Sparebank 1 Forsikring har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Har innboforsikring gjennom LO Favør. Leiligheten jeg leier er blitt utsatt for en vannskade, en skade jeg er helt uten skyld i. På ubestemt tid må nå gulv og vegger tørkes, og jeg må flytte ut. I vilkårene står det at merutgifter til annet bosted (i dette tilfelle hotell) dekkes. Men så enkelt er det ikke. Har hatt tre samtaler med tildels sure og lite imøtekommende saksbehandlere. I den siste samtalen ble jeg så å si bare bedt om å ikke kreve å få dekket opphold på hotell, blant annet fordi jeg får redusert husleie. I vilkårene står det ingen ting om en egenandel på dette (3000). Men det var det, ifølge saksbehandleren. Den sure saksbehandleren mente deretter jeg gjerne kunne betale hotell selv, og så kunne det kanskje vurderes å betale ut erstatning. Jeg spurte så hva dealen blir om arbeidet i min leilighet blir langvarig. "Neeeei, da bør du nok ut og leie en leilighet", svarte hun. Jeg bor nå midlertidig på et sted sju mil unna arbeidsstedet, og må betale en formue i bompenger til og fra jobb. Konklusjon: Man føler ikke akkurat en får hjelpen man trenger.
Du får hjelp med en gang. Jeg synes de har behandlet min hundeforsikring dårlig.
Rask oppgjør for knust mobiltelefon. Fikk liten hjelp av selskapet da min parkerte bil ble påkjørt. Føreren av den andre bilen nektet å skrive under på skademelding. Løy om hendelsesforløp og skyldspørsmål, Saken tok unødvendig lang tid. Selv om jeg hadde vitner og uttalelse fra verksted at skaden ikke kunne stemme overens med det den andre føreren påstod. Følte at motparten ble trodd mer enn meg uten noen som helst dokumentasjon. Brukte mye tid med NAF advokater, dokumentasjon og verksted uttalelser.
Jeg synes det er dårlig å gi en pris på forsikring og når regningen kommer og skal betales er summen det dobbelte.
Vettu priser, men kan ha litt tynn dekning (på bolig etc) ved sopp/naturskade etc. Uproblematisk ved oppgjør. Barneforsikringer er dyre. Bilforsikring er litt dyr.
Rask og korekt behandling. Kunne ha refusert priser på egenandel ved skade. Men alt i alt jeg er fornøyd.
Kjapt og forståelige tilbakemeldinger. Fast person å forholde seg til.
Utmerket selskap som jeg ønsker å beholde, men ikke for enhver pris.
Alltid kjapp behandlingstid når behov. Kan bli bedre på responstid telefon.
Jeg var veldig fornøyd med Sparebank1 Forsikring, men det å sette opp prisen 60% fra et år til et annet er helt sykt! Jeg får 30% bonustap pga en liten parkeringsskade. Ja, greit nok, men det synes jeg er skikkelig strengt og dyrt egentlig! Jeg har tross alt kjørt skadefritt siden jeg var 18 år (altså 6 år siden snart) og hadde 50 % bonus. Enda så øker prisen med 30% til! Men fint at det er så lett å finne seg nytt forsikringsselskap da. Sparebank1 Forsikring setter tydeligvis ikke pris på lojalitet :)
Dårlig service, vil ikke svare på spørsmål, ikke svare melding på e post. Ikke seriøs rådgiver.
Byttet forsikring til Sparebank1 for å samle alt, bank og forsikringer, på et sted. Fikk bedre pris enn hva jeg hadde og var godt fornøyd med det. Men på oppgjør så går det ned på alle små detaljer i liten skrift som jeg leste, men ikke tenkte veldig mye over. Når jeg nå har gått gjennom, og får avslag på ting jeg var sikker på å ha dekning for, ser jeg at det er mange situasjoner som ikke er dekket. I tillegg har jeg fått skriftelig beskjed fra forsikringsrådgiver i SB1 at ting er forsikret, som viser seg å være feil. At jeg har det skriftlig fra deres egne ansatte tenkte jeg ville være nok. Men det er det ikke. De nekter blankt å dekke, selv om deres egne ansatte sier at det er dekning. Så jeg løper langt bort fra dem. Betaler gladelig mer for å gå til et annet selskap, selv om jeg tipper at jeg blir tatt i mot med åpne armer og lavere priser hos mitt tidligere forsikringsselskap. HELT uaktuelt å bli værende i Sparebank1.
Synes de var dårlig på svar når jeg ringte dem og synes de var dyre.