Forsikring
Skjul meny

DNB Forsikring omtaler og erfaringer

210 verifiserte omtaler
3,6/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
10
av 22 innen
forsikringsselskap
60%
anbefaler
DNB Forsikring
Filtrer omtaler
56
62
49
13
30
Sorter omtaler etter
Viser av 210 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lite hjelpsom i krisesitusjoner"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt DNB som forsikringsselskap etter at jeg refinansierte huset da min mann døde i 2015. Jeg har hatt bruk for å utvide forsikringen da jeg kjøpte hytte og da jeg måtte forlenge kjørelengde på bilen. I tillegg fikk jeg dekket vel 200 kr da induksjonsplatene på komfyren ble knust ved et uhell. Her måtte jeg skrive flere mail før de gikk med på at jeg hadde krav på litt erstatning utover egenandelen.
Men nylig opplevde jeg en skremmende situasjon en søndag på en motorvei i leiebil i Italia. Vi punkterte midt på en svært trafikkert motorvei og fant ikke engelsktalende i leiebilfirmaer som forstod vår situasjon. Jeg ringte da min reiseforsikring i DNB, men der svarte de bryskt at de bare kunne hjelpe ved kollisjon. Jeg har klaget skriftlig på hendelsen, men blir i dag oppringt av en dame som er like påståelig i at vi ikke hadde krav på hjelp annet enn en sum
Med fratrekk i egenandel om vi hadde utgifter til tauing. Dette opplever jeg som lite tilfredsstillende og undersøker derfor om andre forsikringsselskap kan gi meg bedre betingelser inkludert i reiseforsikringen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Skadeoppgjør"
3 syns denne omtalen er nyttig

Etter mange diskusjoner med saksbehandlere på skadeoppgjør, hvor de ikke ville hjelpe meg på grunn av at jeg ikke hadde helkasko men halvkasko. Fikk inntrykk av at de kun kunne hjelpe helkaskokunder. Forsikringsselskapet til hun som kjørte på meg hadde sagt at ulykken var min feil så de trodde det var min feil. Fikk diverse teorier servert om at jeg sikkert hadde kjørt 80km/t igjennom rundkjøringen osv. Etter 4 uker med å ringe dem hver dag i åpningstiden fra kl. 8-15 med lang ventetid hver gang. Fikk jeg omsider snakke med en som ordnet en takstmann som kunne se på skaden, han brukte under 3 minutter på å finne ut at ulykken kunne umulig være min feil. Skadene på bilen min viste at jeg hadde stått stille (etter nødbrems) Da jeg ble påkjørt. DNB vil veldig gjerne selge deg forsikringen men er umulig å ha med å gjøre når uhellet er ute, styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Veihjelp funket dårlig"

Har fått ulik informasjon om ventetider, økte fra en til to timer. Må man fortsatt betale egenandel når DNB ikke holder til avtalen og det tar mer tid å få hjelp enn avtalt ventetiden (over to timer).

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Justeringer av forsikringen endret min vurdering fra misfornøyd til svært fornøyd"

Bra dekning til fornuftige priser. Endring av dekning som tilfredsstiller mine behov, gjør meg til en svært fornøyd kunde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"2 eller flere kjøretøy"

Om man har mere enn 1 bil - eller 1 motorsykkel får man langt DÅRLIGERE tilbud/forsikring på kjøretøy nummer 2.

Har derfor måttet forsikre Harley nummer 2 i et annet selskap hvor betingelsene/ prisene var overkommelige.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna"
2 syns denne omtalen er nyttig

Lang ventetid på tlf. Lang ventetid på oppgjør. Kverulering og vriing på dokumentert fakta. Når du melder skade her blir du mistenkelig gjort og møtt med en holdning at at du er en kjeltring. Takstmenn bagatelliserer ting for og få ned skadeoppgjøret.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt og uoversiktlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dyrt. Uoversiktlig når man prøver og finne info om forsikringen gjennom nettbankens sider.
Ellers stort servicesenter som gjør at man kommer fort gjennom på telefon.

Henning S
Kundetilfredshet
Kundeservice
"God pris og service - i alle fall for totalkunder"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har ingenting å utsette på DNB. De har alltid fikset svært konkurransedyktige priser på mine forsikringer, og jeg kjører benchmarking på forsikringene mine en gang i året. De 5 siste årene har DNB kommet best ut. De svarer kjapt, og finner fleksible løsninger.

Ingen erfaring med skadesaker, men jeg har sett dem håndtere skadesaker for min mor (som er 81 år gammel), og har blitt rett ut imponert over hvordan de har hjulpet henne i forbindelse med skadeoppgjør på reiseforsikring.

Men antagelig hjelper det å være totalkunde (Saga).

Marthe H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt og prisstigning"
1 syns denne omtalen er nyttig

Husforsikringen til DNB har plutselig steget veldig i pris. Samtidig hadde jeg et innbrudd i fjor der jeg fikk meget dårlig kundeservice fra DNB og det tok lang til før jeg overhodet fikk noe hjelp. Følte meg mest til bry med mitt problem.

Alexander S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ryddige og imøtekommende"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har i de årene jeg har hatt dem som som forsikringsselskap aldri hatt problemer med dem, eller grunn til misnøye.

Hjelpsomme kundebehandlere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Oppsummering"
1 syns denne omtalen er nyttig

Selv om jeg har satt betalingsinnstillingene på at beløpet skal trekkes med engang jeg betaler en regning så tar det flere dager før de trekker det.

Og selv om jeg har fortsatt frist på en eller flere regninger hos dem så prøver dem å trekke det før jeg får lønn og dermed får jeg purringer. Håpløst. Har fått minst 6-8 påminnelser selv om alt er betalt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"En i mengden"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kan ikke si å ha blitt fulgt opp så veldig bra... Betaler for den beste forsikringsordningen de har (som dessuten skal matche andres beste tilbud), men så viser det seg at det er masse selskaper som tilbyr bedre vilkår.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Utmerket service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Aldri vært noe problem. Blitt vanskelig å få tilbud fra dnb da de la om rutinene. Ikke kundevennlig mer og det går ut over tilgjengeligheten for kundene.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Billigst og best dekning"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har fått billigst pris mot andre selskap til nå. Har fått tilbud basert på helt like forutsetninger og ingen har matchet dette til nå. Har sjekket to andre selskap. IF og Gjensidige.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Oppgjør"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har dårlig erfaring med DNB etter oppgjør / melding om skade ved bruk av reiseforsikringen. Saksbehandlerene fraskriver veldig mye på verdien.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Billig"

Forsikringene er rimelige. Har ikke fått bedre tilbud andre steder på mine aktuelle forsikringer. Få erfaringer (heldigvis!) Med skader.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra dekning, men lite fleksible på pris"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bra dekning, men viser lite flexibilitet til å gi god pris dersom noe skal merforsikres.
Har 2 bilforsikringer og husforsikring der, men lite fleksible på pris når jeg som godt voksen også skal forsikre motorsykkel.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Alt samlet på et sted"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg fikk samlet alle mine forsikringer på et sted, noe jeg foretrekker. Vil likevel sjekke ut om mine forsikringer er billigere andre steder.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"DnB forsikring er bra!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Responstid og utbetalinger når skade først har skjedd er utrolig tilfredsstillende! De har også dyktige medarbeidere som er veldig hjelpsomme!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Noe dyrt for førstebileier"

Syns det er positivt at DNB har avtale med NSF, men syns likevel den årlige utgiften på bilforsikring er høy.

Unni E. O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Forsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

I sammenligning til flere andre forsikringsselskap er jeg missfornøyd med hva slags tilbud DNB har å tilby.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"STYR UNNA!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Useriøse og vanskelige når ulykken først er ute. Forbered deg isåfall på en prosess som trekker ut i det uendelige.

Frank L. J
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig oppfølging!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Mangler kontakt person. Fylte nettopp 70 og da har jeg forstått at min reiseforsikringen ikke gjelder, men betale premie får jeg sikkert lov til å gjøre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"DNB har ikke avbestilt mine forsikringer, da jeg bestilte hos DNB"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte forsikring hos DNB for vel et år siden. Fikk forsikring om, at jeg ikke selv skulle avbestille andre forsikringer, det gjorde DNB. Men det er ikke gjort, så jeg nå har betalt dobbelt. Og fortsatt får jeg krav om å betale for samme forsikring to steder. Hadde forsikring hos Tryg. Vennligst rydd opp.

Kristina
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Hyggelige kundemottakere"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vennlighet og rask behandling av div saker.

Pris på forsikring kan bli bedre da man er medlem av sykepleierforbundet.

Søk Bytt.no