Tide Forsikring har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Min bilforsikring økte fra kr. 8.088 for i år, til kr 24.900 for neste år. Jeg flytter alle mine forsikringer umiddelbart!
Vi ble engasjert til å utbedre en vannskade, det viste seg at betalinger for oppgjør kom svært sent om de i det hele tatt kom, takstmann-som er ansvarlig for å attestere fakturaer, opplevde vi som svært vanskelig hva angår underlag og dokumentasjonskrav, dette på tross av at takstmann har hatt en stjerne i min bok fra tidligere av. Tide har ennå ikke betalt de siste 2 fakturaene våre som nå er inkassosaker, hvor lenge vi skal være bank for Tide vites ikke, men en ting er iallefall sikkert, vi blir ALDRI å arbeide for tide igjen. Om jeg får komme med en objektiv side av saken, så mistenker jeg at det ble sur stemning når vi stoppet arbeidet uten varsel da faktura var forfalt, dette anser jeg som ok da man har ulike roller i skadesak. Det kan for oss virke som at tide bevist trenerer utbetalinger å skape noen ekstra rentekroner til seg selv, eller at de rett og slett har svak likviditet-noe som forøvrig bør få varsellampene til å blinke. Vi valgte videre å fratre oppdraget og dermed slippe til annen entreprenør da de lovte kjappere fullførelse, merkelig nok brukte de like lang tid som vi estimerte. Kun ved innkobling av advokat ble det fortgang i vår sak, men dette ble jo fordyrende og opplevdes som svært urettferdig for oss i denne saken. Må vi koble inn advokat på nytt igjen? Edit: ringte selskap og etterlyste betalinger på onsdag denne uken, ble lovet iverksettelse, idag fredag er det ennå ikke kommet inn oppgjør for våre arbeider. Ønsker at fremtidige entreprenører som havner i kontakt med Tide sikrer seg med en god avtale, gjerne A-konto - forskuddsbetaling, uke til uke med umiddelbar driftsstans ved mislighold, dette har virket å være eneste måten å beholde cashflow på.
Har en sak under behandling. Endte i finansklagenemda hvor jeg fikk medhold, så tilbyr selskapets egne takstmenn halvparten av hva bilen er verdt. Spør så om hvor lang behandlingstid de trenger til ny verdivurdering, da ble det helt stille. Bilen ble ødelagt i september, ikke fått oppgjør ennå. Tviler sterkt på at det blir i år... Roter dessuten med fakturaer, legger på prisene, personlige selgere slutter, juger om tilbud, svarer ikke i telefon å virker uproffe.
Prisen har økt betraktelig for 2019. derfor ønsker å bytte. Hadde fått samme pris eller mindre økning skulle valgt. ikke har fått økt bonus
Hold dere unna dette selskapet, tegn forsikringene deres et annet sted. Kommer aldri frem til noen i kundesenteret selv om dere har direkte nummeret til saksbehandleren. Verste selskap og dem prøver å unngå med å hjelpe deg, finner alltid på unnskyldninger. Har hatt skade på bilen i sommer og i etterkant har det oppstått problemer lovte å hjelpe til. Tror alt advokat hjelp og andre erstatninger skal dekkes av min egen lomme.
Prisene er uslåelige, har flere ganger prøvd på bilene hos andre men selv med full Kasko ender Tide forsikring bestandig opp 50% billigere enn alle andre. Kan bli bedre på å ringe tilbake tidsnok. Men kan ikke klage, ikke overbemannet betyr at de kan holde slike lave priser. Saken går sin gang uansett da de godtar all dokumentasjon på epost.
De presterer for å beholde på kundene deres og kan matche de fleste forsikring selskaper på pris.