Meny

Tibber omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til Tibber
4,4/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Brukervennlighet
Utmerket
2
av 106 innen
strømselskap
90%
anbefaler
Tibber
Filtrer omtaler
306
28
14
8
22
Sorter omtaler etter
Viser av 378 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Tibber?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Overraskende bra!"

Dette kan Tibber. De er teknisk kompetente, noe man merker fort via app og i dialog. Det betyr ikke at man selv må være teknisk anlagt for å skjønne noe. Selv resepsjonisten hos Olga Kraft AS, hvor telefaks fortsatt ansees som moderne, ville ha forstått app'en. Jeg har ikke brukt Tibber veldig lenge, men så langt har de imponert kraftig. Anbefaler å kjøpe Tibber Pulse (engangskostnad) slik at du kan se "her og nå" forbruket i app'en også. Du kan ikke se hver stikkontakt, slik fungerer ingen av disse avleserne, men du kan lett se hvor mye forbruket går opp og ned bare ved å slå av og på et lys feks. Gå sammen med en venn så kan dere "verve" hverandre og da får dere denne dingsen nesten gratis. Bare ordet verve gjør meg mistenksom men det er faktisk ingen ting med liten skrift her. Ingen binding, Tibber Pulse er din, kan brukes selv om du ikke er strømkunde hos Tibber. God fokus på at ting skal være lettvint, gi god oversikt, og lett å integrere med andre "smarte" systemer. Det får de til, og de legger også til rette for de som ønsker å fikle med egne løsninger med gratis tilgang til API for å hente ut data fra avleser. DIY eller ferdig laget Home Assistant integrasjon. Det bestemmer du selv.

Svar fra Tibber
22.09.2022 09:18
Hei Thomas Så kjekt at du er fornøgd 🤩 Det varmer Tibber 💛 send oss en henvendelse i chaten i appen eller på [email protected] om det skulle være noe 👍
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Bra greier"

Servise på topp , skaffe utstyr som gjør det mulig å begrense energi leddet for nettleie.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Kundeservice"

Elendig kundeservice som ikke svarer i det hele tatt.. verken på mail eller appen. Har ventet på svar i flere dager nå.. og i appen står det at meldingene ikke er sett ennå.. Bytter leverandør så fort jeg får kontakt med de og får tilbakebetaling av dobbel betalt faktura. Elendig at de ikke har tlf nummer kundene kan ringe til!

Svar fra Tibber
22.09.2022 09:21
Hei Beklager så mye for den lange svartiden om dagen. Vi her enormt med henvendelser og jobber så godt vi kan for å besvare alle så raskt som mulig. Tibber er et helteknologisk strømselskap med digital kundesupport, på app og mail. Vi har derfor ikke support på telefon. I veldig mange tilfellene trenger vi også skriftlig informasjon for å kunne utføre feilsøking og endringer. Beklager igjen 💛
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Ingen respons hos kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

I forbindelse med overtakelse av ny bolig ble det opprettet abonnement hos Tibber på vår nye adresse. Vi mottok bekreftelse fra Tibber på at den korrekte adressen var registrert hos dem. Den nye adressen har også hele tiden fremkommet i Tibber appen. I stedet oppdager vi til vår forskrekkelse at Tibber har flyttet måleren på vår gamle adresse. De har også sagt opp gammel leverandør på ny adresse, men ikke flyttet den over til seg. Alt dette hadde forsåvidt vært greit om det var mulig å komme i kontakt med Tibber. Etter utallige chatter og e-poster har jeg fortsatt ikke mottatt noen form for hjelp etter over 4 døgn. Det er heller ikke mulig å kontakte Tibber på telefon. Sikker et helt topp selskap når alt fungerer, men trenger du hjelp er mildt sagt alt for dårlig. Så lenge måleren vår nå ligger på «pliktleveranse»fra BKK kan vi heller ikke bytte til annen leverandør uten å selv betale i dyre dommer for den strømmen Tibber skulle ha levert til oss.

Svar fra Tibber
22.09.2022 09:25
Hei Karen Vi har veldig mange henvendelser om dagen. Dessverre går dette utover svartiden vår. Vi jobber så raskt vi kan for å besvare alle henvendelser. Beklager så mye 🙈
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"ærlighet og meget god App"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig god erfaring med Tibber! Appen er svært oversiktlig og brukervennlig med mye fokus på smart integrasjon. De har heller ikke noe påslag på strømprisen annet en lovpålagte kostnade. Det eneste minuset er at nettleien kommer på separat faktura.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Forutsigbar"

Forutsigbar leverandør med god og nyttig informasjon. Ettersom de må kjøpe der alle andre kjøper strøm, vil det ikke nytte å bytte leverandør. Da er det selgers påslag som gjør forskjellen. De store problemet for Norge er inkompetente politikere som selger felles ressursene i smått. Strøm bør aldri undergis markedskreftene.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Toppkarakter på alt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Kommer trolig aldri til å bytte avtale igjen om de ikke går konkurs 🙂 Jeg slår spotprisen hver måned grunnet sanntidsmåling av strøm og tilpassing av forbruk deretter. I august 22 ble min pris 3,92 kwt, mens nordpol NO1 som jeg tilhører 4,30 kwt pga smartstyring av strøm. Kundeservice svarer raskt ved spm om smått og stort og appen er veldig brukervennlig 🙂

Svar fra Tibber
07.09.2022 08:28
Hei Trygve 😊 Så kjekt å høre! Vi jobber stadig med nye løsninger som kan hjelpe våre kunder med bedre kontroll av forbruket samt smarte løsninger for å styre det på en enda bedre måte enn før 😊👍
Fridtjof
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"En helt OK avtale. Blandt de billigste"

Får sågar 20% avslag på strøm til lading av elbil.

Svar fra Tibber
07.09.2022 08:24
Hei Fridtjof 😊 Det stemmer 👍 Vi garanterer at strømmen du forbruker til smartlading av elbilen din med en Easee eller Zaptec lader i løpet av en måned skal være 20% rimeligere enn prisen du betaler for øvrig forbruk i hjemmet ditt. Det er da snittet vi snakker om. I utgangspunktet da er planen at smartlading skal gjøre dette for oss, slik at du sparer minst 20% ved at vi flytter ladingen til rimeligere tidspunkt. Dersom du ikke oppnår besparelsen, så rabatterer vi bort resten. Dersom du oppnår mer enn 20%, så er det selvsagt til din egen fortjeneste 👍  Smartladingen din blir også spesifisert på fakturaen, der forbruket til smartlading blir trukket ut som eget punkt.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Enkelt, greit og vi vet alltid at vi får det beste tilbudet."
1 syns denne omtalen er nyttig

Billig og bra. Men hva med gamle folk m James Bond telefoner?

Svar fra Tibber
07.09.2022 08:22
Hei Geir Så kjekt å høre 😊 Tibber har lagt opp til at man skal kunne finne alt av informasjon i appen. Pga dette så må man ha en nyere smarttelefon for å dra nytte av analyser, integrasjoner, sammenligninger osv. Om man ikke har en smarttelefon så kan man fortsatt ha Tibber som strømleverandør og motta faktura på epost som vanlig, men man går da glipp av alt av informasjon som er lagt opp til appen.
John H. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd"

Utmerket service og en oversiktlig app. Absolutt konkurranse dyktig med de fleste. Ved å bytte strømleverandør vil jeg spare noe i dag, men lite sannsynlig på sikt. Jeg fortsetter som Tibber kunde. Det som kunne ha vært bedre med Tibber var om de innførte et tilbud om fastpris avtale.

Svar fra Tibber
07.09.2022 08:32
Hei Halvor Takk for tilbakemeldingen 🤩 Måten Tibber er bygget opp på, er at vi har null fortjeneste på strømprisen vi formidler. Vi tjener altså null kroner på strømprisen hos oss, bare 39 kr i måneden for avtalen! Tibber tilbyr foreløpig kun en timespotavtale, der prisen varierer time for time. For å kunne tilby en fastprisavtale slik markedet er i dag, må man som strømselskap gamble. Man tar da gjerne ekstra betalt fra kundene over en lengre periode, for å kunne kompensere for tapet i de periodene der spotpris er dyrere enn fastpris. Dette gir forutsigbarhet for kundene, men lønner seg ofte ikke over lengre tid for deg som kunde. Dette bryter med vår forretningsmodell og vårt prinsipp. Våre kunder betaler det strømmen faktisk koster, og vi tjener ikke penger på våre kunders strømforbruk. Tibber er selvsagt positive til en fastprisavtale, så lenge den ikke bryter med 0 profitt-modellen vi har hos oss. Per i dag finnes ikke en slik ordning, men vi er åpne for å se på dette så lenge dette ikke strider med vår forretningsmodell. Forslaget som blir tatt opp i media i disse tider vil ikke forbedre fastprisavtalen til forbrukerene, men derimot legge tilrette for en bedre skattemodell for kraftselskapene. Skatteendring vil gjøre til at kraftprodusentene betaler skatt ut fra den strømprisen de tilbyr i avtalene, mens skatten i dag er basert på markedsprisen. Basert på dette kan derfor ikke Tibber tilby en klassisk fastprisavtale. Vi ser hele tiden på mulige løsninger for våre kunder som kan bidra til å bruke mindre strøm eller bruke strøm smartere, og andre mulige tjenester som sikrer kundene våre en viss forutsigbarhet Håper dette var informativt, så er det bare å ta kontakt i chaten i appen din eller på [email protected] om det skulle være noe 😉 Ønsker deg en strålende dag videre! ☀️
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Helt supert!"

Strålende fornøyd! Får god innsikt og tips om smarte løsninger! Har halvert strømregningen etter vi gikk over til Tibber.

Svar fra Tibber
02.09.2022 08:41
Så kjekt å høre David 🤗 Ta kontakt med oss om det skulle være noe 😊👍 Vi har stor pågang om dagen, men svarer så raskt vi kan!
Bjørnar
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Useriøs markedsføring"

Jeg kjøpte en Tibber pulse etter anbefaling fra elektriker og fikk den montert. Etter det ble jeg påmeldt et nyhetsbrev som jeg ikke aktivt meldte meg på. Produktet er bra, men de har en nærmest aggressiv markedsføringsmodell som i stor grad går ut på å snakke med konkurrenter. Jeg kommer i hvertfall aldri til å tegne strømavtale hos Tibber

Svar fra Tibber
01.09.2022 13:46
Hei Bjørnar Det er ingen problem å melde deg av nyhetsbrevet vårt! Veldig leit at du opplever det slik. Kan du vennligst kontakte oss på [email protected] slik at vi kan ordne dette for deg?
Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
"Tibber"

Grei og oversiktlig app. Andre (22) selskaper vel så billige som Tibber men sparer ikke så mye så velger å bli. Ville gjerne hatt bedre oversikt over hvor mye som er brukt time for time og dag for dag på faktura oversikten. Den finnes kun på nett så det spiller ingen rolle hvor stor/lang den blir.

Svar fra Tibber
02.09.2022 08:21
Hei Tonje Takk for tilbakemeldingen din. Vi tar med oss dette videre :)
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"God support. Mange funksjoner. Man får tiltro til jobben de gjør for deg."

Supporten er god. Mye info til kundene, og de prøver ikke lure kundene i en innviklet faktura med forskuddsbetaling m.m. Får tiltro til jobben de gjør! De tilbyr ikke fastprisavtale. Det er det eneste negative jeg vet.

Svar fra Tibber
29.08.2022 13:00
Takk for en kjekk tilbakemelding 😊👍 Og det stemmer. Vi tilbyr spotprisavtale
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Strømleverandør som er både rimelig og brukervennlig"

Lett å følge med på forbruket og planlegge fremover

Svar fra Tibber
02.09.2022 08:21
Så kjekt at du er fornøgd :D
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Full oversikt over strømforbruket."
1 syns denne omtalen er nyttig

Har nå vært kunde hos Tibber i litt over 2 år. Da jeg byttet over til Tibber , investerte jeg i en pulsmåler som kalles Tibber - Pulse. ( Kostet meg ca kr. 300.- ferdig tilsendt i posten, da jeg ble invetert av en venn, og fikk da kr.500.- som jeg kunne trekke fra på summen ) Den kobles til HAN-porten i sikringsskapet, og gjør at jeg kan følge med på strømforbruket i sanntid. Dette er ikke noe man må ha, men de fleste vil vel følge litt ekstra med på strømforbruket nå om dagen... Man kan også koble til bla værstasjon fra Netatmo og feks panelovner fra Mill. Koster kr. 39.- pr. mnd + 1 øre per kWt ( avgifter og lovpålagte elsertifikater ) Aldri hatt noe tull med Tibber !

Svar fra Tibber
24.08.2022 06:50
Hei Jørn. Så kjekt at du er fornøgd med Tibber 🤗 Vi setter stor pris på tilbakemeldingen din! Henriette Support
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Blant de billigste strømselskapene på markedet"

Det ser ut til at Tibber er den billigste strømleverandøren, da de ikke tar påslag pr kwt. God og vennlig supportavdeling og god oversikt over forbruk. Jeg kunne ønsket meg oversikt over selve produksjonen fra solcellene mine, og ikke bare over overskuddet som jeg har solgt. Jeg kunne også ønsket meg at de sendte e-faktura, og ikke bare faktura på e-post eller avtalegiro. Alt i alt er jeg likevel godt fornøyd.

Fornøyd K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Kjempe fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha byttet strømselskap over til Tibber, har jeg halvert strøm regningene. Appen er enkel å bruke, og den sender ut varsel når det er rimelig og dyrt å bruke strøm. Jeg er kjempe fornøyd og råder flere til å bytte over til Tibber!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"genialt enkelt"

god oversikt og veldig enkelt, alt satt opp i en enkel app uten noe tull.

Gunnar N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Rimelig og god oversikt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Syntes Tibber har en av markedets beste pris. Strømappen er oversiktlig og enkel. Du hvet til enhver tid forbruk og hva du skal betale. Mener dessuten Tibber har fått andre etablerte leverandører til og skjerpe sine prissegmenter. Konkurransen er blitt bedre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Ikke til å stole på"
2 syns denne omtalen er nyttig

Send strøm fraktur til meg . Når jeg ikke har vært strøm kunde. Så send dere de videre til inkasso . Jeg kom til å anmelde dere og Lowell , Dere og Lowell vil ikke høre på meg

Svar fra Tibber
01.09.2022 08:58
Hei Ole Flott om du tar kontakt med oss på [email protected] slik at vi får sett på dette for deg. Jeg kan betrygge deg om at vi ikke sender faktura til personer som ikke er eller har vært kunde hos Tibber. Om det er oppstått en feil så retter vi selvsagt opp i det. Hører fra deg Mvh
Frustrert O. V. M. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Ikke mulig å få tak i kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har sendt FEM mail, og intet svar. Har sendt til to forskjellige adresser om en sak som haster veldig. Null respons. Helt latterlig! Ikke velg Tibber!

Svar fra Tibber
30.07.2022 14:02
Hei! Jeg beklager at du ikke har fått raskt nok svar på din henvendelse. Kundeservice hos oss svarer på henvendelser på direktemelding i Tibber-appen og på mail. Mailadressen er: [email protected] Det er noe lengre ventetid i sommerferien, men alle som har sendt oss henvendelser skal få svar og hjelp.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Kjekk app og grei pris"

Veldig fornøyd med alt. Prisen er som forventa, appen er kjekk og synes regningene er tydelige. Alt i alt fornøyd

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Veldig fornøyd"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bra app, god informasjon ved veldig høy og lav strøm. Anbefales.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"bra avtale tibber er knuppen."
1 syns denne omtalen er nyttig

hei tibber er et bra selskap uten noe tull kommer til å holde på det.

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR