Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Fjordkraft
2.2
1 309 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Negativ trend

Fjordkraft opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
1 309 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#85
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#85 av 88 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 309 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
207
153
96
127
726
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fjordkraft
Fjordkraft har 1 309 verifiserte omtaler på Bytt.no

Bare rot med kundeservice

Omtale av  Øystein F

Fakturerer feil, klarer ikke å rydde opp. Har holdt på i månedsvis på å få rettet en feil faktura.

Svar fra Fjordkraft
30.11.2022 15:37

Hei Øystein, takk for tilbakemeldingen din. Utrolig kjedelig å se at du ikke har fått løst saken din, vi må bare beklage at det har tatt så lang tid å få løst en fakturafeil. Jeg håper du gir oss en ny sjanse til å få ordnet dette for deg, ta gjerne kontakt med kundesenteret vårt så er jeg sikker på at vi skal finne en løsning. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Føler meg lurt.

Omtale av  Josef

Så utrolig dårlig av Fjordkraft å ikke fortelle om at strømstøtten plutselig kan utebli pga av hvordan avtalen forutsigbar pris er laget. Står sikkert med veldig små bokstaver ett sted men det holder ikke. Blir bytte av strømleverandør nå.

Svar fra Fjordkraft
30.11.2022 15:37

Hei Josef, takk for tilbakemeldingen din. Strømstøtten man får fra staten følger den gjennomsnittlige spotprisen i det området man bor i, som du er litt inne på her. Om man har en variabel avtale som du nevner, eller en fastpris, så får man like mye strømstøtte som man ville fått med en spotpris-avtale, på godt og vondt. I noen måneder har man betalt mindre med en variabel avtale enn man ville gjort med spotpris, men fått like mye støtte. I oktober derimot kostet de variable avtalene våre betydelig mer enn spotprisen, i hvert fall i de sørlige delene av landet. Vi har forsøkt å være så tydelige som mulig på at strømstøtten henger sammen med spotprisen, men vi ser at vi kunne vært enda mer proaktive med informasjon når situasjonen ble som den ble i oktober. Vi gjør alt vi kan for å komme med tydelig veiledning og informasjon til alle kunder i tiden fremover, og setter pris på alle tilbakemeldinger sånn som denne. Håper du kan gi oss en ny sjanse til å rette opp i også ditt inntrykk. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Overpriset

Omtale av  C

Unngå «garanti strøm». De endrer prisen til den dyreste de kan så ofte de kan

Svar fra Fjordkraft
30.11.2022 15:37

Hei, og takk for tilbakemeldingen din. Garantistrøm er en variabel avtale, hvor prisen er basert på hva vi kjøpte inn strømmen til på forhånd. Nå i oktober og november ble strømmen til slike avtaler kjøpt inn da strømmen var betydelig dyrere, og det var forventet at strømprisene ville fortsette å være høye gjennom hele høsten. På godt og vondt ble spotprisen for strøm billigere enn forventet i oktober og store deler av november, som førte til at disse variable avtalene ble dyre til sammenligning. Dette kombinert med at strømstøtten følger den gjennomsnittlige spotprisen hver måned, og ikke hvilken avtale man har, slo dessverre dårlig ut for de med en variabel avtale. Selv om det er liten trøst denne måneden, er det viktig å huske på at disse variable avtalene har vært mer gunstig enn spotpris flere måneder tidligere i år, blant annet i august. Man slipper også å tenke på når på dagen man bruker strøm, har man en spotpris-avtale vil prisene svinge gjennom døgnet. Vi håper du gir oss en sjanse til å rette opp i inntrykket. Mitt beste tips er uansett å følge med på strømprisene de neste månedene, siden det er forventet at vi nå går inn i en dyr vinter, uavhengig av hvilken strømavtale man har. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Skuffende!!!! Føler oss lurt.

Omtale av  Katrine

Føler oss fullstendig svindlet, stygt å utnytte en høy og usikker strømpris på denne måten som dere har gjort nå i okt/nov 2022. Ref nyhetene idag så er vi langt fra alene om å både være sterkt misfornøyde. Vi gjør idag som mange andre, bytter leverandør. Takk for oss!!😡

Svar fra Fjordkraft
29.11.2022 08:14

Hei Katrine, takk for tilbakemeldingen din. Vi forstår at det er utrolig kjipt å få en såpass høy faktura som mange har fått for strømforbruket sitt i oktober. Strømprisen man har fått med en variabel strømavtale er kjøpt inn på forhånd når forventningene var at prisene ville være høye også i oktober og november, noe som viste seg å ikke stemme. Siden strømstøtten man får fra staten ikke henger sammen med hvilken avtale man har, så har mange fått en høyere faktura enn forventet. I august og september for eksempel betalte de fleste en lavere pris med en slik avtale enn man ville gjort med en spotpris-avtale som følger kraftprisen time for time, men dette er jo liten trøst når man får en stor faktura nå i november. Vi håper dere gir oss en ny sjanse, så skal vi gjøre alt vi kan for å rette opp i inntrykket. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Fjordkraft leverer avtaler som omgår strømstøtten og sender gigantiske regninger

Omtale av  Mette

Regjering jobbet iherdig for å få på plass en strømstøtte som kunne avhjelpe husholdningene med de økende strømprisene. Fjordkraft leverer en avtale ( stabil strømpris) som ved gitte tilfeller helt faller utenfor strømstøtteordningen. Dette uten å advare kundene sine om risikoen de løper og at de må betale for Fjordkraft dårlige innkjøp. Dette bryter helt med intensjonen for strømavtalen. Det er sjokkerende at dette er lovlig for en profesjonell aktør som tjener svimlende summer på folks naive tro på at strømstøtten skulle gjelde for alle.

Svar fra Fjordkraft
28.11.2022 15:14

Hei Mette, takk for tilbakemeldingen din. Det stemmer at en slik variabel strømavtale ikke har en direkte tilknytning til strømstøtten man får fra staten. Strømstøtten baserer seg på gjennomsnittlig spotpris måned for måned, og dette kan slå både positivt og negativt ut for kunder med variabel pris på avtalen sin. I august for eksempel fikk kunder med en variabel avtale en lavere pris enn spotprisen i store deler av landet, men man fikk allikevel like mye strømstøtte som kunder med en spotpris-avtale. I oktober derimot har det gått helt motsatt vei, og mange har betalt en høy strømpris sammenlignet med hvor mye strømstøtte de har fått. Fjordkraft som leverandør tjener derimot ikke noe mer på dette. Vi kjøper strømmen inn på forhånd til en sikret pris for kunder med en variabel avtale, og vi får ikke noen høyere fortjeneste ved at spotprisen faller så mye den gjorde i oktober. Dette er selvfølgelig liten trøst når man som kunde får en faktura som er betydelig høyere enn hva man forventet på forhånd. Om du vil følge kraftprisen time for time får man også spotpris-avtale hos oss i Fjordkraft. Da tar man en større risiko selv, siden prisen kan endres stort fra en dag til en annen, men man er i større grad sikret fordi strømstøtten følger tettere etter. Mitt beste tips, uavhengig av hvor du er kunde fremover, er å følge med på strømprisene de neste månedene, og bruke en app eller nettside som viser spotprisen time for time for å planlegge deler av forbruket sitt. Det er ikke alt strømforbruk som kan utsettes/flyttes basert på strømprisene, men det kan potensielt være mye å spare ved å følge mer med enn man har gjort tidligere. Vi håper at du gir oss en sjanse til å rette opp i inntrykket ditt, men forstår også om du ønsker å prøve noe nytt. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Stabil strømpris Sør Norge avtale

Omtale av  Øyvind

Fjordkraft har kjøpt strøm på forhånd på fastprisavtale og dermed gamblet med kundenes penger på å treffe på kraftpris. Fjordkraft har ikke gitt informasjon om hvilken risiko kunden løper når Fjordkraft kjøper til forhåndspris ved fallende kraftpriser.. En av Fjordkrafts kommunikasjonsrådgivere innrømmer også i lokalavisen at kommunikasjon kunne vært bedre. Valget om bytte av kraftleverandør var lett !

Svar fra Fjordkraft
28.11.2022 15:14

Hei Øyvind, takk for tilbakemeldingen din. Det stemmer at en variabel strømavtale, hvor vi som strømleverandør kjøper inn strømmen på forhånd til en sikret pris, har fungert dårlig i kombinasjon med det store fallet i spotprisen som vi opplevde i starten av oktober. Forventningene til strømprisen i oktober og november var at den ville holde seg på et høyt nivå, slik som i blant annet september, og strømmen ble kjøpt inn i henhold til disse forventningene. Fjordkraft som leverandør sitter ikke igjen med noen større fortjeneste i en slik situasjon, risikoen du nevner rammer også oss, men dette er en mager trøst når man som kunde ender opp med en betydelig høyere faktura enn forventet. Jeg forstår veldig godt misnøyen man sitter med i denne situasjonen, og vi skulle veldig gjerne vært raskere og tydeligere med informasjon til dere som kunder da denne situasjonen oppsto. Vi gjør alt vi kan for å bli enda bedre på dette fremover. Det beste vi kan gjøre nå er å hjelpe hver enkelt å finne den avtalen som passer best for seg og sin hverdag, og så bør man rett og slett som kunde finne måter å følge med på kraftprisen selv i tiden fremover. Spotpris har i oktober og november vært det beste alternativet, men dette kan snu svært fort. Fjordkraft-appen er et godt alternativ for å følge med på dette. Fra 01.11.2022 er det nye krav til varsling av endring i pris, fristen er endret fra 14 til 30 dager i forveien. Dette fører i praksis til at variable avtaler beholder gammel pris lengre, som er positivt for kunden dersom kraftprisene øker mye på kort tid. Om man følger med kan man altså gjøre en god avtale ved å bytte til en slik variabel og forutsigbar pris i perioder, for eksempel deler av vinteren. Vi håper du gir oss en ny sjanse, husk at du kan bytte mellom spotpris og variabel pris når som helst via nettsidene våre, eller ved å ta kontakt med kundesenteret vårt. Om du derimot ønsker å prøve noe nytt fremover har vi forståelse for det. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Styr unna! Svindel i storstilt stil.

Omtale av  Morten

Fikk strømregning for oktober 2022 og denne var på 20.000,- for 3500kwh. Har aldri inngått fastprisavtale, men Fjordkraft har endret avtale uten å varsle på brev,e-post eller sms. Har vært kunde i over 27 år, men nå er det slutt! Nå ryker Altibox både på jobb og hjemme også. Aldri mer Fjordkraft, BKK eller Altibox !

Svar fra Fjordkraft
29.11.2022 08:14

Hei Morten. Så utrolig leit å høre at du har denne erfaringen med oss, for slik skal det ikke være. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder, og det skjønner jeg at vi ikke har greid i ditt tilfelle. Beklager så mye. Sender litt informasjon om variabel ifht. spotpris avtaler og hvorfor regningen i oktober var så høy. https://www.fjordkraft.no/strom/stromregning/forskjell-pa-variabel-og-spotpris/ Ettersom jeg ikke vet hvem du er kan jeg heller ikke ta kontakt med deg, så jeg håper du vil gi oss en lyd, f.eks på Facebook, slik at vi kan forsøke å rette opp i det dårlige inntrykket du har fått av oss. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Fjordkraft har 1 309 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fjordkraft mener

Fjordkraft

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR