Meny

DNB Forsikring omtaler og erfaringer

2,7/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
17
av 25 innen
forsikringsselskap
50%
anbefaler
DNB Forsikring
Filtrer omtaler
75
79
64
30
80
Sorter omtaler etter
Viser av 328 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke på kundens side"

Rot og surr og gjør alt for å trenere. Gjorde aldri ferdig oppgjør, ingen slutt befaring, skylder på 3. part SSG.

Jan I. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Greier ikke å sende spesifisert faktura"

Først sender de alle regningene til en annen adresse, så greier de ikke spesifisere hva som skal betales. Så går alt til inkasso, til tross for at ingenting er mottatt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skadeoppgjør"
1 syns denne omtalen er nyttig

Meldte skade i Mai, ikke fått erstatning, ringer å spør og får til svar at de ikke kan si noe om hvor lang tid det skal ta. Har også sendt de mail for 2 måneder siden uten å ha fått svar.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Rot i fakturaer og dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

DnB glemte å fakturere over mange måneder. Etter at det ble oppdaget i Juli tok det over 2 mnd før de klarte å rette opp alt rotet, samt forklare og beklage. Dette skjedde først etter at vi hadde ringt og purrer på oversikt utallige ganger. Kundeservice lovet at vi skulle bli ringt tilbake etter hver samtale, uten at dette skjedde. Jeg forventer at forsikringsselskapet fakturerer rett, samt at de forsøker ta vare på oss som kunde når de har rotet. Det opplevde jeg ikke hos DNB.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke egentlig forsikret"
1 syns denne omtalen er nyttig

Min telefon ble stjålet, og selv med politianmeldelse nektet de for at den var stjålet. Kommer ikke til å stole på forsikringene deres igjen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig dårlig hjelp"

Verdens verste forsikringsselskap. De har satt oss i krise og i farlig situasjon, og jeg fikk psykisk bekymringer og angst. Jeg har blitt skikkelig depremert. Dette presset meg til slitenhet, søvnproblemer, uro, anspenthet og kroppslige smerter. Jeg sov få timer i helle perioden. Jeg følte meg ikke trygg.

Kristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Bare surr og utrolig tregt"

Byttet selskap da min opplevelse med DNB var bare surr og rot, og utrolig tregt! Hadde en enkel forsikringssak på min bil hvor andre-part hadde skylden og forsikringsselskapet til andre-parten satt å ventet på svar på DNB for å komme videre i saken. DNB skylte på dataproblemer, og at de ikke hadde mottatt ditt og datt. Etter 3 måneder ble det endelig løst. Veldig fint å være uten bil i 3 måneder pga at DNB ikke gjør jobben sin.

Torunn J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Misfornøyd kunde"

Fraværende kundebehandling. Ventet 11 mnd på svar. Får ikke svar hverken på mailer eller brev. Har derfor sagt opp mine forsikringer.

Darius S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Rimelig"

Jeg anbefaler DNB Forsikring selskapet til andre som rimelig i Norge. Aldri vært problem med de. Den er mitt bank idag også.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Bra, men dyrt."

Har ikke hatt behov for forsikringsutbetalinger. Opplever forholdet som ryddig, men har som sagt ikke trengt bistand.

Kristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Styr unna! Bare rot med fakturering og elendig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dobbeltfakturering, glemt fakturering med påfølgende dobbelt faktura, fakturering for avsluttede forsikringer, manglende kreditering og fraværende kundebehandling for å nevne noe. Bon voyage DnB!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Billig, men svarer ikke på telefonen"

Fikk DNB forsikring gjennom bilforhandler, da DNB kom gunstigst ut i pris. Har mottatt faktura hvor de oppfordret til å ringe 91504800 hvis jeg hadde spørsmål. Jeg ringte (mellom kl 1530 og 1600 på en fredag), og fikk beskjed om 2 minutters ventetid, etter 12 minutter uten å få svar la jeg på. Dette holder ikke DNB, lang ventetid kan inntreffe, men da må dere være mer presis når det opplyses om forventet ventetid. Jeg ser dette som et tegn på hva jeg kan forvente dersom jeg virkelig trenger hjelp, ser meg derfor om etter nytt selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Vannskade"

Helt forferdelig at min sønn og hans kone melder vannskade i august 2018. Saken er nå trener av SSG som DnB bruker. Der står de 1 år etter, hvor SSG velger å trekke seg etter at de har revet soverom og vaskerom. Dette er ikke bra. Kommer til å si opp min forsikring, som også er DnB best. Hva gjør man visst huset brenner.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt og vanskelige når man trenger erstattet skade"

I mitt tilfelle fikk jeg en vannlekkasje, Takstmannen som kom ville ikke ha rørlegger for og utbedre skaden da han mente min provisoriske reparasjon var nok. lekkasjen var i taket på badet nede og jeg måtte rive ned deler av taket for og stoppe vannet. De ville ikke dekke nytt tak men lappe det gamle og male over. Dette synes jeg var smålig så jeg droppet å bruke forsikringen og fikk inn rørlegger og snekker som la nytt tak for egen regning. Gidder ikke krangle for å få dekket ting som skal være dekket av forsikringen da dekket jeg skaden selv og bytter nå selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Alt for dyrt"

Mye dyrere enn andre forsikringsselskaper! De er ikke villige til å tilby bedre pris eller prismatch.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Null hjelp til elendig håndtering av skadesak! Hold dere unna SSG"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dersom uhellet er ute og man får skade på hus/leilighet blir man tildelt en saksbehandler som ikke kunne brydd seg mindre om jobben som blir utført av selskapet som er tildelt skadesaken (I dette tilfellet SSG). SSG lyver gjentatte ganger, skylder på alle andre enn seg selv og opprettholder ikke tidsfrister. Gjentatte klager inn til min saksbehandler i DNB resulterer i ingen endring. SSG får drive fritt frem, med å bruke så lang tid de bare vil og nekte å kommunisere til meg hvor lang tid ting tar og hvorfor tidsfrister ikke blir opprettholdt. Kan bli spennende å se hva som eventuelt skjer med erstatninger etter dette prosjektet er ferdig! :) Hold dere unna DNB og SSG. Null interesse av å hjelpe kunden.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ekstremt mye rot med fakturaene, har sendt inn samme skade 3 ganger uten hjelp!"

Har sendt inn skjemaer og utlegg i forbindelse med sykehus opphold 3 ganger for samme ulykke, de sier hver gang at de har ikke fått skjemaene, det er også fyllt ut på nett. Nå har jeg gitt opp og bytter (de er billig det er det eneste, og dette er sikkert bare pga jeg er Saga kunde)

Alexander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Inntrykket er bra"

Har alle mine forsikringer i DNB, har aldri hatt behov for å bruke forsikringen, så vet ikke hvor bra det er, men i forhold til venner og bekjente betaler jeg ganske mye i forhold selv om jeg har over fem forsikringer inne.

Raymond Ø
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lite hjelp og få"
1 syns denne omtalen er nyttig

Når uhellet var ute så var det lite hjelp og få, vrir seg unna med paragrafer selv om dyrlegene prøvde og overbevise de om att selskapet tar feil og måtte dekke, her skal det byttes!

Milius K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Husforsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Saksbehandlere som aldri er å få tak i og må stå i uendelig lange tlf køer, satt i 90min. Måtte bare legge på til slutt. Gniene og vansklige

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Null hjelp"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har sendt inn 3 skader som hendte i 3 forskjellige land under jobb relaert reise. DNB trakk seg unna all ansvar! Jeg har DNB best forsikring som er den verste jeg noen gang har signert for!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Litt raske til og sende glemt faktura til lindorff, etter mange år som trofast kunde"

Jeg synes DNB er alt for stor bank, og lite hjelp og få hvis man har glemt noe, for eksempel 1 purring noe som kan skje oss alle, da er det bare dessverre vi kan ikke hjelpe deg det er for sent, jeg fikk mitt første epelepsianfall for en stund siden og mistet tid og sted, fikk noen huller i hukommelsen, vips så hadde jeg havnet hos Lindorf inkasso, men jeg husker ikke noe av den dagen og måtte på sykehus til utredning dagen etter med overnatting så jeg var forvirret og desorientert. Kom hjem til inkasso!! ingen muligheter for de og trekke det tilbake når jeg ringer og forklarer hva som har skjedd (jeg forklarte ikke min nye diagnose, da det var første anfall) og det var mye usikkerhet og masse utredninger og legetimer etter det, fikk mitt andre anfall i går så jeg ønsker og være forsikret i ett mindre selskap som forstår att ting kan skje, og hjelper til i steden for og sende lindorff krav, med betalingsanmerkninger, det hjelper meg ingen ting og skaper stress med nye anfall som følge av maktesløshet og angst når noen dager er blitt borte oppi hodet, det kommer tilbake sakte men sikkert, men DNB har dårlig tid, selskapet er for stort og upersonligt for meg som sliter litt med en helt ny sykdom jeg ikke kan noe om selv. Det som var bra er vel prisen, jeg har sett mye høyere summer i tilbud til meg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bra, men ikke best"

Ingenting utenom det vanlige. Jeg savner at man blir verdsatt som kunde når man faktisk aldri bruker forsikringen sin.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Håpløs forsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

68 dager tok det før forsikringen svarte på min e-post. Forsikringen koster 1100kr per måned. Det blir uaktuelt med DNB fremover, jeg skal flytte alle lån og forsikringer bort.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Aldri at noen tar telefonen før det er godt over en time. Får ikke svar på samtlige saker fra dem på over to uker.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR