DNB Forsikring har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Har tatt DNB / tidligere Vital ved fler tilfeller første gang i 2000 over noen år og andre gang nå fra 2014-2016. Har hatt noen erfaringer med skadeoppgjør ved begge anledninger som er bekymringsfullt. I 2000 truet de med at de økte polisen med x 5 hvis jeg tok ut kaskoskade på motorsykkel og senere i 2003 nektet de å betale ut for stjålet bag på reiseforsikring, da jeg hadde bopel i Danmark. Ønsket da å si opp mine andre forsikringer (for man må jo ha forsikring) og fikk da beskjed at de kunne jeg beholde, selv om jeg bodde i Danmark.. Nå i nyere tid hadde jeg en liten vannskade på parkett i huset. Takstmann vurderte skaden og konkluderte med at DNB skulle dekke skadene. Fikk så mail fra DNB om at takstmann hadde konkludert med at skaden ikke ble dekket og at jeg selv måtte stå for utvendig arbeid for å finne årsak. Heldigvis var jeg hjemme når takstmann var der, så kontaktet han på telefon. Neste dag fikk jeg mail fra DNB at de dekket allikevel. Hadde også en episode med bil der de nektet ansvar, men ved at jeg leste og studerte på deres egne regler, så kunne jeg etter å ha snakket med 3 påståelige saksbehandlere, få bekreftelse av sjefen at DNB dekket skaden. Opplevet også det samme med reiseforsikring, hvor saksbehandleren kunne tilby meg veihjelp, men hadde ingen kunnskap om dekningen i forsikringen med reise Best.. Etter dette betalte jeg 9.000 mer i året for å bytte til IF. Er nå i vurdering av nytt selskap, men pris og utbetaling må samstemme. Så hvis du ønsker et billig forsikringsselskap, der du må gjøre alt arbeid selv, hvis ikke dekkes du ikke, så er DNB å anbefale. Hvis ikke du liker paragrafer, regler og bruke tid på diskusjon, så legg til en 1000-lapp og bytt selskap.
Alle henvendelser må om Oslo før man får kontakt med en saksbehandler. Blir på en måte lite fortrolighet alt ettersom man ikke treffer på samme behandler hver gang. En fordel for en kunde er å ha en og samme behandler å kunne forholde seg til.
Har vært kunde i NDB veldig lenge og det må komme et tilbud som er mye bedre enn det jeg har nå.
Bra og saklig behandling, nå er det bare reiseforsikringen jeg har hatt bruk for, heldigvis, men det gikk greit med oppgjør. 👍
Jeg hadde først bilforsikring hos Gjensidige, men et par dager etter jeg tegnet forsikringen gikk de opp med prisen. Byttet så over til DNB. Jeg forklarte de hvorfor jeg ønsket å bytte fra Gjensidige og delte frustrasjonen min, men så gjorde de det samme en måned etterpå.