Meny

Viasat omtaler og erfaringer

2,4/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Middels
Dekoder
Middels
1
av 7 innen
tv-selskap
60%
anbefaler
Viasat
Filtrer omtaler
17
4
6
3
12
Sorter omtaler etter
Viser av 42 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Viasat?
Tor A. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Lurt av selger"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt viasat i mange år. Fikk telenor fiber og t-we, og ønsket derfor å si opp viasat. Da jeg også har brukt viasat på "vintercamp" ble jeg tilbudt et hyttetilbud på 165 kr pr mnd, med mulighet for å fryse når jeg ønsket det. Jeg takket ja til dette tilbudet. Når jeg nå skal si opp dette abbonementet sier selger at siden dette var til halv pris, så har jeg en binding på 12 mnd. Dette fikk jeg aldri opplyst av selger, og jeg har heller aldri bekreftet en slik avtale. Nå er vistnok dette en ganske vanlig framgangsmåte for viasat. For noen år siden, så hadde jeg feil på utstyret når jeg var på vogna ei helg. Selger ville da gi meg nytt utstyr gratis, noe jeg fikk. Heller ikke han informerte om at dette "gratis" utstyret ga meg 12 mnd binding. Synes måten enkelte selgere opptrer på med å unnlate å informere om bindingstiden er direkte uetisk, og kan umulig være formålstjenelig for Viasat. Dette må være som å pisse i buksa. Varmt en liten stund, men så blir det veldig kalt. Hold kundene deres fornøyd, så sprer budskapet seg. I motsatt fall så sprer også det budskapet seg. Ta kontakt hvis dere ønsker en fornøyd kunde.

Alexander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ved overgang til bredbånd byttet vi fra Viasat parabol til Viasat på bredbånd. Jeg var i den tro at Homenet ordnet overgangen, siden det var det som ble formidlet av selgeren. Ved en tilfeldighet la jeg i dag merke til at jeg fortsatt betaler for parabol-abonnementet. Ringte til Viasat kundeservice, og fikk beskjed om at jeg betalte dobbelt, og at de ikke hadde noe med det å gjøre (selv om jeg påpekte at det er samme firma). Snill som han var skulle han stryke parabolabonnementet, men jeg måtte fortsatt betale for en tjeneste jeg ikke lengre bruker, pga oppsigelsestid. Snakk om kundeservice. Hadde jeg ikke hatt 12 mnd binding på bredbånd-tv, så hadde jeg byttet tv-leverandør ikveld.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Amatører"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg unner ikke min verste fiende IP-tv fra Viasat. Har hatt feil på utstyret siden det kom i hus, Kundeservice er helt kunnskapsløse om produktene deres, og aner ikke hvordan de skulle virke. Har brukt timesvis på telefon med ubrukelige teknikere over en måned, og fortsatt virker det ikke. de lover å ringe opp, følge opp osv, uten at det skjer. Amatørmessig og talentløst. Nå blir det spennende å se hvordan oppsigelsen går. Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Bobil og Viasat"

Etter bobil eiere i flere år har etterlyst at Viasat må bli kompatibelt med Oyster parabol, har det fremdeles ikke skjedd noe på den fronten. Kun Canal Digital som funker. Med Viasat må man ha med en ekstra dekoder, kan ikke bruke kortet i Oyster mottakeren. Men er ellers fornøyd med det som Viasat leverer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Gammeldags"
2 syns denne omtalen er nyttig

Utdaterte løsninger. Kun på egne kanaler en kan se fra start. Ikke streaming av imnhold, skal du se noe må du laste ned en og en episode. Sier opp så snart bindingen er ute.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Kunde"
4 syns denne omtalen er nyttig

Hei folkens. Dere må veldig forsiktig mot Viasat, de lurer folk så mye. Etter mange ganger som de har ringte meg at vi har nye tilbudet til deg jeg sa ok, da jeg vil tv kanaler. Etter mange ganger prat vi kom til en avtale. Vi har snakket om min abonnement at 6 måneder gratis og etter 6 måneder betale 226 kroner, men det er bare tull. Kom til meg første faktura 380 kroner. Jeg klaget men de sa du har skrevet ja. bla bla bla. De har ikke moral, bare lurer folk. En dummeste tv selskap. jeg skal popolisere så negativ på nette. Djevlig svært dumme tv selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Lurte meg, men ordna opp - håpar eg"
1 syns denne omtalen er nyttig

Oppringt av Viasat med 'godt' tilbod som eg takka ja til. Men det var ikkje sagt at tilbodet innebar å seia opp gammalt abonnement og gå over til Viasat. Berre at det var billegare. Eg trudde det galdt oppdatering på det eg har. Forstod ingenting då utstyret kom. Det nye utstyret låg urørt hos meg til over returfristen, før ein som er meir kyndig enn eg, skjøna teikninga. Han ringde for meg og fekk avtalen reversert. Raust gjort av Viasat. Eg returnerte utstyret i returpakning. Etter to månader fekk eg krav for 'ikke-returnert utstyr'. Eg håpar det er posten sin feil. For pakka er sendt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Ingen lyd på Chelsea - MU. Katastrofe! Vurderer sterkt å si opp etter mange år som abonnement."
2 syns denne omtalen er nyttig

Er ikke holdbart at Viasat sine teknikere ikke klarer å få lyd på kampen Chelsea - Manchester United. Drit dårlig.👎

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Selger lover mye mere enn det som faktisk blir levert"
4 syns denne omtalen er nyttig

Selger lover 7 mnd gratis og alle kanaler inkludert tv 2 premium ( Premier league) og Viasat sport ( Champions league) Får beskjed av selger om at TV 2 premium ikke vil virke før jeg henter ny dekoder på posten da dette egentlig ikke er en avtale de har. Når jeg har hentet denne ringer jeg Viasat og spørr kundeservice om de kan bekrefte at TV premium er inkludert i 7 mnd. Dette stemmer ikke får jeg da beskjed om. Ble også lurt av selger fra Viasat for 1 år siden. Et tips er å ta opp alle samtaler med selgere fra Viasat da de driter i om de lurer kundene sine... Rett og slett drit dårlig kundebehandling... Igjen er kundeforholdet med Viasat over før det har gått 3 dager 👍

Svar fra Viasat
11.10.2019 10:13
Hei Ole. Vi ønsker så klart ikke at våre kunder skal ha denne opplevelsen og tar dette svært alvorlig. Send oss gjerne hele saken via vårt kontaktskjema(Kontakt oss) slik at vi kan få undersøke dette nærmere: https://www.viasat.no/kundeservice. Hilsen Viasat kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Utydelig avtale"
4 syns denne omtalen er nyttig

Byttet fra Canal digital, da selger kunne gi meg samme type tilgang, +flere kanaler gratis i 6mnd. Det hun imidlertid ikke opplyste om var at jeg måtte hatt en ekstra harddisk, til over 900,- for å bruke til opptak og arkiv😣Tok kontakt, men fikk beskjed om at jeg hadde nok misforstått 😣Går tilbake til Canal digital så fort tiden er ute.

Svar fra Viasat
07.10.2019 08:39
Hei Karin. Det er trist å høre at du ikke er fornøyd med abonnementet og føler at du ikke har fått det som er bestilt. Ta gjerne kontakt med vår kundeservice over kontaktskjemaet her: https://www.viasat.no/kundeservice slik at vi kan undersøke dette nærmere.
Anders A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Lurer kundene sine og er frekke i kundeservice behandling"
8 syns denne omtalen er nyttig

Lurt til 12 mnds binding uten å bli informert om dette, ringte dem for og prøve og ordne opp i dette, ble da fortalt at det var en plass på nettsiden man kunne klage, fant ikke dette, måtte da snakke med kunderådgiver på chat som åpnet med og si: Feilen ligger ikke hos oss men hos deg, han sa også det ikke er mulig og klage, klagen er avist allerede og du må fortsette og betale ut bindingstiden. Anbefales ikke, kommer ikke til å bruke dem igjen.

Svar fra Viasat
25.03.2019 15:21
Det er trist å høre at du har hatt en negativ opplevelse med vår kundeservice. Ta gjerne kontakt med oss over kontaktskjemaet du finner under "kontakt oss" knappen her: https://www.viasat.no/kundeservice. Vi undersøker gjerne saken på nytt.
Storfornøyd V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Beste TV-leverandøren i Norge!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bytta fra Canal Digital til Viasat for ca 3 år siden. Null klager på viasat siden da. TV dekoderen har stoppet opp et par ganger, men når jeg ringer kundeservicen fikser det seg under et minutt! Beste kundeservicen jeg har vært gjennom. Også har best mulig kvalitet og fint å ha viaplay inkludert i avtalen. Prisen er utenkelig lav i forhold til alt innholdet du får tak i!

Svar fra Viasat
25.03.2019 14:49
Tusen takk for en hyggelig tilbakemelding! Vi skal fortsette å gjøre vårt beste og holde deg fornøyd. Takk igjen og ta kontakt om det skulle være noe som helst vi kan hjelpe deg med.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Nummer1"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bra kanaler og sansyneligvis norges beste kundeservise. Har vært kunde i over 23 år og har alltid fått hjelp når jeg trenger det. Det er ikke noe mere og si utenom at jeg skifter aldri over til andre tv tilbydere

Svar fra Viasat
24.10.2018 12:23
Hei Liv, Dette var veldig hyggelig å lese. Vi takker deg for din lojalitet i alle år og håper vi gjør deg fornøyd i alle de neste år som kommer. Du er gull verdt for oss!
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Tatt på alvor"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er en eldre dame som synes den digitale virkeligheten er vanskelig. Når TV'en ikke virker, er jeg ganske hjelpeløs. Viasat har ved to anledninger virkelig imponert meg! De hyggelige, unge mennene jeg har fått kontakt med på kundeservice, har møtt meg med forståelse og tålmodighet. Sammen har vi løst problemene :-)

Svar fra Viasat
24.10.2018 10:49
Hei Inger! Så godt å høre at du fornøyd med hjelpen du har fått, og at dere har løst dette sammen :) Vi bringer tilbakemeldingen din videre!
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Decoderen fungerer ikke som den skal."
2 syns denne omtalen er nyttig

Min mor strever med å få fram sine programmer. Veldig ofte (opp til flere ganger om dagen) er det umulig å få slått på decoderen. Batterier er sjekket gang på gang i fjernkontrollen. Jeg må stadig hjelpe henne og det er ikke uvanlig at meldingen om første installasjon kommer og alt må gås gjennom på nytt. Har snakket med kundeservice. Ingen av rådene hjelper. Jeg bor i samme hus og har ingen problemer med Canal Digital boksen min. Tenker jeg hjelper mor å si opp Viasat.

Svar fra Viasat
22.10.2018 12:41
Hei Britt! Kan du sende oss en Epost med kundeinformasjonen til din mor, så kan vi se nærmere på saken og finne en løsning på problemet. Vennlig Hilsen, Viasat Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Bobil og Viasat"
2 syns denne omtalen er nyttig

Det ser ikke ut til at Viasat bryr seg om det stadig voksene bobilmarkedet, Har Oyster antenne som en stor andel av bobilene har men får ikke benyttet mitt Viasat abonnement på en god måte, ikke finnes det kam, det har Viasat blokkert, ikke fungerer uttaket på Oyster boksen med Viasat dekodere. Har flere ganger ringt Viasat kundeservice men her sitter det folk som bare kan svare på standardspørsmål, nedskrevne svar.

Svar fra Viasat
15.08.2018 12:47
Hei Oddvar. Vi ønsker å utvikle våre produkter og jobber stadig med dette. Vi har nå fått to nye TV-produsenter som støtter CAM i år, men har dessverre ikke fått noen avtale med Oyster. Vi håper dette er noe som vil komme i fremtiden, og når det eventuelt skulle komme vil det bli annonsert på vår hjemmeside.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Kjempebra kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hadde de i mange år før og det eneste som var vanskelig var å si opp avtalen. Da de forlenget den hele tiden. Funksjonalitet og service er kjempebra og savner den da jeg gikk over til Canal Digital da prisen var så utrolig mye lavere. Men angrer hvis ikke Canal Digital skjerper seg veldig, er jeg tilbake.

Svar fra Viasat
18.04.2018 09:21
Hei Arnt. Takk så mye for den detaljerte tilbakemeldingen! Nå skal jeg ikke si at jeg har fullt med innsikt på hvordan det var da du sa opp avtalen, men det er leit å høre at det var en negativ opplevelse for deg å si opp. Vi jobber konstant med å forbedre produktet vårt og servicen vi yter så en hver tilbakemelding er gull verdt! Håper vi kan få deg tilbake som kunde ved en senere anledning :) Vennlig Hilsen, Viasat Kundeservice
Alexander
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"De beste Sports-rettighetene og beste kanal-tilbudet i hele markedet"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har vært Viasat Total kunde i mange år. De har de beste Sports-rettighetene på markedet og svært god kundeservice. Hvis du vurderer forskjellige parabol-tilbydere er Viasat i den øverste klassen. Anbefales.

Svar fra Viasat
12.02.2018 13:48
Hei Alexander. Tusen takk for en detaljert tilbakemelding, vi setter stor pris på dette :) Vennlig hilsen, Viasat kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Vurderer å bytte selskap
"Savner Viasat :-("
2 syns denne omtalen er nyttig

Har vært Viasat parabolkunde i over 10 år. Begynte å få problemer med parabolsignaler og syns gull-abonnementet begynte å bli i overkant dyrt! Bestemte oss for å gå over til NexGenTel Viasat fiber TV, men billig er ikke bestandig best... Savner kundeservicen og funksjonaliteten til VIASAT parabol. Kommer tilbake til dere etter endt oppsigelsestid hos NextGenTel!

Svar fra Viasat
06.02.2018 13:23
Hei Vegard. Vi takker for omtalen og tilbakemeldingen, det er også godt å se at du har vært fornøyd med kundeservicen og funksjonaliteten. Vi ønsker deg hjertelig velkommen når du returnerer :) Ønsker deg en fortsatt fin dag. Vennlig hilsen Viasat kunderservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Kjempe bra ☺️"
2 syns denne omtalen er nyttig

Viasat kan å ta vare på sine kunder, jeg var fornøyd kunde hos dere helt til Canal Digital lurte meg over hos dem med løgn og fanteri. Gresset på andre siden var muggent :( Viasat anbefales på det varmeste :)

Svar fra Viasat
30.10.2017 10:36
Hei Tonje. Vi takker så mye for den hyggelig tilbakemeldingen :) Vi tar dette med oss videre internt. Leit å høre om den negative opplevelsen, men du er alltid velkommen tilbake til oss i Viasat :) Ønsker deg en fin dag videre. Vennlig hilsen, Viasat kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
Har byttet selskap
"Ubrukelig til bobil"
1 syns denne omtalen er nyttig

Må ringe fem sifret nr. hver gang vi skal se på tv pga. at program kortet ikke er oppdatert. Har denne ferien vert uten mobil dekning også slik at vi nå har vert tre uker uten tv. Når vi bruker bilen i helgene er det selvfølgelig ikke i åpningstiden deres når vi parkerer heller, slik at tv er ikke tema før dagen etter. Etter å ha vert kunde siden 2011 sa vi opp abonnementet i dag med beskjed om at vi må betale frem til slutten av september. Er fly forbanna og kommer aldri til å kjøpe deres tjenester igjen. Hilsen jarle.

Svar fra Viasat
31.07.2017 23:41
Hei, Når mottakeren ikke har vært koblet til strøm over en lengre periode, mister dessverre kortet autorisasjon og må oppdateres. Vi holder åpent fra mandag - fredag fra 08 - 22, og fra lørdag - søndag fra klokken 09 - 17. Har du ikke mulighet til å kontakte oss i våre åpnignstider er det andre alternativ: Du kan enten oppdatere kortet via Min Side eller du kan sende en tekstmelding med: VIASAT RESEND < kortnummer på 12 siffer > til 1963, men her er du da avhengig av å ha intetnettdekning eller telefondekning. Det er leit å høre at du har valgt å si opp ditt abonnement. Angående oppsigelsestid så gjelder dette for alle kunder og dette er noe alle TV-leverandører har. Oppsigelsestiden varierer fra leverandør til leverandør. Mvh Viasat Kundeservice.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice med studenter, alt for dyrt og reparasjoner må gjøres av kunden selv (!)"
2 syns denne omtalen er nyttig

Å betale i dyre dommer for kanaler som aldri har virket, og få beskjed om at jeg må utføre reparasjon selv av en "kundeserviceansatt" som ikke kan NOE om parabol, TV-signaler og ikke minst er småfrekk på telefonen er ikke på toppen av prioriteringslista mi. Kommer til å bytte leverandør innen kort tid.

Svar fra Viasat
09.03.2017 15:11
Hei, Synd å høre at du er misfornøyd. Vi vil veldig gjerne komme i kontakt med deg for å kunne løse dette på best mulig måte. Bruk gjerne chat eller kontaktskjemaet på denne siden: https://www.viasat.no/kundeservice Mvh Viasat Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"Meget bra"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig hyggelige ansatte, mye for pengene med Viaplay, kan laste ned filmer og serier og se uten nett på for eksempel Ipad. Rimelig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Dekoder
"bra men får dyrt"

får dyrt og man skulle kunne velge de kanaler man selv ønsker litt lang ventetid når man ringer dere

Geir E. P
Kundetilfredshet
"Amerikansk fotball"

Jeg var veldig fornøyd med VIASAT helt til de fjernet NFL kampen (ukas høydepunkt) søndag Kl. 19.00.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR