Sammenling. Bytt. Spar.
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ Skriv
Oppdatert juni 2023
SkandiaEnergi
3.3
323 verifiserte omtaler

SkandiaEnergi omtaler og erfaringer

3.3
Middels
323 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#18
Utmerket
SkandiaEnergi er rangert
#18 av 109 strømselskaper
50%
Bra
50% anbefaler SkandiaEnergi
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet

Utforsk 323 omtaler om SkandiaEnergi

FILTRER OMTALER
143
19
10
15
136
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med SkandiaEnergi?
Tar 2 minutt

Billig strøm uten så mye informasjon

Omtale av  Nils

Meget god mottakelse da jeg tok kontakt etter en sammenligningsprosess, og regningene gikk helt klart ned. At strømprisene steg i fjor, kan neppe SkandiaEnergi lastes for. Vurderingen til Bytt er gunstig for SkandiaEnergi, men det er lite løpende informasjon om utviklingen. Men det koster jo penger, og da er det kanskje gunstigst å redusere informasjonsarbeidet, særlig når en ligger i gunstigste ende av prisskalaen.

Svar fra SkandiaEnergi
28.04.2023 13:21

Hei Nils! Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en hyggelig kommentar til oss - det setter vi stor pris på! Vi håper du fortsetter å være fornøyd med avtalen din hos oss, og dersom det skulle være noe er vi tilgjengelig både på telefon og epost. Ønsker deg en god helg! Mvh Anna, SkandiaEnergi

Freaking cheaters and liars

Omtale av  Nenad S

Do not buy electric energy from this @%#^$&#^%#! Company! To attract customers they offer benefits like not to pay electric power while you are on sick leave. I have sent papers for my sick leave from January first time (SICK LEAVE FROM 2022), they inform me that it never arrived. Then I sent it again, but this time by recommended letter, and guess what, from 24th of February til this very moment, no one picked up the letter from post box. I was able to see it because I could track the letter. I have called last week to ask whats going on, and they told me that only one guy handle it and that will pick it up tomorrow. It was a week ago. Now I wait in Friday letter to be sent back to me. And recommended letter was paid 220 NOK. So, this company obviously cheat and try to avoid obliged and promised. I promised them now on messenger that I will spread the word about their business model and I will keep my word as you can see. So, if you want to avoid being scammed like I was, AVOID THOSE CHEATERS!!! If not, just continue doing business with them.

Svar fra SkandiaEnergi
29.03.2023 11:09

Hi Nenad S! We are happy that you reached out to us directly through Messenger so that we could find a solution to the problem regarding your mail not getting to our office. I hope that you are happy as well with the solution we had, and we will continue our contact with you directly. With that said, we do not scam or cheat our customers. Our customers is the most important thing to us, and we work hard every single day to make electricity and our agreements as easy and accessible as possible. Unfortunately we have had a few problems regarding receiving our mail after we switched location for our office. Luckily this problem is solved now. I wish you a great day! Kind regards, Anna, SkandiaEnergi

Seriøs aktør.

Omtale av  Thore

Oppleves, av meg, som en seriøs aktør på markedet.

Svar fra SkandiaEnergi
29.03.2023 10:50

Hei Thore! Takk for at du tok deg tid til å legge igjen en hyggelig tilbakemelding, det setter vi stor pris på! Ønsker deg en fin dag! Mvh Anna, SkandiaEnergi

Jeg har ingen klage, utenom at de forandrer avtale uten informasjon til meg.

Omtale av  Kjellolav S. B

veldig fin kundeservice, å nettleverandør på strøm.

Svar fra SkandiaEnergi
14.03.2023 08:21

Hei Kjellolav S. B! Det er beklagelig dersom det har skjedd en endring i avtalen din hvor du ikke er informert om dette. Vi sender alltid ut epost når det skjer endringer i avtaler, så vi må virkelig beklage dersom denne ikke har nådd frem til deg. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på telefon 38 70 16 15 eller epost [email protected] dersom du ønsker en gjennomgang av avtalen din. Mvh Anna, SkandiaEnergi

Hadde avtale om % påslag, men når jeg sjekket fakturaen, så hadde de fakturert 3,9 øre påslag pr t.

Omtale av  Ole S

Upålitelige mht p holde avtalt pris Bør holde avtaler

Svar fra SkandiaEnergi
14.03.2023 08:18

Hei Ole S! Vi har aldri hatt en avtale hvor man får påslag basert på %. Alle våre avtaler har faste satser hva gjelder både fastbeløp og påslag. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter på telefon 38 70 16 16 dersom du ønsker at vi skal ta en gjennomgang av avtalen din hos oss. Mvh Anna, SkandiaEnergi

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Svindel skhult bak "feil"

Omtale av  Dag

Tok dette selskapet for noen år siden etter en utrolig lovende sammtale med selger og en mengde tilbud og lovnader. Dette ble med tomme ord oppdaget jeg fort da første regning i post kassen. Fra dag en fikk jeg feil regninger med forbruket som en familie. Den gangen bodde jeg på vinter i tyskland og brukte ikke mere,enn en thermostat ovn på +10 i lange perioder vinters tid. Trønderenergi som var nett eier ba til og med om ettersyn da det ble brukt lite strøm,MEN ikke disse. Her kom regniger på tusenvis av kroner,men kunde service hos SE forklarte at det stemte og var ikke noe og gjøre med. Da den ene på kundeservice ble opplyst om at en politi annmeldelse var neste skritt,ble noe ordnet,men ikke alt. Etter at jeg byttet fren satte jeg et krav at de skulle regne på nytt over og betale dette snarest over. Etter 6 måneder ringte ei og ville gi med 400 og noe som feil innbetalt... der manglet i allefall noen tall og ei 0 enda. Styr unna,da jeg sitter igjen med etfaringen og meningen, at dette regelrett er svindel satt i system!

Svar fra SkandiaEnergi
06.02.2023 15:39

Hei Dag! Vi som strømleverandør har ingen mulighet til å direkte hente forbruket ditt registrert på din strømmåler. Dette er det kun netteier som kan gjøre, og vi er dermed avhengig av at sender korrekt informasjon til oss ved fakturering. Ved feil på forbruket på fakturaen må man som kunde derfor ta kontakt med netteier, og de vil sende korrigering til strømleverandøren. Håper du har mulighet til å ta kontakt med vårt kundesenter på telefon 38 70 16 16 eller epost [email protected] for en gjennomgang av avtalen din hos oss, og de fakturaer som er sendt ut. Mvh Anna, SkandiaEnergi

Skal være biligst i Norge.

Omtale av  Esfehani

De sa de skal være blant 3 av de billigste i Norge.veldig variabel i faktura.i novmber betalte jeg 1400 i desember 4500

Svar fra SkandiaEnergi
26.01.2023 08:23

Hei Esfehani! Strømprisen i Norge var dessverre utrolig mye høyere i desember enn hva den var i november. Dette gjorde at alle opplevde å få en strømfaktura nå i januar som var mye høyere enn fakturaen man mottok i desember. Dette er utrolig trist, men dessverre ikke noe vi som strømleverandør kan påvirke, da prisen settes av den nordiske strømbørsen NordPool. Strømprisen er også lik for alle leverandører. Husk at fakturaen fra oss er uten strømstøtten du mottar fra din lokale netteier. Dersom du har spørsmål håper jeg du har anledning til å ta kontakt med vårt kundesenter på telefon 38 70 16 16 eller epost: [email protected] Mvh Anna, SkandiaEnergi

Strøm.

Omtale av  Stein

Har ikke noe å utsette på selskapet. Kundeservice er veldig hyggelige og blide å imøtekommende.

Svar fra SkandiaEnergi
29.12.2022 08:53

Hei Stein! Takk for at du tok deg tid til å legge igjen en hyggelig kommentar! Det setter vi pris på :) Ønsker deg et godt nyttår! Mvh Anna, SkandiaEnergi

Billig og bra strømavtale

Omtale av  Elin

Alt har fungert bra til nå. Strømregningen kommer når den skal, så aldri vært noe tull med betalingen. Det er en rimelig og grei avtale, digitalstrøm. Oversiktlig faktura.

Svar fra SkandiaEnergi
15.12.2022 15:43

Hei Elin! Takk for at du tok deg tid til å legge igjen en hyggelig kommentar! Det setter vi stor pris på :) Mvh Anna, SkandiaEnergi

God kundeservice

Omtale av  Sjur

Jeg er veldig fornøyd med SkandiaEnergi og har vært kunde i flere år nå. Det finnes sikkert selskaper som kan tilby enda lavere påslag enn 5,60 øre/kWt, men det utgjør en forsvinnende liten andel av strømkostnaden, og jeg betaler bare 9.- i månedstillegg, alt etterskuddsvis. Viktig for meg er det at jeg opplever kundeservice som lett tilgjengelig og veldig hyggelig.

Svar fra SkandiaEnergi
15.12.2022 15:42

Hei Sjur! Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en hyggelig kommentar! Det setter vi stor pris på. Ønsker deg en god jul! :) Mvh Anna, SkandiaEnergi

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Anbefales ikke

Omtale av  Gerd

Ble oppringt da jeg hadde sagt de opp og ble opplyst om at jeg måtte betale brudd gebyr. Han sa jeg fikk topp 3 garanti og at det da lønte seg å fortsette som kunde. Dum som jeg var trodde jeg dette, men i etterkant hadde det lønt seg å betale gebyret og vært ferdig med dem da strømregningen ble vannvittig høy to ganger på rad. Hadde spart inn igjen gebyret flere ganger ved å ikke hatt dem. Aldri mer.

Svar fra SkandiaEnergi
10.11.2022 09:28

Hei, Gerd! Det er beklagelig å høre at du er misfornøyd med avtalen du har hatt hos oss. Topp 3-garanti er en spotprisavtale, hvor en følger markedsprisen på strøm satt av NordPool time for time med 9 kr/mnd i fastbeløp + 5,60 øre/kWh i påslag. Markedsprisen på strøm satt av NordPool er lik for alle strømleverandører. Dessverre har markedprisen på strøm i august og september vært historisk høy, hvilket igjen har ført til høyere beløp på faktura selv om forbruket kanskje ikke har endret seg. Din ørepris før påslag ville vært den samme, uavhengig av strømleverandør som leverte strøm til deg i perioden. Om du skulle ønske en nærmere forklaring på din avtale og faktura, så håper vi du tar kontakt med vårt kundesenter på telefon 38 70 16 16, slik at vi kan gå gjennom dette sammen med deg :) Mvh, Truls - SkandiaEnergi

Dårlig og villedende kundeservice

Omtale av  Elisabeth

Jeg var flere ganger i kontakt med ulike personer på blant annet kundeservice. Vanskelig å få gode svar, og for hver gang jeg klaget på dette kom svaret : "Du kan jo gå ut av avtalen, men da må du betale et høyt gebyr". I etterpåklokskapens navn hadde det vært verdt det.

Svar fra SkandiaEnergi
04.11.2022 15:09

Hei Elisabeth! Det er leit å høre at du ikke har vært fornøyd ved kontakt med vårt kundesenter. Vi håper du har mulighet til å ta kontakt med oss på telefon 38 70 16 16 eller epost [email protected], sånn at vi får sett på saken din en gang til. Mvh Anna, SkandiaEnergi.

Ble lovet at jeg kunne låse spotprisen

Omtale av  Maria

Jeg byttet til Skandiaenergi fordi jeg ble lovet å kunne låse strømprisen fra oktober til mars/april da strømmen ofte er noe høyere. Dette ga meg trygghet, og jeg valgte å benytte meg av tilbudet. Denne avtalen har en bindingstid på 9 mnd, og jeg valgte å binde meg da jeg syntes det var en god avtale. Når jeg ringer til kundeservice og vil låse strømmen, blir jeg fortalt at de ikke kunne tilby dette tilbudet da strømprisen har variert mye. (Den er nok for billig nå). Da forventet jeg at jeg kunne avslutte kundeforholdet mitt uten gebyr fordi de ikke holdt avtalen, men det nektet de. Hold dere unna Skandiaenergi. De kommer med fristende, gode avtaler de ikke kan tilby, og du blir bundet i minimum 9 mnd. Skal også sies at jeg var veldig opptatt av at samtaletilbudet skulle tas opp, men det jeg fikk til svar at de var utilgjengelig.

Svar fra SkandiaEnergi
12.10.2022 13:02

Hei Maria! Med tjenesten Pristak overvåker vi markedet for deg. Når vi ser at det bygger opp til risiko for høye priser eller strømkriser, sender vi vi deg et tilbud om en fastpris for den utsatte perioden. Vanligvis er denne perioden på 2-3 måneder. Sånn som markedet har vært i det siste har vi dessverre ikke hatt mulighet til å sende ut tilbud om fastpris de siste månedene. Det er heller ikke mulig å ta kontakt med oss for å be om fastpris, det må man eventuelt akseptere når tilbud blir sendt ut på epost/SMS. Når det gjelder bindingstid er ikke dette noe man får fordi man har mulighet til å få fastpris, men fordi man som kunde har fått en økonomisk gode av oss. Normalt sett at fordelsprodukter man har i avtalen er gratis i hele bindingstiden. Dersom du har flere spørsmål kan du gjerne ta kontakt med vårt kundesenter på telefon 38 70 16 16 eller epost [email protected] Ønsker deg en fin dag! Mvh Anna, SkandiaEnergi

Billig og bra!

Omtale av  Anders

Bra selskap med strømpris i tråd med tilbud. Anbefales.

Svar fra SkandiaEnergi
12.10.2022 12:37

Hei Anders! Tusen takk for at du tok deg tid til å legge igjen en hyggelig kommentar hos oss. Det setter vi stor pris på :) Mvh Anna, SkandiaEnergi

Storfornøyd

Omtale av  Ingrid

God service, og ingen skjulte kostnader som jeg er blitt lurt med av andre selskaper.

Svar fra SkandiaEnergi
06.09.2022 15:11

Hei Ingrid! Tusen takk for hyggelig tilbakemelding, det setter vi stor pris på! Det er viktig for oss at alle våre kunder er fornøyde med oss som strømleverandør :) Mvh Anna, SkandiaEnergi.

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

146 andre gir bedre avtaler og Skandia lovet tre på topp,

Omtale av  Anna C. C. B

Det viser seg at de tre på topp som Skandia lover er utvalgt av hvilke, og kun fem, andre selskaper de velger å sammenligne seg med, og altså ikke hele markedet. De lovet og betalingsutsettelse gratis, men fakturaen er blir jevnlig belastet med kr. 52,- for dette😢Man får heller ikke tilgang på fakturaen i nettbanken lenger når man godtar e-faktura, men må logge seg innpå deres sider for å se den, det blir ekstra bortkastet tid. De har heller ikke en app som viser strømpris inne ærende døgn time for time. Jeg har skiftet til noen andre etter analyse fra bytt.no

Svar fra SkandiaEnergi
25.07.2022 10:09

Hei Anna, Tusen takk for at du tar deg tid til å gi oss en tilbakemelding. Vi synes det var veldig leit å høre at du ikke er fornøyd med oss. Dette ønsker vi selvfølgelig å gjøre noe med! Prisen på vår Topp 3 garanti sammenlignes med de 20 største strømleverandørene i Norge. Listen inneholder blant annet NorgesEnergi, Fortum og Fjordkraft for å nevne noen. Denne avtalen har et fastbeløp på kun 9,- i måneden og et påslag på 5,60 øre. Vi kan veldig gjerne sende deg e-post med garantibeviset for 2021, om det er ønskelig? Vi tar oss ikke betalt for å utsette faktura, men de 52,- samsvarer med vårt fordelsprodukt Pristak. Kort forklart så er Pristak en smart løsning som beskytter deg mot høye vinterpriser og strømkriser. Vi hadde satt veldig stor pris på om du hadde kontaktet vårt kundesenter per e-post eller telefon, slik at vi kunne fått sett på ditt kundeforhold og ikke minst tatt en god prat på alle tingene du nevner her. Vårt mål er å sørge for at alle våre kunder er fornøyde. Vi tar derfor alle tilbakemeldinger til oss, slik at vi har muligheten til å bli enda bedre fremover. Kontakt oss gjerne på telefon 38 70 16 16 eller [email protected] Vi har åpnet alle ukedager mellom kl. 09 - 16. Med vennlig hilsen Christina

Forrige
Side 1 av 21

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av bedrifter
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR