Tide Forsikring har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Min mor på 88 år endret alle forsikringene på hus, hytte, innbo, pluss reiseforsikring fra Tryg til Tide og fikk redusert forsikringspremie med 5000 kroner for 2019. 16. desember 2019 kommer fornyelsen av forsikringsavtalen kun på email hvor premieøkningen var på hele 11 304 kroner som utgør 56 %. Ingen skade eller andre endringer på forutsetningene hadde inntrådt under forsikringsåret. Da min mor ikke har datamaskin med e-mail og er nesten døv og blind er hun avhengig at jeg som sønn som bor i utlandet logger meg inn på hennes e-mailkonto ved visse mellomrom. Da Tide kun hadde sendt fornyelsen på email og ikke i posten og jeg var bortreist over jul og nyåret ble ikke fornyelsen mottatt før 13. januar 2020 da jeg gikk inn og sjekket min mors e-mailkonto på nettet. Jeg har søkt representanten/kontaktpersonen for Tide som etablerte forsikringen for 2019 på telefon, men får bare automatmelding om at han er ikke tilgjengelig. Personlig synes jeg dette er så grovt at det kan sammenlignes med bondefangeri. Saken skal følges opp herfra hvor jeg vil forlange en forklaring på denne ekstreme forhøyningen. Om Tide ikke endrer premiebeløpene til akseptabelt nivå vil de anmeldes til forsikringsklagenemda da dette ikke kan være en seriøs måte å "fange" nye kunder på for så å "kline til" med en ekstrem økning av premiene når første avtaleåret er over. Også at en fornyelse IKKE sendes ut som normal brevpost er anmerkningverd.
Dålig service. Svåra att få tag i. Ger dålig information till sina nya kunder. De försöker allt dom kan för att slippa hjälpa dig med din försäkring. Til mig sa de att jag bjöd in tjuvarna till att sno och förstöra min bil efter som ja lämnade min väska med vädesaker i bilen. Så fick ej ut något på försäkringen.. så rekomenderar ej dom.
Dette forsikringselskap elendig unødvendig firma anbefaler ikke. dekker ikke noe.
Får ok tilbud fra Tide agent, bestiller forsikringer og oppdager at tilbud stemmer ikkje med faktura. Tide har da endra avtale uten å gi beskjed, prøver uttal ganger å kontakte på kundeservice og på mail uten å få noe svar. Tar kontakt med Tide agent og ber han om å ordne opp, deretter så blir bare alt mye verre, så eg sier opp avtalen og går tilbake til tidligere selskap, får da muntlig beskjed om at alt er oppgjort etter oppsigelse, men det var det jaggu meg ikkje, innkassovarsel 2 år etterpå, tar kontakt med Tide og får bare til svar at en må bestride innkassoen, slik at dei kan behandle saken, noe eg selvsagt gjør, det går da under 2 timer fra eg har bestridt til Tide har avvist dette (då va dei kjappe å behandle gitt) vel lang historie kort, styr klar dette selskapet om en vil ha ett ryddig forsikrings forhold..
Ikke noe spesielt negativt å si egentlig om selskapet.
Vi hadde tett avløpsrør og kloakk som kom opp av sluk i kjelleren. Dette skjedde selvsagt sent på kvelden. Kl. 23.30 ringte vi Tide, kl. 00.50 sto suge-/spylebil på døra, og kl. 02.00 var rengjøringsfirma klare til å rydde opp. Takk for imponerende respons og oppfølging.
Gikk 5,5 mnd før jeg fikk forsikringsoppgjør. Så alt er dårlig stort sett. Anbefales ikke