Meny

Fjordkraft omtaler og erfaringer

1,5/5
Dårlig
Kundetilfredshet
Dårlig
Kundeservice
Dårlig
Brukervennlighet
Dårlig
98
av 101 innen
strømselskap
12%
anbefaler
Fjordkraft

"Avtale inngått uten at jeg hadde takket ja"

Omtale om Fjordkraft skrevet av Marte for 18.07.2019 17.25

Fjordkraft har totalt 271 omtaler på Bytt.no
PÅ EN SKALA FRA 1 TIL 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Kundetilfredshet
Kundeservice
"Avtale inngått uten at jeg hadde takket ja"

Ble oppsøkt hjemme av dørselger som kom med mange lovnader om billigere strømpris og at jeg kom til å spare masse om jeg byttet til Fjordkraft. Dette var et tilbud som "ikke fantes på nett", og måtte derfor inngås direkte med selger. Jeg ville ikke inngå noen avtale uten å ha forhørt meg med andre, så derfor ble vi enige om at han skulle sende meg en mail, der jeg i løpet av fjorten dager kunne trykke på en knapp som sa at jeg ikke ville inngå avtale. Fikk aldri noen mail, men sms som sa "Takk for din bestilling av Fjordland garantistrøm osv.". Etter å ha forhørt meg med andre og lest omtaler på nett, fant jeg raskt ut at dette ikke var noe jeg ville gamble på, så sendte straks angreskjema. Forhåpentligvis blir det behandlet raskt og uten problemer.

Svar fra Fjordkraft
25.07.2019 09.19
Hei Marte, og takk skal du ha for tilbakemeldingen din. Jeg beklager at vår selger i dette tilfellet har fullført bestillingen uten ditt samtykke. Dette skal ikke skje, og jeg har full forståelse for at du opplever dette som ugreit. Jeg håper du vil kontakte vår kundeservice og opplyse om hva som har skjedd, samt når og hvor hendelsen fant sted, slik at vi kan ta dette videre internt hos oss. Vi ønsker aldri at noen skal føle seg lurt etter å ha vært i kontakt med oss. Angreskjemaet vil du ikke få noen problemer med, det vil bli behandlet fortløpende. Ønsker deg en fin dag.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Bytt.no
"Avtale inngått uten at jeg hadde takket ja" skrev Marte om Fjordkraft

Har du en tilsvarende erfaring med Fjordkraft?
Gjør som Marte og over 10 000 andre norske forbrukere: Skriv en omtale om Fjordkraft du også og del dine erfaringer!

Ingen registrering nødvendig, helt anonymt og tar kun 1 minutt!

Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"De sletter loggen på samtaler."
2 syns denne omtalen er nyttig

Snakket med kunderådgiver som erkjente at de hadde rot/feil i faktureringen. Ble lovet å få e-post med oversikt over fakturaer og at purring og inkasso-omkostninger ville bli slettet. Jeg fikk ingen e-post. Jeg tok kontakt igjen en uke senere, og da fantes det ingen logg på samtalen eller skrevet noe som helst om samtalen. Fikk beskjed på å henvende meg til inkassobyrået å gjøre opp der. Det har jeg gjort, og omgående skiftet til ny utbyder. Borettslaget jeg er styreleder i har også avtale med Fjordkraft. Her avventer vi nå ny utbyder.

Svar fra Fjordkraft
25.07.2019 09.17
Hei Karen, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Det er veldig trist å høre at du har hatt denne opplevelsen med oss, og jeg har full forståelse for at du synes dette er ugreit. Vi beklager det som har skjedd, og at du ikke føler deg tilstrekkelig ivaretatt. Slik skal det ikke være. Jeg kan forsikre deg om at vi ikke sletter kundelogger, men det kan nok tenkes at konsulenten du har snakket med har glemt å loggføre den første samtalen dere hadde. Dette skal selvsagt ikke skje.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Vurderer å bytte selskap
"Strøm er strøm, men....."

Fjordkraft hevder de har den billigste strømmen. Derimot har aldri jeg hatt høyere kostnader enn da jeg byttet til Fjordkraft. Det antas at de avregner forbruket på en annen måte enn konkurrentene. I tillegg benytter de Kredinor som inkasso-partner. Det er grunn god nok til å holde seg unna!

Svar fra Fjordkraft
18.07.2019 16.34
Hei Haakon, og takk skal du ha for tilbakemeldingen. Jeg kan forsikre deg om at vi ikke avregner forbruk på en annen måte enn konkurrentene våre. Det er det lokale nettselskapet ditt som er ansvarlig for måleravlesningene dine. Disse gjøres helt automatisk nå som de fleste av oss har fått AMS-målere, og nettselskapet ditt videresender disse avlesningene til oss. Det er disse avlesningene vi bruker når vi skal fakturere strømforbruket ditt. Siden jeg ikke vet hvilken strømavtale du har hatt med oss kan jeg ikke svare mer utfyllende enn dette, men jeg vil oppfordre deg til å kontakte oss på telefon, chat eller e-post hvis du ønsker hjelp med fakturaen din. Vi vil veldig gjerne få lov til å rette opp i eventuelle misforståelser som har oppstått.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Alexander O
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Verdi for pengene
Har byttet selskap
"Villedende priser"
1 syns denne omtalen er nyttig

Har alltid vært strømkunde hos Fjordkraft. Etter jeg byttet til et annet selskap ringte en selger fra Fjordkraft og ville ha meg tilbake som kunde. Fikk et "bra" tilbud av han. Han opplyste hva det ville koste hos det nye selskapet, og at det tilbudet jeg fikk var bedre. Jeg byttet tilbake til fjordkraft. Når første faktura kom fikk jeg meg et sjokk. Det var dyrere enn det jeg hadde forventet, samt et månedlig påslag. Anbefales IKKE!

Svar fra Fjordkraft
16.07.2019 08.52
Hei Alexander. Her må jeg bare beklage at avtalen du fikk fra oss ikke stod til forventningene.

Jeg vet ikke hvilken avtale du har fått, men hvis det var en spotprisavtale må jeg informere om dette: Fakturalinjen på fakturaen din er en snittpris for hva strømmen din kostet gjennom måneden. Det vil si: Det blir presentert en snittpris for hele perioden. Siden alle med AMS-målere (altså de fleste av oss) nå får strømmen sin avlest per time, opererer man med en mye mer varierende spotpris gjennom døgnet og måneden enn det man gjorde før. En time kan spotprisen ha vært lav, mens noen timer senere kan den ha vært høy. For at vi skal slippe å sende ut en faktura på flere sider, med hver eneste timesmåling gjennom måneden og hvilken spotpris det var som var gjeldende i det tidspunktet, viser vi heller et gjennomsnitt.

Om det er dette som er grunnen til at din faktura har fremstått som høyere enn forventet vet jeg ikke, men jeg tenkte det kunne være greit å nevne dette sånn i tilfelle. Et påslag er også helt normalt på alle spotpris-avtaler, for å dekke bl.a elsertifikater og andre avgifter.

Hvis du ønsker mer informasjon rundt din konkrete faktura er du hjertelig velkommen til å kontakte oss på telefon, chat eller e-post.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
Har byttet selskap
"Feilfakturering. Behandler ikke klager."
4 syns denne omtalen er nyttig

Fakturerer for et mye høyere forbruk enn nettselskapet sender dem info om. Behandler ikke klager. De har stengt tilgangen min til Min side.

Svar fra Fjordkraft
05.07.2019 11.41
Hei Anne, og takk for tilbakemeldingen din. Dette høres veldig rart ut. Siden jeg ikke vet hvem du er har jeg dessverre ikke mulighet til å kontakte deg for å høre hva det er som har skjedd i denne saken. Jeg vil derfor på det sterkeste oppfordre deg til å kontakte oss på telefon, chat eller e-post slik at vi kan finne ut av dette sammen.

Med vennlig hilsen Fjordkraft
Fjordkraft har totalt 271 omtaler på Bytt.no
Fjordkraft strømpriser
SJEKK OM FJORDKRAFT KAN LEVERE STRØM TIL DEG
OSLO
Fjordkraft leverer strøm til OSLO
ÅRLIG STRØMFORBRUK Usikker på forbruket ditt?
Ditt strømforbruk (kWt/år)
20 000 kWt
1000 kWt 50 000 kWt
Omtaler
Overblikk
Pris pr. mnd
Bestill
Garantistrøm
Variabel pris - Fjordkraft
272 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
954 kr
57,24 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Spot Web
Innkjøpspris - Fjordkraft
272 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
1 001 kr
60,07 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Industri Energi Topp 3 Garanti
Variabel pris - Fjordkraft
272 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
1 002 kr
60,13 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Fjordkraft Forutsigbar
Variabel pris - Fjordkraft
272 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
1 033 kr
61,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Elbil-avtalen
Variabel pris - Fjordkraft
272 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
1 067 kr
63,99 øre/kWt
Detaljer
Les mer
LOfavør Innkjøpspris
Innkjøpspris - Fjordkraft
272 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
1 079 kr
64,71 øre/kWt
Detaljer
Les mer
LOfavør Topp 3
Variabel pris - Fjordkraft
272 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
1 086 kr
65,13 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Enkel Spotpris
Innkjøpspris - Fjordkraft
272 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Fornybar energi
Ingen betalingskrav
1 087 kr
65,19 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Enkel Spotpris
Timespot - Fjordkraft
272 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Fornybar energi
Ingen betalingskrav
1 087 kr
65,19 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Spotpris Online
Innkjøpspris - Fjordkraft
272 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
1 089 kr
65,31 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Spotpris Online
Timespot - Fjordkraft
272 omtaler
Etterskuddsvis betaling
Ingen bindingstid
Ikke fornybar energi
Krever eFaktura & AvtaleGiro
1 089 kr
65,31 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Eurobonus-avtalen
Innkjøpspris - Fjordkraft
272 omtaler
Etterskuddsvis betaling
90 dager bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
1 115 kr
66,91 øre/kWt
Detaljer
Les mer
PowerSpot
Innkjøpspris - Fjordkraft
272 omtaler
Etter 6 måneder endres avtalen til Enkel Spotpris
Etterskuddsvis betaling
3 måneder bindingstid
Ikke fornybar energi
Ingen betalingskrav
1 115 kr
66,91 øre/kWt
Detaljer
Les mer
Søk Bytt.no
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR