Meny

SkandiaEnergi omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til SkandiaEnergi
3,2/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
24
av 107 innen
strømselskap
46%
anbefaler
SkandiaEnergi
Filtrer omtaler
95
12
8
12
109
Sorter omtaler etter
Viser av 236 omtaler med
Nyeste først
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med SkandiaEnergi?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Gode erfaringer!"

Enkelt forhold, oversiktelig og gode vilkår. God kundeservice. Anbefales

Kurt L. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Bra fornøyd med dem."

Bra avtale jeg har fått og er fornøyd kunde der. God kundeservice. Det som kan bli bedre er å informere om de ulike avtalene de tilbyr. Hvem de vil anbefale til meg etc. Varsle ifra når det begynner å nærme seg slutt på bindingstiden.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Skandiaenergi"

Hyggelige kundebehandlere Oversiktlig på mine sider

Torill S. U
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Mø sjekke spott priser til stadighet"

Har skandia energi i 3 forskjellige hus, med en avstand på 5 km er prisforskjellen 0,10 øre

Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Jan A. N
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Ryddig Strømselskap"

Jeg har i dag en meget god avtale .Betaler 19kr i fastavgift å 0 kr i påslag

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
"fin leverandør"

Hyggelig samtale, fine forklaringer og sammenligninger

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Ikke fornøyd"

Skryter av Norges beste kundeservice. Tull.... Tar flere dager før de svarer på hendvendelse . Sa IKKE noe om avtalebrudd, og hvor mye det kostet. Sa de jobbet med en app, som var klar om kort tid. IKKE SKJEDD NOE DER. Ringte og spurte, men de visste ikke om at de skulle komme med app. Den ene hånda vet ikke hva den andre gjør. STYR UNNA

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fornøyd"
3 syns denne omtalen er nyttig

Hyggelig personale og gode priser. Gode selgere som er flinke til å forklare,på en enkel måte hvorfor jeg burde bytte levrandør. Høflighet og god kommunikasjon.

Bjørg A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Bra strømleverandør"
3 syns denne omtalen er nyttig

Veldig fornøyd med servicen og avtalen jeg fikk diskutert meg frem til . Formen er denne billigst no som strømmen er så dyr

Kristian
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Svindlet av enda et strømselskap!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha blitt elendig behandlet av min lokale strømleverandør i over 25 år forsøker jeg å bytte til en mer seriøs aktør. Bytter min primærbolig til Tibber (som jeg er fornøyd med) og min fritidsbolig til SkandiaEnergi. Jeg har andre ting å bruke ressurser på enn å jakte strømpriser, så jeg ønsker å være kunde hos et strømselskap som skaffer meg gode betingelser uten at jeg må henge over ryggen deres til enhver tid. Jeg ser på mine leverandører som mine samarbeidspartnere, og ikke noen jeg skal behøve å være i krig med. Etter å ha vært kunde hos SkandiaEnergi i et år oppdager jeg tilfeldigvis at jeg betaler 650 kroner i året for at SkandiaEnergi _kanskje_ skal sende meg en epost dersom strømprisene kommer til å stige. Nå i høst har strømprisene gått i taket, men jeg har aldri fått en eneste epost for disse pengene. Dette er en tjeneste jeg ALDRI har bestilt, og jeg er helt sikker på at jeg aldri ble opplyst om dette ved inngåelse av avtalen. Jeg er rett og slett ikke så idiot at jeg ville takket ja til et slikt tilbud. Men samtidig må jeg motvillig innrømme at jeg er akkurat idiot nok til å ikke gå inn og sjekke eFaktura fra et strømselskap med lupe... For å sette dette beløpet i perspektiv vil jeg opplyse om at dette gjelder en fritidsbolig med et årlig forbruk på ca. 500 kW. Hvert år betaler jeg altså rundt kr. 350,- for strøm, i tillegg til kr. 650,- for at de _kanskje_ skal sende meg en epost med tilbudt om fastpris på strøm. Denne tjenesten glemte strømprisanalytikerne deres å utføre når høye strømpriser ble varslet om i alle landets medier... SkandiaEnergi: Forklar meg gjerne på hvilken måte dette kan tolkes som annet enn ren svindel. Kanskje er det noe jeg har misforstått eller tatt helt feil av?

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Styr unna!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Fikk kjempetilbud av selger, som det senere viste seg ikke var sant. Han sa at det ikke var binding, men det var det. Måtte gå flere runder med dem for å få fjerna bindingstid. Fikk løfte om pristak på spotprisavtalen, noe det senere viste seg at han ikke hadde lov til å tilby. Da jeg tilslutt konfronterte dem med det, var det ingen vilje til å stå inne for tilbudene, og fikk beskjed om at jeg stod fritt til å finne ny leverandør. Anbefaler at dere kurser selgerene til å opptre ærlig og redelig, istedet for å lyge for å dra i land en avtale.

Solveig R
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Dei har vert 10 på topp for oss!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Det er det første Strømlevrandør,som har hold det dei lova.Men no føler jeg meg litt utrygg.Vi har ikkje planer om å flytte til andre,så håper regjeringa tar til vettet å verner om vanlige folk også!Høyre har jo tatt moms på momsen,å får det meste gratis å fordeler til seg sjølv! Så nå håper jeg den nye regjeringa,tar vare på vanlige forbrukere også?🍃❤️❤️

Kundetilfredshet
Kundeservice
"frekk selger"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt av selger. Sier jeg ikke er interesser fordi jeg er fornøyd med dagens leverandør, og han legger på før jeg er ferdig med setningen! Kommer ikke til å bytte til dette selskapet om det skulle bli aktuelt å bytte en dag.

Annegrethe T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Veldig god service og informasjon"
3 syns denne omtalen er nyttig

Veldig hyggelig kundebehandler hos dere. Informerte til neg som kunde på en god og ærlig måte. Noe som gjorde at jeg følte at jeg ble ivaretatt som kunde og følte at dere virkelig ønsket meg som kunde. Kommer til å anbefale dere til andre.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Måtte binde meg i 8 mnd. Med er bruddgebyr på nesten kr 500"
1 syns denne omtalen er nyttig

Føler at strømregningen økte fra første avtalemåned og jeg synes at jeg fanget med en bindingstid på 8 månedee

Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"leverer kun regning for strøm, ikke nettleie. Idiotisk!!"
2 syns denne omtalen er nyttig

Bare Strømregning og ikke nettleie i samme regning og det var overhodet ikke nevnt under kundeintervju, så nå er man bundet til avtalen i 9 måneder. Helt på trynet!!

Kundetilfredshet
Vurderer å bytte selskap
"Grønn energi"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hvorfor må jeg betale ekstra for grønn energi, når vi nå importerer kullkraft energi til en høy pris, dere kan ikke styre hvilken energi som går i de kablene, så lenge det er Acer som styrer dette. Jeg.vil ikke betale et øre mer enn 59 øre pr kw time.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Binding av trømpris"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble oppringt av en selger som klarte å selge inn strømavtale til meg. Det som gjorde at jeg gikk inn på avtalen var at jeg når som helst kunne låse strømpris til maks 49 øre kW/t men det var et påslag på 1kr og noe pr dag. Jeg fikk denne spesialavtale. Pga jeg hadde vært med på en konkurranse. Da jeg så at strømmen var på vei oppover ringte jeg inn til kundeservice og ville låse strømprisen. Men det var ikke så lett, de hadde sine egene folk som bestemte når det var mest hensiktsmessig å gjøre det for oss kunder. Da jeg fortalte han at det var grunnen til at jeg byttet over til dem svarte han at han kunne fristille meg fra avtalen noe jeg ikke var interessert i. Jeg lurer bare på hvor useriøst et strømselskapet kan være. Håper på et ordentlig svar på hvorfor det er forskjell på det man blir lovet og det man får

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Svært fornøy"
3 syns denne omtalen er nyttig

svært hyggelig kundeservice, har levert hva dei lovet

Kundetilfredshet
Kundeservice
"Erfaringen min er god info, seriøse og vennlige på telefon."
4 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble oppringt og ble helt solgt av det selgeren fortalte, og forhastet meg inn i en avtale uten å sjekke noe som helst. Når jeg etter å ha summet meg sjekket nettet etter omtaler ble jeg helt skremt av alle de negative opplevelsene folk har hatt og angret meg sterkt. Jeg gruet meg for å ringe og benytte meg av angreretten, men vedkommende jeg møtte på kundeservice var veldig forståelsesfull og hjalp meg med å avbestille avtalen med en gang og med et smil om munnen. Så fra meg er det ingenting jeg kan utsette på dette firmaet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Kan ikke stole på selskapet. Arrogante og uetterrettelig."

Etter oppringning tilkundeservice i begynnelsen av sept.2021 der jeg viste til at andre selskaper var betydelig rimeligere enn Skandia ble jeg møtt med arroganse som endte opp i at den prisen jeg betalte var helt grei. Jeg antydet da at jeg vile skifte selskap. Svaret var toppen av arroganse Ikke noe å hente - take it or leave it. Jeg orienterte meg derfor i markedet og kontaktet annen leverandør. som kom med et langt bedre tilbud. Ble oppringt av en fra Skandia den 07.09.21 som til å begynne med var hyggelig men da jeg fortalte om opplevelsen fra tidligere fikk han en annen tone. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte betale kr. 490 i avbestillingsgebyr pga av bindingstid. Dette til tross for at det ikke var opplyst noe om bindingstid da jeg inngikk avtale. Det står heller ikke noe om bindingstid på firmaets hjemmeside.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dårligste jeg har vært borti."

Prøvd to ganger, begge ganger har erfaringen vært helt forferdelig! Anbefales ikke å bytte dit.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Har byttet selskap
"Very rude customer service, lying about what we earlier agreed upon"
1 syns denne omtalen er nyttig

In February I was called by them and got an offer with a binding period 9 months. Unfortunately I agreed without giving it much thought (my fault). Then I got an offer from my current electricity provider for cheaper price and covering the cancellation fee. So the contract got transferred back. Only my stupidity until now. However, after half a year Skandiaenergi all of sudden sent me a welcome message and when I contacted customer service to ask what's going on, they told me that they called me in August (lie) and I agreed to become their customer. When I called on their lie and asked for proof, they said that actually I agreed in February to postpone my contract by 6 months (lie, after cancelling the contract I only told them they can contact me later if they want to but definitely not that they should sign me up again) and when I asked for any proof, the guy just tried to hurry up and end the conversation several times without explaining anything. I insisted to know how and when did I agreed to postponing the delivery and the guy just became rude and then hang up. Maybe they are fine if you are their customer, I don't know, but the customer service rudeness and arrogance is very off-putting, so I'm not coming back.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Raskt og greit"
3 syns denne omtalen er nyttig

Rask og grei...billig og uten bindingstid Uforpliktende abbonemt

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"billig"
3 syns denne omtalen er nyttig

billig strøm konstant og hele tiden, forbløffende billige strømregninger som hjelper meg i hverdagen

SkandiaEnergi strømpriser
Alle strømpriser
Bytt til SkandiaEnergi
SJEKK OM SKANDIAENERGI KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
SkandiaEnergi leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
16 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Solstrøm
Andre prismodeller - SkandiaEnergi
236 omtaler
Andre prismodeller
Etterskuddsvis fakturering
12 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
114 kr /mnd
8,58 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
ONLINE INNKJØPSPRIS
Timespot - SkandiaEnergi
236 omtaler
Kortvarig spotavtale (6 mnd)
Etterskuddsvis fakturering
Ingen bindingstid
Krever eFaktura
1 523 kr /mnd
114,25 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Hyttestrøm
Timespot - SkandiaEnergi
236 omtaler
Kortvarig spotavtale (6 mnd)
Etterskuddsvis fakturering
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
1 574 kr /mnd
118,05 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
UNG STRØM
Timespot - SkandiaEnergi
236 omtaler
Obs! Ingen varighet
Etterskuddsvis fakturering
Ingen bindingstid
Krever eFaktura
1 593 kr /mnd
119,48 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
INNKJØPSPRIS
Timespot - SkandiaEnergi
236 omtaler
Kortvarig spotavtale (6 mnd)
Etterskuddsvis fakturering
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
1 603 kr /mnd
120,23 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR