Agva Kraft har ikke nok data til å bli vurdert.
Klikk for detaljer
Synes ikke noe er bra. For første gang på ett år er jeg blitt fakturert med gj.sn. pris over gj.sn.spotpris for måneden. Jeg regulerer forbruket mitt etter pris. Jeg har spurt de om dette, men ikke fått noen forklaring. Så har de ingen egen app. og de har ikke levert regnskap for 2021. Mvh Kirsti M.
Min strømavtale ble endret fra spotpris til noe annet som ikke beskrives på hjemmesiden, melding om dette kom forkledt som reklame. Deretter begynte overfaktureringen. Da avregning ikke ble gjort sa jeg opp avtalen. Deretter overholdt de ikke sin egen dato for tilbakebetaling fire uker senere. Etter gjentatte purringer har jeg blitt lovet at penger skal ha blitt overført idag, blir spennende å se om de står på konto på mandag. Isåfall kom jeg meg unna dette svindelforsøket i tide.
I hele 2022 betalte jeg 200% av det jeg faktisk forbrukte i strøm! Naivt som jeg er, trodde jeg at det var den høye strømprisen som førte til skyhøye regninger. Jeg sjekket bare faktura etter at diverse strømsparegrep ikke hadde noen effekt på strømregningen. Faktura var vanskelig å forstå fordi Agva Kraft oppfører faktisk strømforbruk, A-konto (2 perioder), og tidligere forskudd (2 perioder). Jeg oppdaget at Agva Kraft feilestimerte fremtidig strømforbruk gang på gang, og at forskuddsfakturering utgjorde dobbelt så mye som mitt faktisk strømforbruk! Agva Kraft brukte aldri penger jeg hadde til gode hos dem til å betale regninger. Hvorfor trekkes 2500 Kr fra min konto når Agva Kraft skulder meg 7600 Kr?! Kundesupport reagerte, selvfølgelig, ikke på min e-mail med krav om tilbakebetaling og faktura uten forskuddsfakturering. Desember blir den siste regningen jeg får fra Agva Kraft. Jeg byttet nå til en strømleverandør med etterskuddsfaktura. Det er beklagelig at Agva Kraft (og andre strømleverandører) bare straffes med en avbestilling. Folk sliter med inflasjon, økt husleie, rente, matvarepriser og strømpriser. Men høye strømpriser gir åpenbart ikke nok utbytte, og Agva Kraft låner i tillegg penger fra forbrukerne gjennom forskuddsfakturering. Dette er kriminelt!
De holder tilbake restbeløp etter avsluttet kundeforhold. Beløpet er under kr 1000, men irriterende likevel.
Den var fin bare til nye kunder i kort periode, dårlig app.
Estimerer forbruk for èn måned, og forhåndsfakturerer. Da vi sa opp avtalen i November, hadde vi til gode 31 000,- Jobber fortsatt intenst med å få tilbakebetalt. I følge AGVA så er ikke forfallsdato en endelig dato, men estimert dato. Er nå 4 dager på overtid. Håper pengene kommer på konto før selskapet dukker under
Etter første regning, oversiktlig inn på Min side Vil oppdatere vurdering etter nyttår.
Vart Agva kunde etter positiv omtale på elskling.no i 2019-2020. Stort sett fornøgd med prisnivået på strømmen (spotpris). Byttet til Tibber ved flytting i 2021. App og brukervennlighet ligger dessverre langt etter mange konkurrenter.
Venter ennå på tilbakebetaling og gud vet når den kommer. Har purret 2 ganger siden forfall i begynnelsen av november. Og får bare til svar at det er oversendt regnskap og vil bli utbetalt fortløpende. Men det er ihvertfall ingenting ved dette selskapet som er fort !
Kan ikke se å ha fått varsel om at påslaget ligger på dette nivået etter at tibudsperioden var over. Deres grep med forskuddsfakturering ga urimelige regninger i sommerperioden. Disse regningene var meget høye basert på forbruket i vintermånedene. Agva drev en form for innskuddsbasert bankvirksomhet. Kan ikke anbefale selskapet.
Hadde egentlig ingen problemer med selskapet. Var kunde 1 år etter at dem vant på pris hos forbruker portalen. Byttet da dem hadde ramlet langt ned på pris.
Forstår ikke strømregningen. Umulig å kontakte. Null forklaring i faktura. Styr unna!
Nok er nok. Gidder ikke være bank for et selskap som tilfører meg null merverd.
Skylder meg fortsatt over 6000kr selv om jeg sa opp avtalen hos dem i oktober.
Byttet til et annet selskap og jeg hadde penger til gode hos AGVA. Det tok mer enn 2 måneder for å få pengene tilbake. Flere purringer før de betalte mine penger.
I "gamle dager" var Follo Energi kraftleverandør til mitt område. De ble overtatt av Telinet som igjen ble overtatt av Agva Kraft. Jeg hadde en gunstig Telinet Standard Variabel-avtale jeg valgte å beholde da Agva overtok. Fortsatt forskuddsbetaling var et bevisst valg pga. forutsigbarhet, at jeg har god kontroll over forbruket, banken ga "null" rente og mitt tilgodehavende ved årsavregning har vært max en drøy tusenlapp. Dvs. frem til 2022's ville vesten-tilstander. Ultimo aug./primo sept. satte Agva opp prisen tre ganger ila. et par uker, siste gang til svimlende 799 øre/kWh. Fjerde sept. byttet jeg derfor strømleverandør og gikk over til spotprisavtale. På Agva Kraft sin faktura av 3 aug. hadde jeg 7.428,- tilgode. Noe svar på e-post om hvordan jeg skulle forholde meg mht. tilbakebetaling, fikk jeg aldri. Kun et atomatisk generert svar med "blabla lengre behandlingstid pga. faktureringsperiode bla bla...". De neste få ukene mottok jeg to e-poster og én tlf. henvendelse med "tilbud" om 250,- hvis jeg kom tilbake til Agva. I tlf. samtalen ble det "lovet" at mitt tilgodehavende ville bli utbetalt med det aller første. Den 14 nov. sendte jeg purring på det utestående beløpet og skrev at jeg helst ville slippe å måtte ta saken videre. Ny autogenerert e-post; "blabla lengre behandlingstid blabla faktureringsperiode blabbeti bla". Gjentatte forsøk på å ringe "kundeservice" avstedkom kun telefonsvarer. Jeg valgte flere ganger opsjonen å bli ringt tilbake. Telefonen er fremdeles taus. Den 22 nov. sjekket jeg om beløpet skulle være innbetalt uten at jeg var varslet. Det var det fremdeles ikke. Jeg har lastet ned, men latt en rekke fakturaer fra Norgesnett og Agva Kraft pålydende kr. 0,- ligge i nettbanken. Da jeg nå ville fjerne dem, klikket jeg også opp den sist innkomne fra Agva. Avregningen var datert 20 sept. og skulle altså lyde på 7.427,87 i min favør. Mitt tilgodehavende var imidlertid - til min store overraskelse - brått nøyaktig fordoblet til 15.452,91! WTF!?! Agva har altså urettmessig og i all "hemmelighet" holdt tilbake kundenes midler! Til drift? telemarketing? sommerfest? julebord? Dette er altså så hinsides drøyt! Samme dag, 22 nov., sendte jeg derfor ny, e-post til Agva. Denne gangen fikk jeg for første gang en reell respons (i tillegg til den sedvanlige autogenererte blabla-bla-e-posten). "Espen", Spesialist Backoffice - Agva Kraft AS, beklaget og forsikret at regnskapsavdelingen ville utbetale mine 15.452,91 "så fort som mulig". To og en halv uke senere (9 des.) har jeg fremdeles ikke sett snurten av en krone og heller ikke hørt noe mer fra Agva. I dag bestemte jeg meg derfor for å kontakte media. O akk, skjæbnens ironi, - det første jeg fikk se var den blodferske saken på Dagbladets dinside/økonomi som viser til klager på Agva på denne siden. Inkl. flere som, i likhet med meg, har ventet uker og måneder på å få tilbakebetalt utestående beløp fra Agva og som heller ikke får tilbakemelding på e-poster eller tlf. Kjeltringpakk! Politikerne bak Energiloven som tillot opprettelse av disse komplett unødvendige fordyrende melomleddene skulle vært kjølhalt, brettet sammen og for evig tid stuet inn i en uisolert hytte i Sibir. Uten strøm!!! Kraftselskapene har INGEN samfunnsnytte, deres eneste misjon egen profitt. Hvorfor i all verden tillot og tillater politikerne fremdeles at folket belastes med dette? Dagbladet DinSide's journalist har mottatt detaljert påfyll vedr Agva Kraft fra undertegnede. Dessverre er jeg neppe den eneste han har hørt fra ila. dagen.