Forsikring

DNB Forsikring omtaler og erfaringer

3,3/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
13
av 22 innen
forsikringsselskap
58%
anbefaler
DNB Forsikring
Filtrer omtaler
57
66
52
15
34
Sorter omtaler etter
Viser av 224 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Holder ikke det de lover."

Hadde DNB, hold det dere lover så hadde det vert bra. Men det gjør ikke DNB så nu blir det en kunde mindre å det kommer til å være mange jeg kjenner som også forlater DNB. Hvis dere ønsker kunder så må dere slutt å komme med usannheter. Så nu er det farvel til dere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fikk ikke hjelp da jeg trengte den!"

Jeg ble ikke kontaktet av DNB forsikring etter at jeg meldte skade, selv om at jeg ringte flere ganger og sendte papirer, men ble ikke kontaktet....Ali

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeopplevelse og manglende oppfølgning"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi måte bli igjen i utlandet når datteren min på 18 måneder ble syk, men for hjemreisen som forsikringen skulle dekke så ville ikke de booke en egen billet for datteren min selv om vi hadde det på vei ut fordi hun teknisk sett ikke trengte eget flysete. Vi har også 'Familie Best' pakken som skal liksom være det beste man skal få.

På toppen av dette, har det nå gått mange uker siden jeg leverte inn erstatningskravet og jeg har enda ikke hørt fra DNB rundt noe utbetaling av de kostnadene vi pådro oss.

Føler at de gjør hva som er absolutt nødvendig, men sitte igjen med en dårlig kundeopplevelse som ikke passer med hva man forventer med DNB,

Kim A. V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Sender ikke regninger i tide"

Eneste grunn jeg er med dem er at de har billig forsikring til bilen min. Ellers ville jeg ikke hatt noe med dem å gjøre, de sender ikke regninger i tide og fakturaene er oppsatt på en uoversiktlig måte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Svindel"

Svindel fra a tll å.
Korrupt, vanskelig, useriøse, vanskelige,
Kunden har aldri rett.
Velg et selskap med en lang historie.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Trege med dårlig oppfølging"

Tar alt for lang tid, og manglende oppfølging. Er nå inne i 2. måned uten bil og venter på DnB, enda forsikringsselskapet til de som påførte meg skaden har sagt at det dekkes av deres forsikring. Her er den DnB som er sinkene med å få fortgang i saken.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd, men savner oppfølgning"

Det som er bra er at vi ikke hører et ord fra vårt selskap. Vi bare betaler
Og det er de sikkert fornøyd med. Det hadde kanskje vært greit å fått en oppdatering /tilbud iblant.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lite hjelpsom i krisesitusjoner"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har hatt DNB som forsikringsselskap etter at jeg refinansierte huset da min mann døde i 2015. Jeg har hatt bruk for å utvide forsikringen da jeg kjøpte hytte og da jeg måtte forlenge kjørelengde på bilen. I tillegg fikk jeg dekket vel 200 kr da induksjonsplatene på komfyren ble knust ved et uhell. Her måtte jeg skrive flere mail før de gikk med på at jeg hadde krav på litt erstatning utover egenandelen.
Men nylig opplevde jeg en skremmende situasjon en søndag på en motorvei i leiebil i Italia. Vi punkterte midt på en svært trafikkert motorvei og fant ikke engelsktalende i leiebilfirmaer som forstod vår situasjon. Jeg ringte da min reiseforsikring i DNB, men der svarte de bryskt at de bare kunne hjelpe ved kollisjon. Jeg har klaget skriftlig på hendelsen, men blir i dag oppringt av en dame som er like påståelig i at vi ikke hadde krav på hjelp annet enn en sum
Med fratrekk i egenandel om vi hadde utgifter til tauing. Dette opplever jeg som lite tilfredsstillende og undersøker derfor om andre forsikringsselskap kan gi meg bedre betingelser inkludert i reiseforsikringen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Skadeoppgjør"
5 syns denne omtalen er nyttig

Etter mange diskusjoner med saksbehandlere på skadeoppgjør, hvor de ikke ville hjelpe meg på grunn av at jeg ikke hadde helkasko men halvkasko. Fikk inntrykk av at de kun kunne hjelpe helkaskokunder. Forsikringsselskapet til hun som kjørte på meg hadde sagt at ulykken var min feil så de trodde det var min feil. Fikk diverse teorier servert om at jeg sikkert hadde kjørt 80km/t igjennom rundkjøringen osv. Etter 4 uker med å ringe dem hver dag i åpningstiden fra kl. 8-15 med lang ventetid hver gang. Fikk jeg omsider snakke med en som ordnet en takstmann som kunne se på skaden, han brukte under 3 minutter på å finne ut at ulykken kunne umulig være min feil. Skadene på bilen min viste at jeg hadde stått stille (etter nødbrems) Da jeg ble påkjørt. DNB vil veldig gjerne selge deg forsikringen men er umulig å ha med å gjøre når uhellet er ute, styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Veihjelp funket dårlig"

Har fått ulik informasjon om ventetider, økte fra en til to timer. Må man fortsatt betale egenandel når DNB ikke holder til avtalen og det tar mer tid å få hjelp enn avtalt ventetiden (over to timer).

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Justeringer av forsikringen endret min vurdering fra misfornøyd til svært fornøyd"

Bra dekning til fornuftige priser. Endring av dekning som tilfredsstiller mine behov, gjør meg til en svært fornøyd kunde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"2 eller flere kjøretøy"

Om man har mere enn 1 bil - eller 1 motorsykkel får man langt DÅRLIGERE tilbud/forsikring på kjøretøy nummer 2.

Har derfor måttet forsikre Harley nummer 2 i et annet selskap hvor betingelsene/ prisene var overkommelige.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna"
4 syns denne omtalen er nyttig

Lang ventetid på tlf. Lang ventetid på oppgjør. Kverulering og vriing på dokumentert fakta. Når du melder skade her blir du mistenkelig gjort og møtt med en holdning at at du er en kjeltring. Takstmenn bagatelliserer ting for og få ned skadeoppgjøret.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt og uoversiktlig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dyrt. Uoversiktlig når man prøver og finne info om forsikringen gjennom nettbankens sider.
Ellers stort servicesenter som gjør at man kommer fort gjennom på telefon.

Henning S
Kundetilfredshet
Kundeservice
"God pris og service - i alle fall for totalkunder"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har ingenting å utsette på DNB. De har alltid fikset svært konkurransedyktige priser på mine forsikringer, og jeg kjører benchmarking på forsikringene mine en gang i året. De 5 siste årene har DNB kommet best ut. De svarer kjapt, og finner fleksible løsninger.

Ingen erfaring med skadesaker, men jeg har sett dem håndtere skadesaker for min mor (som er 81 år gammel), og har blitt rett ut imponert over hvordan de har hjulpet henne i forbindelse med skadeoppgjør på reiseforsikring.

Men antagelig hjelper det å være totalkunde (Saga).

Marthe H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt og prisstigning"
1 syns denne omtalen er nyttig

Husforsikringen til DNB har plutselig steget veldig i pris. Samtidig hadde jeg et innbrudd i fjor der jeg fikk meget dårlig kundeservice fra DNB og det tok lang til før jeg overhodet fikk noe hjelp. Følte meg mest til bry med mitt problem.

Alexander S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ryddige og imøtekommende"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har i de årene jeg har hatt dem som som forsikringsselskap aldri hatt problemer med dem, eller grunn til misnøye.

Hjelpsomme kundebehandlere.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Oppsummering"
1 syns denne omtalen er nyttig

Selv om jeg har satt betalingsinnstillingene på at beløpet skal trekkes med engang jeg betaler en regning så tar det flere dager før de trekker det.

Og selv om jeg har fortsatt frist på en eller flere regninger hos dem så prøver dem å trekke det før jeg får lønn og dermed får jeg purringer. Håpløst. Har fått minst 6-8 påminnelser selv om alt er betalt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"En i mengden"
1 syns denne omtalen er nyttig

Kan ikke si å ha blitt fulgt opp så veldig bra... Betaler for den beste forsikringsordningen de har (som dessuten skal matche andres beste tilbud), men så viser det seg at det er masse selskaper som tilbyr bedre vilkår.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Utmerket service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Aldri vært noe problem. Blitt vanskelig å få tilbud fra dnb da de la om rutinene. Ikke kundevennlig mer og det går ut over tilgjengeligheten for kundene.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Billigst og best dekning"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har fått billigst pris mot andre selskap til nå. Har fått tilbud basert på helt like forutsetninger og ingen har matchet dette til nå. Har sjekket to andre selskap. IF og Gjensidige.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Oppgjør"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har dårlig erfaring med DNB etter oppgjør / melding om skade ved bruk av reiseforsikringen. Saksbehandlerene fraskriver veldig mye på verdien.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Billig"

Forsikringene er rimelige. Har ikke fått bedre tilbud andre steder på mine aktuelle forsikringer. Få erfaringer (heldigvis!) Med skader.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra dekning, men lite fleksible på pris"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bra dekning, men viser lite flexibilitet til å gi god pris dersom noe skal merforsikres.
Har 2 bilforsikringer og husforsikring der, men lite fleksible på pris når jeg som godt voksen også skal forsikre motorsykkel.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Alt samlet på et sted"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg fikk samlet alle mine forsikringer på et sted, noe jeg foretrekker. Vil likevel sjekke ut om mine forsikringer er billigere andre steder.

Søk Bytt.no