Sammenlign. Bytt. Spar.
HUS & HJEM
BEDRIFT & BORETTSLAG
MIN BYTT
BYTT.NO
Oversikt Omtaler Tjenester Mer ⋮ NETTSIDE
Oppdatert april 2024
Fjordkraft
2.2
1 309 verifiserte omtaler

Fjordkraft omtaler og erfaringer

Negativ trend

Fjordkraft opplever for tiden en negativ trend i kundevurderinger.

Pilens retning viser styrken på trenden i løpet av 30 dager.

Klikk for detaljer

2.2
Dårlig
1 309 verifiserte omtaler
Kundetilfredshet
Kundeservice
Brukervennlighet
#85
Forferdelig
Fjordkraft er rangert
#85 av 88 strømselskaper
28%
Dårlig
28% anbefaler Fjordkraft
til venner og kjente. Gjør du?
POPULÆRT 🔥
Få tilbud på strøm
Få tilbud på strømavtale
Sammenlign gode tilbud på strøm skreddersydd til din bolig!

Utforsk 1 309 omtaler om Fjordkraft

FILTRER OMTALER
207
153
96
127
726
SORTER OMTALER
SORTER ETTER HENDELSE
SORTER ETTER OPPLEVELSE
Du leser nå én spesifikk omtale om Fjordkraft
Fjordkraft har 1 309 verifiserte omtaler på Bytt.no

Selger avtaler med løgn

Omtale av  Rundlurt

Jeg kjøpte en strømavtale med Fjordkraft som tydeligvis var oppdiktede vilkår fra selgeren. Da jeg reklamerte forholdt ikke Fjordkraft seg til dette. Det er utrolig at en så useriøs aktør kan være børsnotert. Hele virksomheten virker å være basert på lurendreieri.

Svar fra Fjordkraft
03.03.2023 13:43

Hei! Takk for din tilbakemelding. Slik skal det ikke være, anbefaler deg at du tar kontakt med oss så vi kan ta denne saken videre og gå nærmere inn på den. Det er svært bra at vi får informasjon om slikt, så vi kan forbedre oss. Ønsker deg en god dag.

Tar 2 minutt
På en skala fra 1 til 5
Hvor fornøyd er du med Fjordkraft?
Tar 2 minutt
5
4
3
2
1

Svært misfornøyd med informasjon de sender ut pr mnd

Omtale av  Kristin O

De oppgir ingenting om hva spot pris er eller hvordan man kan endre en fastpris avtale. Det burde vært pålagt at strømselskap informerer om dette: 1- info om hvilken avtale man har inngått og til hvilken pris 2- info om hva spot pris er 3- Info og lenke til å endre avtale type. Idag sender de ut info om kun hva prisen er. Det følger ingen info med om hvordan man kan endre avtalen. Dette er helt uforståelig for både førstegangsetablerere og eldre å forstå. Burde rett og slett ikke vært lov, og er veldig dårlig kundebehandling.

Svar fra Fjordkraft
03.03.2023 13:43

Hei! Takk for din tilbakemelding. Informasjon om avtalen din sendes blant annet på sms til deg ved bestilling om du har snakket med oss, du skal også informeres om avtalen når du snakker med oss. Under min strømavtale inne på min side ligger det forklaring på hvilken avtale du har og med hvilke priser. Her står det også hvordan avtalen din fungerer og hva spotpris er (om det er det du har). Det ligger også god informasjon på nettsiden vår om spotpris og på faktura hver måned står det informasjon om avtalen din med priser. Vi har ikke fastpris eller variable avtaler per nå , så du vil ikke finne informasjon om dette på nettsiden vår, da det ikke er noe vi har i nysalg. En er alltid hjertelig velkommen til å ta kontakt med oss og få svar på spørsmålene sine om noe er uklart eller en lurer på noe. Ha en god dag :)

Dyr strøm

Omtale av  May K. B

Først får jeg en faktura på kr 209,45, det er jo helt utrolig, Hvorfor? Så får jeg en faktura på kr 3505,00, det er like utrolig! Jeg vil gjerne vite hva som skjer, så store forskjeller? Har ringt de flere ganger, men jeg kommer jo aldri gjennom, Dårlig service.

Svar fra Fjordkraft
03.03.2023 13:43

Hei! Takk for din henvendelse. Ettersom vi ikke kan se ditt kundeforhold her så kan ikke vi gå inn på saken din. Det er til tider mange som vil ha tak i oss og da kan det bli ventetid. Anbefaler deg da at du holder linjen eller velger å bli ringt tilbake. Du kan også kontakte oss på Chat eller epost,så kan vi gå nærmere inn på saken din :) Ha en god dag :)

Elendig erfaring med Fjordkraft

Omtale av  Ove H. J

Betalte 499 øre pr. kwt. i januar mens min datter fikk regning på 160 øre fra samme selskap for samme periode. Ingen forklaring, aldri noen melding eller forespørsel fra Fjordkraft. Jeg har noe de kaller variabel strømpris Sør-Norge men har aldri inngått noen avtale om det. Min datter har Innlandsspot og det ville jo vært naturlig at Fjordkraft hadde gjort om evt. uheldige ordninger til en bedre løsning. Slik skaper de jo fattigdom i Norge! Er det ingen som kontrollerer at strømselskapene tar ågerpris for varer i Norge? I tillegg er det jo diskriminering av enkelte kunder! de tvinger jo folk til å måtte gå til andre leverandører og sitter igjen med skyhøye fortjenester på en vare som er nødvendig for å leve i Norge! En annen sak er at alle strømselskapene burde vise et regnestykke for hvordan de har beregnet strømstøtten. Så kunne abonnentene kontrollere det politikerne har sagt og lovet.

Svar fra Fjordkraft
03.03.2023 13:43

Hei! Takk for din tilbakemelding. Det høres ut som du har en variabel avtale, noe som har vært en god avtale i flere måneder, hvor du alltid varsles på epost eller sms i forkant ved prisendringer. For å kunne tilby forutsigbarheten til en variabel avtale, gjør vi det som kalles prissikringer i strømmarkedet. Det betyr at vi handler strøm frem i tid, altså til det vi forventer skal være prisen fremover. Dette har vært spesielt utfordrende denne høsten og vinteren og har ført til en større prisdifferanse mellom variabel og spotpris avtaler. Dette kan slå ut begge veier. I august og september var de variabele avtalene billigere enn spotpris. Slik markedet er akkurat nå vil spotpris være den gunstigste avtalen ha. Ettersom vi ikke får opp informasjon her angående ditt kundeforhold anbefaler jeg deg at du tar kontakt med oss så kan vi gå nærmere inn på din sak :) Strømstøtten kommer fra netteier. Den endelige strømstøtten fra staten beregnes som et gjennomsnitt av spotprisen i ditt område gjennom hele kalendermåneden. Det som dekkes er 90% over 70Øre/kWh. Her kan du se mer informasjon om strømstøtten https://www.fjordkraft.no/strom/stromregning/nettleie-strom/stromstotte/ Ønsker deg en god dag :)

Forutsigbarhet...

Omtale av  Benedikt I

Vi har vært kunde av Fjordkraft siden Desember 2018. Har ikke hatt noe særlig problemer med de inntil strømprisen gikk løpsk. Vi trodde hele tiden at vi var godt ivaretatt av folk som jobber i strømmarkedet, men det stemte ikke helt. Jeg har gjort en analyse av vårt forbruk og pris og vi kommer dårlig ut av det nesten hvert år. For årene 2019 og 2020 betalte vi ca. 17.000 kroner mer i forhold til spotpris. Vi hadde en avtale på Garantistrøm som siden ble døpt om til Forutsigbarhet. Oktober og November i 2022 var forferdelig for da betalte vi17.500 kroner mer i strøm i forhold til spotpris. Når jeg starter å jobbe med saken så var det ikke lett å komme i kontakt med Fjordkraft, måtte vente 1,5 timer før noen tok telefonen. Siden har jeg hatt e-post korrespondanse med de i flere uker. Fikk beskjed om at prisen for November var så høy for de forhandlet prisen i September, derfor var Oktober og November så høy. Jeg bare lurer på, folk som jobber i kraft markedet, hvordan kan de forhandle om pris i September for November? Alle vet jo at prisen er variable og er basert på vær og vind osv. Når de bruker Forutsigbarhet, så er det hårreisende for prisen er jo 2 gangeren. Hvem vil ha forutsigbarhet når det jobber ikke bedre i markedet lurer jeg på? Så når jeg fikk Desember så jeg at strømstøtten var veldig lav. Min pris og spotprisen var ganske lik. Da fikk jeg beskjed om at fordi jeg byttet leverandør 27.12 så brukte de strømstøtte for November!! Jeg kontaktet Norgesnett og fikk dette korrigert. Hvorfor har Fjordkraft ikke tatt Desmeber pris med i betraktingen det forstår jeg ikke. Regningen ble jo laget langt ut i Januar så skulle ikke være så vanskelig. Etter at jeg kontaktet Norgesnett fikk jeg en korreksjon på Desember faktura på neste 9.000 kroner. De er bare vanskelig og håpløse dessverre. Kommer ikke til med å anbefale Fjordkraft til noen.

Svar fra Fjordkraft
03.03.2023 13:43

Hei! Takk for din tilbakemelding. For å kunne tilby forutsigbarheten til en variabel avtale, gjør vi det som kalles prissikringer i strømmarkedet. Det betyr at vi handler strøm frem i tid, altså til det vi forventer skal være prisen fremover. Dette har vært spesielt utfordrende denne høsten og vinteren, noe som har ført til større prisdifferanse på variableavtaler og spotprisavtaler enn vanlig. Dette kan slå ut begge veier. I August og september var variableavtaler billigere enn den gjennomsnittlige spotprisen. Det er dessverre slik at når markedet er under store endringer som det har vært de siste årene, så er det ingen avtale som er god hver måned. Vi har sendt ut meldinger før prisendringer på min side og på epost/sms til de variable kundene våres. I november informerte vi om hva som skjedde med oktober forbruket og hvordan en kan endre avtale. Når det kommer til strømstøtten din hvor november ble brukt og ikke desember så er det en endring NVE kom med som alle strømselskap må forholde seg til: https://kurs.fjordkraft.no/mod/forum/discuss.php?d=1069 Ønsker deg en god dag :)

Test din strømavtale
Test strømavtalen din
Vår robot analyserer og tester strømavtalen din mot alle andre på markedet
Ta testen
Tar kun 2 minutter Helt uforpliktende

Veldig fornøyd

Omtale av  Christoffer

Lett og oversiktlig app og bra kundeservice hittil

Svar fra Fjordkraft
03.03.2023 13:43

Hei! Takk for din tilbakemelding. Veldig hyggelige å lese :) Ønsker deg en god dag

Stabilt Selskap

Omtale av  Bjørn R

Enkel app å følge med på. Aldrig noen problemer med priser og faktura

Svar fra Fjordkraft
03.03.2023 13:43

Hei! Takk for din tilbakemelding. Veldig kjekt å lese at du er fornøyd med oss og appen :D Ha en god dag!

Fjordkraft har 1 309 verifiserte omtaler på Bytt.no
Les hva kundene til Fjordkraft mener

Fjordkraft

Oppdag nye selskaper i samme bransje

Søk blant tusenvis av selskaper
Sammenlign tusenvis av tjenester
AVBRYT
OK, JEG FORSTÅR