Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert juli 2024
SkandiaEnergi
3.3
333 verifiserte omtaler

SkandiaEnergi omtaler og erfaringer

Ingen trend

SkandiaEnergi har ikke nok data til å bli vurdert.

Klikk for detaljer

3.3
Middels
333 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#17
Utmerket
SkandiaEnergi er rangert
#17 av 88 strømselskaper
50%
Middels
50% anbefaler SkandiaEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 333 omtaler om SkandiaEnergi

FILTRER OMTALER
147
20
12
15
139
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med SkandiaEnergi?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

automatisk overført fra gammel leverandør

Omtale av  Ivar F

Ble kunde uten spesifisert avtale automatisk fra gammel leverandør. Vi ble ikke varslet om denne overgangen og vet ikke hvilken avtale vi har fått

Ærlig og oversiktlig strømleverandør

Omtale av  Mohammed

Veldig fornøyd med skandianergi, sikret meg en gunstig spotavtale på boligmessen og de har holdt deres løfter. God kundeservice, og veldig god oversikt i appen. Anbefales på det sterkeste!

Topp opplevelse

Omtale av  Christina

Hadde noen spørsmål. Opplever rask og interessert kundeservice🙌🏻🙌🏻👍

Oppfordrer alle til å forlate Skandia Energi

Omtale av  Morten D

Hos SkandiaEnergi har jeg fått gebyrer hver måned for noe jeg overhode ikke hadde behov for. kr.63 pr måned i tilfelle jeg skulle ønske betalingsutsettelse. I tillegg kr.63 pr måned for noe de kaller Pristak, og sånn jeg fikk det forklart pr telefon så er dette et gebyr jeg betaler hver måned i tilfelle jeg skulle ønske å inngå fastprisavtale. Og nå på siste faktura kr.49 pr måned for det de kaller GreenSpot fastavtale, en avtale jeg ikke aktivt har bedt om, og som jeg opplever har høyt påslag på prisen. Dette siste er som sagt ikke noe jeg aktivt har valgt, men noe jeg opplever at de har "sneket" inn i avtalen, og noe det på meg virker som at selskapet ikke vil at vi som kunder skal legge merke til og derfor ikke reagerer på. Jeg føler meg nesten dum og om ikke juridisk sett svindlet, så er opplevelsen der av å ha blitt lurt. Oppsummert snakker vi nå om kr 175 pr måned bare i gebyrer. Det blir kr 2100,- i året bare i gebyrer, og det i tillegg til at Skandia Energi skårer svært dårlig på prisen ( pr kwt ). Det kan hende de har juridisk dekning for det de holder på med, og jeg kunne selvsagt ha vært mer våken, byttet til et annet selskap og derved avverget disse gebyrene, men min subjektive opplevelse er at jeg har blitt lurt, og når jeg sitter med den opplevelsen, så bytter jeg selskap. Jeg oppfordrer nå alle i mitt nettverk ( som er forholdsvis stort ) til å holde seg unne Skandia Energi. Jeg har selv byttet til Rauma Energi, og etter en grundig analyse av egen forbruks- situasjon, sparer jeg over kr.15.000,- pr år. DET kan jeg til neste jul kjøpe julepresanger for som alternativ til å putte dem i lomma på Skandia Energi... YESSS :-)

Fornøyd

Omtale av  Inga

God faktura oversikt og fantastisk app! Anbefales.

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Gode priser

Omtale av  Klev

Veldig gode priser, og får alltid melding dagen før når det er billigst å bruke strøm. Perfekt for en som studerer!

Skiller seg ikke ut

Omtale av  Cecilia

Det er bare ikke noe som gjør den bedre enn andre.

Sick leave policy

Omtale av  Nenad S

They offer service not to pay for electric power while you are on scik leave. Last two times they used a variety of tools to avoid and prolong process, from "we lost your papers send it again" to the "the boy who pick up our mail from the post box forgot it". First you need to ask for the form to be sent by the post, then you wait WEEKS to arrive. Usually, you need to ask again and then again wait WEEKS to arrive. Then You send it there (once paid 20 euros to track the letter and found that no one pick it up there, letter just sit in the box and return to you). Then you need to send it again. All in all, whole procedure take months instead days. It was like that several years ago and it is like that right now. Very serious bunch of cheating scheme. Stay away if you not want to waste your time, money and nerves.

Slett ikke blant de billigste...

Omtale av  Doc

Jeg ser at avralen min slett ikke er blant de billigste, som de lovte...

De er hyggelige og hjelpsomme

Omtale av  Kjetil

Velvillige til å hjelpe deg. Hyggelige å snakke med. Hvis du trenger å dele opp strømregningen går det helt fint. Ikke alle selskap som gjør det.

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Billig strøm uten så mye informasjon

Omtale av  Nils

Meget god mottakelse da jeg tok kontakt etter en sammenligningsprosess, og regningene gikk helt klart ned. At strømprisene steg i fjor, kan neppe SkandiaEnergi lastes for. Vurderingen til Bytt er gunstig for SkandiaEnergi, men det er lite løpende informasjon om utviklingen. Men det koster jo penger, og da er det kanskje gunstigst å redusere informasjonsarbeidet, særlig når en ligger i gunstigste ende av prisskalaen.

Svar fra SkandiaEnergi
28.04.2023 13:21

Hei Nils! Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en hyggelig kommentar til oss - det setter vi stor pris på! Vi håper du fortsetter å være fornøyd med avtalen din hos oss, og dersom det skulle være noe er vi tilgjengelig både på telefon og epost. Ønsker deg en god helg! Mvh Anna, SkandiaEnergi

Freaking cheaters and liars

Omtale av  Nenad S

Do not buy electric energy from this @%#^$&#^%#! Company! To attract customers they offer benefits like not to pay electric power while you are on sick leave. I have sent papers for my sick leave from January first time (SICK LEAVE FROM 2022), they inform me that it never arrived. Then I sent it again, but this time by recommended letter, and guess what, from 24th of February til this very moment, no one picked up the letter from post box. I was able to see it because I could track the letter. I have called last week to ask whats going on, and they told me that only one guy handle it and that will pick it up tomorrow. It was a week ago. Now I wait in Friday letter to be sent back to me. And recommended letter was paid 220 NOK. So, this company obviously cheat and try to avoid obliged and promised. I promised them now on messenger that I will spread the word about their business model and I will keep my word as you can see. So, if you want to avoid being scammed like I was, AVOID THOSE CHEATERS!!! If not, just continue doing business with them.

Svar fra SkandiaEnergi
29.03.2023 11:09

Hi Nenad S! We are happy that you reached out to us directly through Messenger so that we could find a solution to the problem regarding your mail not getting to our office. I hope that you are happy as well with the solution we had, and we will continue our contact with you directly. With that said, we do not scam or cheat our customers. Our customers is the most important thing to us, and we work hard every single day to make electricity and our agreements as easy and accessible as possible. Unfortunately we have had a few problems regarding receiving our mail after we switched location for our office. Luckily this problem is solved now. I wish you a great day! Kind regards, Anna, SkandiaEnergi

Seriøs aktør.

Omtale av  Thore

Oppleves, av meg, som en seriøs aktør på markedet.

Svar fra SkandiaEnergi
29.03.2023 10:50

Hei Thore! Takk for at du tok deg tid til å legge igjen en hyggelig tilbakemelding, det setter vi stor pris på! Ønsker deg en fin dag! Mvh Anna, SkandiaEnergi

Jeg har ingen klage, utenom at de forandrer avtale uten informasjon til meg.

Omtale av  Kjellolav S. B

veldig fin kundeservice, å nettleverandør på strøm.

Svar fra SkandiaEnergi
14.03.2023 08:21

Hei Kjellolav S. B! Det er beklagelig dersom det har skjedd en endring i avtalen din hvor du ikke er informert om dette. Vi sender alltid ut epost når det skjer endringer i avtaler, så vi må virkelig beklage dersom denne ikke har nådd frem til deg. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på telefon 38 70 16 15 eller epost [email protected] dersom du ønsker en gjennomgang av avtalen din. Mvh Anna, SkandiaEnergi

Hadde avtale om % påslag, men når jeg sjekket fakturaen, så hadde de fakturert 3,9 øre påslag pr t.

Omtale av  Ole S

Upålitelige mht p holde avtalt pris Bør holde avtaler

Svar fra SkandiaEnergi
14.03.2023 08:18

Hei Ole S! Vi har aldri hatt en avtale hvor man får påslag basert på %. Alle våre avtaler har faste satser hva gjelder både fastbeløp og påslag. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på telefon 38 70 16 16 dersom du ønsker at vi skal ta en gjennomgang av avtalen din hos oss. Mvh Anna, SkandiaEnergi

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Svindel skhult bak "feil"

Omtale av  Dag

Tok dette selskapet for noen år siden etter en utrolig lovende sammtale med selger og en mengde tilbud og lovnader. Dette ble med tomme ord oppdaget jeg fort da første regning i post kassen. Fra dag en fikk jeg feil regninger med forbruket som en familie. Den gangen bodde jeg på vinter i tyskland og brukte ikke mere,enn en thermostat ovn på +10 i lange perioder vinters tid. Trønderenergi som var nett eier ba til og med om ettersyn da det ble brukt lite strøm,MEN ikke disse. Her kom regniger på tusenvis av kroner,men kunde service hos SE forklarte at det stemte og var ikke noe og gjøre med. Da den ene på kundeservice ble opplyst om at en politi annmeldelse var neste skritt,ble noe ordnet,men ikke alt. Etter at jeg byttet fren satte jeg et krav at de skulle regne på nytt over og betale dette snarest over. Etter 6 måneder ringte ei og ville gi med 400 og noe som feil innbetalt... der manglet i allefall noen tall og ei 0 enda. Styr unna,da jeg sitter igjen med etfaringen og meningen, at dette regelrett er svindel satt i system!

Svar fra SkandiaEnergi
06.02.2023 15:39

Hei Dag! Vi som strømleverandør har ingen mulighet til å direkte hente forbruket ditt registrert på din strømmåler. Dette er det kun netteier som kan gjøre, og vi er dermed avhengig av at sender korrekt informasjon til oss ved fakturering. Ved feil på forbruket på fakturaen må man som kunde derfor ta kontakt med netteier, og de vil sende korrigering til strømleverandøren. Håper du har mulighet til å ta kontakt med vårt kundesenter på telefon 38 70 16 16 eller epost [email protected] for en gjennomgang av avtalen din hos oss, og de fakturaer som er sendt ut. Mvh Anna, SkandiaEnergi

SkandiaEnergi

Har tilegnet profilen
SkandiaEnergi deltar på Bytt.no

SkandiaEnergi har tilegnet sin profil på Bytt.no og kan derfor svare på omtaler og invitere sine kunder til å dele erfaringer.

Alle bedrifter kan gratis tilegne sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Besvarer ikke omtaler
SkandiaEnergi besvarer ikke omtaler

SkandiaEnergi har de siste 12 månedene ikke ønsket å kommunisere med sine kunder for å løse problemer, besvare spørsmål eller vise takknemlighet.

Alle bedrifter kan gratis besvare omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Innhenter omtaler
SkandiaEnergi ønsker tilbakemeldinger

SkandiaEnergi benytter Bytt.no sine invitasjonssystemer for å innhente omtaler - enten de er negative eller positive.

Alle bedrifter kan gratis innhente omtaler til sin profil på Bytt.no. Les mer om bedriftsportalen her.

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR