Strøm

SkandiaEnergi omtaler og erfaringer

44 verifiserte omtaler
3,8/5
Bra
Kundetilfredshet
Bra
Kundeservice
Bra
Brukervennlighet
Bra
2
av 17 innen
strømselskap
70%
anbefaler
SkandiaEnergi
Filtrer omtaler
28
3
2
0
11
Sorter omtaler etter
Viser av 44 omtaler med
Relevans
SORTER OMTALENE ETTER
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med SkandiaEnergi?
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Trolig det mest useriøse selskapet eg har vært ute for"
2 syns denne omtalen er nyttig

Ville ikkje anbefalt SkandiaEnergi med tanke på at man ikkje får tilsendt dokumentasjon på tilbud skriftlig, manglende utsendelse av angrefristskjema, reinspikka løgn om at man ikkje bytter leverandør og dårligere tilbud enn det vi i utgangspunktet hadde. 2,5% tilbake på det man betaler er minimalt mtp at man betaler meir i leige og kilowatt enn det man ville betalt til eksempelvis Los. Som Loskunde er iallefall tilbudene linket opp på rekke og rad.

Svar fra SkandiaEnergi
16.11.2017 15.35
Hei Don S.

Beklager om du har hatt en dårlig opplevelse. Du må gjerne ta kontakt med vårt kundesenter, så kan vi sørge for at du får all dokumentasjonen du trenger. Vi er en seriøs gjeng som jobber i SkandiaEnergi, så alle våre avtaler ligger åpent på våre hjemmesider. Vi har ingen lokketilbud, bare lave priser.

Angrefristskjema sendes per post til alle våre nye kunder. Det går ut et større antall daglig. Det er første gang vi har hørt at det mangler i en konvolutt. Dersom du ikke har mottatt angrefristskjema, så sier loven at du står fritt til å angre utover fristen. I forkant av avtaleinngåelse kommuniserer vi også via SMS til ny kunder.

De fleste opplever reduksjon i kostnader ved å bytte til en billig leverandør, og vi praktiserer både prisgaranti og pengene tilbake om du ikke er fornøyd.

LOS er en bra lokal leverandør, ingen tvil om det, men husk at nettleien i ditt område kommer fra Agder Energi. Her er prisen lik for alle. Forskjellen er forbruket ditt på toppen av dette. Våre kunder nyter godt av at vi selger strømmen for sammen pris som vi kjøper den inn for. På våre hjemmesider kan du til enhver tid se dagens innkjøpspriser.

Ønsker deg en fin dag Don S., du er alltid velkommen til å prøve oss ut om du også vil ha billig strøm.

Hilsen Espen
SkandiaEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Meget fornøyd"
4 syns denne omtalen er nyttig

Siden SkandiaEnergi er partner i CashbackWorld var det helt naturlig for oss å ha de som strømleverandør. Veldig kjekt å få cashback og shoppingpoeng på en vare en må ha uansett.

Svar fra SkandiaEnergi
23.10.2017 13.14
Hei Wilmar.

Vi takker for din omtale her på bytt.no

Godt å høre at vi er det naturlig valg for dere, og at dere nyter godt av fordeler via Cashback World.

Hilsen Espen
SkandiaEnergi
Per O. B
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Det er flott å kunne spare penger også på strøm"
2 syns denne omtalen er nyttig

Jeg har anbefalt det til andre og dem virker fornøyde.
Ingen over eller under.
Flott å enkel hjemmeside.

Svar fra SkandiaEnergi
23.10.2017 13.14
Hei Wilmar.

Takk for hyggelig melding på bytt.no. Vi jobber hele tiden for at du som kunde skal bli fornøyd, og at hjemmesidene skal være enkle å finne frem på.



Hilsen Espen
SkandiaEnergi
Charles H. M
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Simply the best"
1 syns denne omtalen er nyttig

Fikk veldig fin presentasjon av selskapet når de startet opp. De har levert fra første dag. Ledelsen gjør en meget bra jobb her.

Svar fra SkandiaEnergi
23.10.2017 13.14
Hei Charles H. M

Takk for hyggelig melding på bytt.no. Setter stor pris på at du er fornøyd med oss.


Hilsen Espen
SkandiaEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Brukervennlig leverandør"
2 syns denne omtalen er nyttig

Er kjempefornøyd kunde. 😊Kundeservice er alltid behjelpelig hvis me lurer på noke. Flott strømselskap. 😊

Svar fra SkandiaEnergi
23.10.2017 13.13
Hei Kari.

Takk for tilbakemelding her på bytt.no. Det er viktig for oss at du som kunde opplever at vår Kundeservice er hjelpsomme.



Hilsen Espen
SkandiaEnergi
Monicha S
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Superfornøyd"
2 syns denne omtalen er nyttig

Siden SkandiaEnergi er partner i CashbackWorld var det helt naturlig for oss å ha de som strømleverandør. Veldig kjekt å få cashback og shoppingpoeng på en vare en må ha uansett.

Svar fra SkandiaEnergi
23.10.2017 13.13
Hei Monicha S.

Takk for positiv omtale her på bytt.no og takk for at du mener at vi er et naturlig valg. Det setter vi stor pris på.



Hilsen Espen
SkandiaEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Billig strøm!"
1 syns denne omtalen er nyttig

Vi har aldri hatt så billig strøm!
Spotpris - 2% Casback - verdi av Shoppingpoeng = besparelse hver måned.

Den dagen jeg får alt på en regning gir jeg 5 stjerner! Og det kommer ;)

Svar fra SkandiaEnergi
23.10.2017 13.13
Hei Mona.

Vi takker og bukker for positiv omtale her på bytt.no. Helt enig med deg: strøm skal være billig.


Hilsen Espen
SkandiaEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Veldig bra leverandør med cashback og shoppingpoint"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har byttet over til Skandiaenergi fordi de har inngått en avtale med Cashbackworld slik at jeg får både Cashback og Shoppingpoeng på strømregningene mine. I tillegg har de en fantastisk kundesupport som er veldig hyggelige og hjelpsomme. Kan virkelig anbefales på det varmeste.

Svar fra SkandiaEnergi
23.10.2017 13.13
Hei Harald.
Tusen takk for hyggelig og positiv omtale på bytt.no. Vi setter stor pris på at du har tatt deg tid til å anbefale oss på det varmeste til andre.


Hilsen Espen
SkandiaEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Fantastisk mulighet å spare strøm"

Billig strøm og til og med få penger tilbake. Og nå som man kan få en faktura på nettleie og forbruk sammen er det enda bedre.

Svar fra SkandiaEnergi
23.10.2017 13.12
Hei Tmi.

Vi takker for din omtale her på bytt.no. Vi setter stor pris på at du har tatt deg tid til å skrive fine ord om oss.


Hilsen Espen
SkandiaEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Veldig fornøyd! :-)"
2 syns denne omtalen er nyttig

Kjempegod service og veldig enkelt å bytte til Skandia Energi. Et kjempepluss at man får cashback fordi de er partnere i Lyoness :-)

Svar fra SkandiaEnergi
25.10.2017 11.06
Hei Tone.

Vi takker og bukker for hyggelig omtale her på bytt.no.
Helt enig med deg - det er alltid et pluss med fordeler.

Hilsen Espen
SkandiaEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Cashback og shoppingpoeng gjør susen!"

Siden eg er cashbackmedlem er det helt naturlig å bruke Skandiaenergi. Dersom noen leverandører er billigere vil det likevel lønne seg siden vi her får cashback og shoppingpoeng. Eg bruker alle bedrifter som har Cashback Solutions lojalitetsprogram :o)

Svar fra SkandiaEnergi
25.10.2017 11.06
Hei Ingrid

Takk for at du anbefaler oss til andre her på bytt.no. Vi tenker også at det er lurt å benytte seg av lojalitetsprogrammer, og det er fint at du har funnet ut at det er naturlig å bruke oss som din strømleverandør.

Takk skal du ha!

Hilsen Espen
SkandiaEnergi
Valentin
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Virker ikke profesjonell"

Har fått tilbud på telefon fra dem. Da jeg spurte om jeg kan få avtalen tilsendt per epost, eller om det fins et sted online hvor jeg kan lese avtalvilkår, sa de at de ikke legger det ut, siden det er så billig, at de da taper penger, og at det bare blir tilbudt per telefon.
Da jeg sa at jeg ikke kan avgjøre noe per telefon, ble jeg spurt om epostadressen min etter alt, og fikk vilkårene per post.
Og eposten var adressert til flere mennesker, antakeligvis andre potentielle kunder som meg, og ingen av adressene var skjult - veldig uprofesjonelt, i min oppfattning.
Også inneholder vilkårene selvfølgelig en ting (PRISTAK) som er selvfølgelig frivillig, men sannsynligvis valgt automatisk for deg! Og det koster bare 1,50 NOK per dag, dvs. ca. 45 kroner per måned, så det er sånn de får pengene inn... Samme som NorgesEnergi, men denne gangen takket jeg nei.

Svar fra SkandiaEnergi
23.10.2017 13.12
Hei Valentin.

Vi er opptatt av at alt rundt ditt kundeforhold skal være ryddig fra oppstart til leveranse av strøm til deg. Om du ikke har opplevd dette, så beklager vi det på det sterkeste. Det er selvfølgelig ikke slik det skal være.

At du har fått e-post som var adressert til flere kunder er ikke bra nok, og vi har sjekket opp i våre rutiner slik at det ikke skjer igjen. Vi setter stor pris på at du skrev denne omtalen på bytt.no, slik at vi kunne fange det opp og fremstå som profesjonelle på dette området.

Vårt mål er at alle skal forstå våre produkter, og vi rydder opp hvis noe er uklart. På våre hjemmesider finner du prislister og avtalevilkår, og vår kundeservice svarer deg på alt du måtte lure på.

Om du skulle revurdere å bli kunde allikevel, står vi klar til å ta deg imot.

Med vennlig hilsen
Espen
SkandiaEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"God på pris og service"
1 syns denne omtalen er nyttig

Jeg er superfornøyd 😀Har billigere strøm nå enn jeg hadde hos min tidligere strømleverandør som var NorgesEnergi.

Svar fra SkandiaEnergi
23.10.2017 13.12
Hei Anita.

Takk for fine ord! Billig strøm er viktig for oss og våre kunder.

Mvh Espen
SkandiaEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Bruddgebyr ikke nevnt av selgerne. Ikke bra"

Ellers veldig fornøyd. Prisene betales på forskudd, og bruker du mindre får man dette kreditert. Det er jo en viss fordel for de gangene man kan få ett høyere forbruk.
Fin og oversiktlig faktura i posten hver måned.
Fornøyd tross alt.

Svar fra SkandiaEnergi
23.10.2017 13.12
Hei S.

Vi takker for din omtale og innspill her på bytt.no. Vi setter stor pris på at du har tatt deg tid til å skrive om oss.

I og med at du ikke oppgir fult navn, så kan vi ikke få sjekket selve avtalen du har inngått. Det er veldig viktig at alle nye kunder skal få opplyst slike viktige opplysninger når man inngår en strømavtale.

Vi er pliktig å følge de lover og regler som våre myndigheter har satt, og det er noe vi streber etter å få til hundre av hundre ganger. Så vi beklager om du ikke opplevde dette her.

Hyggelig at du er fornøyd tross alt. Ikke nøl med å ta kontakt om oss det er noe annet du lurer på.


Hilsen Espen
SkandiaEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Supert selskap!"

Selskap som er på full fart fremover i strømbransjen. Gledelig at pris, support og andre viktige ting blir ivaretatt.

Svar fra SkandiaEnergi
23.10.2017 13.11
Hei Rune.

Vi takker for din omtale her på bytt.no.

Slik ønsker vi at det skal være: Pris og support er viktig at du som kunde opplever er av fem stjernes kvalitet.

Hilsen Espen, SkandiaEnergi
Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"PS! De krever forskuddsbetaling godt over det du bruker"
1 syns denne omtalen er nyttig

Du må betale på forskudd før du bruker strømmen. Med forskuddsbetaling overlater du altså til dem å bestemme hvor mye penger de vil "låne" av deg!
Jeg opplever at de beregner jeg skal bruke mye mer strøm enn det jeg faktisk gjør. Jeg betaler dermed inn mer enn jeg strengt tatt må.
Man får riktignok det man har betalt for mye til gode på neste regning, men du vil hele tiden har "lånt" bort penger til dem.

Svar fra SkandiaEnergi
23.10.2017 13.02
Hei Bjørn.

Vi takker for din omtale her på bytt.no

Ta gjerne tar kontakt med oss, gjerne referer til at du har vært i kontakt med oss her på bytt.no, så kan vi finne en avtale som passer bedre for deg.

Med vennlig hilsen
Espen, SkandiaEnergi
Harald T
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Meget lave priser og god kundeservice"
3 syns denne omtalen er nyttig

Dette vil jeg varmt anbefale da dem har pris garanti og hjelper deg og få lavest mulig pris året rundt
Anbefales på det varmeste.

Svar fra SkandiaEnergi
25.10.2017 11.06
Hei Harald T.
Takk for at du anbefaler oss varmt til andre her på bytt.no.
Lav pris er viktig for oss 365 dager i året.


Hilsen Espen
SkandiaEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"God service og bra priser!"
2 syns denne omtalen er nyttig

SkandiaEnergi har en super avtale, med god pris og gode vilkår. Flott support med faktura til rett tid. Anbefales!

Svar fra SkandiaEnergi
25.10.2017 11.06
Hei Thomas.

Takk for fine ord og anbefaling her på bytt.no.


Hilsen Espen
SkandiaEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dårlig informasjon, ingen informasjon om at man binder seg opp i 9 måneder"
4 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt av en selger som overtalte meg til å skifte til SkandiaEnergi. Jeg fant fort ut at dette gagnet meg dårlig og skiftet leverandør igjen (innen 14 dager!) Ble fort oppringt og informert at jeg vil få ett bruddgebyr siden jeg - ifølge selger - var informert om en bindingstid på 9 måneder. Dette avviste jeg og venter nå på tilbakemelding.

Til alle andre - hold dere unna denne sleipe aktøren!

Svar fra SkandiaEnergi
23.10.2017 12.48
Hei Olav.

Vi takker for din omtale og innspill her på bytt.no. Vi setter stor pris på at du har tatt deg tid til å skrive om oss, selv om du ikke hadde en positiv opplevelse i første omgang.

I og med at du ikke oppgir fult navn, så kan vi ikke få sjekket selve avtalen du har inngått. Vi følger de lover og regler som våre myndigheter har satt, og det er noe vi streber etter å få til ett hundre prosent. Så vi beklager om du ikke opplevde dette i denne saken.

Med vennlig hilsen
Espen, SkandiaEnergi
Kundetilfredshet
Brukervennlighet
Verdi for pengene
"Ingen problem sålangt"

Ser at det er mye negativ omtale, men jeg har ikke hatt noen problemer sålangt og alt stemmer på faktura. Har ingen grunn til ikke å anbefale de.

Svar fra SkandiaEnergi
25.10.2017 11.06
Hei Stina.

Hyggelig at du kan anbefale oss og setter høyt på "verdi for pengene".

Hilsen
Espen, SkandiaEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
"Sleip og hånlig selger"
7 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt av en sleip selger som snakket dritt om min nåværende leverandør, kom med masse usannheter, og når jeg sa at jeg ikke trodde på han når han sa at det ville bli billigere lo han bare hånlig, sa "er det mulig", og la på. En sånn holdning ovenfor potensielle nye kunder sier sitt om deres behandling av de som faktisk har bitt på.

Svar fra SkandiaEnergi
23.10.2017 12.48
Hei Tor M.

Når du blir kunde hos oss skal du oppleve at det er enkelt og billig, og våre produkter tåler absolutt sammenlikning mot de andre selskapene i bransjen. Om du opplevde at vi snakket dårlig om din nåværende leverandør, så er det selvsagt ikke greit. Det er ikke slik vi ønsker å fremstå.

Vi takker for din omtale og innspill her på bytt.no, selv om du ikke hadde en positiv opplevelse. Vi bruker tilbakemedlinger som inneholder både ris og ros for å kunne bli bedre.

Med vennlig hilsen
Espen, SkandiaEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Dønn useriøst - Styr unna!"
6 syns denne omtalen er nyttig

Lokker med billig strøm og angrefrist på 6 mnd. Sier ikke et ord om at strømleveransene forskuddsfaktureres. Når jeg vil si opp abonnementet, hevder de at oppsigelsesfristen kun er 14 dager og at det gjelder en bindingstid på 9 måneder.

Svar fra SkandiaEnergi
25.10.2017 11.05
Hei Eivind.

Vi takker for din omtale og innspill her på bytt.no. Vi setter pris på både ris og ros.

At vi lokker med billig strøm er vel bare en fordel for deg som kunde? Ingen vil vel betale for mye for noe alle bruker 365 dager i året?

Vi opererer ikke med seks måneder angrefrist. Angrefrist er i henhold til Norsk Lov ved fjernsalg. Den er per dags dato: 14 - fjorten dager. Dette gjelder alle selskaper i bransjen og angrefristloven følger SkandiaEnergi til punkt og prikke.

Om du har fått en avtaleperiode på ni måneder, så er dette noe vi skal ha informert deg om. Det er bare å ta kontakt med oss, så ordner vi opp om så ikke er tilfelle. Referer gjerne til denne saken på bytt.no.


Hilsen Espen
SkandiaEnergi
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Dårligste kundeservicen på markedet uten tvil"
7 syns denne omtalen er nyttig

Kundeservicen er noe av det dårligere jeg har vært borti. Opplyser om bruddgebyr, noe jeg ikke går med på. Avtaler så at dette gebyret ikke skal gjelde min avtale. Når jeg da får et bedre tilbud et annet sted og skifter, ringer dem meg opp og opplyser meg om at jeg nå vil få et gebyr. Dette går jeg ikke med på, og de sier at de skal se på saken og ringe meg opp. 1mnd senere sitter jeg med fakturaen i hånden. Rett og slett dårlig.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Lureri"
3 syns denne omtalen er nyttig

Ble lurt av selger. Fikk ikke informasjon om at det var bindingstid på avtalen. Etter at jeg kjeften dem ned på telefonen for at dem hadde lurt meg sendte de meg en sms noen dager senere og minnet meg på avtalen vi hadde.

Kundetilfredshet
Kundeservice
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Altfor aggressive selgere som ikke sier alt og ikke gjør som avtalt"
9 syns denne omtalen er nyttig

Ble oppringt av Skandiaenergi av en veldig fremoverlent selger. Siden jeg hadde bindingstid med Fortum ble vi enige om å starte avtalen et stykke frem i tid.
Det ble ikke gjort og jeg fikk regning for avtalebrudd fra Fortum. Jeg ble da såpass irritert at jeg signerte opp med en annen leverandør. Resultat var at jeg ble oppringt av Skandiaenergi som sa enten kommer du tilbake ellers blir det gebyr for vi har 9 mnd binding. Jeg fikk ikke dette tilsendt, jeg fattet heller ikke hvordan jeg kunne bryte noe som ikke engang var startet opp?

Uansett hold dere vekke fra denne useriøse leverandøren.

Søk Bytt.no