Meny

DNB Forsikring omtaler og erfaringer

2,7/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
15
av 23 innen
forsikringsselskap
52%
anbefaler
DNB Forsikring
Filtrer omtaler
67
72
60
24
66
Sorter omtaler etter
Viser av 289 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"

Aldri at noen tar telefonen før det er godt over en time. Får ikke svar på samtlige saker fra dem på over to uker.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skadeoppgjør"
1 syns denne omtalen er nyttig

Takstmannen var frekk og vanskelig, jeg måtte levere bil og avskilte selv. Bilen skulle kondemneres, og ingenting ble ordnet opp i. Jeg måtte personlig gå til leiebilselskapet, hvor heller ingenting var klart. Ventet 30 minutter på leiebil (greit nok at det ikke er mye). Alt i alt en vanvittig irriterende og rotete situasjon. Jeg sitter igjen med følelsen at jeg sliter med å forstå hva jeg betaler mange tusen kroner i året på, når jeg gjorde mye av jobben. Prisen er bra, men ved skadeoppgjør vil du ønske at du betalte litt mer i måneden. Det gjør jeg nå. 20 minutter i telefonkø er heller ikke verdsatt. Ikke en gang, ikke to ganger, og heller ikke tredje gang jeg ringer er det greit.

Henning S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Får ikke betalt alle regninger på autogiro"

Bra forsikring i seg selv, men har hatt problemer med å få betalt faktura med autogiro. Får faktura gjennom vipps, noe som er ganske irriterende når jeg har service konto i bank.

Dmitry K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Ble med i ca. 5 år (2 biler, hus, innbo ++) og har nå byttet."
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde lite forsikringssaker. Vanligvis fikk kjapt svar på telefon, som er godt tegn. Fikk en lekasjeskade på huset og fikk dekket det etterhvert, men det tok dem flere måneder å avgjøre saken og jeg måtte purre, mens beløpet ble ganske lite (noe rundt 15 000 kr). I tillegg, ønsket jeg at de investigere mer om skaden for å få vite årsaken nøyaktig: måtte gjøre det selv på egen regning og tid - veldig ubehagelig. Ble meget irritert av stadig kraftig prisøkning (f. eks. på 10%) og måtte krangle om det hvert eneste år. Mitt budsjett øker ikke på 10% hvert år :), så jeg måtte bare si opp en del forsikringer år etter år og byttet dem helt til slutt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Rot fra start til slutt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte bilforsikring. Fikk giro og betalte. 2 måneder senere fikk jeg brev fra Statensvegvesen med begjæring om avskilting. DNB hadde "glemt" å legge det inn i noe de kaller TFF. Så ba min mor om tilbud på innboforsikring. Tilbudet var såpass dårlig at hun takket nei, DNB derimot startet forsikringen og beløpet ble trukket fra min konto. Det var et lavt beløp pr måned så jeg merket det ikke (dessuten hadde jeg bilforsikring der så jeg reagerte ikke på at DNB forsikring trakk penger fra konto). Etter 1 år fikk hun tilsendt fornyelse. Da reagerte hun og kontaktet DnB. De kunne fortelle at hun hadde vært kunde i 1 år uten aksept fra henne og at beløpet var betalt. Hun sjekket konto og kunne ikke finne trekk og kontaktet DnB på nytt. De oppdaget da at de hadde trukket fra min konto. De begrunnet det med samme etternavn. DnB la seg flate og kansellerte forsikringen hennes, men ville ikke uten videre tilbakebetale meg. De ønsket å beholde beløpet og avregne det mot fremtidige regninger for bilforsikringen. Jeg nektet og informerte de om at jeg sannsynligvis kom til å bytte selskap. For å få pengene tilbake måtte jeg klage også skulle de se på saken. Etter 4 uker kom pengene tilbake. Ganske utrolig at Norges største finanskonsern har så dårlig oversikt på hva de driver med. Lurer på hva som hadde skjedd dersom jeg hadde fått en skade på bilen de 2 første månedene hvor DnB ikke hadde meldt inn min forsikring. Regner med at jeg måtte gått til sak mot de ettersom jeg måtte true med klage til finansklagenemda for å få tilbake pengene for en innbo forsikring som min mor hadde takket nei til.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bare økning på årsbeløpet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg kan ikke si noe bra, fordi jeg har ikke tatt i mot en tjeneste så langt. Derfor stå dette på zero. Det jeg reagerte på er at, hvis det kommer en økning på månedlig beløpet, så står den bare der for å betal, uten å vite, hvorfor. Da må jeg extra finne fram en kontakt og bortkaste min tid for å finne ut om dette. Jeg heller kaste bort tid nå og finne en annet forsikringsselskap, så lenge der er flere igjen....

Ove L. O. G. C. V. L
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Reiseforsikring"

Hatt en OK reiseforsikring gjennom NSF og DNB. Er ikke medlem i NSF lengre. Avtale for reiseforsikring opphører 31. Desember.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"DNB opprettet to forsikringer uten min kunnskap"

I forbindelse med huslån snakket mannen min og jeg med DNB om forsikringer. Vi fikk et printet tilbud på alle de forsikringene vi kunne trenge, men sa i møtet med kundebehandleren at vi ville vente fordi vi sto midt oppi flytting. Til vår overraskelse oppdager vi noen uker etterpå at de sender regning på en fritidsforsikring vi ikke har bedt om, samt at når vi får motorstopp 1,5 mnd senere, finner vi ut at DNB har flyttet vår bilforsikring til seg!!! DNBs bilforsikring er også dyrere enn den vi hadde!! I tillegg trakk de min manns livsforsikring av min konto uten å spørre meg!! Kundebehandleren er et hyggelig menneske, men hva slags forretningsdrift er dette??? Er det sånn DNB lurer folk til å bli kunder???

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig service"

Elendig kundeservice. Firkanta, frekk og lite serviceinnstilt. Anbefaler ingen denne forsikringen. Vi hadde husdyrforsikring

Karin H. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Behandlingen av meldt skade tar for lang tid"

Fra meldetidspunktet gjennom Falck ,via skadeskjema og vedlegg av kvitteringer, til skadebehandler tok kontakt gikk det lang tid. Skadebehandler ringte meg mer enn en måned senere og stilte meg detaljert spørsmål angående min angivelse og korrigerte min hukommelse på et punkt som gjaldt hva et vedlegg/kvittering inneholdt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Grei forsikring men dårlig kundeservice"

Har vært kunde i flere år. Helt ok fornøyd. De har veldig dårlige bonusordninger så jeg tapte bonus på å bytte til DnB. Men da jeg plutselig fikk problemer med å reaktivere e-fakturaavtalen så var det ingen hjelp å få. Det er noe feil i systemet og det hjelper ikke å følge rådene jeg får hver eneste gang jeg tar kontakt. Dette gjelder en faktura fra DnB til DnB nettbank, burde ikke være helt umulig å løse. Men etter mange måneder og flere hundre kroner i gebyr så orker jeg rett og slett ikke mer. Og kundeservice flytter meg bare rundt for å slippe å ta tak i problemet. Heldigvis er det flere andre som er langt billigere :)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Mye rot og lite hjelp"

Problem startet da jeg skadet meg på ferie i Egypt og Falck globale assistanse eier ikke medmennesklig eller en hjelper ved sykdom... Jeg ble skadet i foten og gispet. Ikke en gang kontaktet de meg uten at jeg tok kontakt og de hjalp ikke med medisinsk hjelp slik som å finne lege eller sykehus. De stoppet forsikringen mens jeg enda var på ferien skadet, så, kalte agenten. Kom, aldri å hentet meg og avlevert meg på flyplassen som, jeg ble lovet.. Dette er det verste som kunne skje når jeg reiser alene. Jeg betaler forsiktig men har plutselig ingen forsiktig for Falck bestemmer at de gjøre slik men ville gi de en ny mulighet. Og denne gangen brister jeg håndleddet og legen ber meg ta å holde hånden i ro i noen dager så jeg endrer flybillett og leger melder som regel inn skader. Jeg hadde betalt billetter og hotell selv den uken jeg måtte. Utsette og hadde ingen planer å be forsikring dekke dette, men fordi legen ikke hadde meldt i fra og at hånden ble verre så ble Falck kontaktet ordet med lege for så. stoppe forsikring når de hørte at det var brist i håndledd, begrunnelse var at jeg ga beskjed en dag etter hjemreise. Og selv om jeg ikke ba de om noe annet enn å dekke legeregningene. Så at Falck to ganger stopper forsikring mens jeg er skadet er neppe særlig forsvarlig og vil bli innklaget til forsikringsnemnda og beklageligvis for DnB som jeg har brukt i 25 år som bank har mistet min tillit som et seriøst selskap

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Kjempeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

God service og lette å ha med å gjøre. Alltid folk som vet svar på dine henvendelser ved kontakt. Raske på oppgjør ved skade.

Christer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Hold dere langt unna denne gjengen!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dette er så useriøst som man får det. Det skal ikke ta over et år(!!) med flere titalls telefonsamtaler for å løse en enkel sak! Ikke nok med at de ikke dekker det ene eller det andre, men det er umulig å få kontakt med kundeservice. Ofte må man sitte en halvtime-tre kvarter i kø for å komme igjennom for at de kan fortelle deg at du har ringt feil nr og de skal sette deg over. (Det er tydeligvis noe galt med dere automatiske telefonsystem da dette har skjedd flere ganger.) Så man blir satt over blir det en ny kø. Da de endelig svarer så møter man bare useriøse kundebehandlere som er lite serviceinnstilt. Enten er saksbehandler sykmeldt, ferie eller har sluttet. Får endelig en ny saksbehandler som lover å følge opp saken, men nei, ingenting blir gjort, selv etter flere telefonsamtaler. Ender opp med at jeg nå ta saken i egne hender å kontakter deres underleverandører som opplever samme problem med DNB, de lover å ringe/gi tilbakemelding, men ingenting skjer på flere uker etter masing fra både min og deres side. Når man endelig får kontakt med kundebehandleren framstår han som _meget_ arrogant og lite serviceinnstilt og enda mindre forståelsesfull. Jeg vil få fram et poeng av at jeg ikke er en vanskelig kunde, og har tøyet tolmodigheten min veldig langt. Råder alle til å holde seg langt unna dette forsikringsselskapet.

Alexander J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Verste forsikringen som stjeler penger fra andre"

Jeg var på vei til Tyrkia når jeg ble fornektet av Turkish Airline og gå ombord flyet. Vi var familie med 5 personer og en liten barn på 2 og halvt år. Vi var på stedet klokken 10:30 når flyet skulle ta av klokken 12:00. Når jeg ringer til DNB for å få dekka det eller evt sende oss avgårde med neste fly og evt bestille hotell billetter så lenge. Men nei det kan dem ikke gjøre. Dem vil heller bruke en liten argument som står med det minste skrifte på vilkårene demmes. Og der står det at vi må være tilstedet 2 timer før. Hvis ikke så dekkes det ingenting ved reiseforsikring. Alle de fakturaene pr år vi har betalt på reiseforsikring, men når vi trenger dem mest så nekter dem å hjelpe oss. Vanskelig å tro når det handler om DNB Norges om ikke nordens største bank.
Så 10.000 kr for flybilleter rett i søpla og 7000 kr på forsikring pr i år var sikkert bare mat lønnen til ansatte på DNB.

Grete D. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra, men dyr forsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Lett å samarbeide med, raske til å svare. Er imidlertid en dyr forsikring. Derfor leter jeg etter noe som er billigere, men like bra.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"DnB biforsikring."
1 syns denne omtalen er nyttig

Var uheldig med bilen, skrev skademelding i nett banken med bilde. Dagen etter fikk jeg skadenummer så jeg kunne levere bilen til godkjent verksted de hadde skrevet ned. Mistet heller ikke bonus.

Rajinder S
Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
"Ventetid"

Ringte 91504800 og 91504818 DNB Forsikring 4 ganger i dag. Ventetid 9 min, 12 min og 42 min... men venter fortsatt! svarer ikke. Prøvde en gang til og det svarer 39 min ikke noe svar. Jeg har brukte ca. 2 timer. Dårlig kundeservice DNB.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Adrian L. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bra, men kostbart"

God kundeservice, og veldig enkelt og greit lagt opp.

Kostbart for studenter/unge voksne om man ikke forhandler seg til en bedre pris.
Skulle ønske de kunne ha kommet med bedre tilbud fra starten av, ikke lure folk til å betale dyre dommer for ''den beste prisen vi kan tilby''. For bare jeg sa at jeg kan spare flere hundrelapper i måneden i ett annet selskap fikk jeg en mye bedre pris med en gang uten noe problem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Kynisk - styr unna"

Forsikring pushes når DnB eiendomsformidling har boligsalg.
Kjøper man forsikring sitter DnB på flere roller, dette har jeg som kunde måttet lide for. Forsikringsselskapet i DnB ønsker ikke å ta i forhold som eiendomsformidlingen kan ha forsømt seg. Da skyver de et eierskifteforsikringsfirma, som er helt bananas kyniske, foran seg i stedet. Et produkt som også er pushet på av DnB under kjøp og salg... De ber deg også å om å kontakte takstmann selv. Du får ikke svar, må sitte timesvis å høre på pausemusikk, saken treneres. Forundrer meg ikke om mange klager til Finansklagenemnda!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"De har gitt meg det beste tilbudet"
1 syns denne omtalen er nyttig

De har gitt meg det beste tilbudet så langt.
Jeg fikk raskt kontakt med forsikringsselskapet når uhellet var ute.
De er veldig raske hvis du f.eks bytter bil. Ikke noe påtrengende salg.
De har ryddig oversikt over forsikringene via nettbanken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundebehandling"

For 2 mnd siden ble leiligheten min totalskadd. Vi får ikke kastet senga eller tingene som ble ødelagt før vi får pengene tilbake. Saksbehandleren vår svarer ikke på mail. etter å ha sendt skademelding etc i posten og fått forsikret oss om at den var bra og oversiktlig, fikk vi vite av saksbehandler at den var uleselig og måtte sendes inn på nytt sammen med takstrapport på mail. Da jeg spør om vi må sende alle papirer på nytt får jeg ikke svar. Han svarer ikke på mail på 2 uker hver gang jeg sender inn mail. Da man ringer får man ikke snakke med saksbehandler, bare beskjed om å vente på svar og at de sender mall og ikke noe de kan gjøre. Jeg trodde en forsikring var rask og utbetalte ting i tide. vi har hatt mange ekstrautgifter og nesten ikke råd til mat da de fleste klærne våre og senga og alt var ødelagt.

Svært dårlig kundebehandling når en ringer. Anbefales IKKE.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Mareritt"

Et mareritt av et selskap. 20-30 minutters ventetid (hver gang!) i telefonen. Svarer ikke på henvendelser på web (kundeservice). Bruker et skadebegrensningsfirma som heller ikke svarer - og heller ikke gjør noe. Vi hadde et trevmatisk innbrudd og skadeverk på egen bolig, og fikk INGEN hjelp. Endte opp med å gjøre hele jobben selv - både identifisering av alt, skadeoppgjør og arbeid etterpå.

Mareritt 2: Først brukte de 53 minutter på å svare på kundeservice. Så satt han telefonen videre til saksbehandler ... som ikke svarte. Nå har jeg begynt på runden en gang til... Er det mulig?

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Katastrofal!"

Har meld inn tyverisak hos DNB forsikring, gått over 4 mnd å saken min er enda ikke ferdigbehandlet!
Å være kunde hos DNB skulle man tro å være trygg på når uhell oppstår så skal man føle seg trygg på at selskapet troverdig deg og behandlet saken rask og gir deg trygghet! Men her føler jeg man blir bare svindlet av DNB forsikring av premie man betaler til de og alt de dem sier er bare tull og svindle til seg kunder lurer de!

Kontakter både media, finansklagenemda og advokat om ikke saken blir behandlet ferdig!!
At man skal bruke så lang tid på en ekte real tyverisak er helt katastrofe!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ble påkjørt. Har ikke hørt noe etter 3 uker"

Ble påkjørt da jeg stod stille, sendte inn skadeskjema. Har ikke hørt noe som helst etter 3 uker, ikke engang ett skade nr. har jeg fått. Jeg har 3 biler forsikret hos DNB, alle 3 med 75% + 5 år osv. Helt umulig å få tak i de på mail og tlf.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR