Forsikring

DNB Forsikring omtaler og erfaringer

2,9/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
19
av 23 innen
forsikringsselskap
54%
anbefaler
DNB Forsikring
Filtrer omtaler
62
70
58
21
54
Sorter omtaler etter
Viser av 265 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Forsikring?
Grete D. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra, men dyr forsikring"

Lett å samarbeide med, raske til å svare. Er imidlertid en dyr forsikring. Derfor leter jeg etter noe som er billigere, men like bra.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"DnB biforsikring."

Var uheldig med bilen, skrev skademelding i nett banken med bilde. Dagen etter fikk jeg skadenummer så jeg kunne levere bilen til godkjent verksted de hadde skrevet ned. Mistet heller ikke bonus.

Rajinder S
Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
"Ventetid"

Ringte 91504800 og 91504818 DNB Forsikring 4 ganger i dag. Ventetid 9 min, 12 min og 42 min... men venter fortsatt! svarer ikke. Prøvde en gang til og det svarer 39 min ikke noe svar. Jeg har brukte ca. 2 timer. Dårlig kundeservice DNB.

Dyr forsikring? Bytt!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Adrian L. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bra, men kostbart"

God kundeservice, og veldig enkelt og greit lagt opp.

Kostbart for studenter/unge voksne om man ikke forhandler seg til en bedre pris.
Skulle ønske de kunne ha kommet med bedre tilbud fra starten av, ikke lure folk til å betale dyre dommer for ''den beste prisen vi kan tilby''. For bare jeg sa at jeg kan spare flere hundrelapper i måneden i ett annet selskap fikk jeg en mye bedre pris med en gang uten noe problem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Kynisk - styr unna"

Forsikring pushes når DnB eiendomsformidling har boligsalg.
Kjøper man forsikring sitter DnB på flere roller, dette har jeg som kunde måttet lide for. Forsikringsselskapet i DnB ønsker ikke å ta i forhold som eiendomsformidlingen kan ha forsømt seg. Da skyver de et eierskifteforsikringsfirma, som er helt bananas kyniske, foran seg i stedet. Et produkt som også er pushet på av DnB under kjøp og salg... De ber deg også å om å kontakte takstmann selv. Du får ikke svar, må sitte timesvis å høre på pausemusikk, saken treneres. Forundrer meg ikke om mange klager til Finansklagenemnda!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"De har gitt meg det beste tilbudet"
1 syns denne omtalen er nyttig

De har gitt meg det beste tilbudet så langt.
Jeg fikk raskt kontakt med forsikringsselskapet når uhellet var ute.
De er veldig raske hvis du f.eks bytter bil. Ikke noe påtrengende salg.
De har ryddig oversikt over forsikringene via nettbanken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundebehandling"

For 2 mnd siden ble leiligheten min totalskadd. Vi får ikke kastet senga eller tingene som ble ødelagt før vi får pengene tilbake. Saksbehandleren vår svarer ikke på mail. etter å ha sendt skademelding etc i posten og fått forsikret oss om at den var bra og oversiktlig, fikk vi vite av saksbehandler at den var uleselig og måtte sendes inn på nytt sammen med takstrapport på mail. Da jeg spør om vi må sende alle papirer på nytt får jeg ikke svar. Han svarer ikke på mail på 2 uker hver gang jeg sender inn mail. Da man ringer får man ikke snakke med saksbehandler, bare beskjed om å vente på svar og at de sender mall og ikke noe de kan gjøre. Jeg trodde en forsikring var rask og utbetalte ting i tide. vi har hatt mange ekstrautgifter og nesten ikke råd til mat da de fleste klærne våre og senga og alt var ødelagt.

Svært dårlig kundebehandling når en ringer. Anbefales IKKE.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Mareritt"

Et mareritt av et selskap. 20-30 minutters ventetid (hver gang!) i telefonen. Svarer ikke på henvendelser på web (kundeservice). Bruker et skadebegrensningsfirma som heller ikke svarer - og heller ikke gjør noe. Vi hadde et trevmatisk innbrudd og skadeverk på egen bolig, og fikk INGEN hjelp. Endte opp med å gjøre hele jobben selv - både identifisering av alt, skadeoppgjør og arbeid etterpå.

Mareritt 2: Først brukte de 53 minutter på å svare på kundeservice. Så satt han telefonen videre til saksbehandler ... som ikke svarte. Nå har jeg begynt på runden en gang til... Er det mulig?

Dyr forsikring? Bytt!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Katastrofal!"

Har meld inn tyverisak hos DNB forsikring, gått over 4 mnd å saken min er enda ikke ferdigbehandlet!
Å være kunde hos DNB skulle man tro å være trygg på når uhell oppstår så skal man føle seg trygg på at selskapet troverdig deg og behandlet saken rask og gir deg trygghet! Men her føler jeg man blir bare svindlet av DNB forsikring av premie man betaler til de og alt de dem sier er bare tull og svindle til seg kunder lurer de!

Kontakter både media, finansklagenemda og advokat om ikke saken blir behandlet ferdig!!
At man skal bruke så lang tid på en ekte real tyverisak er helt katastrofe!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ble påkjørt. Har ikke hørt noe etter 3 uker"

Ble påkjørt da jeg stod stille, sendte inn skadeskjema. Har ikke hørt noe som helst etter 3 uker, ikke engang ett skade nr. har jeg fått. Jeg har 3 biler forsikret hos DNB, alle 3 med 75% + 5 år osv. Helt umulig å få tak i de på mail og tlf.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"For dyrt"

DNB har en veldig fin og ryddig oversikt over forsikringene mine, men de prisene som man må betale for f.eks innbo og reiseforsikring synes jeg er stive.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Dårlig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundeservice ved skade. Ingen tilbakemeldinger - ingen svar på mail sendt - vi måtte så og si ta hele saksbehandlingen selv ved å ringe og mase og selv få kontakt med firmaet som skulle utbedre en skade på huset. Byttet asap tilbake til Gjensidige. Koster noe mer men mer erfarne kundebehandlere som gir deg svar når du spør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Sinnsykt kynisk"

Har aldri opplevd å bli så dårlig behandlet! Kun ute etter å slippe å betale, 0 interesse for å ivareta kunde eller være objektive

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt, og utrolig trege på behandle skader"

Dyrt, leverer ikke det di lover. Kommer ikke igjennom på tlf. Chatten dems virker ikke som di skryter av, der kan di aldri hjelpe med noen ting

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Vannskade"

Helt forferdelig forsikring. Anbefales aldri. De leker med folkets liv. Jeg har best ekstra boligforsikring. fikk en vannskade for 6 måneder siden. til nå har jeg ikke fått noe ordentlig svar på skadeomfanget. lang ventetid når jeg ringer, og fikk heller aldri tak i kontaktpersonen. Det opplevde også advokaten min. Det er samme når jeg skriver e post. Det har ingen respekt for mennesker.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Svak tjeneste"
1 syns denne omtalen er nyttig

Venter fremeldes på status på skadesak, straks 3 måneder etter opprettelse.
Når det blir forespurt status på epost får man aldri svar, og om man ringer inn på skade-nummeret får en kun beskjeden om "Jeg skal ta det videre med saksbehandler, hadetbra"...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ingen oppfølging ved melding av skade, kun et dårlig svar på mail etter 6 dager"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig lett å flytte over til DNB.
DNB vil tydeligvis bare ha betalende kunder, men er umulig å få tak i når problemer oppstår.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ventetid telefon"

Elendig kontaktmulighet! Har en sak som haster litt og prøver derfor ringe. Satt 1/2 time i telefonkø kl 11.45 til 12.15, måtte gi meg da pga var på jobb. Prøver på nytt hjemmefra, begynte for 15 min siden, tlf svarer sa 1 min ventetid, men venter fortsatt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Styr unna dette forsikringsselskapet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg fikk laget en avtale om forsikring for min bedrift i 2012. Både de og jeg har skrevet under på avtalen. I 2018 har de så funnet ut at jeg ikke har en slik forsikring som vi har skrevet under på fordi noen i deres bedrift har funnet ut at jeg har sagt opp avtalen min. Dette til tross for at jeg har alle papirer i orden. Vil nå måtte få dette vurdert i finansklagenemnda. Har alle mine andre forsikringer i Storebrand, og det er en helt annen service der generelt. I DNB opplever jeg saksbehandleren som arrogant, og han overholder ikke avtaler i det hele tatt. Han sier han skal ringe tilbake, men gjør det ikke, han sier han skal sende meldinger innen en frist, men overholder ikke dette. Jeg måtte ta kontakt med lederen for hans avdeling for å få svar i det hele tatt. Jeg har ikke i mitt liv opplevd noe lignende så har du mulighet ikke benytt deg av tjenester hos DNB forsikring. Hilsen kunde organisert gjennom akademikerne.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Useriøse! Dårlig rådgivning"
1 syns denne omtalen er nyttig

For et år tilbake ønsket jeg å bytte til fullkasko på min Audi 2013. Fikk råd om at dette ikke var så lurt, da jeg kjørte lite og måtte uansett betale egenandel. Jeg drøftet dette med kollega som bytter fra fullkasko til delkasko!
Ett år etter skjer det på glatt føre at bilen er ute av kontroll. Skade på egen bil kom på 50000kr som jeg betaler selv. Uten leiebil i 2 mndr! Attpåtil måtte jeg selv ta kontakt med motpartens forsikringsselskap for oppgjør.
Katastrofalt! Styr unna

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Katastrofe oppfølging og uprofesjonell behandling"

Ingen oppfølging ved skade, må selv skaffe priser på arbeid da DNB ikke vil sende takstmann. Må legge ut for arbeidet og, forhåpentligvis, få igjen fra DNB etterpå!
Tilbakemeldinger er preget av mistenkeliggjøring og uprofesjonell behandling - fikk blandt annet en leksjon i moms refusjon...
Omtrent umulig å komme gjennom på telefon.
Dette er helt krise - har mange og dyre forsikringer og tidligere Gjensidige kunde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Solgte meg en forsikring som jeg ikke har nytte av"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter tre år fandt jeg ut av at DNB solgte meg forsikring som grunnet alder på bilen var uaktuell. Bytter nå!

Sigurd E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig skadeoppføling - kundeservice fra helvete"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde i DNB Forsikring mange år, men har ikke hatt skade før. Ja har over 10 skadeforsikringer i DNB, og er såkalt SAGA-kunde i DNB som visstnok skal bety ekstra god oppføling, men når det kommer til skadeoppgjør så betyr det ingen verdens ting. DNB følger ikke opp. Ingen verdens ting skjer, kunden selv må ringe å mase hele tiden.
Kundeservice fra helvete. Jeg bytter forsikringsselskap ved neste hovedforfall.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Har ikke hatt behov for å benytte meg av min forsikring til nå."

Det er ikke mye jeg kan si annet enn at det virker som om DNB er et seriøst forsikringsselskap. Til nå har jeg ikke hatt behov for å benytte meg av forsikringen og så lenge polisen blir betalt til riktig tid fungerer alt normalt.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dekker det meste, men ikke økonomien"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig fornøyd med forsikring hos dnb, men de er dyre og matcher aldri tilbudene mine fra andre selskap.

Søk Bytt.no