Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Fjordkraft
2.2
1 307 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Positiv trend

Fjordkraft opplever for tiden en positiv trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
1 307 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#85
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#85 av 88 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 307 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
207
153
96
127
724
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fjordkraft
Fjordkraft har 1 307 verifiserte omtaler på Bytt.no

Grei avtale

Omtale av  Marit

Prisen kunne vert lavere. Grei oversikt over forbruk, pris og annen info. God info på «min side» ,

Svar fra Fjordkraft
22.03.2022 16:49

Hei Tusen takk for din tilbakemelding. Vi setter pris på det. Fjordkraft har ingen påvirkning på strømprisene. Spotprisen er like for alle. Men vi har ulike avtaler som dekker ulike behov. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter for gjennomgang av din avtale. Vennlig hilsen Fjordkraft

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Behandling av faste kunder

Omtale av  Sigurd H

Veldig for fornøyd i starten av kundeforholdet. Men dette har endret ved prisendringer/avtale. Endringer skjer (påslag i pris), men det kommer ingen forslag til avtaleendring som vil være gunstigere for meg som bruker basert på mitt forbruk. Den siste tidens vanvittige strømpriser har gjort dette ganske tydelig Personlig liker jeg ikke å «shoppe» for å laveste pris, dette burde min leverandør være behjelpelig med. Det må ikke bli den absolutt laveste pris på markedet, men likevel en gunstig pris i forhold til tidligere avtale eller andre markedspriser pga. kundeforholdet.

Svar fra Fjordkraft
22.03.2022 16:48

Hei Sigurd. Vi ønsker å tilby den beste mulige kundeservicen til våre kunder. Vi er lei oss for at du ikke opplever dette. Kommer det noen prisendringer så varsler vi alltid i henhold til Trygg Strømavtale. Trygg strømhandel er en sertifiseringsordning for strømleverandører som setter en rekke til krav til salg av strøm og informasjon til strømkundene. Formålet med sertifiseringsforordningen Trygg Strømhandel er å sikre god kvalitet i arbeidet med salg av strøm. Jeg håper du tar kontakt med vårt kundesenter. Slik at vi kan få mulighet til å finne den avtalen som er best for deg over tid. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Lureri

Omtale av  Ida

Jeg bestilte garantistrøm, noe som skulle sikre meg strøm døgnet rundt til avtalt pris (114/kWh) og etter to uker får jeg mail om at det er to ukers varsel på øking fra 114/149(!!)/kWh. Bestilte også Puls som kobles til i HAN porten, denne virker ikke. Kundeservice er hyggelig og imøtekommende, men det stopper der.

Svar fra Fjordkraft
22.03.2022 16:48

Hei, Ida Vår garantisstrøm avtale er en variabel avtale som følger markedet. Den har og hatt et pristak som har vært gunstig i vinter. Variabelprisene følger spotprisen/markedsprisen trinnvis. Det vil si at den ikke øker like raskt som markedsprisen når vi får brå prisoppganger, men den settes heller ikke ned like fort når vi spotprisen synker. Det gir økt forutsigbarhet sammenlignet med en spotprisavtale der strømprisen endres hver time, og er en slags mellomting mellom spot og fastpris. Til forskjell fra fastpris er det ingen bindingstid på variabelavtaler. Videre så varsler vi alltid i henhold til Trygg Strømhandel. Trygg strømhandel er en sertifiseringsordning for strømleverandører som setter en rekke til krav til salg av strøm og informasjon til strømkundene. Formålet med sertifiseringsforordningen Trygg Strømhandel er å sikre god kvalitet i arbeidet med salg av strøm. Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter for gjennomgang av din strømavtale. Så finner vi det som passe best for deg. Våre pulsmålere bruker 4g dekning, det kan noen steder være utfordrende med dekning. Dette løses som regel ved å forsøke å flytte litt på måleren. Ta gjerne kontakt på nytt, så vil våre kundebehandlere feil søke sammen med deg. Vennlig hilsen Fjordkraft

For lite på lag med sine kunder.

Omtale av  Gunnar

Fjordkraft sitter på info og teknologi som kan hjelpe oss som forbrukere til å styre vårt forbruk, men krever ekstra betalt for å gi denne. Først dersom vi kjøper en boks til 600 og betaler kr 19 pr mnd får vi innsikt i forbruket vårt simultant slik at vi kan reagere. F burde i egen interesse ta opp kampen med f. eks. Tibber og gi kundene info for å bli smarte forbrukere, ikke skvise penger ut av kunder som ønsker å få ned forbruket.

Svar fra Fjordkraft
22.03.2022 16:48

Hei Gunnar. Takk for din tilbakemelding. Vi er helt enige i at strømkunder bør få hentet ut informasjon om strømforbruket slik at man kan bli "smarte forbrukere". Det har seg slik at slike tjenester medfører en kostnad hos oss (datatrafikk osv) som gjør at vi ikke kan tilby dette kostnadsfritt. Håper dette var oppklarende. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Bra og billig!

Omtale av  Morten

Har en god og billig strømavtale hos Fjordkraft. Ingen som klarer å matcher min Spotpris Web hos Fjordkraft. Fin app til å følge forbruket og annet.

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

stabilt, men til tider variabel kundeservice

Omtale av  Kevin

har ikke hatt noe problemer med fjordkraft inntil i dag. Men ringte dem i dag, og spurte om det var mulig å dele opp en regning siden det ikke var mulighet til å betale den i dag, pga høye strømpriser og slikt. fikk til svar at jeg må vente til det går til inkasso og ta det derifra siden jeg ikke er aktiv kunde lenger. å kunne fikse noe slikt burde ikke være noe problem for et selskap som Fjordkraft, og at dem foreslår at det går til inkasso er bare lavmål etter flere år med lojalitet.

Svar fra Fjordkraft
22.03.2022 16:48

Hei Kevin, Så leit å høre at du fikk en dårlig opplevelse når du var i kontakt med vårt kundesenter. Av systemmessige årsaker kan vi ikke opprette nedbetalingsplan på kunder som ikke er aktive, men som du skriver så finnes det mulighet å ha nedbetalingsplan hos inkassoselskapet - her kan de også sette opp nedbetalingsplan med like vilkår som nedbetalingsplan hos oss. Håper vi fikk løst din sak hos oss. Vi ønsker den en fin dag. Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft

Snakker usant om såkalt "garantistrøm"

Omtale av  Jan F

Tenkte å bytte strømleverandør for noe tid siden, men Fjordkraft hanket meg tilbake med et såkalt "bedre tilbud" / garantistrøm. Det ligger jo implisitt i dette begrepet at man kan forvente en garanti for laveste pris, men i skrivende stund har KwH-prisen økt fra 114,90 til 147,90 / KwH, får jeg beskjed om i en mail fra Fjordkraft. Hvor ble det av denne såkalte garantien? :-(

Svar fra Fjordkraft
22.03.2022 16:48

Hei Jan F, Garantistrøm hadde i en tidsbegrenset periode ett pristak, i denne perioden kunne vi garantere at prisen ikke gikk over pristaket som var satt. Spotprisen har i høst og i vinter vært tidvis ekstremt høy, og derfor har du opplevd prisvarsling på våre variable avtaler også. Vi håper du har en strømavtale som du er fornøyd med. Vi ønsker deg en fin dag. Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft

Fjordkraft har 1 307 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fjordkraft mener

Fjordkraft

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR