Meny

Viasat omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Søk nå
2,3/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Dekoder
Middels
1
av 7 innen
tv-selskap
57%
anbefaler
Viasat
Filtrer omtaler
17
4
7
4
14
Sorter omtaler etter
Viser av 46 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Viasat?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Når man bytter kanal den håper frem og tilbake"

Idag den 11.05 må jeg avslutte abonomentet, det kom som ett sjokk når jeg fikk beskjed at det blir ikke før om 78 dager altså ikke før 01.08 Styr unna Viasat om mulig

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Viasatkunde"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har vært kunde hos viasat i over 13 år. Ville avslutte abbonementet mitt i januar med øyeblikkelig virkning. Det var ikke lett. Etter mye krangel og disputter med en av konsulentene, ba hun med rett og slett dra til helvete. Grunnen var en faktura pålydende kr. 3200,-. Da hadde jeg i tillegg betalt faktura for januar, februar, mars, april. Men disse beløpene var medregnet også i sluttprisen. Det var da krangelen begynte. Men å be kundene sine om å dra til helvete, der gårgrensen. Aldri mer viasat for oss, og anbefaler kundekonsulentene til viasat å være mer forståelsesfull og hyggelige i framtiden. Arne I.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"NRK i Kanalarkivet mangler!"

Hva kommer det av at NRK mangler i kanalarkivet? Det er dumt

Tor A. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Lurt av selger"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt viasat i mange år. Fikk telenor fiber og t-we, og ønsket derfor å si opp viasat. Da jeg også har brukt viasat på "vintercamp" ble jeg tilbudt et hyttetilbud på 165 kr pr mnd, med mulighet for å fryse når jeg ønsket det. Jeg takket ja til dette tilbudet. Når jeg nå skal si opp dette abbonementet sier selger at siden dette var til halv pris, så har jeg en binding på 12 mnd. Dette fikk jeg aldri opplyst av selger, og jeg har heller aldri bekreftet en slik avtale. Nå er vistnok dette en ganske vanlig framgangsmåte for viasat. For noen år siden, så hadde jeg feil på utstyret når jeg var på vogna ei helg. Selger ville da gi meg nytt utstyr gratis, noe jeg fikk. Heller ikke han informerte om at dette "gratis" utstyret ga meg 12 mnd binding. Synes måten enkelte selgere opptrer på med å unnlate å informere om bindingstiden er direkte uetisk, og kan umulig være formålstjenelig for Viasat. Dette må være som å pisse i buksa. Varmt en liten stund, men så blir det veldig kalt. Hold kundene deres fornøyd, så sprer budskapet seg. I motsatt fall så sprer også det budskapet seg. Ta kontakt hvis dere ønsker en fornøyd kunde.

Alexander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ved overgang til bredbånd byttet vi fra Viasat parabol til Viasat på bredbånd. Jeg var i den tro at Homenet ordnet overgangen, siden det var det som ble formidlet av selgeren. Ved en tilfeldighet la jeg i dag merke til at jeg fortsatt betaler for parabol-abonnementet. Ringte til Viasat kundeservice, og fikk beskjed om at jeg betalte dobbelt, og at de ikke hadde noe med det å gjøre (selv om jeg påpekte at det er samme firma). Snill som han var skulle han stryke parabolabonnementet, men jeg måtte fortsatt betale for en tjeneste jeg ikke lengre bruker, pga oppsigelsestid. Snakk om kundeservice. Hadde jeg ikke hatt 12 mnd binding på bredbånd-tv, så hadde jeg byttet tv-leverandør ikveld.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Amatører"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg unner ikke min verste fiende IP-tv fra Viasat. Har hatt feil på utstyret siden det kom i hus, Kundeservice er helt kunnskapsløse om produktene deres, og aner ikke hvordan de skulle virke. Har brukt timesvis på telefon med ubrukelige teknikere over en måned, og fortsatt virker det ikke. de lover å ringe opp, følge opp osv, uten at det skjer. Amatørmessig og talentløst. Nå blir det spennende å se hvordan oppsigelsen går. Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Bobil og Viasat"

Etter bobil eiere i flere år har etterlyst at Viasat må bli kompatibelt med Oyster parabol, har det fremdeles ikke skjedd noe på den fronten. Kun Canal Digital som funker. Med Viasat må man ha med en ekstra dekoder, kan ikke bruke kortet i Oyster mottakeren. Men er ellers fornøyd med det som Viasat leverer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Gammeldags"
2 syns denne omtalen er nyttig

Utdaterte løsninger. Kun på egne kanaler en kan se fra start. Ikke streaming av imnhold, skal du se noe må du laste ned en og en episode. Sier opp så snart bindingen er ute.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Kunde"
5 syns denne omtalen er nyttig

Hei folkens. Dere må veldig forsiktig mot Viasat, de lurer folk så mye. Etter mange ganger som de har ringte meg at vi har nye tilbudet til deg jeg sa ok, da jeg vil tv kanaler. Etter mange ganger prat vi kom til en avtale. Vi har snakket om min abonnement at 6 måneder gratis og etter 6 måneder betale 226 kroner, men det er bare tull. Kom til meg første faktura 380 kroner. Jeg klaget men de sa du har skrevet ja. bla bla bla. De har ikke moral, bare lurer folk. En dummeste tv selskap. jeg skal popolisere så negativ på nette. Djevlig svært dumme tv selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Lurte meg, men ordna opp - håpar eg"
2 syns denne omtalen er nyttig

Oppringt av Viasat med 'godt' tilbod som eg takka ja til. Men det var ikkje sagt at tilbodet innebar å seia opp gammalt abonnement og gå over til Viasat. Berre at det var billegare. Eg trudde det galdt oppdatering på det eg har. Forstod ingenting då utstyret kom. Det nye utstyret låg urørt hos meg til over returfristen, før ein som er meir kyndig enn eg, skjøna teikninga. Han ringde for meg og fekk avtalen reversert. Raust gjort av Viasat. Eg returnerte utstyret i returpakning. Etter to månader fekk eg krav for 'ikke-returnert utstyr'. Eg håpar det er posten sin feil. For pakka er sendt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Ingen lyd på Chelsea - MU. Katastrofe! Vurderer sterkt å si opp etter mange år som abonnement."
2 syns denne omtalen er nyttig

Er ikke holdbart at Viasat sine teknikere ikke klarer å få lyd på kampen Chelsea - Manchester United. Drit dårlig.👎

Christer
Kundetilfredshet
Dekoder
Har byttet selskap
"Elendig service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Alt for lang ventetid, over 1 time ved flere anledninger. Får ikke den hjelpen man trenger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Selger lover mye mere enn det som faktisk blir levert"
5 syns denne omtalen er nyttig

Selger lover 7 mnd gratis og alle kanaler inkludert tv 2 premium ( Premier league) og Viasat sport ( Champions league) Får beskjed av selger om at TV 2 premium ikke vil virke før jeg henter ny dekoder på posten da dette egentlig ikke er en avtale de har. Når jeg har hentet denne ringer jeg Viasat og spørr kundeservice om de kan bekrefte at TV premium er inkludert i 7 mnd. Dette stemmer ikke får jeg da beskjed om. Ble også lurt av selger fra Viasat for 1 år siden. Et tips er å ta opp alle samtaler med selgere fra Viasat da de driter i om de lurer kundene sine... Rett og slett drit dårlig kundebehandling... Igjen er kundeforholdet med Viasat over før det har gått 3 dager 👍

Svar fra Viasat
11.10.2019 10:13
Hei Ole. Vi ønsker så klart ikke at våre kunder skal ha denne opplevelsen og tar dette svært alvorlig. Send oss gjerne hele saken via vårt kontaktskjema(Kontakt oss) slik at vi kan få undersøke dette nærmere: https://www.viasat.no/kundeservice. Hilsen Viasat kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Utydelig avtale"
4 syns denne omtalen er nyttig

Byttet fra Canal digital, da selger kunne gi meg samme type tilgang, +flere kanaler gratis i 6mnd. Det hun imidlertid ikke opplyste om var at jeg måtte hatt en ekstra harddisk, til over 900,- for å bruke til opptak og arkiv😣Tok kontakt, men fikk beskjed om at jeg hadde nok misforstått 😣Går tilbake til Canal digital så fort tiden er ute.

Svar fra Viasat
07.10.2019 08:39
Hei Karin. Det er trist å høre at du ikke er fornøyd med abonnementet og føler at du ikke har fått det som er bestilt. Ta gjerne kontakt med vår kundeservice over kontaktskjemaet her: https://www.viasat.no/kundeservice slik at vi kan undersøke dette nærmere.
William E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Helt Konge"

Bare helt konge, alt jeg trenger i en pakke. Mye bedre enn det Canal Digital tullet.

Svar fra Viasat
24.06.2019 08:28
Tusen takk for en hyggelig tilbakemelding. Vi setter stor pris på at du har tatt deg tid til å skrive en omtale om oss. Ønsker deg en strålende dag og god sommer!
Anders A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Lurer kundene sine og er frekke i kundeservice behandling"
8 syns denne omtalen er nyttig

Lurt til 12 mnds binding uten å bli informert om dette, ringte dem for og prøve og ordne opp i dette, ble da fortalt at det var en plass på nettsiden man kunne klage, fant ikke dette, måtte da snakke med kunderådgiver på chat som åpnet med og si: Feilen ligger ikke hos oss men hos deg, han sa også det ikke er mulig og klage, klagen er avist allerede og du må fortsette og betale ut bindingstiden. Anbefales ikke, kommer ikke til å bruke dem igjen.

Svar fra Viasat
25.03.2019 15:21
Det er trist å høre at du har hatt en negativ opplevelse med vår kundeservice. Ta gjerne kontakt med oss over kontaktskjemaet du finner under "kontakt oss" knappen her: https://www.viasat.no/kundeservice. Vi undersøker gjerne saken på nytt.
Storfornøyd V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Beste TV-leverandøren i Norge!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bytta fra Canal Digital til Viasat for ca 3 år siden. Null klager på viasat siden da. TV dekoderen har stoppet opp et par ganger, men når jeg ringer kundeservicen fikser det seg under et minutt! Beste kundeservicen jeg har vært gjennom. Også har best mulig kvalitet og fint å ha viaplay inkludert i avtalen. Prisen er utenkelig lav i forhold til alt innholdet du får tak i!

Svar fra Viasat
25.03.2019 14:49
Tusen takk for en hyggelig tilbakemelding! Vi skal fortsette å gjøre vårt beste og holde deg fornøyd. Takk igjen og ta kontakt om det skulle være noe som helst vi kan hjelpe deg med.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Kunde i 20 år"

Har alltid vært meget fornøyd med Viasat. Alltid hyggelig og hjelpsom kundeservice

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Nummer1"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bra kanaler og sansyneligvis norges beste kundeservise. Har vært kunde i over 23 år og har alltid fått hjelp når jeg trenger det. Det er ikke noe mere og si utenom at jeg skifter aldri over til andre tv tilbydere

Svar fra Viasat
24.10.2018 12:23
Hei Liv, Dette var veldig hyggelig å lese. Vi takker deg for din lojalitet i alle år og håper vi gjør deg fornøyd i alle de neste år som kommer. Du er gull verdt for oss!
Per O. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Har de programmer jeg liker"

Som sakt så har det programoppsettet jeg liker å se på.

Svar fra Viasat
24.10.2018 10:51
Hei Per! Takk for en hyggelig tilbakemelding. Så bra at du liker programoppsette vårt. Dette setter vi veldig pris på :) Vennlig Hilsen, Viasat Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Jeg er kjempefornøyd med Viasat"

God service. Fått god hjelp både på telefon og besøk av en servicemann

Svar fra Viasat
24.10.2018 10:50
Hei Karin. Takk for den hyggelige tilbakemeldingen! Flott å høre at du er fornøyd :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Tatt på alvor"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er en eldre dame som synes den digitale virkeligheten er vanskelig. Når TV'en ikke virker, er jeg ganske hjelpeløs. Viasat har ved to anledninger virkelig imponert meg! De hyggelige, unge mennene jeg har fått kontakt med på kundeservice, har møtt meg med forståelse og tålmodighet. Sammen har vi løst problemene :-)

Svar fra Viasat
24.10.2018 10:49
Hei Inger! Så godt å høre at du fornøyd med hjelpen du har fått, og at dere har løst dette sammen :) Vi bringer tilbakemeldingen din videre!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Decoderen fungerer ikke som den skal."
2 syns denne omtalen er nyttig

Min mor strever med å få fram sine programmer. Veldig ofte (opp til flere ganger om dagen) er det umulig å få slått på decoderen. Batterier er sjekket gang på gang i fjernkontrollen. Jeg må stadig hjelpe henne og det er ikke uvanlig at meldingen om første installasjon kommer og alt må gås gjennom på nytt. Har snakket med kundeservice. Ingen av rådene hjelper. Jeg bor i samme hus og har ingen problemer med Canal Digital boksen min. Tenker jeg hjelper mor å si opp Viasat.

Svar fra Viasat
22.10.2018 12:41
Hei Britt! Kan du sende oss en Epost med kundeinformasjonen til din mor, så kan vi se nærmere på saken og finne en løsning på problemet. Vennlig Hilsen, Viasat Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Betaler i dyre dommer, får ikke lastet ned noe"

Betaler 720 kr. i månden uten at viaplay funker på ukesvis. Er vi dumme som satser på viasat?

Svar fra Viasat
20.08.2018 11:14
Hei Anne. Kan du sende oss en epost så vi kan se nærmere på saken din og hjelpe deg på best mulig måte?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Bobil og Viasat"
2 syns denne omtalen er nyttig

Det ser ikke ut til at Viasat bryr seg om det stadig voksene bobilmarkedet, Har Oyster antenne som en stor andel av bobilene har men får ikke benyttet mitt Viasat abonnement på en god måte, ikke finnes det kam, det har Viasat blokkert, ikke fungerer uttaket på Oyster boksen med Viasat dekodere. Har flere ganger ringt Viasat kundeservice men her sitter det folk som bare kan svare på standardspørsmål, nedskrevne svar.

Svar fra Viasat
15.08.2018 12:47
Hei Oddvar. Vi ønsker å utvikle våre produkter og jobber stadig med dette. Vi har nå fått to nye TV-produsenter som støtter CAM i år, men har dessverre ikke fått noen avtale med Oyster. Vi håper dette er noe som vil komme i fremtiden, og når det eventuelt skulle komme vil det bli annonsert på vår hjemmeside.
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR