Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Fjordkraft
2.2
1 309 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Negativ trend

Fjordkraft opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
1 309 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#85
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#85 av 88 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 309 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
207
153
96
127
726
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fjordkraft
Fjordkraft har 1 309 verifiserte omtaler på Bytt.no

Trodde Norge var en rettsstat, det er skremmende at man kan bli lurt for tusenvis av kroner, ren svi

Omtale av  Anne

En påstått "forsikring" kalt "trippelgaranti" har lurt meg for 6000 kroner de siste ti åra

Svar fra Fjordkraft
10.03.2023 15:23

Hei! Takk for din tilbakemelding. Opplysninger om trippelgaranti står alltid på kontrakt ved inngåelse. Tilbake i tid stod det på papirkontrakten. Ettersom som vi ikke kan se din spesifike sak, anbefales det at du tar kontakt med oss.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Øker påslaget med 1,39 øre

Omtale av  Mette K

Veldig misfornøyd med kun en mnd binding på påslag. I da endret LOFavøravtalen med tillegg på 1,39 øre og pluss 5,- fastbeløp. Ikke godt nytt når man er ny kunde, det ble en kort fornøyelse med Fjordkraft.

Svar fra Fjordkraft
10.03.2023 15:23

Hei! Takk for din tilbakemelding. Pågrunn av økte kostnader i markedet har LoFavør avtalen økt i pris. Det er fremdeles en svært god pris både på med tanke på påslag og månedsbeløp. Med et forbruk på 1000kWh i måneden utgjør prisøkningen totalt 18,9 kroner. Ønsker deg en god dag

Den verste.

Omtale av  Muhammad S

Fjordkraft er den verste strømleverandør jeg har hatt noensinne. De sier at kunder hos oss får 2% trumf bonus (som nå er det 1%). Med 6 måned kunde forholde har jeg kun fått 14,72 kr i trumf bonus. Hver gang jeg ringte dem, fikk jeg alltid det samme svaret at du skal få det i neste måneden, men jeg fikk det aldri.

Svar fra Fjordkraft
03.03.2023 13:43

Hei! Takk for din tilbakemelding. Det stemmer at trumfbonusen vår har blitt endre fra 2% til 1%. Ettersom vi ikke kan se kundeforholdet ditt, så anbefaler jeg at du tar kontakt med oss igjen så vi kan gå nærmere inn på saken din :) Ha en god dag.

Kunden betaler for spekulative tap

Omtale av  Stein B

Fjordkraft inngår forwardkontrakter, og tryner ofte grunnet innleide og udugelige spekulanter. Kundene må betale tapet til Fjordkraft som leker meglerhus. Altså, det blir omtrent det samme som at man skulle spekulerer på børsen. Tenk om det kunne vært slik for "vanlige folk" også. Går man på tap sender man bare regningen til sin uvitende "bestefar", eller en annen uskyldig tredjepart. Går man i pluss beholder man selvsagt grunkene. Har mistanke om at noen kan le hele veien til Cayman Iland.

Svar fra Fjordkraft
03.03.2023 13:43

Hei! Takk for din tilbakemelding. Ut i fra det du skriver så tolker jeg det som det gjelder en variabel avtale. Strømavtalen du har hatt fungerer som sagt på den måten at vi foretar prissikringer i det finansielle strømmarkedet. Vi kjøper da strømmen frem i tid. Hensikten er ikke å slå spotprisen, men å tilby en mer forutsigbar strømpris, og dempe prissvingningene. Samtidig ser vi på forventet strømpris for perioden som kommer. Dersom du ser tilbake på tidligere fakturaer du har mottatt, vil du se at du fikk mer ut av strømstøtten, siden din sikringspris lå godt under den gjennomsnittlige spotprisen i ditt prisområde. Dette gjorde at du betalte mindre for selve strømmen enn markedsprisen, men fikk like mye strømstøtte som noen med en spotpris under disse periodene. Da vi sikret prisen for oktober, var prisforventningene høye. Når vi da fikk et kraftig fall i spotprisen grunnet mye nedbør, vind og andre faktorer som påvirker strømmarkedet, ble differansen mellom den variabel prisen vi kunne tilby og spotprisen unormalt stor. Avtalen du har per i dag endrer ikke pris like ofte som feks. spotprisen og gir deg mer stabile strømpriser. Siden faktura ble produsert har prisen på avtalen din allerede gått ned, men den bruker lenger tid enn spotprisen. Vi varsler alle prisendringer på variable avtaler i forkant før endringen skjer, denne meldingen mottas inne på min side og på epost/sms. Ta gjerne kontakt med oss om vi skal gå nærmere inn på ditt kundeforhold. Ha en god dag.

Strømselskapet med marmorfliser!

Omtale av  Rune

Blir ikke overrasket når jeg ser alle de negative tilbakemeldingene Fjordkraft får. Misvisende og villende markedsføring med å kalle en «tjeneste» Garantistrøm, når de setter denne til 499øre/kWh time for Januar! Ganske ekstremt, da gjennomsnitt spotpris for samme måned er 158,23øre/kWh! Dette tilsvarer da 315% mer enn hva man hadde trengt å betale. Forståelig at Fjordkraft er en bedrift, som lever av å tjene penger. Men å rane kundene sine, det sier vel sitt. Samme med de inkompetente (eller luringer) som kommer på døra og skal få deg inn i lurerier sitt. Flytter da over mitt bedrifts telefon abonnent uten min godkjenning, selvom samboer som klarte å bli lurt av de gav klar beskjed om å ikke røre det nummeret. Makan til sleipinger. Håper for all del at de fleste velger å komme seg unna! Til slutt: Fjordkraft, om dere tenker å svare på denne tilbakemeldingen - vær vennlig å ikke «kopier og lim» inn svaret deres: «Hei og takk for tilbakemeldingen din. Vi beklager at du opplever oss på denne måten. Vi etterstreber å informere og veilede kundene som er i kontakt med oss så godt vi kan sånn at kundene kan velge rett strømavtale basert på behovet sitt. Vi beklager igjen og ønsker deg en fin dag videre. Med vennlig hilsen Fjordkraft«

Svar fra Fjordkraft
03.03.2023 13:43

Hei! Takk for din tilbakemelding. Vi har gjort en del tiltak etter spotprisen gikk ned og de variable avtalene ikke klarte å treffe bedre eller på linje med spotprisen. Det har blitt sendt ut tydelig informajson til kundene som har vært på variable avtaler siden november. Disse meldingene er sendt på min side og på Epost/sms (ut ifra hvilken varsling kunden har valgt). For å kunne tilby en variabel avtale så gjøres det prissikringer i strømmarkedet. Dette betyr at strømmen handles fram i tid, altså til det vi forventer at prisen skal være fremmover. Dette har vært spesielt utfordrende denne høsten og vinteren, noe som har ført til en større differanse på variable avtaler og spotpris enn vanlig. Tiltak som har blitt gjort de siste månendene er at vi har informert kundene på variabel avtale godt via meldinger og informert klart hvordan en kan endre avtale. Vi har sluttet med dørsalg for flere måneder siden og fjernet variabel avtale fra nysalg. Ønsker deg en god dag :)

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Selger avtaler med løgn

Omtale av  Rundlurt

Jeg kjøpte en strømavtale med Fjordkraft som tydeligvis var oppdiktede vilkår fra selgeren. Da jeg reklamerte forholdt ikke Fjordkraft seg til dette. Det er utrolig at en så useriøs aktør kan være børsnotert. Hele virksomheten virker å være basert på lurendreieri.

Svar fra Fjordkraft
03.03.2023 13:43

Hei! Takk for din tilbakemelding. Slik skal det ikke være, anbefaler deg at du tar kontakt med oss så vi kan ta denne saken videre og gå nærmere inn på den. Det er svært bra at vi får informasjon om slikt, så vi kan forbedre oss. Ønsker deg en god dag.

Svært misfornøyd med informasjon de sender ut pr mnd

Omtale av  Kristin O

De oppgir ingenting om hva spot pris er eller hvordan man kan endre en fastpris avtale. Det burde vært pålagt at strømselskap informerer om dette: 1- info om hvilken avtale man har inngått og til hvilken pris 2- info om hva spot pris er 3- Info og lenke til å endre avtale type. Idag sender de ut info om kun hva prisen er. Det følger ingen info med om hvordan man kan endre avtalen. Dette er helt uforståelig for både førstegangsetablerere og eldre å forstå. Burde rett og slett ikke vært lov, og er veldig dårlig kundebehandling.

Svar fra Fjordkraft
03.03.2023 13:43

Hei! Takk for din tilbakemelding. Informasjon om avtalen din sendes blant annet på sms til deg ved bestilling om du har snakket med oss, du skal også informeres om avtalen når du snakker med oss. Under min strømavtale inne på min side ligger det forklaring på hvilken avtale du har og med hvilke priser. Her står det også hvordan avtalen din fungerer og hva spotpris er (om det er det du har). Det ligger også god informasjon på nettsiden vår om spotpris og på faktura hver måned står det informasjon om avtalen din med priser. Vi har ikke fastpris eller variable avtaler per nå , så du vil ikke finne informasjon om dette på nettsiden vår, da det ikke er noe vi har i nysalg. En er alltid hjertelig velkommen til å ta kontakt med oss og få svar på spørsmålene sine om noe er uklart eller en lurer på noe. Ha en god dag :)

Fjordkraft har 1 309 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fjordkraft mener

Fjordkraft

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR