Meny

SkandiaEnergi omtaler og erfaringer

2,2/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Middels
94
av 101 innen
strømselskap
38%
anbefaler
SkandiaEnergi
Filtrer omtaler
49
4
6
7
72
Sorter omtaler etter
Viser av 138 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med SkandiaEnergi?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Anbefales ikke"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ingen er bra med dette! Vi hadde strøm fra Skandia før også flyttet vi og meldte ifra om dette. Men problemet er at vi får fortsatt regninger selv etter flytting og umulig å kvitte det! Skandia vil bare få penger fra oss. Det er et useriøst og dårlig firma Kommer til å bli meldt ifra til El-klagenemnda. STYR UNNA med Skandia.

Håvard L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Bruddgebyr kr. 490,-"
2 syns denne omtalen er nyttig

Da jeg byttet til Norges Energi sendte Skandia et sluttgebyr på 490 kr. Jeg kan ikke huske at dette ble informert om på telefon da jeg inngikk avtalen. Det var første og siste gang jeg benyttet Skandia som strømleverandør.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dyrt og holder ikke avtaler"
2 syns denne omtalen er nyttig

Aldri hatt så uoversiktlige strømregninger som etter at vi byttet til SkandiaEnergi. De sender faktura med ulike betalingsfrister hver mnd, til tross for at vi ble lovet faktura en gang i måneden. Noen måneder kommer det to fakturaer, en tidlig og en sent. Dette er for rotete. I tillegg til at vi aldri har hatt så dyre strømregninger. Dette kommer nok litt av høye strømpriser, men venner og familie har ikke hatt like stor økning, så dette kommer av at vi byttet til de. Aldri mer!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"De ringte meg, siden jeg byttet til et annet selskap"
4 syns denne omtalen er nyttig

De ringte meg, siden jeg byttet til et annet selskap. De påsto at jeg hadde bindingstid, noe jeg ikke har. Jeg satte bare ny leverandør på saken og jeg blir overført uten problemer. altså ingen bindingstid. HOLD DERE UNNA SkandiaEnergi. Masse skjulte gebyrer og langt dyrere en jeg noen gang har betalt til andre leverandører.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Svindel. Skjulte gebyrer. Lyver om avtalen på telefon."
5 syns denne omtalen er nyttig

Telefonselgeren påstod at de hadde spotpris, og i tillegg 9 kroner fastbeløp i måneden. På faktura kommer mange ekstra utgifter; betalingsfritak 53 kr (hva må enn det er), «spotpris» langt over det konkurrentene oppgir, og i tillegg FORSKUDD for neste måneds strøm som er 3 GANGER HØYERE enn forbruket mitt. Jeg har aldri betalt i nærheten av så mye for strøm. Jeg ønsket selvfølgelig å bytte etter første faktura, men fikk beskjed om at jeg har 1 års bindingstid, selv om jeg på telefonen hadde FORSIKRET meg om det IKKE var bindingstid på avtalen. De lyver så det renner, og håver inn penger på skjulte gebyrer på en faktura som er nesten umulig å forstå. Dette er ren svindel og lureri. Burde vært anmeldt. Styr unna!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Svindyrt, styr unna denne!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Du får først en god avtale. En stund etterpå betaler du for noe som heter "Pristak", som Skandiaenergi sier skal "beskytter deg mot høye vinterpriser og strømkriser!". Skandiaenergi -kundeservice, dem sa at jeg skulle få tilbakebetalt dette "pristak" beløpet og jeg skulle få betalingsfritak på fakturaen, og de gjorde dem riktig nok. Etter denne samtalen endte jeg med å måtte betale for både "betalingsfritak" og "Pristak". Jeg ønsker ikke å bli "beskyttet" av Skandiaenergi igjen.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Forferdelig dårlig"

Forferdelig dårlig. Og dyrt også, blir lurt at de skal være best på pris liksom. Nei bytt til noe bedre enn dette selskapet.

Svar fra SkandiaEnergi
09.08.2019 11.41
Hei Jan. Takk for din tilbakemelding. Det er leit at du opplever at vi ikke har levd opp til dine forventinger. Vi er likevel stolte over at vi har mange fornøyde kunder som opplever at vi lever opp til vårt slagord om Billig strøm, Grønn strøm - garantert! Alle våre kunder har strøm til innkjøpspris, som er den billigste avtaleformen i markedet siste 10 år og er anbefalt av forbrukereksperter. Vi står på hver dag for å gi gode kundeopplevelser, men vi kan selvsagt alltid bli bedre. Ta gjerne kontakt med oss dersom vi kan få anledning til å rette opp inntrykket ditt av oss. Hilsen Marit i SkandiaEnergi
Bjørn W
Kundetilfredshet
Kundeservice
Vurderer å bytte selskap
"Holder ikke hva dere lover"
1 syns denne omtalen er nyttig

Sier jeg har en avtale som er fra 2018. Som er helt ukjent for meg. Sier at jeg har binding . Jeg har aldri ment å ha noen binding. Jeg har forlangt spotpris-,og ikke noe annen avtale.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"De lurer deg. Du får ikke pengene tilbake, kun påslaget på ca 170,- etter 9 mnd"
5 syns denne omtalen er nyttig

De er dyre. Du får ikke pengene tilbake. Greit at strømmen var dyr i vinter men dobbelt av vanlig pris?? Ikke er de veldig service mindet heller.

Svar fra SkandiaEnergi
27.06.2019 12.48
Hei Kristin. Takk for tilbakemelding. Det er riktig at strømprisen i år har vært på et rekordhøyt nivå. Det er ikke vi i SkandiaEnergi galde for, vi liker ikke høye strømpriser! Vårt mål er å redusere våre kunders strømutgifter. Avtalen du har hatt hos oss har i alle fall vært blant landets aller billigste, med et fastbeløp på bare kr. 9 i måneden. Jeg er stolt av fornøydhetsgarantien vår som du har benyttet, og fått hele månedspåslaget tilbake. Jeg er også stolt av våre flotte kolleger på kundeservice, som står på hver dag for å gi god kundeservice. Likevel kan vi alltid bli bedre, og jeg tar dine innspill om serviceinnstilling til etterretning. Det hadde vær hyggelig om du hadde hatt lyst til å prøve oss igjen ved en senere anledning, kanskje når strømprisene har stabilisert seg, så får du en mer realistisk sammenligning? :) Du er hjertelig velkommen tilbake til oss. Hilsen Marit i SkandiaEnergi.
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Telefonterror"

Til å begynne med fikk de lurt meg til å inngå en avtale med bindingstid, noe jeg irriterte meg grenseløst over. Siden strøm er strøm gadd jeg ikke kverulere da prisen var rimelig lik hos alle leverandører den gang. Et år går, og jeg sjekker priser hos andre, og ender opp med å bytte leverandør. GUD BEDRE nå skal de plage livet av meg, de ringer 3 ganger til dagen og skal ha meg tilbake, selv om jeg har sagt at de matcher ikke prisen likevel.

Svar fra SkandiaEnergi
27.06.2019 12.23
Hei Svein. Takk for tilbakemelding. Det er ikke greit at du opplever at våre kolleger ringer deg for mye for å få deg tilbake som kunde hos oss. Likevel kan jeg forsikre deg om at vi har svært konkurransedyktige betingelser, som matcher alt, utenom lokketilbud. :) Jeg håper ikke du fortsatt blir oppringt mot din vilje, men om du ønsker at vi skal hjelpe deg med å sjekke dette, kan du sende oss en mail på kundesenter@skandiaenergi.no. Du er hjertelig velkommen tilbake til oss ved en senere anledning. Hilsen Marit i SkandiaEnergi.
Kundetilfredshet
"Oppgir priser uten moms..."
3 syns denne omtalen er nyttig

Oppgir priser uten moms... Det gir topp 3 garanti. Selger oppga strømpris for Mars på 40 øre. Da blir det billig.. Sjekket prisen på LOS.no, den var 51,07 øre. Skulle ikke fått lov å ringe rundt å lure oss på den måten.

Svar fra SkandiaEnergi
27.06.2019 12.23
Hei Thomas. Takk for tilbakemelding. På skandiaenergi.no vil du finne dagens innkjøpspris på NordPool Spot, den nordiske kraftbørsen der alle norske strømleverandører kjøper inn strømmen til sine kunder. Denne prisen er den samme for alle leverandører som selger strøm til innkjøpspris. Forskjellen ligger i påslaget, der vi konkurrerer om kundene. Her kommer vi i SkandiaEnergi svært godt ut. For øvrig er det mange norske strømkunder som ikke har strøm til innkjøpspris, de har gjerne en flytende strømavtale der prisen er langt høyere. Dette er kanskje spesielt kunder som aldri har byttet strømleverandør. Ta gjerne kontakt med oss igjen dersom du ønsker at vi skal ta en ny gjennomgang og gi deg et godt tilbud. :) Hilsen Marit
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Forferdelig! "
6 syns denne omtalen er nyttig

Forferdelig! Lureri og svindel! Umulig å få seriøs kontakt. Svarer ikke på innsendte "kontaktskjema". Sender forskuddsregning for strøm du ikke har brukt. Før betalingsfristen er ute sender de nye fakturaer for de samme avtalene, men med høyere strømpris (opp fra 60,99 til 66,59 øre/kWh). Skandia Energi har greid å bryte vår avtale med et annet strømselskap! Det skulle angivelig være "ingen bindingstid" og strøm til innkjøpspris. Men alt er ren svindel!

Petter B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Plagsomt aggressivt telefonsalg"
3 syns denne omtalen er nyttig

SkandiaEnergi ringer meg på tross av at jeg gjentatte ganger har uttrykt at jeg verken er interessert i eller har behov for tjenestene deres. De ringer til alle døgnets tider, og jeg har forsøkt å avvise dem på en høflig måte, nå tar jeg heller med meg telefonen på do når de ringer.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Veldig god avtale"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg vil starte med å si at jeg er en person som aldri skriver omtaler om selskap på nettet om jeg er fornøyd. Her fikk jeg sjokk da jeg fikk første faktura, jeg hadde ingen idé om at prisen kunne variere så mye fra leverandør til leverandør. Søkte på nettet for å finne ut av om jeg hadde gått for et lokke tilbud, det hadde jeg ikke. Følte jeg måtte kommentere når jeg ser så mye negativitet som blir lagt ut her. Det jeg vil si er at jeg er superfornøyd og at det er sjeldent de som er fornøyde legger igjen en kommentar her. Dette er et supert selskap. Super kundeservice og i mitt tilfelle en vanvittig prisendring.

Svar fra SkandiaEnergi
27.06.2019 12.22
Hei Birger. Tusen takk for hyggelig tilbakemelding. Har du forslag til forbedringer eller andre forslag, så hører vi gjerne fra deg om det også! :-) Du når oss på kundesenter@skandiaenergi.no Hilsen Marit i SkandiaEnergi.
Fred O. G
Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Dobbelt så mye strøm"
3 syns denne omtalen er nyttig

Jeg bruker mer strøm hos dere som jeg ikke har brukt hos Fortum, 2232.49 i måneden. Der har jeg ligget på 1456,37 kroner det er skikkelig lureri jeg vil si opp avtalen med dere. Jeg er veldig skuffet over hva dere sa til meg.

Svar fra SkandiaEnergi
27.06.2019 12.22
Hei Fred. Takk for tilbakemelding. Det er leit å lese at du er skuffet over din opplevelse hos oss. Vårt mål er å redusere strømkostnadene til våre kunder, og vi er glade for at stadig flere velger å bestille strøm hos oss. Det siste året har vi dessverre opplevd rekordhøye strømpriser i markedet. Dette gjelder alle norske strømleverandører, da alle kjøper strømmen på den samme kraftbørsen. Strømleverandørene i Norge konkurrerer på påslag, og her kommer heldigvis vi i SkandiaEnergi godt ut. :) For å få en riktig sammenligning er det nok også lurt å se på forbruk, om dette har økt eller sunket. Ta gjerne kontakt med oss dersom du ønsker at vi skal se på dette for deg. Vi tar gjerne en gjennomgang sammen med deg, for å sikre deg best mulig betingelser. :-) Hilsen Marit i SkandiaEnergi.
Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Lureri. Fikk vite av selger at de har avtale med Hafslund"
4 syns denne omtalen er nyttig

Fikk vite av selger at de har avtale med Hafslund og ved å bytte til dem skal man ikke merke noe forskjell fra tidligere bruk osv. Bare tull! Fikk ikke bruke Hafslund appen osv. Det er stor forskjell i kundeløsningene... Ikke tro på selgere, de vil få dere med for å skaffe seg selv provisjon...

Kundetilfredshet
Har byttet selskap
"Cheating Company!"
4 syns denne omtalen er nyttig

SkandiaEnergi is a really terrible cheating company. When salesman call you, they never mention the binding fee. But when you want to leave, they will charge you 450 kr. The most important thing is that their electricity price is much higher than others. After I choose it, my monthly fee is almost twice than usual. Finally decided to leave!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Very high priced and useless company"
4 syns denne omtalen er nyttig

Very high priced and useless company, very bad costomer service. All ACN promoters are lying just to make there points. Do not change ur company. Had a very bad experience. And always check the rates and binding time before u change, they charge 500kr if u change company in 9 months.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lureri og useriøst"
3 syns denne omtalen er nyttig

2 uker før flytting prøvde jeg gjentatte ganger å komme i kontakt med Skandia Energi for å melde flytting - uten hell.. Da jeg omsider fikk kontakt sa de at de ikke kunne registeret flyttingen før om en og en halv uke?! Noe som vil si at jeg måtte betale strøm for min gamle bolig selv om jeg ikke bodde det. Lite hyggelig kundekonsulenter og et kundesenter med alt for korte åpningstider.

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Alt for høy faktura hele tida"
3 syns denne omtalen er nyttig

De sier vi er billig, men de er ikke det. Jeg pleide å ha faktura på 1500, men når jeg byttet til Skandia Energy får jeg cirka 3000kr faktura og vi er bare to personer som bor i leiligheten. Bare lurereri

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Luringer"
2 syns denne omtalen er nyttig

De holder ikke på det de sier og de prøver å lure folk på det styggeste måte som fines. Norges verste selskap.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Krever forskuddsbetaling??"
5 syns denne omtalen er nyttig

Da jeg aksepterte avtalen med SkandiaEnergi så hadde selger bekreftet på telefonen at det betales etterskuddsvis. Hvordan kan de da sende en faktura datert 11.februar som oppgir et forbruk for perioden 1.feb-1.mars??? Og til og med en pris på rundt 80 øre/kWh!!? Er sjokkert. Har allerede skiftet bort fra SkandiaEnergi effektivt fra 20.feb, så forventer et oppgjør med tilbakebetaling beregnet iht faktisk forbruk pr 19.feb.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Bondefangeri"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg gikk inn i avtalen med Skandia Energi, med den forutsetning at de skulle klare å være blant Topp 3 i rimelig pris. Så har de ikke innfridd. Eksempel. Bytte fra Haugaland Kraft. De har en pris på 70,36 pr Kwh. Skandia leverer en faktura på 71,06 og for siste måned krever de 74,49. Samtidig ser jeg på pris oversikt strømpriser at de lokker 60,15 øre pr kwh. Jeg mener at de ikke har innfridd det de lover og vil snarest heve kontrakten. Dette er rene bondefangeriet fra ende til annen.

Marianne
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Telefonselgeren ødelegger for SkandiaEnergi"
5 syns denne omtalen er nyttig

Dette er nok typisk for de fleste strømselskap, men de ringer altså til de får tak i deg. Prater i vei og presenterer haugevis med tall og estimater og avtaler. Spør om nåværende strømselskap, og selvfølgelig kan de tilby en myyye bedre avtale enn den du har nå. Fordi strømselskapet du har nå lurer deg jo bare, uten at du vet om det selv. Etter 15 minutter sier jeg at de kan sende meg et skriftlig tilbud så jeg kan vurdere det, men det var visst ikke mulig. Denne spesielle avtalen tilbys kun av telefonselger, over telefon. Det er et "take it or leave it" tilbud. Svarer at jeg aldri tar imot et tilbud over telefon, men selgeren fortsetter og presse videre. Han blir frekkere, og da jeg igjen sier at jeg må ha tilbudet skriftlig klager han over at han har brukt "gode 30 minutter" på å presentere tall og kilowattpriser for meg, (samtalen varte faktisk i 23 minutter) så hvorfor trenger jeg dette skriftlig? Det er fristende å svare tilbake at selgeren faktisk opptar min tid også, men på dette tidspunktet var jeg den høflige. Det ender med at han sier rett ut at han ikke gidder å bruke mer tid på meg og legger på. Så kjære SkandiaEnergi- dette er IKKE måten å skaffe kunder på. Ingen lar seg presse over telefon til å binde seg opp til et tilbud uten å ha alt skriftlig først til å gå over og sammenligne. Det er useriøst og dårlig gjort mot potensielle kunder. Enn så lenge beholder jeg strømselskapet mitt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ble lyrt"
3 syns denne omtalen er nyttig

Fikk to ganger større regninger en jeg fikk før hos Hafslund. Etter jeg gikk over til Hafslund de fortsetter å sende meg regninger. Anbefaler ikke SkandiaEnergi i de hele tatt!!!!!!

SkandiaEnergi strømpriser
Alle strømpriser
Bytt til SkandiaEnergi
SJEKK OM SKANDIAENERGI KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
SkandiaEnergi leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
ONLINE INNKJØPSPRIS
Innkjøpspris - SkandiaEnergi
138 omtaler
Periodisert betaling
Ingen bindingstid
Fornybar energi
Krever eFaktura
862 kr
51,70 øre/kWt
Detaljer
Les mer
UNG SPOT
Innkjøpspris - SkandiaEnergi
138 omtaler
Periodisert betaling
Ingen bindingstid
Fornybar energi
Krever eFaktura
950 kr
57,00 øre/kWt
Detaljer
Les mer
INNKJØPSPRIS
Innkjøpspris - SkandiaEnergi
138 omtaler
Periodisert betaling
Ingen bindingstid
Fornybar energi
Ingen betalingskrav
960 kr
57,60 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Fornybar +
Innkjøpspris - SkandiaEnergi
138 omtaler
Periodisert betaling
Ingen bindingstid
Fornybar energi
Ingen betalingskrav
970 kr
58,20 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR