Byttet fra Tibber til annen leverandør fordi jeg trodde jeg ville spare noen kroner. Jeg byttet raskt tilbake til Tibber på grunn av smart strømstyring, integrasjoner og detaljert oversikt over strømforbruken, hvilket virkelig får ned strømregningen.
Fra forrige avtale til å bruke Tibber har jeg fått oversikt over forbruket mitt. Med appen kan jeg planlegge forbruket etter hvordan prisen endrer seg.
God kundeservice. Bra app med mange integrasjoner og oversikt over alle smartprodukter du har. Nå som de har fjernet forhåndsfaktureringen er de Norges beste strømselskap igjen.
De kunne gjerne hatt timesspot i praksis, ikke som noen tilbyr og ikke leverer.
Hverken jeg eller min samboer får Tibber app på telefonen. Når jeg søker på min Iphone finner jeg den ikke. Finner alle andre apper. Jeg finner den på AppStore og bruker den derfra. Tungvint Min Tibber pulse fungerer heller ikke. Den er på hytta, og da fungerer ikke Tibber kundeservice
Hadde tibber, men ble desverre påvirket av alt det negative med forhåndsbetaling og flyttet over til annet selskap. Angret etter 1 mnd og gikk tilbake. De har de beste nettsidene. Lett å f følge med på forbruket, og dermed spare strøm. Kun et minus og det er lite hjelp å gå når en trenger hjelp til å ta i bruk det ekstra utstyret de selger.
Har en app og tilleggstjenester som er gull verdt for å styre strømforbruk og spare penger.
Har vore kunde av Tibber i fleire år, og er godt nøgd. Valde dei på grunn av transparent prismodell, og den har dei halde på. Etter at prisane på straum har auka dei siste åra så har det vore veldig nyttig å kunne overvåke forbruk og pris frå time til time i appen. Eg heiar òg på eit straumselskap som ikkje er eigd av dei store aktørane, og dessutan har hovudkontor og skapar arbeidsplassar i distrikts-Noreg! Det var eit rot i vinter med forskuddsfakturering, men heldigvis er dei ferdige med det.
Kjempefornøyd med de smartte løsningene til Tibber. Sparer så mye på last forskyvning, smart lading og effektbalansering at jeg kommer best ut på pris med Tibber!
Vært kunde siden de kom i markedet. Et naturlig valg med solceller og smarte løsninger i hele huset. Ikke noe problem med forskuddsbetaling mens det knep som verst, og nå er vi tilbake på etterskuddsfakturering.
Tibber skylder meg kr 2429,63. Samtidig har de engasjert Lowell for å kreve inn beløp de mener jeg skylder. Beste løsning for Tibber må være å avvikle det hele og overlate til proffene, for strømselskap klarer de ikke å være.
Dritt selskap kun svindel og lureri.har sagt opp avtale men de sender skyhøye regninger . Bare svindel og lureri ,vurder å møte opp personlig og ta en prat med desse svindlerene. Håper de blir tiltalt for svindel, jeg vurderer og annmelde de til politiet i morgen, hvis de ikke ordner opp i rotet sitt.
De har hatt sine ulemper når de gikk over til forskudd, men det er løst nå.
Jeg sa opp Tibber 07.01.23, ble etterskudd fakturert frem til 15.01.23 for den siste fakturaen. måtte dokumentere det med bilde/screenshot Ræva kundeservice. kommer ikke på tlf. de har ingen tlf. kun gjennom mail. ræva opplegg med fakturering, men nå snur de. DET ER FORSEINT!
Endelig tilbake til etterskuddsfakturering! Testet Vibb et par måneder, men appen deres kan dessverre ikke måle seg med Tibber sin, så da var det et enkelt valg å bytte tilbake. Vil spare penger hver måned med effektbalansering fra Tibber Pulse.
Jeg er hos Tibber siden 2020 og var veldig fornøyd med dem. De eneste problema oppstått da de etablerte forskuddsfakturering, men det ser ut at de hører til hva kunder sier og nå bestemte seg å snu og bruke gamle fakturering. Helt topp!
Tibber var noe så sjeldent som et strømselskap jeg både var engasjert i og likte særs godt. Jeg anbefalte venner og familie å bli kunder og jeg brukte integrasjoner og var storfornøyd inntil de plutselig skulle legge om faktureringen fordi de manglet likviditet, det med 2 dagers varsel. Dette var en type grep som, for meg, fullstendig rev ned all tillit og goodwill bygget opp over mange år. Kan i dag lese at de skal gå bort fra denne elendige modellen med fakturering, og tilbake til sånn som det var, men nå er det alt for sent for meg.
Godt fornøyd med Tibber og appen deres. Brukes aktivt daglig for å finne best tidspunkt å bruke vaskemaskin etc
Fakturer fremover og når jeg påpeker hvordan de overvurderer mitt forbruk ber de meg selv på aktuelle dag finne mitt reelle forbruk, endre faktura og nettbank som er ansvar jeg IKKE skal ha. Er der kun pga god app
Har ikke telefon kundeservice. Elendig kundeservice. Og ha all kommunikasjon via melding er det kun tibber som har, alle de andre har telefon kundeservice.
Vi startet Tibber et par måneder før de begynte med forskuddsbetaling. Vi bestemte oss for å være tålmodig da det først var varslet som midlertidig endring. Det lønnet seg ikke. Algoritmen de bruker å estimere forbruket gjorde at 50% av strømregningen var forskuddsbetaling. Det hjelper ikke på strømregningen med dagens strømpriser. Ikke nok med det men 4 måneder på rad var vi langt under deres estimerte forbruk uten at det hadde noe innvirkning på fakturaen/algoritmen deres. Resultatet var at vi 4 måneder betalt langt mer enn forbruke vårt. Det har ingen nytte å kunne ha god oversikt over strømpris og en god app når fakturering/estimeringen deres gir de mest uforutsigbare prisen jeg noen gang har opplevd.
De har gått ut av sin vei for å skjule noen telefon det går å ringe. De svarer heller ikke på chat eller henvendelser. Styr unna så langt du kan!
Tibber er like rimelig som de billigste. Men ingen slår dem på app-vennlighet og muligheter for å spare strøm på en smart måte.
Jeg sa opp mitt kundeforhold i desember, og avtalen min ble overført fra Tibber 25.12.22. Appen min sluttet å virke samme dag og på Min side er all fakturainformasjon slettet. Jeg prøver å finne ut av den siste fakturaen siden den ikke er mulig å forstå, men nå har jeg ingen tidligere fakturaer å sammenligne med. Heller ikke i nettbank er det mulig å finne spesifiserte fakturaer fra Tibber, slik veldig mange andre tilbyr. Siden det ikke er mulig å kontakte firmaet på telefon sendte jeg for tre uker siden mail til [email protected] og ba om å få snakke med en person om dette. Denne er fremdeles ubesvart!
utregning her stemmer ikke, jeg har Tibber privat og Norges Energi på hytta. Tibber er alltid litt billigere enn Norges Energi ???? Så hvordan skal jeg da kunne spare det som utregningen her henviser til ? Vurderer heller å bytte til Tibber på hytta også