Meny

If Skadeforsikring omtaler og erfaringer

3,4/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Bra
Skadeoppgjør
Bra
7
av 29 innen
forsikringsselskap
62%
anbefaler
If Skadeforsikring
Filtrer omtaler
433
347
210
102
187
Sorter omtaler etter
Viser av 1279 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med If Skadeforsikring?
Kristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd!"

IF er et uknotete selskap som de selv sier. Har hatt 3 skadesaker som ikke var noe problem å melde fra om eller motta erstattning for. Dette har vært 2 naturskadesaker og en hund.

Steinar P. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kunde behandling etter mange år som kunde, arroganse"
6 syns denne omtalen er nyttig

Meget dårlig behandling av en trofast kunde over en årekke og ikke brukt forsikringen, skade fri på alle måter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Fikk feilinformasjon om pris og bonus."
3 syns denne omtalen er nyttig

Klaget gjentatte ganger over telefon på at prisen var mye høyere enn vi ble tilbudt, og vi fikk bare tomme løfter om at det skulle bli fikset uten at det ble gjort noe.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Selskap med bra omtale"

Fornøyd med alt, bortsett fra prisen. Har benyttet forsikringen to gang i løpet av ca. 30 år, en reiseforsikring og bytte av frontrute. Men prisen øker, så det er kanskje greit og sjekke andre selskaper.

Oppgitt K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Lureri! Styr unna!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Bare tull hele selskapet! Kjøpte forsikring hos dem gjennom telefon og alt var bra! Så fikk jeg skade på bilen og dem skulle fikse det! Egenandelen var plutselig satt til 10000kr og leibildekning var på 10 dager! Uten at jeg fikk vite dette over tlf! Bilen har stått på verksted i 1 mnd nå uten at dem har fått klarsignal til å starte på bilen! Noe selskapet hevder at dem har gitt klarsignal til å starte på den! Har dekket leiebilen av egen lomme hver eneste dag på -598kr dagen i 20 dager.. og må mest sannsynlig dekke det i 14 dager fremover også! Prøvde å komme med forslag om å dekke det 50/50 det var helt uaktuelt for selskapet If er den værste forsikringen jeg noen gang har vært borti! Og kommer aldri til å benytte meg av dem igjen ALDRI! Kunne like godt dekket skadene på bilen selv etter all utgiften jeg må ut med av egen lomme! Bare tull hele selskapet!

Signe M. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"God service"

Hyggelige ansatte som følger raskt opp alle henvendelser. Har aldri hatt problemer med skadeoppgjør. Dog ikke de beste prisene alltid, eks. på bilforsikring - selv med rabatt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"spørsmål om advokatdekning"

Jeg har skrevet en mail til if angående advokathjelp, som dekkes av innboforsikring. Jeg har ikke fått tilbakemelding på forespørselen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Trofast forsikring selskap"

Jeg er ganske fornøyd med selskapet. Det er kun pga medlemskap i forening ønsker jeg å komme i kontakt med andre selskaper for å sammenligne priser.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bo og boligforsikring - regningen økte plutselig 9% uten forklaring på forhånd - smisking på høyt ni"

ved fornyelsen av avtale la jeg merke til at premie økte betydelig uten at jeg fikk noen form for forklaring. opplever dette som lureri

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Endrer pris, driter i bonusordning"
2 syns denne omtalen er nyttig

Selger sier "Hos oss får du kun 10% bonustap om uhellet er ute" flott tenker jeg. Men de gjør dersom man havner i en ulykke er å endre summen (før bonus) noe som gjør bonusordning helt unødvendig. Jeg gikk opp 3x i premie etter min første ulykke på 5 år med kun IF som forsikringsagent. Utbetalingen gikk heller ikke smertefritt hvor jeg måtte bevise deler av skaden med bilder (noe jeg heldigvis hadde). Snakket aktivt med kundesupport som skriver at de har utbetalt mer en hva de har tjent på meg og derfor må sette prisen opp, Jeg mener dette er misvisende for meg som kunde, jeg føler meg virkelig lurt! Jeg, min familie og nære venner bytter og kommer aldri tilbake!

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Gratis bilforsikring igjennom finn - svindel"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg fikk gratis forsikring, det sto 2uker på datoen jeg først fikk, når jeg ringte for å bekrefte at jeg hadde forsikring fikk jeg vite at gratis forsikringen var 1mnd - dette ble gjentatt i flere telefonsamtaler. Når jeg kjøpte ny forsikring hos et annet selskap etter 1 mnd, kunne de ikke starte den fordi jeg hadde forsikring hos finn I 2 uker til, den ble automatisk startet og jeg måtte betale for en VELDIG dyr forsikring 1 mnd.

Ståle S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Meget god behandling etter anke."
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde fått fuktskade på en bobil som jeg hadde Superforsikring på. Fikk først skaden avvist pga manglende fukttesting. Jeg var helt uvitende om krav til årlig fukttesting. Etter anke fikk jeg skaden dekket. Jeg fikk meget god oppfølging hos saksbehandler og kan anbefale IF forsikring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"okei forsikring. de gjør jobben."
1 syns denne omtalen er nyttig

de gjør jobben, men er for treig når uhellet er ute. du får det du har krav på men det tar alt for lang tid. også føler eg at eg betaler for mye med tanke på at andre selskaper sender meg bedere tilbud. håper IF kan matche tilbudene for uten om dette er de super på kundeservice og de gjør en grundig jobb og følger deg opp som kunde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"IKKE NOE, ROLIG DET ORDNER SEG..."
3 syns denne omtalen er nyttig

Ble påkjørt. Mann nektet i ettertid. Ingen vitner. Ingen støtte. IF sa de "trodde" på meg med kunne ikke gjøre noe. Jeg er ingen bitter person men denne var meget tung å svelge. Betale egenandel og gå ned i bonus eller betale skaden jeg ble påført. Aldri følt meg så lite betydningsfull kunde. Vært kunde i 15 år. Ikke hatt problemer så det var først nå jeg trengte hjelp. Forsikringen har steget mye de siste årene. Hvis de ønsket meg som kunde kunne de gått inn og justert noe. Slik at jeg følte meg ivaretatt uansett. Reagerer på at ingen ringer. Ingen kundekontakt. Jeg jobber selv på et kundesenter så dette vet jeg noe om. Jeg prøver noe annet. Lojalitet i forsikringer nok ingen vits i dag.

Janivar S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veldig misfornøyd"
5 syns denne omtalen er nyttig

Så lenge man betaler til avtalt forfall er det ingen problemer.Men så fort uhellet er ute og man trenger hjelp tar ting tid å alt er tungvint. vanskelig å få kontak trimng er ett sant hel***e. Man får aldri tak i samme person og man får ingen utnevnt agent når uhellet er ute og ,man trenger hjelp. Vanvittig dårlige å info med mindre man skal betale forsikringene

Slik får du den beste og billigste forsikringen!
Helt gratis Raskt Uforpliktende
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Bra forsikring"

Har IF siden 2018, og er veldig bra forsikringselskap, men vet ikke hvorfor det er får dyrt får meg, selv om jeg har 75% bonus + 3 år,

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Svindel og lureri"
5 syns denne omtalen er nyttig

Lurer til seg kunder på en uærlig måte ved å gi en overkommeligpris til du takker ja til tilbudet, men såååå kommer regningen og den er dobbelt så dyr som det som var avtalt og den eneste forklaring de kommer med er at de har fått dette opplyst fra en kollega. Min kollega sa du ønsket super forsikring, min kollega sa du ønsket høyeste forsikring, Man blir der etter overlesset av fakturaer i ett strekk og den stiger fra dag til dag. HELT FORFERDELIG FORSIKRINGSELSKAP !!!

Elisabeth
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Prisøkning på over 5.000,-"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har stort sett vært fornøyd med If men heller ikke hatt skader bortsett fra bil for 4 år siden Likevel vurdert If å sette opp forsikringssummen langt over indeks og begrunner med totalbilde... som er skadefritt alle 4 år 🤔 Jeg bytter

Olav A. G
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Stor økning av forsikring uten å ha hatt skade"
2 syns denne omtalen er nyttig

Når vi tok forsikring med if ble vi lovet ikke store økninger på forsikringer, men fra 2019 til 2020 har forsikringen økt over 5000 kr uten vi har hatt skade dette er urimelig etter våres informasjon

Ronny A. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dyr innboforsikring"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter meldt flytting la de på prisen til mer enn dobbelt av hva jeg hadde før. Det virker som jeg må betale for andres skade historikk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Tyveri"
5 syns denne omtalen er nyttig

Mc ble stjålet som stod låst i en lukket henger, som igjen stod langt nede i hagen, dermed langt fra en vei. Etter avtaler var skrevet under, tok IF tilbake avtalen og sa at det ikke var gyldig grunn. Anbefaler på det sterkeste å bytte forsikringsselskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Svake vurderinger (bildebevis)"
7 syns denne omtalen er nyttig

Jeg var i et lite uhell i forbindelse med vinteren, jeg kom kjørende inn på en bensinstasjon (lav fart, ettersom begge biler fint kunne kjøre videre). Inn på bensinstasjon fra E18 og vel vitende om at det er kommer et parallelt løp fra høyre side via u-svin fra "sentrum" så mener de at det er jeg som har vikeplikt) om jeg hadde kjørt rett fram så hadde jeg truffet parkeringsrekken som var rett foran meg på min side, men istedenfor så kjører motpart over til venstre (hvor jeg lå) istedenfor å holde så de kunne passere forbi parkeringsrekken. Jeg fikk ikke dekket i nærheten av hva deler og arbeidstimer ville kostet, selv med full kasko og skadevurderingen var altfor dårlig. I ettertid har det i tillegg kommet ett vikeplikt skilt på veien hvor motparten kjørte - dette NEKTET IF å ta til seg, selv om det er ganske "basic" oppfatning av alle andre som kjører biler å følge. Det ble også sendt bilder av merkningen på veien som strider imot det motpart gjorde. Byttet på flekken grunnet treg respons, dårlig vurdering og i tillegg den idiotiske vurderingen om å ha tilbakevirkende kraft på å øke antall kilometer per år (mobilabonnement oprererer ikke med tilbakevirkendekraft, det burde ikke være tilfellet for IF heller). Aldri tilbake til IF, synd man ikke kan gi 0-stjerner.

Morten I
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Aldri opplevd noe problemer rundt oppgjør. Raskt og effektiv behandling, penger tilbakeført allerede dagen etter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Alt er vel og bra, fram til den dagen du virkelig trenger din skadeforsikring."
23 syns denne omtalen er nyttig

IFs kundeservice er både hyggelige og hjelpsomme. Det er først når du har behov for å benytte deg av selve skadeforsikringen, du oppdager hvor verdifull du og din forsikring er hos IF. Skygg unna både IF og IFs partneres takstmenn, mens du fortsatt har mulighet!

Dag A. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Feil informerer om dekning"
8 syns denne omtalen er nyttig

Agent som juger om dekning for å få salg, ble kontaktet etter at min bror ble kunde i If, og jeg hadde forsikringer i Tide, men byttet til If etter mye mas fra agenten. Det ble nesten samme pris, men dårligere dekning har jeg funnet ut, og dette etter løgn fra agent. Sendte Mail hvor jeg skrev at dekningen måtte være minst like bra, men agent svarer at vilkår kan forandre seg.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR