Spotpris var plutselig Garantistrømavtale. Betalt ca 500kr for mye ifjor sammenlignet ned feks tibber
Har du en tilsvarende erfaring med Fjordkraft?
Gjør som Jan N og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Fjordkraft du også og del dine erfaringer!
Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!
Styr unna Fjordkraft! De er ikke billige ! , og de har meget ukompetente kundebehandlere og sjefer. De holder heller ikke det de lover , ifht. avtaler. Imidlertid er de enkle å få tak i på tlf, noe som er et pluss.
Etter at Trønderenergi solgte sin enhet for strømsalg til Fjordkraft ble jeg automatisk kunde hos Trøndelagkraft som Fjordkraft kaller sin enhet i Trøndelag. Oppdaget plutselig at de flyttet meg over på en dyrere avtale enn den jeg hadde inngått og tok derfor flere ganger kontakt med deres kundeservice (som er hos Fjordkraft i Bergen) som serverte en masse svada og lovte å flytte meg tilbake til avtalt avtale noe som ikke skjedde. Til slutt gikk jeg lei og inngikk avtale med Gudbrandsdal Energi (GE) og først da reagerte de og ville tilby meg en gunstigere avtale enn hos GE. De ringte meg flere ganger men nok var nok og de var dessuten ikke konkurransedyktig med avtalen jeg hadde inngått med GE. Fjordkraft har dessuten en merkelig rutine for varsling av prisendringer, ikke til kundens e-post adresse eller via SMS men via Min side så en får ingen forvarsel på e-post eller telefon men må følge med på Min side noe jeg antar de fleste ikke gjør men sikkert lønnsomt for dem, på samme måte som deres såkalte prisgaranti på Trønderavtalen spotpris: "Med Trønderavtalen er du sikret at strømavtalen din vil være lavere enn prisen på tilsvarende strømavtale hos NorgesEnergi (Topp-10), NTE (Topp 5), Hafslund (Direkte Variabel), NEAS (Basispris), Gudbrandsdal Energi (Variabel Kraftpris)." Sitat slutt Toppen av prisjuks er å sammenligne deres spotprisavtale med bl.a. konkurrentenes variable kraftpris.
Selger på døren skrøt av garantert lavest pris, hevdet jeg ville spare mye ved å bytte over, og viste meg helt urealistiske priser jeg skulle få hos Fjordkraft. Jeg var sløv og fulgte ikke med på regningen, ikke godt nok i hvert fall, og etter å ha sjekket rundt på nett ser jeg nå at avtalen jeg fikk ikke bare var en av de dårligste på markedet, den var en av de dyreste til Fjordkraft også... Legg til at selskapet virker mer opptatt av bonusavtaler og tilleggsavtaler enn billig strøm, og du har oppskriften på et selskap jeg for alltid vil holde meg unna. Svært pågående var de også da jeg ville avslutte kundeforholdet, (jeg fikk 3 telefoner, 2 SMS og et par emails), enda jeg gjorde det klinkende klart at jeg ikke ønsket mer kontakt da jeg sa opp avtalen. Ikke mye respekt for kundens ønsker der i gården.
Som overskriften sier. Hvordan skal man da følge med på solkraften so leveres ?