Jeg oppfatter at Eika ikke har ønske eller vilje til å finne årsak til skade og derved trenerer saken. I vår sak har Eika brukt (bevist eller ubevist) takstmenn uten kompetanse i flere runder over en 10 årsperiode uten å kunne finne årsak til skade. Etter at vi på egenhånd og for egen regning engasjere takstfirma med kompetanse på aktuell skade ble skaden umiddelbart definert med årsak og skadeomfang og vi fikk gode råd om utbedring. At Eika umiddelbart deretter finner en ny takstmann som brukes til å vri skade årsak slik at den ikke gir dekning og tilbakeviser all form for støtte og hjelp er bare trist og bekrefter at hensikten med ikke å bruke kompetente takstmenn var å trenere saken. Uansett dekning eller ikke hadde det vært greit å få dette avklart litt raskere ved hjelp av forsikringsselskapet slik at vi hadde unngått over 10 år med problemer og ekstra kostnader. Det burde være slik at forsikringsselskapet ønsket å hjelp ikke motarbeide! Vi har bedt Eikas klageordning se på saken, men (selvfølgelig) støtter de sitt eget syn og oppfattes i tillegg ganske så arrogante i sin kommunikasjon!
Har du en tilsvarende erfaring med Eika Forsikring?
Gjør som M. W og over 60 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Eika Forsikring du også og del dine erfaringer!
Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!
Velger nå å bytte til DNB selv om de er litt dyrere på huset. Eika er mye dyrere på MC og snøscooter og da blir de mye dyrere.
Er misfornøyd med den formidable prisstigning de siste årene. Synes forsikringspremien er satt altfor høyt i forhold til at huset mitt ikke er fullverdiforsikret.
Hyggelig kontaktperson, nær beliggenhet ellers for dyr premie.
De er billig og har god kundeservice men syns de er litt merkelige på oppgjør ved ulykke.