Fremtind Forsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Helt fornøyd helt til nå!🤩🤩🤩Forsikringen anbefales til alle.
Rask og effektiv tilbakemelding. Kjempe hyggelig kundeservice👍👍👍 bra jobbet.
Det er to hovedmomenter som dessverre gjør at jeg ikke kan anbefale Fremtind Forsikring til andre på nåværende tidspunkt. Det første momentet gjelder oppgjørsformen. Ved et tradisjonelt forsikringsoppgjør legger man aktuell markedspris til grunn ved erstatningsberegningen. Hvis jeg har forstått Fremtinds oppgjør riktig så fungerer det imidlertid noe annerledes: 1. Fremtind har via Scalepoint fremforhandlet gunstige priser på diverse varer direkte fra forhandlere. Disse prisene er jevnt over lavere enn hva forbrukeren ville betalt hos forhandler. 2. Ved erstatningsberegningen legger Fremtind så sine egne fremforhandlede priser til grunn, fremfor å legge til grunn faktisk markedspris. Den eneste måten å oppnå full erstatning ift. markedspris, er ved å velge erstatning i form av gavekort hos en grossist som Fremtind har avtale med - en løsning som må antas å være er vesentlig gunstigere for Fremtind enn konvensjonelt kontantoppgjør. Dette fremstår for meg som problematisk av flere grunner. For det første kan jeg ikke se at denne beregningsmåten på noen måte er synliggjort i forsikringsvilkårene. Den representerer dermed et brudd på forsikringsavtalen mellom Fremtind og undertegnede. For det andre fremstår oppgjørsmetoden som generelt forbrukerfiendtlig, da man fratar forbrukeren rett til å velge forhandler på like vilkår (les: forbrukeren vil stå dårligere dersom vedkommende velger en annen forhandler enn den Fremtind tilbyr gavekort hos). Et ytterligere problem er at oppgjørsmailen man mottar ikke forsøker å gi kunden nærmere forklaring av den ovennevnte ordningen. Dette fremstår for meg som svært merkelig, all den tid jeg må anta at det klare utgangspunkt for erstatningsberegning er å legge til grunn markedspriser og ikke privat fremforhandlede priser mellom forsikringsselskapet og grossister. Det andre momentet gjelder at oppgjøret finner sted i Fremtinds egen nettbutikk "fremtind-shop", driftet av Scalepoint. Ved å blande rollene som forsikringsselskap og grossist grumser dere til et skille som, så vidt meg bekjent, har vært klart definert så lenge jeg har vært forsikringskunde hos norske selskaper. Dette svekker min tillit til Fremtind som en upartisk og troverdig tilbyder av forsikringsprodukter. Helhetlig oppleves overgangen fra Sparebank 1 Forsikring til Fremtind Forsikring derfor dessverre som negativ.
Enkelt å fylle ut webskjema og rask og effektiv kundebehandling elektronisk fikset også kontakt og avtale med verksted og befaring av skaden uten ventetid på befaring og verkstedsbehandling.
Når Reco var her og så på skaden, spurte de om jeg ville ordne opp eller ha dem til det. Jeg sa jeg gjør det. Så kontakter Reco meg senere at de skulle møte opp om 30 min og hente varer som skulle på rens, uten noe info verken fra Reco eller forsikringsselskapet. Om det var forsikringen eller Reco som sa forsikringen har bestemt det vet jeg ikke. Hørte ikke noe fra forsikringen verken da eller senere før Reco mente alt var ferdig. Fortsatt hørte jeg ikke noe fra forsikringen, jeg måtte ta kontakt igjen. Håper andre slipper dette!!!! Har hørt om flere som har hatt en helt annen opplevelse og det er godt å høre etter min forferdelig opplevelse
Pga tilknytning til Sparebank 1 ønsker vi oss vekk derfra.
Det har stort sett fungert greit med de sakene dere har behandlet for oss.