Styr unna!!!!!! Holder ikke det de lover. Reklamerer med Ingen binding! Men det er 9 mnd binding. Fornøyd garanti som ikke er verd noe. Velger å betale meg ut av det. Dette er ikke et troverdig selskap. Dårlig og lite samarbeidsvillige fra kunde service. Skal heller kjøpe strøm fra h****** enn å kjøpe strøm fra disse kjeltringene
Må jo fortelle en ting som er bra, du har faktisk strøm i huset når du er kunde. Jada. Så kommer vi til kundebehandling og økonomi. Uff, hold deg unna og livet ditt er godt. Bindingstid, utrivelige selgere ansatte. Ok, aldri mer. Jeg betalte meg faktisk ut for å bli kvitt SkandiaEnergi.
Veldig fornøyd gode priser, alltid god service. Man får fornuftige og forståelige svar om man lurer på noe. Regningene er alltid mye lavere. Grønn strøm er en bonus. Anbefaler SkandiaEnergi på det sterkeste. Hvis du ikke har prøvd SkandiaEnergi før gjør det nå, jeg angrer ikke💚.
Ble kontaktet av SkandiaEnergi og fikk tilbud om avtale, som reduserte vårt månedlige strømutgift. Hyggelige folk på kundeservice som svarer godt på spørsmål. Hatt SkandiaEnergi som strømleverandør en stund nå, og ingen planer om å skifte!
Jeg har vært innom mye av disse strømleverandørene men må si at dette er det som jeg er definitivt mest fornøyd med 👍👍
Jeg ble oppringt av en selger. Ho forklarte meg hvordan avtalen fungerte på en veldig bra måte. Jeg ble først og fremst kunde pga grønn strøm garanti.
Sleipe kundebehandlere som omtrent presser på deg strøm, aldr hatt så dyr strømregning som etter at jeg byttet. Så har de bindingstid med oppsigelsesgebyr fordi de vet de har et elendig avtale å komme med. Angrefristen kommer man heller ikke langt med, da de ikke informerer tidligere selskap om bytte av levrandør før etter angrefristen har gått ut.. fyfaen sier jeg bare. STYR UNNA!!
Leste først igjennom klagen fra Roger. Leste så leveringsbetingelser. Her står det ikke noe om bindingstid på 9 mndr. som dere redegjør for som svar på Rogers klage.. Skal dere ha bindingstid SKAL det stå i leveringsbetingelsene.
Meget gunstig avtale, og hjelpsom kundeservice 👍 Dessuten garantert at det kun leveres fra 100% fornybar kraft (vannkraft).
Ingen positive ting å si om dette selskapet. De legger til dyre og ubrukelige tjenester uten å at man må takke ja til de, så man må følge med på faktura hver gang og si opp avtaler de bare legger til.
Ber om tilganger via SMS koder til nåværende kundeforhold (hos konkurrenter av dem) - noe som går over streken. Hevder også de er fra STRØMHGJELPEN fremfor å presentere seg som selger for SkandiaEnergi
Ble lokket inn med gode tilbud men endte opp med høyeste strømmregningene ever. Fakturaene var ikke mulig å få greie på det ble tatt forskudd og etterskudd og noen tilbakebetalingene fra forrige gang. Helt umulig finne ut hvorfor regningene ble så mye høyere enn da vi hadde avtale ved et tradisjonell "høypris" leverandør før. Derfor tittel som "småskrift- og talltryllekunstnere" Er glad å ha byttet til noe annet, styr unna disse.
Betaler sykt mye hver mnd i strøm. Har aldri i mitt liv opplevd sånne priser hos andre leverandører.
Ble ringt av en flink selger i januar måned som som ville gi meg en ny avtale på strøm. Jeg hadde vært hos Fjordkraft nå i 3 år og har vært fornøyd med det, men er alltid åpen for å spare penger. Selger gjorde en god jobb og vi gikk gjennom min strømregning og fant ut at jeg ville spare penger på å bytte til dem gjennom litt prisgarantier OSV. Da så jeg ingen grunn til å bli hos Fjordkraft, så jeg byttet til Skandia. Har fått 2 strømregninger nå og begge har vært billigere enn før. Så langt er jeg fornøyd med prisen min og servicen jeg fikk av selger:)
En selger ringte meg for å prøve å få meg til å bytte. Han var ærlig om prisene og at det nok ikke var noe livsendrende besparelser å gjøre på strøm. Prøvde allikevel å komme med noen argumenter for hvorfor et bytte kunne være bra. Ble enig om å ringes noen dager senere slik at jeg kunne gjøre litt research. Da han ringte meg opp og vi gikk igjennom forbruket mitt så kom vi fram til at jeg kun ville spart et par kroner på å bytte til dem. Vil også gi ros til selgeren for å være upfront med top 3 garantien deres, garantier som jeg mener blir misbrukt til å få tilbud til å høres bedre ut en de er. Dette gjelder da kun fastprisen dere og vil bare bety noen få 100lapper i året, maks. Pga lengden på bindingstiden så ble jeg værende hos Norgesenergi som jeg så langt er fornøyd med. Denne samtalen var såpass god at jeg valgte å gi en tilbakemelding på det. Om alle var like hyggelig og like lite pågående så hadde jeg gjerne snakket med flere selgere. Så Kudos til i alle fall han ene i skandia energi, med det rare navnet jeg ikke husker hva var.
Är mycket nöjd med min spotpris avtale med Skandiaenergi. Har fått en lavare strömregning siden jag blev kunde hos de! Kundeservicen är väldig bra och alltid hjälpsam med de olika spörsmålene man kommer med. Har bara godt å si om Skandiaenergi!
Lover problemfritt kundeforhold, men klarer ikke følge opp. Ble lovet hjelp til å løse mitt problem, men hørte aldri noe fra dem. Useriøst.
Ble oppringt av en meget pågående selger fra SkandiaEnergi. Jeg fortalte at jeg var godt fornøyd med avtalen jeg hadde med min strømleverandør. Det ble en lang samtale, og jeg forsøkte høflig flere ganger å avslutte samtalen med å si et jeg ikke ønsket noen ny strømavtae. Han påstod at jeg vill spare mange penger på å bytte til SkandiaEnergi, og viste ikke mitt eget beste dersom jeg ikke gikk med på hans tilbud. Tilbudet var så bra, og jeg var utvalgt da ikke alle fikk et så bra tilbud på strøm. Hvis så var tilfelle, ba jeg han å sende tilbudet skriftlig på e-post, så kunne jeg sjekke om alle hans opplysninger var riktig. Han fortalte at tilbudet hadde angrefrist. Jeg risikerte ingen ting. For å kunne sende meg tilbudet, henviste han til et statlig regelverk om at jeg måtte oppgi personummer for å motta tilbudet. Det er klar indikasjon på at selgeren ville sette meg opp på en ny strømavtale med SkandiaEnergi. Da svarte jeg at nå er vår samtale slutt, og jeg la på.
Akseptere tilbud av telefonselger etter at denne hevdet at det ikke var bindene oppsigelsestid. Senere har klagere hevdet at strømleverandøren opererer med 9 (ni!) måneder oppsigelsestid! Nå må myndighetene bli ferdig med nyliberalistisk kremmerpolitikk og sørge for regulering av pris på elektrisk energi.
Utrolig uoversiktlige fakturaer. De krever at du betaler en måneds strøm før måneden har vært. Senere får du justert beløpet til det du faktisk brukte, og det er en forferdelig uoversiktlig måte å gjøre det på. Føler meg lurt mht. Bindingstid og garantier. Styr langt unna SkandiaEnergi. Deilig å nå være ferdig med dem.
Personlig mener jeg at skandia er desidert det beste selskapet mtp kundeservice og regningene selvfølgelig😄
Bor i borettslagleilighet og har jevn strømregning gjennom året og har bodd i over 10år. Ved bytte til Skandiaenergi ble plutselig strømregningen doblet. Ringte hvor de forklarte at det var antatt forbruk som de uten å informere besluttet å kreve inn på forskudd. Problemet var at det forbruket de hadde estimert og krevd forskuddsbetaling for var nesten det dobbelte av forventet forbruk som har vært stabilt i denne boligen de siste 10årene. Byttet umiddelbart til et annet selskap og sliter nå med å få tilbakebetalt differansen som de har trekt på forskudd. STYR LANGT UNNA!!

Jeg føler for å skrive et innlegg om mine opplevelser med SkandiaEnergi fordi jeg rett og slett syns det er nødvendig da jeg ser at majoriteten av omtalene på denne siden er svært negative. Inngikk i forrige uke Topp 3 avtalen etter et telefonsalg. Min tidligere leverandør var LOS, noe jeg i utgangspunktet var fornøyd med - bortsett fra at det var relativt dyrt. SkandiaEnergis Topp 3 avtale var konkurransedyktig, og alt av såkalt «lureri» som jeg ser går om og om igjen i omtalene på denne siden gis beskjed om. Det gis klar beskjed om både bindingstid og bruddgebyr (skriftlig OG muntlig!). Man velger helt selv om man vil ha med eller uten pristak, og man står fritt til å google hva ulike begrep (elsertifikat, spotpris osv) betyr dersom dette er uklart. Dessuten er det 14 dagers angrerett. Det viste i ettertid av min innmelding at LOS hadde en konkurransedyktig avtale, noe som gjorde at jeg brukte angreretten til å bytte tilbake. Under hele dialogen med SkandiaEnergi har jeg mottatt utrolig god kundeservice og prosessen har vært 100% problemfri. Selv om jeg trakk min innmelding per dags dato, kan det godt hende jeg melder meg inn en annen gang. Anbefales også å sjekke andre store selskap her på bytt.no til sammenligning. Blant annet har både Hafslund og Fjordkraft like mye dårlig omtale, til tross for å være seriøse aktører i markedet. ... så, ikke tro på alt som står på nettet! Hilsen fornøyd «kunde»

Ble overtalt av en selger til å velge de, mye pga deres "topp-3-garanti" som abonnementet han solgte hadde.. virket betryggende at det uansett skulle være blant de tre billigste abonnementene, men det viste seg i realiteten at de kun mente den faste månedsavgiften skulle være "topp-3" og ikke inkluderte påslaget de har på hver kw/h.. Så i realiteten var abonnementet mye dyrere en veldig mange konkurrerende abonnementer, inkludert andre abonnementer de selv leverer..! De har også en 100% fornøyd garanti.. men den får du kun tilbake den lille månedsavgiften, og du kan kun bruke den garantien etter 9mnd avtaletid er utløpt og da innen 30 dager.. så i praksis vil det si at du ikke får brukt den om du ikke følger veldig med.. og om du gjør som meg og oppdager at det abonnementet er søppel og misvisende etter du har hatt det i 6mnd så er det billigere å skifte abonnementet og dermed miste 100%-fornøyd-garantien enn å vente til du kan få bruke den siden du da har tapt mer penger på at abonnementet er så ulønnsomt i forhold til andre.. De har mye løfter på hjemmesiden deres, men mange er, som her poengtert, i beste fall halvsannheter eller forkledde lokketilbud..

Ingen er bra med dette! Vi hadde strøm fra Skandia før også flyttet vi og meldte ifra om dette. Men problemet er at vi får fortsatt regninger selv etter flytting og umulig å kvitte det! Skandia vil bare få penger fra oss. Det er et useriøst og dårlig firma Kommer til å bli meldt ifra til El-klagenemnda. STYR UNNA med Skandia.