Meny

Agva Kraft omtaler og erfaringer

3,2/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
16
av 106 innen
strømselskap
54%
anbefaler
Agva Kraft
Filtrer omtaler
560
263
96
95
563
Sorter omtaler etter
Viser av 1577 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Agva Kraft?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Billig strøm"
4 syns denne omtalen er nyttig

Har ikke erfaring med agva kraft siden jeg nettopp er blitt kunde. Men høres billig ut. Håper de er det over tid også

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Vurderer å bytte selskap
"Mangelfull varsling om overføring til dyrere abonnement"
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg inngikk avtale om et rimelig abonnement, hvor jeg etter 6 måneder skulle bli overført til et dyrere abonnement (uten bindingstid). Når de 6 månedene var over, så "varslet" de meg, i form av en e-post med tittelen "Takk for at du gjør et grønt valg!". Det er først når man åpner denne e-posten at man kan lese det faktum at man nå har blitt overført til et dyrere abonnement. Dette fremgår i 2 avsnitt, hvor det legges mer vekt på å informere om at strømmen de selger er fornybar, og det er kun innbakt i denne reklameteksten at man kan lese at man er overført til dyrere abonnement. Det fremstår for meg som at denne utydelige varslingen gjøres med overlegg.

Jens P. R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Manglende tilbakemelding på bytte"
1 syns denne omtalen er nyttig

Forsøkte i flere måneder å bli kunde, men et bytte lot seg ikke gjennomføre. Feilen er nok ikke hos Agva, men fikk liten eller ingen tilbakemelding på at ting ikke var i orden. I sum gikk noen regninger til inkasso og vært masse tull med bytte. Min kommunikasjon bør være sporbar i deres kundesystem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Forvirrende bestillingsprosess og kompliserte lokketilbud, les og sjekk grundig!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Ny kunde, men ikke imponert så langt. Forvirrende bestillings-prosess med flere "skjulte" abonnement med nesten samme navn men forskjellige betingelser gjør at en må passe godt på hva en faktisk bestiller, spesielt om du kommer fra bytt.no og elskling.no! For eksempel så er det forskjell på Agva Spot og Agva Kraft Spot, hvor det ene er hva du finner fra forsiden på agva.no og den andre er hva lokketilbudet fra bytt.no/elskling.no endres til etter 3/6 måneder. I mitt tilfelle så går det over til en avtale som fremdeles er relativt gunstig, grunnet mitt strømforbruk. En får litt følelse av at det noen "kjeltringstreker" på gang og spesielt knyttet til lokketilbud som skal se billig ut på bytt.no/elskling.no, men som deretter går over i hva som kan være mindre gunstige avtaler for flere. Dette er ikke bare gjeldende for Agva kraft, men også flere av de billige strømleverandørene ref. Forbrukerrådets advarsler den siste tiden. Merk også at samfakturering (nettleie og strømforbruk på samme regning) ikke støttes ifølge deres egne sider, så du vil motta to fakturaer: en fra Agva for forbruk, og en fra eier av strømnettet for nettleie. For mitt vedkommende så valgte jeg Agva for klima-fokuset samt misnøye til tidligere strømleverandør, og selv med lokketilbud og potensiell snusk i overgang til annet abonnement så havner ikke Agva så verst ut prismessig med mitt forbruk. Dog vil jeg følge veldig godt med på regninger og vurdere å skifte leverandør ved minste mistanke til skittent spill eller avtalebrudd, da tilliten er veldig lav til Agva grunnet prosessen så langt.

Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig omtale i media siste uke."
1 syns denne omtalen er nyttig

Liker ikke den negative omtalen Agva Kraft og andre leverandører av strøm har fått i media den siste tiden. Håper det ikke er hold i beskyldningene. Et det det, så bytter jeg leverandører. Liker at nettleien kommer på egen faktura, lettere å holde oversikt.

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Irriterende krav om autogiro"
1 syns denne omtalen er nyttig

Alt bra bortsett fra at de krever autogiro ellers tilkommer gebyr. Ønsker eFaktura for bedre kontroll noe som da koster ekstra.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Enkelt å bestille"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg bestemte meg for å bytte strømleverandør etter å ha vært inne på Elskling.no og Strøm.no, og oppdaget at den leverandøren var langt fra de rimeligste som Agva var.

Svenn I. I
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Rimeligste akkurat nå!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Lett å bytte til en billig strømavtale. Det er alltid viktig å holde seg oppdatert på hva som er billig og ikke.

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"utrolig dårlig kundebehandling hos Agva"
5 syns denne omtalen er nyttig

Har opplevd helt utrolig dårlig kundebehandling hos Agva, og kan ikke anbefale selskapet til noen. I tillegg er informasjon om at selskapet benytter seg av strøm fra vindkraft skjult fra siden deres. Utbygging og rasering av urørt natur slik vindturbinene gjør nødvendig, er ifølge FN den største trusselen med tanke på CO2-utslipp vi står overfor, og gir ikke akkurat grunnlag for å påstå at en har en grønn profil, slik Agva gjør.

Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Elendig kundeopplevelse, gammeldagse løsninger og nå har Forbrukerrådet avdekket prisjuks"
4 syns denne omtalen er nyttig

Agva klarte ikke å oppdatere adressen vår før etter tre forsøk. Etter at vi fikk opprettet efaktura, sender de fortsatt regning på null kroner i posten hver måned. Det er jo helt meningsløst. De sier også at strømmen de leverer er grønn. Det stemmer ikke. Ingen kraftselskap i Norge kan levere 100 % grønn strøm. Det er flott at noen av dem jobber mot å nå det målet, men det er ennå ikke nådd. Da blir det helt feil å påstå at man er grønn. Og nå kom prikken over i-en: Forbrukerrådet har avslørt at de driver med prisjuks. Nok er nok - i går bytta vi til Tibber. De har i det minste litt mer fungerende digitale løsninger, og de står ikke på lista til Forbrukerrådet. Skal bli spennende å få den winback-telefonen fra Agva...

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Utrolig dårlig kundebehandling og vindkraft"
6 syns denne omtalen er nyttig

Har opplevd helt utrolig dårlig kundebehandling hos Agva, og kan ikke anbefale selskapet til noen. I tillegg er informasjon om at selskapet benytter seg av strøm fra vindkraft skjult fra siden deres. Utbygging og rasering av urørt natur slik vindturbinene gjør nødvendig, er ifølge FN den største trusselen med tanke på CO2-utslipp vi står overfor, og gir ikke akkurat grunnlag for å påstå at en har en grønn profil, slik Agva gjør.

Kenneth H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Fakturering"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hei! Siden dere ikke kan fakturere nettleie sammen med strømforbruk, kommer jeg til å bytte strømlevrandør

Bjørnerik S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Ny kunde"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har akkurat byttet til AGVA, og på pris er de virkelig konkurranse dyktige. Håper kunde opplevelsen blir like bra

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
"God oppfølging"
1 syns denne omtalen er nyttig

Var en av få leverandører som tok kontakt etter nettforespørsel. Etter bestilling god oppfølging med relevant informasjon. Ingen påtrykk for å gjøre andre valg.

Øystein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Bra pris, men mangelfull informasjon"
1 syns denne omtalen er nyttig

AGVA Ser ut til å ha bra pris, særlig på kampanjene sine. Men informasjonsflyten, f.eks om at man faktisk har byttet til dem er mangelfull. Har ikke fått info om når de faktisk tar over som leverandør, men det kom en mail fra netteier (Glitre) med info om når jeg har byttet fra. Det er jo ikke akkurat imponerende.

Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Ørjan E
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Har store forventninger :)"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har ikke noe historikk til å uttale meg, men kan være kritisk til prosessen i forkant. Valgte å benytte elskling.no til å gjøre byttejobben, men de klarte ikke å fange dette opp. Resultatet var at jeg trodde jeg hadde byttet strømleverandør fra 17.07 i sommer, men realiteten er at det gikk over to mnd ekstra før byttet skjedde. I mellomtiden har jeg fått en svindyr regning fra BKK med leveringsplikt...ikke særlig fornøyd med det! Dersom det er slik elskling.no opererer, ville jeg ikke brukt de igjen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Manglende informasjon"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk ikke beskjed om KID/kontonummer for å opprette avtalegiro. Måtte ringe for å spørre. De mente jeg hadde fått det i mail, men fikk ingen informasjon om dette.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Billig"
4 syns denne omtalen er nyttig

Tok avtalen som ligger på https://www.strompris.no/. Fikk 6 måneder med 13 øre i negativt påslag uten binding. Ja takk!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Styr unna"
7 syns denne omtalen er nyttig

Endrer priser uten å si ifra. Uoversiktlige fakturaer. Tar forskuddsbetalt og ved oppsigelse må man selv følge opp tilbakebetaling. Sier bare at utbetalingen har gått i «loop». Alle tegn på et firma som lurer kunden. Fikk mye lavere strømreging ved overgang til annen leverandør og det uten lokkeavtale eller lignende. Kort fortalt styr unna!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Endring av pris på kort tid uten varsel"
4 syns denne omtalen er nyttig

Tinga kraft hos dere for 3 mnd siden, nå ser eg innkjøpspris har blitt endret uten info til meg. Bra pris i starten, men kun lokketilbud.

Andreas K. F
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Det tok meningsløst lang tid å bli kunde"
2 syns denne omtalen er nyttig

Agva mottok bestillingen min, og brukte så flere uker på å aktivere kundeforholdet. Ingen lyd fra dem før jeg maste på dem, og da aktiverte de på 2 dager. Det virker som om ingenting er automatisert og at prosessene internt går sakte. Uklart for meg hvorfor en digital bestilling skal ta flere uker å aktivere. Dette burde skjedd automatisk.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig Kundesevice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte på nett, fikk bekreftelse på bestilling. Sjekket etter 1uke. Da hadde ingen overføring skjedd. Tok kontakt og fikk beskjed om at målepunkt id manglet. Det skulle Agva Kraft informert meg om

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"elendig kundeservice"
4 syns denne omtalen er nyttig

Bestilte avtale da jeg flyttet til en annen leilighet, ifølge elvia skulle strømleverandør sørge for at jeg fikk registrert anlegget på meg. La inn overtakelsesdato, adresse og all informasjon, og nummeret på måleren. Flere dager senere får jeg en autogenerert mail om at de ikke kan finne info om måleren min, og at jeg må sende enten "målernummer, målepunkt-id eller et bilde av måleren", men ingen informasjon om til hvilken e-post-adresse de egentlig vil ha dette tilsendt. Dermed sendte jeg et bilde av måleren som svar på den autogenererte e-posten og hørte ingenting. Et par dager senere kommer nøyaktig samme autogenererte e-post på nytt, så jeg videresender e-posten med bildet til kundeservice. Kundeservice svarer først etter to dager at hverken bilde eller målernummer holder, og at jeg må kontakte Elvia for å få oppgitt målepunkt-id. Nå har det allerede gått en uke siden jeg først prøvde å få registrert strømmåleren på meg. Elvia svarer med en gang med målepunkt-id mitt etter å ha fått nøyaktig samme bilde av måleren som jeg sendte til Agva, uten å avkreve meg noe identifikasjon eller bekreftelse på at det faktisk er min måler. Synes Agva kan hente inn informasjonen de trenger direkte, når de faktisk har bilde av måleren som en av sine ønskede opplysningsmetoder for å finne riktig måler. Istedenfor vil de ha kunden som mellommann, og kaste bort både sin egen og kundens tid og ressurser.

Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
"PRISENDRINGER"
4 syns denne omtalen er nyttig

Var veldig fornøyd inntil jeg oppdaget at priser ble endret uten varsling. Ser at man nå skal bli varslet via mail om prisendringer.

Kenneth L
Kundetilfredshet
"Min til nå opplevelse"
2 syns denne omtalen er nyttig

Min til nå opplevelse er god. Jeg har foreløbig bare registrert meg som bruker men tror det blir bra.

Agva Kraft strømpriser
SJEKK OM AGVA KRAFT KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
Agva Kraft leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
16 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Agva Fast 1 måned
Fastpris - Agva Kraft
1577 omtaler
Etterskuddsvis betaling
1 måned bindingstid
Ingen betalingskrav
399 kr /mnd
29,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Agva Web
Timespot - Agva Kraft
1577 omtaler
Garantert pris i kun 2 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
456 kr /mnd
34,16 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Agva Spot-Kampanje
Spotpris - Agva Kraft
1577 omtaler
Garantert pris i kun 1 måned
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
472 kr /mnd
35,36 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
AGVA Fast 2 måneder
Fastpris - Agva Kraft
1577 omtaler
Etterskuddsvis betaling
2 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
492 kr /mnd
36,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Agva Fast 3 mnd
Fastpris - Agva Kraft
1577 omtaler
Etterskuddsvis betaling
3 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
505 kr /mnd
37,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Agva Fast 6 måneder
Fastpris - Agva Kraft
1577 omtaler
Etterskuddsvis betaling
6 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
519 kr /mnd
38,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Agva Fast 1 år – Kampanje
Fastpris - Agva Kraft
1577 omtaler
Etterskuddsvis betaling
1 år bindingstid
Krever AvtaleGiro
553 kr /mnd
41,50 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
AGVA SPOTGARANTI
Timespot - Agva Kraft
1577 omtaler
Garantert pris i minst 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
625 kr /mnd
46,86 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Agva Fastpris
Fastpris - Agva Kraft
1577 omtaler
Etterskuddsvis betaling
12 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
665 kr /mnd
49,90 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Agva EL
Spotpris - Agva Kraft
1577 omtaler
Prisvarighet ikke oppgitt.
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
787 kr /mnd
59,04 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Agva Spot 12
Timespot - Agva Kraft
1577 omtaler
Garantert pris i minst 12 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
788 kr /mnd
59,11 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Agva Spotpris
Spotpris - Agva Kraft
1577 omtaler
Prisvarighet ikke oppgitt.
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
986 kr /mnd
73,94 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Agva Kraft Spot
Spotpris - Agva Kraft
1577 omtaler
Prisvarighet ikke oppgitt.
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
1 004 kr /mnd
75,26 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Samarbeid
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR