Meny

SkandiaEnergi omtaler og erfaringer

SKRIV OMTALE
Bytt til SkandiaEnergi
2,9/5
Middels
Kundetilfredshet
Middels
Kundeservice
Middels
Brukervennlighet
Middels
86
av 106 innen
strømselskap
42%
anbefaler
SkandiaEnergi
Filtrer omtaler
72
8
6
8
96
Sorter omtaler etter
Viser av 190 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med SkandiaEnergi?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Er veldig fornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Har hatt Skandiaenergi i mange år og ikke byttet strømleverandør siden. God service. Grei nettside. Billig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Topp 3"
2 syns denne omtalen er nyttig

Skandia energi er helt utrolig! Pristaket reddet meg denne vinteren med tanke på alt snakket om høye priser, betalte jeg ganske lite. Dette er helt genialt.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Fornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde SkandiaEnergi en periode, men byttet til Tibber. Byttet tilbake til SkandiaEnergi for en måned siden og er sålangt fornøyd :)

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fine saker"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt av skandiaenergi, for første gang fikk jeg en flink selger som forklarte hva som utgjør prisforskjell på kwh. Sparte i overkant av 200kr i mnd når jeg gikk fra norgesenergi. ANBEFALES!!!

Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Har byttet selskap
"Dårlig kundeservice ,som endte bra"
1 syns denne omtalen er nyttig

En selger ringer meg med tilbud om strømavtale med SE, og sier at om jeg sier ok på melding vil han ringe meg opp igjen innen angrefristen tilfelle jeg angrer på avtalen. Dette høres greit ut, og jeg sender ok. Selgeren ringer ikke opp igjen innen angrefristen går ut, men dagen etter. Jeg har lest gjennom å ser at det er 9 mnd binding, noe jeg finner lite greit. Ringer SE og treffer IKKE på en kundebehandler som jeg "kan høre smile gjennom telefonen" som de så fint reklamerer for. Jeg blir totalt avfeid ift hva jeg har oppfattet at selger sa til meg, han henviser til at jeg hadde mulighet til å lese avtalen før jeg signerte og var rimelig arrogant i sin måte å behandle en kunde på. Han avbrøt meg konstant slik at jeg ikke fikk sagt hva jeg ville si, og til slutt kom de nordnorske glosene frem. Da ble han litt mer lydhør uten at dette ga noe resultat. Jeg ba om å få høre telefonsamtalen mellom meg og selger, men den kunne jeg kun få tilsendt transkribert. Mens jeg nå sitter å skriver denne anmeldelsen ringer en dame fra SE meg ettersom jeg skrev en klage på mail til de. Hun forteller at strømavtalen er kansellert og at jeg slipper å betale bruddgebyret på 490 kr. Hun beklaget at selger hadde informert på en måte som gjorde at jeg følte meg lurt, og skulle gå igjennom dette med vedkommende. Det ble en god løsning til slutt.

Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Christian A
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Herlig"
2 syns denne omtalen er nyttig

Opplevde først et dårlig forsøk på verving via en innleid konsulent. Men ved en tilbakemelding om dette tok sjefen i selskapet raskt grep. Og sørget for at jeg fikk en fabelaktig hjelp til å gjennomgå mine strømregninger og sørget for at jeg fikk en gullavtale

Lillian V
Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
"Ny kunde, fint førsteinntrykk"
2 syns denne omtalen er nyttig

Hyggelig kunderådgiver som forklarte neg forskjellen mellom min gamle avtale og den jeg kunne få. Blid og hyggelig!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lokketilbud og elendig avtale."
1 syns denne omtalen er nyttig

Sa opp avtalen etter 2 måneder fordi strømregningen ble dobbelt så dyr etter jeg byttet. De lurer dere også til og binde dere for 9 mnd uten at det står noe sted. Ikke er kundeservicen veldig behjelpelig med ting heller

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Har byttet selskap
"Oppsigelse"
2 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha sagt opp avtalen ble jeg oppringt av en representant som fortalte at vi hadde 9 mnd binding. Det hadde jeg skrevet ok på i tilsendt sms i tillegg hadde vi fått velkomst mail med alle opplysninger og samtalen var tatt opp på tape. Jeg fant ingen av delene og bad om dokumentasjon, det hadde han ikke, men jeg måtte stole på det han sa. Dette godtok jeg ikke, han skulle sjekke nærmere og kontakte meg igjen. Han ringte tilbake etter ca 3 timer, da hadde han funnet ut at de hadde gjort avtalen med min kone, men ingen dokumentasjon utover hans ord. Jeg stod på mitt og fikk beskjed om å Google Skandia Energi sin avtale. Da jeg ikke godtok Google som sannhetsvitne fikk jeg beskjed om at faktura på brudd på avtale ville bli sendt, hvorpå jeg ønsket den velkommen og at vi ville møtes i forliksrådet.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lurer ting inn i fakturaen uten å spørre om tillatelse."
3 syns denne omtalen er nyttig

Byttet til SkandiaEnergi i slutten av 2019. Da fikk jeg beskjed om at det er 9mnd bindingstid og jeg syntes det var helt ok siden jeg tydeligvis skulle spare så mye penger uansett. Vi endte opp med å bytte strømselskap før bindingstiden hadde gått ut siden de tok seg friheten til å begynne å fakturere på forskudd ut i fra en eller annen beregning de hadde gjort. Denne beregningen var utrolig dårlig og jeg fikk fakturaer på rundt 900kr i mnd. De hadde også lagt til et "pristak" på fakturaene. Selgeren spurte om jeg ville ha dette, og vi svarte nei. Hen la til dette uansett. Etter at et nytt selskap meldte flytting for oss så ble jeg ringt opp av en i SkandiaEnergi. Vi ble enige om jeg skulle bli dersom hen fjernet både pristak og forskuddsbetaling. Neste faktura kom på 266kr etter at dette ble fjernet (feb. 2020). Dette viser bare hvor elendig denne beregningen de gjør er. Vi fortsetter så bare å betale som de fleste andre kunder i en liten stund. Folk som sjekker fakturaer er vel noe av det verste strømselskaper vet om. Vi sjekker fakturaen for januar 2021 siden den var veldig høy. Alle har hatt høyere strømpriser enn normalt i jan. 2021, og dette er vi fullt klar over. På denne fakturaen så viser det seg at SkandiaEnergi på nytt har tatt seg friheten til å legge til et "Betalingsfritak" på strømavtalen vår. Vi har aldri bedt om dette og jeg ser at vi har betalt for dette siden november 2020. Når jeg ser igjennom gamle nyhetsbrev så ser jeg at de informerte om at dette betalingsfritaket er en kundefordel som har fått ny pris på 1,75kr per dag, men det var ingen informasjon om at vi skulle få være så heldige å måtte betale for dette også. Vi prøvde å ringe SkandiaEnergi for å få tilbakebetalt disse kronene vi har betalt for noe vi aldri ba om, men det er klin umulig å nå kundeservicen deres på telefon. Vi blir ikke ruinert av disse 230kr, men det er en prinsippsak. TLDR: Lurer ting inn i fakturaen uten å spørre om du vil ha produktet eller ei. Umulig å nå kundeservice.

Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Styr unna denne useriøse aktøren"
4 syns denne omtalen er nyttig

Etter å ha byttet til Fjordkraft i juni 2020 og da betalt sluttoppgjør hos Skandia Energi kommer det en ny faktura i februar 2021, men ny sluttavregning. Byttet da strømmen var vesentlig dyrere enn det selger presenterte. Betalte også kr. 490 i bruddgebyr selv om jeg ikke hadde binding. Dette forsikrer jeg meg alltid om da avtaler av denne art gjennomføres. Saken sendes til forbrukerrådet!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
"Selger gir seg ut for å være fra et upartisk firma"
2 syns denne omtalen er nyttig

Selger ringer og gir seg ut for å være fra strømsparing.no. Han snakker så varmt for Skandia energi så jeg spør hvor gan egentlig ringer fra. Han forteller at sjefen hans heter Gunnar. Neppe det jeg spør om. Men, etter fem spørsmål sier han ar dette er Skandia energi. Følte jeg var o ferd med å bli lurt. Fint om selger sier han er fra Skandia energi.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dritt selskap som flytter strømmen din uten din samtykke"
2 syns denne omtalen er nyttig

Dette selskapet har i 2 år på rad flyttet min strøm til dem uten min samtykke. Dritt selskap, høyepriser og elendig service.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ikke til å anbefale"
1 syns denne omtalen er nyttig

Hold dere unna, her lurer selgeren deg inn i en deal som høres fantastisk ut men som er ren svindel. Di passer også på å sette byttedatoen til 20dager etter di ringer sånn at nåværende strøm leverandør ikke får beskjed før angreretten er gått ut å du må betale brudd beløpet. Dette e noen av di sleipeste selgerene i markedet som påstår at di er ærlige sjeler. Styr unna!!!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"ble oppringt fra en telefonselger fra skandia"
2 syns denne omtalen er nyttig

jeg ble oppringt av en telefon selger, jeg opplevde selgern som profersjonell og ryddig, han ba meg om å ta opp fakturaen min fra strømselvskapet jeg hadde, og han forklarte meg de forskjellige navnene. til slutt fant vi ut at jeg ville spare en del kroner i løpet av året på og bytte til skandia, jeg hadde fjordkraft.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dårlig kundeservice og dyre strømregninger"

Jeg har opplevd at Skandia enerigi overholder ikke avtalen og jeg har ikke fått svar fra kundeservice

Jan O. S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Svindelselskap med medarbeidere som lurer kundene"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg hadde Skandiaenergi (2 målere)frem til 4/11.20 da jeg fikk tilbud fra Norgesenergi om fritt forbruk i 2 mnd. Jeg gikk over til disse og hadde 2 mnd fri forbruk. Fikk telefon fra Skandiaenergi og de spurte om jeg kom tilbake til de etter endt periode . Jeg sa "Jeg vil komme tilbake til det" sa jeg, IKKE TIL DE.Jeg fikk tilbud fra Kraftriket om 2 mnd fri strøm og takket ja til det. Den perioden skulle vare frem til 6/3-21 , MEN Skandiaenergi tok den ene måleren tilbake uten min godkjennelse da jeg hadde fri strøm fra Kraftriket. Da jeg snakket med de tok de mitt "jeg kommer tilbake til det" som om at jeg ville tilbake til Skandiaenergi UTEN å få dette bekreftet av meg . HOLD DERE UNNA Skandiaenergi da det eneste de er interessert i er dine penger.

Svar fra SkandiaEnergi
15.02.2021 12:41
Hei Jan. Takk for din tilbakemelding. Jeg er lei for at vi ikke har levd opp til dine forventinger. Det kan synes som at det har oppstått en beklagelig misforståelse med en av våre medarbeidere. Jeg kan forsikre deg om at vårt fremste mål er å gi gode kundeopplevelser. Vi arbeider hardt for å forbedre oss hver eneste dag. Vi tar med oss din opplevelse i dette arbeidet. Hilsen Marit i SkandiaEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Lureri og svindel"
1 syns denne omtalen er nyttig

Styr unna!!!!!! Holder ikke det de lover. Reklamerer med Ingen binding! Men det er 9 mnd binding. Fornøyd garanti som ikke er verd noe. Velger å betale meg ut av det. Dette er ikke et troverdig selskap. Dårlig og lite samarbeidsvillige fra kunde service. Skal heller kjøpe strøm fra h****** enn å kjøpe strøm fra disse kjeltringene

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Ikke gjør det."
1 syns denne omtalen er nyttig

Må jo fortelle en ting som er bra, du har faktisk strøm i huset når du er kunde. Jada. Så kommer vi til kundebehandling og økonomi. Uff, hold deg unna og livet ditt er godt. Bindingstid, utrivelige selgere ansatte. Ok, aldri mer. Jeg betalte meg faktisk ut for å bli kvitt SkandiaEnergi.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Veldig fornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Veldig fornøyd gode priser, alltid god service. Man får fornuftige og forståelige svar om man lurer på noe. Regningene er alltid mye lavere. Grønn strøm er en bonus. Anbefaler SkandiaEnergi på det sterkeste. Hvis du ikke har prøvd SkandiaEnergi før gjør det nå, jeg angrer ikke💚.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Billigste strømregning jeg har hatt"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ble kontaktet av SkandiaEnergi og fikk tilbud om avtale, som reduserte vårt månedlige strømutgift. Hyggelige folk på kundeservice som svarer godt på spørsmål. Hatt SkandiaEnergi som strømleverandør en stund nå, og ingen planer om å skifte!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Beste på markedet"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har vært innom mye av disse strømleverandørene men må si at dette er det som jeg er definitivt mest fornøyd med 👍👍

Henrik L
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fikk veldig bra informasjon"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg ble oppringt av en selger. Ho forklarte meg hvordan avtalen fungerte på en veldig bra måte. Jeg ble først og fremst kunde pga grønn strøm garanti.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Sleipt selskap og selger"
2 syns denne omtalen er nyttig

Sleipe kundebehandlere som omtrent presser på deg strøm, aldr hatt så dyr strømregning som etter at jeg byttet. Så har de bindingstid med oppsigelsesgebyr fordi de vet de har et elendig avtale å komme med. Angrefristen kommer man heller ikke langt med, da de ikke informerer tidligere selskap om bytte av levrandør før etter angrefristen har gått ut.. fyfaen sier jeg bare. STYR UNNA!!

Har du en dyr strømavtale?
NYHET!
Har du en dyr strømavtale?
TEST MIN STRØMAVTALE
Tar kun 2 minutter
Kundetilfredshet
"I markedet etter ny leverandør."
2 syns denne omtalen er nyttig

Leste først igjennom klagen fra Roger. Leste så leveringsbetingelser. Her står det ikke noe om bindingstid på 9 mndr. som dere redegjør for som svar på Rogers klage.. Skal dere ha bindingstid SKAL det stå i leveringsbetingelsene.

SkandiaEnergi strømpriser
Alle strømpriser
Bytt til SkandiaEnergi
SJEKK OM SKANDIAENERGI KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
SkandiaEnergi leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
16 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Solstrøm
Andre prismodeller - SkandiaEnergi
190 omtaler
Etterskuddsvis betaling
12 måneder bindingstid
Ingen betalingskrav
114 kr /mnd
8,58 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
ONLINE INNKJØPSPRIS
Timespot - SkandiaEnergi
190 omtaler
Garantert pris i minst 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura
924 kr /mnd
69,27 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Hyttestrøm
Timespot - SkandiaEnergi
190 omtaler
Garantert pris i minst 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
974 kr /mnd
73,07 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
UNG STRØM
Timespot - SkandiaEnergi
190 omtaler
Prisvarighet ikke oppgitt.
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Krever eFaktura
993 kr /mnd
74,50 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
INNKJØPSPRIS
Timespot - SkandiaEnergi
190 omtaler
Garantert pris i minst 6 måneder
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ingen betalingskrav
1 003 kr /mnd
75,25 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Ikke samarbeid
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR