Forsikring

DNB Forsikring omtaler og erfaringer

2,9/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
16
av 23 innen
forsikringsselskap
54%
anbefaler
DNB Forsikring
Filtrer omtaler
64
71
58
21
57
Sorter omtaler etter
Viser av 271 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Mye rot og lite hjelp"

Problem startet da jeg skadet meg på ferie i Egypt og Falck globale assistanse eier ikke medmennesklig eller en hjelper ved sykdom... Jeg ble skadet i foten og gispet. Ikke en gang kontaktet de meg uten at jeg tok kontakt og de hjalp ikke med medisinsk hjelp slik som å finne lege eller sykehus. De stoppet forsikringen mens jeg enda var på ferien skadet, så, kalte agenten. Kom, aldri å hentet meg og avlevert meg på flyplassen som, jeg ble lovet.. Dette er det verste som kunne skje når jeg reiser alene. Jeg betaler forsiktig men har plutselig ingen forsiktig for Falck bestemmer at de gjøre slik men ville gi de en ny mulighet. Og denne gangen brister jeg håndleddet og legen ber meg ta å holde hånden i ro i noen dager så jeg endrer flybillett og leger melder som regel inn skader. Jeg hadde betalt billetter og hotell selv den uken jeg måtte. Utsette og hadde ingen planer å be forsikring dekke dette, men fordi legen ikke hadde meldt i fra og at hånden ble verre så ble Falck kontaktet ordet med lege for så. stoppe forsikring når de hørte at det var brist i håndledd, begrunnelse var at jeg ga beskjed en dag etter hjemreise. Og selv om jeg ikke ba de om noe annet enn å dekke legeregningene. Så at Falck to ganger stopper forsikring mens jeg er skadet er neppe særlig forsvarlig og vil bli innklaget til forsikringsnemnda og beklageligvis for DnB som jeg har brukt i 25 år som bank har mistet min tillit som et seriøst selskap

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Kjempeservice"

God service og lette å ha med å gjøre. Alltid folk som vet svar på dine henvendelser ved kontakt. Raske på oppgjør ved skade.

Christer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Hold dere langt unna denne gjengen!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dette er så useriøst som man får det. Det skal ikke ta over et år(!!) med flere titalls telefonsamtaler for å løse en enkel sak! Ikke nok med at de ikke dekker det ene eller det andre, men det er umulig å få kontakt med kundeservice. Ofte må man sitte en halvtime-tre kvarter i kø for å komme igjennom for at de kan fortelle deg at du har ringt feil nr og de skal sette deg over. (Det er tydeligvis noe galt med dere automatiske telefonsystem da dette har skjedd flere ganger.) Så man blir satt over blir det en ny kø. Da de endelig svarer så møter man bare useriøse kundebehandlere som er lite serviceinnstilt. Enten er saksbehandler sykmeldt, ferie eller har sluttet. Får endelig en ny saksbehandler som lover å følge opp saken, men nei, ingenting blir gjort, selv etter flere telefonsamtaler. Ender opp med at jeg nå ta saken i egne hender å kontakter deres underleverandører som opplever samme problem med DNB, de lover å ringe/gi tilbakemelding, men ingenting skjer på flere uker etter masing fra både min og deres side. Når man endelig får kontakt med kundebehandleren framstår han som _meget_ arrogant og lite serviceinnstilt og enda mindre forståelsesfull. Jeg vil få fram et poeng av at jeg ikke er en vanskelig kunde, og har tøyet tolmodigheten min veldig langt. Råder alle til å holde seg langt unna dette forsikringsselskapet.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Alexander J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Verste forsikringen som stjeler penger fra andre"

Jeg var på vei til Tyrkia når jeg ble fornektet av Turkish Airline og gå ombord flyet. Vi var familie med 5 personer og en liten barn på 2 og halvt år. Vi var på stedet klokken 10:30 når flyet skulle ta av klokken 12:00. Når jeg ringer til DNB for å få dekka det eller evt sende oss avgårde med neste fly og evt bestille hotell billetter så lenge. Men nei det kan dem ikke gjøre. Dem vil heller bruke en liten argument som står med det minste skrifte på vilkårene demmes. Og der står det at vi må være tilstedet 2 timer før. Hvis ikke så dekkes det ingenting ved reiseforsikring. Alle de fakturaene pr år vi har betalt på reiseforsikring, men når vi trenger dem mest så nekter dem å hjelpe oss. Vanskelig å tro når det handler om DNB Norges om ikke nordens største bank.
Så 10.000 kr for flybilleter rett i søpla og 7000 kr på forsikring pr i år var sikkert bare mat lønnen til ansatte på DNB.

Grete D. A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra, men dyr forsikring"

Lett å samarbeide med, raske til å svare. Er imidlertid en dyr forsikring. Derfor leter jeg etter noe som er billigere, men like bra.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"DnB biforsikring."

Var uheldig med bilen, skrev skademelding i nett banken med bilde. Dagen etter fikk jeg skadenummer så jeg kunne levere bilen til godkjent verksted de hadde skrevet ned. Mistet heller ikke bonus.

Rajinder S
Kundetilfredshet
Skadeoppgjør
"Ventetid"

Ringte 91504800 og 91504818 DNB Forsikring 4 ganger i dag. Ventetid 9 min, 12 min og 42 min... men venter fortsatt! svarer ikke. Prøvde en gang til og det svarer 39 min ikke noe svar. Jeg har brukte ca. 2 timer. Dårlig kundeservice DNB.

Adrian L. E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bra, men kostbart"

God kundeservice, og veldig enkelt og greit lagt opp.

Kostbart for studenter/unge voksne om man ikke forhandler seg til en bedre pris.
Skulle ønske de kunne ha kommet med bedre tilbud fra starten av, ikke lure folk til å betale dyre dommer for ''den beste prisen vi kan tilby''. For bare jeg sa at jeg kan spare flere hundrelapper i måneden i ett annet selskap fikk jeg en mye bedre pris med en gang uten noe problem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Kynisk - styr unna"

Forsikring pushes når DnB eiendomsformidling har boligsalg.
Kjøper man forsikring sitter DnB på flere roller, dette har jeg som kunde måttet lide for. Forsikringsselskapet i DnB ønsker ikke å ta i forhold som eiendomsformidlingen kan ha forsømt seg. Da skyver de et eierskifteforsikringsfirma, som er helt bananas kyniske, foran seg i stedet. Et produkt som også er pushet på av DnB under kjøp og salg... De ber deg også å om å kontakte takstmann selv. Du får ikke svar, må sitte timesvis å høre på pausemusikk, saken treneres. Forundrer meg ikke om mange klager til Finansklagenemnda!

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"De har gitt meg det beste tilbudet"
1 syns denne omtalen er nyttig

De har gitt meg det beste tilbudet så langt.
Jeg fikk raskt kontakt med forsikringsselskapet når uhellet var ute.
De er veldig raske hvis du f.eks bytter bil. Ikke noe påtrengende salg.
De har ryddig oversikt over forsikringene via nettbanken.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig kundebehandling"

For 2 mnd siden ble leiligheten min totalskadd. Vi får ikke kastet senga eller tingene som ble ødelagt før vi får pengene tilbake. Saksbehandleren vår svarer ikke på mail. etter å ha sendt skademelding etc i posten og fått forsikret oss om at den var bra og oversiktlig, fikk vi vite av saksbehandler at den var uleselig og måtte sendes inn på nytt sammen med takstrapport på mail. Da jeg spør om vi må sende alle papirer på nytt får jeg ikke svar. Han svarer ikke på mail på 2 uker hver gang jeg sender inn mail. Da man ringer får man ikke snakke med saksbehandler, bare beskjed om å vente på svar og at de sender mall og ikke noe de kan gjøre. Jeg trodde en forsikring var rask og utbetalte ting i tide. vi har hatt mange ekstrautgifter og nesten ikke råd til mat da de fleste klærne våre og senga og alt var ødelagt.

Svært dårlig kundebehandling når en ringer. Anbefales IKKE.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Mareritt"

Et mareritt av et selskap. 20-30 minutters ventetid (hver gang!) i telefonen. Svarer ikke på henvendelser på web (kundeservice). Bruker et skadebegrensningsfirma som heller ikke svarer - og heller ikke gjør noe. Vi hadde et trevmatisk innbrudd og skadeverk på egen bolig, og fikk INGEN hjelp. Endte opp med å gjøre hele jobben selv - både identifisering av alt, skadeoppgjør og arbeid etterpå.

Mareritt 2: Først brukte de 53 minutter på å svare på kundeservice. Så satt han telefonen videre til saksbehandler ... som ikke svarte. Nå har jeg begynt på runden en gang til... Er det mulig?

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Katastrofal!"

Har meld inn tyverisak hos DNB forsikring, gått over 4 mnd å saken min er enda ikke ferdigbehandlet!
Å være kunde hos DNB skulle man tro å være trygg på når uhell oppstår så skal man føle seg trygg på at selskapet troverdig deg og behandlet saken rask og gir deg trygghet! Men her føler jeg man blir bare svindlet av DNB forsikring av premie man betaler til de og alt de dem sier er bare tull og svindle til seg kunder lurer de!

Kontakter både media, finansklagenemda og advokat om ikke saken blir behandlet ferdig!!
At man skal bruke så lang tid på en ekte real tyverisak er helt katastrofe!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ble påkjørt. Har ikke hørt noe etter 3 uker"

Ble påkjørt da jeg stod stille, sendte inn skadeskjema. Har ikke hørt noe som helst etter 3 uker, ikke engang ett skade nr. har jeg fått. Jeg har 3 biler forsikret hos DNB, alle 3 med 75% + 5 år osv. Helt umulig å få tak i de på mail og tlf.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"For dyrt"

DNB har en veldig fin og ryddig oversikt over forsikringene mine, men de prisene som man må betale for f.eks innbo og reiseforsikring synes jeg er stive.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Dårlig kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundeservice ved skade. Ingen tilbakemeldinger - ingen svar på mail sendt - vi måtte så og si ta hele saksbehandlingen selv ved å ringe og mase og selv få kontakt med firmaet som skulle utbedre en skade på huset. Byttet asap tilbake til Gjensidige. Koster noe mer men mer erfarne kundebehandlere som gir deg svar når du spør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Sinnsykt kynisk"

Har aldri opplevd å bli så dårlig behandlet! Kun ute etter å slippe å betale, 0 interesse for å ivareta kunde eller være objektive

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt, og utrolig trege på behandle skader"

Dyrt, leverer ikke det di lover. Kommer ikke igjennom på tlf. Chatten dems virker ikke som di skryter av, der kan di aldri hjelpe med noen ting

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Vannskade"

Helt forferdelig forsikring. Anbefales aldri. De leker med folkets liv. Jeg har best ekstra boligforsikring. fikk en vannskade for 6 måneder siden. til nå har jeg ikke fått noe ordentlig svar på skadeomfanget. lang ventetid når jeg ringer, og fikk heller aldri tak i kontaktpersonen. Det opplevde også advokaten min. Det er samme når jeg skriver e post. Det har ingen respekt for mennesker.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Svak tjeneste"
1 syns denne omtalen er nyttig

Venter fremeldes på status på skadesak, straks 3 måneder etter opprettelse.
Når det blir forespurt status på epost får man aldri svar, og om man ringer inn på skade-nummeret får en kun beskjeden om "Jeg skal ta det videre med saksbehandler, hadetbra"...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ingen oppfølging ved melding av skade, kun et dårlig svar på mail etter 6 dager"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig lett å flytte over til DNB.
DNB vil tydeligvis bare ha betalende kunder, men er umulig å få tak i når problemer oppstår.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ventetid telefon"

Elendig kontaktmulighet! Har en sak som haster litt og prøver derfor ringe. Satt 1/2 time i telefonkø kl 11.45 til 12.15, måtte gi meg da pga var på jobb. Prøver på nytt hjemmefra, begynte for 15 min siden, tlf svarer sa 1 min ventetid, men venter fortsatt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Styr unna dette forsikringsselskapet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg fikk laget en avtale om forsikring for min bedrift i 2012. Både de og jeg har skrevet under på avtalen. I 2018 har de så funnet ut at jeg ikke har en slik forsikring som vi har skrevet under på fordi noen i deres bedrift har funnet ut at jeg har sagt opp avtalen min. Dette til tross for at jeg har alle papirer i orden. Vil nå måtte få dette vurdert i finansklagenemnda. Har alle mine andre forsikringer i Storebrand, og det er en helt annen service der generelt. I DNB opplever jeg saksbehandleren som arrogant, og han overholder ikke avtaler i det hele tatt. Han sier han skal ringe tilbake, men gjør det ikke, han sier han skal sende meldinger innen en frist, men overholder ikke dette. Jeg måtte ta kontakt med lederen for hans avdeling for å få svar i det hele tatt. Jeg har ikke i mitt liv opplevd noe lignende så har du mulighet ikke benytt deg av tjenester hos DNB forsikring. Hilsen kunde organisert gjennom akademikerne.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Useriøse! Dårlig rådgivning"
1 syns denne omtalen er nyttig

For et år tilbake ønsket jeg å bytte til fullkasko på min Audi 2013. Fikk råd om at dette ikke var så lurt, da jeg kjørte lite og måtte uansett betale egenandel. Jeg drøftet dette med kollega som bytter fra fullkasko til delkasko!
Ett år etter skjer det på glatt føre at bilen er ute av kontroll. Skade på egen bil kom på 50000kr som jeg betaler selv. Uten leiebil i 2 mndr! Attpåtil måtte jeg selv ta kontakt med motpartens forsikringsselskap for oppgjør.
Katastrofalt! Styr unna

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Katastrofe oppfølging og uprofesjonell behandling"

Ingen oppfølging ved skade, må selv skaffe priser på arbeid da DNB ikke vil sende takstmann. Må legge ut for arbeidet og, forhåpentligvis, få igjen fra DNB etterpå!
Tilbakemeldinger er preget av mistenkeliggjøring og uprofesjonell behandling - fikk blandt annet en leksjon i moms refusjon...
Omtrent umulig å komme gjennom på telefon.
Dette er helt krise - har mange og dyre forsikringer og tidligere Gjensidige kunde.

Søk Bytt.no