktet.

Svar fra Codan Forsikring
19.03.2019 11.42
God dag Thor,
Det er dessverre slik at man ikke alltid kan være best på alt når det kommer til vilkår og pris. Noen ganger har vi en dekning et annet selskap ikke har og omvent. Vi jobber hele tiden med villkårene våre og gjør det vi kan for å være konkurransedyktig - takk for din tilbakemelding, jeg skal ta dette videre.
Hilsen oss i Codan.
Kristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Behjelpelige helt til den dagen du trenger dem"
3 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundeservice. Veldig behjelpelige de to første årene da ting gikk smertefritt. Vanskelige å forholde seg til den dagen man hadde bruk for dem som forsikringsselskap.

Svar fra Codan Forsikring
19.03.2019 11.42
Hei Kristian,
Takk for din tilbakemelding. Synd at du har hatt det intrykket av vår skadeavdeling. Hvis du ønsker kan du sende en klage til kunde@codanforsikring.no - så skal vi selvfølgelig tatt dette videre.
Hilsen Codan.
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Dårlig tilbud og service.."
1 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig tilbud og service.. de ringte meg flere ganger om dagen, og har takket nei til tilbudet de har gitt til meg, det var værste kundeservice jeg har opplevd, veldig uhøflig mann som jobber der.

Svar fra Codan Forsikring
26.02.2019 09.55
Hei Robert.
Kjedelig å høre at du har hatt den opplevelsen med en av selgerne våre. Hvis du ønsker så kan du gjerne sende oss en epost til kunde@codanforsikring.no - slik at vi får sett hvem du har snakket med og vi kan ta dette videre internt.
Hilsen Codan
Braincooler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Overpriset og DYRT"
1 syns denne omtalen er nyttig

Først hadde vi en Nissan Leaf her. Vi "forsikret bilen i farta" i en hektisk hverdag og sjekket ikke pris andre steder. Gikk 3 mnd, så sjekket jeg noen andre forsikringsselskap. Vi betalte nesten dobbel pris, enn hva alle de andre store selskapene skulle ha (dette var kun for vanlig kasko forsikring, ikke super). Byttet på dagen. I dag har vi en ny bil. BMW 535xD. På superforsikring skal Codan ha nesten 19000kr, og denne prisen var kun hypotetisk, fordi man må ha MINST 3 forsikringer hos de for å kunne forsikre noe over 530D. Latterlig dårlig. Valgte en av de andre store (skilte kun kronestykker på de forskjellige), med superforsikring betaler jeg nå heller 6000kr. Tror jeg ALDRI kommer til å velge Codan, om de ikke gjør noe med prisene og vilkårene sine. Betaler ikke over 3 ganger så mye for det samme produktet. Hallo...?

Svar fra Codan Forsikring
26.02.2019 11.22
Hei Braincooler.
Synd at vi ikke konkurrere på pris når det gjaldt deres Nissan Leaf, det er mye som skjer med prisene rundt elbiler om dagen - da dette generelt er veldig nye biler på markedet og man har lite skadehistorikk på disse type biler.

Når det gjelder deres BMW er dessverre slik at noen biler er vi dyrere på enn andre og da spesielt biler med mye hestekrefter hvor det også er krav om et totalkundeforhold.

Hilsen oss i Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Super fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Min mor og jeg har codan, og jeg fikk motorhavari. Jeg ringte til codan og de sa bare kjør den på verkstedet så fikk jeg leiebil og alt var i orden innen jeg kom dit med falken. Så var bare og gå inn og hente nøklene. Min mor hadde en kollisjon for 1mnd tilbake, ringte inn til codan, og takserte skaden, fikk verksted time rett over jul, og nå er den på oppreting, leiebil fikk hun i tilsvarende størrelse, akkurat som de lovet. Så alt i alt er jeg kjempe fornøyd med Codan, og har kjøpt både Hus, innbo og reise forsikring der nå :) Takk for at dere gjør en så god jobb, med så greie medarbeidere. Veldig lett å komme i kontakt og god hjelp når du trenger det!

Svar fra Codan Forsikring
30.01.2019 12.14
Takk for tilbakemelding Simen, veldig hyggelig å høre at dere er fornøyde :) Vi skal sørge for at du blir godt invaretatt som kunde videre også!
Hilsen oss i Codan.
Sverre C
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Rotet med fakturaen min, brukte 8 mnd før de sa fra."

Fikk en regning på 6000 kr fordi DE hadde rotet med regningen min, og jeg ikke hadde betalt nok hver mnd. Dette brukte de 8 månder på å oppdage, brukte så 3 mnd til før de klarte å si fra hvordan det skulle fikses. Ble lovt å bli oppringt, ble aldri det.

Svar fra Codan Forsikring
30.01.2019 12.14
Hei Sverre
Leit å høre at du har opplevd slik rundt faktura på dine forsikringer. Vi hadde beklageligvis en feil fakturasystemet som gjorde at fakturaene ble satt på hold en god periode - du skulle selvfølgelig blitt kontaktet i etterkant og funnet en løsning. Kan du sende oss en epost til kunde@codanforsikring.no - slik at jeg kan finne deg i systemene og ta dette videre.
Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Håpløse ved skade"
1 syns denne omtalen er nyttig

Selskapet virker veldig bra, men når det oppstår en skade blir selskapet fryktelig vanskelige å ha med å gjøre. Er blitt skuffet og kommer til å bytte selskap umiddelbart.

Svar fra Codan Forsikring
30.01.2019 11.57
God dag Hanne,

Det er leit å høre at du er misfornøyd med skadebehandlingen hos oss. Vi gjør alt vi kan for å sikre riktig og god behandling av saken din i henhold til vilkår og praksis. Jeg får dessverre ikke funnet deg i systemene med kun fornavn- hvis ønskelig kan du sende inn en epost til kunde@codanforsikring.no. Slik at jeg kan få tatt dette videre med riktig avdeling.
Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Nästan svindel - misstänker ekonomiska problem."

*Tre veckor efter jag betalt den första räkningen på 244,- får jag ett "varsel om oppsigelse" och krav på ännu en faktura som jag aldrig sett. De sänder alltså krav och hotar med uppsägelse/inkasso på fakturor som man aldrig fått originalet av. Misstänker ekonomiska problem hos Codan. Blev lovad SAS-eurobonuspoäng av rådgivaren/säljaren som jag tecknade försäkringen av. Fick inga utbetalda och nu har jag fått reda på att deras samarbete med SAS eurobonus har upphört. Känner mig helt svindlad och avråder alla från att skaffa Codan.

Svar fra Codan Forsikring
17.01.2019 09.41
Hei Andy,
Kjedelig å høre at du har hatt den opplevelsen her hos oss. Vanligvis så forskuddsbetaler man forsikringen sin hos oss, så første faktura er etterfakturering og faktura nummer to er forskuddsfaktura - derfor kommer disse veldig nærme hverandre. Når det gjelder purring på faktura, er vi pålagt til å informere konsekvensen hvis man ikke betaler, skal mye til før denne går ut med manglende betaling.
På gitt tidspunkt som du tegnet forsikringene visste vi ikke at SAS-eurobonus avtalen skulle opphøre - så dette beklager vi.
Hilsen Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Saksbehandler lyver, svindel og bedrageri, kan de virkelig fortsette i Norge"

Unngå Codan lyver. Står ikke til ansvar for hva de sier. Svarer ikke på brev. Oppfører seg truende hvis man ikke trekker saken. Slenger på røret.

Svar fra Codan Forsikring
17.01.2019 09.39
Hei Linn,
ikke hyggelig å høre at du har hatt den opplevelse med vårt skadekontor. Vanskelig for meg å sette meg inn i saken, da jeg ikke finner deg på kun fornavn. Send oss gjerne en epost til kunde@codanforsikring.no - slik at jeg kan ta dette videre internt.
Hilsen oss i Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Har fått veldig god behandling i Codan"

Eg sparte over kr 15 000 på å flytte forsikringene til Codan og er svært fornøgd med den behandlinga eg har fått til no.

Svar fra Codan Forsikring
19.12.2018 10.42
Hei Atle,
Så hyggelig å høre at du er fornøyd, vi lover å ta godt vare på deg som kunde.
Ønsker deg og dine en god jul.

Hilsen Codan :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Det dårligste selskapet, bare svindler folk!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Hadde en skade på bil og politiet var til stedet, ikke min feil, codan mener etter 4 måneder de ikke betaler for bilen og at jeg har gjort skadene selv. Som jeg har bevis på ikke er sant.. uten noen grunn fikk jeg avslag og tapt 400.000kr på bilen, men har advokat på saken nå, og alt er på min side! Anbefaler ikke at noen velger codan! Hadde topp tesla forsikring hos dem, som er bare svindel!

Svar fra Codan Forsikring
02.01.2019 10.14
Hei Matin,
Kjedelig å høre at du hadde den opplevelsen. Klarer ikke å finne frem denne skadesaken ut i fra kun fornavn. Send oss gjerne en formell klage på kunde@codanforsikring.no - slik at vi får tatt dette videre internt. Hilsen oss i Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Utbetaling"
4 syns denne omtalen er nyttig

Venter på oppgjør ved skade... har en saksbehandler som nesten ikke vil prate med meg. Pengene ble utbetalt for en uke siden, og fortsatt ikke inne på konto! Blir nok bytting av forsikringsselskap ja!

Svar fra Codan Forsikring
18.12.2018 09.50
Hei Rita,
Forstår at du ikke har hatt den beste opplevelsen med skadesaken din her hos oss. Er dessverre ikke nok informasjon med kun fornavn for å se hva saken gjelder, send oss gjerne en epost til kunde@codanforsikring.no - så skal jeg få tatt dette videre og sjekket opp.

Hilsen oss i Codan.
Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Andreas T
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Topp kundeservice, gode forsikringsavtaler."
1 syns denne omtalen er nyttig

Snakket først og fremst med en dyktig og hyggelig salgsperson med god kunnskap og kjennskap. Avtalene har bred dekning og inkluderer mye ekstra vi som kunder setter pris på. Rimelige priser på «pluss» forsikringene.

Svar fra Codan Forsikring
22.11.2018 10.53
Så hyggelig å høre, Andreas! Tusen takk for tilbakemelding
Hilsen oss i Codan
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Gode vilkår til en god pris"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter en gjennomgang viste det seg at Codan har meget gode betingelser og vilkårgaranti, like bra/bedre enn hva jeg hadde fra før til en god pris. God gjennomgang med forsikringsrådgiver, som så våre dekningsbehov.

Svar fra Codan Forsikring
22.11.2018 10.36
Godt å høre at du er fornøyd med servicen vår, Leo. Tusen takk for tilbakemeldingen.
Vennlig hilsen Codan
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR