Meny

SkandiaEnergi omtaler og erfaringer

2,4/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
93
av 102 innen
strømselskap
38%
anbefaler
SkandiaEnergi
Filtrer omtaler
55
4
6
8
79
Sorter omtaler etter
Viser av 152 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med SkandiaEnergi?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Småskrift- og talltryllekunstnere"

Ble lokket inn med gode tilbud men endte opp med høyeste strømmregningene ever. Fakturaene var ikke mulig å få greie på det ble tatt forskudd og etterskudd og noen tilbakebetalingene fra forrige gang. Helt umulig finne ut hvorfor regningene ble så mye høyere enn da vi hadde avtale ved et tradisjonell "høypris" leverandør før. Derfor tittel som "småskrift- og talltryllekunstnere" Er glad å ha byttet til noe annet, styr unna disse.

Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dyr strøm"
1 syns denne omtalen er nyttig

Betaler sykt mye hver mnd i strøm. Har aldri i mitt liv opplevd sånne priser hos andre leverandører.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"God service!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Ble ringt av en flink selger i januar måned som som ville gi meg en ny avtale på strøm. Jeg hadde vært hos Fjordkraft nå i 3 år og har vært fornøyd med det, men er alltid åpen for å spare penger. Selger gjorde en god jobb og vi gikk gjennom min strømregning og fant ut at jeg ville spare penger på å bytte til dem gjennom litt prisgarantier OSV. Da så jeg ingen grunn til å bli hos Fjordkraft, så jeg byttet til Skandia. Har fått 2 strømregninger nå og begge har vært billigere enn før. Så langt er jeg fornøyd med prisen min og servicen jeg fikk av selger:)

Aleksander
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Veldig positiv samtale"
2 syns denne omtalen er nyttig

En selger ringte meg for å prøve å få meg til å bytte. Han var ærlig om prisene og at det nok ikke var noe livsendrende besparelser å gjøre på strøm. Prøvde allikevel å komme med noen argumenter for hvorfor et bytte kunne være bra. Ble enig om å ringes noen dager senere slik at jeg kunne gjøre litt research. Da han ringte meg opp og vi gikk igjennom forbruket mitt så kom vi fram til at jeg kun ville spart et par kroner på å bytte til dem. Vil også gi ros til selgeren for å være upfront med top 3 garantien deres, garantier som jeg mener blir misbrukt til å få tilbud til å høres bedre ut en de er. Dette gjelder da kun fastprisen dere og vil bare bety noen få 100lapper i året, maks. Pga lengden på bindingstiden så ble jeg værende hos Norgesenergi som jeg så langt er fornøyd med. Denne samtalen var såpass god at jeg valgte å gi en tilbakemelding på det. Om alle var like hyggelig og like lite pågående så hadde jeg gjerne snakket med flere selgere. Så Kudos til i alle fall han ene i skandia energi, med det rare navnet jeg ikke husker hva var.

Bjarne S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Mycket nöjd med Skandiaenergi"

Är mycket nöjd med min spotpris avtale med Skandiaenergi. Har fått en lavare strömregning siden jag blev kunde hos de! Kundeservicen är väldig bra och alltid hjälpsam med de olika spörsmålene man kommer med. Har bara godt å si om Skandiaenergi!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice"
1 syns denne omtalen er nyttig

Lover problemfritt kundeforhold, men klarer ikke følge opp. Ble lovet hjelp til å løse mitt problem, men hørte aldri noe fra dem. Useriøst.

Arne H. J
Kundetilfredshet
"En selger som er pågående med usannheter."
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt av en meget pågående selger fra SkandiaEnergi. Jeg fortalte at jeg var godt fornøyd med avtalen jeg hadde med min strømleverandør. Det ble en lang samtale, og jeg forsøkte høflig flere ganger å avslutte samtalen med å si et jeg ikke ønsket noen ny strømavtae. Han påstod at jeg vill spare mange penger på å bytte til SkandiaEnergi, og viste ikke mitt eget beste dersom jeg ikke gikk med på hans tilbud. Tilbudet var så bra, og jeg var utvalgt da ikke alle fikk et så bra tilbud på strøm. Hvis så var tilfelle, ba jeg han å sende tilbudet skriftlig på e-post, så kunne jeg sjekke om alle hans opplysninger var riktig. Han fortalte at tilbudet hadde angrefrist. Jeg risikerte ingen ting. For å kunne sende meg tilbudet, henviste han til et statlig regelverk om at jeg måtte oppgi personummer for å motta tilbudet. Det er klar indikasjon på at selgeren ville sette meg opp på en ny strømavtale med SkandiaEnergi. Da svarte jeg at nå er vår samtale slutt, og jeg la på.

Atle O. B
Kundetilfredshet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Er dette billig?"
2 syns denne omtalen er nyttig

Akseptere tilbud av telefonselger etter at denne hevdet at det ikke var bindene oppsigelsestid. Senere har klagere hevdet at strømleverandøren opererer med 9 (ni!) måneder oppsigelsestid! Nå må myndighetene bli ferdig med nyliberalistisk kremmerpolitikk og sørge for regulering av pris på elektrisk energi.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Utrolig uoversiktlig. Føler jeg blir lurt mht. bindingstid og brutte løfter."
1 syns denne omtalen er nyttig

Utrolig uoversiktlige fakturaer. De krever at du betaler en måneds strøm før måneden har vært. Senere får du justert beløpet til det du faktisk brukte, og det er en forferdelig uoversiktlig måte å gjøre det på. Føler meg lurt mht. Bindingstid og garantier. Styr langt unna SkandiaEnergi. Deilig å nå være ferdig med dem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fantastisk!"

Personlig mener jeg at skandia er desidert det beste selskapet mtp kundeservice og regningene selvfølgelig😄

Christian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ikke avtalt forskuddstrekk LANGT over normalt forbruk"
1 syns denne omtalen er nyttig

Bor i borettslagleilighet og har jevn strømregning gjennom året og har bodd i over 10år. Ved bytte til Skandiaenergi ble plutselig strømregningen doblet. Ringte hvor de forklarte at det var antatt forbruk som de uten å informere besluttet å kreve inn på forskudd. Problemet var at det forbruket de hadde estimert og krevd forskuddsbetaling for var nesten det dobbelte av forventet forbruk som har vært stabilt i denne boligen de siste 10årene. Byttet umiddelbart til et annet selskap og sliter nå med å få tilbakebetalt differansen som de har trekt på forskudd. STYR LANGT UNNA!!

Svar fra SkandiaEnergi
24.01.2020 07.26
Hei Christian.
Takk for din tilbakemelding. SkandiaEnergi har ikke forskuddstrekk, så det kan synes som at det her har oppstått en misforståelse. Det skal heller ikke være slik at du skal få et høyere estimert forbruk enn du har hatt tidligere. Ta gjerne kontakt med oss, så kan vi undersøke dette nærmere. Uansett så er det veldig leit at du har hatt denne opplevelsen og vi skulle gjerne hatt mer tid til å overbevise deg om at du hadde tatt et godt og trygt valg. Du er hjertelig velkommen tilbake! Hilsen Marit i SkandiaEnergi
Elisabeth
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"God kundeservice!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg føler for å skrive et innlegg om mine opplevelser med SkandiaEnergi fordi jeg rett og slett syns det er nødvendig da jeg ser at majoriteten av omtalene på denne siden er svært negative. Inngikk i forrige uke Topp 3 avtalen etter et telefonsalg. Min tidligere leverandør var LOS, noe jeg i utgangspunktet var fornøyd med - bortsett fra at det var relativt dyrt. SkandiaEnergis Topp 3 avtale var konkurransedyktig, og alt av såkalt «lureri» som jeg ser går om og om igjen i omtalene på denne siden gis beskjed om. Det gis klar beskjed om både bindingstid og bruddgebyr (skriftlig OG muntlig!). Man velger helt selv om man vil ha med eller uten pristak, og man står fritt til å google hva ulike begrep (elsertifikat, spotpris osv) betyr dersom dette er uklart. Dessuten er det 14 dagers angrerett. Det viste i ettertid av min innmelding at LOS hadde en konkurransedyktig avtale, noe som gjorde at jeg brukte angreretten til å bytte tilbake. Under hele dialogen med SkandiaEnergi har jeg mottatt utrolig god kundeservice og prosessen har vært 100% problemfri. Selv om jeg trakk min innmelding per dags dato, kan det godt hende jeg melder meg inn en annen gang. Anbefales også å sjekke andre store selskap her på bytt.no til sammenligning. Blant annet har både Hafslund og Fjordkraft like mye dårlig omtale, til tross for å være seriøse aktører i markedet. ... så, ikke tro på alt som står på nettet! Hilsen fornøyd «kunde»

Svar fra SkandiaEnergi
23.01.2020 15.06
Hei Elisabeth!
Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. :-) Det setter vi stor pris på
- selv om vi selvsagt synes det er veldig leit at du ikke ble kunde hos i denne omgang. ;) Vi håper likevel vi "ser deg igjen" ved en senere anledning!
Hilsen Marit i SkandiaEnergi.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lovte "topp-3-garanti", men det er bare lureri!!"
5 syns denne omtalen er nyttig

Ble overtalt av en selger til å velge de, mye pga deres "topp-3-garanti" som abonnementet han solgte hadde.. virket betryggende at det uansett skulle være blant de tre billigste abonnementene, men det viste seg i realiteten at de kun mente den faste månedsavgiften skulle være "topp-3" og ikke inkluderte påslaget de har på hver kw/h.. Så i realiteten var abonnementet mye dyrere en veldig mange konkurrerende abonnementer, inkludert andre abonnementer de selv leverer..! De har også en 100% fornøyd garanti.. men den får du kun tilbake den lille månedsavgiften, og du kan kun bruke den garantien etter 9mnd avtaletid er utløpt og da innen 30 dager.. så i praksis vil det si at du ikke får brukt den om du ikke følger veldig med.. og om du gjør som meg og oppdager at det abonnementet er søppel og misvisende etter du har hatt det i 6mnd så er det billigere å skifte abonnementet og dermed miste 100%-fornøyd-garantien enn å vente til du kan få bruke den siden du da har tapt mer penger på at abonnementet er så ulønnsomt i forhold til andre.. De har mye løfter på hjemmesiden deres, men mange er, som her poengtert, i beste fall halvsannheter eller forkledde lokketilbud..

Svar fra SkandiaEnergi
24.01.2020 07.26
Hei Pål.
Vi er glade for at vi har mange kunder som opplever at de får en rimeligere strømpris og strømavtale enn de hadde før de byttet til oss. Hos oss får du strøm til innkjøpspris, som er den billigste avtaletypen i markedet de siste 10 årene. Jeg kan forsikre deg om at det er svært gunstige betingelser på avtalen du fikk hos oss, og det stemmer at du i tillegg får en garanti om at månedspåslaget alltid skal vært blant landets tre billigste. I all kommunikasjon forsøker vi å være så tydelige som mulig om fordeler og betingelser. Vi ønsker at kundene skal få det de forventer av oss. Jeg kan også forsikre deg om at vi har en høy etisk standard og at vi verken har lokketilbud eller oppgir halvsannheter. Blant annet har alle våre kunder garantert 100% fornybar energi fra vannkraft.
Likevel takker vi for dine tydelige innspill, det er alltid rom for å bli enda bedre og enda tydeligere.
Vårt fremste mål er fornøyde kunder som får billigere, fornybar strøm.
Du er hjertelig velkommen tilbake til oss ved en senere anledning, vi skal gjøre vårt beste for at du skal bli fornøyd.
Hilsen Marit i SkandiaEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Anbefales ikke"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ingen er bra med dette! Vi hadde strøm fra Skandia før også flyttet vi og meldte ifra om dette. Men problemet er at vi får fortsatt regninger selv etter flytting og umulig å kvitte det! Skandia vil bare få penger fra oss. Det er et useriøst og dårlig firma Kommer til å bli meldt ifra til El-klagenemnda. STYR UNNA med Skandia.

Håvard L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bruddgebyr kr. 490,-"
4 syns denne omtalen er nyttig

Da jeg byttet til Norges Energi sendte Skandia et sluttgebyr på 490 kr. Jeg kan ikke huske at dette ble informert om på telefon da jeg inngikk avtalen. Det var første og siste gang jeg benyttet Skandia som strømleverandør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dyrt og holder ikke avtaler"
4 syns denne omtalen er nyttig

Aldri hatt så uoversiktlige strømregninger som etter at vi byttet til SkandiaEnergi. De sender faktura med ulike betalingsfrister hver mnd, til tross for at vi ble lovet faktura en gang i måneden. Noen måneder kommer det to fakturaer, en tidlig og en sent. Dette er for rotete. I tillegg til at vi aldri har hatt så dyre strømregninger. Dette kommer nok litt av høye strømpriser, men venner og familie har ikke hatt like stor økning, så dette kommer av at vi byttet til de. Aldri mer!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"De ringte meg, siden jeg byttet til et annet selskap"
6 syns denne omtalen er nyttig

De ringte meg, siden jeg byttet til et annet selskap. De påsto at jeg hadde bindingstid, noe jeg ikke har. Jeg satte bare ny leverandør på saken og jeg blir overført uten problemer. altså ingen bindingstid. HOLD DERE UNNA SkandiaEnergi. Masse skjulte gebyrer og langt dyrere en jeg noen gang har betalt til andre leverandører.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Svindel. Skjulte gebyrer. Lyver om avtalen på telefon."
10 syns denne omtalen er nyttig

Telefonselgeren påstod at de hadde spotpris, og i tillegg 9 kroner fastbeløp i måneden. På faktura kommer mange ekstra utgifter; betalingsfritak 53 kr (hva må enn det er), «spotpris» langt over det konkurrentene oppgir, og i tillegg FORSKUDD for neste måneds strøm som er 3 GANGER HØYERE enn forbruket mitt. Jeg har aldri betalt i nærheten av så mye for strøm. Jeg ønsket selvfølgelig å bytte etter første faktura, men fikk beskjed om at jeg har 1 års bindingstid, selv om jeg på telefonen hadde FORSIKRET meg om det IKKE var bindingstid på avtalen. De lyver så det renner, og håver inn penger på skjulte gebyrer på en faktura som er nesten umulig å forstå. Dette er ren svindel og lureri. Burde vært anmeldt. Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Svindyrt, styr unna denne!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Du får først en god avtale. En stund etterpå betaler du for noe som heter "Pristak", som Skandiaenergi sier skal "beskytter deg mot høye vinterpriser og strømkriser!". Skandiaenergi -kundeservice, dem sa at jeg skulle få tilbakebetalt dette "pristak" beløpet og jeg skulle få betalingsfritak på fakturaen, og de gjorde dem riktig nok. Etter denne samtalen endte jeg med å måtte betale for både "betalingsfritak" og "Pristak". Jeg ønsker ikke å bli "beskyttet" av Skandiaenergi igjen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Forferdelig dårlig"

Forferdelig dårlig. Og dyrt også, blir lurt at de skal være best på pris liksom. Nei bytt til noe bedre enn dette selskapet.

Svar fra SkandiaEnergi
09.08.2019 11.41
Hei Jan. Takk for din tilbakemelding. Det er leit at du opplever at vi ikke har levd opp til dine forventinger. Vi er likevel stolte over at vi har mange fornøyde kunder som opplever at vi lever opp til vårt slagord om Billig strøm, Grønn strøm - garantert! Alle våre kunder har strøm til innkjøpspris, som er den billigste avtaleformen i markedet siste 10 år og er anbefalt av forbrukereksperter. Vi står på hver dag for å gi gode kundeopplevelser, men vi kan selvsagt alltid bli bedre. Ta gjerne kontakt med oss dersom vi kan få anledning til å rette opp inntrykket ditt av oss. Hilsen Marit i SkandiaEnergi
Bjørn W
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Holder ikke hva dere lover"
1 syns denne omtalen er nyttig

Sier jeg har en avtale som er fra 2018. Som er helt ukjent for meg. Sier at jeg har binding . Jeg har aldri ment å ha noen binding. Jeg har forlangt spotpris-,og ikke noe annen avtale.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"De lurer deg. Du får ikke pengene tilbake, kun påslaget på ca 170,- etter 9 mnd"
7 syns denne omtalen er nyttig

De er dyre. Du får ikke pengene tilbake. Greit at strømmen var dyr i vinter men dobbelt av vanlig pris?? Ikke er de veldig service mindet heller.

Svar fra SkandiaEnergi
27.06.2019 12.48
Hei Kristin. Takk for tilbakemelding. Det er riktig at strømprisen i år har vært på et rekordhøyt nivå. Det er ikke vi i SkandiaEnergi galde for, vi liker ikke høye strømpriser! Vårt mål er å redusere våre kunders strømutgifter. Avtalen du har hatt hos oss har i alle fall vært blant landets aller billigste, med et fastbeløp på bare kr. 9 i måneden. Jeg er stolt av fornøydhetsgarantien vår som du har benyttet, og fått hele månedspåslaget tilbake. Jeg er også stolt av våre flotte kolleger på kundeservice, som står på hver dag for å gi god kundeservice. Likevel kan vi alltid bli bedre, og jeg tar dine innspill om serviceinnstilling til etterretning. Det hadde vær hyggelig om du hadde hatt lyst til å prøve oss igjen ved en senere anledning, kanskje når strømprisene har stabilisert seg, så får du en mer realistisk sammenligning? :) Du er hjertelig velkommen tilbake til oss. Hilsen Marit i SkandiaEnergi.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Telefonterror"
1 syns denne omtalen er nyttig

Til å begynne med fikk de lurt meg til å inngå en avtale med bindingstid, noe jeg irriterte meg grenseløst over. Siden strøm er strøm gadd jeg ikke kverulere da prisen var rimelig lik hos alle leverandører den gang. Et år går, og jeg sjekker priser hos andre, og ender opp med å bytte leverandør. GUD BEDRE nå skal de plage livet av meg, de ringer 3 ganger til dagen og skal ha meg tilbake, selv om jeg har sagt at de matcher ikke prisen likevel.

Svar fra SkandiaEnergi
27.06.2019 12.23
Hei Svein. Takk for tilbakemelding. Det er ikke greit at du opplever at våre kolleger ringer deg for mye for å få deg tilbake som kunde hos oss. Likevel kan jeg forsikre deg om at vi har svært konkurransedyktige betingelser, som matcher alt, utenom lokketilbud. :) Jeg håper ikke du fortsatt blir oppringt mot din vilje, men om du ønsker at vi skal hjelpe deg med å sjekke dette, kan du sende oss en mail på kundesenter@skandiaenergi.no. Du er hjertelig velkommen tilbake til oss ved en senere anledning. Hilsen Marit i SkandiaEnergi.
Kundetilfredshet
"Oppgir priser uten moms..."
4 syns denne omtalen er nyttig

Oppgir priser uten moms... Det gir topp 3 garanti. Selger oppga strømpris for Mars på 40 øre. Da blir det billig.. Sjekket prisen på LOS.no, den var 51,07 øre. Skulle ikke fått lov å ringe rundt å lure oss på den måten.

Svar fra SkandiaEnergi
27.06.2019 12.23
Hei Thomas. Takk for tilbakemelding. På skandiaenergi.no vil du finne dagens innkjøpspris på NordPool Spot, den nordiske kraftbørsen der alle norske strømleverandører kjøper inn strømmen til sine kunder. Denne prisen er den samme for alle leverandører som selger strøm til innkjøpspris. Forskjellen ligger i påslaget, der vi konkurrerer om kundene. Her kommer vi i SkandiaEnergi svært godt ut. For øvrig er det mange norske strømkunder som ikke har strøm til innkjøpspris, de har gjerne en flytende strømavtale der prisen er langt høyere. Dette er kanskje spesielt kunder som aldri har byttet strømleverandør. Ta gjerne kontakt med oss igjen dersom du ønsker at vi skal ta en ny gjennomgang og gi deg et godt tilbud. :) Hilsen Marit
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Forferdelig! "
8 syns denne omtalen er nyttig

Forferdelig! Lureri og svindel! Umulig å få seriøs kontakt. Svarer ikke på innsendte "kontaktskjema". Sender forskuddsregning for strøm du ikke har brukt. Før betalingsfristen er ute sender de nye fakturaer for de samme avtalene, men med høyere strømpris (opp fra 60,99 til 66,59 øre/kWh). Skandia Energi har greid å bryte vår avtale med et annet strømselskap! Det skulle angivelig være "ingen bindingstid" og strøm til innkjøpspris. Men alt er ren svindel!

SkandiaEnergi strømpriser
Alle strømpriser
Bytt til SkandiaEnergi
SJEKK OM SKANDIAENERGI KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
SkandiaEnergi leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
ONLINE INNKJØPSPRIS
Innkjøpspris - SkandiaEnergi
152 omtaler
Periodisert betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura
50 kr
2,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
UNG SPOT
Innkjøpspris - SkandiaEnergi
152 omtaler
Periodisert betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura
138 kr
8,29 øre/kWt
Detaljer
Les mer
INNKJØPSPRIS
Innkjøpspris - SkandiaEnergi
152 omtaler
Periodisert betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
148 kr
8,89 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR