Meny

Tibber omtaler og erfaringer

4,3/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Brukervennlighet
Bra
1
av 104 innen
strømselskap
90%
anbefaler
Tibber
Filtrer omtaler
78
4
2
3
5
Sorter omtaler etter
Viser av 92 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Tibber?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Enkelt og greit"

Har hatt Tibber i snart 1 år med to forskjellige boliger, og må si det er det enkleste jeg har gjort. Brukte ca 2min på å bli kunde, 1min på å sette opp avtalegiro og så var alt på plass. Appen er veldig grei å forstå og kommer fort i gang. En liten strek i regningen er at de ikke har fått på plass nettleien på regningen, så får den fortsatt fra BKK. Dette skal være på plass om ikke så lenge.

Willie R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Tibber er strømselskapet som viser vei inn i fremtiden."
4 syns denne omtalen er nyttig

Tibber er et selskap som leverer den laveste pris på strøm. I appen kan du følge med på strøm bruk i nå tid og priser i nå tid Og de kommer med varsler når det er dyrt å bruke strøm De er langt framme når du vil gjøre huset om til et smart hus👍

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Enkelt å greit...."
1 syns denne omtalen er nyttig

Med pulsmåler, å elbillading er dette utmerket valg for min del. eneste - e vel at det ikke er noe bruker grensesnitt på pc....

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"God Opplevelse"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg mener dette er et strømselskap som disrupter og som viser hvordan fremtiden skal bli. Alle andre selskaper halter etter og prøver med spesielle kampagner med negative strømpriser for å verve kunder (hvilket ikke er bæredyktig i lengden). Her er ingen lureri, bare én avtale med 1 øre påslag til Nordpool prisen + 39 kr pr måned (håper dette blir justert ned etter hvert). Dessuten har Tibber en fri API med data for utvikling av egne applikasjoner. Styrer selv alt i huset på basis av Tibber Puls og times priser.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Kjapp, god og frisk service via chat og mail."
2 syns denne omtalen er nyttig

Strålende service, og gir meg det eg hadde hos gammel leverandør (spotpris og grønn strøm) til mindre pris, men med meir oversikt. Einaste mangel er at Hyundai elbil ikkje har full integrasjon med appen. (Det fungerer likevel bedre enn tradisjonell lading hos «vanlig» leverandør, men får ikkje utnytta absolutt alle muligheter Tibber har. Dette er visst opp til Hyundai, har eg forstått).

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Frekk kundeservice"
12 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ringe til tibber for å snakke om avtalen min hos dem, etter hvert kommer vi i diskusjon, han jeg snakket var veldig frekk og kom med mange ubehagelige kommentaren, byttet rett til norlys energi etter samtalen. Anbefaler dere å bytte dit 100x bedere kundeservice.. -dame 50

Svar fra Tibber
26.11.2020 11:28
Hei Trude. Dette var trist å høre og slik skal det selvsagt ikke være. Jeg ønsker veldig gjerne å finne ut mer om dette, så om du kunne kontaktet meg på linn@tibber.com hadde jeg satt pris på dette. Hilsen Linn
Kristians
Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Meget bra"
1 syns denne omtalen er nyttig

Svært oversiktlig app som gir en helt annen oversikt over kostnad og forbruk enn jeg har hatt tidligere. Pluss for å gjøre strøm «kult» og komme med nye løsninger.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fantastisk app og support"
4 syns denne omtalen er nyttig

Tibbers hele “thing” er deres app, og her er det ingen andre som kan komme i nærheten av Tibber. Smart lading som bare fungerer, esktremt rask og hyggelig support, elektronisk fakturering, etc. Tibber er en perfekt strømleverandør for teknologibevisste mennesker.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Billig og super oversiktlig app!"
8 syns denne omtalen er nyttig

Appen bytter ukentlig og helt automatisk til den billigste fornybare energien. Der kan du også se ditt strømforbruk annet hvert sekund, eller enda bedre - ditt strømsalg dersom du har solceller. Får også godt betalt for strømmen. Du kan styre smartlading til din el. bil når det er billigst, og kan styre lys og oppvarming i huset med litt ekstra utstyr. Dette kan kjøpes med vervepremier som du kan opparbeide deg, kr. 500,- for hver du verver. Appen gir også god statistikk over ditt forbruk, salg og sammenligner deg med gjennomsnittsboliger på samme størrelse som din. Ser ingen grunn for å noen gang bytte til annen leverandør, siden de bytter ofte, for meg. Super kundeservice! Har vært kunde i over 1 år.

Felicia H
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Veldig fornøyd med Tibber"
1 syns denne omtalen er nyttig

Veldig hyggelig og hjelpsom kundeservice, oversiktlig app - lett å holde oversikt over strømbruk. Enkelt å opprette AvtaleGiro, og billig!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Enkelt, billig og ærlig - Anbefales"
5 syns denne omtalen er nyttig

En app med fint design som er enkel å navigere seg gjennom. Jeg trenger ikke lengre å bekymre meg over at det plutselig kan bli gjort endringer på prisen og det er noe av det mest avgjørende for meg. Kundeservice gir raske svar, men kunne gjerne brukt mer tid på å lese hva jeg faktisk spør spør om. For min del ble det litt for mye "dette er hvorfor du bør velge oss"-svar når jeg stilte spesifikke spørsmål. Sett bort ifra dette er jeg strålende fornøyd. Ble anbefalt Tibber fra flere bekjente og har naturligvis anbefalt tjenesten videre til alle jeg kjenner. ANBEFALES

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Overraskende fornøyd med Tibber."
9 syns denne omtalen er nyttig

Ble anbefalt å bytte til Tibber da Otovo monterte 40 solcellepaneler på 320 watt på taket mitt (12,8kvh) anlegg. Har full oversikt over forbruk, produksjon, og spotpris til enhver tid via appen Pulse. I tillegg så ser jeg hvor strømmen kommer fra. Har hatt Tibber ca 5 mnd nå og har sålangt bare hatt positive erfaringer. Anbefales. For spesielt interesserte så kan jeg fortelle at solcelleanlegget mitt ble satt i drift 03.06.20. Og til nå 21.10.20 så har strømregningen vært kr 0. Nettleien har ligget på 500 til 600 kr. Pr mnd. Mai mnd før igangsatt anlegg så var strømregningen 1700 kr..... og strømleverandøren var LOS med coop avtalen.....så Tibber har overrasket meg stort.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"En av få strømleverandører som ikke lurer kundene"
11 syns denne omtalen er nyttig

Her tjener de kun på månedsprisen. Ærlig markedsføring og forutsigbart over tid! I tillegg mulighet for styring av varme, elbillading og andre smarte dingser samt nettbutikk med gode priser på smarthus-dingser. Eneste minus kan være om du har liten leilighet / bruker veldig lite strøm - da kan månedsprisen bli en mer "betydelig" andel av strømregningen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Enkelt, oversiktlig og billig."
4 syns denne omtalen er nyttig

Har redusert strømregningen med over 20% etter at jeg byttet til Tibber for noen år siden. Kombinasjon lav strømpris med smart og oversiktlig forbruk, ga umiddelbar gevinst.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Meget bra"
5 syns denne omtalen er nyttig

Billig strøm, app som fungerer meget bra og som oppdateres jevnlig med nye ting, lett å få svar på spørsmål hos kundeservice,

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Rimelig strøm, super app og helt fantastisk kundeservice"
6 syns denne omtalen er nyttig

Tibber har en app som er fremtidsrettet og gir deg full oversikt over forbruk, pris mm om man kobler opp Puls (dings på strømmåler) Strømpris er blant de billigste, men det man faktisk sparer mest på er smartstyringen. Feks ved lading av elbil. Det er enkelt å kontakte kundeservice og de svarer normalt innen svært kort tid, best i klassen?!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Innovativ"
3 syns denne omtalen er nyttig

Når det gjelder Tibber så er de veldig innovative og har et veldig bra system for å kunne bli en «strømsparer». Ingen leverandør har et bedre system og kompetanse på å levere et produkt som gir så mye info. Til deg som skifter til Tibber vil jeg ønske lykke til med å bidra til å spare miljøet

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"De lurer kundene sine!"
20 syns denne omtalen er nyttig

Dårlig verdi for pengene! Timespot er lureri... jeg har to anlegg. En hos tibber og en hos annen leverandør. Kilowattpris hos tibber er mye høyere!

Svar fra Tibber
25.09.2020 07:43
Hei, Tibber følger spotpris fra Nordpool time for time. Vi har ingen skjulte påslag eller marginer på strømprisen. Du har derfor laveste mulige pris på strømmen. I tillegg kommer kostnad for abonnement på 39 kr mnd som gir deg tilgang til appen og integrasjonene våre. Om du har en lavere pris hos en annen leverandør kan det være ulike årsaker til dette. Vanligste er om man har et tidsbegrenset kampanjetilbud, og at prisen endrer seg etter en periode. Da tar leverandøren et tap i en periode og håper at du ikke bytter når prisen øker og de henter inn det tapte. Ta gjerne kontakt med meg på linn@tibber.com så kan jeg hjelpe deg å finne ut av dette. Hilsen Linn fra Tibber
Dan H. K
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Ærlig og MEGET god kundeservice"
6 syns denne omtalen er nyttig

Etter halvannet år med strøm fra Tibber fremstår dette som hel ved... Lave priser hele veien, sender ut melding i appen med tips om at «i natt er det ekstra billig å lade elbilen» når strømprisen er ekstra lav. Pga månedsgebyret er det nok mulig å hoppe mellom selskap for å få det enda litt billigere, men da trives jeg bedre med nesten billigst hele tida. Gode rabatter på produkter og bonus ved verving av kunder funker bra. Har kjøpt 2 billige ladere til elbil ved hjelp av bonus.

Torbjørn
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Driter i kundene med effektmålt nettleie"
14 syns denne omtalen er nyttig

De som virkelig har behov for å følge med på strømforbruket sitt er de som betaler nettleie basert på høyeste strømforbruk innenfor 1 time. Disse kundene kan bruke tibber pulse men da må de sitte og glane på tibber appen hele døgnet og notere strømforbruket hver hele time på papir og bruke kalkulator for å finne ut hvor mye strøm de har brukt den timen som enda ikke er ferdig. Det er bare utrolig arrogant av tibber å ikke komplettere appen så kundene kan følge med på sitt aktuelle strømforbruk istedenfor bare historiske data (gamle data fra de passerte timene). Viktigheten av å kunne begrense strømforbrukstoppene kan utgjøre mange tusen kroner forskjell på strømregningen mens tibber ignorerer disse kundene og i stedet kun interesserer seg for de vanligste kundene som betaler fast nettleie som med tibber abonnementet og elbil lader sparer noen få øre på smart lading de timene strømmen er billigst. Joda sikker bra for mange men ikke for de som betaler kr 975 pr kw brukt innenfor 1 hel klokketime. Feks. å Lade tesla på 22 kw kun 1 time koster MEG kr 20.625 i effektledd i året. Det er derfor viktig at jeg heller lader disse 22kwt jevnt over 24 timer da sparer jeg kr. 19.765 i året i effektledd på nettleien! Fint da med tibber pulse til å overvåke effekten og varsle hvis bare tibber hadde brydd seg om å legge inn denne enkle funksjonen i appen! Det koster dem sikkert ikke mer enn 10 minutter arbeidstid av programererne!

Svar fra Tibber
21.09.2020 07:36
Hei Torbjørn. Den funksjonen du etterspør finnes allerede i appen. Den heter lastbalansering og fungerer når du har Pulse og Easee ladeboks (ladeboks kreves for dette, da Tesla integrasjonen ikke kan variere strømstyrke, bare skru av og på). Om du da setter sikringsstørrelsen din til det nivået du ønsker, så vil du oppnå dette på en helt sømløs måte uten at du må følge med på ting. En tilleggsopplysning: En mer generisk løsning på dette har vi også sett på, men nå har det vært mye frem og tilbake med effekttariffer (NVE har nettopp snudd i saken) og det er grunn til å tro at tariffen du har hos ditt nettselskap vil bli endret. Hilsen Linn fra Tibber
Torstein
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Moderne strømselskap og rask kundeservice"
2 syns denne omtalen er nyttig

Veldig moderne og fremtidsrettet strømselskap som gjør at jeg kan integrere og styre ting i Smarthussystemet mitt. Tommel opp for dette selskapet 👍

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Innovativ leverandør av støm"

Tibber leverer en portal hvor jeg enkelt kan følge med på strømforbruket og regulere temperaturen i huset og styre elbil lading fra smart telefon. Sparer ca 15 % på totalforbruket i boligen med å benytte Tibber

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Den eneste strømleverandøren som ikke lurer deg"
18 syns denne omtalen er nyttig

Hos Tibber finnes det bare én strømavtale. Alle andre leverandører har mange forskjellige avtaler, og de gjør alt for å gjemme unna de beste. Andre leverandører kan finne på å flytte deg til en dyrere avtale når du ikke følger med, og plutselig skyter strømregningen til værs. Er du ekstra uheldig hos en annen leverandør har du også godtatt en bindingstid som stod med liten skrift, og må betale dyre bruddgebyr. Jeg velger Tibber fordi månedsgebyret på 39 kroner går til utvikling av smart energisparende teknologi, prisene per kilowattime ofte er lavere enn hos andre og jeg slipper å tenke eller bekymre meg for om jeg blir lurt. Ingen bindingstid er nødvendig hos Tibber, fordi man faktisk ikke har lyst til å bytte bort fra dem. For noen kan det være en ulempe at man kun kan betjene mobilabonnementet via en app, men for de aller fleste er det helt OK. Kundeservice svarer på et par minutter, de få gangene man trenger å kontakte dem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fremtidsretta strøm-app"
9 syns denne omtalen er nyttig

Det er lenge siden jeg har vært borti noe som fungerer så bra fra dag en! Strømregningen gikk DRASTISK ned, appen gir meg full oversikt, gjør alt for meg om om det er noe jeg ikke skjønner er vanvittig vennlig og serviceinnstilt kundeservice på ballen ASAP. Skulle visst om Tibber for flere år siden! Skal aldri tilbake til noen andre leverandør. De ringer hele tiden, men legger på så fort jeg sier at jeg har Tibber. Gøy!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"God tanke og app, dyr strøm og dårlige kundeservice"
20 syns denne omtalen er nyttig

Brukt i to år. God app med mye nytenking og funksjonalitet. Dyr strøm, men grønnere. Jeg har hatt mye problemer med pulse boks og med billadingen, bil ikke oppladet om morgenen ved mange anledninger. Alt fungerer når jeg slår av kobling til Tibber app. Kundeservice gir bare arrogante svar om at de tror at jeg gjør noe galt. Evt kabel til bil. Nå har jeg byttet til Fjordkraft. Billigere strømregning, og bilen min lader helt fint igjen.

Svar fra Tibber
27.05.2020 12:37
Hei, jeg beklager så mye opplevelsen du hadde når du kontaktet oss, slik skal det selvsagt ikke være. Jeg ønsker veldig gjerne å rette opp i dette, så sender deg en e-post. /Linn fra Tibber
Tibber strømpriser
Alle strømpriser
Bytt til Tibber
SJEKK OM TIBBER KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
Tibber leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Smart strømavtale
Timespot - Tibber
92 omtaler
Garantert pris i minst 60 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
1 617 kr /mnd
97,00 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR