Meny

KLP Forsikring omtaler og erfaringer

3,2/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
9
av 25 innen
forsikringsselskap
61%
anbefaler
KLP Forsikring

"Bare rot"

Omtale om KLP Forsikring skrevet av Bente B for 16.06.2019 12.40

KLP Forsikring har totalt 165 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med KLP Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Bare rot"
3 syns denne omtalen er nyttig

Skiftet til KLP forsikring pga godt tilbud pr telefon fra dem. Skulle spare flere tusen kroner i året. Etter 2 mnd uten å ha mottatt faktura, og heller ingen trekk fra kontoen, ringte jeg flere ganger for å høre hva som skjedde. Jeg fikk beskjed om at alt var i orden, regningene var betalt via autogiro. Til tross for at jeg ga beskjed om at der ikke var trukket noe fra kontoen min, ble jeg ikke hørt. Jeg hadde ikke oppgitt verken mitt eller min mann sitt kontonummer da konsulenten ringte første gangen med et godt tilbud. Hvordan kunne de da trekke autogiro? Ved ny henvendelse til KLP ba jeg om å få vite hvem som betalte regningene mine. De hadde ikke noe navn, men jeg fikk opplyst hvilket kontonummer det ble trukket fra. Helt ukjent kontonummer for meg! De skulle undersøke med økonomiavdelingen. Ingen tilbakemelding kom, så jeg ringte DNB, som er banken vi bruker. De kunne opplyse om at det kontonummeret mine regninger ble trukket fra tilhørte Sparebank 1 region Trondheim!! Da ble det nok en telefon til KLP. Så gikk det flere dager, og jeg ble usikker på om vi var forsikret eller ei. Da KLP tok kontakt igjen, via mail, fikk vi endelig en avklaring på dette. Regningene var trukket via autogiro fra en allerede fast kunde hos KLP. Nå skulle de sende en samlet kreditnota via e-post på beløpet vi skyldte denne kunden. Mye detektivarbeid for meg og mye rot fra KLP. Venter på regningen og har selvfølgelig skiftet tilbake til tidligere forsikringsselskap, til gunstig pris.

Svar fra KLP Forsikring
20.08.2019 14.42
Hei,
Det var synd å høre at du har hatt denne erfaringen med oss. Vi beklager så mye for den dårlige opplevelsen du har hatt hos oss. Vi tar i mot både ros og ris for å hele tiden kunne jobbe med å bli bedre.
KLP Skadeforsikring/Pia
Bytt.no
"Bare rot" skrev Bente B om KLP Forsikring

Har du en tilsvarende erfaring med KLP Forsikring?
Gjør som Bente B og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om KLP Forsikring du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Elendig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde vært på hytta og stoppet i min fellesgarasje i 10 min før jeg skulle videre for avlevering av barnebarn. Jeg tok da matvarer og to bager med diverse utstyr ut av bilen, matvarene ble tatt opp i leiligheten. Tilbake ved bilen, var bagene borte. Saken ble anmeldt til politiet og det ble levert skademelding. Jeg har hatt alle forsikringer hos KLP i mange år. Jeg, og politiet, regnet med at enten reiseforsikring eller innboforsikring kunne benyttes. Svaret var nei med beskjed om at det var mitt ansvar å lese vilkårene i forsikringen. At jeg i tillegg har møtt uhøflige saksbehandlere, gjør ikke saken bedre

Svar fra KLP Forsikring
19.08.2019 21.37
Hei,
Det var synd å høre at du har hatt denne opplevelsen. Vi har dessverre ikke mulighet for å kommentere enkeltsaker, så hvis du er misfornøyd med utfallet må du ta kontakt med oss per telefon på 55 54 85 00.
KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Intern kommunikasjonssvikt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg valgte å bytte til KLP fordi de var billigere enn If når det gjaldt bilforsikringer. KLP lovet meg at de skulle ta kontakt med If og avslutte mitt abonnement, slik at neste regning som var forventet å komme, skulle komme fra KLP. Jeg fikk skriftlig bekreftelse (e-post) på at alt gikk etter planen. Men så kom aldri faktura, eller noe mer info fra KLP. Jeg ventet med å betale regningen fra If i påvente av løftet om at KLP skulle ordne alt for meg. Så fikk jeg purring fra If, og det var da jeg skjønte at noe var galt. Det viste seg at den ansatte som hadde behandlet saken min ikke hadde gitt beskjed til noen! Ikke til If og ikke til personen som gav meg tilbudet om billigere forsikring heller (som liksom skulle ha "ansvaret" i denne saken). De tok seg ikke av purregebyret jeg fikk, og mente at jeg ikke skulle unnlate å betale mine regninger, selv om det var planlagt at jeg skulle få avsluttet regningen hos If og få den nye fra KLP. De lovte også at de skulle ta saken til høyere hold og ringe meg opp igjen, men det gjorde de aldri. Mangel på kommunikasjon blandt ansatte og mangel på kundeservice. Det er KLP i et nøtteskall. De tar ikke ansvar for noe de ikke må, selv om jeg hadde skriftlig bevis på deres kommunikasjonssvikt. Hadde jeg hatt bedre råd skulle jeg bare ha holdt meg hos If.

Svar fra KLP Forsikring
19.08.2019 21.37
Hei,
Det var ikke hyggelig å høre at du har hatt denne opplevelsen med oss. Vi beklager så mye at dette har skjedd, og at du har hatt den opplevelsen. Vi jobber hele tiden med å bli bedre, så vi setter pris på både ris og ros.
KLP Skadeforsikring/Pia
Torben I
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Alle forsikringene ble plutselig stoppet"
3 syns denne omtalen er nyttig

Det som viste seg å være en feil på en faktura medførte at hus, bil, reise, innbo, verdigjenstander m.m var uforsikret i flere dager mens jeg var på reise. Det kom en mail med varsel om at bilforsikringen var kansellert (men intet varsel om de andre forsikringene) tre dager etter at forsikringen var stanset. Jeg kontaktet umiddelbart KLP og det viste seg at alle regninger var betalt, men at én regning hadde feil KID eller fakt.nummer, de var selv uklare på hva «feilen» besto i. For meg var dette et skremmende varselsignal om hva sviktende internrutiner i KLP kan medføre for kunden. Et feiltastet nummer på en faktura (men som likevel medførte at KLP fikk pengene sine) kunne altså gitt meg tap i mangemillionersklassen ved f.eks husbrann eller personskade. Jeg har aldri fått noen beklagelse fra KLP eller noen garanti for at dette ikke skal skje igjen, faktisk ikke fått svar overhodet på mine skriftlige kommentarer etter hendelsen. Dette til advarsel for andre kunder. For min del tar jeg ringerunden til andre selskaper.

Svar fra KLP Forsikring
19.08.2019 21.37
Hei,
Takk for tilbakemelding. Dette var ikke hyggelig å høre at du har hatt denne opplevelsen med oss, så dette må vi bare beklage for. Vi tar med oss konstruktive tilbakemeldinger videre, slik at vi hele tiden kan prøve å bli bedre.
KLP Skadeforsikring/Pia
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Rask og profesjonell service! Anbefales!"

Super god hjelp! Jeg hadde glemt en betaling, en dyktig konsulent hjalp meg med å rette opp fadesen!

Svar fra KLP Forsikring
19.08.2019 21.36
Hei,
Takk for tilbakemelding. Vi er veldig glade for at du er fornøyd med oss.
KLP Skadeforsikring/Pia
KLP Forsikring har totalt 165 omtaler på Bytt.no
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR