Allente TV opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.
Klikk for detaljer
Bestilte tv og internett pakke. De klarte ikke å levere internett, så montøren tok med utstyret tilbake, og jeg satt kun igjen med tv. 6 mnd gratis. Har vært faktura hver eneste mnd på internett, leie av antenne til internett, motfakturaer og you name it. Så mye tid i tlf og inkassovarsel, at de å har gitt meg gratis resten av tiden jeg må være kunde, 2 mnd Styr unna sier jeg. Skremmende mye penger de har ønsket inn. At jeg ikke har fått internett har de ikke klart å få med seg. Kjenner blodtrykket stiger bare jeg skriver dette.
Har flatantenne og mister signalene ved litt regnboge snøvær Mottakerboksen er av den siste typen og den klikker nå en gang om dagen ca. Begynner å rulle bildet og klikker innom ut til man tar strømmen og resetter boksen J***ig irriterende.
Her på hytta er det kul umulig å se tv når det blåser ute, regner, lavt skydekke etc. Signalene faller ut hele tiden. Kommer tilbake i 2 sek for så å bli borte igjen. Håpløst . Har dratt ut strømkilden, satt tilbake. Sjekket kabler. I går, da sola var framme, var det mulig å se.
Ekstremt dårlig service, men dette er ledelsen i organisasjonen som ikke legger til rette for at kundebehandlere svarer ut eller forstår spørsmål til kundene. Det ender opp med stor frustrasjonen for både kunde og kundebehandlere. Fortjener ikke 1 stjerne engang for det er mer mot null stjerner.
Ble lurt til å kjøpe oneplace dekoder siden den andre slutter å virke i mai 22. Fikk tilsendt oneplace dekoderen og etter en stund fungerte den ikke mer og skulle da sende den tilbake, men fikk beskjed om at dem sender noen til å sjekke dekoderen. Byttet til den gamle og har den fremdeles. Har ikke hørt fra noen reparatør. Nu betaler jeg for noe som ikke er i funksjon. Oneplace dekoderen er elendig.
Dette er noe det verste som finnes av firma. Kjempe vanskelig å få få kontakt, når man endelig fikk kontakt ble du satt til pausemusikk som er helt forferdelig. Fra kl 10.30 til 19.00 før jeg endelig fikk sagt opp mitt abonnement. Det var slik at jeg truet med å gå til avisen med dette. Dette er et firma man i aller høyeste grad må styre unna. Tidligere Canal Digital har blitt totalt ødelagt . STYR UNNA ALLENTE
Kundeservice er er totalt fraværende. Kommer aldri til å ha noe med dem å gjøre i fremtiden.
Dette firmaet var helt elendig fra første dag. Ingenting fungerer, og når man sier opp etter kort tid fordi man ikke får det man skulle hatt, så skal de ha mye mer betalt enn avtalen var. En faktura ble ved uhell betalt dobbelt. Allente sier på mail at beløpet er blitt kreditert meg, men det stemmer ikke. Og når oppsigelsesavdelingen tar kontakt og lover å se på saken og ringe tilbake..... ja da hører man ikke mer!
Skulle videreføre mitt abb. og ringte Allente 2. mai. Etter LANG ventetid traff jeg en svenske med hjemmekontor på Kreta. Fikk OK pris, som jeg ville ha skriftlig bekreftelse på. Men nei, kunne ikke få det! 8. mai sendte jeg epost til kundeservice og ville ha en skriftlig detaljert ordrebekreftelse på den muntlige avtalen. Flere eposter frem og tilbake, men ingen hjalp meg. Her opplevde jeg kun, fra alle involverte, ansvarsfraskrivelse! I dag ringte jeg, tastet meg frem til abb.avd. og de skulle ringe tilbake. Etter ca. en halv time skjedde så, men fra kundeservice. Oi sann, da måtte vedkommende sette meg over til abb.avd. Etter eksakt en times venting var plutselig samme person på kundeservicen tilbake på linja. Vedkommende satte meg igjen over til abb.avd. og etter nok en halvtimes tid fikk jeg kontakt på riktig avd. Her var det faktisk en som hjalp meg, og etter å ha informert vedkommende om hva jeg hadde opplevd i forhold til Allente siden 2. mai, fikk jeg av ham et knalltilbud. Dette ble så umiddelbart oversendt meg via epost, skriftlig altså, og så akseptert av meg. Allente kundeservice og telefontid, langt under bunn i bøtta! Vedkommende jeg traff på abb.avd. reddet derimot dagen min.
Tidligere Viasat kunde i flere år med overgang til Allente.Alle signaler forsvant og beskjed ble ikke gitt på forhånd om paraboljustering.Henvendelse til kundeservice virker veldig uprofesjonelt og blir sendt fra avdeling til avdelingen med masse ventetid.Har foreløpig fryst abonnement i påvente av avklaring. De lurte meg på 12 mndr binding til noe som ikke virker.Blir spennende å se hva det innebærer ved evt.oppsigelse.
Har prøvd 3 ganger å si opp, det kan kun gjøres ved å ringe. Etter ca 3 min på tlf med ventemusikk kan man velge å bli oppringt. Dette har ikke skjedd den siste uken. Har blitt oppringt en av gangene etter 2 dager, men pga. stor pågang måtte han få noen fra den korrekte avdelingen til å ringe meg opp (selv om jeg valgte avdeling for oppsigelse når jeg ringte). Etter 3 dager har ingen ringt, nå sitter jeg igjen i kø på tlf og prøver å si opp, har ventet 8 min og ikke mulig å velge bli ringt opp igjen denne gangen. Har brukt minst halvannen time på noe som kan ta 2 min uten å få løst problemet. Er nødt til å si opp da vi har en eksisterende avtale dit jeg flytter.
Kjøpt parabol og trådløst bredbånd. Parabolen funker ikke. Bredbåndet gir e1-2 mbps! Kan ikke strømme. Kommer nesten ikke inn på internett. Ante trøbbel, så jeg beholdt mitt mobile bredbånd hos Telenor. Dessverre var de for sent ute med å tilby meg trådløst bredbånd. Styr unna Allente. hva som er bra??? Det fungerer ikke. Hverken bredbåndet eller parabolen.
Jeg har hatt denne siden den het Canal digital ,men de sender samme programmer som fx ødemarkens menn for 10 gang og disse serier som jeg har sett 1000 ganger ,nok er nok . Jeg har prøvd og kontakte de for og skifte kanaler ,men hører ikke et jæ***g ord ifra de .. Styr langt unna Allente . Håpløs service . Og dårlig program det er hva jeg opplever …..‼️
Vi har Allente på hytta og er faktisk strålende fornøyde. Virker alltid og klare flotte bilder. Det beste var vel nesten likevel montøren. Vi hadde Viasat fra tidligere, det betød et besøk fra en installatør, serviceteknikker han var veldig rask, effektiv og ikke minst hyggelig. La opp ny ledning fra parabolen, ny dekoder og sjekket grundig at alt var som det skulle. Dette er et års tid siden nå og vi har bare godt å si om det hele.
Jeg ha fått tv og internett som ble lovet 30 g. Men får nedlasting mellom 0,02 til maks 12 g. Det vil si at om kvelden kan jeg ikke se tv da den ikke klare og laste nok til at bilde blir klart og i tillegg står den og laster med en masse pauser. Jeg har ringt dem sikkert 20 ganger på to mnd uten og få hjelp. Siste gang ville jeg si opp og ble satt over til avdeling for oppsigelse men de la på. Jeg prøvde og ringe direkte til kontor for oppsigelse men kommer ikke gjennom. Det virker som de ikke betjener kunder som vil si opp så de skal bli lei og gi opp. Dette er den verste opplevelse jeg har hatt.
Problemer med å koble seg til nett. virker en kort stund. Begynner så å fryse bildet, stopper opp, hakker. er umulig å se på.