Fremtind Forsikring har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Kjempefornøyd med saksbehandlerne og rask respons. God oppfølging og god oppdatering underveis i saken. Ingenting negativt å tilføye.
Meget god kundeservice ved henvendelse og skadeoppgjør.
Fikk fort kontakt per tlf og der var di hyggelig og informativ vedr saken min, oppga hva jeg måtte sende inn og penger på bok innen få dager.
En veldig positiv opplevelse. Appen og anvisningen. Og den meget kjappe tilbake mld.
Helt fornøyd helt til nå!🤩🤩🤩Forsikringen anbefales til alle.
Rask og effektiv tilbakemelding. Kjempe hyggelig kundeservice👍👍👍 bra jobbet.
Det er to hovedmomenter som dessverre gjør at jeg ikke kan anbefale Fremtind Forsikring til andre på nåværende tidspunkt. Det første momentet gjelder oppgjørsformen. Ved et tradisjonelt forsikringsoppgjør legger man aktuell markedspris til grunn ved erstatningsberegningen. Hvis jeg har forstått Fremtinds oppgjør riktig så fungerer det imidlertid noe annerledes: 1. Fremtind har via Scalepoint fremforhandlet gunstige priser på diverse varer direkte fra forhandlere. Disse prisene er jevnt over lavere enn hva forbrukeren ville betalt hos forhandler. 2. Ved erstatningsberegningen legger Fremtind så sine egne fremforhandlede priser til grunn, fremfor å legge til grunn faktisk markedspris. Den eneste måten å oppnå full erstatning ift. markedspris, er ved å velge erstatning i form av gavekort hos en grossist som Fremtind har avtale med - en løsning som må antas å være er vesentlig gunstigere for Fremtind enn konvensjonelt kontantoppgjør. Dette fremstår for meg som problematisk av flere grunner. For det første kan jeg ikke se at denne beregningsmåten på noen måte er synliggjort i forsikringsvilkårene. Den representerer dermed et brudd på forsikringsavtalen mellom Fremtind og undertegnede. For det andre fremstår oppgjørsmetoden som generelt forbrukerfiendtlig, da man fratar forbrukeren rett til å velge forhandler på like vilkår (les: forbrukeren vil stå dårligere dersom vedkommende velger en annen forhandler enn den Fremtind tilbyr gavekort hos). Et ytterligere problem er at oppgjørsmailen man mottar ikke forsøker å gi kunden nærmere forklaring av den ovennevnte ordningen. Dette fremstår for meg som svært merkelig, all den tid jeg må anta at det klare utgangspunkt for erstatningsberegning er å legge til grunn markedspriser og ikke privat fremforhandlede priser mellom forsikringsselskapet og grossister. Det andre momentet gjelder at oppgjøret finner sted i Fremtinds egen nettbutikk "fremtind-shop", driftet av Scalepoint. Ved å blande rollene som forsikringsselskap og grossist grumser dere til et skille som, så vidt meg bekjent, har vært klart definert så lenge jeg har vært forsikringskunde hos norske selskaper. Dette svekker min tillit til Fremtind som en upartisk og troverdig tilbyder av forsikringsprodukter. Helhetlig oppleves overgangen fra Sparebank 1 Forsikring til Fremtind Forsikring derfor dessverre som negativ.