Meny

DNB Forsikring omtaler og erfaringer

2,7/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
16
av 24 innen
forsikringsselskap
51%
anbefaler
DNB Forsikring
Filtrer omtaler
71
75
63
26
73
Sorter omtaler etter
Viser av 308 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med DNB Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dyrt og vanskelige når man trenger erstattet skade"

I mitt tilfelle fikk jeg en vannlekkasje, Takstmannen som kom ville ikke ha rørlegger for og utbedre skaden da han mente min provisoriske reparasjon var nok. lekkasjen var i taket på badet nede og jeg måtte rive ned deler av taket for og stoppe vannet. De ville ikke dekke nytt tak men lappe det gamle og male over. Dette synes jeg var smålig så jeg droppet å bruke forsikringen og fikk inn rørlegger og snekker som la nytt tak for egen regning. Gidder ikke krangle for å få dekket ting som skal være dekket av forsikringen da dekket jeg skaden selv og bytter nå selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Alt for dyrt"

Mye dyrere enn andre forsikringsselskaper! De er ikke villige til å tilby bedre pris eller prismatch.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Null hjelp til elendig håndtering av skadesak! Hold dere unna SSG"
1 syns denne omtalen er nyttig

Dersom uhellet er ute og man får skade på hus/leilighet blir man tildelt en saksbehandler som ikke kunne brydd seg mindre om jobben som blir utført av selskapet som er tildelt skadesaken (I dette tilfellet SSG). SSG lyver gjentatte ganger, skylder på alle andre enn seg selv og opprettholder ikke tidsfrister. Gjentatte klager inn til min saksbehandler i DNB resulterer i ingen endring. SSG får drive fritt frem, med å bruke så lang tid de bare vil og nekte å kommunisere til meg hvor lang tid ting tar og hvorfor tidsfrister ikke blir opprettholdt. Kan bli spennende å se hva som eventuelt skjer med erstatninger etter dette prosjektet er ferdig! :) Hold dere unna DNB og SSG. Null interesse av å hjelpe kunden.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ekstremt mye rot med fakturaene, har sendt inn samme skade 3 ganger uten hjelp!"

Har sendt inn skjemaer og utlegg i forbindelse med sykehus opphold 3 ganger for samme ulykke, de sier hver gang at de har ikke fått skjemaene, det er også fyllt ut på nett. Nå har jeg gitt opp og bytter (de er billig det er det eneste, og dette er sikkert bare pga jeg er Saga kunde)

Alexander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Inntrykket er bra"

Har alle mine forsikringer i DNB, har aldri hatt behov for å bruke forsikringen, så vet ikke hvor bra det er, men i forhold til venner og bekjente betaler jeg ganske mye i forhold selv om jeg har over fem forsikringer inne.

Raymond Ø
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lite hjelp og få"
1 syns denne omtalen er nyttig

Når uhellet var ute så var det lite hjelp og få, vrir seg unna med paragrafer selv om dyrlegene prøvde og overbevise de om att selskapet tar feil og måtte dekke, her skal det byttes!

Milius K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Husforsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Saksbehandlere som aldri er å få tak i og må stå i uendelig lange tlf køer, satt i 90min. Måtte bare legge på til slutt. Gniene og vansklige

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Null hjelp"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har sendt inn 3 skader som hendte i 3 forskjellige land under jobb relaert reise. DNB trakk seg unna all ansvar! Jeg har DNB best forsikring som er den verste jeg noen gang har signert for!

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Litt raske til og sende glemt faktura til lindorff, etter mange år som trofast kunde"

Jeg synes DNB er alt for stor bank, og lite hjelp og få hvis man har glemt noe, for eksempel 1 purring noe som kan skje oss alle, da er det bare dessverre vi kan ikke hjelpe deg det er for sent, jeg fikk mitt første epelepsianfall for en stund siden og mistet tid og sted, fikk noen huller i hukommelsen, vips så hadde jeg havnet hos Lindorf inkasso, men jeg husker ikke noe av den dagen og måtte på sykehus til utredning dagen etter med overnatting så jeg var forvirret og desorientert. Kom hjem til inkasso!! ingen muligheter for de og trekke det tilbake når jeg ringer og forklarer hva som har skjedd (jeg forklarte ikke min nye diagnose, da det var første anfall) og det var mye usikkerhet og masse utredninger og legetimer etter det, fikk mitt andre anfall i går så jeg ønsker og være forsikret i ett mindre selskap som forstår att ting kan skje, og hjelper til i steden for og sende lindorff krav, med betalingsanmerkninger, det hjelper meg ingen ting og skaper stress med nye anfall som følge av maktesløshet og angst når noen dager er blitt borte oppi hodet, det kommer tilbake sakte men sikkert, men DNB har dårlig tid, selskapet er for stort og upersonligt for meg som sliter litt med en helt ny sykdom jeg ikke kan noe om selv. Det som var bra er vel prisen, jeg har sett mye høyere summer i tilbud til meg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bra, men ikke best"

Ingenting utenom det vanlige. Jeg savner at man blir verdsatt som kunde når man faktisk aldri bruker forsikringen sin.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Håpløs forsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

68 dager tok det før forsikringen svarte på min e-post. Forsikringen koster 1100kr per måned. Det blir uaktuelt med DNB fremover, jeg skal flytte alle lån og forsikringer bort.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig"
1 syns denne omtalen er nyttig

Aldri at noen tar telefonen før det er godt over en time. Får ikke svar på samtlige saker fra dem på over to uker.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Skadeoppgjør"
2 syns denne omtalen er nyttig

Takstmannen var frekk og vanskelig, jeg måtte levere bil og avskilte selv. Bilen skulle kondemneres, og ingenting ble ordnet opp i. Jeg måtte personlig gå til leiebilselskapet, hvor heller ingenting var klart. Ventet 30 minutter på leiebil (greit nok at det ikke er mye). Alt i alt en vanvittig irriterende og rotete situasjon. Jeg sitter igjen med følelsen at jeg sliter med å forstå hva jeg betaler mange tusen kroner i året på, når jeg gjorde mye av jobben. Prisen er bra, men ved skadeoppgjør vil du ønske at du betalte litt mer i måneden. Det gjør jeg nå. 20 minutter i telefonkø er heller ikke verdsatt. Ikke en gang, ikke to ganger, og heller ikke tredje gang jeg ringer er det greit.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Henning S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Får ikke betalt alle regninger på autogiro"

Bra forsikring i seg selv, men har hatt problemer med å få betalt faktura med autogiro. Får faktura gjennom vipps, noe som er ganske irriterende når jeg har service konto i bank.

Dmitry K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Ble med i ca. 5 år (2 biler, hus, innbo ++) og har nå byttet."
2 syns denne omtalen er nyttig

Hadde lite forsikringssaker. Vanligvis fikk kjapt svar på telefon, som er godt tegn. Fikk en lekasjeskade på huset og fikk dekket det etterhvert, men det tok dem flere måneder å avgjøre saken og jeg måtte purre, mens beløpet ble ganske lite (noe rundt 15 000 kr). I tillegg, ønsket jeg at de investigere mer om skaden for å få vite årsaken nøyaktig: måtte gjøre det selv på egen regning og tid - veldig ubehagelig. Ble meget irritert av stadig kraftig prisøkning (f. eks. på 10%) og måtte krangle om det hvert eneste år. Mitt budsjett øker ikke på 10% hvert år :), så jeg måtte bare si opp en del forsikringer år etter år og byttet dem helt til slutt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Rot fra start til slutt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte bilforsikring. Fikk giro og betalte. 2 måneder senere fikk jeg brev fra Statensvegvesen med begjæring om avskilting. DNB hadde "glemt" å legge det inn i noe de kaller TFF. Så ba min mor om tilbud på innboforsikring. Tilbudet var såpass dårlig at hun takket nei, DNB derimot startet forsikringen og beløpet ble trukket fra min konto. Det var et lavt beløp pr måned så jeg merket det ikke (dessuten hadde jeg bilforsikring der så jeg reagerte ikke på at DNB forsikring trakk penger fra konto). Etter 1 år fikk hun tilsendt fornyelse. Da reagerte hun og kontaktet DnB. De kunne fortelle at hun hadde vært kunde i 1 år uten aksept fra henne og at beløpet var betalt. Hun sjekket konto og kunne ikke finne trekk og kontaktet DnB på nytt. De oppdaget da at de hadde trukket fra min konto. De begrunnet det med samme etternavn. DnB la seg flate og kansellerte forsikringen hennes, men ville ikke uten videre tilbakebetale meg. De ønsket å beholde beløpet og avregne det mot fremtidige regninger for bilforsikringen. Jeg nektet og informerte de om at jeg sannsynligvis kom til å bytte selskap. For å få pengene tilbake måtte jeg klage også skulle de se på saken. Etter 4 uker kom pengene tilbake. Ganske utrolig at Norges største finanskonsern har så dårlig oversikt på hva de driver med. Lurer på hva som hadde skjedd dersom jeg hadde fått en skade på bilen de 2 første månedene hvor DnB ikke hadde meldt inn min forsikring. Regner med at jeg måtte gått til sak mot de ettersom jeg måtte true med klage til finansklagenemda for å få tilbake pengene for en innbo forsikring som min mor hadde takket nei til.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Bare økning på årsbeløpet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg kan ikke si noe bra, fordi jeg har ikke tatt i mot en tjeneste så langt. Derfor stå dette på zero. Det jeg reagerte på er at, hvis det kommer en økning på månedlig beløpet, så står den bare der for å betal, uten å vite, hvorfor. Da må jeg extra finne fram en kontakt og bortkaste min tid for å finne ut om dette. Jeg heller kaste bort tid nå og finne en annet forsikringsselskap, så lenge der er flere igjen....

Ove L. O. G. C. V. L
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Reiseforsikring"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hatt en OK reiseforsikring gjennom NSF og DNB. Er ikke medlem i NSF lengre. Avtale for reiseforsikring opphører 31. Desember.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"DNB opprettet to forsikringer uten min kunnskap"
1 syns denne omtalen er nyttig

I forbindelse med huslån snakket mannen min og jeg med DNB om forsikringer. Vi fikk et printet tilbud på alle de forsikringene vi kunne trenge, men sa i møtet med kundebehandleren at vi ville vente fordi vi sto midt oppi flytting. Til vår overraskelse oppdager vi noen uker etterpå at de sender regning på en fritidsforsikring vi ikke har bedt om, samt at når vi får motorstopp 1,5 mnd senere, finner vi ut at DNB har flyttet vår bilforsikring til seg!!! DNBs bilforsikring er også dyrere enn den vi hadde!! I tillegg trakk de min manns livsforsikring av min konto uten å spørre meg!! Kundebehandleren er et hyggelig menneske, men hva slags forretningsdrift er dette??? Er det sånn DNB lurer folk til å bli kunder???

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig service"
2 syns denne omtalen er nyttig

Elendig kundeservice. Firkanta, frekk og lite serviceinnstilt. Anbefaler ingen denne forsikringen. Vi hadde husdyrforsikring

Karin H. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Behandlingen av meldt skade tar for lang tid"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fra meldetidspunktet gjennom Falck ,via skadeskjema og vedlegg av kvitteringer, til skadebehandler tok kontakt gikk det lang tid. Skadebehandler ringte meg mer enn en måned senere og stilte meg detaljert spørsmål angående min angivelse og korrigerte min hukommelse på et punkt som gjaldt hva et vedlegg/kvittering inneholdt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Grei forsikring men dårlig kundeservice"

Har vært kunde i flere år. Helt ok fornøyd. De har veldig dårlige bonusordninger så jeg tapte bonus på å bytte til DnB. Men da jeg plutselig fikk problemer med å reaktivere e-fakturaavtalen så var det ingen hjelp å få. Det er noe feil i systemet og det hjelper ikke å følge rådene jeg får hver eneste gang jeg tar kontakt. Dette gjelder en faktura fra DnB til DnB nettbank, burde ikke være helt umulig å løse. Men etter mange måneder og flere hundre kroner i gebyr så orker jeg rett og slett ikke mer. Og kundeservice flytter meg bare rundt for å slippe å ta tak i problemet. Heldigvis er det flere andre som er langt billigere :)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Mye rot og lite hjelp"
1 syns denne omtalen er nyttig

Problem startet da jeg skadet meg på ferie i Egypt og Falck globale assistanse eier ikke medmennesklig eller en hjelper ved sykdom... Jeg ble skadet i foten og gispet. Ikke en gang kontaktet de meg uten at jeg tok kontakt og de hjalp ikke med medisinsk hjelp slik som å finne lege eller sykehus. De stoppet forsikringen mens jeg enda var på ferien skadet, så, kalte agenten. Kom, aldri å hentet meg og avlevert meg på flyplassen som, jeg ble lovet.. Dette er det verste som kunne skje når jeg reiser alene. Jeg betaler forsiktig men har plutselig ingen forsiktig for Falck bestemmer at de gjøre slik men ville gi de en ny mulighet. Og denne gangen brister jeg håndleddet og legen ber meg ta å holde hånden i ro i noen dager så jeg endrer flybillett og leger melder som regel inn skader. Jeg hadde betalt billetter og hotell selv den uken jeg måtte. Utsette og hadde ingen planer å be forsikring dekke dette, men fordi legen ikke hadde meldt i fra og at hånden ble verre så ble Falck kontaktet ordet med lege for så. stoppe forsikring når de hørte at det var brist i håndledd, begrunnelse var at jeg ga beskjed en dag etter hjemreise. Og selv om jeg ikke ba de om noe annet enn å dekke legeregningene. Så at Falck to ganger stopper forsikring mens jeg er skadet er neppe særlig forsvarlig og vil bli innklaget til forsikringsnemnda og beklageligvis for DnB som jeg har brukt i 25 år som bank har mistet min tillit som et seriøst selskap

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Kjempeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

God service og lette å ha med å gjøre. Alltid folk som vet svar på dine henvendelser ved kontakt. Raske på oppgjør ved skade.

Christer
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Hold dere langt unna denne gjengen!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dette er så useriøst som man får det. Det skal ikke ta over et år(!!) med flere titalls telefonsamtaler for å løse en enkel sak! Ikke nok med at de ikke dekker det ene eller det andre, men det er umulig å få kontakt med kundeservice. Ofte må man sitte en halvtime-tre kvarter i kø for å komme igjennom for at de kan fortelle deg at du har ringt feil nr og de skal sette deg over. (Det er tydeligvis noe galt med dere automatiske telefonsystem da dette har skjedd flere ganger.) Så man blir satt over blir det en ny kø. Da de endelig svarer så møter man bare useriøse kundebehandlere som er lite serviceinnstilt. Enten er saksbehandler sykmeldt, ferie eller har sluttet. Får endelig en ny saksbehandler som lover å følge opp saken, men nei, ingenting blir gjort, selv etter flere telefonsamtaler. Ender opp med at jeg nå ta saken i egne hender å kontakter deres underleverandører som opplever samme problem med DNB, de lover å ringe/gi tilbakemelding, men ingenting skjer på flere uker etter masing fra både min og deres side. Når man endelig får kontakt med kundebehandleren framstår han som _meget_ arrogant og lite serviceinnstilt og enda mindre forståelsesfull. Jeg vil få fram et poeng av at jeg ikke er en vanskelig kunde, og har tøyet tolmodigheten min veldig langt. Råder alle til å holde seg langt unna dette forsikringsselskapet.

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR