Sammenling. Bytt. Spar.
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert juni 2023
Xplora Mobile
1.9
87 verifiserte omtaler

Xplora Mobile omtaler og erfaringer

1.9
Dårlig
87 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
#24
Forferdelig
Xplora Mobile er rangert
#24 av 25 mobilselskaper
14%
Dårlig
14% anbefaler Xplora Mobile
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement
Få tilbud på mobilabonnement fra flere leverandører - helt gratis!

Utforsk 87 omtaler om Xplora Mobile

FILTRER OMTALER
10
1
3
7
66
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Xplora Mobile?
Tar 2 minutt

Dårlig kundeservice

Omtale av  Tommy

Klokken er super når den virker, men det gjør den ikke alltid i appen selv med explora abonnement som den trenger for at den skal fungere optimalt. Har 2 stk. Klokker. Køpte en til nylig, men ved overflytting / portering av tidligere tlf. Nr på den ene klokken fra en annen operatør til explora, så virker det som nå at tlf. nr. Er blitt Kansellert slik at klokken ikke kan aktivere seg. Kundeservice er bare å få tak i tirsdager og torsdager! Har forsøkt å finne en løsning, og har måtte forklare på mail gjentagende ganger, da det ikke er en fast person å kunne forholde seg til. Dette har nå pågått i ca. 1 måned. Explora nekter for at det er deres feil / påstår at nummeret ikke har vært i bruk tidligere. Ganske frustrerende å ikke kunne ta i bruk et produkt man har kjøpt for over 1måned siden. Abbonnementet er relativt dyrt, 129kr mnd De svarer på mail.

Styr unna

Omtale av  Eli

Vi har nylig kjøpt Xplora 3 og det er ikke mulig å gjennomføre oppstart-prosedyre. Vi har brukt flere dager, og det er ingen hjelp å få. Ikke verdt det.

Tungvint måte å si opp abo

Omtale av  Linda

Var så dum og kjøpte abo for 1 år, sønnen min brukte aldri klokka og når jeg fikk sagt det opp måtte jeg jaggu betale for en måned ekstra. Veldig krånglete å si opp abo, kan ikke gjøres via app, nei man må sende inn et skjema til kundeservice.

Helt ubrukelig kundeservice

Omtale av  Petter

Bestilte ny klokke da min datter mistet den første. Ble aldri sendt. Viste seg at jeg måtte "aktivere bestillingen" noe ingen andre krever. Ikke ble jeg varslet om dette heller. Da den endelig ankom var den uten nytt SIM-kort som jeg ble lovet fulgte med. Kundeservice klarte heller ikke sende meg nytt da de måtte ha det gamle SIM-nummeret...som er borte... Klokkene er OK, men styr for all del unna mobilabonnementet!!!

Styr unna

Omtale av  Ingrid

Ikke fornøyd. Kjøpte med abonnement og betalte for ett år. ANGRER. Har dårlig batteri kapasitet. Plutselig virker ikke gps. Ikke alltid det vises at noen har ringt. Må oppdateres ofte,og ta blir det bare tull. Dette skulle være en bursdagsgave som skulle gi vårt barn og oss foreldre trygghet i hverdagen,men det har bare skapt sinne og irritasjon. Ikke verdt pengene.

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Bra nok👍

Omtale av  Jan

Har 2 klokker i hus som begge er i daglig drift. Hatt nr1. i 3år og nr2. i 2år. 1 har vært på rep: Kunne ikkje svare ved mottak av annrop og kunne ikkje høre noko i andre enden når ho fekk svart. Tok veldig lang tid før den kom tilbake, men etter litt masing på salgsted fekk vi ny. Denne har fungert heilt ypperlig. Appen er fra tid til annen litt ustabil, men kom seg etter oppdatering. Bruker sporingfunksjon mykje då vi har ei som er litt i overkant vims. Det mest negative med xplora er vell kanskje prisen på abonemanget og at du ikkje kan spore klokken uten det. Koster oss ca 3000kr i året med 2 klokker. Oppsumert: fornøyd med produktet, litt dyrt abonemang men er på vei til å kjøpe nr 3 til minstejenta.

Får ikke hva jeg forventer - håpløs app

Omtale av  Michael H

Telefonen i seg selv har fungert i den grad at man kan ringe, dog har vi flere eksempler på at klokken ikke ringer selv om det oppleves slik i telefonen man ringer fra. Meldingssystemet er passe dårlig og helt avhengig av at xplora sitt eget system fungerer da meldinger ikke går over sms. Dette vil si at meldinger er like ustabilt som det appen er. Dette er litt som å kjøpe bil med app, man forventer at appen virker, helst alltid. Appen til xplora kan de strengt tatt bare legge ned. Meldingen "Ukjent serverfeil" har i august forekommet opp til flere ganger pr uke i august. Dette vil si at man da IKKE kan følge med på om barnet har kommet trygt til skolen eller hjem fra skolen, og du kan ikke se GPS plassering i kartet. Dette er hovedpoenget med hvorfor jeg kjøpte klokken til mitt barn. Derfor gir jeg xplora score 1. Jeg vet også at dette er hovedpoenget til mange som kjøper klokke til skolebarn, for å nettopp se at barna kommer seg til skolen trygt og i tide. Xplora velger å annonsere trygghet som hovedfokus i reklamen sin på facebook og i annonsenettet de bruker. Med trygget kommer også noe som kalles tillit, jeg har null tillit etter at jeg har sendt mitt barn ut i verden og bare opplever feilmeldinger alt for mange ganger. Dette har vart i de 3 måneder vi har hatt telefonen uten nevneverdig bedring i stabilitet. Kundeservice er en treig opplevelse. Du kan ikke ringe de, bare sende mail eller chatte som alltid resulterer i 3 dager ventetid på et svar av noe slag. De krediterer ikke for nedetid og kommenterer aldri din dårlige opplevelse og har kun fokus på at du må slå av og på, slette app og reinstallere - når flere sett foreldre har samme feil samme morgen, hver gang, så skal det godt gjøres at å reinstallere appen fungerer...Xplora må nok ta seg sammen og lage et bedre produkt og få opp en mer stabil infrastruktur. Det vil nok heller ikke skade å få en god UX-designer inn på teamet. Har du en gammel iwatch å gi poden så gjør heller det og skru på tracking der. Eller legg en gammel telefon i sekken og skru på finn min telefon / finn venner. Dette vil sannsynligvis være mer stabilt og sannsynligvis langt billigere sammen med ICE sitt gratis barneabonnement med 1 GB. Dette er løsningen jeg kommer til å teste fremover etterfulgt av å si opp xplora og kaste klokken. Den gis ikke bort en gang på finn. Hvis GPS ikke betyr så mye, så for all del, kjøp klokken. Den fungerer som skrittteller og telefon mer eller mindre hele tiden. Sa jeg at glasset knuser veldig lett? Og at glasset ikke kan byttes, men du får tilbud om å kjøpe ny klokke? Vi har xplora X5 play, kjøpt ny i mai 22

Her gjelder det og styre unna.

Omtale av  Stian

Xplora bytter ditt abonnement etter sitt eget forgodtbefinnende. Selv om du ikke har hverken godkjent eller bestillt nytt abonnement.

Elendig

Omtale av  Jeanette

Elendig kundeservice, umulig å få annen kontakt enn på epost. Kan likså godt gi de små en tlf ifht denne.

Hold deg langt unna!

Omtale av  Sofie

Dette er det mest useriøse selskapet jeg har kjøpt tjeneste hos i hele mitt liv. Komplett umulig å få tak i på kundeservice uten telefonnummer og får aldri svar på mailen de skryter av at de svarer deg ut på. Fikk til slutt svar på mail etter jeg fortalte at det ville bli konsekvenser hvis jeg ikke får svar innen rimelig tid. Er spent på om abonnementet faktisk blir avsluttet som informert og hvor mange måneder de vil prøve seg å fakturere meg for etter oppsigelse. Kjøp heller en billig mobil til barna deres enn dette søppelet. Smart av de å produsere klokkene med glasskjerm sånn at dere må kjøpe nye hver gang barnet er uheldig og mister den i gulv o.l. Hos Elkjøp får man mest sannsynlig gavekort ved skade hvis det kjøpes med forsikring på klokken. Man blir hverken kvitt xplora eller Elkjøp med andre ord for gavekortet må du bruke på et produkt i Elkjøp sine butikker etterpå. Her blir det mobil. Styr langt unna.

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Ustabil

Omtale av  Kjs

Dårlig batteri. Tar ikke lading. Mye problemer med å få ladet. Henger seg i software

Ikke å anbefale

Omtale av  Kriss

Anbefaler på det sterkeste en vanlig klokke/aktivitetsklokke og en billig enkel telefon med et rimelig telefon abonnement. Upålitelig explora app. Dårlig dekning på klokken. Ofte at meldinger sendt igjennom appen ikke går igjennom. Utrolig dårlig tale lyd. Spotify på klokken er blitt lovet ett år. Det Er enda ikke kommet. Idiotisk emojier. Dårlig høytaler på klokken. Dyrt abonnement for bare å skulle ringe. Elendig batteri tid. Oppgradert fra explora 4 til explora 5. Viser seg bare å være explora 4,5. Selv om den ble avventert som explora 5. Håpløst å flytte over sim kortet fra forrige klokka. Måtte ha nytt sim kort. Men da mistet ungene alle explora poengene de hadde jobbet hardt for å få. Måtte lage ny profil. Ofte vanskelig å styre klokken igjennom 2 administratorer og da å kunne styre skole modus av og på. Lang ventetid på svar fra kunde service. Skjønner ikke hvorfor klokka kommer så godt ut i omtaler og test. Kjenner det absolutt ikke igjen.

Oppdatering på gps

Omtale av  Stina

Fornøyd med at den er enkel å bruke, men vanskelig å få oppdatert hvor hun er. Samt at den har oppgitt plasser der hun ikke har vært.

Explora

Omtale av  Isabell H

De sender masse fakturaer og inkasso flere mnd etter det er sagt opp. Regninger på 405 hver mnd !

Bra klokke! Anbefaler denne til alle med småbarn

Omtale av  Susanne

Vi kjøpte klokke men tok telenor abo. Dette funker fint for oss. Veldig greit å kunne ha kontroll på hvor 5 åringen er og kunne kontakte han når han er med venner alene. Fantastisk app! Alt i alt skaper den trygghet for både voksne og barn.

Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Sammenlign tilbud på mobilabonnement
Få det beste og billigste mobilabonnementet, sammenlign tilbud fra flere leverandører
Få tilbud
Få personlig tilbud Helt uforpliktende

Fin klokke, men ikke så gode funksjoner

Omtale av  Kunde 2. Å

Det er ikke så mye galt med klokken i seg selv. Den er fin til små barn og brukervennlig. Men jeg opplever at personene bak produktet ikke er så villig til å lytte til brukerne sine og ikke så god på å gi riktig hjelp ang. produktet. Meldingfunksjonen er veldig tungvinn. Og det er mange som har skrevet og tatt kontakt uten å bli tatt på alvor. Det er veldig synd. Jeg tenker at det ikke er kjempe vanskelig for drevne aktører å gjøre noe med, hvis de LYTTER til brukerne sine. Brukerne sier jo ifra fordi de ønsker å hjelpe til å bedre produktet, men av en eller annen grunn tar de det som kritikk ?. Litt synd. De flinkeste på markedet har skjønt det, det er smart å lytte til kundene sine. Håper Xplora ønsker å rette opp det dårlige kundeservice ryktet sitt i fremtiden! :) Vi brukere vil bare hjelpe :)

Forrige
Side 1 av 6

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av bedrifter
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR