Meny
DNB Forsikring har blitt Fremtind Forsikring
DNB Forsikring og Sparebank 1 Forsikring ble slått sammen 1. januar 2019 og heter nå Fremtind Forsikring. Les omtaler om Fremtind Forsikring.

DNB Forsikring omtaler og erfaringer

2,7/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
0
av 26 innen
forsikringsselskap
49%
anbefaler
DNB Forsikring
Filtrer omtaler
82
85
64
35
93
Sorter omtaler etter
Viser av 359 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Forsikring?
Anonym K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Endrer pris straks etter avtale er signert"

Sendte forsikringspapirene mine fra forrige selskap til DNB og fikk tilbake et tilbud som var en del billigere, godtok tilbudet og straks etter at forsikring er flyttet til DNB får jeg beskjed om at de ikke kan gi meg den bonus de lovet og prisen ble over 1000 kroner dyrere enn forrige selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Tungvindt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vanskelig når skaden oppstår, blir sendt mellom avdelingene og ingen vil påta seg ansvar. Tar lang tid og er veldig vanskelige i prosessen. Avhengig av å treffe på en av få kundebehandlere som vet hva de snakker om for å kunne få hjelp.

Advarsel
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"TIL SKREKK OG ADVARSEL"

Skade nr 1. Skade rapport fra takstmann var ufullstendig og samkjørte ikke med reell årsak til skade, måtte selv bevise og engasjere fagmann som måtte forklare selskapet ang årsak og med bilder til tross for at jeg var med takstmann og pekte på problemet det tok 2 måneder å få ny rapport etter flere purringer. Skade nr 2. I forbindelse med legging av nytt tak utvendig oppsto det lekkasje og her tok heldigvis firmaet, sitt forsikringsselskap for å rette opp skaden, di byttet alle tak essa i stua og hele gulvet, jeg hadde også DNB sine takstmenn men, di ville pare lappe på problemet på billigst mulig vis måte. Konklusjon: om du ikke engasjerer deg nok så taper du nok noen saker, her har nok mange trodd tro at skaden ikke er dekket... og i beste tilfelle har di bare lappet litt på problemet... Hadde If tidligere og di er både rause og steller godt med kundene sine, så her kan du faktiske sove godt om natta. Oppståtte skader er noe vi ikke kan rå over så da er det bra å bli i varetatt på best mulig måte og ha et forsikringsselskap som fungerer og som ikke bare skryter på hvor gode di er og at di dekker alt det di andre dekker slik som DNB lover... her er det nok bare å bytte selskap. DNB burde vell heller holde seg til bank. Detter er skrevet 13.12.2019 ADVARSEL ADVARSEL ADVARSEL

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Tjenestene er svindel"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg fikk snakket med en kunderådgiver hos DNB som mente at jeg fikk et super tilbud når jeg fikk forsikringspakke hos dem. Må si at deres forsikringspakker er helt elendige når det kommer til hvor mye informasjon man får og hvor mye man betaler. Jeg betaler i overkant av 500 kr i måneden og de mener at min laptop ikke går under min forsikring. Dette var min første sak med DNB forsikring etter 5 måneder. Da jeg ble oppringt av dem for tjenesten de skulle levere sa rådgiver på telefon "... alt i din husstand vil bli forsikret". Føler meg rett og slett svindlet av Norges største bank. Vil fraråde alle sammen om å betale for tjenester levert av DNB, det er like elendig som komplett nå til dags. Fikk sagt opp alle mine tjenester hos DNB og skal heller over til LO.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Rotete selskap med dårlige rutiner og sleipe lokketilbud"
1 syns denne omtalen er nyttig

Laget lokketilbud til nye Jaguar I-pacekunder og økt så prisen med 70%. Lite seriøst av et så stort selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ingen informasjon, dårlig oppfølging, lang behandlingstid"

Forsikringsselskapet er fraværende, og behandlingstiden uakseptabel lang. De viser ikke ansvar, og etterlater kunden med en økonomisk belastning. De må bli mye flinkere på informasjon og oppfølging når det gjelder saksgang etter en skade (innbrudd).

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dobbel forsikret?"

DNB forsikring burde informere om at man har reiseforsikring om man betaler med MasterCard eller hvitt kort.. og alle forsikringsselskap bør spørre om man er organisert, penger ut av vinduet å være dobbel forsikret :-@

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Super"

Utrolig lettvindt og enkelt og forholde seg til. Alltid lett og komme gjennom til medarbeider- lett å forstå og få forståelse for egne ønsker og problemer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Trygghet og forutsigbarhet"

Imøtekommende kundebehandlere, tydelige på hva man kjøper og får. Rask og generelt god kundebehandling, anbefaler å bruke DnB som forsikringsselskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Bra erfaring med de beste forsikringene"

Har DNBs "kasko best" på en bil som endte opp med å få en motorskade som kostet nesten 100k å utbedre. Dette er en eldre bruktbil, men fordi DNB matchet de beste betingelsene hos konkurrentene for denne forsikringen endte jeg opp med å få dekket skaden, gratis leiebil og hele prosessen gikk egentlig ganske smertefritt. Det tok lang tid å reparere bilen min men det var ikke forsikringsselskapet sin feil. Jeg beholdt leiebilen hele perioden bilen min var på verksted. Betalte kun egenandel, ikke noe bonustap. Har i ettertid mottatt et veldig godt tilbud på å samle alle forsikringene hos DNB, noe vi endte opp med å gjøre etter å ha innhentet og sammenliknet tilbud og betingelser hos konkurrenter. Ikke vær redd for å prute og be om rabatter og bedre tilbud, vi klarte å få et samletilbud der vi sparer mange tusen i året. De jeg har snakket med hos DNB har alltid vært hyggelige og imøtekommende. Jeg har opplevelsen av at DNB kanskje prioriterer kunder med dyrere/flere forsikringer, så det kan hende opplevelsen er en litt annen om man bare har f.eks. én ansvarsforsikring hos dem. Jeg er iallefall fornøyd kunde så langt. (Etter å ha lest gjennom omtalen så ser jeg at det kanskje ser litt ut som dette er en falsk/betalt omtale, men det er ikke det. Jeg har bare god erfaring som kunde - skadeoppgjøret på bilen sparte meg for enormt mye penger og gikk smidig.)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fikk ikke hjelpen som var beskrevet i avtalen vi ingikk"

Har kun hatt behov for å benytte forsikring en gang ila 12 mnd, et beløp på 1500 kr. kundebehandler la ord i munnen på kunde, og antok at det som viste seg å være et tyveri, var mislighold av kunde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke tilgjengelig"

Jeg betalte dobbel forsikring på min i flere år, pluss dårlig service og dårlig tilgjengelighet. Stadig feil på nettverk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Kunde fiendtlig"

Hadde forferdelig opplevelse med DNB skadeoppgjør avd. De begynte med å gi meg skylden for ulykke (jeg ble påkjørt) Ukesvis med kverulerende ansatte som var særdeles lite behjelpelig, korte åpningstider på tlf og laaang ventetid når jeg ringte. Da jeg endelig fikk takstmann som jeg hadde krav på kom å så på skaden (etter en mnd uten bil!) så avgjorde han ila ca 3min at ulykken umulig kunne være min skyld. Helt elendig fra ende til annen...

Henrik S. P
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Konkurransedyktige priser"

Konkurransedyktige priser og velvillige konsulenter som matcher andre selskaper. Selv med fagforeningsrabatter.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Særdeles utilgjengelig for samtaler pr telefon"

DNB sin automat for å sile/rettlede samtaler er ikke kundevennlig. Den oppfatter ikke ord klart nok, og etter gjentatte repetisjoner av ord uten resultat er min tålmodighet slutt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ingen tilbakemelding og dårlig oppfølging"

Får verken kvittering ved innsendt forsikringsak, ingen tilbakemld på ukesvis. Når jeg ringer de får jeg beskjed om å legge inn alt på nytt. Gjør dette, men får fortsatt ingen tilbakemld etter flere uker. Meget dårlig. Benytt heller et selskap som prioriterer god kundeservice!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Arrogant behandling av en kunnskapsløs takstmann"

En moped med ny motor og alle deler ble demontert av tyver og saken ble anmeldt og registrert i selskapet. Ble etter lang tid ringt opp av en takstmann muligens fra Trondheim og ikke lokalt fra Arendal om å ta saken. Han ba meg sende bilder av mopeden og ringte samme dag tilbake med at den var skitten og prisen de kunne tilby er under egenandel. Han var ikke engang interessert om å hente in opplysninger om nye deler som ble investert. Skal aldri mer benytte meg av DNB.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Problemfritt"

Dette ikke greit. Kjørte på et rådyr. Fikk beskjed om å skaffe meg time på verksted. Valgte Bertel O Steen. Alt ordnet på noen dager. Bilen fikset perfekt. Jeg fikk leiebil noe som er svært ok for en som er handikappet. Ble kjørt til utleiefirma. Intet bonustap.

Kjell V. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ikke hatt noen problemer"

Ikke hatt noen problemer, ønsker å bytte selskap da DNB forsikring har blitt Fremtind og de har ikke noen særlig gode omtaler.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ett hav å sette deg inn i..."

DNB er gode på forsikring, "Men" når man går opp i bonus burde det merkes i lommeboka noe det altså ikke har gjort hos DNB! Dette er for meg merkelig, og de begrunner det med at det har vært mye utgifter fordi det har vært mye ulykker! Hva behager, det skal vell ikke jeg som kunde lide under ved bonus hopp oppover...

Arnegunnar S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Den er grei"

Bør bli betre på kundeoppfølgjing. Me betaler mykje kvar mnd. for å forsikre hus, bil, reise etc., men viss me ein sjeldan gong må nytte oss av forsikringa så stig den månadslege innbetalinga. Dette tykkjer eg er urimeleg!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Verste forsikringsselskapet jeg har vært borti"

Helt elendig!! Du kan sende inn sakspapirer om igjen og om igjen. Du for automatisk bekreftelse melding på mottatt. Så påstår de at de ikke har mottatt og bare slutter å svare. Verste selskapet jeg har vært i. Bytter tilbake så fort som mulig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dekker ikke tyveri"

Opplevd å betalt forsikring i flere år som fast kunde, men forsikring dekker ikke når man først er utsatt for tyveri. Fraskriver seg ansvar og bryr seg ikke om kundens opplevelse. Fraråder andre å ha DNB forsikring, og bytter selv med det samme til et av selskapene som har bedre anmeldelser.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Jeg ble fornøyd"

Jeg er fornøyd i samarbeid med DNB. Raskt og enkelt kontakt med konsulenter, alle opplysninger er klar og lett til forstår for at unngå misforståelse.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke på kundens side"

Rot og surr og gjør alt for å trenere. Gjorde aldri ferdig oppgjør, ingen slutt befaring, skylder på 3. part SSG.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR