Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
If Skadeforsikring
2.9
1 647 verifiserte omtaler

If Skadeforsikring omtaler og erfaringer

Nøytral trend

If Skadeforsikring opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

2.9
Middels
1 647 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
#19
Forferdelig
If Skadeforsikring er rangert
#19 av 22 skadeforsikringer
59%
Bra
59% anbefaler If Skadeforsikring
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Motta tilbud på dine forsikringer fra flere selskaper. Helt gratis og uforpliktende!

Utforsk 1 647 omtaler om If Skadeforsikring

FILTRER OMTALER
532
414
248
152
301
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med If Skadeforsikring?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Godt fornøyd hittil

Omtale av  Ragnar H

Med unntagelse av hundeforsikring og Helseforsikring har jeg bare gode oppfatninger. Når det gjelder hundeforsikring og forsikring gjennom Vertikal Helse har jeg meget dårlig erfaring og har heller ikke dissen forsikringene.

Forferdelig service

Omtale av  Iris M

Fikk innbrudd i utebod, skader på motorsykkel. Har tatt 71 dager enn så lenge for å få noe løsning, og vi sitter fortsatt og venter på dialog med if. Svarer ikke i dialog over epost etter 1.5 uker. Tilbud som var gitt på erstatning etter kondemnering er ekstremt dårlig ift. stand på motorsykkel. Nekter å endre tilbudet og la meg ta ekstrautstyr fra MIN motorsykkel. Regelmessig tlf. ventetider på over 1 time, og behandlere legger på etter å ringe deg opp. Konklusjon: ikke bruk If.

aukt pris uten melling

Omtale av  Eidur T

uker priser uten melling eller ollysing, som kunde skal man har opplysinge om okende pris

Aldri igjen

Omtale av  Mohamed

Aldri igjen Dyrt $$$$$ Null service 0% Skal aldri tilbake til if igjen ...

Super kundeservice.

Omtale av  Runar

Alltid hjelp å få om det er noe, hyggelig og rask kundeservice, og ikke minst så har de ekte mennesker det går å få snakke med.

Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Sammenlign tilbud på forsikringene dine - få tilbud fra flere selskaper helt gratis!
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Trodde superforsikring var nok..

Omtale av  Iren

Har hatt Superforsikring for bygget vårt i snart 20 år, og trodde vi var forsikret mot skader som kunne oppstå grunnet vanninntrengning gjennom tak - det står det i ingressen! Når skaden oppsto med vann gjennom et takvindu, viser det seg at forsikringen ikke dekker dette da taket er over 40 år!

Fantastisk kundeservice! Men rom for tekniske forbedringer

Omtale av  Eris

Fantastisk kundeservice! Sjeldent lang ventetid på telefon, veldig hjelpsomme og øker bonuser uten behov for å spørre. Det er likevel rom for tekniske forbedringer. Når jeg må øke kilometerstand eller endre forsikringsinformasjon finner jeg aldri de nye forsikringsdokumentene. Kun informasjonen oppført ved etablert forsikringsavtale. Vanskelig å finne frem i dokumentene rett og slett. Må bytte frem og tilbake mellom selskaper for å kunne se oppdaterte forsikringsdetaljer, og jeg er en teknisk kompetent 25-åring. Hadde det ikke vært for de tekniske utfordringene hadde jeg bare hatt IF hele tiden! 🙌

Alltid fornøy

Omtale av  Annema

Jeg har alltid vært kunde hos If. Årsaken er at jeg alltid har opplevd god service, raskt oppgjør ved skade. Anbefaler dette forsikringsselskapet på det varmeste.

Forsikringspremie stiger med over 20% uten en eneste beskjed!

Omtale av  Thord A. S

Forsikringspremie går opp over 20%, uten en eneste beskjed, å på tlf mener di at den er rett. Begrunnes med at etter covid, så er det mange flere som skader seg og slikt... Men lenge siden en har tatt hensyn til covid på det viset, så skjønner ikkje hvorfor den skal komme nå?! Dessuten så gikk nå ikkje forsikringspremie på livsforsikring eller generelt forsikring ned under covid, da alle satt inne... Di har tjent store penger under covid, så at di da kanskje månut med litt mer nå etter, så burde di regnet med det at folk kommer tilbake til normalen...

Gode forsinkringer og bra priser

Omtale av  Ragnar

Jeg er godt fornøyd med IF. De har gode og komplette forsikringer, hyggelige saksbehandlere og god service. Men de har økt prisene en del i det siste. Så jeg ser meg rundt etter mulige andre leverandører.

Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Sammenlign tilbud på forsikringene dine - få tilbud fra flere selskaper helt gratis!
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Dårlig gjennomføring av flytting fra annet selskap

Omtale av  Ottar

I samband med flytting til leilighet, fekk vi gjennom megler tilbod om ei flytteforsikring frå If, som inkluderte gunstig inventarforsikring for eit år. I samband med det ba vi om tilbod på hundeforsikring, bilforsikring og heilårs reiseforsikring. Vi godtok tilbodet vi fekk, men oppdaga tilfeldig at reiseforsikringa vi har fått hos If berre omfatta meg, og ikkje ektefelle, uten at selgar gjorde merksam på det. Dei gamle forsikringane vart heller ikkje sagt opp hos det gamle forsikringsselskapet i samband med flyttinga. Når vi no sjekker prisen på heilårs reiseforsikring for begge to på If, er den så mykje høgare enn hos Gouda der vi var før, at vi vil sjekke heile forsikringspakken.

Useriøst

Omtale av  Mariann H

Først får du tilbud om en super forsikring. Når skaden da først er ute (skjult vannskade) da har man hatt forsikring for kort periode for at den skal gjelde. Recovery firmaet de bruker er meget useriøst. Gir sjelden beskjed når de kommer så det et bingo lotto. Etterlot gulv med spiker som stod opp som både jeg og bikkja tråkket på. Taket de la i kjøkken måtte de komme tilbake og fikse da det var ferdigstilt med en glippe mellom vegg og list.. så ikke pent ut. De har desverre ikke noe godt rykte på seg. Det er veldig synd da man har nok med skaden også skal man måtte gå å følge med på at det blir gjordt ordentlig.

Reiseforsikring

Omtale av  Christer

Personen på kundeservice reiseforsikring reagerte med å skjelle meg ut fordi jeg ikke hadde satt meg inn i deres enorme blekke med vilkår når jeg satt i Thailand nesten uten internett på tlf. Med et dypt infisert sår i leggen som gikk inn til beinet ca og etter 3 uker med daglige sykehusbesøk reiste jeg hjem når såret en dag ble svart og det rant svart væske ut av det. Jeg fikk selv tak i en siste billig billett, uten at de "hentet" meg ut som jeg burde forstått at de måtte gjøre og godkjenne, selv om de allerede hadde godkjent alle mine sykehusutgifter. Jeg har aldri opplevd så dårlig og nedlatende kundebehandling i hele mitt liv, og jeg betaler over 5000kr i året for min reiseforsikring. Det gikk kun noen minutter etter denne samtalen, så hadde de også avslått hele kravet mitt om tapte feriedager: Over 3 uker med beskjed om å ikke kunne bade, trene, holde meg i ro og sykehusbesøk daglig i Thailand (sykehusbesøk og taxi betalte IF for uten problemer) og allerede betalt treningsopphold som jeg ikke fikk benyttet. Så 3 uker sittende inne på rommet på ferie med en skade er ikke nok for å få dekket tapte feriedager eller betalte aktiviteter i følge IF, selv om alt er godt dokumentert. At jeg ikke får dekket reise hjem er forsåvidt greit selv om jeg kun har søkt refundering av gebyret jeg betalte for å booke om min retur og ikke hele reisen. Det er avslag på hele mitt krav om tapte feriedager, tapte betalte aktiviteter og kundebehadlingen jeg reagerer sterkt på. Kun fordi jeg bestilte min egen returbillett og avbrøt ferien selv for å eventuelt slippe mer infeksjon og det det kan medføre av uopprettelige skader. De sier skriftlig i sitt avslag at denne skaden ikke er grunn nok til å reise hjem, og at deres erfaring av sykehus i Thailand er så bra at jeg kunne fortsatt videre behandling der. Dette er snakk om å ha et flere cm dypt åpent, infisert sår på leggen som ikke ville lukke seg, daglig drenering av puss og som sagt til slutt er blitt svart. Antibiotika både intravenøst og oralt hjalp dårlig, 37 varmegrader, bakteriefloraen der og med direkte møkkete sykehus og behandlere som ikke snakker Engelsk. Dette sier IF i sitt avslag er bra nok behandling. Lege og helsepersonell i min nærmeste familie derimot sa klart i fra at jeg burde reise rett hjem. Det er ingen grunn til å tro at IF sin utstrakte reiseforsikring kan hjelpe deg med noe som helst Mastercard som er gratis ikke kan. -Oppdatering. Jeg skal nå utredes videre i Norge da det viser seg at jeg muligens har fått skader i nerver i foten og såret fortsatt ikke er grodd skikkelig og er svart enda etter 6 uker. Mest sannsynlig fordi de holdt såret mitt åpent alt for lenge for å tjene på dette, og rotet rundt i såret daglig. Man kan jo bare undres over hva som kunne skjedd om jeg ble værende i Thailand. De har nå også etter tre klager ertstattet betalt treningsopphold for meg, men de nekter fortsatt å betale for tapte feriedager. Saken er klaget inn til Finansklagenemnda.

Stiller alltid opp

Omtale av  Moritz

Best i klassen så langt. Umiddelbar respons når man har hatt brukt for forsikringen sin. Aldri vært noe problem med de.

Ingen respons!

Omtale av  Vegard

Tar ikke telefon, svarer ikke på melding inne på min side. Meldte inn skade på nett, måtte velge 3 alternative verksteder og har siden ikke fått noe respons. Lagt igjen melding både på IF og hos verkstedet, gått over 3 uker. 16 minutter ventetid på telefon ikke mulig å legge igjen nummer.

Få tilbud på forsikring
Få tilbud på forsikring
Sammenlign tilbud på forsikringene dine - få tilbud fra flere selskaper helt gratis!
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Aldri noen problemer

Omtale av  Lilly B

Blir alltid løst lett og greit hvis det skulle dukke opp noe :)

If Skadeforsikring

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR