Meny

Agva Kraft omtaler og erfaringer

3,3/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
7
av 104 innen
strømselskap
54%
anbefaler
Agva Kraft
Filtrer omtaler
518
241
85
84
518
Sorter omtaler etter
Viser av 1446 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Agva Kraft?
Magnus B. H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Billig og så langt bra"
5 syns denne omtalen er nyttig

Veldig billig så langt. Har også fått god informasjon i oppstarten. Jeg ble hjulpet med å etablere ny avtale for bolig jeg flytter til. Dette ble gjort på få minutter.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Rotete og useriøse"

Først kunne de ikke levere så bestilte vi en annen leverandør og da kunne de plutselig. Vi er nå kunde uten at vi egentlig vil det. Orker ikke å mase med det nå i ferien.

Svar fra Agva Kraft
04.08.2020 20.49
Hei,
Vi har hatt omlegging av systemer i sommer, og dette har ført til noe feil.
Beklager dette! Om du behøver hjelp så send meg en epost så skal jeg se på dette. Mvh Tone-Leder for kundeservice epost: tone.frostad@telinet.no
Kundetilfredshet
"Billig, men for tidlig å si noe"

Har akkurat byttet, så blir spennende å se hvordan Agva leverer. Og om de kommer til å snike inn dårligere avtaler etter 6 måneder.

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Bedre avtaler"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har tidligere styrt unna Agva pga. lokketilbud med kort tilbudsperiode og overgang til dyre abonnement med dårlig varsling. Nå betaler de meg 13,5 øre pr. kWh i et halvt år for å få levere strøm til meg og uten binding. Å, det er jeg fornøyd med!

John O. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Forferdelig"

Hva i all verden er dette for en kundeservice? Først bytter jeg strøm via elskling, fikk bekreftelse derfra, kommer ingen bekreftelse fra agva. Ringer så agva for å få bekreftelse derfra. Kundeservice der, forøvrig en hyggelig og imøtekomme mann kunne informere om at de ikke hadde fått bestillingen fra elskling, men at han kunne ordne det der og da noe jeg synes var en god ide. Det kom aldri noen ordrebekreftelse noe jeg synes er merkelig. Forsøker da å ringe tilbake, får da beskjed om at det er mange som ringer og blir bedt om å legge igjen tlf nr så skal jeg bli ringt tilbake, noe som aldri skjedde. Sender også henvendelse fra websiden har heller ikke fått noe svar der. Ringer så tilbake i dag, legger da fram mitt anliggende til en dame, hun oppfører seg veldig uprofesjonelt og virker direkte sur og lei kunder. Fikk også beskjed om at jeg fikk en mail når oppstart av leveringen var gjennomført. Jeg vil jo gjerne ha en ordrebekreftelse slik at jeg kan gå igjennom denne slik at jeg ikke inngår en avtale uten å være sikker på at jeg ikke går med på noe jeg ikke kan stå inne for. Den sure dame mugner enda mer og beklager seg om at det er ferie og at de bare var to på jobb. Slik jeg ser det er dette strengt tatt ikke mitt problem. Hun kom plutselig på at jeg skulle ha fått en ordrebekreftelse, jeg går da inn i min epost for å sjekke om jeg har fått dette, sjekker i alle mulige mapper uten å finne spor av dette. Damen på kundeservice mugner om mulig enda mer da jeg ber om at ordrebekreftelsen blir sendt på nytt. Jeg ber om at det blir gjort mens vi er på telefonen, DA eksploderte det i andre enden! Det var en omfattende jobb å gjøre dette og det hadde hun ikke tid til, mens jeg er midt i en setning velger hun å avslutte samtalen! Er litt i tvil nå, har jeg ringt kundeservice? Er det urimelig å be om en ordrebekreftelse?

Svar fra Agva Kraft
28.07.2020 07.08
Hei, Takk for din tilbakemelding.
Beklager at du ble møtt på denne måten av en medarbeider hos oss. Vi har hatt omlegging av systemer så dette har medført en del forsinkelser og gjort at mye ekstra har gått manuelt for medarbeiderne i en liten periode, men dette skal ikke gå utover deg som kunde. Om du har flere spørsmål send dem til meg direkte så skal jeg hjelpe deg. Mvh Leder for kundeservice epost: tone.frostad@telinet.no
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Foreløpig veldig bra"
2 syns denne omtalen er nyttig

Liker at bet.info ble sendt tidlig så jeg fikk satt opp e-faktura med en gang. Ikke noe trøbbel med avtaler e.l. Og prisen dere tilbyr er den beste i mitt område.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fornybar energi til en god pris er viktig!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt fast pris i Agva Kraft i mange år og ønsket å se litt på avtalen. Etter en hyggelig samtale endret vi avtalen til en pris vi er meget fornøyd med. Fornybar energi er viktig for oss.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Foreløpig fornøyd som ny kunde"
4 syns denne omtalen er nyttig

Hyggelig og effektiv service, MEN først må man ringe og velge alternativet «bli oppringt». Ordrebekreftelsen gikk raskt, så gikk noen uker uten svar på emailene mine. Egentlig måtte jeg ringe: Kontrakten ble laget med en gang jeg snakket med en konsulent på telefon.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Førsteinntrykk er bra"

Førsteinntrykket etter bestilling virker bra. Så får vi se hvordan fortsettelsen blir. Skulle meget gjerne ønske at dere hadde en app som gjør at vi enkelt kan følge med på kostnader og strømforbruk!

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Tvilsom praksis."
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg inngikk en 6 mnd avtale (spotpris) med Agva i april i år. Alt fungerte fint. Strømregninga for mai var på kun 180 kr. Men så kom regninga for juni, og ikke bare for juni, men for juli og august også. Regninga var på 8600 kr. På fakturaen var forbruket for juni oppgitt til 3100 kWh, og prisen var 87,50 kWh. Mitt forbruk i juni ifølge Agva min side var på vell 700 kWh. Og plutselig skulle jeg betale forskudd for juli og august med samme kWh pris og stipulert forbruk på 3250 kWh. Jeg ringte selvfølgelig kundeservice, og der fikk jeg en forklaring som jeg faktisk ikke forstod. Men det så nesten ut til at henvendelsen var ventet. For jeg trengte ikke forklare noen ting, men fikk beskjed om at jeg skulle få ny faktura. Var dette en kalkulert handling, eller?

Svar fra Agva Kraft
09.07.2020 09.28
Vennligst ta kontakt med kundeservice så vi får sett på dette snarest.
Vennlig hilsen Agva Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Rent lokketilbud og regelrett løgn"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble lovt negativt påslag i de 6 første mnd. Jeg antok at dette var for godt til å være sant. Fakura kom med negativt påslag slik at agva skyldte meg 120,80 kr. Heldigvis for agva så hadde de diverse utgifter på meg den mnd som havnet på akkurat 120,80 kr. Gikk altså i null på første faktura. Den andre fakturaen jeg fikk hadde ikke noe negativt påslag i det hele tatt, men de hadde fortsatt ca 100 kr i diverse utgifter på meg. Ikke spesielt billig spotpris heller. Jeg byttet fra Agva så fort jeg bare kunne etter dette. STYR UNNA!

Svar fra Agva Kraft
09.07.2020 12.59
Hei Henrik,
Når du får negativ pris på fakturaen betyr det at du i tilleg til gratis strøm sparer opp til neste faktura. Det betyr altså at det som du sponses på en måned går til fratrekk på neste faktura. Så vi holder avtalen, ta gjerne kontakt om du vil ha en nærmere forklaring :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Frarådes på det sterkeste"
3 syns denne omtalen er nyttig

Frarådes på det sterkeste. De bryter ulike regler og svarer ikke når de blir klaget inn til Elklagenemnda.

Svar fra Agva Kraft
09.07.2020 09.19
Hei Irene, Jeg kjenner ikke til det du skriver her. Kan du sende meg en mail på mn@agva.no så skal jeg se på det.
Thomas N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Utbetaler ikke penger tilgode"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har 13.266,- tilgode som ikke blir utbetalt når de lover. Har purret kundeservice 2 ganger og det skjer fortsatt ikke noe. Anbefales IKKE!

Svar fra Agva Kraft
01.07.2020 14.13
Beklager forsinkelsen, Thomas. Alt skal være i orden nå.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Foreløpig smertefritt skifte"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har skiftet strømavtale pga. strømpriser for mitt område. Overgang fra lokal leverandør har gått greit uten at jeg trengte å foreta meg noe spesielt. Ble noe rart med navnet mitt ved registrering og jeg har sendt e-post til kundeservice om dette. Eneste negative er da at jeg aldri fikk en bekreftelse på dette at det forhåpentligvis er ordnet opp i.

Svar fra Agva Kraft
29.06.2020 13.22
Hei Kim,

Takk for tilbakemeldingen. Du må gjerne sende meg en mail på mn@agva.no så skal jeg dobbeltsjekke at rett navn er registrert.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Endrer betingelser som er "garantert i 6 måneder""
3 syns denne omtalen er nyttig

AGVA fakturerte 28øre kwt for mai i en periode vi var garantert -8 øre av spotpris (garantert skriftlig i 6 måneder ved avtale inngåelse). Spotpris var i perioden mai 2020 9,94øre kvt. Altså skulle vi kun faktureres 1,94øre kvt. De har i tillegg fakturert både "spotpris" og "strømpris". Styr unna dette selskapet, ren svindel.

Svar fra Agva Kraft
22.06.2020 12.26
Hei Noura, det er helt korrekt at betingelsene er garantert i 6 måneder. Ta gjerne kontakt med meg direkte på mn@agva.no så skal jeg dobbeltsjekke fakturaene dine.
John A. M
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Her blir man lurt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Betalte bortimot en tusenlapp for å skulle få strøm til innkjøpspris i ett år. Resultat: Regning for mai - 14,46 øre pr. kwt - pris ifølge norpool: under 8 øre. Må legge til mva, men blir likevel feil. Byttet leverandør umiddelbart. Håper dette firmaet blir stoppet.

Bjørn S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Useriøst firma"
2 syns denne omtalen er nyttig

Lokkepris en kort periode for så å endre avtale uten nærmere info. Min avtale ble endret to ganger inntil jeg endte med forskuddsbetaling på 3 måneders stipulert forbruk til en relativt høy kost. De svarte ikke på noen henvendelser fra meg på Mail. Så snart jeg byttet leverandør kontaktet de meg pr Mail med typisk standardfrase for å lokke meg tilbake. Jeg refererte til tidligere Mail og ba om svar. Hørte ikke mer fra de. Videre prøver jeg å få igjen penger fra de for strøm de krevde inn forskuddsbetaling på. Snart 3 mnd uten at de har betalt meg tilbake. De svarer heller ikke på Mail.

Svar fra Agva Kraft
16.06.2020 17.29
Hei, Jeg hørte akkurat med en kollega som kjente saken. Alt skal ha blitt løst for en uke siden, ta gjerne kontakt på nytt om noe fortsatt er uklart. Og beklager bryderiet.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lurt igjen"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg gikk inn på en billig strømavtale i vår etter å ha oppdaget at Fjordkraft hadde satt opp prisen betraktelig uten å meddele et pip. Agva fikk god omtale og en kampanjepris ble mitt valg. De presiserte også at det ville bli gitt beskjed ved prisendring, noe som selvsagt ikke har skjedd. Prisen ble endret 1. mai, og det fremkommer selvsagt ikke noe sted unntatt på faktura som kom forleden. Selvsagt burde jeg sjekket avtalen min nesten daglig for å unngå dette.

Kundetilfredshet
"Fornøyd"
3 syns denne omtalen er nyttig

Nå har jeg vært kunde i noen uker, og ser greit ut. Det er litt tidlig å snakke om erfaringer, og om det er forbedringer.

Svar fra Agva Kraft
10.06.2020 13.11
Velkommen som ny kunde, Jørn!

Og skulle det være noe, eller forslag til forbedringer, så ikke nøl med å kontakte oss :)

Kundeservice Agva Kraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Enkelt, gode avtaler og pålitelig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Enkel faktura oversikt. Avtaler er som du signerer med dem. Hyggelig kundeservice per telefon og service vennlig personale. Min side er enkel og oversiktlig. Hatt Agva snart i 2 år nå, og kommer til å fortsette med det.

Svar fra Agva Kraft
03.06.2020 07.35
Hei Leopold,

Det er alltid stas å få så hyggelige ord fra en trofast kunde,
ta kontakt om det skulle være noe!

Agva Kundeservice
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bare tull med faktura, autogiro, mail. Skikkelig frekk kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Frekk, vasete, svindel. Bare tull med faktura, autogiro, mail. Skikkelig frekk kundeservice, står ikke for det de sier på telefonen og skifter avtale hele veien så det blir mange telefoner om man skal bruke dette strømselskapet.

Leif-Inge T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Spørreundersøkelse"
1 syns denne omtalen er nyttig

Så langt veldig god erfaring. Er ny kunde som følge av at jeg og min samboer nettoppp har flyttet. Likte spesielt godt at jeg fikk oppfølgingsmail med info om E-faktura og KID-referanse. Da sparer både selskapet penger på å utstede papir-faktura, og vi slipper unødvendige gebyrer for dette. Ble også oppringt av gammel strømleverandør som mente at Agva Kraft vil være en dyr leverandør etter at avtalen om 6 måneder med fast lavpris er gått ut. Jeg vil derfor følge opp utviklingen i pris på levert strøm, og dersom dette stemmer så vil jeg finne en annen leverandør. (Har derfor klikket på "ja, jeg vurderer å bytte")

Svar fra Agva Kraft
26.05.2020 20.34
Hei Leif-Inge,
Supert å høre at du er fornøyd med informasjon og miljø.
Bare fint at du følger med på prisutviklingen, vi skal ha fornuftige priser både på kort og lang sikt.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Det gikk veldig greit, har nettopp bytta"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg byttet og så kom Norges energi med skremselspropaganda og de byttet tilbake uten mitt samtykke. Så gikk jeg tilbake. Ble litt rot. Så får jeg se hva faktura bringer.

Strømeksperten
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Gode priser"
5 syns denne omtalen er nyttig

Agva har strålende priser men her må man gjøre alt etter boka. E-faktura og Avtalegiro er et must, og for all del - ikke behold dem lenger en kampanjeperioden på 1, 2 eller 6 mnd. Da blir det dyrt med påslag på opptil 8,9 øre kw. Dette kan du få billigere uten å sjekke så alt for mye. Agva kan nok bedre så jeg satser på å bytte når kampanjeperioden er over og da skal de selvsagt få muligheten til å gi meg et bedre tilbud. Utsatt oppstart hos en annen leverandør er å anbefale for jeg kan aldri tenke meg at Agva sender ut en melding om at de endrer avtalen når kampanjeperioden er ferdig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Tungvint (og etter hvert dyrt) selskap"
5 syns denne omtalen er nyttig

Gikk på limpinnen med et glitrende introduksjonstilbud. Deretter ble avtalen vår endret flere ganger, og prisen gikk sakte men sikkert i været. Det var tungvint å navigere mellom ulike avtaler med lignende navn men forskjellig innhold. Etter ett års tid fikk jeg heller ikke til å logge inn på "Min side" på nettsiden. Verken e-posten min eller mobilnummeret mitt fantes i systemet lenger. Eneste mulighet til å sjekke avtalen jeg hadde var via faktura i nettbanken. Det var dråpen, og er nå godt fornøyd med ny og seriøs strømleverandør. Virker avtalen for god til å være sann, ja så er den sannsynligvis det. Styr unna Agva!

Agva Kraft strømpriser
SJEKK OM AGVA KRAFT KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
Agva Kraft leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Agva Spot Høstkampanje 2020
Spotpris - Agva Kraft
1446 omtaler
Garantert pris i kun 1 måned
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
- 291 kr
-17,46 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Agva Spotstrøm
Spotpris - Agva Kraft
1446 omtaler
Prisvarighet ikke oppgitt.
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
- 108 kr
-6,46 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Agva Strømpris
Spotpris - Agva Kraft
1446 omtaler
Garantert pris i minst 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever AvtaleGiro
24 kr
1,44 øre/kWt
Detaljer
Les mer
AGVA Fast 2 måneder
Fastpris - Agva Kraft
1446 omtaler
Etterskuddsvis betaling
2 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
82 kr
4,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Agva Fast 3 mnd
Fastpris - Agva Kraft
1446 omtaler
Etterskuddsvis betaling
3 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
82 kr
4,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Agva Innkjøpspris
Innkjøpspris - Agva Kraft
1446 omtaler
Forskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
399 kr
23,94 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Agva Innkjøpspris.
Innkjøpspris - Agva Kraft
1446 omtaler
Forskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
399 kr
23,94 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Agva Innkjøp
Innkjøpspris - Agva Kraft
1446 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
418 kr
25,08 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Agva Fast 6 måneder
Fastpris - Agva Kraft
1446 omtaler
Etterskuddsvis betaling
6 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
498 kr
29,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Agva Kraft Spot
Spotpris - Agva Kraft
1446 omtaler
Prisvarighet ikke oppgitt.
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
499 kr
29,94 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Agva Fast 1 år – Kampanje
Fastpris - Agva Kraft
1446 omtaler
Etterskuddsvis betaling
1 år bindingstid
Krever AvtaleGiro
532 kr
31,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Agva Fastpris
Fastpris - Agva Kraft
1446 omtaler
Forskuddsvis betaling
12 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
832 kr
49,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR