Hei! Klikk på meg hvis du trenger hjelp!

DNB Forsikring omtaler og erfaringer

184 verifiserte omtaler
3,6/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
9
av 22 innen
forsikringsselskap
59%
anbefaler
DNB Forsikring
Filtrer omtaler
51
53
41
13
26
Sorter omtaler etter
Viser av 184 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Forsikring?
Marthe H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt og prisstigning"

Husforsikringen til DNB har plutselig steget veldig i pris. Samtidig hadde jeg et innbrudd i fjor der jeg fikk meget dårlig kundeservice fra DNB og det tok lang til før jeg overhodet fikk noe hjelp. Følte meg mest til bry med mitt problem.

Alexander S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ryddige og imøtekommende"

Har i de årene jeg har hatt dem som som forsikringsselskap aldri hatt problemer med dem, eller grunn til misnøye.

Hjelpsomme kundebehandlere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Oppsummering"

Selv om jeg har satt betalingsinnstillingene på at beløpet skal trekkes med engang jeg betaler en regning så tar det flere dager før de trekker det.

Og selv om jeg har fortsatt frist på en eller flere regninger hos dem så prøver dem å trekke det før jeg får lønn og dermed får jeg purringer. Håpløst. Har fått minst 6-8 påminnelser selv om alt er betalt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"En i mengden"

Kan ikke si å ha blitt fulgt opp så veldig bra... Betaler for den beste forsikringsordningen de har (som dessuten skal matche andres beste tilbud), men så viser det seg at det er masse selskaper som tilbyr bedre vilkår.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Utmerket service"

Aldri vært noe problem. Blitt vanskelig å få tilbud fra dnb da de la om rutinene. Ikke kundevennlig mer og det går ut over tilgjengeligheten for kundene.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Billigst og best dekning"

Har fått billigst pris mot andre selskap til nå. Har fått tilbud basert på helt like forutsetninger og ingen har matchet dette til nå. Har sjekket to andre selskap. IF og Gjensidige.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Oppgjør"

Har dårlig erfaring med DNB etter oppgjør / melding om skade ved bruk av reiseforsikringen. Saksbehandlerene fraskriver veldig mye på verdien.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Billig"

Forsikringene er rimelige. Har ikke fått bedre tilbud andre steder på mine aktuelle forsikringer. Få erfaringer (heldigvis!) Med skader.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra dekning, men lite fleksible på pris"

Bra dekning, men viser lite flexibilitet til å gi god pris dersom noe skal merforsikres.
Har 2 bilforsikringer og husforsikring der, men lite fleksible på pris når jeg som godt voksen også skal forsikre motorsykkel.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Alt samlet på et sted"

Jeg fikk samlet alle mine forsikringer på et sted, noe jeg foretrekker. Vil likevel sjekke ut om mine forsikringer er billigere andre steder.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"DnB forsikring er bra!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Responstid og utbetalinger når skade først har skjedd er utrolig tilfredsstillende! De har også dyktige medarbeidere som er veldig hjelpsomme!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Noe dyrt for førstebileier"

Syns det er positivt at DNB har avtale med NSF, men syns likevel den årlige utgiften på bilforsikring er høy.

Unni E. O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Forsikring"

I sammenligning til flere andre forsikringsselskap er jeg missfornøyd med hva slags tilbud DNB har å tilby.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"STYR UNNA!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Useriøse og vanskelige når ulykken først er ute. Forbered deg isåfall på en prosess som trekker ut i det uendelige.

Frank L. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig oppfølging!"

Mangler kontakt person. Fylte nettopp 70 og da har jeg forstått at min reiseforsikringen ikke gjelder, men betale premie får jeg sikkert lov til å gjøre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"DNB har ikke avbestilt mine forsikringer, da jeg bestilte hos DNB"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte forsikring hos DNB for vel et år siden. Fikk forsikring om, at jeg ikke selv skulle avbestille andre forsikringer, det gjorde DNB. Men det er ikke gjort, så jeg nå har betalt dobbelt. Og fortsatt får jeg krav om å betale for samme forsikring to steder. Hadde forsikring hos Tryg. Vennligst rydd opp.

Kristina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Hyggelige kundemottakere"

Vennlighet og rask behandling av div saker.

Pris på forsikring kan bli bedre da man er medlem av sykepleierforbundet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Flink med unge"

DNB har vært flinke med å gi meg et tilbud og kunne gi omtrent samme tilbud som alle andre jeg evt har pratet med selv om jeg er ung.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Økende pris"

Har tidligere sammenlignet priser/vilkår på forsikringer og DNB har absolutt ligget gunstig an men føler nå at prisen har steget i det siste og vil derfor sjekke igjen.

Ole A. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"For dyrt"

Jeg syns de er altfor dyre på forsikringene sine. Man må ringe hvert år for å informere at du har hatt forsikring et år for å få mer bonus, man blir ikke automatisk oppdatert på dette. Tungvint.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Gode priser og aldri problem ved skade"
1 syns denne omtalen er nyttig

De har gitt meg gode priser, men de må følges opp sånn annet hvert år for å ikke øke for mye slik som alle de andre. Har aldri vært problem ved skade, både rask og god service. Byttet bort fra de en gang på grunn av for dårlig pris, men da hentet de meg tilbake ved å tilby enda bedre pris. Nå får vi se hvordan det blir i år...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Mye rot med månedsbetalingene"

Mye rot fra selskapet, når man bla. bytter bil, for høy forsikring og krav på ikke bet. Når d er betalt via nettbank?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlig skadeoppgjør"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har tatt DNB / tidligere Vital ved fler tilfeller første gang i 2000 over noen år og andre gang nå fra 2014-2016. Har hatt noen erfaringer med skadeoppgjør ved begge anledninger som er bekymringsfullt. I 2000 truet de med at de økte polisen med x 5 hvis jeg tok ut kaskoskade på motorsykkel og senere i 2003 nektet de å betale ut for stjålet bag på reiseforsikring, da jeg hadde bopel i Danmark. Ønsket da å si opp mine andre forsikringer (for man må jo ha forsikring) og fikk da beskjed at de kunne jeg beholde, selv om jeg bodde i Danmark..
Nå i nyere tid hadde jeg en liten vannskade på parkett i huset. Takstmann vurderte skaden og konkluderte med at DNB skulle dekke skadene. Fikk så mail fra DNB om at takstmann hadde konkludert med at skaden ikke ble dekket og at jeg selv måtte stå for utvendig arbeid for å finne årsak. Heldigvis var jeg hjemme når takstmann var der, så kontaktet han på telefon. Neste dag fikk jeg mail fra DNB at de dekket allikevel.
Hadde også en episode med bil der de nektet ansvar, men ved at jeg leste og studerte på deres egne regler, så kunne jeg etter å ha snakket med 3 påståelige saksbehandlere, få bekreftelse av sjefen at DNB dekket skaden. Opplevet også det samme med reiseforsikring, hvor saksbehandleren kunne tilby meg veihjelp, men hadde ingen kunnskap om dekningen i forsikringen med reise Best.. Etter dette betalte jeg 9.000 mer i året for å bytte til IF. Er nå i vurdering av nytt selskap, men pris og utbetaling må samstemme.

Så hvis du ønsker et billig forsikringsselskap, der du må gjøre alt arbeid selv, hvis ikke dekkes du ikke, så er DNB å anbefale. Hvis ikke du liker paragrafer, regler og bruke tid på diskusjon, så legg til en 1000-lapp og bytt selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Kontakt"

Alle henvendelser må om Oslo før man får kontakt med en saksbehandler. Blir på en måte lite fortrolighet alt ettersom man ikke treffer på samme behandler hver gang. En fordel for en kunde er å ha en og samme behandler å kunne forholde seg til.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Oppgjør reiseforsikring!"

Bra og saklig behandling, nå er det bare reiseforsikringen jeg har hatt bruk for, heldigvis, men det gikk greit med oppgjør. 👍

Si hei til @Anna
Jeg vil sammenligne selskaper
Jeg vil lese omtaler om et selskap
Jeg vil skrive en omtale om et selskap