Meny

SkandiaEnergi omtaler og erfaringer

2,9/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
72
av 80 innen
strømselskap
49%
anbefaler
SkandiaEnergi
Filtrer omtaler
46
4
6
5
39
Sorter omtaler etter
Viser av 100 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med SkandiaEnergi?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Det handler om strømregningen min"

Jeg ventet på strømregningen i november den kom ikke, da ringte jeg å etterlyste den vi var da kommet til den 28/11, jeg forstod ingen ting, hun jeg snakket med sa den HV litt sent ute, dagen etter fikk jeg altså den 29/11 satt meg ned på nettbanken å betalte den, å alt hva bra, så for jeg mld om at jeg ikke hadde dekning til å betale den, men det hadde jeg, regningen hva på nesten 1500kr å det betalte jeg, jeg ringer ikke på gøy å etterlyser strømregningen min, hvist jeg ikke hadde dekning, å hvor er mine 1500kr blitt av, dem må nå finne dette ut, det er en skam når jeg vet at jeg har betalt den, håper dette åpner seg, blir så lei meg, samboeren min satt å så når jeg betalte den, fortvilet strømkunde

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Aldri mer!"

Har egentlig følt meg lurt fra dag 1 og betaler mer for strøm enn tidligere (ja, regnet med prisjustering). Det som irriterer meg aller mest er arrogansen og holdningene de utviser ovenfor meg som kunde. I samtale med selger ba jeg eksplisitt om å ikke bli kontaktet hverken på e-post eller andre måter med tilbud og info, men at jeg heller holder meg oppdatert selv på mine sider. Løfter ble gitt, men ikke holdt. Konsulenten på kundeservice kunne ihvertfall ikke kunsten med å forsone eller blidgjøre. Ser at de «reklamerer» med at hele påslaget tilbakebetales hvis man ikke er fornøyd ved bindingstidens utløp. Hele 81,- der altså. Det hjelper lite når man sannsynligvis kan spare inn bruddgebyret og de 81,- kronene på et par måneder ved å bytte til en strømleverandør som faktisk holder hva de lover! Ser også at flere er misfornøyde med informasjonen som blir gitt. Da blir det meningsløst for meg at de fortsatt står på sitt om at informasjonen er god og tilstrekkelig. Tror de hadde kommet lenger med å være imøtekommende og kanskje sett litt mer på interne rutiner og informasjon ved salg, enn å fortsette arrogansen. Takk for meg, Skandia. Aldri mer!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Garanterer top 3 og klarer ikke å holde seg blande top 20"

Garanterer top 3 og klarer ikke å holde seg blande top 20.. Selgeren garanterte jeg ville spare penger på å kjøpe strøm hos SkandiaEnergi, men prisen doblet seg. Og låst i 9mnd! Makan til kyniske svindlere!! Sure og ikke imøtekommende på service telefon.. Kvalm av dette selskapet!

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Telefonterror"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ringer og ringer og ringer og ringer, på tross av at jeg er registrert mot telefonsalg. Selgerne prøvde også å selge strøm til vår datter på 10 år. Useriøst.

Svar fra SkandiaEnergi
28.11.2018 17.04
Hei Bob!

Vi skal ikke ringe deg om du er registrert mot telefonsalg, og det er noe vi tar meget alvorlig. Ta gjerne kontakt med oss slik at vi kan undersøke hva som eventuelt har blitt feil. Det skal vi selvsagt rette opp i, eller hjelpe deg slik at du er registrert riktig i sentrale baser som sørger for at du ikke blir ringt av andre eller oss.

Det er ikke mulig å selge strøm til til mindreårige i Norge, da du faktisk må være registrert som eier av en strømmåler for at vi skal kunne starte en leveranse til deg.

Med hilsen
Espen
SkandiaEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Blitt lurt av Skandia Energi selger"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble rundt lurt av en Skandia Energi selger. Topp-3 garantien ble dyrere en den prisen som jeg hadde hos Ishavskraft. Pluss han lurte meg til å binde meg i 9mnd. Folk er frekke i dag.

Svar fra SkandiaEnergi
28.11.2018 17.04
Hei Roger!

Vi gjør vårt beste for at du som ny kunde skal få mest mulig informasjon om avtalen hos oss, og vi har intet ønske om å lure noen. På avtalen du har fått er det er det innkjøpspris. De 15 siste årene har Innkjøpspris vært den billigste avtaleformen i markedet. Det er derfor Innkjøpspris er markedets mest populære produkt, og anbefales av uavhengige forbrukerrådgivere.

Vi sender både informasjon på mobil, og et velkomstbrev med produktark og vilkår. Der er alle produktfordeler, avtaletid og bruddgebyr beskrevet. Det er kostnader forbundet med å opprette en strømavtale, derfor har vi valgt å ha både bindingstid og bruddgebyr.

Minner også om at vi har en 100% fornøyd garanti, så om du ikke er fornøyd etter de 9 månedene, så får du månedspåslaget tilbake, uten ytterligere spørsmål.

Det er derfor ingen risiko for de som velger å bli kunde!

Hilsen Espen
SkandiaEnergi
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Ble oppringt av en hyggelig herremann!"

Veldig grei samtale egentlig. Jeg er selv tidligere strømselger. Men stemmer det at han kan tilby meg en ansatt avtale? Som han sier er en fast avtale det er ingen informasjon om avtalen på nettsiden deres. Men det er da heller ikke en kampanje avtale. I følge han. Han forteller meg at det er 9 kr i påslag og at det er med fordeler med forsikringer og topp 3 garanti inkl i prisen. Jeg forteller at jeg er skeptisk til å bytte for jeg har tidligere blitt fakturert fra en annen kraftleverandør der jeg måtte betale 600 kr i bruddgebyr for å brukt angrefrist på oppfordring av en på det selskapet jeg hadde sitt redningsteam. Det ble en dyr strømregning for 1 dag med ny strømleverandør. Videre i samtalen nevner ikke han at det 9 med bindingstid og at det tilkommer et bruddgebyr. Så da blir jeg veldig usikker på hva avtalen egentlig innebærer etter å ha lest tilbakemeldingene her? Avtalte at han kunne ringe meg igjen i neste uke så skulle jeg ha et svar til han da.

Svar fra SkandiaEnergi
28.11.2018 17.01
Hei Gunhild!

Vi setter stor pris på at du har hatt en god dialog med en av våre strømselgere. Avtalen du har fått tilbud om har 9 kr i påslag, og det stemmer i forhold til det du har blitt presentert med tanke på fordelsprodukter. Ser at dere skal forsette dialogen, og vi vil gjerne besvare alle dine spørsmål. Det er viktig for oss at du blir fornøyd.

Vi har 9 måneder bindingstid, det er korrekt. Vi gir deg også en 100% fornøyd garanti, så om du ikke er fornøyd etter de 9 månedene, så får du månedspåslaget tilbake, uten ytterligere spørsmål.

Hilsen Espen
SkandiaEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Uærlige fra A-Å"
2 syns denne omtalen er nyttig

Utrulig useriøse selgere som ikke opplyser om bindingstid på 9 måneder. Blir senere oppringt av 2 damer som går på repeat uansett hva man sier. Styr unna disse useriøse folkene!

Svar fra SkandiaEnergi
29.10.2018 12.57
Hei Maria

Vi gjør vårt beste for at våre kunder skal få korrekt informasjon når vi inngår en strømavtale. Derfor mottar alle kunder informasjon når strømavtalen inngås.

Vi sender både informasjon på mobil, og et velkomstbrev med produktark og vilkår. Der er alle produktfordeler, avtaletid og bruddgebyr beskrevet. Det er kostnader forbundet med å opprette en strømavtale, derfor har vi valgt å ha et bruddgebyr.

Når det er sagt, så gir vi deg også en 100% fornøyd garanti, så om du ikke er fornøyd etter de 9 månedene, så får du månedspåslaget tilbake, uten ytterligere spørsmål.

Det er derfor ingen risiko for de som velger å bli kunde!

Hilsen Espen
SkandiaEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lureri"
6 syns denne omtalen er nyttig

Byttet fra fjordkraft til denne useriøse strømleverandøren. Måten deres produkt blir solgt på er helt kritisk dårlig. Selger løy/informerte ikke om bruddgebyr.

Jeg var litt treg med å lese dokumentene som kom å posten, men når jeg først gjorde så jeg at det var et bruddgebyr. Jeg spurte i telefonen når avtalen ble inngått om det var noe som helt form skjulte kostnader. Noe det dyrt og hellig ble avkreftet.

Siden SkandiaEnergi bevist lurte meg sendte jeg en Mail til de. Det som så skjer er ikke noe svar på Mail, men en jente som ringer meg og åpenbart er litt i ubalanse. Jeg spør om å få opptak av telefonsamtale hvor avtale ble inngått, dette skulle vise seg å være umulig å svare på, men jenta snakket som et lykkehjul om hvor seriøse SkandiaEnergi var. Jeg forteller henne videre at jeg føler meg lurt, da nærmest brøler hun i telefonen; ha en fin dag videre og legger på...! Kan ikke annet enn å le av denne behandlingen. Når du leser svarene fra SkandiaEnergi på bytt.no kan man jo lure. Er ikke mye anger å spore her heller.

Jeg betalte bruddgebyr og glemmer hele saken. Har ingen respekt for firmaer som bruker «råselgere» til å selge deres produkter. Og enda mindre når det ikke er tegn til anger i ettertid heller. Dette er et firma som etter min mening bevist spekulerer i at folk betaler bruddgebyr og tjener ekstra penger på denne måten.

Sendte min historie til Forbrukerrådet og fikk bekreftet at det hadde kommet mange klager.

Svar fra SkandiaEnergi
29.10.2018 12.44
Hei Geir,

Det er beklagelig å høre at du har hatt en negativ opplevelse i kontakten med oss.Vi gjør vårt beste for at våre kunder skal få korrekt informasjon når vi inngår en strømavtale.

Alle kunder informasjon når strømavtalen inngås. Vi sender både informasjon på mobil, og et velkomstbrev med produktark og vilkår. Der er alle produktfordeler, avtaletid og bruddgebyr beskrevet. Det er kostnader forbundet med å opprette en strømavtale, derfor har vi valgt å ha et bruddgebyr. Når det er sagt, så gir vi deg også en 100% fornøyd garanti, så om du ikke er fornøyd etter de 9 månedene, så får du månedspåslaget tilbake, uten ytterligere spørsmål.

I forhold til Forbrukerrådet så kan vi ikke se å ha mottatt hverken klager eller henvendelser i forhold til denne saken eller noen andre saker.

Hilsen Espen
SkandiaEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fantastisk"
4 syns denne omtalen er nyttig

Byttet til skandia for 2 mnd siden, har aldri betalt så lite som nå! Kundeservicen er også helt topp, og de holder det de lover. Synd det er bindingstid, fordi det skremmer bort uvitende personer som tror de skal bli ranet.

Svar fra SkandiaEnergi
29.10.2018 12.43
Hei Audun.

Takk for din omtale her på bytt.no.

Vi setter stor pris på at du er fornøyd og minner alltid på at vi har 100% fornøyd garanti, så om du ikke er fornøyd etter de 9 månedene du har bindingstid, så får du månedspåslaget tilbake, uten ytterligere spørsmål.

Hilsen Espen
SkandiaEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Ubehagelige selgere"

Blir ikke informert om bruddgebyr. Frekke og innpåslitne selgere. Dette er ikke måten å skaffe seg nye kunder på. Vik unna!!!!

Svar fra SkandiaEnergi
19.09.2018 12.11
Hei Kristin,

Takk for din omtale her på bytt.no.

Det er beklagelig å høre at du har hatt en negativ opplevelse i kontakten med oss.
Vi gjør vårt beste for at våre kunder skal få korrekt informasjon når vi inngår en strømavtale. Derfor mottar alle kunder et velkomstbrev med produktark og vilkår, i tillegg til digital informasjon. Der er alle produktfordeler, avtaletid og bruddgebyr beskrevet. Siden det er kostnader forbundet med å opprette en strømavtale, så har vi valgt å ha et bruddgebyr. Når det er sagt, så gir vi deg også en 100% fornøyd garanti, så om du ikke er fornøyd etter de 9 månedene, så får du månedspåslaget tilbake, uten ytterligere spørsmål.

Det er derfor ingen risiko for de som velger å bli kunde!

Hilsen Espen
SkandiaEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Selger kontakter meg, jeg takker nei basert på negative omtaler her, selger slenger på røret"
3 syns denne omtalen er nyttig

Selger i SkandiaEnergi kontaktet meg vedr. bytte av strømleverandør i forrige uke. Jeg ønsket da skriftlig tilbud for å vurdere sammen med kona over helga. Leser meg opp på omtaler på bl.a. bytt.no og takker høflig nei pr. epost med basis i blandede omtaler på nett (bl.a. skjulte gebyrer, bruddgebyr, svak kundeservice). Jeg ber samtidig om ikke å bli oppringt, samt å bli slettet fra ringelister. Selger ringer meg likevel opp i dag og sier han ikke har sett eposten med svaret mitt (ok?), jeg forklarer da det samme pr. telefon. Selger slenger da på røret!

Basert på denne erfaringen kan jeg derfor bekrefte at SkandiaEnergi fremstår som en useriøs aktør som bør unngås. De negative omtalene her er høyst sannsynlig reelle. Styr unna!

Svar fra SkandiaEnergi
19.09.2018 11.42
Hei Vegard,

La oss ta kommentarene på Bytt.no, og andre sider først.
Vi er opptatt av at alle våre kunder skal få korrekt informasjon når vi inngår en strømavtale. Derfor mottar alle kunder et velkomstbrev med produktark og vilkår, i tillegg til digital informasjon. Der er alle produktfordeler, avtaletid og bruddgebyr beskrevet. Det er således ingen skjulte gebyr, alt dokumenteres.

Siden det er kostnader forbundet med å opprette en strømavtale, så har vi valgt å ha et bruddgebyr. Når det er sagt, så gir vi deg også en 100% fornøyd garanti, så om du ikke er fornøyd etter de 9 månedene, så får du månedspåslaget tilbake, uten ytterligere spørsmål.
Det er derfor ingen risiko for de som velger å bli kunde!

Når det gjelder din kontakt med oss, så beklager vi at den ikke var bedre. Vi arbeider hver dag for at all vår kundekontakt skal fremstå, så profesjonell som mulig.

Vi er sikre på at du er godt ivaretatt av din nåværende strømleverandør, men skulle du i fremtiden ønske å få billig og grønn strøm, så håper vi du tar kontakt.

Hilsen Lars
SkandiaEnergi
Jens T. Ø
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Utelater bevist å informere om bruddgebyr"
2 syns denne omtalen er nyttig

Selgeren ga et godt inntrykk av SkandiaEnergi som en leverandør uten skjulte kostnader. Da avtalevilkårene ble lest opp for meg ble ikke et bruddgebyr på 490 kr nevnt. De har senere bekreftet at de alltid utelater dette. De nevner kun en avtaletid på 9 måneder. Det kan godt være at praksisen er lovlig, men den fremstår for meg som uredelig og sleip. Slikt gjør at jeg mister tilliten til leverandøren og bevist unngår Skandia fremover.

Svar fra SkandiaEnergi
19.09.2018 10.34
Hei Jens T. Ø.

Takk for din omtale her på bytt.no

Her er det en misforståelse, og en noen som snakker mot bedre viten. Vi gjør vårt beste for at våre kunder skal få korrekt informasjon når vi inngår en strømavtale. Derfor mottar alle kunder et velkomstbrev med produktark og vilkår, i tillegg til digital informasjon. Der er alle produktfordeler, avtaletid og bruddgebyr beskrevet.

Siden det er kostnader forbundet med å opprette en strømavtale, så har vi valgt å ha et bruddgebyr. Når det er sagt, så gir vi deg også en 100% fornøyd garanti, så om du ikke er fornøyd etter de 9 månedene, så får du månedspåslaget tilbake, uten ytterligere spørsmål.

Det er derfor ingen risiko for de som velger å bli kunde!

Hilsen
Espen
SkandiaEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Kjipt at så mange sinte folk skal ødelegge et ærlig firma"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er utrolig fornøyd med kundeservice til skandia. Når jeg ringte inn som en "vansklig kunde" med noen spørsmål så fikk jeg beskjed om at de skulle finne ut av alt jeg lurte på. mot slutten av dagen ringte samme person meg opp igjen for å forklare alt jeg lurte på. Det er trist at det finnes selgere der ute som bryr seg mer om seg selv en firma de reklamerer og prater for, dermed så blir det slike teite bagateller. Skandia har ALLE priser og abonnoment på sin hjemmeside der alle eventuelle påslag og tillegsavtaler finnes. Skandia prøver ikke å lure folk, alle omtalene jeg har lest her som er negative har faktisk blitt løst! uten noe surr. så for å være ærlig så må det visst være veldig gøy for noen personer og syte på internett siden de netopp har lært seg å google

Svar fra SkandiaEnergi
19.09.2018 09.30
Hei Joakim,

Tusen takk for hyggelig omtale her på bytt.no.

Hilsen
Espen
SkandiaEnergi
Cathrine L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Har byttet selskap
"Bruddgebyr"

Lite smidighet for å komme ut av bruddavtale som det ikke ble opplyst om, selvom den ikke var startet opp. Eidsiva energi betaler og ordner opp i saken...

Svar fra SkandiaEnergi
19.09.2018 09.29
Hei Cathrine L.

Det kan nok føles lite smidig å komme ut av vår avtaletid. Det er kostnader forbundet med å opprette en strømavtale, så derfor har vi valgt å ha avtaletid og bruddgebyr. Når det er sagt, så gir vi deg også en 100% fornøyd garanti, så om du ikke er fornøyd etter avtaletidens utløp, så får du månedspåslaget tilbake, uten ytterligere spørsmål. Det er derfor ingen risiko for de som velger å bli kunde!

Hilsen Lars
SkandiaEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Kjempe fornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fra første stund har jeg opplevd bra kundeservice, samtidig som de er en av markedets billigste strømleverandør. Absolutt til å anbefale.

Svar fra SkandiaEnergi
19.09.2018 09.21
Hei Yasir,

Tusen takk for hyggelig omtale her på bytt.no.

Hilsen Espen
SkandiaEnergi
Trygve N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Utrolig fornøyd, billig, enkelt og oversiktlig"
3 syns denne omtalen er nyttig

Har ingen dårlige tilbake meldinger , veldig fornøyd. Var litt skeptisk etter å ha lest omtaler. Men er veldig fornøyd! Anbefalt!

Svar fra SkandiaEnergi
19.09.2018 09.17
Hei Trygve N

Tusen takk for hyggelig omtale her på bytt.no.

Hilsen Espen
SkandiaEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lureri, dyrt, pågående selgere, hold dere vekke"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ingen informasjon fra pågående telefonselger om bindingstid. Strømprisen økte med minst 100% fra tidligere leverandør. Selgerne / kundesenter velger å forlenge avtalen min til tross for at jeg aktivt har valgt en annen leverandør

Når jeg tegnet avtale med et annet selskap ringte disse meg opp og ville ha meg som kunde fremdeles. Jeg takket nei og fikk deretter en sms der de takker meg for at jeg fortsatt vil være kunde. Dermed sitter jeg i dag med to strømavtaler.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Uærlig selger, dårlig kundeservice og ikke billigere enn hva jeg hadde før"
5 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble ringt av en selger som overtalte meg til å bytte til Skandiaenergi. Han sa jeg hadde 100% fornøydgaranti, men fortalte ikke at jeg måtte betale 490kr hvis jeg ikke var fornøyd. Jeg ringte inn dagen etter for å forsikre meg om at jeg kunne komme unna avtalen hvis jeg ikke var fornøyd, og det kunne jeg - gratis sa han. Etter en mnd fikk jeg et inkassokrav på 570kr. Da jeg ringte inn kl 9 for å høre hva dette var sa hun at det var et bruddgebyr, selv om jeg ikke skulle det. Hun lovte meg å ringe meg tilbake, noe hun aldri gjorde. Jeg ringte inn 15.30 da hun enda ikke hadde ringt tilbake og jeg ble fortalt at dette hadde tatt hele dagen å finne ut hva dette var. Inkassokravet ble da til slutt slettet etter mye om og men.

Selgeren fortalte meg også at månedsprisen er kr 9, men han fortalte aldri at det koster ekstra for topp-3 garanti og at det koster ekstra for noe som heter "pristak".

Oppsummert:
- uærlig selger
- dårlig kundeservice og lang ventetid på svar
- ekstra gebyr for topp-3 garanti og pristak
- cowboy-virksomhet

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Uærlig selgere, skjulte kostnader, ikke billigst"
5 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt av en selger fra dem som var uærlig og uhøflig. Jeg ble sagt at i TOPP-3 garanti betaler man innkjøpspris og ekstra 9,-. I virkeligheten finnes det ekstra påslag som inkluderes i elsertifikat. De kommer å si at alle må betale elsertifikat, som er sant. Det som ikke nevnes er ekstra påslaget. Totalt blir det dyrere enn andre leverandører. Ikke la deg å bli overbevist av en selger fra dem.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fornøyd med pris og service."
4 syns denne omtalen er nyttig

Je byttet til Skandiaenergi fra Trønderenergi-strøm i februar og har vært ganske overasket i forskjellen på prisen.

Hadde også spørsmål om noen ekstra avtaler jeg hadde ordnet med skandiaenergi og fikk lett kontakt med hyggelig kundeservice som gidde meg all informasjonen jeg trengte på forståelig måte.

Svar fra SkandiaEnergi
19.09.2018 08.54
Hei Ronny,

Tusen takk for hyggelig omtale her på bytt.no.

Hilsen Espen
SkandiaEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Rett og slett scam"
4 syns denne omtalen er nyttig

Her bør myndighetene innblandes. Jeg klarte å la meg overtale til å bytte fra Glitre til Skandia Energi etter å ha snakket med en telefonselger. Etter mye mas på telefon fra Glitre om å bytte tilbake, og påstander om at Skandia var mye dyrere, bestemte jeg meg for å bytte tilbake til Glitre og legge det hele bak meg. Jeg byttet tilbake, og fikk plutselig en regning på 900kr+ av Skandia, i tillegg til en regning for samme måned av Glitre.

Jeg ringte Glitre for å finne ut av dette, og fikk beskjed av dem at jeg kun hadde vært kunde hos Skandia i 12 dager. Jeg fikk altså et relativt heftig straffegebyr på over 900kr fra Skandia, enda jeg meldte inn kansellering av abbonnementet allerede dagen etter. Sendte en lang mail til Skandia for å få oppklaring på gebyret, og har enda ikke fått svar en måned senere. Det kan da ikke være lovlig å gi ut slike arbitrære straffegebyr!? Håper noen saksøker dem for rubbel og bit.

Svar fra SkandiaEnergi
03.07.2018 20.47
Hei Thomas,

Her må det være noen misforståelser. Vi har IKKE bruddgebyr i den størrelsen du nevner. Som de fleste strømleverandører har vi et bruddgebyr fordi det påløper kostnader i forbindelse med oppstart og etablering av en ny kunde.

Hvorfor strømregningen ellers har beløpet du nevner er vanskelig å svare på. Rent generelt vil imidlertid strømregningen være et resultat av strømforbruket og strømprisen. I tillegg kan du ha fått gjennomfakturert nettleie. Det vil også synes på totalbeløpet.

Det beste hadde vært om du kontaktet vårt kundesenter, så kan vi gå gjennom fakturaen, og se om det er noen feil knyttet til den.

Til slutt, det stemmer vel ikke helt at Glitre er mye billigere enn oss. Alle deres avtaler har høyere månedspåslag enn vårt på kun kr 9,- pr mnd. Hos oss får du i tillegg Grønn og 100% fornybar energi sikret av opprinnelsesgarantier inkludert i prisen.

Hilsen Espen
SkandiaEnergi
Wenche L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Useriøs strømleverandør!"
3 syns denne omtalen er nyttig

Aldri har jeg opplevd en mer rotete og useriøs aktør innen strømleveranse enn Skandia Energi. Fikk problemer med min måler, og måtte bytte like etter nyttår i år. Netteier regner ut at jeg har betalt for ca.13.000kwh for mye siden mai (altså iløpet av syv mnd). Både netteier og undertegnede gir beskjed til Skandia, og selvfølgelig forventer jeg å få tilbakebetalt "en god slump". Men akk sann, ikke hos Skandia Energi nei. Netteier ordner opp prompte, men etter x-antall tlf, mail til kundesenteret og mail til adm.dir, så klarer altså ikke Skandia å forstå at regnestykket skal være minus og ikke pluss. Gang på gang utover våren får jeg tilsendt regning på 2.200kr. Jeg ringer og mailer, men regningen kommer igjen og igjen. Da jeg til slutt bytter strømleverandør, får jeg en sluttfaktura på nesten 4.500kr (gjeldende fra 1.januar til 8.mai 2018). Fratrekket for 13.000kwh....?! Itillegg fikk jeg en sms 20.des 2017, hvor Skandia tilbyr "Fastpris". Fastpris for januar, februar og mars på 44.79øre/kwh. Regningen derimot viser:Januar 44,73, Februar 51,30, Mars 56,63. Også dette blir påpekt i mine x-antall henvendelser, men heller ikke dette klarer Skandia å forstå og regne ut, altså at jeg også her skal ha penger tilgode. Når jeg ringer kundeservice, så sier de at de skal sjekke ut og ringe meg tilbake. Ringer de tilbake...NEI. Svarer de på mailene.....NEI. Resultatet på min tid i Skandia Energi er en ekstrakostnad på flere tusen kroner. Så min oppfordring er, IKKE velg Skandia Energi! Det er mange energileverandører ute i markedet å velge mellom, velg ikke problemer og ekstrakostnader ved å benytte Skandia Energi!

Svar fra SkandiaEnergi
03.07.2018 18.34
Hei Wenche,

Vi registrerer at denne saken har flere sider, og det er viktig for oss at du som kunde skal bli fakturert riktig i forhold til nettleie og strøm.

Uten å ville imøtegå alle utsagnene dine her, så har vi hatt kontakt både via mail og telefon. Vi avventer nå en endelig bekreftelse fra Netteier i forhold til riktig forbruk, og når den foreligger vil vi kunne avslutte saken på riktig måte.

Hilsen Lars
SkandiaEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bruddgebyr kr. 490,- !!!!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Min subjektivt oppsummering:
1) Når de ringer, de vil ikke snakke om pris på bruddgebyr
2) Jeg fikk ingen papir-avtale hverken inngang til «min» side første måned av
kontrakten
3) Langt telefon kø
4) 490 kr bruddgebyr – ganske høy pris etter min mening
5) Betalte 174 kr for strøm fra dem for 10 dager
6) Aldri mer

De ringte med med tilbud å bytte. Vanligvis hører jeg hva den andre sida sier og bestemme meg. De sa at de er billigste på markedet, alltid! De også sa at jeg vil spare minst 200,- per år. Men, at jeg må være en kunde for 9 måneder minst. Ok … Høres bra ut … De også snakket om 90 kr. Jeg har forstått at det er bruddgebyr. Så sa jeg at det er ganske dyrt, mens selger sa det er nesten ingen penger, det er bare 1 snus boks! Som småbarns mamma sa jeg, ja vel, kr 90 det er egentlig 3 pakker av bleier. På denne tidspunkt skulle jeg har lært at skandiaenergi har en forskjellig syn på penger … 90 kr er ingenting, vet du ...

Likevel, har inngått jeg til kontrakten. Det var slutten av mars 2018, rett før påske. I løpet av april (første 15 dager) fikk jeg ingen kontrakt på papir (brev), ingen inngang til nettside til å sjekke hva vi har avtalt på telefonen. Jeg ringte dem, ventet ganske lenge («vi har stor pågang …») til å høre at avtalen kommer etter 1. måned. Da blir jeg sint. Hva slags kunde-selger relasjon er dette???! Så sa jeg opp avtalen, når ringte meg den tidligere strømleverandør, som sa at skandiaenergi er jo billigste leverandør i løpet av sommer, men når vinteren kommer, pris går sky-høy! Det kunne være i slutten av april.

Første uka i juni! kom faktura fra skandiaenergi med rimelig pris på strøm, men med bruddgebyr på 490 kr, som i begynnelse av avtale var ikke sagt. Da ringte jeg dem igjen, ventet lenge «vi har stor pågang» … Rådgiver var snill og flink, lovet å undersøke saken. Så ringte hun tilbake etter et par timer og sa ja, dere snakket om kr 90 som gebyr. Men, det var ikke bruddgebyr, det var gebyr til å inngå til avtalen …

Hva skal bli bedre?
1) kommunikasjon med kunder på telefonen, på papir, på nettet....
2) ingen grunn å ha så stor gebyr

Svar fra SkandiaEnergi
03.07.2018 18.18
Hei Eva,

Vi legger oss flate. Her er det mye som har gått galt, og det skal det ikke gjøre. Vi tar innspillene dine på største alvor, og har allerede satt i gang tiltak for at dette ikke skal skje igjen.

En liten kommentar til slutt – din tidligere strømleverandør snakker ikke helt sant. Våre strømpriser følger spot-prisen på Nordpool. Det betyr at du får samme strømpris, som vi kjøper den inn for. Da er prisene lave på sommeren og høyere på vinteren, men det skyldes ikke våre påslag, for det er konstant kun kr 9,- pr måned hele året gjennom.

I tillegg får du Grønn og 100% fornybar strøm sikret med opprinnelsesgarantier inkludert i prisen. Det tar de fleste strømleverandører ekstra betalt for.

Hilsen Lars
SkandiaEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Telefon terror"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har i løpet av de siste 2 mnd blitt ringt over 30 ganger fra dette selskapet, har i dag blitt ringt to ganger, etter å ha ringt kundeservice i dag tidlig ble jeg lovet å bli fjernet fra listene, senere i dag ringer dere igjen. Ved dem første 5 hendvendelsene fra dem spurte jeg om jeg kunne få sendt tilbudet skriftlig, da dette kunne høres interessant ut, 5 av 5 selgere lovet at dem skulle sende dette og jeg oppgir dem min mail. Ingen har sendt så mye som et tilbud. Hvis ikke dere kan sende noe skriftlig ikke si at dere skal gjøre det, blir så inderlig useriøst. Vil bare oppfordre dere til å slutte med å ringe de samme nr gang på gang dere må vel da han noen kroner til å handle nye ringelister. Begynner å føle at jeg blir terrorisert av dette selskapet. Mulig dere har noe CRM system hvor jeg er satt på tilbakeringing hver andre dag. Trenger ikke ringe meg noe mer takk. Kommer aldri til å gjøre handel med et firma som holder på slik.

Svar fra SkandiaEnergi
03.07.2018 17.46
Hei Lars,

Vi beklager at du ble oppring rett etter at du kontaktet vårt kundesenter. Det tar dessverre litt tid å fjerne nummerte fra ringesystemet, og her har det åpenbart ikke gått fort nok.

Hvorfor du ikke har fått tilbudet på mail er det vanskelig å svare på. Jeg kan love deg at det er interessant, og om du kontakter oss igjen skal du få tilbud på Billig og Grønn strøm på mail omgående.

Hilsen Lars
SkandiaEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Vurderer å bytte selskap
"Bare tull!"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt av selger som ikke opplyste om bindingstid på avtalen. På dette tidspunktet var vi kunder i Norges Energi, og ville ikke bytte. Da fortelle selger at Skandia Energi eide Norges Energi, og de skulle være billigere enn sine underleverandører. I ettertid viser dette seg å være rent tøv, da Skandia Energi er et eget selskap, og har ingenting med Norges energi å gjøre! Ba om å få tilsendt vilkår og pris per mail, noe vi ikke kunne få fordi da kunne vi bare gå til konkurrentene deres og få samme tilbud. Så fikk ingen vilkår skriftlig, og selger opplyste aldri om bindingstid. Spar deg selv for mye bry, og bare styr unna disse!

Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR