Landkreditt Forsikring har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Får ikke svar på konkrete spørsmål. Blir sendt fra person til person. Gikk nesten en uke før jeg fikk svar på pris, og da purret jeg 3 ganger
Har et antall forsikringer på olike hus og gjenstander og ved gjennomgang av disse kunne jeg ikke finne noen kvittering for forsikring på et av husene. Ringte opp Landkreditt for om mulig å få en kvittering. Fikk da beskjed om at denne typen forsikring var ulønnsom for selskapet så de hadde sagt den opp for et antall mnd siden. Så kan det vel være, men dette har jeg aldri fått beskjed om !!!, hvilket har medført at nevnte hus har stått uforsikret i over 4 mnd. Totalt uakseptabelt... Fikk be om at de sendte mailen, og har nå fått den, så min mailadress har de og den fungerer. Har imidlertid ikke fått noen forklaring på hvorfor ingen har meddelt meg denne oppsigelsen, og heller ingen beklagelse. Hadde jeg hatt flere forsikringer hos dette selskapet hadde jeg sagt opp dem på dagen. Styr unna !!!
Hadde en skade som ikke skulle berøre bonus. Men ved hovedforfall påfølgende år, var samtlige forsikringer økt med 100%. Ringte å klaget på dette. Men fikk til svar at forsikring var et fellesskap, å jeg hadde brukt mye av fellesskapets penger, så da måtte jeg også betale mer. Slo meg til ro med det, å betalte. Fikk lovnader om at hvis jeg kjørte skadefritt neste år, skulle jeg ikke få økning i forsikringspremie neste år. Men året etter kom det en ny økning på 100%. Å da hadde jeg vært skadefri. Byttet forsikring selskap på dagen.
Etter flere år som kunde sier de opp avtalen da huset er utleiebolig enda det aldri har vært noe skade. Noe det har vært siden forsikringen var tegnet. Nå er risikoen så mye større en tidligere tydligvis enda boligen har vært utleid til samme person siden forsikringen var satt opp. Nå mister Landkreditt ikke bare 1 kunde men også våre bedrifter. Anbefaler ikke dette selskapet.
Kun gode erfaringer når det har behøvdes. prismessig også vært gode.
Forsikrer ikke utleieboliger så jeg må bytte etter beskjed fra Landkreditt
Vi har en sak gående nå der Landkreditt Forsikring (LF) forsøker å lure oss for ca 1,2 mill. Vi har i flere år hatt alle våre forsikringer hos det som hette Landbruksforsikring. Deriblandt forsikring på en driftsbygning på gården vår som er et nedlagt småbruk. Driftsbygningen brant ned i april 2018. LF hevder at de kan bruke vilkår som gjelder næringsdrivende, til tross for at forsikringen er på et personnummer, ikke et org nr, og at det ikke har vært næringsdrift på gården siden vi overtok og siden forsikringen ble opprettet. De svarer arrogant og er ganske frekke i sine påstander. Vårt råd er å holde seg unna dette selskapet. Når de blir satt til veggs med fakta svarer de på andre ting enn det de blir spurt om. Når kritiske spørsmål blir fulgt opp lar de ganske enkelt være å svare. Når de refererer til vår spørsmål vrir de alltid litt på det vi spør om, slik at de kan svare på noe annet enn de vi egentlig spør om. Når de lover at vi skal slippe å forholde oss til en nokså frekk saksbehandler gir de bare denne saksbehandleren en pause, og så er han tilbake igjen etter et par måneder. Vi er særdeles skuffet over at vi som forbrukere skal bli behandlet på denne måten. Mye av dialogen fra LF er som klippet ut av "Lærebok for hersketeknikker". Det er ikke slik at vi ikke får noe for det som gikk tapt, det er det at de velger å bruke vilkår som ikke gjelder for oss, noe de allerede har innrømmet i to tilfeller, på en slik måte at de kan trekke fra 1,2 mill av 4,4 mill i den summen vi har å bygge opp igjen for. Saken går nå til Finansklagenemnda. LF har noe de kaller "Kundeombud", dette er bare tull. Det er bare en annen saksbehandler, en kollega av din saksbehandler. Dette er en rolle de bytter på internt. "Kundeombudet" har tydeligvis så mange klager å behandle at de bruker tre mnd på et svar på under en halv A4 side. De har også et system der de, når de holder på å gå tom for argumenter, sender saken over til en "Ekstern Konsulent" "for å få noen til å se på saken med "andre øyne"" Denne "Eksterne Konsulenten" har da til alt overmål Landkreditt Forsikring sin logo i sitt brevhode. "Forsikring er som en venn som låner deg en paraply når sola skinner, og så tar den til bake når det begynner å regne" er et ordtak. I vårt tilfelle blir det mer; "Landkreditt Forsikring er som en venn som leier ut paraplyen sin til deg når sola skinner og så tar den tilbake, og slår deg i hodet med den mens de ler høyt, når det begynner å regne"