Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert april 2024
Xplora Mobile
1.8
95 verifiserte omtaler

Xplora Mobile omtaler og erfaringer

Ingen trend

Xplora Mobile har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

1.8
Dårlig
95 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#22
Forferdelig
Xplora Mobile er rangert
#22 av 22 mobilselskaper
14%
Dårlig
14% anbefaler Xplora Mobile
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 95 omtaler om Xplora Mobile

FILTRER OMTALER
10
2
3
8
72
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Xplora Mobile?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Håpløst å avslutte abbonement

Omtale av  Kåre

Har brukt forhåndsbetalt abbonement for klokka og når det var ferdig måtte vi betale for 2 måneder ekstra. Prøvde å finne det ut på forhånd og det var umulig å finne noe om dette så trodde at når abbonement var ferdig så var det ferdig. De de heller gjør er å bytte abb. Til løpende som er mye dyrere og du må sende oppsigelse på 😡

Ingen hjelp frå Kundeservice

Omtale av  Carlos

Kundeservice hjelper ikkje. Du få ein nye saksbehandler kvar gang dei svarer. Og dei ikkje følger heile saka. Dette gjere at svaret kan hjelpe vidare. Eg prøver å ringe og dei seier at ventetid er 5 minuttar, men etter 30 minuttar ingen har svaret...

Dårlig produkt, tjeneste, og ekstremt dårlig kundeservice

Omtale av  Kjetil

Dette var så bedritent dårlig at jeg måtte registrere meg for å skrive en anmeldelse. Produktet virker så som så, tjenesten virker ofte ikke som forventet, men kundeservicen er det som skiller dette selskapet ut fra andre. Så dårlig og nedlatende service er en sjelden ting, heldigvis. Har sagt opp abonnement og selger unna klokka. Ungene får heller få vanlig mobil med gratis barne abo. Unngå dette selskapet!

Dårlig opplevelse

Omtale av  Espen M

Dyrt abonnement, ofte dålig dekning slik at man må bruke 2-4 forsøk på å ringe til klokka før den kobler opp. Dette skjer både fra android tlf og iphone.

Fungere tilfredsstillende på det den skal

Omtale av  Erik

Har 2 barn (8 og 6år) med klokke, kjøpte første for ca 2 år siden, og det fungerer på det som er viktig for oss: - Kan tracke de i appen. Fungere fint, men kan falle bort hvis de er i en kjellerstue. Ser da på historikken hvilket hus de er i. Veldig stabilt, men i vårt område i Bærum er det god dekning. - De ringer oss om det er noe og vi ringer de. Sender ikke meldinger, men å ringe har fungert hver gang. - Batteritid ca 3 dager, men barna lader den selv hver kveld med noen få unntak. - Kjekt med Skolemodus, så de slipper å ta den av seg på skolen. - Kjøpte sikkerhetsglass på begge fordi de brukes av barn. Den første klokken ser litt sliten ut nå, men alt fungere enda. - Bruker standard abonnementet på barna klokker og betaler det månedlig.

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Forferdelig service

Omtale av  Payam A

Finnes ikke noe bra å fortelle om dette selskapet, arrogante og inkompetente og ingen kundeservice å få kjøp heller en iPhone med smartklokke og airtag som fungerer mye bedre enn dette udugelige servicen her.

Upålitelig

Omtale av  Hans

Å ringe fungerer så dette er det som drar det opp i en stjerne. Meldinger kommer som de vil. Foreldre appen fungerer nesten aldri og innlogging på appen er et mareritt i og for seg selv. GPS funker kanskje om klokken har fri sikt til himmelen, men appen funker ikke allikevel så den er meningsløs. Vi er på vår andre da vi hadde håp om at nyere modell var bedre. Det er den da ikke.

fordekt mobil abonnement

Omtale av  Rune

Ble ikke opplyst ved kjøp at denne klokken har eget mobilabonnement. Går ikke an å bruke gratisabonnement fra ICE for barn. Er ikke interessert i dyre abonnement for små barn når dette er gratis fra andre mobilleverandører. Styr unna!! Denne klokken returneres til komplett i henhold til angrefrist!

Dårlig kundeservice

Omtale av  Tommy

Klokken er super når den virker, men det gjør den ikke alltid i appen selv med explora abonnement som den trenger for at den skal fungere optimalt. Har 2 stk. Klokker. Køpte en til nylig, men ved overflytting / portering av tidligere tlf. Nr på den ene klokken fra en annen operatør til explora, så virker det som nå at tlf. nr. Er blitt Kansellert slik at klokken ikke kan aktivere seg. Kundeservice er bare å få tak i tirsdager og torsdager! Har forsøkt å finne en løsning, og har måtte forklare på mail gjentagende ganger, da det ikke er en fast person å kunne forholde seg til. Dette har nå pågått i ca. 1 måned. Explora nekter for at det er deres feil / påstår at nummeret ikke har vært i bruk tidligere. Ganske frustrerende å ikke kunne ta i bruk et produkt man har kjøpt for over 1måned siden. Abbonnementet er relativt dyrt, 129kr mnd De svarer på mail.

Styr unna

Omtale av  Eli

Vi har nylig kjøpt Xplora 3 og det er ikke mulig å gjennomføre oppstart-prosedyre. Vi har brukt flere dager, og det er ingen hjelp å få. Ikke verdt det.

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Tungvint måte å si opp abo

Omtale av  Linda

Var så dum og kjøpte abo for 1 år, sønnen min brukte aldri klokka og når jeg fikk sagt det opp måtte jeg jaggu betale for en måned ekstra. Veldig krånglete å si opp abo, kan ikke gjøres via app, nei man må sende inn et skjema til kundeservice.

Helt ubrukelig kundeservice

Omtale av  Petter

Bestilte ny klokke da min datter mistet den første. Ble aldri sendt. Viste seg at jeg måtte "aktivere bestillingen" noe ingen andre krever. Ikke ble jeg varslet om dette heller. Da den endelig ankom var den uten nytt SIM-kort som jeg ble lovet fulgte med. Kundeservice klarte heller ikke sende meg nytt da de måtte ha det gamle SIM-nummeret...som er borte... Klokkene er OK, men styr for all del unna mobilabonnementet!!!

Styr unna

Omtale av  Ingrid

Ikke fornøyd. Kjøpte med abonnement og betalte for ett år. ANGRER. Har dårlig batteri kapasitet. Plutselig virker ikke gps. Ikke alltid det vises at noen har ringt. Må oppdateres ofte,og ta blir det bare tull. Dette skulle være en bursdagsgave som skulle gi vårt barn og oss foreldre trygghet i hverdagen,men det har bare skapt sinne og irritasjon. Ikke verdt pengene.

Bra nok👍

Omtale av  Jan

Har 2 klokker i hus som begge er i daglig drift. Hatt nr1. i 3år og nr2. i 2år. 1 har vært på rep: Kunne ikkje svare ved mottak av annrop og kunne ikkje høre noko i andre enden når ho fekk svart. Tok veldig lang tid før den kom tilbake, men etter litt masing på salgsted fekk vi ny. Denne har fungert heilt ypperlig. Appen er fra tid til annen litt ustabil, men kom seg etter oppdatering. Bruker sporingfunksjon mykje då vi har ei som er litt i overkant vims. Det mest negative med xplora er vell kanskje prisen på abonemanget og at du ikkje kan spore klokken uten det. Koster oss ca 3000kr i året med 2 klokker. Oppsumert: fornøyd med produktet, litt dyrt abonemang men er på vei til å kjøpe nr 3 til minstejenta.

Får ikke hva jeg forventer - håpløs app

Omtale av  Michael H

Telefonen i seg selv har fungert i den grad at man kan ringe, dog har vi flere eksempler på at klokken ikke ringer selv om det oppleves slik i telefonen man ringer fra. Meldingssystemet er passe dårlig og helt avhengig av at xplora sitt eget system fungerer da meldinger ikke går over sms. Dette vil si at meldinger er like ustabilt som det appen er. Dette er litt som å kjøpe bil med app, man forventer at appen virker, helst alltid. Appen til xplora kan de strengt tatt bare legge ned. Meldingen "Ukjent serverfeil" har i august forekommet opp til flere ganger pr uke i august. Dette vil si at man da IKKE kan følge med på om barnet har kommet trygt til skolen eller hjem fra skolen, og du kan ikke se GPS plassering i kartet. Dette er hovedpoenget med hvorfor jeg kjøpte klokken til mitt barn. Derfor gir jeg xplora score 1. Jeg vet også at dette er hovedpoenget til mange som kjøper klokke til skolebarn, for å nettopp se at barna kommer seg til skolen trygt og i tide. Xplora velger å annonsere trygghet som hovedfokus i reklamen sin på facebook og i annonsenettet de bruker. Med trygget kommer også noe som kalles tillit, jeg har null tillit etter at jeg har sendt mitt barn ut i verden og bare opplever feilmeldinger alt for mange ganger. Dette har vart i de 3 måneder vi har hatt telefonen uten nevneverdig bedring i stabilitet. Kundeservice er en treig opplevelse. Du kan ikke ringe de, bare sende mail eller chatte som alltid resulterer i 3 dager ventetid på et svar av noe slag. De krediterer ikke for nedetid og kommenterer aldri din dårlige opplevelse og har kun fokus på at du må slå av og på, slette app og reinstallere - når flere sett foreldre har samme feil samme morgen, hver gang, så skal det godt gjøres at å reinstallere appen fungerer...Xplora må nok ta seg sammen og lage et bedre produkt og få opp en mer stabil infrastruktur. Det vil nok heller ikke skade å få en god UX-designer inn på teamet. Har du en gammel iwatch å gi poden så gjør heller det og skru på tracking der. Eller legg en gammel telefon i sekken og skru på finn min telefon / finn venner. Dette vil sannsynligvis være mer stabilt og sannsynligvis langt billigere sammen med ICE sitt gratis barneabonnement med 1 GB. Dette er løsningen jeg kommer til å teste fremover etterfulgt av å si opp xplora og kaste klokken. Den gis ikke bort en gang på finn. Hvis GPS ikke betyr så mye, så for all del, kjøp klokken. Den fungerer som skrittteller og telefon mer eller mindre hele tiden. Sa jeg at glasset knuser veldig lett? Og at glasset ikke kan byttes, men du får tilbud om å kjøpe ny klokke? Vi har xplora X5 play, kjøpt ny i mai 22

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Her gjelder det og styre unna.

Omtale av  Stian

Xplora bytter ditt abonnement etter sitt eget forgodtbefinnende. Selv om du ikke har hverken godkjent eller bestillt nytt abonnement.

Forrige
Side 1 av 6

Xplora Mobile

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR