Troll Forsikring omtaler og erfaringer

58 verifiserte omtaler
3,2/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Skadeoppgjør
Middels
20
av 22 innen
forsikringsselskap
57%
anbefaler
Troll Forsikring
Filtrer omtaler
16
14
8
7
13
Sorter omtaler etter
Viser av 58 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Troll Forsikring?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Svindel"

Fokus fra dag 1 i skadeoppgjør og vinkle det på en slik måte at dei slipper og betale. Useriøst svindelselskap.

Nina H. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Føler meg lurt"

Fikk tilbud på 8700 i året, men realiteten ble annet når jeg kjøpte bilen, og endte med å betale over 12000 kr i året istedenfor. Jeg kontaktet selskapet og henviste til første tilbudet jeg har fått via mail. Fikk ingen forklaring eller unnskyldning.

Gjennomsnittlig-Kunde
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Dårlig og useriøst"

Betalte på en forsikring hos dem i 2-3 måneder som ikke dekte bilen i det hele tatt fordi den sto på en annen person en eiger av bil, ble møtt med dårlig humør og bare tull når jeg ringte inn etter og fått advarsel om avskilting av bil pga manglende forsikring. Bruk heller et annet selskap om mulig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Dårlig forsikring rett og slett"
2 syns denne omtalen er nyttig

Useriøs forsikring når de først må betale ut, bruk av brukte bildeler, bruk av konsulenter og takstmenn som jobber som konsulenter. Disse konsulentene er dyre nok fra før så de sparer gjerne på deg som betaler for de i utgangspunktet. Hold dere unna både disse og komplettforsikring som er under disse trollene. Fins bare et par, tre forsikringer i Norge som er seriøse med egne ansatte og egne takstmenn. Betaler gjerne både 1000 og 3000kr ekstra for å slippe driten disse useriøse folkene driver med.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Verdigjenstandsforsikring"

Når en kunde ønsker å tegne seg en verdigjenstandsforsikring, forlanger Troll Forsikring kvitteringer på alle verdisaker. Det er greit hvis man har kjøpt f.eks. et gullsmykke nå nylig. Derimot er det nesten ingen som har tatt vare på gamle kvitteringer og dersom dette er tilfelle, sier Troll Forsikring "nei" til kunden. Jeg synes forsikringsselskapet som er omtalt her bør kunne være fleksibel og evt skulle kunne komme med forslag til på hvilken måte slike kunder uten kvitteringer også kunne tilbys den ønskede forsikring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Klassens dårligste vilkår og kjønnsdiskriminerende"

Hold dere unna eller bytt selskap! For vel ett år siden valgte vi å prøve denne nye aktøren. Hyggelig med utfordrere til de store kjente. Dessverre ble erfaringen dyrekjøpt. I tillegg til at selskapets vilkår er blant de verste en kan finne så har selskapet har satt bort all kundebehandling ved skade til en tredjepart (Van Ameyde). Der blir en møtt av et lite hyggelig og byråkratisk regime som stjeler mye mer av fritiden din enn nødvendig når uhellet er ute. Et ekstra varsku til damer! Gjennom sine vilkår i reiseforsikringen har de klart å "stille på topp" for de mest kjønnsdiskriminerene vilkår du kan komme ut for. Trodde virkelig ikke dette var mulig i 2017.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Må tegne flere"

Ok men dumt å mååå ha flere forsikringer for å få dyreforsikring. Jeg er alenemor til to med dårlig økonomi.

Forskrekket-Jente
Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Forsikring"

Værste kundebehandling jeg har vært med på, jeg blir både beskyldt og bebreidet da jeg blir oppringt av kundeservice av kvinne fordi jeg har betalt på en forsikring på hund i et år som ikke gjelder og som jeg blir frekt fortalt jeg burde ha visst!

Man må ha 3 forsikringer noe jeg ikke har fått beskjed om og heller ikke hadde problemer med da jeg kjøpte forsikringen til hunden min.

Forsikringen til hunden min ble slettet noen dager etter at jeg tok kontakt med kundeservice for å få vite hva forsikringen gjaldt, men uten at jeg fikk noe varsel om dette og hadde noe da skjedd hunden min så hadde jeg stått uten noe forsikring.

Elendig behandling og kundeservice.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Ikke noe spesielt"
1 syns denne omtalen er nyttig

Er synd at forsikringer etter man har hatt dem i ett år skal bli dyrere. Å jeg er misfornøyd når man har hatt skade å mister bonus p.g.v elg. å det blir bruk mot deg. Det gjelder alle forsikringsselskap

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ingen problem med dem"

Da jeg ikke har hatt noen forsikringsforespørsler de siste 10 årene, var Troll forsikring behjelpelige med meg.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Hyggelig og hjelpsom kontaktperson"

Hyggelig kontaktperson også etter at avtalen er skrevet.
Gunstige priser og bra service. Raskt svar på henvendelser og fullsortiment.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Fornuftig priset og meget bra kundeservice"

Kundeservice svarer raskt og gir fornuftige råd. De ønsker at du skal være forsikret for en fornuftig pris.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Veldig fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Gode priser, for min del.
Hadde desverre en større bilskade for en tid tilbake. Oppgjøret gikk som smurt, akkurat slik det skal være.
Veldig bra :o)

Prissjekker
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Plagsomt telefonsalg"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har aldri vært kunde hos Troll Forsikring, men de ringer gjentatte ganger og prøver å selge forsikring. De mener jeg har kontaktet dem for 3-4 år siden og det er derfor de kontakter meg. Det er videre interessant at det er Troll forsikring som leverer forsikring for Komplett forsikring. Jeg sjekket nylig pris på bilforsikring på finansportalen og mistenker at Troll forsikring har koblet personnummer mot telefonopplysningstjenester. Dette har de ikke konsesjon for. Før jeg visste at Komplett har samarbeid med Troll sjekket jeg forsikring hos Komplett, da ble personnummer automatisk koblet mot telefonnummer og e-postadresse bare personnummeret ble tastet inn. Dette synes å være to selskaper som driver i strid med tillatelser og useriøse tilbydere blir forhåpentligvis borte.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Veihjelp"

Stått mer enn en time og ventet på vei hjelp is kalt og når jeg ringer til troll igjen så får jeg svar på at nei de kan ikke se at det er en bil som er på vri til meg engang .. kommer nok til å bytte aldri mer ... hadde aldri opplevd dette med alle andre selskaper som jeg hadde tidligere ...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ingen ting å klage på. Men for dyr på ny bil"
1 syns denne omtalen er nyttig

Lave premier. Har ingen annen erfaring med Troll. Bruker de ikke til noe annet enn å betale til. Så det er ikke mer å si om de. Jeg er fornøyd med premier på resten, men den nye bilen ble altfor dyr.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Billig"

Har akkurat bestilt forsikring på hus, innbo og 2 biler - bra service og raske så langt.
Så får vi se hvordan det blir hvis skade inntreffer. :)

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Har byttet selskap
"Styr unna"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har i grunn forsikring hos Komplett Forsikring. Men det er Troll Forsikring som eier de og når ulykken er ute er det Troll som tar over. Samtlige har innleide konsulenter og takstmenn fra andre selskap. Hadde mye problemer med at bilen ble stående på verkstedet i flere måneder. Innleide saksbehandlere og takstmenn som ikke bryr seg og jeg måtte ordne alt selv med verkstedet. Mye tull og feil, brukte deler på en kasko forsikret bil og halv billig verksted valgt ut av innleid takstmann.

Betaler lett mer for å få en ordentlig forsikring med egne ansatte takstmenn og saksbehandlere, for når ulykken er ute er det for sent å klage. Utrolig dårlig erfaring...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Har vel ikke brukt dem noen gang"

Prisen er bra. Hyggelig på telefon. Men har ingen erfaring utover det.
Mye å forsikre så leter etter billigere. Sikkert ikke lett.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Supert"
1 syns denne omtalen er nyttig

Min omtale baserer seg på det jeg selv har opplevd og hva slags oppfølging jeg har fått.
Det er så langt mye bedre enn andre selskap. De er vesentlig billigere, jeg har fått egen kundekontakt, hvis jeg ringer ham og han ikke kan svare umiddelbart tar det ikke lang tid før han ringer tilbake, hos andre så havner du som nr 62 i telefonkøen. De ringer raskt tilbake med svar på mine spørsmål!!
Foreløpig har jeg ikke hatt noen skader, men regner med at det også løses gjennom min kontakt.
Dette er førsteklasses service og laveste pris.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
"Bra fra min side"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde forsikring i Troll og byttet til et annet selskap som var verre rote hue og vanskeligere en en tenåringsjente, men byttet tilbake etter 4 mnd med rot. Hadde en vannlekasje i veggen fra et gammelt kobber rør fra 80 tallet og ringte Troll på mandagen og saken var ferdig oppgjort på fredagen og da hadde jeg oppgjøret på konto. Dette var før jeg flyttet forsikringsselskap, men når jeg ringte Troll og ville tilbake ga de meg god pris og tok imot med åpne armer. (ja jeg har veldig mange forsikringer også vel og merke) De fikset skade det andre forsikringsselskapet ikke ville og har vært flinke på alle punkter mot meg. Etter 1 år tok jeg kontakt (før hovedforfall) og snakket med dem og forsikringa ble 2000 billigere i året en den allerede var. Erfaringsmessig gjennom åra så har Troll vært flinke ryddige og effektive i forhold til mange andre og syns de fortjener kreditt for dette. Men dette er min erfaring.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Elendig på tilbakemelding"
1 syns denne omtalen er nyttig

Lover, men følger ikke opp.
Ble lovet svar og oppfølging i slutten av juni, er nå i slutten av september og fortsatt ikke svar selv etter flere telefoner.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Skadeoppgjør
Vurderer å bytte selskap
"Troll forsikrer ikke Tesla"

Billige, men uvanlige selektive. Jeg velger å flytte mine 2 biler, båt og hus, samt min nyinnkjøpte Tesla til et annet selskap. Alt fordi de ikke ville forsikre Teslaen. Så der røyk en storkunde...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Ikke så mye å bemerke"

De er hittil rimeligst av de selskapene som er åpen for alle, og uten at man må la seg overvåke elektronisk.
Kjapp og grei kundeservice. Hadde de tilgodesett lavrisiko-kunder med lavere premie i ennå større grad, ville de vært perfekt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Rotete"
2 syns denne omtalen er nyttig

De roter og lover ting de ikke holder.
Utsetter betalingsfrist og sender likevel varsel om opphør av forsikring flere uker før betalingsfrist går ut.

Si hei til @Anna
Søk Bytt.no