Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert oktober 2024
Unifon
3.3
1 154 verifiserte omtaler

Unifon omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Unifon opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

3.3
Middels
1 154 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#8
Dårlig
Unifon er rangert
#8 av 10 bedriftsoperatører
54%
Middels
54% anbefaler Unifon
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få tilbud på bedriftsabonnement
Få personlig tilbud på mobilabonnement til din bedrift - sammenlign flere leverandører.

Utforsk 1 151 omtaler om Unifon

FILTRER OMTALER
549
79
20
34
469
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Unifon
Unifon har 1 151 verifiserte omtaler på Bytt.no

Svært useriøse telefonselgere/svindelforsøk

Omtale av  Anas B

- At man forteller gjentatte ganger at priser er inkludert moms når de ikke er det og at det spesifiseres noe annet i tilbudsdokumentet. Dette kom fra selgere jeg pratet med på både fredag og i dag. Jeg skulle få matchet et tilbud på 750 kroner inkludert moms og dere sa flere ganger at dere kunne ligger på rett over 700. Jeg spurte konkret om dette var inkludert moms flere ganger, men fikk noe annet skriftlig. - At man gjør avtaler tjenster som skal være inkludert, men ikke vil omtale dette i sikkerhetsopptak eller mail på bakgrunn av at datasystemet ikke tillater det. (Altså en avtale som man ikke ønsker å dokumentere) - At man ringer opp etter man har gjort sikkerhetsopptaket for å be om ekstra penger for ekstra datasiomkort man har blitt lovet og som i utgangspunktet skulle være gratis iht det som ble diskutert. Man vil nå ha 78 kroner ekstra. - At sikkerhetsopptaket plutselig ikke er blitt gjort når jeg forsøker å referere til dette. (Jeg kommenterte på forholdene over i sikkerhetsopptaket) - At selger roper ut i avdeling «daglig leder, daglig leder, her er en som vil snakke med daglig leder «og at man hører latter i bakgrunnen. (Latterlighøring av kunde) - At det er tvilsomt at personen som presenteres seg som daglig leder faktisk er dette. -- At den som sier han er daglig leder legger på når de blir bedt om å identifisere hvilken avdeling han er daglig leder for. - At man ikke ringer opp igjen. - At man forlater saken uten at det er avklart hvorvidt det er inngått en avtale eller ikke. Kort sagt, ikkke bruk tiden på disse selgerne.

Svar fra Unifon
22.09.2023 15:40

Hei Anas, Først av alt er vi lei oss for å høre om din opplevelse. Det viser seg at enkelte innleide selgere har brutt med våre retningslinjer ved å oppgi feil eller mangelfull informasjon i forbindelse med salg av abonnement. Jeg ønsker veldig gjerne å komme i kontakt med deg. Du kan kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Håper på å høre fra deg. Hilsen Emilie Unifon AS

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Unifon?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Brutt samtale, kunne ringt opp igjen. Venter ikke nye 15 min i kø.

Omtale av  Marius

Brutt samtale, kunne ringt opp igjen. Venter ikke nye 15 min i kø. Lang oppsigelses tid 3mnd. Har sagt opp, men må svare på email for å bekrefte dato ellers starter ikke oppsigelses tiden før nummert blir overført til ny operatør. Angrer mindre og mindre på oppsigelsen.

Svar fra Unifon
22.09.2023 15:42

Hei, Takk for tilbakemeldingen din. Vi er lei oss for at du opplever at våre vilkår er uklare. Oppsigelsestid er vanlig bransjepraksis og noe som de aller fleste av våre konkurrenter også har i sine avtalevilkår. Vilkårene fremgår i kundeavtalen og ligger også tilgjengelig på våre hjemmesider. Dersom du har flere spørsmål knyttet til oppsigelse av ditt abonnement, kan du gjerne kontakte meg personlig på [email protected]. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Hilsen Emilie Unifon AS

Fornøyd.

Omtale av  Britt

Stort sett fornøyd, men høyt fakturagebyr på papirfaktura. Det trekker litt ned.

Svar fra Unifon
15.09.2023 15:59

Hei Britt, Vi setter stor pris på alle tilbakemeldinger og er veldig glade for at du er fornøyd med oss i Unifon. Fakturagebyr er helt alminnelig i bedriftsmarkedet. Dette er for å dekke kostnadene til produksjon og distribusjon av faktura og gebyret fremgår av våre kundeavtaler og standardvilkår. Vilkårene våre ligger tilgjengelig her, under «øvrige priser»: www.unifon.no/generelle-priser/ Dersom du mener vi har gjort en feil med din faktura, eller har andre spørsmål knyttet til ditt abonnement, kan du gjerne kontakte meg personlig på [email protected]. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Hilsen Emilie Unifon AS

Kjapt, effektivt og hyggelig

Omtale av  Sverre B

Jeg har to spørsmål og får kjapt svar, effektiv hjelp og opplever at jeg blir møtt av en hyggelig og kompetent person. Helt topp.

Svar fra Unifon
15.09.2023 15:56

Hei Sverre, Tusen takk for super tilbakemelding og gode ord! Det er utrolig motiverende for oss som jobber i Unifon når vi får så hyggelige tilbakemeldinger. Vi håper du kommer til å fortsette å være like fornøyd – og vil gjerne ha deg med videre som kunde i mange år fremover! Hilsen Emilie Unifon AS

tilbud stemmer ikke med realitet

Omtale av  Inger

Det skulle være et bra og billig tilbud, men det blir likevel MYE dyrere enn de fleste andre operatører fordi Unifon legger på MANGE gebyrer. Å komme seg ut av det er også et dyrt eventyr.

Svar fra Unifon
13.09.2023 10:08

Hei Inger, Det er trist å høre at du har hatt en dårlig opplevelse. Jeg kjenner ikke til saken din, men ønsker gjerne at du tar kontakt slik at vi kan ta en gjennomgang. Du kan gjerne kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken din blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Hilsen Emilie Unifon AS

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Lite troverdige

Omtale av  Hans O

Ble oppringt av en ivrig selger som ga meg et godt tilbud. Ba han ringe meg tilbake etter jeg hadde lest gjennom tilbudet, som han helst ville ha meg til å takke ja til over telefon. Skriftlig stemte ikke tilbudet med hva som ble sagt. Ved ny oppringing insisterte selger på at tilbudet likevel var riktig, men kunne ikke sende meg et riktig tilbud skriftlig. Selger ble regelrett grinete, sa han skulle sende det skriftlig likevel og ringe meg tilbake. Fikk hverken nytt/riktig tilbud eller ble ringt tilbake. Lukter dårlig lang vei!

Svar fra Unifon
13.09.2023 10:04

Hei Hans, Takk for at du opplyser oss om dette. Det er trist å høre at du har hatt en dårlig opplevelse. Jeg ønsker veldig gjerne å ta en gjennomgang av saken med deg. Gjerne kontakt meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken din blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Hilsen Emilie Unifon AS

lureri!

Omtale av  Brukten

Ble oppringt av en uavhengig selger for Unifon, han opplyste pris osv, jeg sa jeg hadde ett firma abonnement og at jeg ville fortsette med dette. Selger bedyret at siden jeg hadde ICE til totalt 540 med moms skulle jeg få dette med Telenor dekning og mer megabyte, i tillegg til 3000.- i nettbutikk for 560 i måneden inkludert moms. (Her tok jeg selger litt på senga da han ikke regnet med at jeg selv skulle spore dette over til firma abonnement så tidlig) Nå viser det seg at prisen er pluss moms, som sikkert mange har opplevd! Selger opplyste også at ett evt bruddgebyr ville Unifon betale, det trengte jeg ikke tenke på. Vel nå fikk jeg regning på 12.000 i bruddgebyr fra ICE og når jeg leser kontrakten med hjelp fra advokat så forstår jeg at disse pengene skal jeg få igjen i løpet av 6 måneder opptil -3000 pr nummer. Det er faktisk ikke alle som har 12000,- kroner å ut med sånn på sparket så her må man være forsiktig!! Kundeservicen er i beste fall ufattelig treg, kvinner som er leid inn for å ta imot kjeft uten å få noe som helst informasjon om hva firmaet driver med, nytt lavmål!! Unifon har "flagget" kontoen min å skal sjekke opp i dette, for "sånn skal det ikke være" sier Unifon, vel spørsmålet til Unifon er da hvorfor det er sånn! Etter å ha lest litt på nett så ser man at dette er vanlig praksis, og jeg spør ganske direkte hvordan folk som holder på sånn får sove om natten! Det forstår jeg virkelig ikke! Jeg kontaktet kundeservice for to døgn siden etter dette svaret: "Selgerne har strenge retningslinjer som må følges, og vi ser svært alvorlig på at selgere skal ha oppgitt uriktig informasjon i en salgs samtale. Vi undersøker saken din videre internt, du hører fra meg så snart jeg har en oppdatering i saken." Jeg har bedt om å få innspilling fra salgssamtale tilsendt da advokaten min forespør dette, ingen svar enda. Jeg var tydelig med selger at jeg ønsket en "Flip" telefon, han var inne å sjekket på "pent brukt" siden og fant flere modeller av denne til salgs for en billig penge, vel, jeg fikk tilgang til denne siden i dag og der ligger det totalt 6 telefoner, ingen er "flipp" om du ikke knekker de i to! Så ble jeg sannelig lurt igjen av denne uavhengige selgeren... Unifon "bjeffa virkelig opp feil tre denne gange, so to speak" Om det koster meg mangfoldige tusen og masse tid så skal dette djevelskapet til livs, jeg går ikke med på å bli svindlet på denne måten! Punktum Finale!

Svar fra Unifon
13.09.2023 10:02

Hei, Først av alt er vi lei oss for å høre om din opplevelse. Vårt mål er at det skal være en positiv opplevelse å bli kunde hos Unifon, ikke det motsatte. Det viser seg at enkelte innleide selgere har brutt med våre retningslinjer ved å oppgi feil eller mangelfull informasjon i forbindelse med salg av abonnement. Jeg ønsker veldig gjerne å komme i kontakt med deg. Du kan kontakte meg personlig på [email protected], så skal jeg sørge for at saken blir tatt tak i. Evt. kan du kontakte vår kundeservice på 05015 eller [email protected] Håper på å høre fra deg. Hilsen Emilie Unifon AS

Unifon har 1 151 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Unifon mener
Har tilegnet profilen
Unifon deltar på Bytt.no

Unifon har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer omtaler
Unifon besvarer omtaler

Unifon har de siste 12 månedene besvart omtaler fra sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
Unifon ønsker tilbakemeldinger

Unifon benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR