Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Fjordkraft
2.2
1 309 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Nøytral trend

Fjordkraft opplever for tiden en nøytral trend i kundevurderinger.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
1 309 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#85
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#85 av 88 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 309 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
207
153
96
127
726
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fjordkraft
Fjordkraft har 1 309 verifiserte omtaler på Bytt.no

For lite på lag med sine kunder.

Omtale av  Gunnar

Fjordkraft sitter på info og teknologi som kan hjelpe oss som forbrukere til å styre vårt forbruk, men krever ekstra betalt for å gi denne. Først dersom vi kjøper en boks til 600 og betaler kr 19 pr mnd får vi innsikt i forbruket vårt simultant slik at vi kan reagere. F burde i egen interesse ta opp kampen med f. eks. Tibber og gi kundene info for å bli smarte forbrukere, ikke skvise penger ut av kunder som ønsker å få ned forbruket.

Svar fra Fjordkraft
22.03.2022 16:48

Hei Gunnar. Takk for din tilbakemelding. Vi er helt enige i at strømkunder bør få hentet ut informasjon om strømforbruket slik at man kan bli "smarte forbrukere". Det har seg slik at slike tjenester medfører en kostnad hos oss (datatrafikk osv) som gjør at vi ikke kan tilby dette kostnadsfritt. Håper dette var oppklarende. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Bra og billig!

Omtale av  Morten

Har en god og billig strømavtale hos Fjordkraft. Ingen som klarer å matcher min Spotpris Web hos Fjordkraft. Fin app til å følge forbruket og annet.

stabilt, men til tider variabel kundeservice

Omtale av  Kevin

har ikke hatt noe problemer med fjordkraft inntil i dag. Men ringte dem i dag, og spurte om det var mulig å dele opp en regning siden det ikke var mulighet til å betale den i dag, pga høye strømpriser og slikt. fikk til svar at jeg må vente til det går til inkasso og ta det derifra siden jeg ikke er aktiv kunde lenger. å kunne fikse noe slikt burde ikke være noe problem for et selskap som Fjordkraft, og at dem foreslår at det går til inkasso er bare lavmål etter flere år med lojalitet.

Svar fra Fjordkraft
22.03.2022 16:48

Hei Kevin, Så leit å høre at du fikk en dårlig opplevelse når du var i kontakt med vårt kundesenter. Av systemmessige årsaker kan vi ikke opprette nedbetalingsplan på kunder som ikke er aktive, men som du skriver så finnes det mulighet å ha nedbetalingsplan hos inkassoselskapet - her kan de også sette opp nedbetalingsplan med like vilkår som nedbetalingsplan hos oss. Håper vi fikk løst din sak hos oss. Vi ønsker den en fin dag. Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft

Snakker usant om såkalt "garantistrøm"

Omtale av  Jan F

Tenkte å bytte strømleverandør for noe tid siden, men Fjordkraft hanket meg tilbake med et såkalt "bedre tilbud" / garantistrøm. Det ligger jo implisitt i dette begrepet at man kan forvente en garanti for laveste pris, men i skrivende stund har KwH-prisen økt fra 114,90 til 147,90 / KwH, får jeg beskjed om i en mail fra Fjordkraft. Hvor ble det av denne såkalte garantien? :-(

Svar fra Fjordkraft
22.03.2022 16:48

Hei Jan F, Garantistrøm hadde i en tidsbegrenset periode ett pristak, i denne perioden kunne vi garantere at prisen ikke gikk over pristaket som var satt. Spotprisen har i høst og i vinter vært tidvis ekstremt høy, og derfor har du opplevd prisvarsling på våre variable avtaler også. Vi håper du har en strømavtale som du er fornøyd med. Vi ønsker deg en fin dag. Med vennlig hilsen oss i Fjordkraft

Fornøyd kunde!

Omtale av  Finn

Be lut av telonselger fra konkurrent og fikk problemer med å benytte meg av “angreknappen”. Fjordkraft kundserice ordnet saken, og skaden ble kun regning for 1 døgn hos uønsket konkurrent! Lærdom for meg: SKY TELEFONSELGERE FRA VEDKOMMENDE FIRMA!!!!!

Svar fra Fjordkraft
22.03.2022 16:48

Hei Tusen takk for din tilbakemelding. Det setter vi pris på Vi ønsker å yte så god kundeservice som mulig. Vennlig hilsen Fjordkraft

Få gode tilbud på strøm der du bor
Få gode tilbud på strøm der du bor
La selskapene konkurrere om å gi deg best pris, og sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!
Få tilbud
Tar kun 2 minutter La selskapene konkurrere

Bytt ALDRI til Fjordkraft

Omtale av  Haakon L

Var på power, fikk tilbud om kjempe billig strømavtale. Byttet, og fikk 4 ganger så stor regning. Ringer flere ganger, men ingen gode tilbud, betydning er dobbel strømpris. Har byttet tilbake til gamle leverandør. Så langt har de ringt, sendt tekstmeldinger, og truer med gebyrer. Hold deg langt unna!!

Svar fra Fjordkraft
28.03.2022 15:25

Hei Haakon, og takk for tilbakemeldingen. Vår Power avtale er en spotpris avtale som følger markedet time for time. Spotprisene er lik for alle selskaper. Siden jeg ikke kjenner ikke til hvilken avtale du tidligere har hatt. Så blir det vanskelig å sammenligne med det du hadde tidligere. Du har også byttet i en periode der strømprisene har steget, i Fjordkraft har vi også gjennom fakturering. Som vil si at nettleie også er en del av din strømregning. På generelt grunnlag kan jeg si at du skal ha fått informasjon om avtalen i form av en brosjyre. I tillegg til denne brosjyren får man all informasjon om strømavtalen automatisk på SMS, og denne må man aktivt svare på for at strømbestillingen skal gå i orden. Det er leit å høre at du ikke er fornøyd med opplevelsen du har hatt hos oss. Ønsker deg en fin dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft

Garantistrøm er urimelig dyrt

Omtale av  Jarle L

Produktet garantistrøm øker prisen uansett om markedet går opp eller ned. Pris i Midt-Norge er pr 15.11.2021 169,9 øre pr kwh, mot markedspris på maks 30 øre pr kwh. En fortjeneste på over 1 krone pr kwh, og en merkostnad på kr 28.000 pr år for en vanlig husholdning! Får ingen svar på spørmål om hvordan dette kan være så dyrt.

Svar fra Fjordkraft
22.03.2022 16:48

Hei og takk for tilbakemeldingen din. Dette er en avtale som gir en fastsatt strømpris for en kortere periode, slik at du får forutsigbarhet for hvordan strømprisene blir fremover. Du kan være trygg på at vi varsler prisendringer (både prisøkninger og reduksjoner) minimum 14 dager før de trer i kraft – slik at du alltid vet hvilken strømpris du har. Norge er delt opp i 5 prisområder. I 2021 så vi prisforskjeller mellom prisområdene vi tidligere ikke har opplevd i Norge. På bakgrunn av dette gjorde vi noen endringer i vår produktportefølje og lanserte strømavtaler dedikert hvert prisområde kunden knyttes til basert på hvor i landet kunden bor. Ønsker deg en fin dag. Med vennlig hilsen Fjordkraft.

Fjordkraft har 1 309 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fjordkraft mener

Fjordkraft

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR